تاريخ : 30 / 11 / 1392برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همسرم خیلی به ماشین علاقه دارد، هم بنز دارد و هم لکسوس و هم پرادو، البته خودم یک رنو فلوئنس قرمز دارم و ترجیح می دهم ماشین‌هایم هم مثل لباس‌هایم رنگ شاد داشته باشد.

خانم میلیاردر شورای شهر را بشناسیم + عکسبه گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  گروه سياسي مشرق - "او در شورای شهر، شاید از سرِ زندگی آرمانی و بدون دغدغهِ مالی، حضور دارد چون حقوق ماهانه شورای شهر حتی کفاف شیر خشک، لباس ها و اسباب بازی کودکانش را هم نمی‌دهد."

"این وصفی است که گزارشگر یک روزنامه تازه تأسیس اصلاح‌طلب از "فاطمه دانشور" از زنان اصلاح‌طلب شورای شهر چهارم، نوشته است. شورایی که ازهمان ابتدای شروع به کارش، درباره انتخاب رئیس و شهردار تهران، دچار حاشیه‌های فراوان شد و شاید بتوانیم دومین شورای شهر پر حاشیه تهران بنامیمش.

دانشور خانه 500 متری در یکی از کوچه‌های دنج نیاوران دارد، خانه‌اي که خبرنگار اینگونه وصفش می‌كند: حیات را که با درخت‌های سر به فلک کشیده و انواع درختچه‌ها و گل‌های هرس شده پشت سر می‌گذاری، همه وسیله‌های زندگی و تزئینی رنگ‌های شاد و تند دارند، از یخچال گرفته تا کف پوش‌ها و دیوارهای اتاق کودکان!

خانم دانشور درباره فرزند دار شدن مي‌گويد: مسلما من اگر اینقدر پول نداشتم، برای داشتن چهار بچه برنامه‌ریزی نمی‌کردم! الان با شرایط نگه‌داری بچه‌ها و کار بسیار زیادم در مؤسسه خیریه‌ای که دارم و شرکتی که بیشترین درآمدم از آن است، وقتی به خانه بر می‌گردم، کمی اضطراب دارم.

دانشور با تأييد اينكه مشغله كاري اجازه رسيدگي و تربيت فرزندان را به اونمي‌دهد، مي‌گويد: مادر بودن براي اين چهارتا بچه در كنار كارهاي اتاق بازرگاني تهران و شوراي شهر خيلي سخت است، اما چون از اول برنامه‌ريزي كرده بودم كه فقط درشرايط تمكن مالي فرزندآوري كنم، با يك مقدار برنامه‌ريزي و گرفتن دو پرستار شبانه‌روزي،الان حس مي‌كنم زياد هم سختي ندارد!

دانشور با تكيه بر تمكن مالي و نفي بچه‌دار شدن در فقر از ترس تلف شدن نوزاد مي‌گويد: بچه داشتن واقعاً بيش از هرچيزي به پول خيلي زيادي نياز دارد، نوزاد دارو مي‌خواهد، شيرخشك مي‌خواهد، داروها الان خيلي گران شده‌اند و اگر نتواني يك كدام را هم تهيه كني، به بچه آسيب مي‌رسد و گاهي ممكن است از بين برود.

خبرنگار با ارائه آمار از مال و اموال دانشور و درباره جزئيات خانه مجلل و شلوغ آنها به چهار خدمه‌ ایشان اشاره مي‌كند كه امور خانه را در دست دارند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه می‌گوید: وقتي به خانه برمي‌گردم، كمي اضطراب دارم، چون به هرحال مردهاي ايراني هميشه غر مي‌زنند، باز هم هركاري بكني، يكجا بايد غر بزنند: چرا براي بچه‌ها وقت بيشتر نمي گذاري؟ چرا ديرتر آمدي؟ چرا به مسافرت كاري مي‌روي؟ ...
وي درباره علاقه خودش و همسرش به ماشين مي‌گويد: همسرم خیلی به ماشین علاقه دارد، هم بنز دارد و هم لکسوس و هم پرادو، البته خودم یک رنو فلورانس قرمز دارم و ترجیح می‌دهم ماشین‌هایم هم مثل لباس‌هایم رنگ شاد داشته باشد.

پیش از این خانم فاطمه دانشور عضو اصلاح طلب شورای شهر چهارم تهران، در گفتگویی درباره رای خانم الهه راستگو به شهردار شدن قالیباف، این گونه معرفی کرد: دروغ، نفاق و تهمت سه ویژگی راستگو است و حزب اسلامی کار باید وی را اخراج کند

 

 



تاريخ : 27 / 11 / 1392برچسب:, | 1:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

ویروس های اتوران روز به روز بیشتر می شوند و بر درایو های USB بیشتر و بیشتری اثر می گذارند. شاید بتوانید کامپیوترتان را با یک برنامه ی ضد ویروس ایمن سازید، اما اگر مجبور باشید USB تان را به کامپیوتر دیگری وصل کنید چه خواهید کرد؟ درایو فلش USB تان در معرض ریسک است و می توانید با ساده ترین روش یعنی با استفاده از نرم افزار Protect My Disk از آن محافظت کنید. این برنامه ی ساده به شما امکان می دهد تا فلش USB تان را در برابر ویروس های اتوران ایمن سازید.

این برنامه بدون اشغال هیچ فضا و برنامه ی اضافه روی درایو USB تان نصب می شود. نرم افزار درایوتان را بررسی می کند و ویروس های شناسایی را در صورت وجود پاک می کند و دو پوشه ی ویژه ایجاد می کند که از کپی شدن فایل های اتوران و دیگر ویروس ها روی درایو فلش شما توسط ویندوز جلوگیری می کند.

دانلود

 



تاريخ : 24 / 11 / 1392برچسب:, | 1:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌شرقی گفت:

با توجه به تخفیف 10 درصدی بیمه عشایر تا بهمن ماه سال جاری و نبود شرط سنی در این زمینه، عشایر استان باید نسبت به بیمه خود در فرصت باقیمانده اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی، سیدمحمدحسن آل‌هاشم در حاشیه آئین جشن عشایر در روستای حلاج سفلی شهرستان میانه، افزود: برنامه راهبردی افق 1404 تهیه و تنظیم و در شورای برنامه‌ریزی استان نیز به تصویب رسیده است.

وی افزود: اختصاص یک درصد از اعتبارات توسعه ملی به صندوق حمایت از توسعه کشاورزی و عشایری توسط نمایندگان تصویب و در سال آینده به اجرا درخواهد آمد.

مدیرکل امور عشایری استان ادامه داد: حدود یک میلیون هکتار از مراتع بکر و مرغوب و 1.5 میلیون واحد دامی استان در اختیار عشایر است و شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر، اهر، میانه، چاراویماق، سراب و هریس عمده‌ترین شهرستان‌های عشایرنشین استان را تشکیل داده و اهم تولیدات سالانه عشایر این استان را گوشت قرمز به مقدار 9 هزارو 958 تن، شیر به مقدار 30 هزارو 100 تن، پشم به مقدار 893 تن، گلیم و ورنی 22 هزارو 854 متر مربع و قالی و قالیچه به مقدار 9 هزارو 389 مترمربع تشکیل و نقش عمده‌ای در اقتصاد کشاورزی شمالغرب کشور دارد.



تاريخ : 27 / 11 / 1392برچسب:, | 7:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی " مطالبه " بدترین فاجعه، برای کسانی که از ابزارهای الکترونیکی استفاده می کنند اتفاق می افتد، ریختن آب یا چای یا هر نوع مایعی روی  لپ تاپ یا تبلت آنهاست. این اتفاق که بخصوص برای لپ تاپ ها به وفور روی می دهد، معمولا به سوختن مدارهای الکترونیکی و از دست رفتن ابزارهای گران قیمت و باارزش منجر می شود.


اگر بر حسب اتفاق یک فنجان چای یا لیوانی نوشیدنی روی لپ تاپ شما ریخت به نکات زیر توجه کنید.

1.نشینید تماشا کنید و افسوس بخورید

درسته که کار اشتباهی کردید و به طور غیرعمد  اب بر روی لپ تاپتان ریخته شده اما الان زمان نشستن و افسوس خوردن نیست. هر ثانیه ای که از دست بدهید، رطوبت به داخل تجهیزات لپ تاپ نفوذ می کند و ممکن است باعث ایجاد اتصالات کوتاه و تباهی قطعات الکتریکی شود. پس سریع باشید.

اول از همه با کشیدن سیم برق وسیله الکترونیکی خود شروع کنید. اگر این وسیله یک لپ تاپ است، باطری آن را نیز هر چه سریع تر جدا کنید. اگر صفحه کلید (کی بورد) کامپیوترتان است، آن را از کامپیوتر جدا کنید.

مایعات باعث ایجاد اتصالات کوتاه در تجهیزات الکترونیکی شما می شوند و به همین دلیل جدا کردن آن ها از جریان برق می تواند شانس نجات یافتن دستگاه شما را افزایش دهد!

2. خسارت را ارزیابی کنید

حال که دستگاه را از جریان برق جدا کرده اید، چند ثانیه ای را صرف بررسی محل و کمیت ریزش مایع کنید.

اگر این حادثه فقط در اندازه ریختن چند مایع روی کی بوردتان بوده، شاید جدا کردن چند کلید اطراف محل آب ریختگی بتواند مشکل شما را حل کند.

در این مواقع ما استفاده از دستمال الکلی را توصیه می کنیم که لکه ها و آلودگی ها را در خود حل کرده و خیلی سریع خشک می شود. شما می توانید با هزینه بسیار پایینی این دستمال الکلی را از داروخانه تهیه کنید و برای مواقع اضطراری در دسترس نگاه دارید.

در بسیاری از موارد، پاک کردن کی بورد و کلیدها مشکل را حل می کند. البته شاید در اثر ریختن آب یا چای روی کی بورد هیچ مشکلی برای آن پیش نیاید، اما به یاد داشته باشد که اگر شما تمام قسمت ها را به خوبی پاک نکنید، بعد از خشک شدن رطوبت کلید ها شما مانند گذشته کار نمی کند و ممکن است حالت چسبنده پیدا کند. اما اگر رطوبت محدود به سطح وسیله الکترونیکی نیست و به درون آن نفوذ کرده است، برای عمل جراحی آماده شوید!

3. قطعات را از هم جدا کنید

شما نمی توانید بدون باز کردن یک وسیله الکترونیکی آن را به خوبی تمیز کنید. اگر فکر باز کردن این وسایل شما را به وحشت می اندازد، قابل درک است. اما به یاد داشته باشید کوچک ترین شانس برای درست کردن وسایل گران قیمت شما بهتر از هیچ شانسی است.

البته اگر شما نمی دانید که کدام سمت پیچ گوشتی را باید برای باز کردن پیچ ها استفاده کنید، شاید تماس گرفتن با یکی از دوستان باتجربه ارزشش را داشته باشد.

با استفاده از یک پیچ گوشتی کوچک، وسیله الکتریکی خود را باز کنید البته مشخص است که دستورالعمل واحدی برای باز کردن همه دستگاه های الکتریکی وجود ندارد، اما ما در این جا چند نکته می گوییم که شاید به دردتان بخورد. شاید شما برای باز کردن وسیله الکتریکی تان نیاز به کمی نیروی بیش تر داشته باشید. اما در مورد مدارهای الکتریکی دقت زیادی داشته باشید.

اگر باز کردن یک وسیله نیاز به نیروی بیش تر از حد معمول نیاز دارد، احتمال وجود پیچ های مخفی را فراموش نکنید. در نگهداری از پیچ های خود دقت کنید. حتی آن ها را در یک فنجان قهوه هم نگذارید، چرا که بسیاری از وسایل دارای پیچ های با اندازه های متفاوت هستند و به همین دلیل شما در هنگام بستن وسیله خود باید به یاد بیاورید که هر پیچ برای چه جایی است.

اگر یک وسیله الکتریکی خیلی پیچیده به نظر می رسد و شما نگران هستید که نتوانید آن را دوباره به حالت اول برگردانید، نگران نباشید. یک دوربین دیجیتال بردارید و قبل از جدا کردن قطعات از وسیله خود چند عکس بگیرید.

هدف اصلی شما رسیدن به هر بورد الکتریکی یا قطعاتی است که ممکن است در اثر ریختن آب مرطوب شده باشند. اگر شما در حال جدا کردن قطعات لپ تاپ هستید، باید بورد اصلی و تمام بوردهای کوچک متصل به آن را جدا کنید.

4.تمیز کنید

زمانی که شما قطعات لپ تاپ خود را جدا کردید، نوبت پاک کردن لکه ها و رطوبت است. اگر شما روی قسمتی از بورد خود لکه می بینید، می توانید با دستمال الکلی آن را پاک کنید.

اما اگر تمام بورد شما آلوده شده است، باید دست به کار بزرگ تری بزنید. به طور کامل بورد خود را از دستگاه جدا کرده و آن را زیرآب و صابون بگیرید. بله درست شنیدید.

آن را زیر آب بگیرید. ما همیشه باید تجهیزات الکتریکی را از رطوبت دور نگاه داریم، اما گاهی زمانی می رسد که شما مجبورید با آتش به جنگ آتش بروید. به آرامی دست خود را روی آن بکشید و اجازه بدهید که آب و صابون کار خود را انجام دهد.

برای آن که بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است از آب مقطر یا آب دیونیزه استفاده کنید که می توانید از بسیاری از سوپرمارکت ها آن را خریداری کنید.

آب شیر ممکن است بعد از خشک شدن روی بورد شما رسوب کند. البته واضح است که می خواهید خیلی سریع متوجه شوید آیا دستگاه شما به درستی کار می کند یا خیر، اما شما باید اندکی صبر کنید. قدم بعدی این است که اطمینان حاصل کنید همه تجهیزاتی که شسته اید به طور کامل خشک شده اند.

بهترین راه خشک کردن این تجهیزات با هواست، چرا که دستمال کاغذی یا دستمال ممکن است پرز یا تکه های بسیار ریزی در بین قطعات به جا بگذارند.

برای آن که به روند خشک شدن سرعت ببخشید می توانید از ژل سیلیکا یا برنج سفید استفاده کنید و قطعات را در بین آن قرار دهید. شما حتی می توانید برای خشک کردن سریع تر از پنکه یا سشوآر استفاده کنید. اما سعی کنید از فاصله دور و با حرارت کم استفاده کنید. حرارت بالای سشوار میتواند مدار شما را ذوب کند!

زمانی که همه قطعات کاملا پاکیزه و خشک شدند، زمان بستن همه قطعات در سر جای خودشان است. در این مرحله می توانید از عکس هایی که گرفته اید، کمک بگیرید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز به درستی در جای خود قرار گرفته است. ما ضمانت نمی کنیم که بعد از انجام این مراحل وسیله برقی شما به حالت اول برگردد، اما حداقل شما می دانید که همه تلاش خود را کرده اید.

 

 



تاريخ : 27 / 11 / 1392برچسب:, | 11:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارت های بانکی یکی از جذاب ترین اقلام سرقتی برای کیف قاپان و سارقان اینترنتی هستند. اگر رمز مان هم در دسترسشان باشد هم که دیگر موجبات خنده وشادی آنها را فراهم کرده ایم!

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازآفتاب: به گزارش بانکی دات آی آر، پلیس فتا، بانک ها و رسانه ها بار ها و بارها نکات امنیتی لازم جهت مراقبت از کارتهای بانکی و رمز آن را اعلام کرده اند با این وجود روزانه شاهد مراجعه تعداد بیشماری از افراد به مراکز پلیس به منظور اعلام سرقت اطلاعات و کارت های بانکی شان یا بدتر از آن خالی شدن حساب هایشان هستیم.
 
در این گزارش قصد نداریم به شما بگوییم برای پیش گیری از سرقت اطلاعات و کارتتان چه بکنید. بلکه می خواهیم بگوییم اگر خدای نکرده کارتتان و یا شماره و رمز آن به سرقت رفت چه کنید.
 
به طور کلی برای اطلاع رسانی از سرقت کارتتان و بستن کارتتان بدون اینکه حساب شما مسدود شود چهار روش وجود دارد:   
 
1.يک راه مسدود کردن کارت بانک، مراجعه به شعب بانک صادرکننده کارت است.
 
2. راه دیگرمسدود کردن کارت بانک، مراجعه به سايت اينترنتي بانک صادرکننده کارت است.
 
3. همچنین برای مسدود کردن کارت بانک می توانید، تماس با ميز امداد بانک صادرکننده کارت(تلفن بانک) است.

اگرکارت بانکی شما متعلق به بانک ملی است می توانید با شماره ۰۹۶۲۲ تماس بگیرید.
 
4. در نهایت براي مسدود کردن کارت بانک داشتن رمز دوم کارت الزامي است.

شماره تلفنبانک بانک ها

تلفنبانک ملت 8132

تلفنبانک پارسیان 84841000

تلفنبانک اقتصاد نوین 84292

تلفنبانک پاسارگاد 82891999

تلفنبانک پست بانک  09604

تلفنبانک تجارت 81277

تلفنبانک رفاه (فراد)8525 021
8307 (021)

تلفنبانک سامان 6422

تلفنبانک سپه 64058

تلفنبانک سرمایه 8254

تلفنبانک صادرات 09602

تلفنبانک صنعت و معدن4-22260272

قرض الحسنه مهر ایران 8528 021

کارآفرین 23640 (021)

تلفنبانک کشاورزی 22901500

تلفنبانک ملت 8132

تلفنبانک ملی 2784
09622

تلفنبانک سینا 82487

تلفنبانک مهر 82470

موسسه مالی واعتباری انصار 021-48049

 

 

 



تاريخ : 27 / 11 / 1392برچسب:, | 7:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آخرین باری که بالش های خود را شسته اید چه زمانی بوده است؟ ماه گذشته؟ سال گذشته؟ شش ماه پیش و یا اینکه اصلا تا به حال آنها را نشسته اید.الان دیگر زمان آن است که آنها را بشورید!

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، بالش های خود را به روش زیر بشورید.
 
بالش های قابل شستشو؟
خبرهای خوب! شما می توانید بالش های خود را برای شستشو در ماشین لباسشویی بیاندازید اما برای این کار توصیه می شود هر دو بالش را با هم بیاندازید.
 
برای این کار بهتر است دو بالش را کنار هم به صورت صاف قرار داده و شستشو را آغاز کنید و با این کار در اتلاف انرژی هم صرفه جویی شده است.
 
اما اگر برای شستن بالش از یک وان استفاده کنید و آن را با دست بشورید بهتر هم می باشد چرا که تا  می توانید آن را به آرامی بشورید .هم چنین دقت داشته باشید که اگر برای شستن بالش ها دستورالعمل خاصی روی آنها برچسب شده است از آن تبعیت کنید. به هر حال اگر از ماشین برای شستن استفاده می کنید باید درجه آب را روی سرد و دور آهسته را انتخاب کرده و بعد از شستن اجازه دهید تا کاملا خشک شده تا الیاف داخلی به حالت اولیه ی آن بازگردد، چرا که اگر خیس باشد و استفاده شود ممکن است داخل آن گوله شود.
 
درباره ی بالش های فوم؟
 
متاسفانه، شما نمی توانید بالش های فوم را در ماشین لباسشویی بیاندازید چرا که فوم داخل آن جمع می شود ، اما اگر روکش آنها قابل درآوردن می باشد می توانید روکش آن را در آورده و جداگانه بشورید و تنها گرد و غبار داخل بالش را بگیرید و آن را بتکانید و تمیز کنید. اما اگر داخل بالش هم بسیار کثیف می باشد بهتر است آن را نم دار کرده و در لباسشویی و فقط روی مرحله ی خشک کن گذاشته و به مدت 20 دقیقه بگذارید تا تمیز شود. دقت کنید که داخل بالش را اصلا در آب داغ نیاندازید.
 
هم چنین می توانید از یک پارچه ی نمدار استفاده کرده و آن را روی سطح داخلی بالش بکشید و این کار را آرام انجام دهید تا در نهایت بالش ها کاملا تمیز شوند.
 
نکته این است که تا وقتی بالش ها کاملا خشک نشده اند روکش آن ها را نکشیده و از قرار دادان آنها روی تخت و استفاده کردن اجتناب کنید.
 
برخی از بالش های فوم قابل شستشو می باشند ولی دستورالعمل های خاص خود را دارند.برای این کار باید شستشو را با ملایمت انجام دهید چرا که فوم وقتی خیس می شود بسیار سنگین شده و به راحتی قابل پاره شدن می باشد به همین جهت توصیه می شود قبل از آنکه فوم داخل بالش کثیف بشود هر ماه روکش بالش را بشورید و نگذارید که کثیفی تا داخل بالش نفوذ کند که مجبود به شستن آن هم شوید.
 
در آخر اینکه می توانید داخل بالش هایتان را با پشم و یا الیاف دیگری هم پر کنید که شستشوی آنها هم راحت تر باشد و سعی کنید بالش هایی بخرید که قابل شستشو باشند.
 
 
 



تاريخ : 27 / 11 / 1392برچسب:, | 7:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



تاريخ : 27 / 11 / 1392برچسب:, | 6:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

برای بهتر جذب شدن آهن موجود در گوشت مناسب این است آبگوشت همراه با ترشی استفاده شود.

  در دهه‌های اخیر افراد به ویژه کودکان تمایلی به خوردن آبگوشت به خود نشان نمی‌دهند، اما این غذای سنتی برای رشد کودکان بسیار مفید است. دکتر احمدرضا درستی متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: برخی از افراد مصرف بعضی از غذاهای سنتی چون آبگوشت را در وعده‌های غذایی خود حذف می‌کنند، اما در صورت استفاده صحیح از این مواد غذایی ترکیبات مغذی بسیاری به بدن می‌رسانند.

وی افزود: بعضی از غذاها نظیر آبگوشت به دلیل داشتن سیب زمینی، حبوبات، پیاز و سبزیجات گوناگون که سرشار از پروتئین، کلسیم و آهن هستند، برای رشد بدن بسیار مفید می باشند. وی تاکید داشت ترکیبات گوناگون و متنوع موجود در آبگوشت همچون گوشت غنی از آهن و ویتامین B۱۲ است که این مواد مغذی برای رشد کودکان نیز بسیار مناسب هستند. درستی خاطر نشان کرد در صورت استفاده از آبگوشت باید از ادویه کم استفاده شود چرا که در صورت عدم رعایت فرد دچار انواع بیماری‌ها همچون ناراحتی‌های گوارشی، سوزش معده و تشدید بیماری اعصاب می‌شود. وی تاکید کرد برای بهتر جذب شدن آهن موجود در گوشت مناسب این است آبگوشت همراه با ترشی استفاده شود.



تاريخ : 27 / 11 / 1392برچسب:, | 5:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

محققان معتقدند خواب و رویا می تواند حاوی اطلاعات مهمی درباره وضعیت سلامت هر فرد باشد و حتی از طریق آن می توان احتمال بروز بیماری را در سال های آینده تشخیص داد.

  خواب دیدن موضوعی است که هنوز محققان درباره آن اطلاعات زیادی ندارند. هر فرد ۴تا۶ ساعت در شب می خوابد و در این مدت خواب می بیند اما در هفته تنها ۲یا ۳ خواب خود را به خاطر می آورد. نتایج بررسی ها نشان می دهد اگر هنگام خواب دیدن فرد بیدار شود، خواب خود را به یاد می آورد اما اگر تا زمانی که خواب دیدن وی به اتمام می رسد، از خواب بیدارنشود، دیگر خواب خود را به خوبی به یاد نمی  آورد. از آن جا که زنان نسبت به مردان خواب سبک تری دارند بیشتر خواب خود را به یاد می آورند.

ما تنها موقعی خواب می بینیم که در مرحله «REM» خواب باشیم. این مرحله همراه با حرکت سریع چشم است و از آن جا که در این زمان وارد مرحله خواب عمیق نشده ایم، در حین خواب به آسانی بیدار می شویم.میزان و نحوه خوابیدن و خواب دیدن از جمله موضوعاتی است که کارشناسان تحقیقات زیادی درباره آن کرده اند؛ بعضی از محققان معتقدند بین خوابیدن و نحوه مردن رابطه ای وجود دارد یعنی هر چه افراد راحت تر به خواب روند مرگ راحتی خواهند داشت و بالعکس.در ادامه مطلب به خواب دیدن و ارتباط آن با سلامت پرداخته می شود.

کابوس

بیماری قلبی، میگرن، کم خوابی و مصرف بتابلوکرها (نوعی قرص فشار خون) باعث دیدن کابوس می شود. به گفته متخصصان خواب، این قرص ها که به وفور از آن استفاده می شود، در گشاد کردن رگ های خون موثر است اما متخصصان معتقدند که به طور غیرمستقیم تعادل برخی مواد شیمیایی را بر هم می زند. ضربان نامنظم قلب نیز احتمال دیدن کابوس شبانه را ۳ برابر افزایش می دهد و در این شرایط درد سینه نیز ۷ برابر افزایش پیدا می کند. احتمال دارد بیماران قلبی دچار مشکل تنفسی شوند که این امر میزان اکسیژن در مغز را کاهش می دهد. دیدن کابوس می تواند زنگ خطر حمله میگرن قریب الوقوع هم باشد. این درد شدید می تواند هنگام شب رخ دهد. نظریه دیگری نیز وجود دارد که سردرد می تواند درمغز تغییراتی به وجود بیاورد. کمبود خواب نیز عامل دیگر دیدن کابوس است. محققان تاکید می کنند سیستم بدن به طور خودکار حرکت عضلات را کاهش می دهد یا فلج می کند تا فرد هنگام دیدن خواب به خودش آسیب نرساند. در حالت فلجی، فرد احساس می کند که کسی در اتاق است یا اینکه کسی روی سینه اش فشار وارد می کند. اگر چه این حالت تنها یک یا دو دقیقه طول می کشد اما باعث وحشت فرد می شود.

خواب دیدن بیشتر از معمول

اختلال درترشح هورمون ها، درد مزمن یا کنار گذاشتن قرص های ضدافسردگی یا گرم یا سرد شدن زیاد محیط باعث می شود فرد خواب بیشتری ببیند. اگر فرد خواب آشفته ببیند، حین خواب دیدن بیدار می شود از این رو خواب های بیشتری را به یاد می  آورد. متخصصان توصیه می کنند که دمای اتاق خواب روی ۱۸ درجه سانتی گراد تنظیم شود. تغییرات هورمونی زنان نیز باعث افزایش خواب دیدن آن ها می شود. برخی زنان می گویند، در زمان قاعدگی خواب بیشتری می بینند. (شاید چون در این زمان بسیاری از آن ها دچار نفخ، گرفتگی عضله و... می شوند که از خواب بیدارشان می کند.) بی خوابی و درد نیز باعث بیدار شدن مکرر از خواب می شود، در نتیجه خوابی را که دیده اید، بیشتر به یاد می آورید.

قطع کردن مصرف داروهای ضدافسردگی نیز به طور چشمگیری زمان خوابیدن را کاهش می دهد.

خواب هایی که شما را زود بیدار می کند

علت احتمالی: خوردن یک غذای چرب، اضافه وزن، استرس یا افسردگی. غذاهای چرب دیرتر هضم می شود و روی دریچه بین معده و مری فشار می آورد در نتیجه باعث بازگشت ماده غذایی و اسید معده شده و فرد دچار سوزش سردل می شود. سوزش سردل اغلب در ساعت های اولیه خواب رخ می دهد.رفلاکس اسید معده که سوزش سردل ایجاد می کند درافرادی که اضافه وزن دارند شایع است زیرا چربی اضافه روی دریچه فشار وارد و آن را ضعیف می کند؛ در نتیجه قبل از اتمام خواب، فرد بیدار می شود. افسردگی نیز باعث می شود فرد قبل از کامل کردن خواب بیدار شود.

خواب های عجیب

علت: مصرف قرص های ضدمالاریا یا یائسگی

بیماری، حالت نیمه خواب و نیمه بیداری ایجاد می کند که باعث دیدن خواب های عجیب می شود. هنگامی که بدن دچار عفونت می شود، سیستم ایمنی با تمام قدرت در حال مقابله با ویروس هاست. در این شرایط خواب عمیق باعث تقویت قدرت دفاعی بدن می شود. ابتلا به هر نوع عفونتی، زمان خواب عمیق را افزایش می دهد. محققان می گویند همه افراد به جز دسته ای از مبتلایان به بیماری های شدید روانی،خواب می بینند هر چند ۹۰درصد خواب ها فراموش می شود. آنان معتقدند خواب دیدن از بروز جنون جلوگیری می کند. در این زمینه آزمایشی روی تعدادی از داوطلبان انجام شد که نتایج آن نشان داد افرادی که در لحظه شروع خواب دیدن بیدار شدند و بعد از آن ۸ ساعت دیگر خوابیدند همگی دچار عدم تمرکز ، زودرنجی، کج خلقی و توهم شدند و این علایم حتی بعد از ۳ روز ادامه یافت که این حالات علایمی از جنون است. متخصصان خواب مرحله REM را بسیار مهم می دانند زیرا خواب دیدن در این مرحله اتفاق می افتد. خواب دیدن به نوعی حل تعارض های دوران گذشته فرد است لذا فرد با خواب دیدن به طور ناخودآگاه تلاش می کند مسائل فکری، روحی و مشکلات خود را برطرف کند. روان شناسان معتقدند با بررسی نوع خواب افراد می توان به مشکلات فردی، نوع زندگی و شیوه کنار آمدن آن ها با مسائل پی برد.به عنوان مثال افراد افسرده بیشتر خواب مرده، قبرستان ، تاریکی و... را می بینند و افراد وسواسی معمولا خواب را با جزئیات بیشتر می بینند و تعریف می کنند.

 

 



تاريخ : 27 / 11 / 1392برچسب:, | 5:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازشبکه ایران/ حجت الاسلام ˈعبدالمجید جهانگیریˈ امام جمعه موقت شهر بزمان در جنوب سیستان و بلوچستان از سوء قصد مسلحانه افراد مسلح جان سالم به در برد.

 
 

 

 

  

 

 

 

 

در این ترور که شب گذشته در مقابل منزل مسکونی امام جمعه موقت بزمان صورت گرفت، چند گلوله به در، پنجره و دیوارهای خانه وی اصابت کرد اما آسیبی به نامبرده وارد نشد.

 ˈمحمود سرحدیˈ معاون سیاسی فرماندار ایرانشهر ضمن تأیید اصل خبر، ارائه جزئیات را به بررسی بیشتر موکول کرد.

بخش بزمان به مرکزیت شهر بزمان از توابع ایرانشهر در فاصله 100 کیلومتری مرکز این شهرستان، در 430 کیلومتری جنوب زاهدان قرار دارد.

طی چند ماه گذشته و پس از انتصاب حجت الاسلام ˈعیسی بزمانیˈ امام جمعه بزمان به عنوان مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، اقامه نماز جمعه بر عهده حجت الاسلام جهانگیری است که امشب مورد سوء قصد قرار گرفت.

جهانگیری هفته گذشته در اجتماع راهپیمایان 22 بهمن بزمان خطاب به اشرار مسلح، خواستار تقویت وحدت به منظور امنیت پایدار در منطقه شده بود.

گفتنی است، در  همان ساعات ترور نافرجام امام جمعه بزمان، مردم با تجمع در نزدیکی درب منزل وی، انزجار خود را از اشرار بیان کردند.

 

 



تاريخ : 23 / 11 / 1392برچسب:, | 8:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی " مطالبه " مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص برخی اظهارنظرها پیرامون کاهش قیمت خودرو نیز گفت: قیمت خودرو ارتباطی با مذاکرات و همکاری های جدید ندارد، بلکه حاصل ترکیبی از عوامل مختلف از جمله قیمت ارز و همچنین قیمت مواد اولیه و هزینه های عملیاتی است. مهندس یکه زارع ایران خودرو دیزل را نیز بزرگترین سازنده خودروهای تجاری در خاورمیانه توصیف کرد و از شرکت های فرانسوی خواست در این بخش نیز سرمایه گذاری و همکاری کنند. 


وی افزود: ایران خودرو دیزل با برخورداری از شرکت های ایدم، محور خودرو و چرخشگر که به ترتیب موتور، اکسل و گیربکس تولید می کنند، از توان تولید و تامین قوای محرکه خودروهای تجاری برخوردار است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اضافه کرد: شرکت چرخشگر شریک «زد.اف» آلمان است و گیربکس هایی تحت لیسانس این شرکت تولید می کند که با این زیرساخت ها، فضای بسیار خوبی برای همکاری در بخش خودروهای تجاری نیز وجود دارد. 

 

nkd099c5a892avd0licf.jpg


هاشم یکه زارع در پایان در خصوص مالکیت ایران خودرو در ۳۳ درصد سهام بانک پارسیان، اظهار کرد: عزم جدی برای واگذاری این سهام را داریم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در حاشیه همایش اقتصادی سرمایه گذاری ایران و فرانسه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، گفت: شرکای فرانسوی دوسال شرکت های ایرانی را تنها گذاشتند و از این بابت خسارت هایی به خودروسازان ایرانی وارد آمد که در دور جدید همکاری ها باید جبران شود. 

مهندس هاشم یکه زارع افزود: این تجربه که با اعمال تحریم ها و رفتن شرکای خارجی، صنعت خودروسازی ما به مرز نابودی رسید، نباید دوباره تکرار شود و هر شرکتی که طرف تجاری خود را تنها گذاشته باید جبران خسارت کند. 

وی یادآور شد: این خسارت ها لزوما مالی نیست، بلکه اگر در گذشته قطعات «سی.کی.دی» ارسال می شد و ما مونتاژ می کردیم، این بار همکاری ها باید به گونه ای باشد که خودروهای مشترک طراحی و تولید کنیم و به بازارهای صادراتی آن ها نیز دسترسی داشته باشیم. 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به تمایل شرکت هایی از کشورهایی مانند آلمان، ژاپن و کره برای از سرگیری همکاری های قدیم یا آغاز همکاری های جدید در صنایع خودروسازی ایران، اظهار کرد: در فضای تحریم، چین تنها کشور فعال در صنعت ایران بود و شرایط رقابتی نداشت اما با ورود اروپایی ها فضا برای چین نیز رقابتی تر می شود.

وی خواستار سرمایه گذاری شرکای اروپایی در طراحی خودرو و خرید سهام خودروسازی های ایرانی شد و گفت: با طراحی محصولات مشترک و افزایش تولید، شرکت های ایرانی جذابیت بیشتری برای خرید سهام خودرو سازان از سوی اروپایی ها دارند .

 

 



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 4:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی کشور غرفه ارتش به عنوان غرفه برتر در زمینه توجه به محتوا و پژوهش و چیدمان مطلوب معرفی و مورد تقدیر شد.

 

در دومین نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی کشور که با شرکت بیش از 200 نهاد مردمی و مؤسسه قرآنی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شده بود؛ غرفه ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان غرفه برتر در زمینه توجه به محتوا و پژوهش و چیدمان مطلوب معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین محمدطاهر محمدی پیام، مدیر امور قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اعلام خبر فوق افزود: دومین نمایشگاه دستاوردهای موسسات قرآنی کشور که از ششم بهمن ماه در مجتمع 13 آبان (محل سابق لانه جاسوسی امریکا) برگزار گردید، فرصت مناسبی بود تا عموم هموطنان عزیز با فعالیت ها و دستاوردهای فرهنگی قرآنی نهادها و مؤسسات قرآنی مختلف از جمله ارتش بیشتر آشنا شوند و درکنار آن تعامل بین خود این مؤسسات نیز با افزایش چشمگیری روبرو گردد که بحمدالله نتایج بسیار خوبی به همراه داشت

وی در ادامه افزود: در غرفه ارتش در این نمایشگاه آثار مختلفی در زمینه سیر فعالیت ها در زمبنه های آموزشی، مسابقات، محافل و مجالس قرآنی طی 35 سال فعالیت ارتش در این حوزه، نمونه آثار قرآنی کارکنان پایور و وظیفه و خانواده های محترم کارکنان ارتش و معرفی چهره های شاخص قرآن و حدیث ارتش ارائه شده بود.

لازم به ذکر است، در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی کشور که با حضور جمع کثیری از مسئولان، متولیان و دست اندرکاران امور قرآنی کشور برگزار شد از همکاری شایسته آجا با اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی مردمی بویژه تلاش های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه فعالیت های قرآنی تقدیر به عمل آمد و غرفه فرهنگی در این نمایشگاه نیز به عنوان غرفه برتر در زمینه توجه به محتوا و پژوهش و چیدمان مطلوب معرفی گردید.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم در 22 بهمن هر سال جهانیان را شگفت‌زده می‌کنند.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در جمع مردمی که برای مراسم گرامیدشت سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در میدان انقلاب ارومیه حضور یافته بودند، با بیان این مطلب، افزود: امروز مردم ما با حضور خود بار دیگر با آرمان‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند و یاد شهدا را گرامی داشتند.

وی تصریح کرد: در گذشته ایران کشوری سر سپرده و وابسته بود اما انقلاب اسلامی کشور ما را به قدرت بلامنازعی در جهان بدل کرده است

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ملت ایران امروز نیز آمده‌اند تا با حضور خود پاسخ محکمی به استکبار جهانی بدهند، انقلاب اسلامی نظریه‌پردازان سیاسی جهان را شگفت‌زده کرده است و آن‌ها هنوز بعد از 35 سال موفق به تحلیل این انقلاب نشده‌اند.

آل‌هاشم با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار کرد: وجود رهبری کم‌نظیر مانند امام خمینی (ره) و ویژگی‌هایی که آن بزرگوار داشتند عامل اصلی پیروزی انقلاب بود، امام همواره بر پیوند دین و سیاست، ایمان و تقوا و مبارزه با استکبار تاکید داشتند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: باید با حفظ وحدت دشمنان را در رسیدن به هدفشان که اختلاف‌افکنی در بین ملت ما است ناکام بگذاریم، مخصوصا در این استان باید بسیار مراقب بود؛ چرا که دشمن قصد ایجاد اختلاف بین اهل تسنن و تشیع را دارند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با جنگ نرم و ترویج بی بند و باری، مد گرایی، مواد مخدر و برنامه‌ریزی برای تضعیف اصل ولایت فقیه، نظام و مسئولان می‌خواهند زمینه را برای برخورد سخت فراهم نمایند

آل‌هاشم با اشاره به نقش پررنگ مردم آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم شهیدپرور آذربایجان تا پای جان برای پیروزی انقلاب اسلامی ایستادگی کردند و در دوران دفاع مقدس نیز نقش بسیار حساسی را ایفا نمودند، همین مردم امروز نیز مانند گذشته آماده فداکاری در راه دفاع از نظام و مقام معظم رهبری هستند

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: تاریخ آذربایجان باید به خوبی تحلیل و بررسی شود، یکی از افرادی که نقش بسیار مهم و کلیدی در مبارزات آن دوران داشت حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی بود.

 

 



تاريخ : 23 / 11 / 1392برچسب:, | 8:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در ابتدای امر شاید اقدام این عکاس سوال برانگیز باشد اما باید گفت اگر پرچم نازك باشد و نور هم متناسب باشد مي شود از اين روش براى انداختن سايه پرچم روى عكس استفاده كرد، بدین صورت سوژه زير رنگ و طرح پرچم دیده می‌شود.
 
تابناک: در ابتدای امر شاید اقدام این عکاس سوال برانگیز باشد اما باید گفت اگر پرچم نازك باشد و نور هم متناسب باشد مي شود از اين روش براى انداختن سايه پرچم روى عكس استفاده كرد، بدین صورت سوژه زير رنگ و طرح پرچم دیده می‌شود.

 
 



تاريخ : 22 / 11 / 1392برچسب:, | 6:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

.
سخنگوی وزارت خارجه ازدواج کرد

گروه سياسي: اولین سخنگوی زن وزارت خارجه کشورمان، ازدواج کرد. سايت عصر خبر نوشت: خانم افخم سخنگوی وزارت خارجه کشورمان که اولین سخنگوی زن وزارت خارجه کشورمان است، چندی پیش ازدواج کرده است. این ازدواج در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) صورت گرفته است. بر اساس این گزارش، افخم با یکی از همکارانش که از کارشناسان وزارتخارجه می‌باشد، ازدواج نموده است.



تاريخ : 23 / 11 / 1392برچسب:, | 10:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دختر نوجوان مقیم فلوریدا زندگی آرامی می‌گذراند تا اینکه حدود ۲ ماه پیش تصمیم گرفت از حجاب اسلامی استفاده کند.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سایت جام نیوز نوشت: زهرا حبیب‌الله، نوجوان مقیم فلوریدا زندگی آرامی می‌گذراند تا اینکه حدود 2 ماه گذشته تصمیم به استفاده از حجاب اسلامی گرفت.

پس از شروع استفاده از حجاب اسلامی، زندگی زهرا وارد مرحله جدیدی شد که با فشارهای روانی، توهین‌ها و حملات لفظی و فیزیکی متعدد در مدرسه همراه بود.


این دانش‌آموز 14 ساله که در یکی از مدارس «پولک کانتی» فلوریدا درس می‌خواند، می‌گوید: پیش از استفاده از حجاب روابط خوبی با همکلاسی‌هایم داشتم اما به محض استفاده از حجاب دیگر رفتار هیچ‌کس مثل قبل نبود.

وی می‌گوید: یک روز هنگامی که داشتم از ساختمان مدرسه خارج می‌شدم یکی از همکلاسی‌هایم ناگهان شروع کرد به فریاد زدن که «تروریست، ترویست، فرار کنید» و خودش هم فرار کرد. تحمل این رفتارها برای من بسیار دردناک است.

مادر زهرا حبیب‌الله ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فرزندش، گفت: به دنبال مدرسه‌ای بهتر برای زهرا هستم و هر روز که او از خانه خارج می‌شود، تا زمانی که برگردد در اضطراب و نگرانی به سر می‌برم. با مسئولان مدرسه نیز صحبت کرده‌ام اما آن‌ها با انکار این مسئله، ادعا می‌کنند که این مدرسه برای همه دانش‌آموزان محیط امنی فراهم آورده است.

مادر زهرا، به تازگی با استخدام یک وکیل، تلاش می‌کند تا از حقوق دخترش حمایت کند.


زهرا با مطرح کردن بحرانی که او و دیگر دانش‌آموزان مسلمان در مدارس آمریکا مواجه هستند، امیدوار است که راهی برای حل این مشکلات پیدا شود.

 

 



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 2:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از فارس: مسیرهای دهگانه مراسم راهپیمایی 22 بهمن به این شرح است:

مبدا مسیر اول مسجد امام حسین(ع) است و میدان امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی و میدان آزادی را در برمی گیرد.

مبدا مسیر دوم مسجد جامع ابوذر است و میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان آیت الله سعیدی و میدان آزادی را در بر می گیرد.

مبدا مسیر سوم مسجد امام هادی (ع) است و خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان شهید آیت الله سعیدی و میدان آزادی را در بر می گیرد.

مبدا مسیر چهارم مسجد دارالسلام است و محورهای میدان منیریه خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی و میدان آزادی را در برمی گیرد.

مبدا مسیر پنجم مسجد الجواد (ع) است و شامل میدان هفتم تیر، خیابان آیت الله مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی و میدان آزادی است.

مبدا مسیر ششم مسجد حضرت امیر (ع) است و محورهای خیابان کارگر شمالی، خیابان انقلاب، خیابان آزادی و میدان آزادی را در بر می گیرد.

مبدا مسیر هفتم مسجد المهدی (عج) است و شامل خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی و میدان آزادی است.

مبدا مسیر هشتم مسجد حضرت ابوالفضل (ع) است و خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی و میدان آزادی را در بر می گیرد.

مبدا مسیر نهم مسجد امام سجاد (ع) است و خیابان آیت الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح و میدان آزادی را در بر می گیرد.

مبدا مسیر دهم هم مسجد امام جعفر صادق (ع) است و شامل فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح و میدان آزادی است.

راهیپیمایان پس از پایان مسیرها با برنامه‌های ویژه من جمله سرود دسته جمعی و نیز سخنرانی ریاست جمهوری و قرائت قطعنامه پایانی راهپیمایی به این مراسم خاتمه می‌دهند.

 

 

 



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 12:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نرخ سود 6 ماهه اوراق مشارکت 23 درصد تعیین شد
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: با تصمیم این بانک، نرخ سود اوراق مشارکت برای یک دوره 6 ماهه 23 درصد درنظر گرفته شد، این در حالی است که پیش از این، نرخ سود اوراق مشارکت 20 درصد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اصغر میرمحمد صادقی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیم بانک مرکزی برای افزایش نرخ سود اوراق مشارکت به 23 درصد، گفت: از شنبه هفته آینده اوراق مشارکت منتشر شده بانک مرکزی در سه بانک تجارت، ملت و صادرات به مدت 6 روز کاری با این نرخ به خریداران عرضه خواهد شد.

وی افزود: این اوراق شش ماهه و با دو برگه سه ماهه علی الحساب با نرخ سود مبنای 23 درصد خواهد بود.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اظهارداشت: در صورتی که خریداران مایل به فروش اوراق مشارکت بانک مرکزی پیش از سررسید باشند، از نرخ سود روزشمار 20 درصد برخوردار خواهند شد.

وی افزود: معادل 3 هزار میلیارد تومان از روز شنبه هفته آینده اوراق مشارکت به خریداران عرضه خواهد شد، ضمن اینکه میزان اوراق مشارکت تا سقف 5 هزار میلیارد تومان قابلیت افزایش دارد.

میرمحمدصادقی تأکید کرد: بانک مرکزی بازخرید و پرداخت اصل و سود اعلام شده را تضمین می کند و سود اوراق نیز در بانکهای عامل پرداخت می شود.

این مقام مسئول در بانک مرکزی در توصیه به مردم گفت: اگر منابع مازادی دارید با توجه به نرخ تعیین شده خریداری اوراق را در اولویت خود قرار دهید و ما امیدواریم با اعتمادی که مردم به بانک مرکزی دارند، از این اوراق استقبال خوبی شود.

وی، میزان انتشار اوراق را در سال گذشته، 10 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بانک مرکزی 50 درصد اوراق خود را به فروش رساند و انتظار نمی رود که با توجه به نرخ روزشمار سود اوراق مشارکتی امسال که 20 درصد است جابجایی خاصی در سرمایه گذاران اوراق مشارکت پارسال و امسال صورت گیرد.

میرمحمدصادقی با تاکید بر اینکه بانک‌ها کماکان از خرید اوراق منع هستند، اظهارداشت: البته این موضوع درباره بانکهای عامل بسته به میزان تقاضا تعیین تکلیف می شود.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی درباره موارد استفاده از نقدینگی حاصل از فروش اوراق بانک مرکزی گفت: منابع حاصل در فعالیت‌های داخلی و بین المللی بانک مرکزی ، سپرده گذاری و بازار بین بانکی صرف خواهد شد.

وی افزود : فروش اوراق مشارکت همچنین موجب جمع آوری نقدینگی و تسریع در اجرای سیاستهای دولت برای کاهش نرخ تورم خواهد شد.

 

 



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 2:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امام راحل شعار استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی را تمام و کمال محقق کرد .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان، حجت الاسلام آل هاشم در یادواره سرداران شهید سپاه،ارتش و نیروی انتظامی شهرستان شاهرود که در «حسینیه اعظم» مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و تبریک میلاد امام عسگری(ع)،به دوران ستمشاهی و مشکلات ملت ایران در آن زمان اشاره کرد و گفت: دوران ستمشاهی دوران ذلت، خاری، بندگی و بردگی ملت برای بیگانگان و استعمارگران شرق و غرب عالم بود و ما از خود اختیار هیچ کاری را نداشتیم و شاه ما بنده آمریکا و استکبار بود.

وی افزود: امام راحل با درک شرایط دوران طاغوت قیام خود را از خرداد 1342 با اعتراض به قوانین شاه آغاز کرد و با روشنگری و بیدار کردن توده مردم قیام جهانی خود را آغاز کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفتد: با اتحاد و همدلی مردم و با قدرت ایمان و اراده راسخ و هدایت های امام بزرگوارمان انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 پیروز و طومار پادشاهی 2500 ساله از این رخت بست.امام راحل شعار استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی را تمام و کمال با انقلاب اسلامی خود در جامعه ایران محقق کرد و قدرت خودباوری و ایستادگی را به ملت بزرگ ایران تزریق و شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی را در جامعه نهادینه کرد.

آل هاشم با اشاره به ثمره‌های انقلاب اسلامی ایران گفت: بیداری اسلامی‌ای که ما امروز شاهد آن هستیم یکی از ثمرات انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل است که امروز کشورهای اسلامی را در بر گرفته است. بیدار کردن دلهای مُرده جهان در مبارزه با استکبار و طاغوت ثمره دیگر انقلاب اسلامی است که ما امروز در سراسر دنیا و حتی در آمریکا شاهد آن هستم و مردم با قدرت از حقوق خود دفاع و خواستار آن هستند.القای روحیه امید و عدم وابستگی کشور به قدرت‌های دنیا،امام را شخصیتی برجسته و والا معرفی کرده که در طول تاریخ نام و یاد ایشان همواره در نسل‌های بعدی انقلاب جاودان خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره دستاوردهای مختلف کشور در عرصه‌های مختلف گفت: شناخت و آگاهی دشمنان از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایران و ایرانی برای دستیابی به جایگاه برتر و کسب همین موفقیت‌ها بوده و هست که نگرانی او را در پی‌داشته است. ریشه تمام عداوت‌های بیگانگان را باید در این نکته یعنی انسجام مردم برای الگوسازی و رشد و پیشرفت همه جانبه کشور جستجو کرد.هرگز نباید اجازه بدهیم که تبلیغات رسانه‌ای از جمله ماهواره‌ها و لفاظی‌های عوام‌فریبانه کسانی که با هزاران شگرد گوناگون تلاش دارند تا منافع مردم و کشور بزرگ ایران را هدف قرار دهند، ما را فریب داده و از مسیر خود منحرف سازد.

وی با اشاره به نقش رهبری فرزانه انقلاب گفت: اگر ما امروز ایران مقتدر در منطقه و حتی دنیا داریم به برکت هدایت‌ها و ارشادات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

وی رمز اقتدار و صلابت ایران اسلامی را بصیرت و ولایت دانست و عنوان کرد: ملت ما با بصیرت و هوشیاری و پیروی از ولایت همچنان قدرتمند و با اقتدار ایستاده و دشمنان از توطئه‌های خود طرفی نخواهند بست.

این یادواره به یاد سرداران شهید سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و از جمله سرداران شهید حسین عرب عامری، حسین غنیمت‌پور،کشاورزیان،علیاری،پژوهنده و 20 سردار شهید دیگر سپاه اسلام برگزار شد.

 

 



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 8:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ارتش ژاپن او را برای جنگ مقابل شوروی به جبهه ها اعزام نمود اما او پس از مدتی توسط ارتش سرخ به اسارت گرفته شد و ارتش سرخ نیز وی را در سال 1942 به جبهه های شرقی و مقابل آلمان نازی فرستاد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق  "کیونگ جونگ یانگ" جوان 18 ساله کره ای بود که در سال 1938 توسط ارتش ژاپن از کشور اشغال شده کره به خدمت اجباری فراخوانده شد.


ارتش ژاپن او را برای جنگ مقابل شوروی به جبهه ها اعزام نمود اما او پس از مدتی توسط ارتش سرخ به اسارت گرفته شد و ارتش سرخ نیز وی را در سال 1942 به جبهه های شرقی و مقابل آلمان نازی فرستاد.
 
از بخت بد "جونگ یانگ" در سال 1943 به اسارت نیروهای آلمانی درمی آید و آلمانی ها نیز او را در سال 1943 و به منظور مقابله با نیروهای متفقین به ساحل نرماندی میفرستند .
 
 
باز هم "جونگ یانگ" در سال 1944 و در جریان جنگ با نیروهای متفقین اینبار به اسارت چتربازان آمریکایی در می آید و نهایتا در سال 1945 توسط انگلیسی ها آزاد میشود.
 
او باقی عمر خود را تا سال 1992 در Illinois آمریکا مستقر میشود. فیلم my way بر اساس زندگی او ساخته شده است.
 
عکس مربوط به فردای روز اسارتش توسط نیرو های آمریکایی در ژوئن 1944 می باشد.
 
 



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 12:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک جراح دندانپزشک با بیان اینکه کودکان به واسطه فعالیت بیشتر در معرض خطر آسیب‌های دندانی هستند، گفت: عروق و اعصاب موجود در بافت دندانی تا 30 دقیقه پس از خروج از جای خود، زنده می‌مانند.

به گزارش ایسنا، دکتر غلام‌عباس کاروند با اشاره به اینکه آسیب‌های دندانی ناشی از ضربه در حوادث از مهمترین اورژانس‌های دندانپزشکی است، گفت: بافت دندان در مقایسه با سایر بافت‌ها و استخوان‌های بدن دارای ویژگی‌های خاصی است که ارتباط دندان با بقیه اعضای بدن با اعصاب و الیاف بسیار ریز نگه داشته شده است. در صورتی که استخوان دست یا پا به وسیله بافت‌های استخوانی مانند مفاصل به یکدیگر متصل هستند.

وی با بیان اینکه دندان ممکن است در ناحیه بافت، تاج و یا ریشه دچار شکستگی شود، گفت: الیاف و نسوج استخوانی و لثه‌ای ممکن است آسیب ببیند و یا دندان کلا از لثه خارج شود.

این جراح دندانپزشک، وقوع درصد بالایی از تروما‌ها را در رده سنی 8 تا 12 سالگی عنوان کرد و افزود: با در نظر گرفتن این مسئله که درصد بالایی از تروماهای دندانی در سنین بین 8 تا 12 سال اتفاق می‌افتد باید پدر و مادر آموزش‌های لازم در زمینه برخورد با این مسئله را داشته باشند. کودکان به واسطه نوع فعالیت‌ها، جنب و جوش‌ها و بازی‌هایی که در این سنین انجام می‌دهند همواره در معرض آسیب‌های دندانی هستند.

کاروند با اشاره به راهکارهای مواجهه با خروج بافت دندانی از لثه گفت: در ارتباط با تروماهای مختلفی که ممکن است برای افراد اتفاق بیفتد، خروج کامل بافت دندان و الیاف نگه دارنده آن از لثه است. در این شرایط یک زمان طلایی 30 دقیقه‌ای برای مراجعه به دندانپزشک و استفاده از بافت دندان آسیب دیده وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه عروق و اعصاب موجود در بافت دندانی تا 30 دقیقه پس از خروج از جای خود زنده می‌مانند، خاطرنشان کرد: در این مدت زمان باید دندان را در ظرفی حاوی سرم فیزیولوژیک و یا در فضای زیر زبان کودک به اولین مرکز دندانپزشکی منتقل کرد. این امکان هم وجود دارد که مادر به علت دارا بودن نزدیک‌ترین فیزیک به بدن کودک، دندان را در زیر زبان خود به مراکز دندانپزشکی منتقل کند.

کاروند تصریح کرد: باید به مردم آموزش داده شود که با بافت آسیب دیده دندانی به شکل بافت مرده برخورد نکنند و از دور انداختن دندان آسیب دیده خودداری کنند.

این جراح دندان پزشک در ادامه یادآور شد: علاوه بر خروج دندان از دهان در اثر تروما ممکن است بافت دندانی دچار شکستگی شده و به زبان عامه از وسط بشکند. در چنین شرایطی پدر و مادر باید به وسیله یک گاز استریل آغشته به سرم شستشو، قسمت باقی مانده دندان در دهان را پوشانده و قطعه جدا شده دندان را نیز در شرایطی مشابه و در اسرع وقت به مراکز دندانپزشکی منتقل کنند.

دندان شیری، نقش بسیار مهمی در سلامت دهان دارد

وی تاکید کرد: نکته‌ای که در این میان باید مورد توجه والدین قرار گیرد، بحث چگونگی برخورد با دندان شیری آسیب دیده در نتیجه تروما است. متاسفانه پدر و مادر‌ها بدون توجه به این مسئله که دندان شیری، نقش بسیار مهمی در سلامت دهان دارد، دندان آسیب دیده را دور انداخته و حتی گاهی اوقات از مراجعه به دندان پزشک نیز خودداری می‌کنند.

این جراح دندان پزشک گفت: دندان شیری به عنوان عامل تامین کننده تغذیه و حمایت کننده از ساختار دندان‌های دائمی نقش بسیار مهمی را در ارتباط با سلامت دهان و دندان بر عهده دارد.

کاروند در پایان گفت: در هنگام خروج کامل بافت دندانی از لثه حتی در صورت به اتمام رسیدن زمان طلایی باز هم امکان جایگزین شدن بافت دندان خود فرد به جای ایمپلنت وجود دارد اما در این نوع از درمان باید توجه داشت که دندان کاشته شده در فک باید تحت مراقبت‌های ویژه خود فرد قرار گیرد، چرا که این دندان در واقع با بافت استخوان فک یکی شده و دیگر امکان جایگزین شدن و یا حذف آن از فک وجود ندارد.

 

 



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 11:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عیدی 503 هزار تومانی همراه با حقوق بهمن ماه واریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد باقر نوبخت - معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور - در نشست خبری با خبرنگاران از واریز عیدی 503 هزار تومانی همراه با حقوق بهمن ماه خبر داد و گفت:حقوق اسفند ماه نیز زودتر پرداخت خواهد شد.

وی همچنین از واریز یارانه نقدی بهمن ماه در ساعت 24 امشب خبر داد.

نوبخت در ادامه به انتشار 1000 میلیارد تومان اوراق مشارکت از پنج هزار میلیارد تومان مصوب بودجه 92 اشاره کرد و گفت:با این وجود اگر با هزار تای قبل، 2000 اوارق را نیز فروخته باشند می‌توان بخشی از طلب پیمانکاران را پرداخت کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور به مصوبه هیات وزیران درباره اختصاص تن خواه به استان‌های گیلان و مازندارن اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه تن خواه فوری 15 هزار میلیارد تومانی به هر کدام از استان‌های گیلان و مازندارن اختصاص یافته و الباقی آن نیز پس از برآورد کلی تخصیص می‌یابد.



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 2:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در شب 22 بهمن ماه، شب پیروزی شکوهمند و افتخارآفرین انقلاب اسلامی همزمان با طنین گلبانگ تکبیر، کران تا کران آسمان نیلگون ایران اسلامی نورباران می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی غرورآفرین انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و گلگون‌کفن انقلاب اسلامی اعلام کرد:

در شامگاه 21 بهمن سال 1392 و همزمان با غریو فریادهای بانگ "الله اکبر" ملت حق‌طلب، آزاده و سربلند ایران اسلامی و به مناسبت ورود به سی و چهارمین سال تولد انقلاب اسلامی آسمان سراسر کشور نورباران می‌شود.

به گزارش کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی؛ به مناسبت طلوع سی و پنجمین بهار فجر انقلاب اسلامی 25 نقطه شهر تهران و بیش از 300 شهر و روستا ساعت 21 دوشنبه شب توسط شهرداری تهران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نورافشانی می شود.



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 12:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسئول صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران گفت: توزیع آرم‌های طرح ترافیک سال ۹۳ از ابتدای اسفند آغاز می‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از فارس، غلامحسین زمان آبادی با اشاره به اینکه مهلت ارائه مدارک آرم طرح ترافیک تا ۳۰ بهمن تمدید شده است، گفت: از ابتدای اسفند توزیع آرم های طرح ترافیک سال ۹۳ آغاز می شود.

مسئول صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران در خصوص علل تمدید مهلت ارائه مدارک آرم طرح ترافیک گفت: برخی از متقاضیان به دلایل مختلف موفق به ارائه مدارک خود به دفاتر خدمات الکترونیک نشدند و با تمدید مهلت مشکل این دسته از افراد هم برطرف خواهد شد.

وی در خصوص آرم طرح ترافیک خبرنگاران گفت: طبق روال همه ساله دفتری در روابط عمومی شهرداری تهران واقع در ۴ راه فرمانیه در نظر گرفته شده و خبرنگاران می توانند به این دفتر مراجعه کنند.



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 9:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

محمد علی کشاورز بازیگر پیشکسوت گفت: سلام، من خوب خوبم و از اینکه شما را نگران کردم متاسفم.



این بازیگر با بیان اینکه هم اکنون حال عمومی وی خوب است و فقط از درد پا رنج می برد، اظهار کرد: به یاری خدا مشکل خاص و چندانی ندارم.

وی در گفت وگو با ایرنا با قدردانی از هنردوستان کشور که از شایعه درگذشت وی نگران شده بودند، گفت: دوستان بسیار تماس گرفته و جویای حالم شده اند که از این اینکه همه به یادم هستند، خوشحالم

کشاورز این موضوع را نیز گفت که به دلیل کسالت موفق به تماشای آثار سی و دومین جشنواره فیلم فجر نشده است.



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 9:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی بهمن‌ماه ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

خبرگزاری فارس: یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی ساعت ۲۴ امشب واریز می‌شود

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اکبر ایزدی سرپرست این سازمان اعلام کرد: ضمن تبریک فرارسیدن ۳۵امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مردم شریف ایران، به اطلاع می‌رسد، سی و ششمین مرحله یارانه نقدی خانوار ساعت 24 روز دوشنبه مورخ 92.11.21 به ازای هر نفر 45500 تومان به حساب سرپرست خانوار واریز و قابل برداشت می‌شود.



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 1:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوی اسلامی با اشاره به ایثارگری های کارکنان ارتش در دوران انقلاب و دفاع مقدس، گفت: ارتش به درستی نشان داد که شایسته اعتماد امام (ره) و حمایت رهبر معظم انقلاب است.

 

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین ˈ سید محمدعلی آل هاشم ˈ در جمع کارکنان و فرماندهان هوانیروز ارتش در استان کرمان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، این مطلب را بیان کرد.

آل هاشم با بررسی عوامل شکل گیری نهضت اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی(ره)، اظهارداشت: باید به ابعاد گوناگون انقلاب اسلامی ایران که از آن به عنوان معجزه قرن 20 یاد می شود بیشتر پرداخته شود تا نسل جوان به خوبی با آن آشنا شود.

وی به نقش ارتش به عنوان عامل تسریع کننده در پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: بجز فرماندهان معدود سر سپرده نظام پهلوی، بدنه ارتش بدنه بسیار سالمی بود که امام خمینی(ره) خوب آنها را شناخت و به همین دلیل بود که فرمودند ˈ ارتش باید بماندˈ.

آل هاشم با بیان این که امام خمینی (ره) شناخت خوبی نسبت به بدنه ارتش داشتند، گفت: به همین دلیل امام راحل با زمزمه هایی که خواستار انحلال ارتش بود مخالفت کردند و در مقابل این اعتماد، ارتش نیز در هشت سال دفاع مقدس ثابت کرد که شایستگی اعتماد امام امت را داشت که ارتش را شجره طیبه و ارتش حزب الله نامیدند.

در پایان این مراسم با اهدای هدایا و لوح سپاس از تعدادی خانواده های معظم شهدای هوانیروز ارتش در استان کرمان تقدیر شد.



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 1:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان حج و زیارت گفت‌: هزینه سفر حج در دو قسط از متقاضیان دریافت می‌شود تا بدین ترتیب در ایام منتهی به عید نوروز از نظر اقتصادی به زائران فشار وارد نشود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اوحدی در خصوص نحوه پرداخت هزینه سفر حج 93 ، گفت: زمانی که متقاضیان برای نام نویسی به کاروان ها مراجعه می کنند، یک فیش 5 میلیون تومانی از طرف دفاتر خدمات زیارتی به آنان ارائه می گردد که زمان پرداخت این فیش مبلغ یک میلیون تومان ودیعه زائران بابت ثبت‌نام اولیه در بانک و همچنین سود تعلق گرفته به این ودیعه از مبلغ 5 میلیون تومان درج شده روی فیش کسر شده و متقاضیان مبلغ باقیمانده را به بانک پرداخت می نمایند.
 
وی افزود : پس از پرداخت فیش ما به التفاوت اولیه در مهلت مقرر و تحویل آن به کاروان، فیش دوم که مهلت پرداخت آن تا ابتدای اردیبهشت ماه سال 93 است به زائران تحویل داده می شود که مبلغ پرداختی این فیش هزینه کاروان های حج93 بر اساس گروه قیمتی آنها با کسر مبلغ 5 میلیون تومان اولیه می باشد.
 
رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: متقاضیان سفر به حج 93 می‌توانند قبل از مراجعه به کاروان، در سامانه اینترنتی  http://haj93.haj.ir ثبت نام اولیه را انجام داده و برای ثبت نام قطعی و پرداخت فیش به کاروان مربوطه مراجعه کنند.
 
مهندس اوحدی اضافه کرد: به منظور رفاه حال متقاضیان با توجه به شرایط آب و هوایی  بویژه در استان های شمالی کشور مهلت نام‌نویسی  واجدین شرایط در کاروان ها تا دو هفته افزایش یافته است.
 
شایان ذکر است امسال برای اولین بار پرداخت هزینه سفر حج در دو قسط انجام می گیرد تا بدین ترتیب در ایام منتهی به عید نوروز از نظر اقتصادی به متقاضیان سفر به سرزمین وحی فشار وارد نشود.
 
گفتنی است نام نویسی متقاضیان واجد شرایط تشرف در کاروان های حج 93 از 18 بهمن آغاز شده است.
 
بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تمتع تا 20 دی 84 برای نام نویسی در کاروان‌های حج 93 فراخوانده شدند.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 22 بهمن، اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این اطلاعیه‌ ضمن گرامیداشت خجسته سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) از آحاد ملت سرافراز، کارکنان نیروهای مسلح به ویژه کارکنان ولاییتمدار ارتش به منظور حضور گسترده و انقلابی در راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن دعوت به عمل آمده است.

در بخشی از این اطلاعیه از انقلاب اسلامی ایران به عنوان معجزه قرن بیستم یاد و تصریح شده است: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تمام معادلات منطقه ای و بین المللی کاخ نشینان و حامیان آنان را برهم ریخت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به عنوان پرچمدار حمایت از مظلومان و  مبارزه با زورگویان جهان معرفی نمود.

در ادامه این اطلاعیه خاطرنشان شده است: جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران امسال در شرایطی برگزار می شود که لزوم هوشیاری و وحدت ملت و مسئولان بیش از پیش ضروری است و می تواند موجب بالندگی پیش از پیش دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ایران شود.

در پایان این اطلاعیه ضمن تبریک فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، تصریح شده است:کارکنان ولایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن پاسداشت خون شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و گرامیداشت یاد و خاطره دوران غرور آفرین انقلاب به ویژه پیوستن تاریخ ساز ارتش به امام امت و انقلاب، این ایام فرخنده را به محضر مبارک حضرت ولی عصر(عج)، فرماندهی معظم کل قوا و آحاد ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک گفته، بیعت مجدد خود را با آرمان های والای شهدا وامام شهدا  اعلام می دارد و از آحاد ملت سرافراز دعوت می نماید تا بار دیگر عزت و عظمت انقلاب اسلامی ایران را با حضور گسترده و انقلابی خود در راهپیمایی با شکوه و دشمن شکن ۲۲ بهمن در برابر چشم جهانیان به نمایش بگذارند.



تاريخ : 16 / 11 / 1392برچسب:, | 9:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

و هر از گاه در گذر زمان درگذر بی صدای ثانیه های دنیای فانی جرس کاروان از رحیل مسافری خبر میدهدکه در سکونی آغازی بی پایان مسراید.

همکار و دوست عزیزم جناب آقای حمیدرضا عابدی در گذشت پدر گرامیتان را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده  برایشان از در گاه خداوند متعال مغفرت و برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل خواهانم.

 محمدرضا مدیر سایت عقاب نیوز



تاريخ : 16 / 11 / 1392برچسب:, | 9:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

انتشار این خبر با واکنشهای بسیاری همراه بود. گروهی از حقوقدانان معتقد بودند که علیرضا باید دوباره اعدام شود. از سوی دیگر گروهی مخالف اعدام او بودند و معتقد بودند حکم یک بار اجرا شده است.

حکم اعدامی نجات یافته در بجنورد پس از بررسی در کمیسیون عفو و بخشودگی، با یک درجه تخفیف به حبس ابد تغییر یافت.

صبح چهارشنبه 25 مهر امسال یک مرد زندانی که به اتهام حمل و نگهداری یک کیلو شیشه سه سال پیش بازداشت و به مجازات مرگ محکوم شده بود، از سلول مخصوص نگهداری محکومان به مرگ به محوطه زندان منتقل شد.مرد محکوم با دیدن طناب دار، لرزه بر اندامش افتاد، قدم هایش یارای همراهی نداشت و می دانست تا دقایقی دیگر زندگی اش به پایان خواهد رسید.

قاضی اجرای احکام، حکم متهم را خواند. «علیرضا ـ م» به اتهام حمل و نگهداری یک کیلو شیشه در دادگاه انقلاب محاکمه و به مجازات مرگ محکوم شده است.پس از تشریفات قانونی، طناب دار دور گردنش حلقه زد و مرد محکوم 12 دقیقه بالای دار ماند. با پایین آوردن پیکر محکوم از طناب دار، پزشک مستقر در محل مرگ او را تائید کرد و با صورتجلسه ای که به امضای او، قاضی اجرای احکام و مسئولان زندان رسید، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد تا صبح روز بعد تحویل بستگانش شود.

صبح روز بعد یکی از کارگران سردخانه پزشکی قانونی در حال بیرون کشیدن اجساد و آماده کردن آنها برای تحویل به بستگانشان بوده که در یک لحظه با دیدن بخاری که مقابل بینی یکی از اجساد در زیر نایلون به وجود آمده بود، دچار وحشت شده و متوجه می شود، او همان مرد اعدامی است که هنوز نفس می کشد.

با اطلاع مسئولان پزشکی قانونی از این موضوع، بلافاصله اقدامات اولیه از سوی پزشکان این مرکز انجام و مرد اعدامی به بیمارستان امام علی(ع) بجنورد منتقل شد.

بنابراین گزارش، مرد محکوم در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان بستری و مداوا شد.

یکی از بستگان مرد اعدامی پس از زنده شدن او به خبرنگاران گفت: وقتی به ما اطلاع دادند علیرضا در زندان مجازات شده، خود را برای تحویل گرفتن جسد و برگزاری مراسم آماده می کردیم و وقتی برای تحویل گرفتن جسد به پزشکی قانونی رفتیم، باور نمی کردیم او بار دیگر زنده شده باشد و اکنون از این اتفاق بیش از همه دو دختر این فرد خوشحال هستند.

با تلاش تیم پزشکی بیمارستان علیرضا بهبودی خود را بازیافت و با پای خود به زندان بازگشت.

انتشار این خبر با واکنشهای بسیاری همراه بود. گروهی از حقوقدانان معتقد بودند که علیرضا باید دوباره اعدام شود. از سوی دیگر گروهی مخالف اعدام او بودند و معتقد بودند حکم یک بار اجرا شده است.

این اظهار نظرها با واکنش رئیس دستگاه قضا در جلسه مسوولان قضایی همراه بود. آیت الله لاریجانی با تأکید بر این که طبق قانون، علیرضا باید اعدام شود از لحاظ عاطفی اعدامی زنده مانده را مستحق عفو و مجازات با یک درجه تخفیف دانست.

وی عنوان داشت به‌لحاظ عاطفی یکی از راه‌های برخورد با فرد اعدامی که مرگ را به چشم دیده و شدائدی را تحمل کرده‌ عفو است و چنین فردی که دارای وضعیتی خاص است می‌تواند مورد لطف و عفو نظام اسلامی قرار گیرد و متأسفانه در کنار این بحث عاطفی، بحث‌هایی حتی از جانب برخی حقوقدانان مطرح شده که چندان درست نیست چرا که اعدام در واقع به معنی سلب الحیات است و اگر به مقتضای دقیق تعابیر قانونی بخواهیم عمل کنیم باید از‌کسی که حیاتش باقی مانده است سلب حیات شود.

سرانجام پس از بررسی درخواست عفو ، علیرضا در کمیسیون عفو وبخشودگی با یک درجه تخفیف به وی موافقت شد و حکم اعدام به حبس ابد کاهش یافت.

حجت الاسلام "نورالله قدرتی" ، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با تائید این خبر گفت: محکومان به حبس ابد باید از زمان عفو به مدت 10 سال در زندان مانده و سپس درخواست عفو کنند که در صورت موافقت با تقاضای آنان، زندانی آنان به 15 سال زندان کاهش خواهد یافت.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزارت خزانه‌داری آمریکا، صدور مجوز پرداخت نخستین قسط ایران از منابع مالی بلوکه‌شده‌اش را تایید کرد.

خبرگزاری فارس: تأیید پرداخت قسط اول دارایی‌های بلوکه‌شده ایران/ کاهش سطح غنی‌سازی اورانیوم؛ شرط پرداخت قسط دوم

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته تایید کرد که مجوز انتقال نخستین قسط ایران به مبلغ 550 میلیون دلار از مبالغ بلوکه شده پول‌های نفت این کشور در بانک‌های خارجی بر اساس توافق هسته‌ای ژنو را صادر کرده است.

بر اساس این گزارش، یک سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: فرآیند انتقال این مبلغ از پایان ماه ژانویه شروع شده است و در اوایل هفته جاری (دوشنبه) تکمیل خواهد شد اما از افشای نام بانکی خارجی که این نقل و انتقالات را انجام داده خودداری کرد.

وی افزود: هیچ بانک آمریکایی در تراکنش‌های بانکی دخیل نبوده است اما آمریکا که تحریم‌های وسیعی علیه ایران اعمال کرده‌، در تسهیل امور مربوط به این نقل و انتقال کمک کرده است.

بر اساس توافق هسته‌ای ژنو در سوم آذر ماه که از 30 دی ماه به اجرا گذاشته شد، ایران در مدت 6 ماه، در 8 نوبت، 4.2 میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی بلوکه شده خود در بانک‌های خارجی را دریافت خواهد کرد.

این مبلغ، نخستین قسط از این رقم محسوب می‌شود و ایران مبالغ بعدی را در ازای عملِ گام به گام به تعهدات هسته‌ای خود در چهارچوب توافق ژنو دریافت خواهد کرد.

بر اساس فکت شیت وزارت خزانه‌داری  امریکا، قسط دوم ایران، اول مارس (10 اسفند ماه) به مبلغ 450 میلیون دلار در صورتی که آژانس بین‌المللی اتمی تایید کند که ایران میزان غنی‌سازی اروانیوم خود را کاهش داده است، به این کشور انتقال داده خواهد شد.



تاريخ : 15 / 11 / 1392برچسب:, | 4:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امروزه بسیاری از افراد برای فروش کالاهای خود و یا تجارت از ابزارهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند. بیلبورد، تراکت، توزیع سی‌دی و ... همگی جزء ابزارهایی است که در سطح جامعه برای فروش کالا استفاده می‌شود. اما در ایران مهم‌ترین ابزار برای تبلیغات، رسانه ملی و صدا و سیماست.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از افکارنیوز، انواع آگهی در قراردادهای سازمان صداوسیما شامل «گزارش آگهی» (رپورتاژ)، «حک آرم»، «دعوت به تماشا»، «زیرنویس»، «بین برنامه» و «بعد از برنامه» است که صداوسیما مقررات بسیار مفصلی هم درباره نوع نشان‌دادن آنها دارد.

هر برنامه در رادیو و تلویزیون دارای یک «طبقه» است که هزینه تبلیغات نیز با توجه به همین طبقه در هر برنامه مشخص می‌شود. هزینه پیام‌های بازرگانی بر اساس قیمت پایه هر ثانیه در هر طبقه و ضریب ماه‌های سال، مشخص می‌شود. مثلا در شبکه اول سیما، در مهر ۹۲، برنامه ساعت هفت صبح دارای طبقه ۲۰ است و برنامه ترکیبی ساعت ۱۶:۴۵، دارای طبقه ۱۷ است.

در انتهای هر سال، اداره کل بازرگانی صداوسیما قیمت پایه هر ثانیه آگهی در هر طبقه را برای سال بعد مشخص می‌کند. این قیمت پایه در هر ماه از سال، به جز فروردین، ‌درصدی نیز افزایش می‌یابد که بیشترین آن مربوط به ماه اسفند با ۶۰‌ درصد افزایش قیمت پایه آگهی نسبت به فروردین‌ماه است.

هر ثانیه آگهی در تلویزیون ایران در طبقه یک، دو‌ هزار تومان و در طبقه ۳۵ که بالاترین طبقه آگهی‌هاست، یک‌ میلیون‌ و ۸۰‌ هزار‌ تومان قیمت دارد. البته برای برخی از برنامه‌های بسیار پرمخاطب، به آخرین طبقه، ‌درصدی هم اضافه می‌شود.

این روزها، گران‌ترین آگهی به برنامه ورزشی ۹۰ تعلق دارد که هر ثانیه آن هشت‌ میلیون‌ و ۱۴۳‌ هزار و ۲۰۰ ‌تومان قیمت دارد.

در هر دو نوع قرارداد یک و دو که در اداره کل بازرگانی وجود دارد، هزینه هر ثانیه رپورتاژ در یک برنامه بین ۶۰ تا ۷۰‌ درصد نرخ طبقه آن برنامه است. قیمت هر ثانیه حک آرم شرکت‌ها در یک برنامه ۵۰‌ درصد نرخ طبقه آن است. قیمت دعوت به تماشای برنامه‌ها بسته به قبل، بین یا بعد برنامه متفاوت است و بین ۸۰‌ درصد تا دو برابر نرخ طبقه برنامه‌هاست. نرخ هر ثانیه زیرنویس در یک برنامه به اندازه نرخ طبقه همان برنامه است. قیمت آگهی‌های بین برنامه، بین یک و نیم تا دو برابر نرخ طبقه همان برنامه است.

البته در اینجا موضوع دیگری نیز قابل توجه است و آن هم پخش برخی تبلیغات مضر است.

هر چند که اصل‏ یکصد و هفتاد و پنجم‏ قانون اساسی می‌گوید که‌ در رسانه‏‌های‏ گروهی‏ (رادیو و تلویزیون‏) آزادی‏ انتشارات‏ و تبلیغات‏ طبق‏ موازین‌ اسلامی‏ باید تأمین‏ شود اما قرار هم نیست تبلیغاتی که برای جامعه مضر است پخش شود.

سال‌هاست که صداوسیما با انتقاد مشابهی درباره مضر بودن برخی کالاهایی که تبلیغ می‌کند مواجه است. تبلیغاتی که اگر این سازمان بخواهد از آن چشم بپوشد باید فقط در بخش سیما از روزی ۱ میلیارد تومان خداحافظی کند. از دیدگاه تبلیغات، کودکان طعمه‌هایی عالی به شمار می‌روند. آنها زیاد تلویزیون نگاه می‌کنند، پول توجیبی زیادی خرج می‌کنند، با مادر‌هایشان به خرید می‌روند و برای خرید آخرین تولید خوراکی و یا دیگر اقلامی که دوست دارند، آنها را تحت فشار می‌گذارند. در اروپا به تدریج قوانین منع تبلیغات برای کودکان فراگیر می‌شود. مخالفان ادعا می‌کنند که کودکان هنوز تجربه لازم برای تمیز تبلیغات از برنامه‌سازی واقعی را ندارند.

«لارم مارن» مشاور عالی وزارت فرهنگ و سوئد می‌گوید: کودکان توان درک موضوع تبلیغات را ندارند و تبلیغات‌چی‌ها نیز از کودکی و ناپختگی آنها سوءاستفاده می‌کنند.

آمارها می‌گوید ۷۰ درصد کودکان از تبلیغات در نحوه رفتار خوب تاثیر می‌گیرند. ۶۰ درصد والدین از تمایل کودک به خرید اجناس تبلیغ‌شده سخن گفته‌اند.

 

 

 



تاريخ : 15 / 11 / 1392برچسب:, | 1:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها از فردا در حالی در سراسر کشور آغاز می‌شود که جمعی از داوطلبان آزمون در استان‌های گیلان و مازندران که گرفتار برف شدید و کولاک و مشکلات ناشی از آن هستند، خواستار تغییر زمان آزمون در این دو استان شدند .

ابراهیم خدایی – رییس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر برگزاری آزمون ارشد در این استان‌ها همانند سایر استان‌های کشور به قوت خود باقی است، گفت: فعلا تصمیم خاصی در این باره اتخاذ نکرده‌ایم و پس از گرفتن گزارش نهایی از وضعیت استان، درباره برگزاری آزمون تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی افزود: چنانچه قرار باشد زمان آزمون تغییر کند و یا تغییرات دیگری ایجاد شود، به صورت سراسری از طریق رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: پس از گرفتن گزارشات نهایی از سازمان هواشناسی کشور، در این باره اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

 

 



تاريخ : 15 / 11 / 1392برچسب:, | 10:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حسین خزائی فر: هستی کوچولو با حکم دادستان کودک و نوجوان تهران در آغوش پدر آرام گرفت. مسئولان بهزیستی در شرایط بسیار خوبی این دخترک را از لحاظ روانی آماده کردند تا پس از ماه‌ها دوری به کانون خانواده‌اش بازگردد.

 به گزارش ایران، اوایل مردادماه بود که هستی کوچولو همراه مادرش به‌اندونزی رفت و قرار بود به‌صورت قاچاق سوار بر کشتی به استرالیا مهاجرت کند اما این کشتی در سواحل اندونزی غرق شد و سرنوشتی عجیب برای دختر کوچولوی ایرانی کلید خورد.

 فاطمه 32 ساله مادر هستی با وجود نجات از آب‌های خروشان به خاطر بیماری دیابتش به کما فرو رفت و پس از سه روز تسلیم مرگ شد. هستی کوچولو پس از مرگ مادرش در اندونزی تنها ماند و یکی از خانواده‌های آبادانی که همسفر آنان بودند از وی نگهداری کردند.

امید شیرالی اسماعیلی‌زاده پدر هستی‌کوچولو با جدایی از همسرش که به‌صورت توافقی بود دخترش را در اختیار وی قرار داد و هر هفته هستی را به خانه خودش می‌برد و رابطه عاطفی پدر و دختر پابر جا بود.

امید وقتی شنید فاطمه به‌صورت پنهانی به‌اندونزی رفته است شوکه شد چراکه هیچ‌گاه چنین اجازه‌ای برای سفر خارجی نداده بود. پدر نگران با اطلاع از ماجرای تنهایی دخترک دست به کار شد تا دختر کوچولویش به ایران بازگردد.

امید به وزارت امور خارجه رفته و توانست ویزایش را برای سفر به‌اندونزی آماده کند و این در حالی بود که مسئولان ایرانی برای بازگشت دختر اقدام‌های گسترده‌ای انجام دادند تا هستی را که تحت نظر «UN» است بازگردانند.

پدر هستی از پرسنل شرکت نفت‌آبادان بوده و بارها برای اقدامات قضایی به تهران آمده بود. پدر هستی که نمی‌دانست مسئولان بهزیستی چه تصوری از وی دارند با پیگیری‌هایش از سوی دادستان دادسرای امور بین‌‌الملل در تهران پی برد که هستی کوچولو در روز تولدش به ایران بازخواهد گشت.

ساعت سه بامداد پنجشنبه 10 بهمن ماه دخترک به ایران بازگشت و در سالن VIP فرودگاه امام خمینی(ره) در اختیار مسئولان بهزیستی تهران قرار گرفت. هیچ‌کس نمی‌دانست پدر نگران هستی نیز در سالن عمومی فرودگاه امام خمینی(ره) ثانیه‌شماری می‌کند تا دخترک را در آغوش بکشد و این در حالی بود که در آخرین تماس با هستی کوچولو پدر قول داده بود به ملاقاتش می‌آید و روز تولدش برایش جشن می‌گیرد.

از سوی دیگر مسئولان بهزیستی با در نظر گرفتن شرایط سختی که بر هستی کوچولو در اندونزی گذشته بود شرایطی فراهم کرده بودند تا با اقدام‌های روانکاوانه وی را آماده بازگردانده شدن به آغوش خانواده‌اش کنند. هستی کوچولو از یک قدمی پدرش به یکی از بهترین مؤسسه‌های نگهداری کودکان انتقال داده شد و در سوی دیگر، پدر به جست‌وجوی دخترک پرداخت و وقتی شنید باید دستور قضایی‌ مبنی بر تحویل هستی کوچولو بگیرد به دادسرای کل سرپرستی کودک و نوجوان رفت و خانم دکتر خسروشاهی دادستان ناحیه 25 زمانی‌که داستان عجیب پدر هستی کوچولو را شنید و پس از مشاهده مدارکی که نشان از سلامت کامل وی داشت، دستور قضایی داد تا دخترک پس از هفت ماه به آغوش پدرش بازگردانده شود.

گرمای آغوش پدر در سرمای تهران

عقربه‌ها ساعت 8 و 30 دقیقه صبح دوشنبه 14 بهمن ماه سال جاری را نشان می‌داد، پدر نگران همراه دوست‌خانوادگی‌اش به اداره بهزیستی شمیرانات رفتند و دستور قضایی را  به معاون امور اجتماعی بهزیستی دادند.

همین نامه کافی بود تا هماهنگی‌ها برای انتقال دختر کوچولو از مؤسسه به‌ بهزیستی شمیرانات صورت گیرد.

لحظات به‌سختی می‌گذشت و پدر نگران بغض سنگینی در سینه‌اش داشت و هر لحظه چشم به در سالن می‌انداخت تا دخترش را ببیند.

ساعت 10 و 30 دقیقه صبح هستی کوچولو وارد حیاط بهزیستی شمیرانات شد. این در حالی بود که هنوز خبر نداشت پدر چشم‌انتظارش است.

نخستین جمله‌ای که هستی‌کوچولو گفت، این بود که نمی‌داند پدر را کی خواهد دید.

هوا سرد و زمین را برف سفید کرده بود، ناگهان دوست خانوادگی که هستی آن را دایی صدا می‌زد از دور متوجه دختر تنها شد و با سرعت با فریادهای دایی، دایی خود را به هستی کوچولو رساند و دخترک که باور نداشت خود را به آغوش وی انداخت.

امید در اتاق منتظر بود و آرام و قرار نداشت و در اتاق راه می‌رفت و به ساعت نگاه می‌کرد، ناگهان دایی محمود که دختر کوچولو را در آغوش داشت با صدای بلند امید را صدا زد و با اشک خبر از آمدن هستی داد.

لبخندهای هستی کوچولو در آغوش پدر


لحظه دیدار پدر و دخترک شیرین‌زبان پر از اشک و لبخند بود، هستی کوچولو با لهجه آبادانی گفت: بابا چه لاغر شدی؟!

همه اشک می‌ریختند و پدر دخترک را در آغوش می‌فشرد و هستی کوچولو می‌خندید و پدر را می‌بوسید.

«هستی» هنوز شوکه بود و می‌گفت: کسی به من نگفته بود قرار است پدرم را ببینم.

کارکنان اداره بهزیستی بعد از آرام شدن پدر و دختر برای اطمینان از این‌که هستی کوچولو دوست دارد نزد پدرش باشد از وی پرسیدند دوست داری پیش چه کسی زندگی کنی؟ و هستی با نگاه به صورت پدر گفت: می‌خواهم همیشه پیش پدرم باشم.

هستی کوچولو بعد از نامه‌نگاری‌های اداری در اختیار پدرش قرار گرفت و دقایقی بعد این دخترک نمکین مهمان گروه شوک روزنامه ایران شد.

گفت‌وگو با هستی کوچولو

«هستی» با شیطنت و لهجه زیبای جنوبی بارها گفت فقط به ایران آمده تا درکنار پدرش باشد.

چه مدت در اندونزی بودی؟

هفت ماه بود که در اندونزی زندگی می‌کردم.

اندونزی خوش گذشت؟

اندونزی خیلی سرسبز و زیباست اما هوایش کثیف است و آدم‌هایش هم خیلی از مسائل نظافتی را رعایت نمی‌کنند.

خانواده ایرانی رفتارشان خوب بود؟

بله، دایی جواد – پدر خانواده ایرانی- مرا مثل بچه خودشان دوست داشت و از من مراقبت می‌کرد.

فکر می‌کردی به ایران بر‌گردی؟

اصلاً، این آرزویم بود به ایران و نزد پدرم برگردم.

کی فهمیدی که قرار است به ایران بیایی؟

دایی محمود و بابا از طریق اینترنت به دایی  جواد گفته بودند و دو روز مانده بود که به‌تهران بیایم مرا با خبر کردند.

چند وقت بود که بابا ‌امید را ندیده بودی؟

دو ماه قبل از سفر با مامان «فاطمه» به اصفهان رفته بودیم و بعد از آن هم در اندونزی بودم که فکر کنم 9 ماه بود بابام را ندیده بودم.

وقتی فهمیدی می‌خواهی با مادرت به سفر بروی چه حسی داشتی؟

خوشحال بودم که می‌خواهم به‌خارج بروم.

روز غرق‌شدن را به‌یاد داری؟

بله، ناخدای کشتی خودش کشتی را سوراخ کرد و به آب پرید و بعد از آن یک قایق به سراغش آمد و آنها فرار کردند وهمه داخل آب افتادیم و قایق‌های ماهیگیری به کمک‌مان آمدند.

نمی‌ترسیدی؟

 نه، شنا بلدم و می‌توانم ساعت‌ها روی آب باشم.

غذای اندونزی هم خوردی؟

نه، غذاهای عجیبی مثل مارماهی می‌خوردند که دوست نداشتم.

در اندونزی به ایران زنگ می‌زدی؟

بله، به بابا امید و دایی محمود و مادر بزرگ‌هایم هم بعضی اوقات تلفنی با من حرف می‌زدند.

آخرین خواسته‌ات از پدرت چه بود؟

می‌خواستم به فرودگاه بیاید و برایم تولد بگیرد، آنجا وقتی ندیدمش خیلی ناراحت شدم.

می‌دانی پدرت پیگیر کارهایت بود؟

دختر کوچولو با چهره‌ای عصبانی گفت: بابا‌ امید از همان روزهای اول که من در اندونزی بودم پیگیر کارهایم بود نه بعد از آمدنم به ایران.

وقتی رسیدی به فرودگاه ایران چه حسی داشتی؟

خیلی خوشحال بودم چون قرار بود پدرم را ببینم و فقط همین باعث خوشحالی‌ام می‌شد که پدرم را ندیدم.

دوست داری اولین نفری که در آبادان می‌بینی چه‌کسی باشد؟

خواهرم آلا و مادرم نسرین.

منظورت خواهرناتنی و نامادری‌ات است؟

 نامادری نه، مادر و خواهرم هستند چون همیشه منتظرم بودند.

چه کسی را بیشتر دوست داری؟

مامانم و بابا‌امید رو خیلی دوست دارم که حالا فقط بابا‌امید برام مونده!

بنابر این گزارش، هستی کوچولو همراه پدرش ساعت 4 و 30 دقیقه روز گذشته سوار بر هواپیما به آبادان پرواز کردند تا برای همیشه در کنار هم باشند. پدر هستی قول داد وقتی به آبادان رسیدند برایش تولد بگیرد.

 

 



تاريخ : 15 / 11 / 1392برچسب:, | 11:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: نوبت عصر تمام مدارس تهران امروز تعطیل است.

به گزارش مشرق، مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: به دلیل تدوام سرما و لغزندگی معابر، نوبت عصر تمام مدارس تهران امروز تعطیل است.
 
وی ادامه داد: در صورت ادامه برف و سرما، در خصوص وضعیت فردای مدارس تهران تصمیم گیری شده و از طریق رسانه‌های جمعی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.



تاريخ : 13 / 11 / 1392برچسب:, | 3:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



تاريخ : 12 / 11 / 1392برچسب:, | 8:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز و در نخستین روز از دهه‌ ی فجر انقلاب اسلامی؛
رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا حضور يافتند

در نخستین روز از ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي و سالروز ورود تاريخ ساز امام خميني(ره) به ميهن اسلامي، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، صبح امروز (شنبه) با حضور در مرقد مطهر امام راحل(ره)، ضمن قرائت فاتحه، ياد بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران را گرامي داشتند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنین با حضور بر مزار شهداي هفتم تير و گلزار شهداي بهشت زهرا، براي ارواح طيبه ي شهدا علو درجات مسألت كردند.



تاريخ : 13 / 11 / 1392برچسب:, | 9:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

توزیع سبد کالا در فروشگاه‌های منتخب از ۸ صبح امروز آغاز شده است و توصیه مسئولان این است که مردم هیچ عجله‌ای نداشته باشند، چرا که موجودی کالا کافی بوده و تا ۱۵ روز فرصت دارند تا سبد خود را تحویل بگیرند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، از یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع سبد کالا در شهر تهران، در حال حاضر توزیع سبد کالا در فروشگاه‌های منتخب آغاز شده است و مردم از این طرح استقبال کرده‌ و از ساعات آغازین صبح امروز صف‌های طولانی برای دریافت سبد کالا شکل گرفته است.

مدیر یکی از این فروشگاه‌ها اعلام کرد: توصیه ما به مردم این است که هیچ عجله‌ای نداشته باشند، چرا که موجودی کالا به اندازه کافی وجود دارد.

این مقام مسئول گفت: مردم فرصت دارند تا سبد اول را در بازه 15 روزه تحویل بگیرند، لذا نیازی نیست تا در دریافت سبد عجله کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در طول روز موجودی کالا شارژ می‌شود، اظهار داشت: به اندازه کافی کالاهای اعلام شده از سوی دولت بین فروشگاه‌ها توزیع شده است و در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن فروشگاه‌ها شارژ می‌شوند.

 

 



تاريخ : 13 / 11 / 1392برچسب:, | 1:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد: توزیع کارت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 1393 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به ساعت 18 امروز یکشنبه 13 بهمن ماه موکول شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: کارت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 93 از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org توزیع می‌شود.

توکلی پیش از این زمان آغاز توزیع کارت را ساعت 12 اعلام کرده بود.