تاريخ : 29 / 6 / 1394برچسب:, | 7:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مراسم یادبود پدر سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور عصر امروز با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس مجلس شورای اسلامی، و فرمانده کل سپاه برگزار شد.
شخصیت‌های حاضر در مراسم یادبود پدر فرمانده ناجا

 

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، مراسم یادبود پیرغلام اباعبدالله‌الحسین(ع) مرحوم مرتضی اشتری پدر سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور عصر امروز با حضور جمعی از مقامات عالی‌رتبه کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

اسامی شخصیت‌های سیاسی، نظامی و فرهنگی حاضر در این مراسم به شرح ذیل است:

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، حجت‌الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام والملسمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، حجت‌الاسلام اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه، سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه، سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات، رحمانی فضلی وزیر کشور، واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فانی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه،  نوبخت سخنگوی دولت، سردار قاسم رضایی، سردار مؤمنی جانشین فرمانده ناجا، سرلشکر ایزدی، سرلشکر سلیمی فرمانده سابق کل ارتش، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا، حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران، سردار وحیدی رئیس سازمان تحقیقات راهبردی دفاعی، سردار قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار نجات معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران، امیر حبیبیان، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه، غلامعلی حداد عادل، اسماعیل کوثری، محمدحسن غفوری‌فرد، حجت‌‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، حاج منصور ارضی، حاج سعید حدادیان، و حاج حسین سازور.

 

 



تاريخ : 30 / 6 / 1394برچسب:, | 11:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مودیان مالیاتی از اول تا ۱۵ مهرماه سال جاری مهلت دارند، اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تابستان را ارائه کنند.

به گزارش مشرق، مودیان مالیات بر ارزش افزوده از اول تا 15 مهرماه سال جاری مهلت دارند، اظهارنامه مالیاتی فصل تابستان را از طریق سایت عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به نشانی WWW.EVAT.IR ارائه کنند.

مطابق قانون، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، حداکثر 15 روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند، اظهارنامه مالیاتی را ارائه دهند.

براین اساس شرط بخشودگی هرگونه جرایم، تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر قانونی و پرداخت مالیات است و مودیانی که از تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات خودداری کنند، مشمول بخشودگی جریمه نمی شوند.

همچنین سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای عنوان کرده است: به منظور ثبت نهایی اظهارنامه مؤدیانی که مالیات و عوارض ابرازی آنان مبلغ 50،000،000 ریال یا کمتر باشد مکلفند کل مالیات و عوارض ابرازی را نقداً پرداخت و سپس نسبت به ثبت نهایی اظهارنامه خود اقدام نمایند.

به طور کلی مؤدیان مکلفند مالیات و عوارض ارزش افزوده را نقداً پرداخت نمایند. در مواردی که مالیات و عوارض ابرازی بیش از 50،000،000 ریال باشد و مؤدی با تأیید اداره کل قادر به پرداخت مالیات و عوارض به صورت یکجا نباشد با درخواست مؤدی، اداره کل مجاز خواهد بود با دریافت حداقل 50% از مبلغ مالیات و عوارض ابرازی نسبت به تقسیط مالیات و عوارض حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ انقضاء سررسید تسلیم اظهارنامه هر دوره موافقت نماید. میزان مبلغ نقدی پرداختی از مبلغ 50،000،000 ریال کمتر نباشد.

مؤدیانی که دارای شرایط استثنایی هستند با ارائه مستندات مؤید معاذیر پرداخت نقدی می‌توانند به اداره امور مالیاتی ذیربط مراجعه و حسب موافقت و نظر اداره کل ضمن پرداخت بخشی از مالیات و عوارض به صورت نقد و الباقی بدهی را حداکثر لغایت پایان دوره بعد تقسیط نمایند.

در مورد مؤدیانی که در اجرای بند ج ماده 43 مکلف به وصول مالیات شماره گذاری خودرو و پرداخت آن هستند، موظفند مالیات و عوارض مذکور را نقداً پرداخت نمایند.

در مورد مؤدیان حاضر در زنجیره تولید و توزیع آب و برق و گاز و نفت تولیدی و فرآورده های وارداتی که مشمول حکم پرداخت مالیات و عوارض در حلقه آخر، مطابق بند (ز) تبصره (2) قانون  بودجه سال 1393 هستند،مکلفند مابقی مالیات و عوارض پس از کسر مالیات و عوارض واریزی  به خزانه را به سازمان امور مالیاتی پرداخت نمایند . لیکن چنانچه عرضه کالا و ارائه خدمت خارج از زنجیره مزبور صورت پذیرد مکلف به انجام مفاد بندهای الف و ب فوق الذکر حسب مورد مبنی بر پرداخت و یا ترتیب پرداخت می‌باشند.
 
 

 



تاريخ : 30 / 6 / 1394برچسب:, | 10:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نفتکش ایرانی که نفت تولید مشترک ایران و انگلیس را حمل می کرد.



تاريخ : 30 / 6 / 1394برچسب:, | 1:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تکذیب ورود آنفولانزای چچنی به کشور گفت: در حال حاضر شیوع بیماری واگیردار خاصی گزارش نشده‌ است.

 

خبرگزاری فارس: ورود آنفولانزای چچنی به کشور صحت ندارد
 

 

محمود نبوی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در حال حاضر شیوع بیماری واگیردار خاصی در کشور گزارش نشده و بیشترین بیماری واگیرداری که در کشور وجود دارد همان سرماخوردگی‌های فصلی به ویژه در پائیز است.

 

وی افزود: در حال حاضر به فصل شیوع آنفولانزا نرسیده‌ایم و این مسئله از آذر و دی ماه در کشور زیاد می‌شود. بنابر این به کسانی که بیماری‌های ضعیف‌کننده دستگاه ایمنی را دارند و یا مبتلا به برونشیت، دیابت هستند توصیه می‌کنیم واکسن آنفولانزا را تهیه و تزریق کنند.

 

معاون مرکزی مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن توصیه نسبت به تزریق واکسن آنفولانزا در افرادی که دچار بیماری‌های ضعیف کننده دستگاه ایمنی هستند، ادامه داد: مهر ماه مناسب‌ترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا است و زودتر تزریق کردن آن چون موقع پیک اپیدمی نبوده اثر آن کمتر خواهد بود.

 

نبوی در پاسخ به این مسئله که برخی از هموطنان از شیوع بیماری‌های ویروسی خاص که در بزرگسالان با سرگیجه و در کودکان با تب و تشنج همراه است، خبر می‌دهد گفت: بیماری ویروسی خاصی که سبب مشکل در کشور شود، گزارش نشده و بیشتر این علائم از  نشانه ابتلاء به ویروس‌های پاییزی است.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم می‌گویند آنفولانزای چچنی در کشور شایع شده، تصریح کرد: این موضوع صحت ندارد و اصلاً‌ علمی نیست و در حال حاضر جز ویروس‌های فصلی ویروس خاصی که در کشور شایع شده باشد، نداریم.

 

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان توصیه کرد: حتماً کسانی که در گروه‌های پرخطر از لحاظ سلامتی قرار دارند یا با بیماری ضعف ایمنی مواجه هستند، باید برای تهیه واکسن آنفولانزا اقدام کنند.

 



تاريخ : 29 / 6 / 1394برچسب:, | 9:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

«اسامه عبدالمحسن» همان فردی است که با اقدام خشونت آمیز تصویربردار مجارستانی به همراه فرزندش به زمین افتاد و به دنبال آن رسانه های غربی این موضوع را در صدر اخبار خود قرار دادند و در ادامه دولت اسپانیا به وی حق پناهندگی اعطاء کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از پذیرش اسامه عبدالمحسن از سوی اسپانیا، وی در جمع بازیگران رئال مادرید اسپانیا از جمله رونالدو حضور یافت و تصویرش در صفحه نخست رسانه های غربی قرار گرفت.
پایگاه رسمی حزب اتحاد دمکراتیک در این خصوص می نویسد: اسامه عبدالمحسن در سال ۲۰۰۴ میلادی مربی فوتبال باشگاه فتوه در سوریه بوده و بعد از حضور گروه های تروریستی در سوریه به جبهه النصره پیوست
این پایگاه خبری کُرد سوری همچنین تصاویری را منتشر کرده که اسامه عبدالمحسن پرچم جبهه النصره را در صفحه فیس بوک قرار داده است.
گروه جبهه النصره یکی از گروه های تروریستی در سوریه است که نقش مهمی در کشتار مردم این کشور داشته است.

 



تاريخ : 23 / 6 / 1394برچسب:, | 6:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

خودروی پوش‌بک هندلینگ سامان در فرودگاه مهرآباد دچار آتش‌سوزی شد. خوشبختانه این حادثه مهار شده است.
آتش گرفتن خودروی حمل‌کننده هواپیما در مهرآباد

 

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حدود ساعت 20:30 یکشنبه شب یک دستگاه خودروی پوش‌بک (حمل‌کننده هواپیما) دچار آتش‌سوزی شد.

 

 

یک منبع آگاه در فرودگاه مهرآباد درباره جزئیات این حادثه گفت: بر اساس اطلاعات بدست آمده، یک دستگاه خودروی پوش‌بک در مقابل ترمینال یک و دو دچار آتش‌سوزی شد. آتش‌سوزی به هیچ وجه جدی نبوده و هیچ مشکلی برای پروازها و باند پروازی ایجاد نشده است.

 

 

وی با بیان اینکه "این خودرو برای شرکت هندلینگ سامان بوده است"، ادامه داد: بلافاصله بعد از این آتش‌سوزی، بخش ایمنی زمینی فرودگاه مهرآباد در صحنه حاضر شد و در مدت کوتاهی آتش‌سوزی را مهار کرد.

 



تاريخ : 23 / 6 / 1394برچسب:, | 7:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اين روزها دركشور، نوع ديگري از زندگي مشترك درحال شكل‌گيري است كه نه تنها مطابق شرع و قانون نيست بلكه عرف جامعه هم تمايلي به پذيرش آن ندارد. اين نوع زندگي مشترك ميان جوانان كشور به ازدواج سفيد تعبير مي‌شود و اين روزها شاهد افزايش آن در جامعه هستيم.



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 6 / 1394برچسب:, | 11:41 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رسول خدا(ص) از سکوت فاطمه رضايت او را دريافت و فرمود« الله اکبر سکوتها رضاها».

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پيامبر(ص) در خانه ي ام سلمه بود. علي عليه السلام داخل منزل شد و سلام کرد و در گوشه اي نشست. از خجالت چهره اش سرخ شده بود. سرش را زير انداخت و ساکت ماند. او نمي توانست تقاضاي خود را بيان کند. پس از مدتي سکوت، پيامبر(ص) فرمود: يا علي! گويا براي خواسته اي نزد من آمده اي که از اظهار آن شرم داري؟

 

 

 

بدون خجالت حاجت خود را بخواه و مطمئن باش خواسته تو پذيرفت است. علي(ع) پاسخ داد: اي پيامبر خدا! پدر و مادرم فدايت باد. من در خانه ي تو بزرگ شدم، با مهر تو پروش يافتم، نيکوتر از پدر ومادرم در تربيتم کوشش نمودي، از فيض وجودت هدايت يافتم. اي پيامبر خدا! سوگند بخدا که تو اندوخته ي دنيا و آخرت من هستي.

 

 

 

 

اکنون هنگام آن رسيده که تشکيل خانواده دهم تا به وي انس گيرم. و پيش شما آمدم از دختر شما فاطمه خواستگاري کنم، آيا شما او را به عقد من درمي آوريد؟! پيامبر(ص) از پيشنهاد علي(ع) شاد و خوشحال شد و به روي علي(ع) خنديد و فرمود: صبر کن تا نظر فاطمه را جويا شوم. آنگاه نزد فاطمه رفت و فرمود: دخترم، علي بن ابي طالب به خواستگاري تو آمده، آيا اجازه مي دهي تو را به عقدش در آورم؟

 

فاطمه(س) به خاطر شرم و حيا ساکت ماند، اما حرکتي که ناشي از نارضايتي باشد، از خود بروز نداد. رسول خدا(ص) از سکوت فاطمه رضايت او را دريافت و فرمود« الله اکبر سکوتها رضاها». رسول خدا(ص) با لبي خندان نزد علي(ع) آمد و فرمود: آيا چيزي براي ازدواج داري؟ علي(ع) پاسخ داد: اي رسول خدا، پدر و مادرم فدايت هيچ چيز از شما پوشيده نمانده، تمام ثروتم شمشير و شتر و زرهي بيش نيست.

 

 

 

 

 پيامبر(ص) فرمود: شتر و شمشير براي کار جهاد مورد نياز توست. همان زره را مهر قرار مي دهم. علي(ع) زره را فروخت و بهاي آن را که عبارت از 480 يا 500 درهم نقره بود. به عنوان مهريه در اختيار پيامبر(ص) گذاشت.

 

 

 

 

درس هاي عملي از خواستگاري

 

 

با دقت و توجه به داستان خواستگاري حضرت علي(ع) از حضرت فاطمه(ع)؛ و رفتار و کردار خانواده ي دختر در برخورد با خواستگاران، مي توان درس هاي زير را استخراج کرد؛ تا با الگوگيري اسلامي به آنها نزديک تر شده و معضل ازدواج نسل جوان را با نسخه هاي «ثقلين» برطرف کنيم؛ و جامعه اسلامي را از مفاسد اجتماعي "تاخير سن ازدواج" محفوظ بداريم.

 

 

1 - برتري تقوا و دين از ثروت

 

 

وقتي بعضي از اصحاب پيامبر(ص) مي خواستند با ثروت خود، از فاطمه خواستگاري کنند، پيامبر(ص) با شدت با آنها برخورد کرد که شايد براي بينندگان شدت برخورد حضرت تعجب آور بود. ملاک مهم و اوليه را براي دخترش تقوا و دين قرار داد و خودشان هم فرموده اند: «هرگاه کسي به خواستگاري نزد شما آمد که اخلاق و دين او را پسنديديد، اگر چنين نکنيد، فتنه و فساد بزرگي در زمين رخ خواهد داد(5)».

 

 

 

 

2- «کفويت» مهمترين ملاک همسر

 

 

وقتي بعضي از اصحاب از فاطمه خواستگاري کردند حضرت پيامبر(ص) به علت عدم کفويت آنها پاسخ داد: «انتخاب همسر فاطمه(س) به عهده خداست»؛ اصحاب هم خودشان دانستند که کفو فاطمه(س) کسي جز علي(ع) نيست. لذا بسراغ او رفتند و او را به خواستگاري فاطمه(س) تشويق کردند.

 

 

 

 از پيامبر(ص) سئوال کردند: دخترمان را به چه کسي بدهيم؟! حضرت پاسخ دادند: «کسي که همتا و مانند او باشد»(6). دقت شود حضرت(ص) همتاي و مانند يکديگر بودن را ملاک انتخاب همسر فرمودند؛ هر زني با مردي که از نظر دين و اخلاق شبيه هم هستند شايسته است که ازدواج کنند. و بقول مثال مشهور «کبوتر با کبوتر باز با باز ...»

 

 

3 - توقع و انتظارات در حد وسع خواستگار

 

 

پيامبر(ص) از علي عليه السلام پرسيد «چه داري؟!» و انتظارات خود را از داماد در حد وسع او قرار داد؛ پيامبر(ص) نفرمودند: «حالا بايد چه چيزهايي در حد شأن و نياز دخترم فراهم کني!»

 

 

حضرت زهرا(س) از دارايي و ثروت علي(ع) نپرسيد و نفرمودند که «علي(ع) چه مي تواند براي من تهيه کند؟ و يا آنکه «چه بايد براي من تهيه کند» بلکه در مقابل سرزنش زنان مدينه بخاطر ازدواج با علي(ع) فقير، ايستادگي کرد.

 

 

 

منبع:تبیان
 
 

 



تاريخ : 23 / 6 / 1394برچسب:, | 12:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

طبق آخرین آمارهای اعلام شده از ۱۰۷ قربانی حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام ۲ نفر انگلیسی و ۵۲ نفر پاکستانی هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  سی ان ان اعلام کرد: بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی مقامات عربستانی تعداد کشته شده های حادثه مکه ۱۰۷ کشته و ۲۳۸ نفر زخمی بوده است.

 

 

بر اساس آخرین اطلاعات در حادثه یازدهم سپتامبر شهر مکه ۹ نفر زائر بنگلادشی، ۱۰ مالزیایی، ۱۵ ایرانی، ۴۲ اندونزیایی و ۵۲ نفر پاکستانی اعلام شده است. در خبرهای دیگری از سوی منابع خبری آمده است که در بین کشته شده ها دو نفر اهل انگلیس نیز مشاهده شده است که البته هنوز به تایید مقامات عربستانی نرسیده است.

 

 

به نوشته روزنامه میرر انگلیس در این حادثه از کشور انگلیس دو نفر کشته و سه نفر نیز زخمی شدند. روزنامه ایندین اکسپرس نیز به نقل از منابع عربستانی اعلام کرده در این حادثه از میان کشته شده ها ۱۱ نفر متعلق به کشور هندوستان بوده است که به اشتباه پاکستانی اعلام شده اند.

 

 

«ویکاس سواروپ» سخنگوی وزارت خارجه هندوستان خبر کشته شدن ۱۱ نفر از تبعه این کشور را در حادثه مکه تایید کرده است. به گفته ویکاس هویت کشته شده های هندی هنگام انتقال اجساد به سردخانه معلوم شد. وزارت خارجه هند تسهیلاتی برای خانواده های افراد کشته شده برای تحویل آنها فراهم کرده است.

 

 

طبق اعلام منابع هندی دو نفر از کشته شده های این کشور یک زوج اهل منطقه کریشنا از ایالت آندرا پرادش هستند.

 



تاريخ : 14 / 6 / 1394برچسب:, | 6:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

یکی از ناراحت کننده‌ترین عارضه‌های دهان آفت‌هایی هستند که در اثر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند روزی است که درون دهانتان زخمی که نمی‌دانید منشا آن از کجاست‌، احساس آزاردگی می کنید. شاید در نگاه اول برایتان امری بی‌اهمیت باشد‌. اینجاست که به سراغ مادرتان می‌روید و از او می‌خواهید که کمک‌تان کند، مادر آرام‌تان می‌کند و می گوید که این آفت است و اولین درمانی که به شما پیشنهاد می‌کند نمک است اما درمانهای جدی‌تری هم برای آفت‌ها وجود دارد.

 

 

باز هم پای استرس در میان است 

 

 استرس و یا آسیب بافتی می‌تواند باعث ایجاد زخم‌های عودکننده و دردناک مخاط دهان شود که به آفت دهان (Canker Sores Aphthous Stomatitis) معروف هستند این زخم‌ها در دهان بعضی اوقات خوردن و آشامیدن را سخت و دردناک می‌کند.

 

 

شکل کلی این زخم‌ها گرد یا بیضی است که به رنگ زرد خاکستری با حاشیه قرمز و تا حدی برجسته دیده می‌شود محل شایع آن پشت لب‌ها – مخاط گونه، کف دهان؛ زیر و کناره‌های زبان  است.

 

 

دکتر بهزاد رهسپار جراح دهان و فک و صورت، در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان حوزه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نحوه درمان و جلوگیری از به وجود آمدن آفت دهان گفت: آفت دهان به خاطر ایمنی و محافظت بدن است که به وجود می‌آید و معمولاً موقعی که ایمنی بدن در اثر مشکلات و شوک‌های روحی روانی و یا مسائلی این چنینی در معرض تهدید قرار می‌گیرد آفت به سراغ فرد می‌آید و بیمار باید دوره نقاهت خود را بگذراند. اگر می‌خواهید درد آن کم شود باید همیشه آن را تمیز نگه دارید و مرتب با آب نمک رقیق یا سرم شست ‌و‌شو دهید و البته یک ‌سری از بیماران هستند که بدن‌شان خیلی مستعد به آفت‌ است، عوامل مستعد کننده آفت استرس و هیجانات روحی است که بیشتر در دانش‌آموزان و دانشجویان به هنگام امتحانات دیده می‌شود و علت دیگر اختلالات هورمونی است که در بروز آفت نقش دارد. در خانم‌ها 3 تا 5 روز مانده به قاعدگی ود ر افراد حساس و آلرژیک آفت دیده می‌شود.

 

 

مواظب آفت‌ها باشید که بزرگ نشود

 

دکتر رهسپار درباره بزرگ شدن آفت‌ها هشدار داد و اضافه کرد: در خیلی از مواقع اگر زخم‌های آفت‌ بزرگ باشد امکان خوب شدن در آن‌ها کم است و مجبوریم از کورتون به صورت موضعی و یا حتی بعضی از اوقات به صورت تدریجی استفاده کنیم که بیمار دچار مشکلات دیگر نشود

 

 

انار در برابر آفت‌ها معجزه می‌کند

 

این جراح دهان، فک و صورت درباره راهکارهای سنتی در مورد از بین بردن آفت دهان تصریح کرد: اگر بخواهیم به صورت سنتی این آفت دهان را از بین ببریم با آب انار دهان را شست و شو دهیم و از رب انار هم استفاده کنیم که این کار به بهبود و التیام زخم‌های دهانی و آفت دهان کمک می‌کند.

 

 

چه کنیم آفت زده نشویم

 

بهزاد رهسپار با اشاره به عوامل پیشگیری از آفت‌های دهان گفت: هر چند معمولاً آفت‌های دهانی چند بار در سال رخ می‌دهد و راهی برای پیشگیری کامل این بیماری وجود ندارد، اما با رعایت مواردی همچون: اجتناب از مصرف غذاهایی که دهان را ملتهب می‌کنند مانند میوه‌های اسیددار و همچنین اجتناب از جویدن آدامس که  در هنگام آفت زدگی باعث التهاب آفت می‌شود می‌توان زودتر از شر آفت‌ها رهایی یافت البته استفاده از مسواک‌های نرم و نخ دندان تأثیرات بسزایی در بهبود سریع آفت دهان دارد.

 

 

وی بیان کرد: اغلب افراد در سن کمتر از 40 سال، حداقل یک یا چند بار آفت را تجربه می‌کند‌، ولی سن شیوع آن، دهه دوم زندگی است و زنان بیشتر از مردان به آن دچار می‌شوند، زخم‌های آفتی اغلب دردناک و با تماس غذا و نوشیدن مایعات محرک (ترشی و ادویه‌دار) دردناک‌تر می‌شود.

 

 

رهسپاردر ادامه بیان کرد: بیمارانی که مرتباً آفت می‌زنند احساسی شبیه به سوزن سوزن شدن و یا سوزش قبل از ایجاد زخم (معمولاً 24 ساعت قبل) دردهانشان دارند. زخم آفت سریعاً به وجود می آید اما خود به خود و بعد از 7 تا 10 روز التیام می‌یابد و از خود اثری بر جا نمی‌گذارد، بهبودی زخم‌ها ممکن است همزمان صورت نگیرد.

 

 

50 درصد از مردم دنیا مبتلا به آفت دهان می‌شوند

 

جراح دهان و فک و صورت خاطر نشان کرد: در حال حاضر 50 درصد مردم دنیا در طول حیات خود مبتلا به بیماری آفت دهان از نوع خفیف هستند.

 

 

همچنین‌، گاز گرفتن در داخل دهان از طریق دندان‌ها می‌تواند یکی از عوامل ایجاد آفت دهان باشد و بر اثر گاز گرفتن زخم‌هایی ایجاد می‌شود که باکتری‌های موجود در داخل دهان به این زخم‌ها حمله و ایجاد آفت می‌کند. استفاده از مواد غذایی همچون شکلات و آجیل، استرس‌های محیطی و مواد شیمیایی از دیگر عوامل مؤثر در بروز آفت دهان است.

 

 

 گزارش از فاطمه فلاح خیر
 
 

 



تاريخ : 13 / 6 / 1394برچسب:, | 10:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

«پسر بچه شبیه بچگی‌های خودم بود و او را قبلا در رویاهام دیده بودم.» این تازه‌ترین اظهارات قاتل پسر بچه ۱۰ساله در جنوب پایتخت است.

 

 هر چند اين مرد تاكنون به ارتكاب اين جنايت هولناك اعتراف نكرده است اما همه شواهد و مدارك نشان مي‌دهد او قاتل است.
ظهر روز 10شهريور‌ماه يكي از ساكنان خيابان بازارچه شاپور در حوالي خيابان وحدت اسلامي با جسد پسر نوجواني روبه‌رو شد و خيلي زود پليس را در جريان گذاشت.

 

دقايقي بعد گروهي از مأموران اداره دهم پليس آگاهي همراه با سيدسجاد منافي آذر، بازپرس شعبه سوم دادسراي امور جنايي تهران خود را به محل كشف جسد رساندند. مقتول كه پسري 10ساله به نام سپهر بود به‌دليل بريدگي گلو جان خود را از دست داده بود. بررسي‌ها نشان مي‌داد او از اهالي همان منطقه است و براي خريد نان از خانه بيرون رفته بود. در اين ميان مردي كه جسد را ديده و با پليس تماس گرفته بود به مأموران گفت: «با موتورسيكلت در حال عبور از كوچه بودم كه پسربچه‌اي را ديدم روي زمين افتاده و غرق خون است. اول فكر كردم تصادف كرده اما بعدا فهميدم گردن پسربچه بريده شده است. »

 

  • تحقيقات جنايي

 

اما زني جوان از عامل اين جنايت صحبت مي‌كرد. او گفت:« كنار پنجره بودم كه مردي جوان كه لباس آبي نفتي به تن داشت ديدم. او چاقويي در دستش بود و از كوچه خارج شد.» هرچند ابتدا اطلاعات پليس درباره اين جنايت ناچيز بود اما به‌تدريج با كنار هم گذاشتن اطلاعات، پازل اين جنايت در حال تكميل شدن بود تا اينكه دوربين‌هاي مداربسته يكي از ساختمان‌هاي اطراف محل كشف جسد كليد معما را به كارآگاهان داد. اين تصاوير نشان مي‌داد بعد از ورود مقتول به كوچه مردي قد بلند و حدود 35ساله وارد كوچه مي‌شود و دقايقي بعد درحالي‌كه چاقو به‌دست دارد از آنجا خارج مي‌شود.

 

تحقيق درباره اين جوان نشان داد او فردي سابقه دار به نام اشكان است كه در بازارچه شاپور سكونت دارد. به اين ترتيب يك روز بعد از جنايت مأموران او را در حوالي چهارراه گلوبندك، درحالي‌كه هنوز آثار خون روي لباس‌هايش وجود داشت دستگير كردند.

 

  • اظهارات عجيب

 

با اينكه شواهد و مدارك به‌دست آمده انگشت اتهام را به سوي اشكان نشانه مي‌گرفت اما او در بازجويي‌هاي اوليه مدعي شد در اين جنايت نقشي ندارد. او گفت: «آن روز در خانه استراحت مي‌كردم كه سر و صداي بچه‌هاي كوچه عصباني‌ام كرد اما وقتي به كوچه رفتم هيچ بچه‌اي آنجا نبود. پسربچه‌اي حدود 10ساله را ابتداي يك كوچه پايين‌تر ديدم اما به سمت او نرفتم. من فقط اين صحنه را يادم مي‌آيد و از قتل پسر بچه خبر نداشتم.» وي درباره اينكه آيا قبلا مقتول را ديده بود يا خير گفت: « او را در سر كوچه پاييني ديدم. فقط يادم مي‌آيد كه او شبيه بچگي‌هاي خودم بود. او را قبلا در روياهام ديده بودم.»

 

سرهنگ آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، در اين‌باره گفت: با اينكه متهم دست داشتن در اين جنايت را انكار مي‌كند اما با توجه به شواهد و دلايل به‌دست‌آمده قرار بازداشت موقت وي از سوي مقام قضايي صادر شده و او براي ادامه تحقيقات در بازداشت به سر مي‌برد.

 

 

 



تاريخ : 13 / 6 / 1394برچسب:, | 10:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

زمین لرزه صبح امروز مناطقی از جمهوری آذربایجان را لرزاند. قدرت این زمین لرزه‌ ۵ و هفت دهم ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتری زمین اعلام شده است .

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این زمین لرزه در ۱۱۳ کیلومتری شمال غرب باکو مرکز جمهوری آذربایجان و ۱۲۶ کیلومتری شمال شرق کوشلو در استان اردبیل رخ داده است.
ساکنان پارس آباد، بیله سوار و گرمی مغان پس از وقوع این زمین لرزه منازل خود را ترک کردند و به خیابان ها آمدند .

از خسارات این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است .

 



تاريخ : 13 / 6 / 1394برچسب:, | 6:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رییس سازمان حج و زیات گفت: تاکنون ۴۸ درصد زائران ایرانی به سرزمین وحی وارد شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اوحدی با بیان این که پروازهای مدینه بعد از جده، از دیروز شروع شده و تا 26 شهریور ادامه دارد گفت: از امشب هم زائران از میقات شجره و میقات جوفه محرم می شوند و به سمت مسجدالاحرام حرکت خواهند کرد.
اوحدی با اشاره به این که همه زائران در سلامت و وضعیت مطلوبی به سر می برند به وضعیت پروازها اشاره کرد و گفت: تا به امروز 93 پروازازایران به سمت سرزمین وحی صورت گرفته است.
به گفته رییس سازمان حج و زیارت، میانگین تاخیر پرواز زائران 10 دقیقه است که این میزان در سطح استاندارهای جهانی قابل قبول است.



تاريخ : 13 / 6 / 1394برچسب:, | 5:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 در پی ابلاغ حکم تخریب طبقه هفتم پاساژ علاء الدین، اجرای رأی و اعمال قانون در مورد رفع تخلف بنای احداثی غیر مجاز در سازه مذکوربا همکاری مالک پاساژ آغاز شده است.

در پی ابلاغ حکم تخریب طبقه هفتم پاساژ علاء الدین از سوی شعبه هفت دادگاه تجدید نظر دیوان عدالت اداری به شهرداری تهران ، اجرای رأی و اعمال قانون در مورد رفع تخلف بنای احداثی غیر مجاز در سازه مذکوربا همکاری مالک پاساژ آغاز شده است.

 

با توجه به عدم ایمنی سازه ساختمان پاساژ علاء الدین که به دلیل احداث بنای غیر مجاز در طبقه هفتم این ساختمان ایجاد شده و تغییر کاربری های غیر مجاز که تبدیل انباری های تجاری به واحد های تجاری را در پی داشته است؛ طبق رأی صادره از شعبه هفت تجدید نظر دیوان عدالت اداری مبنی بر رفع خلاف از تخلفات ساختمانی اتفاق افتاده ؛ اجرای حکم قانونی با همکاری مالک آغاز شد.

 

با توجه به شرایط ویژه این پاساژ و وجود تعداد زیادی واحد تجاری در طبقه هفتم؛ در حال حاضر عملیات تخریب طبقه هفتم با حذف دیواره های جانبی با رعایت مفاد ایمنی در دست اقدام است.

 



تاريخ : 13 / 6 / 1394برچسب:, | 10:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

نیلوفر دمیر چهارشنبه 11 شهریور پسر خردسالی را با یک تی‌شرت قرمز، شلوار آبی و کفش‌های سیاه در ساحل بدروم ترکیه یافت که با صورت روی شن‌ها افتاده بود.

عکاس و خبرنگار ترک با دیدن جسد بی‌جان این کودک خردسال که موج‌های دریا به آرامی به صورتش می‌خورد، در جای خود میخکوب شد. دمیر در این باره گفت : «دیگر کار از کار گذشته بود و کاری برای بازگرداندن او به زندگی از دست ما برنمی‌آمد.» بنابراین او دست به کاری زد که توانایی انجامش را در آن لحظه داشت، و دوربین خود را آماده کرده و شروع به عکاسی از این صحنه کرد.

 

 

به گزارش خبرآنلاین، این خبرنگار پنج‌شنبه در مصاحبه‌ای که به صورت زنده پخش می‌شد، گفت: «در آن لحظه هیچ‌ کاری به جز عکس گرفتن از این صحنه از دستم ساخته نبود، بنابراین من هم این کار را انجام دادم. من فکر می‌کردم که این تنها راهی است که از طریق آن می‌توان فریاد جسم خاموش او را به گوش جهانیان رساند.»

 

 

آن فریاد خاموش اکنون در جهان طنین‌انداز شده است. عکس‌های نیلوفر دمیر از جسد پسر خردسال آواره، آیلان کردی 2 ساله در صفحه نخست روزنامه‌ها و سایت‌های خبری سراسر جهان قرار گرفت، تا چهره ترسناک بحران مهاجران در اروپا را آشکار کند. این مسئله علاوه بر این بازتاب بسیار گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت، جایی که تصاویر آیلان به شکل‌های گوناگون منتشر شده و تبدیل به نماد تلخ اندوه شد.

 

 

 

عبدالله کردی پدر دو کودک سوری که جنازه‌ی آن‌ها در ساحل بدروم پیدا شد

 

 

 

ماجرای گرفتن عکسی که دنیا را تکان داد

 

 

بر اساس گزارش CTV این پسربچه و خانواده او از کرد‌های آواره سوریه بودند، که قصد داشتند تا با گذر از دریای اژه خود را به خویشاوندانشان در ونکوور کانادا برسانند. آن‌ها به همراه تعدادی دیگر از آوارگان سوار بر یک قایق کوچک قصد عبور از دریای اژه و رسیدن به یونان را داشتند، اما قایق‌ حامل آن‌ها در میان امواج خروشان دریا درهم‌شکست و 12 مهاجر در این حادثه جان خود را از دست دادند.

 

 

دمیر 29 ساله برای آژانس خبری دوغان ترکیه کار می‌کند. او و همکارانش جسد برادر آیلان، گالیپ را نیز با فاصله کمی از جنازه او یافتند. دمیر در این باره گفت : «جسد او نیز به همان شکل در ساحل افتاده بود. آنها هیچ وسیله ایمنی برای شناور ماندن در سطح آب همراه خود نداشتند. این مسئله نشان دهنده این است که لحظه وقوع این حادثه تا چه اندازه غم‌انگیز بوده است.» این خبرنگار گفت که بعد از این ماجرا فهمیده که جسد مادر این دو برادر در فاصله 225 کیلومتری از اجساد آن‌ها به ساحل رسیده است.

 

 

او در ادامه گفت : «من گمان می‌کردم تنها کاری که در آن لحظه می‌توانم انجام دهم این است که از این اجساد عکس‌برداری کنم، تا دنیا آنها را ببیند.»

 

 

عبدالله کردی پدر خانواده تنها فرد خانواده کردی است که از این حادثه جان سالم به در برده است. او درباره این اتفاق به سی‌ان‌ان گفت : «من دیگر هیچ چیزی از این جهان نمی‌خواهم. همه رویاهای من به باد رفته‌اند. اکنون تنها خواسته‌ام این است که کودکانم را به خاک بسپارم و تا زمان مرگ خود کنار مزارشان بنشینم.»

 

 

دمیر ماه‌هاست که اخبار بحران آوارگان را پوشش می‌دهد و در طول این مدت از مهاجران بسیاری که جان خود را از دست داده‌اند، عکاسی کرده، اما هیچ‌کدام از عکس‌های او تاثیری تا این اندازه بزرگ نداشته است.

 

 

او با اشاره به این که گمان نمی‌کرده این عکس تا این اندازه توجه جهانیان را به خود جلب کند، گفت: « با وجود دردی که از دیدن آیلان احساس می‌کردم، تنها چیزی که در ذهنم می‌گذشت انتقال این حس به عموم مردم بود. به چیز دیگری فکر نمی‌کردم. تنها خواسته‌ام این بود که تراژدی آن‌ها را به نمایش بگذارم.»
 
 

 



تاريخ : 14 / 6 / 1394برچسب:, | 7:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مشکلی برای کار کردن با جوان‌ها ندارم و هدف اصلی من انتقال تجربیات بازیگری‌ام به آنهاست.

ثریا قاسمی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص ویژگی‌های کار خود و بازی در نقش‌های گوناگون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تاکنون بسیار اتفاق افتاده که در نقش‌هایی ظاهر شده‌ام که کل قصه روی محوریت آن کاراکتر شکل گرفته است اما به هر حال نمی‌توان تک پرسوناژ کار کرد و به دلیل اینکه اکثر نویسنده‌های ما جوان و بیشتر راغب‌ هستند که درباره مسائلی که بیشتر راجع به آن‌ها اطلاعات دارند بنویسند و مسائل مورد نظر آن‌ها مشکلات و معضلات جوان‌ها در حال حاضر است. مشکلاتی مانند ازدواج، طلاق، شغل و بسیاری از مشکلات دیگر.

 

وی ادامه داد: در نتیجه جوان‌ها سعی می‌کنند که معضلات و مشکلات جوان‌ها را قصه کرده و بسازند که البته این موضوع بد هم نیست. به هر شکل حل کردن مشکلات جوان‌ها از این طریق هم خوب است. همین امر دلیلی است که خیلی به معضلات مسن‌ترها پرداخته نمی‌شود و یا اگر کار هم شود، تعداد آن‌ها خیلی نیست. به هر حال اشکالی هم ندارد. چراکه نمی‌توان منتظر نقشی بود که روزی پیشنهاد شده و حول محور یک شخصیت بچرخد. در هر صورت هر جا و به هر شکلی بتوانم در کاری برای کارگردان و یا نقش و قصه کمک‌کننده باشم، به طور حتم در آن کار همکاری لازم را خواهم داشت اما نشستن و منتظر ماندن برای یک نقش ایده‌آل چیزی است که شاید هرگز به آن نرسیم و در واقع عمر آدمی کفاف ندهد.

 

قاسمی در مورد بازی در نقشی که ایده‌آل او بود و همیشه در ذهن داشته، گفت: نقش خیلی خاصی مد نظرم نیست. نقش ایده‌آل من نقشی است که گره‌گشا بوده و بتواند در داستان دری را به روی شخصیت‌های دیگر باز کند و زیاد و کم بودن آن به هیچ وجه مهم نیست. گاهی ممکن است بازیگری در دو سکانس یک مجموعه کار کند اما همان دو سکانس به اندازه کافی تأثیرگذاری خود را دارد. مانند سریال «تعبیر وارونه یک رویا» که عوامل آن نزدیک به یک سال و اندی در حال فعالیت بودند و من در کل شاید سه یا چهار بخش با آن‌ها همکاری داشته‌ام اما نقش بسیار زیبا و اثرگذار بود.

 

وی افزود: قصه به هیچ وجه روی دوش این خانم نبوده و قصه به طور کامل مردانه بود. با داستانی اطلاعاتی و جاسوسی کار کردن در همین سه چهار بخش برای من کافی است زیرا این مجموعه به حدی خوب بود که ارتباط با دو شخصیت قصه نیز کفایت می‌کند. من در این سریال به اندازه‌ای که در توانم بود، همراه قصه بوده و همین مقدار برایم کافی بود.

 

ثریا قاسمی در مورد چگونگی کار و فعالیت در کنار جوان‌ها بیان کرد: قطع به یقین کار کنار جوان‌ترها خیلی خوب است. فکر و ذکر من همیشه این است که اندوخته‌ها و اندیشه‌ها، افکار و اطلاعاتی که در طول این سال‌ها در پی مطالعه، تحصیل، کار و... اندوخته‌ام را اگر انتقال ندهم، چه فایده‌ای خواهد داشت. در صورتی که بهتر است من در ارتباطی که با جوان‌ها برقرار می‌کنم این تجربیات را به آن‌ها القا نمایم.

 

وی افزود: همچنین اگر بتوانم بسیاری از مسائلی که در زمینه‌های اخلاق، انضباط، وقت‌شناسی کاری، اخلاقیات سر صحنه تمرینات و صبوری‌هایی که در طول سال‌ها فعالیت اندوخته‌ام را به جوان‌ها نمایانده و بیاموزم، بسیار عالی خواهد بود. هیچ پرهیز و مشکلی برای کار کردن با جوان‌ها ندارم چرا که آن‌ها می‌دانند که در این کار توانایی داشته و آنرا خیلی بلدم و قسمت‌های مختلف آن را کار کرده‌ام و تجربه اندوخته‌ام. در نتیجه آن‌ها نیز با من رابطه خوبی داشته و می‌دانند که اگر موردی را به آن‌ها گوشزد می‌کنم، از روی دانسته‌هایم است.

 

قاسمی در پایان در خصوص همکاری با جیرانی عنوان کرد: به هر حال آقای جیرانی در این عرصه کارگردان آب دیده‌ای است. من درگذشته در فیلم «شام آخر» با او همکاری داشته‌ام. در مجموعه «تعبیر وارونه یک رویا» به دلیل همزمانی نویسندگی و کارگردانی وی، در کل کار برای گروه کمی مشکل بود. البته نه برای من و بازیگران. معتقدم اگر متن سریال از ابتدا آماده باشد و سپس عوامل شروع به ساخت کنند، به تمام کارها بهتر می‌توان رسید. اگر متن کامل به دست افراد برسد و همه از آن آگاه باشند، بسیار بهتر خواهد بود.

 

 

 



تاريخ : 2 / 6 / 1394برچسب:, | 1:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

سالن تازه تاسیس «هما» به دلیل شکایت شاکی خصوصی و تغییر کاربری بدون مجوزهای لازم، پلمپ شد

 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سالن خصوصی تازه تاسیس «هما» که چندی پیش افتتاح شده بود، توسط اداره اماکن پلمپ شد. این سالن شاکی خصوصی دارد.

قرار بود از شب گذشته نمایش «کالیگولا» کار همایون غنی‌زاده(موسس این سالن) روی صحنه برود، اما برخلاف فروش بلیط سالن این نمایش پلمپ شد. این سالن تاکنون میزبان هیچ نمایشی نبوده و در اولین گام متوقف شد.

علت پلمپ سالن هما مسائل کاربری این مکان بوده است که گویا مجوزهای لازم برای ایجاد سالن نمایش را نداشته است؛  به نظر می‌رسد عدم آگاهی مسئولان نمایش «کالیگولا» و موسسان سالن از قوانین باعث این مشکل شده است و  صاحب این ملک به دلیل تغییر کاربری آن از مستاجر خود شکایت کرده است.

 



تاريخ : 1 / 6 / 1394برچسب:, | 3:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

کامران نجف‌زاده مجری بخش صرفا جهت ‌اطلاع که پنجشنبه شب‌ها از شبکه دوم سیما پخش می‌شود در ایلام خبرساز شد.

 

خبرگزاری فارس: کامران نجف‌زاده در ایلام خبرساز شد
 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، طی ساعت‌های گذشته خبری روی سایت‌های ایلام مبنی بر واکنش محمدرضا مروارید استاندار ایلام به سخنان چند شب پیش کامران نجف‌زاده خبرنگار صدا و سیما منتشر شد که واکنش‌های متعددی را در گروه‌های فضای مجازی از سوی خبرنگاران به دنبال داشته است.

 

کامران نجف‌زاده در بخش خبری صرفاً جهت اطلاع اخبار 20:30 پنجشنبه شب هفته گذشته(29 مرداد) گفت: اگر می‌بینید خبرها به این صورت شده بدانید حقوق ما دست دولت است و اگر غیر این عمل کنیم بودجه صدا و سیما را نمی‌دهند و حقوق ما را قطع می‌کنند پس مجبوریم بگیم همه جا آرومه...

 

این موضوع از سوی شماری از خبرنگاران استان ایلام مورد توجه و عنایت قرار گرفت که خبرگزاری فارس به بخش‌هایی از این اظهارنظرها می‌پردازد.

 

یکی از خبرنگاران معتقد است که استاندار ایلام نباید وارد توهین به اهالی رسانه شود و در این رابطه اظهار نظر کند و خبرنگار دیگری معتقد است که این نوع اطلاع‌رسانی رسانه‌ها نوعی سیاسی کاری است که نباید اینچنین اطلاع‌رسانی شود.

 

یکی دیگر از خبرنگاران هم معتقد است، سیاسی کاری را خود مسئولان استان شروع می‌کنند و خود برای خود زمینه رسانه‌ای شدن آن را فراهم می‌کنند.

 

این در حالی است که اظهارات استاندار ایلام در چت خصوصی نبوده بلکه در گروهی با عضویت 95 نفر این اظهارت آورده شده است.

 

وقتی امام جمعه محترم ایلام از توهین اصلاح‌طلبان به رئیس جمهور در خطبه‌های نماز جمعه از کسانی که ادعای طرفداری از دولت دارند را بیان می‌کند نشان می‌دهد که مسئولان خود به دنبال سیاسی کاری هستند نه رسانه و این اولین باری نیست که از جانب دولت این گونه با رسانه‌ها برخورد می‌شود و با این رویه آخرین بار هم نیست.