تاريخ : 31 / 1 / 1392برچسب:, | 12:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سیدمناف هاشمی معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران برای حضور در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری استعفا کرد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، سیدمناف هاشمی برای حضور در انتخابات شورای شهر از معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران استعفا کرد.

هاشمی دارای دکتری برنامه ریزی است. وی 20 سال سابقه مدیریت شهری دارد. هاشمی شهردار ناحیه، شهردار تنکابن، مدیر کل بودجه شهرداری های کشور در وزارت کشور، مدیر کل درآمد شهرداری تهران، مدیر کل تشخیص و وصول درآمد، قائم مقام معاونت خدمات شهری و معاون شهردار و ... از سمت هایش در این سال ها بوده است.



تاريخ : 30 / 1 / 1392برچسب:, | 8:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نشست دو روزه اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل دانشجویی طی روزهای پنجشنبه و جمعه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به گزارش ایسنا دانشجویان مستقل از اکثر کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرده بودند تا در این مراسم سخنرانی کنند، سخنرانی حسن روحانی که قرار بود بعد از نماز مغرب و عشاء در این مراسم حاضر شود، لغو شد، اما محمدباقر قالیباف آمد و اجازه نداد خبرنگاران سخنانش را پوشش خبری دهند، حتی از ایستادن خبرنگاران در پشت درهای بسته سالنی که وی در حال حاضر در آن مشغول سخنرانی است هم جلوگیری شد.



تاريخ : 31 / 1 / 1392برچسب:, | 7:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

به گزارش خـبرنگار افتخاری دریچـه فناوری اطلـاعات باشگاه خـبرنگاران جـوان؛ این نرم افزار با اتصال به سرور سایت موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ۶۰ زلزله آخر ثبت شده در این سایت را دریافت کرده و روی گوشی موبایل نمایش می دهد.

 

امکانات نرم افزار:

- امکان نمایش جزئیات کامل هر زلزله شامل

- امکان نمایش موقعیت دقیق منطقه زلزله زده روی نقشه با دو حالت نمایش شهری و نمایش ماهواره ای

- امکان فعال کردن هشدار دهنده

- با فعال کردن هشدار دهنده، برنامه به طور خودکار در فاصله های زمانی مشخص آخرین اطلاعات سرور موسسه ژئوفیزیک را چک می کند و در صورت رخ دادن زلزله جدید بلا فاصله یک آلارم هشدار در نوار وضعیت گوشی شما نمایش داده می شود.

- فاصله زمانی هشدار و همچنین حداقل ریشتر مورد نظر برای هشدار در تنظیمات قابل تغییر است.

- امکان نمایش آفلاین اطلاعات زلزله ها

- در صورت قطع بودن اینترنت آخرین لیست دریافت شده در زمانی که به اینترنت متصل بودید نمایش داده می شود و همچنین در صورتی که جزئیات هر زلزله و نقشه آنرا قبلا در حالت آنلاین مشاهده کرده باشید، می توانید در زمان قطع بودن اینترنت نیز آنرا مشاهده کنید.

- امکان جستجوی دقیق بین نام مناطق زلزله زده

- امکان مرتب سازی لیست زلزله ها

          

مشخصات

نام: Zelzele Negar
شماره نسخه: 2.3.1.1
پلاتفرم: , Android ,
ویرایش پلاتفرم: Android 2.1 or later
سایز صفحه: , Multi Screen ,

 

برای دانلود نرم افزار  اینجا را  کلیک کنید

 

 



تاريخ : 31 / 1 / 1392برچسب:, | 2:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وقوع زلزله 4/1 ریشتری بامداد روز شنبه در منطقه ˈحبیب آبادˈ از توابع شهرستان برخوار و میمه، جمع زیادی از مردم شهرستانهای اصفهان، شاهین شهر و خمینی شهر را به خیابان ها کشاند. 
 
به گزارش ایرنا،این زمین لرزه مقارن ساعت 52 دقیقه و 22 ثانیه بامداد روز شنبه در موقعیت 81/ 51 درجه طول جغرافیایی و 80/ 32 درجه ی عرض جغرافیایی و در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد.
 
حبیب آباد در پنج کیلومتری شهر اصفهان قرار دارد.
 
وقوع زلزله موجب شد بخش زیادی از مردم شهرستان های یاد شده سراسیمه از خانه های خود خارج شوند و در سطح خیابانها و معابر روباز مستقر شوند.
 
در این حال، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان دقایقی پیش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون اعضای ستاد بحران استان به کانون زلزله اعزام شده اند.
 
ˈمنصور شیشه فروشˈ افزود: تاکنون گزارش از خسارت های احتمالی حادثه دریافت نشده است.
 
وی گفت: اکنون تیم های هلال احمر اصفهان در حال آماده باش هستند.



تاريخ : 31 / 1 / 1392برچسب:, | 5:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران




تاريخ : 30 / 1 / 1392برچسب:, | 9:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

برغم تمام برنامه ریزی ها و هزینه های میلیاردی و آوردن نیرو از سراسر کشور برای نمایش قدرت 100 هزار نفری کمتر از یک سوم این رقم را توانستند جمع کنند؛به همین دلیل بود که احمدی نژاد ترجیح داد این مراسم جنجالی را انتخاباتی نکند و با توجه به اطلاعاتی که از تعداد اندک جمعیت به نهاد ریاست جمهوری رسیده بود، قرار شد مشایی هم نیاید. اوضاع استادیوم، اصلاً برای بهره برداری تبلیغاتی و حتی گفتن "زنده باد بهار" نیز مساعد نبود، آن هم در میان جمعیتی که چون وقت ناهارشان دیر شده بود ، به جای " زنده باد «بهار» " ، شعار "ما «ناهار» می خواهیم یالّا" سر می دادند.
آفتاب: روز 29 فروردین 1392 ، برغم تمام مقدمه چینی هایی که برایش شده بود ، هرگز روز احمدی نژاد و دولت احمدی نژاد نبود. 

از مدت ها قبل ، دولت ، به معنای واقعی کلمه ، تمام همّ و غمّ خود را صرف این کرده بود که بتواند 100 هزار نفر را در حمایت از خود به استادیوم آزادی بکشاند و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ، قدرت نمایی سیاسی و تبلیغاتی کند.

آزادی
دولت از مدت ها قبل ، تبلیغات میتینگ 100 هزار نفری اش را شروع کرده بود

اگر صد هزار نفر از ساکنان تهران ، به برنامه دولت می رفتند ، احمدی نژاد و تیمش ، می توانستند در تحلیل خود مبنی بر ادامه حضور در پاستور ، راسخ تر باشند. 

اما دعوت از دهها گروه موسیقی و حتی شایعه خواندن "حبیب" در این گردهمایی ، نصب بیلبوردهای بزرگ و پرشمار در اتوبان ها و نقاط پرتردد تهران و تبلیغات دامنه دار رسانه ای و ... نتوانستند رغبت و تحرکی در میان مردم تهران برای رفتن به مهمانی دولت ایجاد کنند.
از این رو ، دولت آماده باش سراسری داد و قرار شد از استان های مختلف کشور و از ادارات و سازمان های دولتی ، کارمندان ، کارگران ، دانش آموزان و اعضای هلال احمر را به همراه خانواده هایشان ، با خرج دولت ، به تهران بیاورند و برگردانند.

استادیوم آزادی
احمدی نژاد انتظار نداشت تنها یک سوم برآوردهایش از میزان جمعیت را ببیند

چند روز قبل از مراسم استادیوم آزادی ، برخی نزدیکان دولت پیشنهاد کرده بودند برنامه را به جای برگزاری در استادیوم 100 هزار نفری آزادی به سالن 12 هزار نفری آزادی ببرند ولی مقامات دولت گفته بودند که جمع کردن 100 هزار نفر برایشان کاری ندارد و حتماً باید در استادیوم اجرای برنامه کنند! آنها به این تجمع یکصد هزار نفری نیاز مبرم داشتند.

با این حال ، روز موعود فرا رسید. صدها خودروی اداری و اتوبوس و مینی بوس ، از سراسر کشور در اطراف استادیوم آزادی پارک کردند تا افرادی که از شمال و جنوب و شرق و غرب کشور ، آورده بودند را پیاده کنند.

استادیوم آزادی
 
از همه جای کشور آورده بودند ، با پول و خودروهای بیت المال
 
اما برغم تمام پیش بینی ها ، خرج ها و برنامه ریزی ها ، استادیوم آزادی ، حتی تا نیمه هم پر نشد، استادیومی که برغم معروفیت اش به "صدهزار نفری" ، 84412 نفر ظرفیت دارد*. (البته در مواردی تا 120 هزار نفر هم توانسته اند در این استادیوم باشند ولی با 84412 نفر ، کل صندلی ها پر و استادیوم آکنده از جمعیت می شود.) 

برآوردهای مستند به تصاویر حاکی از آن است که کل دولت توانسته از تهران ، شهرهای اطراف و استان های کشور ، با بسیج امکاناتش ، تنها 30 هزار نفر را در استادیوم جمع کند. 
در این میان ، نقش سازمان هلال احمر را نباید نادیده گرفت که به تنهایی توانست با تجمیع دانش آموزان عضو هلال احمر ، که با لباس های فرم کاملاً مشخص بودند ، آبروداری کند(!) و بخش مهمی از صندلی ها را اشغال نماید و الّا استادیوم خالی از اینی می شد که بود. احمدی نژاد باید پاداش خوبی به مسوولان این سازمان بدهد!

 
استادیوم آزادی
 
 
هلال احمر ، آبروی مراسم را خرید ؛ بخش زیادی از حاضران ، اعضای هلال احمر بودند
 
جمعیت اندکی که بعد از آن هیاهوی بسیار و هزینه های میلیاردی به استادیوم دولت توانست به استادیوم ببرد ، از یک سو ، شکست  تشکیلاتی دولت در اجرای یک عملیات جمع آوری نیرو و لجستیک بود و از سوی دیگر ، یک ناکامی سیاسی برای جریانی بود که می خواست در حضور 100 هزار نفر ، قدرت نمایی کند.

دقیقاً به همین دلیل بود که احمدی نژاد ترجیح داد این مراسم جنجالی را انتخاباتی نکند و با توجه به اطلاعاتی که از تعداد اندک جمعیت به نهاد ریاست جمهوری رسیده بود ، قرار شد مشایی هم نیاید.
اوضاع آزادی ، اصلاً برای بهره برداری تبلیغاتی و حتی گفتن "زنده باد بهار" نیز مساعد نبود و اگر می خواستند چنین کنند نقض غرض می شد ، آن هم در میان جمعیتی که چون وقت ناهارشان دیر شده بود ، به جای " زنده باد «بهار» " ، شعار "ما «ناهار» می خواهیم یالّا" سر می دادند.

استادیوم آزادی
ورزشگاه نیمه خالی ، باعث شد مشایی نیاید و احمدی نژاد هم که حتی از مراسم 22 بهمن و پیام نوروزی و سفر استانی اش، برای طرح شعار شعار زنده باد بهار استفاده می کرد ، از خیر طرح این شعار بگذرد!

این بود که احمدی نژاد ترجیح داد بعد از چند دقیقه سخنرانی معمولی و دادن لوح تقدیر به 9 نفر ، استادیوم را ، بدون هیچ دستاوردی ترک کند و این در حالی بود که قرار بود جشن تقدیر از خادمان سفرهای نوروزی ، میتینگ انتخاباتی دولت شود. در درستی این گزاره همین بس که در سال های قبل ، تجلیل از دست اندرکاران سفرهای نوروزی در یک مراسم متعارف در داخل یک سالن اجتماعات صورت می گرفت و هیچ گاه احساس نیاز به این نمی شود که هزینه های میلیاردی کنند و از اقصی نقاط کشور ، کارمندان و کارگران و دانش آموزان را سوار اتوبوس کنند و با دادن حق ماموریت و تغذیه و اسکان و هزینه ایاب و ذهاب و ... آنها را به تهران بیاورند که مثلاً می خواهیم به 9 نفر لوح تقدیر بدهیم**! اساساً برای یک مراسم تجلیل اداری ، چنین میتینگی نیاز نبود، نه در ایران و نه در هیچ جای دنیا.

شکست نمایش استادیوم آزادی ، هم از این منظر بود که ریخت و پاش میلیاردی برای هیچ ، آن هم در شرایط اقتصادی کنونی - که حتی تکلیف بوده سالانه کشور هم معلوم نیست - موجی از نارضایتی عمومی ایجاد کرد و هم ، 100 هزار نفری که دولت می خواست گردهم آورد ، محقق نشد تا دولتی ها ، نقشه هایشان را نقش بر آب ببینند به ویژه آن که بخش قابل توجهی از حاضران در استادیوم ، بعد از پایان برنامه های هنری و موسیقی و بعد از ورود احمدی نژاد ، استادیوم را ترک کردند.

البته این ، تنها دولت نبود که در این ماجرا ناکام ماند ، مردم نیز که ظرف یک بعد از ظهر ، میلیاردها تومان از جیب شان بر باد رفت ، متضرر نمایش استادیوم آزادی بودند. از این مراسم ، نه نانی برای ملت در آمد و نه آبی برای دولت.



تاريخ : 30 / 1 / 1392برچسب:, | 1:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس دانشگاه یاسوج از پذیرش دانشجوی دکترای بدون کنکور در پردیس این دانشگاه خبر داد.

خبرگزاری فارس: پذیرش دانشجوی دکترای بدون کنکور در پردیس دانشگاه یاسوج

اردوان ارژنگ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: دانشگاه یاسوج در پردیس دانشگاهی خود اقدام به پذیرش دانشجوی دوره دکترا کرده است.

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه پذیرش دانشجوی دکترا، بدون کنکور خواهد بود، افزود: ظرفیت‌های پذیرش این دانشگاه در دفترچه انتخاب رشته دکتری سال 92 آمده است و متقاضیان و واجدان شرایط می‌توانند برای تحصیل در مقطع دکتری اقدام کنند.

وی ادامه داد: بخشی از رشته‌های ارائه شده در این مقطع تحصیلی شامل زبان و ادبیات فارسی، شیمی فیزیک، شیمی آلی، شیمی تجزیه، شیمی معدنی، ریاضی-آنالیز و ریاضی جبر است.

ارژنگ با برشمردن سایر رشته‌های مقطع دکتری در پردیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد: همچنین در این مقطع، واحد بین‌الملل دانشگاه یاسوج رشته‌های فیزیک-ماده چگال، مهندسی مکانیک- طراحی کاربردی، مهندسی شیمی- پیشرفته و الهیات- فقه و مبانی حقوق اسلامی را نیز ارائه می‌دهد و در این رشته‌ها دانشجوی دکتری می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه یاسوج از پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در همین پردیس خبر داد و اضافه کرد: رشته‌های ارائه شده در این مقطع نیز به زودی اعلام می‌شوند.



تاريخ : 28 / 1 / 1392برچسب:, | 9:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بزرگداشت شهيد سپهبد علي صياد شيرازي عصر امروز چهارشنبه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.عکس / اسماعیل عسکری

 

 

 

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده کل ارتش گفت: آمادگی رزمی با سلاح‌های جدید ایجاد نمی‌شود و آمریکا توان جسارتی علیه ایران حتی با سلاح‌های جدید ندارد.

خبرگزاری فارس: واکنش سرلشکر صالحی به توپ‌های لیزری آمریکا/ در پاسخ به هرگونه تجاوز درنگ نخواهیم کرد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر سرلشکر عطا‌ء‌الله صالحی فرمانده کل ارتش در حاشیه رژه 29 فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه غربی‌ها اعلام می‌کنند گزینه نظامی در مقابل ایران روی میز است، گفت: ما روی حرف‌هایی که گفته می‌شود حساب نمی‌کنیم و فکر می‌کنیم آنها به شکل کلیشه‌ای باید این موضوع را مطرح کنند و خوراک رسانه‌های خودشان است و نه تهدیدی است و نه مصرفی دارد.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: البته نمی‌خواهیم بگوییم دشمن توان نظامی ندارد اما داشتن توان با اعمال اراده توان فرق می‌کند.

صالحی در خصوص نصب توپ‌های لیزری بر روی شناورهای آمریکایی در آب‌های جنوبی، اظهار داشت: آمادگی رزمی با سلاح ایجاد نمی‌شود آنها از قبل هم سلاح‌های گوناگون از جمله سلاح اتمی داشته‌اند اما توان اعمال جسارتی حتی با سلاح‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ندارند.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران به طور مشخص آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند در خصوص تهدیدات آنها علیه ایران گفت: اگر بخواهند دست به حماقت بزنند و تهدید خود را علیه ایران عملی بکنند ما در پاسخ به آنها درنگ نخواهیم کرد.

صالحی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی مقامات رژیم صهیونیستی گفته‌اند، اسرائیل ممکن است به تنهایی به ایران حمله بکند، اظهار داشت: ما هم همین حرف را می‌زنیم و می‌گوییم ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده است تا به تنهایی در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد.



تاريخ : 29 / 1 / 1392برچسب:, | 4:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زلزله 5.2 ریشتری ساعت 15:19 امروز تسوج در آذربایجان شرقی تا لحظه مخابره خبر 8 پس‌لرزه داشته است.

خبرگزاری فارس: وقوع 8 پس‌لرزه در تسوج/ مردم تسوج همچنان در خیابان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، زمین‌لرزه 5.2 ریشتری که ساعت 15.19 به عمق هشت کیلومتر در شهر تسوج در آذربایجان شرقی رخ داد تا لحظه مخابره خبر پنج پس‌لرزه داشته است.

 

ساعت 15:14 دقیقه به قدرت 4.1، ساعت 15:18 دقیقه به قدرت 2.4، ساعت 15:23 دقیقه به قدرت سه ریشتر، ساعت 15:38 دقیقه زمین‌لرزه‌ای به قدرت 3.1 ریشتر به عمق 14 کیلومتر، ساعت 15:39 به قدرت 3.2 ریشتر به عمق 15 کیلومتر، ساعت 15:42 به قدرت 3.4 ریشتر به عمق 14 کیلومتر، ساعت 15:50 به قدرت 3.8 ریشتر به عمق 16 کیلومتر و ساعت 16:02 زمین لرزه‌ای به قدرت 2.9 ریشتر به عمق 12 کیلومتر در شهر تسوج رخ داده است.

این زمین‌لرزه‌ها باعث شده است مردم این منطقه همچنان در خیابان‌ها باشند.

این زمین لرزه در عمق هشت کیلومتری و به طول جغرافیایی 45.36 و عرض جغرافیایی 30.61 رخ داده است.

این زمین لرزه در شهر تسوج و  19 کیلومتری شرفخانه، 24 کیلومتری کوزه کنان و 611 کیلومتری تهران روی داده است.



تاريخ : 29 / 1 / 1392برچسب:, | 9:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (پنجشنبه) با حضور در بیمارستان خاتم الانبیاء از آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی عیادت کردند.

خبرگزاری فارس: عیادت رهبر معظم انقلاب از آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی و جمعی از والدین شهدا
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (پنجشنبه) با حضور در بیمارستان خاتم الانبیاء از آیت الله طاهری خرم آبادی و جمعی از والدین شهدا که در بخش مراقبتهای ویژه این بیمارستان بستری هستند, عیادت و برای سلامتی آنان دعا کردند.



تاريخ : 28 / 1 / 1392برچسب:, | 9:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری درباره موضوع ضوابط نحوه ارتقای کارمندان در طبقات و رتبه‌های جدول حق شغل ابلاغ شد.

خبرگزاری فارس: ضوابط ارتقای کارمندان در طبقات و رتبه‌های جدول حق شغل

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران مصوبه هیات عمومی دیوان عدالت اداری درباره موضوع ضوابط نحوه ارتقای کارمندان در طبقات و رتبه‌های جدول حق شغل ابلاغ شد

مرجع رسیدگی: هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

شاکی: مدیرکل دفتر حقوقی، املاک وحمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش

موضوع شکایت و خواسته: اعلام تعارض در آراء صادر شده از شعب دیوان عدالت اداری

گردش‌کار: مدیرکل دفتر حقوقی، املاک وحمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش به موجب مشروحه شماره  26327/810 ـ 31/2/1391 اعلام کرده است که شعب اول و دوم دیوان عدالت اداری در رسیدگی به دادخواست اشخاص و به خواسته اعتراض به عدم اجرای ماده 65 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره یک ذیل آن آراء معارض صادر کرده‌اند.

نامبرده رفع تعارض و صدور رأی وحدت رویه را خواستار شده است.

گردش‌کار پرونده‌ها و خلاصه آراء به قرار زیر است:

الف: شعبه اول دیوان عدالت اداری در رسیدگی به دادخواست آقای ... به طرفیت وزارت آموزش و پرورش و به خواسته اعتراض به عدم اجرای ماده 65 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره یک ذیل آن و ارتقای شغلی از تـاریخ 1/1/1388، به شرح آینده به صدور رأی مبادرت کرده است :

با توجه به بررسی اوراق و محتویات پرونده نظر به این که به دلالت تبصره یک ماده 65 قانون مدیریت خدمات کشوری ارتقای شاغلان به رتبه‌های بالاتر بر اساس عواملی نظیر ابتکار و خدمت میزان افزایش مهارتها، انجام خدمت برجسته طی دوره‌های آموزشی و میزان جلب رضایت ارباب رجوع بر اساس ضوابطی که متناسب با ویژگیهای مشاغل به تصویب شورای توسعه مدیریت می‌رسد، صورت می‌گیرد و در مانحن فیه مصوبه مربوط به ضوابط نحوه ارتقای کارمندان در طبقات و رتبه‌های جدول حق شغل طی بخشنامه 27 دی 1389 تصویب و ابلاغ شده است و قبل از تصویب ضوابط مربوط امکان اجرای حکم مقرر در تبصره ماده 65 قانون مدیریت خدمات کشوری وجود نداشته و با عنایت به این که شاکی قبل از تصویب ضوابط مربوطه و در تاریخ 3/7/1388 بازنشسته شده است، بنابراین اعمال مصوبه یاد شده در حق مشارالیه امکان‌پذیر نبوده و تخلفی از مقررات از جانب اداره طرف شکایت مشهود نیست. علی‌هذا خواسته غیر وارد تشخیص و به رد شکایت حکم صادر و اعلام می‌شود. رأی دیوان قطعی است.

ب: شعبه دوم دیوان عدالت اداری در رسیدگی به پرونده دادخواست آقای ... به طرفیت وزارت آموزش و پرورش و به خواسته الزام به اجرای بخشنامه  27/10/1389 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور از تاریخ 1/1/1388 به‌موجب دادنامه 30/1/1391، به شرح آینده به صدور رأی مبادرت کرده است:

در خصوص دادخواست آقای ... به طرفیت وزارت آموزش و پرورش و سازمان بازنشستگی کشوری به خواسته رتبه شغلی موضوع تبصره یک ماده 65 قانون مدیریت خدمات کشوری با توجه به محتویات پرونده و پاسخ مشتکی‌عنه نظر به این که مطابق قسمت ب بند 11 قانون بودجه سال 1388 کل کشور ابتدای اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری 1/1/1388 می‌باشد و تأخیر در تصویب دستورالعمل نافی حق مکتسب مستخدم نمی‌باشد و نامبرده که در تاریخ 1/7/1389 بازنشسته شده است، ذی حق شناخته می‌شود. بنابراین خواسته موجه است. لذا به وارد دانستن شکایت شاکی و تعیین رتبه شغلی بر اساس قانون مذکور و ضوابط مربوطه و صدور احکام کارگزینی زمان اشتغال و پرداخت مابه ‌التفاوت حکم صادر می‌شود. این رأی وفق ماده 7 قانون دیوان قطعی است.

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ یاد شده با حضور رؤسا، مستشاران و دادرسان شعب دیوان تشکیل شد. پس از بحث و بررسی، با اکثریت آراء به شرح آینده به صدور رأی مبادرت می‌کند.

رأی هیأت عمومی

نظر به این که در جزء (ب) بند 11 قانون بودجه سال 1388 کل کشور، قانونگذار شرایط تعیین جداول موضوع ماده 65 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 1386 را تعیین کرده و در اجرای ماده 80 قانون پیش گفته، آیین‌نامه تعیین جداول برای سال 1389 باید توسط مراجع مربوط تصویب و ابلاغ شود و تصویب ضوابط ابلاغی به موجب بخشنامه 27/10/1389 معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به سال 1388 تسری ندارد و از زمان تصویب نسبت به شاغلان لازم‌الاجرا است، از این جهت رأی شعبه اول دیوان عدالت اداری در حد عدم اعمال مصوبه یاد شده در حق کسانی که به هنگام تصویب ضوابط مربوط شاغل نبوده‌اند، منطبق با مقررات قانونی تشخیص داده می‌شود. این رأی به‌استناد بند 2 ماده 19 و ماده 42 قانون دیوان عدالت اداری برای شعب دیوان و سایر مراجع اداری مربوط در موارد مشابه لازم الاتباع است.

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری معاون قضایی دیوان عدالت اداری ـ علی مبشری



تاريخ : 28 / 1 / 1392برچسب:, | 6:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سعید جلیلی از برخی نخبگان دعوت کرده تا با تنظیم برنامه‎های مورد اشاره او برای اداره کشور، وی را در این باره همراهی کنند و در گفت‌وگو با برخی از چهره‎های انقلابی احتمال حضور خود را منتفی ندانسته است.

خبرگزاری فارس: احتمال کاندیداتوری «سعید جلیلی» در انتخابات ریاست جمهوری قوت گرفت

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رجانیوز در حالی که طی ماه‌های گذشته موج دعوت نخبگان انقلابی از دکتر سعید جلیلی و دکتر کامران باقری لنکرانی جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو افزایش یافته است، شنیده‎های خبرنگار رجانیوز حاکی از افزایش احتمال حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی به این عرصه حساس است.

در همین زمینه سعید جلیلی از برخی نخبگان دعوت کرده تا به تنظیم برنامه‎های مورد اشاره او  برای اداره کشور، وی را در این باره همراهی کنند.

جلیلی همچنین در گفتگو با برخی از چهره‎های انقلابی که پیش از این در جلسات خصوصی بر کاندیداتوری وی پافشاری کرده‎اند، احتمال حضور خود را منتفی ندانسته است.



تاريخ : 28 / 1 / 1392برچسب:, | 9:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عباس عبدی تحلیلگر و فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است " به احتمال قوی اجازه برگزاری چنین میتینگی را نمی‌دهند." وی می‌گوید: " اگر میتینگ برگزار شود به معنی لشکرکشی دولتی ها برای تایید صلاحیت مشایی است و در این صورت تشنج ها بیشتر می‌شود. "
لشکرکشی برای تایید صلاحیت مشایی
به گزارش افکارنیوز، پرچم ایران در دست ها با رقص نسیم به حرکت در می‌آید، شیرینی و شکلات بین مردم پخش می‌شود، موسیقی شاد و شعارهای میهن پرستانه آدرنالین خون ها را بالا می‌برد و حتی برای ورود زن ها به استادیوم آزادی هم فرش قرمز پهن می‌کنند. این تصویر روزی است که می‌توانست در حافظه تاریخی مردم ایران تا ابد بماند اگر یک گوشه اش در سیاست و سیاست بازی گیر نبود و اگر پای لشکر کشی خیابانی در کارزار انتخاباتی در میان نبود!؟ قرار است همین فردا جشنی در استادیوم آزادی برگزار شود که میزبانش دولت است و مهمانانش صد هزار نفر. جشنی که به گفته محمد شریف ملک‌زاده‌،رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، در آن قرار است از خادمان سفرهای نوروزی تقدیر شود. یک پای ثابت این جشن و همه جشن ها و برنامه های این‌روزهای دولت هم کسی نیست جز اسفندیار رحیم مشایی. فردی که حالا گمانه حضورش در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو پر رنگ تر از همیشه است و حتی بسیاری جشن بهاری دولت را مارش انتخاباتی برای معرفی او می‌دانند.

درباره رد صلاحیت

خیلی ها حتی او را رجل سیاسی هم نمی‌دانند و تایید صلاحیتش را خواب گونه ای برای او تلقی می‌کنند.اما مشایی چرا نباید تایید صلاحیت شود؟ آن افرادی که معتقدند باید صلاحیت رحیم‌مشایی رد شود به کارنامه وی در ۸ سال گذشته استناد می‌کنند. مشایی در دوران ریاست سازمان میراث فرهنگی اظهارات و اقدامات انتقاد برانگیز زیادی داشته که احتمال رد صلاحیت وی را قوت بخشید. از حضور در مراسم رقص تا سخنانی درباره دوستی با مردم اسرائیل ( رژیم صهیونیستی) و ده‌ها اقدام دیگری که اعتراض و انتقاد بسیاری از چهره های ارزشی کشور را برانگیخت و حتی موجب شد در موردی مانند موضع گیری درباره دوستی با مردم رژیم صهیونیستی‌، مقام معظم رهبر ی در خطبه‌های نماز جمعه سخنان وی را کاملاً اشتباه بخوانند. مکتب ایرانی از دیگر تئوری های جنجالی مشایی بود که انتقاد و اعتراض بسیاری از علما را برانگیخت در امتداد همه این جنجال ها بود که وقتی احمدی نژاد بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ رحیم مشایی را به‌عنوان معاون اول خود معرفی کرد مقام معظم رهبری صراحتا با این امر مخالفت کرد و طی نامه ای رسمی‌دستور برکناری وی را صادر کرد . با این حال احمدی نژاد‌، مشایی را به رئیس دفتری خود منصوب کرد و غلامحسین محسنی اژه ای وزیر اطلاعات وقت و محمد حسین صفارهرندی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی‌وقت را که از منتقدان مشایی در کابینه بودند‌، از سمت خود برکنار کرد.

عبور قطار انتخاباتی از هر راه و بیراهه

اما فارغ از این‌که او صلاحیت می‌گیرد یا نه، به نظر می‌رسد او قطار انتخاباتی اش را به راه انداخته‌، قطاری که انگار برای رسیدن به سر منزل مقصود از هر راه و بیراهه ای عبور می‌کند. دولتی ها در یکی از بحث برانگیز ترین اقداماتشان‌، قرار است فردا یکصد هزارنفر را در استادیوم آزادی گرد هم آورند. امری که این بار صدای طرفداران پر و پاقرص آقای احمدی‌نژاد را هم درآورده‌،اصولگرایان هم که جای خود دارند. چه حیف که انتقادات اصولگرایان از احمدی نژاد لگد زدن به جسد دولتی است که زدنش دردی از درد ملت دوا نمی‌کند. در همین راستا در گفت و گو با جمعی از منتقدان امروز و دیروز آقای احمدی نژاد‌،از گردهمایی روز پنج شنبه دولت رمزگشایی کرده است.

لشکرکشی برای تایید صلاحیت مشایی

سید رضا اکرمی، از اعضای جامعه روحانیت مبارز اگرچه این برنامه را "انتخاباتی" خواند اما حرف زدن در مورد آن را بی فایده دانست. اکرمی‌افزود:"دیگرحرف زدن در این مورد فایده ای ندارد و دولت کار خودش را می‌کند.ما وقتی نظارت را قبول نکردیم دیگر نمی‌توانیم در موردش صحبت کنیم." این عضو جامعه روحانیت مبارز از نیت خوانی این میتینگ سر باز زد اما گفت؛از این دولت قدرقدرت هرچیزی برمی‌آید و ممکن است این برنامه‌، لشکرکشی برای تایید صلاحیت مشایی باشد.اکرمی‌همچنین این برنامه را انتخاباتی خواند اما گفت که انتخابات ضابطه خاص خودش را دارد و آن ضابطه را باید تقویت کرد.

برگزاری میتینگ مساوی تایید صلاحیت مشایی

عباس عبدی تحلیلگر و فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است " به احتمال قوی اجازه برگزاری چنین میتینگی را نمی‌دهند." وی می‌گوید: " اگر میتینگ برگزار شود به معنی لشکرکشی دولتی ها برای تایید صلاحیت مشایی است و در این صورت تشنج ها بیشتر می‌شود. "

جلوی برگزاری میتینگ را بگیرید

عماد افروغ این میتینگ را یک حرکت کاملا انتخاباتی می‌داند و می‌گوید : این اقدام خلاف قانون و مصداق بارز دخالت قوه مجریه در انتخابات است. این استاد جامعه شناسی دانشگاه و فعال اصولگرا پا را فراتر گذاشته و حرکت دولت را خلاف قانون‌،شرع و اخلاق هم می‌داند و می‌گوید : کار دولت چیزی جز حیف و میل بیت المال نیست و مغایرت تام با شعارهای انقلاب اسلامی‌دارد. افروغ همچنین ازمقامات ناظر در عرصه رسمی‌و مدنی می‌خواهد بدون هیچ تعارفی جلوی این میتینگ انتخاباتی را بگیرند. وی در ادامه ادعای ساده زیستی دولت را مورد انتقاد قرار داده و می‌گوید : دولتی که دم از ساده زیستی و عدالت می‌زند کارش به جایی رسیده که بیت المال را خرج منافع انتخاباتی خودش می‌کند. این منتقد صریح اللهجه دولت با رایج خواندن صف آرایی های انتخاباتی " میتینگ دولت را " از کیسه خلیفه بخشیدن " خوانده و می‌گوید: آنها کارمندان و کارگران پیمانی را تهدید کرده اند که اگر در این میتینگ شرکت نکنند آنها را رسمی‌نخواهند کرد،به آنها قول داده اند که حقوق آنها را افزایش می‌دهند. اگر این موضوعات صحت داشته باشد، فقط و فقط از شیطان برمی‌آید.

خدمت به کاندیدای مورد نظر دولت

احمد کریمی‌اصفهانی‌، دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی‌اصناف و بازار دیگر فعال سیاسی اصولگراست که به انتقاد از اقدام دولت پرداخته و گفت : دور دوم ریاست جمهوری احمدی‌ن‍‍‍‍‍‍‍ژاد تقر یبا به مدیریت برای انتخابات دور یازدهم و فرد مورد نظر احمدی نژاد تبدیل شده است. وی در ادامه تاکید کرد: این میتینگ که به بهانه قدردانی از کسانی که در نوروز خدمت کرده اند‌، خدمتی است که به کاندیدای مورد نظر آقای احمدی ن‍ژاد است. کریمی‌اصفهانی به موضوع دیگری هم اشاره کرد و تصریح کرد: این روزها دولت سفر استانی را شروع کرده که این هم برای تبلیغ این کاندیداست که خرج آن از جیب بیت المال است. این چهره اصولگرا این‌گونه اقدامات دولت را برخلاف قانون و شرع دانست و با تاکید بر این‌که دولت درهیچ موردی گوش شنوایی نداردیادآور شد: تمام مسائل خودرایی آقای احمدی‌ن‍‍ژاد را نشان می‌دهد. اصل انحراف و کسی که انحراف را در تمام زمینه ها به‌وجود آورده خود آقای احمدی نژاد است و مشایی نیز یکی از ابزارهای انحراف است. وی ادامه داد: در هر صورت احمدی نژاد سناریوهایی را در ذهن دارد و اگر مشایی تایید صلاحیت بگیرد، می‌تواند به بخشی از اهداف خودش برسد و دولتی را بر سر کار بیاورد که از جنس خود آقای احمدی نژاد است اما اگر رد بشود این موضوع را به عنوان پرچمی‌برای مظلوم نمایی علم می‌کند. در مورد میتینگ اخیر نیز به همین صورت است و در صورت اجازه ندادن برای برگزاری این میتینگ او در میان افکارعمومی‌مظلوم نمایی خواهد کرد. دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی‌اصناف و بازار در ادامه تصریح کرد: بر هیچ کسی پوشیده نیست که این میتینگ با اهداف انتخاباتی و برای تایید صلاحیت مشایی است. او فکر می‌کند با این کار می‌تواند مشایی را تحمیل کند. وی با اشاره به این‌که " برای مسئولان مصالح نظام بالاتر از احمدی نژاد است " اضافه کرد: احمدی نژاد چون می‌داند برخوردی با او نخواهد شد به هر کاری دست خواهد زد و این برنامه های به همین جا ختم نخواهد شد. وی افزود: هرچه به انتخابات نزدیک تر می‌شویم احتمال مسائل بسیار زیاد دیگری وجود دارد و حتی مسائلی که اصلاح‌طلبان انجام دادند بخش کوچکی از کارهای آقای احمدی نژاد است. این فعال سیاسی اصولگرا در انتها گفت: بخشی از حوادث ۸۸ با سناریویی بود که آقای احمدی نژاد دامن زد اما زمانی این موضوع باز خواهد شد که احمدی نژاد از قدرت به زیر کشیده شود. او اکنون اجازه فاش شدن این موضوع را نمی‌دهد. اکنون افراد بسیار خطاکاری در مجموعه دولت وجود دارند، کسانی که بیت المال را به غارت برده اند اما احمدی نژاد به صراحت گفته که اطرافیانش خط قرمزش هستند.



تاريخ : 28 / 1 / 1392برچسب:, | 4:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دیروز بعد از انتشار عکسی از کنسرت یک خواننده لس آنجلسی و تصویر زنی که بعضی از سایت ها منتسب به کتایون ریاحی می دانستند واکنش های زیادی ابراز شد. واکنش هایی که اگر با خبر زلزله ۷.۵ ریشتری سراوان قطع نمی شد، می توانست این عکس جنجالی را تا چند روز در سر خط اخبار سایت ها نگه دارد.
 
قضاوت شتابزده سلحشور درباره کتایون ریاحی
به گزارش افکارنیوز، شتابزدگی های پی در پی. این شاید بهترین عبارتی باشد که بتوان با آن اتفاقات دیروز جامعه هنری را تفسیر کرد. عکس هایی از یک کنسرت منتشر شد و هنوز سوژه اصلی عکس ها درباره آن اظهار نظر نکرده بود که سایت های خبری، معاون اجتماعی پلیس، فرج الله سلحشور به حاشیه های این عکس ها دامن زدند. حالا در ۲۴ساعتی که از این اتفاق گذشته، مشخص شده است که تصاویر نه مربوط به کتایون ریاحی، که مربوط به همسر ابراهیم حامدی -ابی-بوده است.

چند ساعت بعد از انتشار این تصاویر، وقتی هنوز کتایون ریاحی خبر حضورش در کنسرت ابراهیم حامدی را تکذیب نکرده بود، فرج الله سلحشور با رسانه ها مصاحبه کرد و گفت: «من در گذشته گفته‌ بودم که این سینمای صهیونیستی که مبانی و اصول بازی‌اش را هالیوود تعیین و تبیین کرده، درست بشو نیست. این سینما عوامل خودش را هم غرق می‌کند. حتی آنهایی که سعی می‌کنند وارد این بازی نشوند نیز از خطر مصون نخواهند بود.»

         

اظهارات شتابزده سلحشور به همین جا ختم نشد. او گفت: «این اتفاق مطلب ما را تایید می‌کند که در شرایط فعلی و با این جریان، عوامل سینمای ما نمی‌توانند درست رفتار کنند و این سینماست که معمولا سینماگرانش را در آلودگی و فساد خودش غرق می‌کند. حال فرقی ندارد که آن بازیگر «یوسف» باشد یا فرد دیگری.»

همزمان با انتشار این اخبار، سردار منتظرالمهدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی در نشست خبری که دیروز داشت، خبر از برخورد با پوشش های خارج عرف بازیگران سینما از طریق اینترپل داد و گفت: «به باور ما بسیاری از سینماگران، اندیشمندانی متعهد هستند که در راه ترویج انقلاب و دفاع مقدس تلاش‌های بسیاری کرده‌اند و تنها عده قلیلی هنجار ستیز بوده و دارای پوششی خارج از عرف هستند که با آنها برخورد می‌شود. تلاش پلیس این است که سینما تقویت شود و اگر درصد کمی هنجار شکنند باید اصلاح شوند... بدحجابی هنرمندان در فستیوال‌های خارجی را از طریق پلیس بین الملل (اینترپل) پیگیری کرده و به آن رسیدگی می‌کینم.»

در آخرین ساعات دیروز کتایون ریاحی در گفتگویی که با «بانی فیلم» داشت، حضور در کنسرت خواننده لس آنجلسی را تکذیب کرد و گفت: «عکس های منتشر شده از من در فضای مجازی صحت ندارد. متأسفم از اینکه در جامعه مترقی ایران، برخی از مردم از روی بی خبری و بی اطلاعی در صدد تخریب چهره های شناخته شده هستند. بعضی ها با غرض ورزی در صدد از بین بردن محبوبیت افراد شناخته شده هستند و من برای آنها متأسفم.»

امروز اما با انتشار عکس های بیشتری از این مراسم و مطابقت دادن آن با عکس های خانوادگی ابراهیم حامدی، خواننده لس آنجلسی مشخص شد که شتابزدگی رسانه ها در انتشار این خبر، کتایون ریاحی را به جای همسر ابراهیم حامدی -ابی-جا زده است. اتفاقی که اگرچه کتایون ریاحی را از اتهامات پاک کرد اما قضاوت شتابزده سلحشور را در ذهن ها ماندگار کرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 

 

 

 

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش:

تجليل و بزرگداشت ياد شهدا علاوه بر وظيفه همگاني، نياز امروز و آينده جامعه ماست


حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: جامعه‌اي كه در سه دهه پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران هزاران شهيد به جمهوري اسلامي تقديم نموده است، بي­ترديد ارائه و معرفي زندگي، منش و سيره شهدايي مانند شهيد صياد شيرازي، آحاد جامعه به وي‍ژه نسل جديد و جوان انقلاب اسلامي را با زواياي مختلف حماسه­هاي بزرگ ملت ايران در دوران دفاع مقدس آشنا مي­سازد.
 به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران؛ حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در چهاردهمين مراسم مردمي بزرگداشت شهادت سپهبد صياد شيرازي ضمن اشاره به وجه اشتراك ايام شهادت حضرت زهرا(س)، روز ارتش و سالروز شهادت امير دلاور ارتش اسلام سپهبد صياد شيرازي اظهار داشت: اين سه مناسبت يك وجه اشتراك دارد و آن ولايت‌مداري و شهادت‌طلبي است، حضرت زهرا(س) خود را در دفاع از ولايت حضرت علي(ع) به خطر انداخت، ارتش ما درس شهادت را از فرزند زهراي اطهر آموخت و اسوه شهيدان ارتش شهيد صياد شيرازي بود و شهيد صياد شيرازي در دفاع از حريم ولايت، نظام و در جنگ با منافقين جان خود را تقديم اين راه كرد، چرا كه منافقين انتقام آن روزهاي حساس در عمليات مرصاد را از شهيد صياد مي‌گرفتند.
 حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: 21 فروردين 78 سالروز شهادت اميري است كه اسوه تقوا، اسوه وفاداري و عشق بود، امير شجاع و دلاور ارتش پر افتخار جمهوري اسلامي ايران سپهبد صياد شيرازي نامي پر افتخار و جاودانه كه با 8 سال دفاع مقدس و دلاوري‌ها و از خودگذشتگي‌ها عجين مي‌باشد.
 رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه با اشاره به اينكه اين عاشق نمونه بارز شرف و غيرت ايراني است كه جان شيرين خود را فداي عزت و سربلندي ايران اسلامي كرد، تصريح كرد: نقش شهيد صياد در ايجاد اتحاد بين نيروهاي مسلح فراموش نشدني است، كه فرمود "نگوييد ارتشي و سپاهي دو لشكر الهي، بگوييد ارتشي و سپاهي يك لشكر الهي"، وي فردي مومن، متعهد راستين به اسلام، بزرگمردي كه هركاري را با نام خدا آغاز مي‌كرد، هر كاري را با دعا براي فرج آقا امام زمان(عج) آغاز مي­كرد و سخنان خود را با دعا براي سلامتي امام عظيم‌الشان و مقام معظم رهبري به پايان مي­برد.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم اظهار داشت: شهيد صياد شيرازي هميشه براي تصميم‌گيري و كارهاي مهم و اساسي ابتدا دو ركعت نماز بجا مياورد، ‌هميشه دوشنبه و پنج­شنبه را روزه مي­گرفت، به نماز شب خيلي مقيد بود و ساده‌زيستي و دوري از تجملات و تكبر از خصوصيات ويژه اخلاقي شهيد بزرگوار بود، صياد نمونه‌اي از يك افسر و فرمانده جدي و البته مورد علاقه زير دستانش بود.
 رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در پايان گفت: سپهبد صياد شيرازي عمر با بركت خود را در راه خدمت به ايران اسلامي، اسلام و ملت سپري نمود و در راه رسيدن به لذت وصل هرگز دل به زيورهاي دنيوي نبست و عارفانه و عاشقانه سلوك وصل را طي نمود تا آنگاه كه جام شيرين شهادت را سر كشيد. وي از جمله وارستگان فداكار و شجاع بود كه شهادت به حق زيبنده و شايسته او بود، كه تجليل و گراميداشت تمام ملت عزيز ايران در مراسم تشييع باشكوه و كم‌نظير اين سر باز فداكار اسلام دليلي است بر ادعاي ما

 

 



تاريخ : 27 / 1 / 1392برچسب:, | 8:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
 
 
بروجردی همایش ۱۰۰هزار نفری دولت را غیرقانونی دانست:

برگزاری همایش خادمان‌نوروزی برای ردصلاحیت بانیان آن کافیست

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزاری همایش توسط دولت در استادیوم ۱۰۰هزار نفری آزادی را برای رد صلاحیت برگزارکنندگان آن کافی دانست و از شورای نگهبان خواست دقت لازم را در این زمینه داشته باشد.

علاءالدین بروجردی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت درباره همایش صدهزار نفری دولت در ورزشگاه آزادی تهران گفت: برگزاری مراسم تقدیر از دست اندرکاران سفرهای نوروزی، با چنین حجم و برآورد هزینه ای، مسبوق به سابقه نیست و چنین روندی نه در دولت های گذشته دیده می شود و نه حتی در سالهای پیشین دولت فعلی.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، برگزاری مراسم در محل تجمع بزرگی همچون استادیوم ۱۰۰هزار نفری آزادی با بهانه تقدیر از دست اندرکاران سفرهای نوروزی، این ذهنیت را در تمام جامعه ایجاد کرده که این اقدام، یک گردهمایی تبلیغاتی و انتخاباتی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از امکانات دولتی در مراسم مذکور استفاده میشود، این امر مغایرت قانونی دارد و یک تخلف آشکار به شمار می رود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی آغاز نشده، این تخلف قانونی برای رد صلاحیت کسانی که در این عرصه گام میگذارند، کافی است و ارگانهای نظارتی به خصوص شورای نگهبان باید نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند.

دولت قصد دارد روز ۲۹ فروردین همایش بزرگی تحت عنوان تقدیر از دست اندرکاران سفرهای نوروزی در استادیوم ۱۰۰هزار نفری آزادی برگزار کند.



تاريخ : 27 / 1 / 1392برچسب:, | 2:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 
ابوترابی:
 

پوشاندن لباس زنانه بر اراذل و اوباش غیرشرعی است

عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: پوشاندن لباس زنانه بر اراذل و اوباش توسط ماموران و چرخاندن آنان در شهر از نظر اجتماعی دارای اشکال بوده و به نوعی وسیله‌ای برای تحقیر زنان است.
به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛ ابوالفضل ابوترابی در پی نامه اعتراضی برخی نمایندگان به وزرای کشور و دادگستری در رابطه با پوشاندن لباس زنانه بر اراذل و اوباش توسط ماموران مریوان به باشگاه خبرنگاران گفت: این کار از نظر اجتماعی دارای اشکال بوده و به نوعی وسیله‌ای برای تحقیر زنان است.
 
عضوکمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پوشاندن لباس زنان بر مردان از نظر شرعی مشکل داشته و  این امر یک نوع عمل غیرقانونی است./



تاريخ : 28 / 1 / 1392برچسب:, | 12:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تهران/واحد مرکزی خبر/اجتماعی 
استاندارد سیستان و بلوچستان از فوت یک خانم در شهرستان خاش به علت سقوط سنگ در منطقه ای کوهستانی خبرداد.
در برنامه سه شنبه شب گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، آقای انوشیروان انصاری، رئیس شبکه لرزه نگاری پژوهشگاه بین المللی زلزله، زلزله سراوان را زلزله ای بسیار خاص ذکر کرد و گفت: معمولا در ایران عمق زمین لرزه زیر 20 کیلومتر است ولی در این مورد، زلزله بنابر گزارش پژوهشگاه در عمق 70 کیلومتری رخ داده است.
وی افزود: با توجه به این عمق، امواج کاهنده شده و قدرت آسیب رسیانی کمتری داشته اند.
انصاری درباره میزان پس لرزه های زلزله سراوان گفت: حجم پس لرزه ها در مقایسه به زمین لرزه های بوشهر و آذربایجان شرقی متفاوت است، یکی از علل می تواند تفاوت نوع زلزله و علت دیگر فاصله زیاد مرکز آن با ایستگاه های لرزه نگاری ما باشد به گونه ای که فاصله کانون زمین لرزه با ایستگاه های زاهدان و چابهار به بیش از 400 کیلومتر می رسد‌، بنابر این ممکن است امواج زلزله های 3 یا زیر 3 به این ایستگاه ها نرسد.
وی افزود: به همین علت از همان ساعات اولیه و با هماهنگی انجام شده، 10 ایستگاه لرزه نگاری موقت برای نصب در محل اعزام شدند.
رئیس شبکه لرزه نگاری پژوهشگاه بین المللی زلزله با اشاره به زلزله خیر بودن کشورمان تصریح کرد: همه مناطق مسکونی ایران استعداد وقوع زلزله را دارند از این رو ما بحث های پیشگیری و آمادگی را داریم و مهم ترین موضوع هم فرهنگ زندگی در کنار و با زلزله است.
وی اضافه کرد: مقاوم سازی مهمترین مسئله به شمار می رود و ما هم در آیین نامه ها موضوع مقاوم سازی را داریم که واقعا کار می کند به گونه ای که در زلزله بوشهر، ساختمانهایی که حداقل موارد آیین نامه ای را رعایت کرده بودند مشکلی پیدا نکردند.
انصاری تصریح کرد: اگر خانه های منطقه زلزله زده در بوشهر براساس آیین نامه ساخته شده بود، ما نباید با زلزله 6 و دو دهم ریشتری کشته داشته باشیم.
وی گفت: این کار با همکاری دولت و مردم میسر خواهد بود، البته در مقایسه با سالهای قبل ما خیلی حرکت کردیم ولی همچنان بسیار بسیار تا وضع مطلوب فاصله داریم.
انصاری با گلایه از جامعه مهندسان افزود: از فردا کارهای بازسازی در مناطق زلزله زده آغاز می شود ولی نکته ای که وجود دارد بی توجهی به فرهنگ های بومی مردم هر منطقه در ساخت و سازها است به گونه ای که با وجود اقلیم ها و فرهنگ های متفاوت مردم در مناطق مختلف خانه های که ما در خراسان، آذربایجان یا سیستان و بلوچستان می سازیم، همه به یک شکل هستند.
رئیس شبکه لرزه نگاری پژوهشگاه بین المللی زلزله در پایان زلزله بوشهر و سراوان را بی ارتباط به هم دانست و گفت: خیلی خیلی بعید است که زلزله ای 6 و دو دهم ریشتری با فاصله ای بیش از 1000 کیلومتر بتواند چنین زمین لرزه ای را موجب شود.
آقای اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این گفتگو گفت: بالافاصله پس از وقوع زلزله خود استان و استانهای هم جوار به حالت آماده باش درآمدند، 2 بالگرد و نیروهای پیشرو هم برای شناسایی مناطق حادثه اعزام شدند.
وی افزود: به دلیل امکان وقوع پس لرزه، مردم منطقه تشویق شدند تا شب را در بیرون از خانه ها به سر ببرند و هلال احمر هم اکنون در حال توزیع چادر بین مردم است، امکانات خوبی هم تدارک دیده شده است.
انصاری تعداد مجروحان را 12 نفر شامل 8 نفر سرپایی درمان و 4 نفر بستری ذکر کرد و گفت: در 25 روز اول نیروهای امدادی مستقر می شوند تا شرایط بحران فروکش کند، پس از آن گروه های فنی و مهندسی بنیاد مسکن به محل اعزام می شوند.
وی تصریح کرد: زلزله اصلا کشنده نیست بلکه اقدامات غیراصولی و عدم به کار گیری مصالح غیر استاندارد موجب خسارت و تلفات می شود.
انصاری اضافه کرد: ترمیم آسیب ها از روزهای آینده آغاز می شود و ما می خواهیم فضایی فراهم شود تا مردم سراوان و خاش خانه های مقاومی داشته باشند که اگر زلزله دیگری هم آمد، مردم نگرانی نداشته باشند.
آقای حاتم نارویی،‌ استاندارد سیستان و بلوچستان هم با اعلام این که زلزله در منطقه ای بیابانی رخ داده و تا کنون تلفاتی در حوزه سراوان به ستاد اعلام نشده است گفت: فقط یک خانم از خانواده ای که در دامنه کوه در حال جمع آوری گیاهان دارویی بودند در اثر پرتاب سنگ (در شهرستان خاش)فوت کرده است.
وی افزود:اردوگاه های هلال احمر، مدارس و سالن های مسقف کاملا تجهیز شده و آماده است تا مردم برای احتیاط و جلوگیری از آسیب احتمالی پس لرزه ها در آنجا مستقر شوند .
نارویی تصریح کرد: به علت تاریکی هوا خسارات برآورد نشده ولی این خسارات در حد فرو ریختن دیوار باغ و برخی خانه های خشتی و گلی بوده است.
استاندار سیستان و بلوچستان در مورد خط لوله صلح هم گفت: گزارش از آسیب به این خط لوله نرسیده است و کل موضوع زلزله در استان مدیریت می شود و ما کاستی و کمبودی نخواهیم داشت، البته اگر نیازی بود فورا اعلام می کنیم ولی در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.
وی افزود: مدارس و دانشگاه ها و موسسات علمی از فردا دایر هستند و مشکلی برای کار آنها وجود ندارد.



تاريخ : 29 / 1 / 1392برچسب:, | 2:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 

 

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش گفت: بر اهل قلم، نويسندگان و اهل تصوير فرض است كه تلاش مضاعف براي ارائه جانفشاني‌هاي رزمندگان دفاع مقدس به كار گيرند.
 به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت‌الاسلام سيد محمد علي آل‌هاشم رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در مراسم رونمايي از فيلم سينمايي «آقا خوبه» و نمآهنگ ارتش كه توسط بسيج رسانه ملي توليد شده بود، اظهار داشت: ارتش دريايي از جانفشاني‌ها و فداكاري‌هاست، اما ما نتوانسته‌ايم آن‌چنان كه در خور شأن ارتش است، اين فداكارها خصوصاً در سال‌هاي ابتدايي انقلاب و جنگ تحميلي را به مردم معرفي كنيم.
وي با بيان اينكه بين حقايق موجود و واقعيت نيروهاي مسلح در سال‌هاي مجاهدت و فداكاري آنها، فاصله زيادي داريم، خاطر نشان كرد: هر ميزان كه براي تبيين جانفشاني ارتش كار شود، باز هم جاي كار دارد، ضمن اينكه تبيين اين مقوله موجب تقويت توان دفاعي كشور و موجب توانمندي دفاعي ايران مي‌شود.
نماينده ولي فقيه در ارتش با اشاره به ديدار فرماندهان و كاركنان ارتش با مقام معظم رهبري(مدظله العالي) به مناسب روز ارتش، تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار تأكيد كردند كه ارتش ايران در بين ارتش‌هاي دنيا بي‌نظير است و منتقل كردن اين تفاوت به آحاد جامعه كار سنگيني است كه اهل فرهنگ با هنر خود مي‌توانند به بهترين شكل مبلغ آن باشند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت شهيد صياد شيرازي، وي را سمبل شهداي ارتش خواند و گفت: شهيد صياد شيرازي پيشگام وحدت بين نيرو هاي مسلح بود و هميشه تأكيد مي‌كرد كه وحدت نيروهاي مسلح به وي‍‍ژه ارتش و سپاه را به عنوان يك لشكر الهي معرفي كنيم كه اين تفكر نشان‌دهنده فهم دقيق اين شهيد بزرگوار درباره نقش نيروهاي مسلح در اقتدار كشور است.
وي همچنين با اشاره به نقش تاريخ‌ساز امام راحل در حفظ ارتش به تلاش برخي در ابتداي انقلاب براي انحلال اين نيرو اشاره و خاطر نشان كرد: امام خميني(ره) با توجه به بدنه سالم ارتش در روز 28 بهمن 58 فرمان روز ارتش را صادر كردند و فرمودند: در روز 29 ارتشيان در خيابان‌ها به رژه بپردازند و در اين مسير مقام معظم رهبري امام خامنه‌اي عزيز نيز ارتش را شجره طيبه انقلاب و ارتش حزب الله خواندند كه اين اعتماد ايشان به فرزندانشان در ارتش بالاترين مدال افتخار براي كاركنان ارتش است.

 



تاريخ : 28 / 1 / 1392برچسب:, | 3:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) در آستانه‌ی ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان، كاركنان منتخب و اعضای پایگاههای بسیج شهرك‌های سازمانی و همچنین تعدادی از خانواده‌های ارتشیان، ارتش جمهوری اسلامی ایران را مایه‌ی افتخار و ارتشی مردمی، علمی، اعتقادی، دارای ابتكارات گوناگون و آزموده‌شده خواندند و با اشاره به غیر منطقی‌بودن جبهه‌ی استكبار به سركردگی آمریكا، تأكید كردند: امروز، تمدن غرب بواسطه تناقض‌ها، بی‌منطقی‌ها، زورگویی‌ها و بی‌اعتنایی به اصول انسانی در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.
فرمانده كل قوا در این دیدار در تشریح ویژگی‌های منحصر بفرد ارتش جمهوری اسلامی ایران، به مردمی‌بودن ارتش اشاره كردند و افزودند: در نظام جمهوری اسلامی ایران، ارتش به دلیل فداكاری و مجاهدت و نه به دلیل زورگویی و قدرت، مورد تكریم مردم و دارای پشتوانه‌ی مردمی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص علمی‌بودن ارتش خاطرنشان كردند: پیشرفت‌ها و گستره‌ی كارهای علمی و پژوهشی نیروهای مسلح از جمله ارتش در زمینه‌ی صنایع دفاعی و الكترونیكی حیرت‌آور و غیرقابل مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی و حتی سالهای اول انقلاب است.
ایشان تأكید كردند: همه‌ی این پیشرفت‌ها در شرایطی به‌دست آمده است كه بدخواهان ملت ایران، در دادنِ كمترین امكانات بخل ورزیدند اما جوشش درونی استعدادهای جوانان و فرزندان این ملت، شگفتی آفرید.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی دینی و اعتقادی‌بودن ارتش، افزودند: انجام كار براساس احساس تكلیف و تعمیق روحیه‌ی دینی و انقلابی موجب شده است كه ارتش جمهوری اسلامی ایران به یك ارتش متعهد و پایبند به اعتقادات و ارزش‌ها تبدیل شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأكید كردند: چنین ارتشی قطعاً در هر امتحانی سربلند بیرون خواهد آمد.
فرمانده كل قوا، آزموده‌بودن ارتش به دلیل حضور سرافرازانه در ۸ سال دفاع مقدس را یكی دیگر از امتیازات ارتش برشمردند و خاطرنشان كردند: ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات گوناگون در دوران دفاع مقدس نقشی برجسته داشت و كارهای بزرگی انجام داد.
رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ارتشیان گفتند: به ارتشی‌بودن خود افتخار كنید و همت خود را، حفظ و تقویت این ویژگی‌های ممتاز قرار دهید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به رویكرد متفاوت نیروهای مسلح ایران در مقایسه با ارتش‌های دنیا، افزودند: ارتش، سپاه و بسیج یك فرهنگ و جهت‌گیری جدیدی را به دنیا عرضه كرده‌اند كه الگوی بدیعی در مقابل جهت‌گیری استعماری و سلطه‌گرانه‌ی بیشتر ارتش‌های دنیا است.

ایشان در خصوص روحیه سلطه‌گری مجموعه‌های نظامیِ جبهه استكبار به‌ویژه آمریكا خاطر نشان كردند: این مجموعه‌‌های نظامی در هر جایی كه حضور پیدا می‌كنند مایه‌ی فساد اخلاقی و فشار بر مردم و كشتار آنان هستند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ادعای آمریكایی‌ها مبنی بر مخالفت با وسائل كشتار جمعی افزودند: بر خلاف این ادعا، هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا، كودكان و زنان و مردم بیگناه افغانستان و پاكستان را قتل عام می‌كنند و تروریست‌های مورد حمایتِ آشكار و پنهان آمریكا نیز در عراق و سوریه، مردم را می‌كشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین تناقض‌گویی‌های آمریكا خاطر نشان كردند: آمریكا و دیگر مدعیان حقوق بشر در قبال كشتار مردم بی‌گناه پاكستان، افغانستان، عراق و سوریه سكوت می‌كنند اما بعد از چند انفجار در آمریكا، همه دنیا را پر از جنجال می‌كنند.
ایشان تأكید كردند: جمهوری اسلامی ایران به پیروی از منطق اسلام با هرگونه انفجار و كشتار مردم بی‌گناه چه در بوستون آمریكا و چه در پاكستان، افغانستان، عراق و سوریه مخالف است و آن‌را محكوم می‌كند.
ایشان افزودند: رفتار آمریكا و دیگر مدعیان حقوق بشر در قبال كشتار مردم بی‌گناه، متناقض است و بر همین اساس معتقدیم كه آمریكا و جبهه‌ی مقابل جمهوری اسلامی ایران، غیر منطقی هستند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان كردند: به دلیل این تناقض‌ها، بی‌منطقی‌ها، زورگویی‌ها و بی‌اعتنایی‌ها به اصول انسانی، تمدن غرب در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: این چگونه منطقی است كه اگر كودكان و زنان در افغانستان و پاكستان بوسیله آمریكایی‌ها كشته شوند و در عراق و سوریه نیز تروریست‌های مورد حمایت آمریكا، غرب و صهیونیست‌ها، فاجعه‌آفرینی كنند، اشكالی نداشته باشد اما اگر انفجاری در آمریكا یا یك كشور غربی روی دهد، همه دنیا باید هزینه‌ی آن را بپردازند؟
ایشان تأكید كردند: این روحیه و تفكر آمریكا و غرب كه خود را «تافته‌ی جدا بافته» از دیگران می‌دانند، عامل سرنگونی و زوال روزافزون آن‌هاست.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اندیشه‌های منطقی حاكم در نظام جمهوری اسلامی خاطر نشان كردند: این اندیشه‌های منطقی، پایه‌های یك تمدن عمیق و ماندگار است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود از فداكاری‌ها، همدلی‌ها و همراهی‌های همسران، خانواده‌ها و فرزندان ارتشیان تجلیل كردند و افزودند: خانواده‌های محترم ارتشیان باید همواره به داشتن چنین مردانی احساس عزت و افتخار كنند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرلشكر صالحی فرمانده‌ی كل ارتش گزارشی از توانایی‌ها و آمادگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان كرد.
 
در ابتدای این دیدار تعدادی از جانبازان ارتش جمهوری اسلامی از نزدیك با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار كردند.



تاريخ : 28 / 1 / 1392برچسب:, | 10:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همواره ازدواج و جدایی ستارگان یکی از موضوعات جذاب برای مخاطبان سینماست. سایت کافه سینما چند طلاق پرسروصدای سینما را در گزارشی یادآوری کرده که در ادامه می خوانید:
 

 

به گزارش پارس به نقل از کافه سینما،  همواره ازدواج و جدایی ستارگان یکی از موضوعات جذاب برای مخاطبان سینماست. سایت کافه سینما چند طلاق پرسروصدای سینما را در گزارشی یادآوری کرده که در ادامه می خوانید:

نیما بانکی / لیلی رشیدی

لیلی رشیدی و نیما بانکی چند سالی می شود که از یکدیگر جدا شده اند. نیما بانکی را اگر از «پراید تهران یازده» به یاد نداشته باشید، در آگهی های سامسونگ با لباس برزیل یا با کت و شلوار در حالی که پایش را از قاب ال سی دی بیرون گذاشته، دیده اید. حاصل زندگی مشترک این دو، پسری است که با مادرش پیش خانواده رشیدی زندگی می کند.

داریوش فرهنگ / سوسن تسلیمی

فرهنگ و تسلیمی از طریق گروه تئاتر پیاده با همدیگر آشنا شده بودند، پس از مدت ها زندگی مشترک سرانجام فرصت پیدا کردند تا در فیلم «شاید وقتی دیگر» ساخته بهرام بیضایی، نقش زن و شوهر را بازی کنند. تسلیمی، پس از این فیلم، همراه فرزندش عازم سوئد شد و امروز یکی از چهره های سرشناس تئاتر سوئد است اما داریوش فرهنگ مانده و فیلمسازی و بازیگری را تا امروز ادامه داده است.

خسرو شکیبایی / تانیا جوهری

شاید خیلی ها ندانند که شکیبایی در دهه 40 کار خودش را با دوبلوری شروع کرد و پس از ناکامی در این رشته به تئاتر رفت و سال ها گذشت تا دوباره با فیلم «خط قرمز» مسعود کیمیایی به سینما بازگشت. تانیا جوهری هم در همان سال های دهه 50 بازیگر تئاتر بود. این رابطه که منجر به ازدواج شد، چندان خبرساز نبود؛ چون هیچ یک از این دو، آدم های معروفی نبودند و در سال های بعد در حرفه شان سرشناس شدند.


ابوالفضل پورعرب / آناهیتا نعمتی

زمانی که ابوالفضل پورعرب با آناهیتا نعمتی ازدواج کرد، بازیگر بسیار معروفی بود. از آنطرف، آناهیتا نعمتی تازه با فیلم خوش ساخت «هیوا»، ساخته رسول ملاقلی پور، وارد سینما شده بود و به عنوان یک چهره جوان و با استعداد، اول راه بود. از طلاق این دو حدود 8 سال می گذرد.

بابک ریاحی پور / مهتاب کرامتی

بابک ریاحی پور یکی از معروف ترین نوازنده های ایرانی با ساز تخصصی گیتار باس است و در زمینه موسیقی راک فعالیت می کند. مهتاب کرامتی از سال 1377 با بازی در فیلم «مردی از جنس بلور» پایش به سینمای ایران باز شد. جالب اینکه ریاحی پور زودتر از کرامتی به سینما آمده بود. او در سال 1374 برای موسیقی فیلم «فاتح» نوازندگی کرده بود؛ کاری که بعدها ریاحی پور کمتر سراغ آن رفت ولی مهتاب کرامتی با جدیت، حضور در سینما و تلویزیون را ادامه داد و خیلی زود به ستاره سینمای ایران تبدیل شد. حالا مهتاب کرامتی تنها زندگی می کند و علاوه بر بازیگری و فعالیت در یونیسف، در یک موسسه طراحی و تولید لباس هم حسابی مشغول است.

یوسف مرادیان / سارا خویینی ها

این دو بازیگر که زمانی با یکدیگر زیر یک سقف زندگی می کردند، سرانجام از هم جدا شدند و امروزه به فعالیت قبلی شان که همان بازیگری در سینما و تلویزیون است، ادامه می دهند.



تاريخ : 28 / 1 / 1392برچسب:, | 9:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نمای هوایی از جاده چالوس و رودخانه كرج در سال 1320 شمسی
 



تاريخ : 27 / 1 / 1392برچسب:, | 11:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دختر بچه ۶ ساله ای به عنوان زیبا و جذاب ترین دختر سال ۲۰۱۲ انتخاب شد که همین امر به ثروتمند شدن او انجامید.این دختر که "ایزابلا برت” نام دارد ب حضور در تبلیغات لوازم آرایشی و جواهرات در سال ۲۰۱۲ حدود ۱ میلیون دلار درآمد داشته است.
 
روزگارنو: دختر بچه ۶ ساله ای به عنوان زیبا و جذاب ترین دختر سال ۲۰۱۲ انتخاب شد که همین امر به ثروتمند شدن او انجامید.این دختر که "ایزابلا برت” نام دارد ب حضور در تبلیغات لوازم آرایشی و جواهرات در سال ۲۰۱۲ حدود ۱ میلیون دلار درآمد داشته است.

او اکنون در پایه اول دبستان تحصیل میکند و در مصاحبه اش اعلام کرده است از کارش بسیار لذت میبرد و بیش از بازی کردن های کودکانه به شرکت در تیزرهای تبلیغاتی علاقه مند است . وی یک بار عنوان جذابترین کودک سال را به خود اختصاص داد و به این ترتیب ایده استفاده از او به عنوان یک بازیگر تبلیغاتی در ذهن یک تولید کننده جرقه خورد.

 
دختر 6 ساله، جذابترین دختر سال 2012 +عکس

او اضافه کرد که عاشق کفش است و نزدیک به 60 جفت کفش دارد.و برای او که یک میلیونر است این خواسته زیادی نیست.

 اسراف در شیوه زندگی مخصوصا در خرید لباس و کفش او را سوژه رسانه ها قرار داده است.ایزابلا برت نزدیک به 10.000 دلار در سال گذشته لباس خریداری کرده است.

از زمانیکه مردم شیفته جذابیتهای معصومانه این کودک زیبا شده اند او و مادرش بهره فراوانی از این مسئله برده اند . خانم برت مادر او مدیر مالی و درآمد او نیز میباشد و میگوید پولهایش را در حسابی پس انداز میکند که او تا سن ۱۸ سالگی اجازه دسترسی به آن را ندارد. او تاکید میکند که در تلاش است تا این دختر را شاد و سلامت پرورش دهد.

دختر 6 ساله، جذابترین دختر سال 2012 +عکس

مادر این دختر بچه معتقد است که همه کودکان دختر زیبا و جذاب میتوانند از این نعمت خدادادی بهره ببرند و آینده مالی خود را تامین کنند.

البته گفتنی است این اقدام منتقدین خاص خود را نیز دارد که معتقدند حضور دختر بچه در نقش یک زن کامل و آرایش و لباس پوشیدن به سبک زنان باعث میشود آنان از دنیای کودکانه شان فاصله بگیرند که این مسئله در آینده به آنان لطمه بزرگی وارد خواهد کرد.



تاريخ : 27 / 1 / 1392برچسب:, | 9:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وقوع حوادث در نقاطی که کمتر نامشان شنیده شده، سبب می شود که جامعه به دنبال اطلاعات بیشتری از آن باشند، سراوان نیز منطقه ایست که اگرچه بیشتر افراد آن را به عنوان منطقه ای مرزی در شرق کشور می‌شناسند، اما شاید کم باشند شمار افرادی که موقعیت جغرافیایی و فرهنگی این شهر که به "زادگاه خورشید" نیز معروف است، اطلاعاتی داشته باشند.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، وقوع زلزله 7.7 ریشتری در بعدازظهر امروز سه شنبه در سراوان بهانه‌ای شد که به معرفی اجمالی این شهرستان بپردازیم.
 
سراوان شرقی ترین نقطه کشور است و 23 هزار و 880 کیلومتر مربع مساحت دارد.
 
این شهر که دارای مرزی 384 کیلومتری با پاکستان است از شمال غرب به خاش، از غرب به ایرانشهر، از شرق و جنوب شرقی به کشور پاکستان و قسمتی از جنوب به شهرستان سرباز محدود می شود.
 
سراوان به زادگاه خورشید ایران شهرت دارد چراکه سراوان اولین نقطه در کشور است که خورشید در آن طلوع می کند به طوری که طلوع و غروب خورشید در سراوان با طلوع و غروب خورشید در غربی ترین شهر کشور یک ساعت و هفده دقیقه اختلاف دارد.
 
سراوان بر اساس آخرین آمار در سال 1384 دارای شش بخش به نام های «مرکزی» ،«جالق»، «بم پشت» ،« هیدوچ» ، «زابلی» و «سیب و سوران» است و 14 دهستان و 15 دهیاری و 1000 پارچه آبادی تشکیل دهنده این شهرستان از نظر تقسیمات کشوریست.
 
شهرستان سراوان دارای آب وهوایی گرم و خشک، بیابانی، کویری و کم باران است و در زمستان‌ها نیز هوایی معتدل و متوسط با متوسط بارندگی 100 میلی متر در سال است.
 
بسیاری از روستاهای این شهر دارای خاکی مرغوب و حاصل خیزی هستند و کوههای بیرگ زابلی ، کوه سفید گشت ، کوه سرخ در بم پشت از مرتفع ترین کوه‌های این شهرستان محسوب می شوند .
 
رشته کوه سیاهان طولانی‌ترین رشته کوه در این شهرستان است که از نزدیکی‌های تفتان شروع و تا ناهوک در محدوده پاکستان ادامه دارد.
 
رودخانه ماشکید نیز مهمترین رود شهرستان سراوان است که از دامنه جنوبی شهرستان از نزدیکی خاش سرچشمه می گیرد که پس از عبور از بخش زابلی ، جنوب سیب وسوران و شمال بم پشت به جنوب اسفندک و کوهک می رسد .
 
قنات ها از دیرباز مهمترین منبع تامین آب پس از رودخانه های فصلی هستند، تا جایی که تا کنون 330 رشته قنات با قدمتی بین 100 تا 5000 سال در نقاط مختلف این شهرستان، به چشم می خورد که برخی از آنها بیش از 20 کیلومتر طول دارند و بیانگر فرهنگ و تمدن غنی این منطقه اند.
 

جمعیت شهرستان سراوان، بر اساس سر شماری سال 85 ،246 هزار و 100 تن اعلام شده که از این میان 94 هزار و 987 تن را ساکنان شهری و 148 هزار و 170 تن را نیز جمعیت روستایی شامل می شوند.
 
جاذبه های تاریخی و فرهنگی سراوان
سنگ نگاره دره نگاران از جاذبه های گردشگری سراوان است که در 70 کیلو متری شمال غرب این شهر و در فاصله 36 کیلو متری شمال غربی روستا ناهوک بخش جالق شهرستان سراوان در دره ای به همین نام قرار گرفته و متشکل از مجموعه ای کم نظیر از نقش و نگار بر روی صخره هاست و به نظر می رسد مهاجرانی در اولین هزاره های پیش از میلاد به این سر زمین واردشده و با بومیان ان بر سر تصاحب محل به جنگ و ستیز پرداخته و عاقبت بر آنان پیروز شده اند .

موزه زنده سفال کلپورگان نیز کارگاهی هنری و به یادگار مانده از هنر سفالگری هزاره های قبل از میلاد در این منطقه است که در روستایی به همین نام و در فاصله 25 کیلو متری جنوب شرق شهر سراوان واقع شده است.


مسجد جامع دزک نیز در روستایی به همین نام در سه کیلومتری شرق سراوان واقع شده و از جمله مساجد اولیه و کهن استان به شمار می رود . مصالح اصلی و اولیه مسجد از خشت خام و ملاط گل است و برای اولین بار در متون تاریخی از این بنا در قرن چهارم هجری نام برده شده تا کنون نیز به دفعات باسازی شده است.
 
قلعه سب نیز از سالمترین و زیبا ترین قلعه های دوره اسلامی بلوچستان است . این قلعه زیبا و مستحکم در روستایی به همین نام در فاصله 45 کیلو متری جنوب غربی شهر سراوان در بخش سیب سوران این شهرستان واقع شده است. این بنا با مصالح عمده خشت و گل بروی صخره ای طبیعی ساخته شده است.

 
قلعه کنت نیز بنایست که در 80 کیلومتری جنوب غربی شهر سراوان واقع شده و روی صخره ای طبیعی در سه طبقه ساخته شده است، ورودی این قلعه در قسمت جنوبی آن در حدود 13 متر از سطح زمین ارتفاع دارد که به حیاط جنوبی قلعه منتهی می شود.
 
پدیده‌ای طبیعی و کم نظیر تپه نمکی که در نقطه میانی روستای گشت شهرستان سراوان واقع است، از دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه است و شامل تپه‌ای نمکین مملو از املاح معدنی است که آرام آرام از دل آب جوشیده و بر سطح زمین جاری می شود و تپه حاصله نمک به جا مانده از این آب است.از این مکان در زمان زلزله آب فوران می‌کرد.
 
به گزارش ایسنا، زلزله 7.5 ریشتری امروز سراوان اگرچه بزرگترین زلزله 40 سال اخیر در تاریخ کشور بود اما خوشبختانه کشته‌ای نداشته و تنها چند تن از هموطنان سراوانی طی آن مجروح شده اند.
 
 



تاريخ : 26 / 1 / 1392برچسب:, | 5:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس از ثبت رکورد دریانوردی ناوگروه های ارتش در نیروی دریایی خبر داد.

به گزارش مهر، امیردریادار حسین آزاد بعدازظهر دوشنبه در نشست مطبوعاتی که به مناسبت 29 فروردین روز ارتش در سالن جلسات منطقه یکم نداجا برگزار شد، با بیان اینکه ارتش در کنار مردم و روحانیت به رهبری امام راحل رکن سوم پیروزی انقلاب اسلامی بود. بیان داشت: ارتش طی دو سال قبل از جنگ و هشت سال جنگ از آرمانهای انقلاب و ارزشهای اسلامی دفاع و حراست کرد.

وی اظهارداشت: منافقین پس از پیروزی انقلاب سعی در تخریب ارتش و نقش آن در پیروزی انقلاب داشتند که دامن زدن برخی از نخبگان در آن زمان فضای کشور را ملتهب کرد اما پیام تاریخی و تاثیرگذار امام راحل راه انحراف و توطئه های دشمنان نظام را بست.

دریادار آزاد با اعلام اینکه ارتش 700 شهید را در راه پیروزی انقلاب تقدیم کرده است، افزود: ارتش در تثبیت نظام و انقلاب نقش پررنگی داشت. با ورق زدن تاریخ مظلومیت ارتش در زمان انقلاب نمایان می شود.

فرمانده منطقه یکم نداجا خاطرنشان کرد: جنگ فیزیکی از زمان پیروزی انقلاب آغاز و تا پایان جنگ هشت ساله به طول انجامید و نیروهای مسلح توانستند با اعتقاد راسخ نیروهای ارتشی در مقابل تمامی حملات و دسیسه های دشمنان انقلاب بایستد و در این راه 48 هزار شهید را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کند.

دریادار آزاد با اشاره به اینکه صدام در جنگ با ایران راهبرد سریع داشت در حالی که تهدیدات کره شمالی به آمریکا یک راهبرد فرسایشی است، اضافه کرد: صدام با اعلام جنگ بلافاصله اقدام به حمله کرد در حالی که کره شمالی تنها سعی در ایجاد یک جنگ روانی دارد.

وی اظهارداشت: رژیم بعثی اوایل آغاز جنگ تحمیلی در جنگ 34 روزه خرمشهر شکست خورده بود ولی باور و تثبیت شکست به صدام هشت سال به طول انجامید.

فرمانده منطقه یکم نداجا در بندرعباس معتقد است: دشمنان نظام پس از شکست سنگین در جنگ های فیزیکی روی به جنگ نرم آورد اما علیرغم آغاز جنگ 20 ساله و شکست در فنته سال 88 در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری باور شکست برای آنها سخت و دشوار است.

وی با بیان افزایش توان نظامی نیروهای مسلح نسبت به 30 سال گذشته، بیان داشت: نیروی دریایی ارتش طی سه سال حضور مستمر در دریا و آبهای آزاد توانست توان نظامی ایران را به تمامی جهانیان در عرصه دریا به نمایش بگذارد.

دریادار آزاد در پاسخ به سئوالی در مورد عملکرد ناوگروه های نداجا در آبهای آزاد با اظهار اینکه هزار و 500 کشتی تجاری و نفتی توسط ناوگروه های نداجا در اقیانوس هند و خلیج عدن اسکورت شده اند، افزود: 40 روز دریانوردی بدون پشتیبانی طی دهه های اخیر در نداجا بی سابقه بوده است و این امکان پذیر نیست مگر با توکل بر خدا و توان علمی و دانشگاهی کشور.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد الحاق ناوشکن "شهید پایندر" به ناوگان نظامی ارتش افزود: این ناوشکن به دست متخصصین علمی، دانشگاهی، صنعتی و با همکاری وزارت دفاع نوسازی و آماده الحاق است.

فرمانده منطقه یکم نداجا در بندرعباس گفت: این ناوشکن با حضور مسئولان کشور در هفته های آینده رسما وارد ناوگان نیروی دریایی ارتش خواهد شد.



تاريخ : 26 / 1 / 1392برچسب:, | 3:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: ثبت تقاضای مهمانی و انتقال دانشجویی برای سال تحصیلی آینده از اولین دقایق روز یکشنبه، اول اردیبهشت ماه 92 به صورت اینترنتی آغاز می شود.

ˈمجتبی بذرافشان مقدمˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانشجویانی که متقاضی مهمانی و انتقال برای هر دو نیمسال تحصیلی 93-1392 هستند می توانند از اولین دقایق بامداد روز یکشنبه، اول اردیبهشت ماه با مراجعه به سامانه خدمات آموزشی سازمان امور دانشجویان به نشانی www.msrt.ir/sites/ddstu پس از مطالعه دقیق آیین نامه، درصورت داشتن شرایط لازم برای ثبت درخواست مهمانی و انتقال خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت نام مهمانی و انتقال دانشجویی تا 31 اردیبهشت ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: دانشجو باید ترم اول و آخر دوره تحصیلی خود را در دانشگاه مبدا بگذراند و درصورت داشتن شرایط خاص، درخواست مهمانی یا انتقال با موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد از طریق شورای بررسی موارد خاص دانشگاه قابل بررسی و تصمیم گیری خواهد بود.

بذرافشان ادامه داد: دانشگاه مبدا پس از بررسی تقاضای مهمانی و انتقال دانشجویان، درصورت داشتن شرایط لازم، موافقت خود را برای نیمسال اول و دوم تا نیمه اول تیرماه اعلام کرده و ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال کند.

به گفته وی، دانشگاه مقصد نیز موظف است نتیجه را حداکثر تا 10 شهریورماه به اطلاع دانشگاه مبدا و شخص دانشجوی متقاضی برساند.

معاون امور دانشجویان داخل تصریح کرد که آیین نامه مهمانی و انتقال دانشجویی امسال هم مانند سال های گذشته مورد بازنگری قرار می گیرد و تسهیلات بیشتری برای متقاضیان اعمال خواهد شد.



تاريخ : 27 / 1 / 1392برچسب:, | 7:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



تاريخ : 26 / 1 / 1392برچسب:, | 10:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات نیروی هوایی ارتش گفت: در رژه 29 فروردین نمونه‌هایی از جنگنده‌های جدید بومی‌سازی شده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، امیر حسین چیت فروش در حاشیه نخستین سالگرد شهادت شهید خلبان علیرضا فغانی زرینی که در حسینیه زادگاهش روستای فیروزکنده علیا از توابع شهرستان ساری برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در رژه 29 فروردین نمونه‌هایی از جنگنده‌های جدید بومی‌سازی شده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هر ساله در روز ارتش نمایش توانمندی‌های نظامی کشور را در دستور کار قرار می‌دهیم که در این روز تمام سفارتخانه‌ها نیز وابستگی نظامی خود را به این مراسم می‌فرستند.

چیت‌فروش با بیان اینکه نیروی هوایی از ابتدای انقلاب پیوسته در نوک پیکان تحریم‌های دشمن قرار داشت، تصریح کرد: نیروی هوایی بیش از دیگر حوزه‌ها انقلاب صنعتی و خودکفایی را درک کرد.

وی افزود: صنعت هوایی وابسته به صنایع برون مرزی بوده و به همین دلیل در میزگردهای مختلف واشنگتن عنوان می‌شد که تا سه ماه دیگر نیروی هوایی ایران می‌خوابد.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: نیروی هوایی معتقد است که تحریم‌ها به عنوان یک نیاز، برکت محسوب شده و با این محدودیت‌ها ساخته و خودکفا می‌شویم.

این مسئول اضافه کرد: هر هواپیما بیش از چندین هزار قطعه دارد که تعویض برخی از قطعات نیازمند یک هزار ساعت وقت است و در گذشته بازبینی و تجهیز هواپیماها در خارج از کشور انجام می‌شد که با تحقیقات مستمر این‌ گونه فعالیت‌های در داخل کشور انجام می‌شود.

چیت فروش با اشاره به اینکه قدرت توان نظامی کشور به حدی رسیده که به ساخت هواپیماهای جنگنده روی آورده است، خاطرنشان کرد: ساخت تجهیزات نظامی کشور در منطقه بی‌نظیر است.

وی متذکر شد: تحقیقات و ساخت تجهیزات نظامی در کشور استمرار دارد و ارتش جمهوری اسلامی نیز به این امر معتقد است.

چیت فروش اذعان داشت: خلبانان ما با اعتقاد، پشت هواپیماهایی می‌نشینند که در داخل کشور ساخته شده است.



تاريخ : 26 / 1 / 1392برچسب:, | 11:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عدم حضور به موقع در زمان و محل هاي تعيين شده غيبت محسوب مي شود.

سازمان وظیفه عمومی مشمولان فارغ التحصیل دانشگاهی که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ اول اردیبهشت ماه هستند را برای اعزام به خدمت فراخواند.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی، نیروی انتظامی طي اطلاعيه اي اعلام كرد: تمامی‌مشمولان فارغ‌التحصيل دانشگاهي كه تاريخ اعزام آنان اول ارديبهشت ماه سال1392 است، موظفند روز يكشنبه اول اردیبهشت ماه در ساعت و محلي كه توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا در برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح اعلام شده، حضور يابند.

گفتني است، آن دسته از مشمولاني كه به هر دليل تاكنون موفق به دريافت برگ معرفي نامه مشمولان به مراكزآموزش نيروهاي مسلح نشده اند ، مي توانند به نزديكترين دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه و نسبت به دريافت برگ مذكور اقدام و بر اساس اطلاعات مندرج در آن عمل کنند.

عدم حضور به موقع در زمان و محل هاي تعيين شده غيبت محسوب مي شود.

همچنين تاكيد مي شود،مشمولان اوراق مربوط به اعزام (برگ آماده به خدمت، برگ واكسيناسيون، برگ معرفي نامه مشمولان به مراكزآموزش نيروهاي مسلح و ساير مدارك مورد نياز از جمله شناسنامه، كارت ملي، و....) را هنگام مراجعه به محل اعزام، به همراه داشته باشند.



تاريخ : 25 / 1 / 1392برچسب:, | 10:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ت



تاريخ : 24 / 1 / 1392برچسب:, | 6:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

چتربازان تیپ ۶۵ نوهد همزمان با رژه یگان‌های نمونه ارتش در روز ۲۹ فروردین بر فراز منطقه رژه به اجرای نمایش هوایی خواهند پرداخت.
به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، همزمان با رژه یگان‌های پیاده ارتش در روز 29 فروردین، چتربازان تیپ 65 نوهد با پرواز بر فراز آسمان حرم مطهر امام خمینی‌(ره) به اجرای حرکات نمایشی پرداخته و پس از اجرای نمایش بر فراز منطقه رژه، در جوار حرم مطهر فرود می‌آیند.

رژه بزرگ یگان‌های ارتش از صبح روز پنج‌شنبه 29 فروردین با حضور مقامات عالیرتبه سیاسی و نظامی در جوار بارگاه ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
 



تاريخ : 25 / 1 / 1392برچسب:, | 9:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

چینی ها پس از پیشی گرفتن در ساخت انواع اسباب بازی ها، لباس، کیف و کفش، تسبیح چینی، آجیل چینی، لاک وضو مختص زنان مسلمان، این بار برای کسب درآمد بیشتر و زیر سوال بردن ارزش های والای انسانی اقدام به تولید زن و مرد مصنوعی کرده اند که می تواند همه اعمال و رفتار یک انسان واقعی را انجام دهد و متاسفانه در حال توزیع در بازارهای دنیا، به ویژه کشورهای اسلامی می باشد.
به گزارش مشرق به نقل از جام نیوز، این خبر حاکی از آن است که چشم بادامی ها نیز همانند کشورها اروپایی، آمریکایی همرا با اندیشه های صهیونیستی دین را هدف قرار داده اند و پروژه اسلام ستیزی خود را به صورت رسمی از مدت ها پیش کلید زده اند.
 
پروژه اسلام ستیزی چینی ها از آنجا آغاز شد که مدتی پیش شلوارهای جین که پشت آن ها به نام جلاله الله منقش بود را روانه کشورهای مسلمان به ویژه بازار های تهران و سایر شهرستان های ایران کرده بود، کمی بعد از آن لاک مختص وضو برای زنان مسمان را وارد بازار کرد.
 
مدتی بعد نیز قرآن های دیجیتال چینی وارد بازار شد که در برخی از آیات و سوره های قران تعمدا تحریفاتی صورت داده بودند. به عنوان مثال می توان به تحریف تعمدی که در سوره یس صورت گرفت بود اشاره داشت. که به سرعت توسط دولت از ورود و توزیع آن جلوگیری به عمل آورد.
 
اما باز هم چینی ها بیکار ننشستند و این بار انسان های مصنوعیِ پیشرفته تری نسبت به عروسک های انسان نمایی که در سال های گذشته به منظور ترویج فحشا وارد بازار کشورهای اسلامی کرده بودند را به صورت گسترده توزیع می کنند. 
   
یک سایت چینی در مصاحبه ای با صاحب شرکت تولید کننده این عروسک های انسان نما گفت: هدف ما سازندگان انسان مصنوعی کمک به جامعه بشری است! بخصوص جوانان بعضی کشورها که در محدودیت به سر می برند!
 
شایان ذکر است این محصول غیر اخلاقی تمام جامعه بشری را به دور از اندیشه های مذهبی نشانه گرفته است و با تبلیغات گسترده ای که  از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و چینی تبلیغ می شود با گستره توزیعی که چین در دست دارد به سادگی این محصولات "زنان و مردان مصنوعی " را به بازار کشورهای تحت سلطه اش ارسال می کند.
 
کشورهای اسلامی، به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس در ماه های گذشته با توزیع فراوان این محصولات توسط چین مواجه شده اند. بر اساس آمارهای منتشر شده در چند ماه گذشته محموله های زیادی از این محصولات توسط کشورهای اسلامی مصادره شده است و اجازه ورود قانونی پیدا نکرده اند؛ اما محموله های زیادی هم بصورت قاچاق با توزیع بالا وارد کشورهای اسلامی شده است. 
 
کشور چین که عنوان "غول اقتصادی دنیا" را برای خود برگزیده است محصولاتی با مضمون غیر اخلاقی را در سایه این عنوان، جهت ترویج فساد و فحشا تولید می کند و هدف عمده آن علاوه بر اسلام ستیزی آشکار، زایل کردن عقل و شعور جوانان است. بخصوص برای کشورهای اسلامی با هدف ضربه زدن به ارزش های اسلامی و بنیاد خانواده که این پروژه عظیم را به اجرا گذاشته است.
 
این محصول ضد انسانی که مخرب فکر و اخلاق جوانان در هر کشوری است با قیمت بسیار ارزان در دسترس مردم است.
 
زن مصنوعی که چینی ها در چند ماهه اخیر ساخته اند می تواند هر کارى را براى صاحب خود انجام دهد به گفته سازندگان این عروسک های مبتذل و محصولات ضدبشر، زن مصنوعی جدید بر عروسک های مشابه پیشین این امتیاز را دارد که تا ۹۹% شبیه زن های معمولی است .  
 
بر اساس این گزارش، در ساخت اعضای بدن این انسان مصنوعی از ماده سیلیکون که قابلیت ارتجاعی دارد استفاده شده و از نظر لطافت به پوست طبیعی انسان نزدیک است.
 
این مساله از آن جهت  برای بشریت نگران کننده است که باعث می شود ارزش و کرامت الهی انسان بویژه زنان زیر سوال برود.
 
این نوع وسایل ضد بشری که باعث از بین رفتن ارزش ها و تخریب افکار جوانان می شود بشدت از سوی رسانه های غربی فارسی زبان تبلیغ می شود که مشخصا با هدف ضدارزشی است.
 
یکی از نکاتی که سازندگان این محصولات مبتذل به آن دقت کرده اند این است که ساختار و جزئیات جسم این انسان مصنوعی جدید از روی کامپیوتر طراحی شده، و بین آن و یک انسان عادی، تفاوتی نیست.
 
باید به این نکته توجه داشته باشیم که دین مبین اسلام نسبت به تشکیل خانواده، بقا نسل و پرهیز از لجام گسیختگی و هوسرانی تاکید ویژه ای دارد، حتی به دور از پرداختن به مسائل دینی این مساله باعث عدم گرایش جوانان به مسئله ازدواج و تولیدمثل می شود. عمق فاجعه به آنجا می رسد که این روند نامیمون سر انجامی جز از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده را در برندارد.
 
مساله قابل تامل دیگر اینکه مدعیان حقوق بشر در خواب به سر می برند و نسبت به این نسل کشی عظیم مهر سکوت بر لب زده اند.



تاريخ : 24 / 1 / 1392برچسب:, | 5:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

درآمد حدود یک میلیارد تومان از تبلیغات فقط تلویزیونی، که چندان از نظر کارشناسان مفید نیستند، سبب شده تا صداوسیما چندان به هشدارهای متخصصان درباره تبلیغات مضر توجه نکند.
به گزارش مشرق به نقل از نامه، هرچند که اصل‏ یکصد و هفتاد و پنجم‏ قانون اساسی می گوید که در رسانه‏ های‏ گروهی‏ ( رادیو و تلویزیون‏ ) آزادی‏ انتشارات‏ و تبلیغات‏ طبق‏ موازین‏ اسلامی‏ باید تأمین‏ شود، اما قرار هم بر تبلیغاتی که مضر برای جامعه باشد هم نیست.


سال‌هاست که صداوسیما با انتقاد مشابهی درباره مضر بودن برخی کالاهایی که تبلیغ می کند مواجه است. تبلیغاتی که اگر این سازمان بخواهد از آن چشم بپوشد باید فقط در بخش سیما از با روزی ۲ میلیارد تومان خداحافظی کند.


در آخرین این انتقادها، دکتر طریقت منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ای که معاون اول رئیس جمهوری حضور داشت گفت: تقاضا داریم در نهادهای فعال و در راس آنها صدا و سیما، "سلامت" را یاری کنید. وقتی کودکان به مصرف مواد غذایی پرنمک تشویق می‌شوند و به این مواد غذایی عادت می‌کنند، چگونه می‌توان این موضوع را اصلاح کرد.


وزیر بهداشت با انتقاد از تبلیغ مواد غذایی پرنمک و همچنین مواد غذایی که از سلامت کافی برخوردار نیستند، افزود: همین مواد غذایی پرنمک، یکی از عوامل فشارخون زودرس در افراد است. اگر این اقدامات در صدا و سیما کنترل نشود، مسائل خاص خود را در سبک زندگی افراد جامعه به دنبال خواهد داشت.


از دیدگاه تبلیغات، کودکان طعمه‌هایی عالی به شمار می روند. آنها زیاد تلویزیون نگاه می‌کنند، پول توجیبی زیادی خرج می‌کنند، با مادر‌هایشان به خرید می‌روند و برای خرید آخرین تولید خوراکی و یا دیگر اقلامی که دوست دارند، آنها را تحت فشار می گذارند. در اروپا به تدریج قوانین منع تبلیغات برای کودکان فراگیر می‌شود. مخالفان ادعا می‌کنند که کودکان هنوز تجربه لازم برای تمیز تبلیغات از برنامه‌سازی واقعی را ندارند.


«لارم مارن»، مشاور عالی وزارت فرهنگ و سوئد می‌گوید: «کودکان توان درک موضوع تبلیغات را ندارند و تبلیغات‌چی‌ها نیز از کودکی و ناپختگی آنها سوءاستفاده می‌کنند».


آمارها می‌گوید ۷۰ درصد کودکان از تبلیغات در نحوه رفتار خوب تاثیر می گیرند. ۶۰ درصد والدین از تمایل کودک به خرید اجناس تبلیغ شده سخن گفته اند. ماده ۱۲ بند ۱۰ نیز تصریح کرده که تبلیغ کالای بازرگانی و خدمات تجارتی در کودکستان ها، دبستا ن های و دبیرستان ها ممنوع است. 


با این همه سیما با بازار چرب و نرمی مواجه است که به این راحتی‌ها نمی‌تواند از آن دل بکند. بد نیست پیش از ادامه نگاهی به جدول تعرفه بیندازید. 


محـــدوده قیــمت پخـش تبلیــغات تلویزیونی
از قیـــــمت(حداقل)
تا قیـــــمت(حداکثر)
شـبکه یک - هـر ثانیــه به تومان
۹،۹۰۰
۲۳۷،۶۰۰
شـبکه دو - هـر ثانیــه به تومان
۲،۲۵۰
۵۰،۶۰۰
شـبکه سه - هـر ثانیــه به تومان
۶،۷۵۰
۱۷۸،۲۰۰
شـبکه چهار - هـر ثانیــه به تومان
۵،۴۰۰
۱۵،۷۵۰
شـبکه پنج - هـر ثانیــه به تومان
۲،۲۵۰
۱۵۳،۴۵۰
شـبکه خبر - هـر ثانیــه به تومان
۱۳،۵۰۰
۳۸،۵۰۰
شـبکه آموزش - هـر ثانیــه به تومان
۱،۳۵۰
۱۳،۵۰۰
شـبکه مستند - هـر ثانیــه به تومان
۲،۲۵۰
۴،۰۵۰
شـبکه شما - هـر ثانیــه به تومان
۲،۲۵۰
۴،۰۵۰
شـبکه بازار - هـر ثانیــه به تومان
۹۰۰
۳،۱۵۰
شـبکه ورزش - هـر ثانیــه به تومان
۴،۰۵۰
۶،۷۵۰
شـبکه نمایش - هـر ثانیــه به تومان
۴،۰۵۰
۶،۷۵۰
شـبکه پویا نمایی - هـر ثانیــه به تومان
۵،۴۰۰
۶،۷۵۰

طبق تعرفه‌های اعلام شده در سال‌های پیش و همچنین تعرفه‌های امسال که در جدول دیدید، به طور متوسط می‌توان گفت که این سازمان درآمد خوبی از تبلیغات فقط در تلویزیون دارد. اگر این عدد را به طور متوسط ۱۰۰ هزار تومان قرار دهیم و فرض کنیم که این سازمان در طول هر یک ساعت ۱۰ دقیقه آگهی پخش کند(که معمولا بیشتر است!)، عدد آن در طول ۲۴ ساعت ۱۲۰ دقیقه می‌شود که به عبارتی می‌دهد ۷ هزار و ۲۰۰ ثانیه که اگر ضرب در ۱۰۰ هزار تومنش کنیم می شود چیزی حدود ۷۲۰ میلیون تومان درآمد فقط از آگهی های تلویزیونی.


با این درآمد شاید کمی سخت باشد که انتظار داشته باشیم صداوسیما توجهی کند به اینکه آیا تبلیغاتش برای سلامتی بچه‌ها ضرر دارد یا نه.



تاريخ : 24 / 1 / 1392برچسب:, | 4:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اقدام تحویل پرچم و نماد ملی کشور از سوی احمدی‌نژاد به مشایی در سمنان را طبعاً غیرقابل توجیه و از جمله مصادیق بارز این امر دانست و همگان را به هوشیاری هر چه بیشتر در این مرحله حساس فراخواند.
به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع تعدادی از مسئولین نظامی پیرامون شرایط روز کشور اظهار داشت: همه مسئولین باید درک روشنی از اوضاع و شرایط رو به پیشرفت کشور عزیزمان ایران اسلامی داشته باشند و بر این اساس به عمق کینه و دشمنی سلطه گران و جریانات غیرهمسو با نظام برای اختلاف افکنی و مسأله سازی میان مسئولین و مردم واقف باشند و مراقبت کنند اقدامی انجام ندهند که سبب تنش در جامعه بشود.

وی انجام بازی تبلیغاتی اقدام تحویل پرچم و نماد ملی کشور از سوی مقام محترم ریاست جمهوری به مشایی در سمنان که در بعضی رسانه‌ها منتشر شده را طبعاً غیرقابل توجیه و از جمله مصادیق بارز این امر دانست و همگان را به هوشیاری هر چه بیشتر در این مرحله حساس فراخواند.

سرلشکر فیروزآبادی با تاکید بر اهمیت درک روشن از اوضاع و شرایط کشور گفت: مسئولین به عمق کینه و دشمنی سلطه‌گران و جریانات غیرهمسو با نظام واقف باشند و اقدامی انجام ندهند که سبب تنش در جامعه شود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

در شب شهادت ریحانه ی رسول، حضرت زهرای بتول سلام الله علیها مراسم عزاداریِ دخت گرامی پیامبر اسلام، با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان کشور در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم پر فیض، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی و آقای سعید حدادیان در سوگ شهادت بانوی عصمت و طهارت سخنرانی و مدیحه سرایی کردند.
این مراسم که از 22 فروردین شروع شده است تا دوشنبه 26 فروردین 1392 در حسینیه امام خمینی(ره) ادامه خواهد داشت.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

 



تاريخ : 23 / 1 / 1392برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دوقلوی دو ماهه زلزله زده شهرستان دشتی به طور معجزه آسا از زیر آوار نجات یافتند. 
 
به گزارش جنوب نیوز، به گفته خانواده سامان و ساسان، دوقلوي یاد شده در هنگام زلزله در منزل بودند و ساسان در گهواره و سامان بر روی زمین در خواب بودند که ناگهان زلزله آمد و سقف خانه بر روی آنها خراب شد. 
 
با گزارش خانواده اين دوقلو به نیروهای امداد حاکی از وجود این کودکان در زیر آوار، بلافاصله نیروهای امدادی دست به کار شده و با تلاش آنان، دو قلوی دو ماهه بدون اینکه هیچ آسیبی دیده باشند از زیر آوار بیرون کشیده شدند.



تاريخ : 23 / 1 / 1392برچسب:, | 10:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مداحی حاج محمود کریمی و حمید علیمی در کنار تعدادی از مداحی های به زبان آذری ویژه ایام فاطمیه برای شما کاربران انتخاب شده که می توانید از اینجا دانلود کنید.
 مجله شبانه باشگاه خبرنگاران-

مداحی حاج محمود کریمی در فاطمیه اول 91 -هیئت رایت العباس(ع)

دریافت فایلهای صوتی:

بخش اول - روزهام بی تو شبیه شام تاره (غزل امام زمان)

بخش دوم - چشای مرتضی چشمه زمزم داره می باره نم نم (روضه حضرت زهرا)

بخش سوم - تو میری من می مونم گل یاس جوونم (زمینه)

بخش چهارم - دردهایم را اگر با تو بگویم بیشتر (واحد)

بخش پنجم - شوریده و شیدای توام شیرینی رویای منی (شور)

بخش ششم - دلبری کار چشات من که می میرم برات (شور)

بخش هفتم - آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند (مناجات)

شب دوم فاطمیه اول 1391 رایت العباس(ع)

دریافت فایلهای صوتی:

بخش اول - منیکه روز و  شب از  اشک چاره مینوشم (غزل امام زمان)

بخش دوم - ببین میتوانی بمانی بمان (روضه حضرت زهرا)

بخش سوم - داری میری بی یارت کاشکی میشد برگردی (زمینه)

بخش چهارم - السلام ای ثمر عمر پیغمبر زهرا (واحد)

بخش پنجم - ای تشنه لب جونم فدات (شور)

بخش ششم - ای کتاب عشق من بسته مشو (مناجات)


مداحی علیمی در فاطمیه اول 91

 فایل های صوتی با فرمت (mp3):

بیا بنشین به غمخواری کنار بسترم اسما(حمید علیمی)   سنگین

دلم خونه گرفته ماه این خونه پریشونم گلم زنده نمیمونه(حمید علیمی)   سنگین***حتما دانلودش کنید!

آسمان من زمین گیرم مکن(حمید علیمی)   سنگین

علی گویم علی جویم...(حمید علیمی)   سنگین*

زینب زینب زینب ایتای یکتا زینت مولا...(حمید علیمی)   شور-تک

میگیره پر دوباره دلی که بی قراره(حمید علیمی)    شور**

زندگیمو فدات میکنم فدای خاک پات میکنم(حمید علیمی)   شور**

 فایل های تصویری با فرمت (mp4):

میگیره پر دوباره دلی که بی قراره(حمید علیمی)    شور**

زندگیمو فدات میکنم فدای خاک پات میکنم(حمید علیمی)   شور**


مداحی آذری ویژه فاطمیه

مداحی زیبای آذری با نوای حاجی عسگری دریافت

مداحی زیبای آذری با نوای حاج امین دریافت

مداحی زیبای آذری با نوای حاج داود حقیقی دریافت

مداحی زیبای آذری با نوای حاج ابراهیم رهبر دریافت

مداحی زیبای آذری با نوای حاج مهدی خادم آذریان دریافت

مداحی زیبای آذری با نوای حاجی مرتضی دریافت

مداحی زیبای آذری با نوای حاج سلیم موذن زاده-۱ دریافت

مداحی زیبای آذری با نوای حاج سلیم موذن زاده-۲ دریافت



تاريخ : 23 / 1 / 1392برچسب:, | 9:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قبر "صدام حسین" دیکتاتور سابق عراق، در شمال بغداد



تاريخ : 23 / 1 / 1392برچسب:, | 5:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزنه‌بردار 85 کیلویی کشورمان در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان در ازبکستان در حرکات یکضرب به مدال طلا رسید.

خبرگزاری فارس: نخستین مدال طلای کاروان ایران به دهقان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان که به میزبانی ازبکستان در حال برگزاری است، عصر امروز علیرضا دهقان، وزنه‌برداری کشورمان در دسته 85 کیلوگرم در حرکات یکضرب پس از مهار موفق وزنه‌های 139 و 146 کیلوگرم به مدال طلا رسید. وی در حرکت سوم وزنه 149 کیلویی را مهار نکرد.

وزنه‌بردارن چین و روسیه در این دسته به ترتیب دوم و سوم شدند.

حرکات دوضرب این دسته تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود.