تاريخ : 27 / 8 / 1393برچسب:, | 3:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


کشف جسد شادی سرخیل

جدال 10 روزه "شادی" با مرداب

 مردم گیلان جسد شادی سرخیل را امروز در تالاب انزلی کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، تلاش شبانه روزی غواصان جمعیت هلال احمر، نیروی دریایی و بنادر و کشتیرانی مستقر در بندرانزلی پس از 10 روز نتیجه داد و ظهر امروز جسد این قایقران جوان در محدوده یک کیلومتری پل ولایت انزلی پیدا شد.

شادی سرخیل، قایقران جوان اهل بندر انزلی، 17 آبان در پیست قایقرانی تالاب انزلی در حال تمرین برای اعزام به مسابقات کشوری بود که قایق وی به دلایل نامعلوم واژگون شد و قبل از اینکه قایق به زیر آب رود، پیکر این قایقران به زیر آب رفت.

شادی سرخیل، عضو هیئت قایقرانی بانوان بندرانزلی بود. وی برای حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور در تالاب بین المللی انزلی تمرین می‌کرد.



تاريخ : 27 / 8 / 1393برچسب:, | 5:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

علی عباسپور تهرانی‌فرد گزینه احتمالی دولت برای وزارت علوم است.
 

علی عباسپورتهرانی‌فرد رئیس فعلی واحد علوم و تحقیقات طبق شنیده‌ها جدیدترین گزینه دولت برای تصدی وزارت علوم است.

براساس این گزارش، امروز صبح نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن سخنان رئیس‌جمهور، گزینه پیشنهادی وزارت و ناطقان موافق و مخالف، با 171رأی مخالف، 70 رأی موافق و 16 رأی ممتنع به دانش‌آشتیانی برای تصدی وزارتخانه علوم اعتماد نکردند.

به گفته حسینی عضو هیأت رئیسه مجلس مهلت سرپرستی وزارت علوم در روز 29 آبان پایان می‌یابد و با رأی عدم اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم ادامه سرپرستی این وزارتخانه نیاز به حکم حکومتی مقام معظم رهبری خواهد داشت.



تاريخ : 27 / 8 / 1393برچسب:, | 8:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

«حسین مهاجران» رئیس اتحادیه فروشندگان میوه تهران  می‌گوید:  در میدان اصلی میوه و تره بار٨٠٠ بارفروش اصلی و ٤‌هزار دلال فعالیت می‌کنند که از روش‌های مختلف درآمد هنگفتی به هم زده‌اند. برای بهتر متوجه‌شدن این موضوع کافی است که بدانید درآمد ماهانه یک کارگر میدان اصلی ٤٠ برابر یک خرده‌فروش میوه است. هر کارگر برای حمل بار با چرخ دستی به محل پارک وانت ٤٠‌هزار تومان دریافت می‌کند و یک کارگر روزانه ٨٠وانت میوه را سرویس می‌دهد. اگر ٤٠‌هزار تومان را در ٨٠ وانت میوه ضرب کنید درآمد روزانه این کارگرها حدود ٣‌میلیون و درآمد ماهانه‌شان حدود ٩٠‌میلیون تومان می‌شود.  مهاجران ادامه می‌دهد: بارها با اتحادیه بارفروشان وارد مذاکره شده‌ایم تا این کارگرها را بیمه کند و برای آنها حقوق ماهانه‌ای درنظر بگیرد اما این اتحادیه زیر بار نرفته است و کارگران میدان اصلی حقوق گزاف ماهانه خود را از خرده‌فروشان دریافت می‌کنند.



تاريخ : 27 / 8 / 1393برچسب:, | 2:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت و پیشرفت امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدا است که باید قدردان شهدا باشیم.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در مراسم تشییع مادرشهید سرلشکر خلبان عباس بابایی به استان سفر کرده بود با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد

آل هاشم، در این دیدار یاد و خاطره شهدای سرافراز نظام مقدس جمهوری اسلامی به خصوص استان قزوین را گرامی‌داشت و اظهار کرد: شهدای استان قزوین شهدای ممتاز وبرجسته‌ای هستند که از نمونه‌های آن می‌توان به شهید سرافراز شهید عباس بابایی و شهید لشگری اشاره کرد. مادر شهید عباس بابایی هم که مادری صبور و فداکار بود توانست فرزندی را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کند که امروز افتخار شهر قزوین و افتخار این نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مردم استان قزوین با حضور باشکوه خود در مراسم تشییع این مادر شهید یک بار دیگرعشق و ارادت خود را به خانواده‌ه ای شهدا به‍‌ویژه شهید عباس بابایی نشان دادند.

آیت‌الله باریک‌بین امام جمعه قزوین در ادامه ضمن قدردانی از حضور مسئولان کشوری و لشکری در مراسم تشییع این مادر،از خداوند مغفرت و برای بستگان آرزوی سلامتی کرد و یادآور شد: شهید خلبان عباس بابایی نمونه کامل یک انسان بزرگ بود که توانست در دوران حماسه وایثار با ماموریت‌های خود دشمنان را از رسیدن به اهداف وبرنامه‌های خود ناکام بگذارد.

 

 

 



تاريخ : 27 / 8 / 1393برچسب:, | 1:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پیکر مادر خلبان سرلشگر شهید عباس بابایی بر روی دستان مردم شهیدپرور استان قزوین تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر حاجیه خانم فاطمه خوئینی مادر گرانقدر سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی پیش از ظهر امروز با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی کشور، حجت‌الاسلام آل‌هاشم رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، سردار سید محمد باقرزاده رئیس ستاد تفحص شهدای کشور، نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، مرتضی روزبه استاندار قزوین، مسئولان لشکری و کشوری و جمع کثیری از مردم شهید پرور در قزوین برگزار شد.

در این مراسم پیکر پاک این مادر شهید، از امامزاده اسماعیل(ع) خیابان شهدا به سمت گلزار مطهر شهدا تشییع و در مزار والدین شاهد به خاک سپرده شد.

حضور جوانان، دانشجویان، مسئولان کشوری و استانی که با این بانوی فاضله وداع می‌کردند، در این مراسم چشمگیر بود.

صدیقه حکمت همسر شهید بابایی در این مراسم از حضور گسترده مردم و مسئولان تقدیر و تشکر کرد.

همچنین در مراسم تشییع پیکر پاک این مادر شهید، پیام‌های حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور قرائت شد.

گفتنی است حاجیه فاطمه خوئینی، مادر سرلشکر خلبان،شهید عباس بابایی، طی یک ماه گذشته به علت عارضه قلبی در بخش قلب بیمارستان ولایت قزوین بستری بود و که شنبه هفته گذشته در سن 88 سالگی دار فانی را وداع گفت.

مادر بزرگوار شهید عباس بابایی دارای چهار فرزند دختر و سه پسر بود که خلبان شهید عباس بابایی همزمان با عید قربان سال 1366 طی دفاع مقدس و در پروازی برون‌مرزی به شهادت رسید.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 



تاريخ : 27 / 8 / 1393برچسب:, | 12:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



تاريخ : 27 / 8 / 1393برچسب:, | 12:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
بنا به اعلام سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، مشمولان غایبی که تا ۲۲ بهمن امسال برای خدمت سربازی مراجعه کنند، اضافه خدمتشان بخشیده می‌شود.

به گزارش مشرق، این سازمان اعلام کرد: به مناسبت عید غیر خم اضافه خدمت سه تا شش ماهه مشمولینی که در حال خدمت هستند و یا تا بیست و دوم بهمن ماه ۹۳ خود را معرفی می‌کنند بطور کامل بخشیده شده است که ملاک محاسبه این بخشش اضافه خدمت تاریخ ثبت درخواست اعزام به خدمت مشمولان تا تاریخ بیست و دوم بهمن ماه ۹۳ می‌باشد.

بخشش اضافه خدمت صرفا مربوط به اضافه خدمت سنواتی و دفترچه‌ای است که بعلت عدم معرفی به موقع از سوی وظیفه عمومی اعمال می‌شود.

لازم به ذکر است، بخشش غیبت‌های حین خدمت برابر مقررات آئین نامه انضباطی است و در اختیار فرماندهان سازمان مربوطه است.

بعد از این مهلت اعلام شده، با مشمولان غایب و کسانی که این افراد را بکارگیری می‌کنند در چارچوب قانون برخورد جدی صورت می‌گیرد، بطوریکه بکارگیرندگان سربازان غایب به ازای هر سرباز، هزینه سالانه یک سرباز و به ازای بکارگیری دو سرباز و بیشتر باید هزینه سالانه سه سرباز را پرداخت نمایند و با مشمولان غایب نیز برخورد قانونی ازجمله دستگیری و...، خواهد شد.



تاريخ : 27 / 8 / 1393برچسب:, | 11:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تأیید رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ توسط دیوان عدالت اداری گفت: طبقه هفتم پاساژ علاءالدین باید تخریب شود.

به گزارش فارس، ابوالفضل قناعتی در جلسه علنی امروز شورا با اشاره به تذکر هفته گذشته خود درباره پاساژ علاءالدین گفت: دیوان عدالت اداری رأی کمیسیون ماده 100 را درباره این پاساژ موقتاً رد کرده بود، اما با پیگیری‌های انجام‌شده، دیوان رأی تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین را دیروز صادر کرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که آتش‌نشانی همین الان درباره ناامنی و اشکالات ایمنی در 6 طبقه دیگر این پاساژ نیز چندین ایراد گرفته و تأکید کرده که اگر این ایرادات رفع نشود، پاساژ علاءالدین باید تعطیل شود، اما این اتفاق نیفتاده است.

قناعتی با تأکید بر مشکل‌ساز بودن 6 طبقه دیگر علاءالدین گفت: از شهردار تهران می‌خواهم حکم تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین را ظرف یک ماه اجرا کند.

منشی هیأت رئیسه شورا در ادامه با انتقاد از تذکر حافظی درباره آلودگی آب گفت: همین که ایشان می‌گوید مردم آب معدنی بخورند، در شهر مشکلاتی ایجاد کرده است. بگذارید اول کارشناسان آلودگی آب را تأیید کنند و بعد مردم را توصیه به نوشیدن آب معدنی کنید.



تاريخ : 27 / 8 / 1393برچسب:, | 11:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر پیشنهادی علوم از مجموع 257 آرای مأخوذه با کسب 70 رأی موافق، 171 رأی مخالف و 16رأی ممتنع، نتوانست عضو کابینه شود...حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز سه‌شنبه هفته گذشته در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی «فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی» را به عنوان وزیر پیشنهادی خود برای تصدی سکّان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فخرالدین احمدی‌ دانش‌آشتیانی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رای اعتماد ندادند.

به گزارش عصرایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود برنامه‌های "فخرالدین احمدی دانش آشتیانی" را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت به این وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رأی اعتماد ندادند.مجلس به دانش آشتیانی هم رای اعتماد نداد

بدین ترتیب، وزیر پیشنهادی علوم از مجموع 257 آرای مأخوذه با کسب 70 رأی موافق، 171 رأی مخالف و 16رأی ممتنع، نتوانست عضو کابینه شود.

حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز سه‌شنبه هفته گذشته در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی «فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی» را به عنوان وزیر پیشنهادی خود برای تصدی سکّان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی کرد.

رئیس‌جمهور پیش از این «جعفر میلی‌منفرد»، «رضا فرجی‌دانا» و «محمود نیلی‌احمدآبادی» را به عنوان وزرای پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرده بود که میلی‌منفرد نتواست از پارلمان رأی اعتماد بگیرد، اما فرجی‌دانا پس از کسب رأی اعتماد مجلس در آبان‌ماه سال گذشته تنها 10 ماه سکاندار این وزارتخانه بود چراکه وکلای ملت مردادماه سال جاری به دلیل انتصابات وی و عملکردش در این وزارتخانه رای اعتماد خود را پس گرفتند.

پس از سلب اعتماد مجلس از فرجی‌دانا، محمدعلی نجفی به‌عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب شد، اما پس از دو ماه از سرپرستی وی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس «محمود نیلی احمدآبادی» را به‌عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد و جلسه رأی اعتماد به وی 20 روز پیش یعنی 7 آبان در صحن علنی برگزار شد. نیلی‌احمدآبادی تنها موفق به کسب 79 رأی موافق در مقابل 160 رأی مخالف شد و نتوانست از فیلتر بهارستان بگذرد.

 



تاريخ : 26 / 8 / 1393برچسب:, | 3:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مویدی در ادامه از کشف 272 تن انواع مواد مخدر از سوی نیروی انتظامی طی هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: تریاک و حشیش در صدر این کشفیات بوده است و استان کرمان نیز دارای بیشترین کشفیات بوده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی وجود مخدری به نام «ماشروم» در کشور را تأیید نکرد.

سردار علی مویدی در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره این‌که گفته می‌شود مخدر جدیدی به نام ماشروم در کشور استعمال می‌شود اظهار کرد: وجود مخدری به نام ماشروم در کشورمان تأیید نمی‌شود.

وی با بیان این‌که پلیس به عنوان تنها مرجع تخصصی اعلام مواد مخدر در جامعه است گفت: ممکن است موارد مختلفی در سراسر جهان استعمال شود، اما این ماده وارد کشور ما نشده و همان‌طور که گفتم چنین ماده‌ای را تأیید نمی‌کنم.

مویدی در ادامه از کشف 272 تن انواع مواد مخدر از سوی نیروی انتظامی طی هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: تریاک و حشیش در صدر این کشفیات بوده است و استان کرمان نیز دارای بیشترین کشفیات بوده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی درباره وضعیت رصد اعتیاد و مواد مخدر در سطح جهان نیز گفت: بحث مواد مخدر در کشورها را به روز رصد می‌کنیم و اطلاعات ما لحظه‌ای است. به همین دلیل همکاران ما در حوزه جمع‌آوری اطلاعات فعال هستند و اطلاعات کاملی از وضعیت مواد مخدر در ایران و سراسر جهان داریم.



تاريخ : 26 / 8 / 1393برچسب:, | 2:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


فرمانده عملیات و کنترل طرحهای ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تقویت یگان‌های گشت نامحسوس پلاک خودرو در پایتخت افزود: روزانه ۱۰۰ خودرو به دلیل تخلف پوشش پلاک اعمال قانون، توقیف و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش مهر، سرهنگ سعید سپهری با بیان اینکه برابر ماده دو آیین نامه راهنمایی و رانندگی وسیله نقلیه فاقد پلاک یا دارای پلاک غیر مجاز تا زمان انجام شماره گذاری متوقف خواهند شد گفت: خودروهایی که جهت ورود به طرح ترافیک دوربین گریزی کرده یا پلاک خود را مخدوش کرده باشند توسط گشت‌های نامحسوس یگان عملیات پلیس راهور متوقف شده و به دادسرای راهنمایی و رانندگی معرفی می‌شوند.

وی در تعریف پلاک بیان داشت: پلاک قطعه فلزی با ابعاد مشخص بوده و انواع شخصی، دولتی، عمومی، سیاسی، سرویس، کنسولی، نظامی، ویژه، عمرانی، تعمیری و گذر موقت بین المللی دارد.

فرمانده عملیات و کنترل طرحهای ویژه ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با تاکید بر اینکه انوع پلاک غیر مجاز که توسط یگان طرح نامحسوس شناسایی شود اعمال قانون و به مراجع قضایی معرفی می‌شود گفت: پلاکی که به موجب آگهی قبلی راهنمایی و رانندگی باید تجدید شود یا پلاکی که در کشور خارجی روی وسیله نقلیه نصب و با وجود ورود به ایران و مدت سپری شده تعویض نشده باشد از جمله پلاک های غیر مجاز محسوب می‌شود.

سرهنگ سپهری ادامه داد: پلاک بین‌المللی که برای مسافرت با اتومبیل به خارج از کشور از سوی راهور صادر و به اتومبیل پلاک داخلی داده می‌شود و استفاده از آن در کشور ممنوع است. همچنین پلاکی که اشخاص در ارقام و مشخصات اولیه آن تغییر ایجاد یا پلاک وسیله دیگری را به خودروی دیگری الصاق کنند، از دیگر پلاک های غیر مجاز به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: پلاک دست ساز که بدون مجوز راهور به کار برده شود همچنین پلاک خودرویی که با اعلام مراجع صلاحیت دار فرسوده اعلام می‌شود نیز از دیگر پلاک‌های غیر مجاز است.

فرمانده عملیات و کنترل طرح های ویژه ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در رابطه با اعمال قانون رانندگان دارای پلاک غیر مجاز خودرو گفت: نصب پلاک متفرقه یا تغییر استاندارد پلاک وسیله نقلیه 500 هزار ریال اعمال قانون و عدم اقدام به تعویض پلاک حین خرید و فروش وسایل نقلیه 500 هزار ریال اعمال قانون به همراه دارد.

سرهنگ سپهری اظهار داشت: رانندگی با وسیله ای با پلاک غیر مجاز یا پلاک دارای گذر موقت، ویژه، تعمیری یا تعویض نشده از مالک قبلی نیز جریمه 500 هزار ریالی دارد.

به گفته وی، نداشتن پلاک جلو، عقب یا ناخوانا بودن پلاک جریمه 400 هزار ریالی و تغییر محل نصب پلاک وسیه نقلیه 300 هزار ریال اعمال قانون راننده را سبب می شود.

 

 



تاريخ : 26 / 8 / 1393برچسب:, | 2:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گفته شاهدان عيني، خدمتکار مدرسه براي تنبيه دانش آموز به شدت وي را مورد ضرب و جرح قرار داد و ساير دانش آموزان نيز نتوانستند مانع زد و خورد شوند.

تنبيه بدني سرايدار مدرسه، دانش آموز شيرواني را راهي بيمارستان کرد.

مدیر آموزش و پرورش شيروان در گفت و گو با روزنامه خراسان گفت: سرايدار مدرسه اي در شيروان يکي از دانش آموزان را مورد ضرب و جرح قرار داد.

خلیل چاره ساز افزود: دانش آموز مجروح به بيمارستان شيروان انتقال داده و براي انجام آزمايش هاي تکميلي به بجنورد منتقل شد.

او با بيان اين که در حال حاضر دانش آموز فوق از بيمارستان ترخيص شده و طي عيادتي که کارکنان آموزش و پرورش داشتند حال عمومي وي را خوب گزارش داده اند، خاطرنشان کرد: از مسئولان مي خواهم تا اشد مجازات براي خدمتکار مدرسه در نظر گرفته شود تا درس عبرتي براي ساير کارکنان آموزش و پرورش باشد و تحت هيچ شرايطي در مدرسه دانش آموزان را تنبيه بدني نکنند.

به گفته شاهدان عيني، خدمتکار مدرسه براي تنبيه دانش آموز به شدت وي را مورد ضرب و جرح قرار داد و ساير دانش آموزان نيز نتوانستند مانع زد و خورد شوند.

مديرکل آموزش و پرورش خراسان شمالي از اين موضوع ابراز بي اطلاعي کرد ه و گفته است: چون پنجشنبه در استان حضور نداشتم از ماجرا بي اطلاع هستم اما اين مورد به شکل خاص پي گيري خواهد شد.



تاريخ : 26 / 8 / 1393برچسب:, | 3:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


وزیر راه و شهرسازی از افزایش نرخ عوارضی ۶ آزادراه خبر داد و گفت: این عوارض متناسب با هزینه کرد آزادراه‌هایی با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده، اعمال شده است.

به گزارش مهر، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش عوارض 6 آزادراه بخش خصوصی، گفت: پس از سه سال با افزایش عوارض آزادراه هایی که با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده اند، موافقت شد.

وی افزود: افزایش عوارضی این آزادراه ها متناسب با هزینه کرد ساخت و نگهداری آنها انجام شده و درصد مشخصی برای کل آزادراه ها مطرح نیست.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه افزایشی در نرخ عوارض آزادراه‌های دولت نداشتیم، بیان کرد: در سه سال گذشته نرخ عوارض آزادراه هایی که با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده بودند، افزایش نداشت اما در سال جاری با این موضوع موافقت شده است.

وی با بیان اینکه عدم افزایش نرخ عوارض آزادراه موجب شد که یک سوم آسفالت جاده های ایران در شرایط بدی قرار بگیرد، افزود: حفظ جان مردم برای ما اهمیت زیادی دارد بنابراین این افزایش اندک می تواند تا حدودی به کیفیت راه ها کمک کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: باید توجه داشت که نیاز ما به تامین منابع مالی برای افزایش کیفیت راه‌ها بیش از این است و تمامی این عوارض برای نگهداری جاده ها هزینه می شود.

آزادراه‌های قم - کاشان، ساوه - همدان، قزوین -رشت، خرم آباد-پل زال، زنجان-تبریز و اهواز - بندر امام (خلیج فارس)؛ 6 آزادراهی هستند که دولت با محوریت وزارت راه و شهرسازی با افزایش نرخ عوارض آنها موافقت کرده است.



تاريخ : 26 / 8 / 1393برچسب:, | 9:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تلاش آمریکا برای استرداد یک ایرانی به اتهامات واهی در دادگاه مالزی شکست خورد

تلاش آمریکا برای استرداد یک ایرانی به اتهامات واهی در دادگاه مالزی شکست خورد و دادگاه پوتراجایا حکم به آزادی این ایرانی داد.

 
آمریکا یک تاجر ایرانی را متهم به قاچاق آنتن های نظامی به هنگ کنگ و سنگاپور کرده بود و درخواست استرداد وی را داشت، اما درخواست تجدیدنظر این ایرانی در دادگاه فدرال مالزی پذیرفته و رای به آزادی وی داده شد.
 
امین رون، تاجر ایرانی ماه اکتبر سال 2012 در کوالالامپور بازداشت شد و دادگاه عالی مالزی پیش از این درخواست آزادی وی را رد کرده بود، اما با پذیرش درخواست تجدیدنظر این تاجر آزاد و عازم ایران شد.
 
براساس گزارش رسانه های مالزی، دادگاه فدرال این کشور هفته گذشته پس از تشکیل چندین جلسه و بررسی دادخواست تجدیدنظر این تاجر ایرانی، درخواست دولت آمریکا برای استرداد وی را رد کرد و حکم به آزادی اش داد.
 
به گزارش خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، دادگاه پنج نفره ای درخواست تجدیدنظر این ایرانی را که بیش از 30 سال دارد، پذیرفت.
 
مالزی ماه نوامبر سال گذشته میلادی درخواستی مبنی بر استرداد این تاجر ایرانی به اتهامات واهی به آمریکا دریافت کرده بود.
 
مقام های وزارت دادگستری آمریکا آبان ماه سال 1391 اعلام کردند که واشنگتن خواستار استرداد یک شهروند ایرانی از مالزی شده است.
 
دادگستری آمریکا این ایرانی را متهم به اتهامات واهی از جمله «نقض کنترل تسلیحاتی، قاچاق و توطئه» کرده بود.
 
مقام های آمریکایی مدعی شده بودند امین رون و شرکت «آی. ام. آی» سال 2007 میلادی چندین آنتن نظامی را از آمریکا به سنگاپور و هنگ کنگ صادر کرده است.
 
این تاجر ایرانی پس از دستگیری به زندان «سونگای بولوح» حومه شهر کوالالامپور منتقل شده بود.
 
«تان سری محمد شافعی عبدالله» و «تانیا اسکویتی» وکلای امین رون بودند.
 



تاريخ : 26 / 8 / 1393برچسب:, | 9:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این فوق تخصص مدیکال آنکولوژی عفونت هلیکوباکترپیلوری را نیز یکی از مهم‌ترین عوامل زمینه‌ساز ابتلا به این نوع سرطان معده دانست و توصیه کرد: افراد درصورت ابتلا به این نوع عفونت حتما سریع‌تر نسبت به درمان آن اقدام کنند.

یک فوق تخصص مدیکال آنکولوژی مصرف غذاهای مانده و نیز خوردن ته دیگ را از جمله عوامل زمینه‌ساز ابتلا به سرطان معده عنوان کرد.

دکتر مظفر ازنب در گفت و گو با ایسنا با اشاره به روند رو به رشد سرطان از جمله شیوع سرطان معده اظهار کرد: این نوع سرطان به دو دسته تقسیم می‌شود.

وی تصریح کرد: در نوعی از این سرطان ابتدای معده درگیر شده که به آن سرطان proximal معده گفته می‌شود و در نوع دیگر قسمت‌های انتهایی معده درگیر شده که به آن Distal گفته می‌شود.

ازنب، سرطان proximal معده را بسیار خطرناک‌تر و کشنده‌تر دانست و اظهار کرد: خوشبختانه این نوع سرطان شیوع کمتری در افراد دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سیگار را یکی از عوامل زمینه ساز مهم در ارتباط با این نوع سرطان معده دانست.

ازنب همچنین مصرف غذاهای نیترات‌دار، غذاهای مانده و ته دیگ را نیز از جمله عوامل زمینه‌ساز در بروز سرطان معده نوع Distal عنوان کرد.

این فوق تخصص مدیکال آنکولوژی عفونت هلیکوباکترپیلوری را نیز یکی از مهم‌ترین عوامل زمینه‌ساز ابتلا به این نوع سرطان معده دانست و توصیه کرد: افراد درصورت ابتلا به این نوع عفونت حتما سریع‌تر نسبت به درمان آن اقدام کنند.

به گفته ازنب وجود این نوع عفونت در معده علامت مشخصی نداشته و امکان دارد افراد در پی مراجعه به پزشک به علل مختلفی از جمله سوزش یا ورم معده با انجام آزمایش به وجود این نوع عفونت در معده خود پی برند. بنابراین توصیه می‌شود افراد در صورت امکان هر چند وقت یکبار چکاپی را در این زمینه انجام دهند.

ازنب عدم استعمال سیگار، نخوردن غذاهای ته مانده و نیترات‌دار و نیز عدم مصرف ته دیگ غذا و پرهیز از استرس را از راهکارهای موثر در جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان معده عنوان کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: پرهیز از استرس حتی می‌تواند در روند درمان سرطان معده نیز موثر باشد.

ازنب با بیان اینکه شانس درمان سرطان معده در مراحل پیشرفته بسیار کم است، اظهار کرد: به همین علت توصیه می‌شود افراد به علائمی از جمله کاهش وزن بدون دلیل و نیز ناراحتی‌های معده خود توجه کرده و هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند.

 



تاريخ : 26 / 8 / 1393برچسب:, | 2:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این بار اتفاقی عجیب برای یکی از کابران دستگاه کارت خوان فروشگاهی افتاده است. داستان از این قرار است که فردی با حساب بانکی نه چندان بالا برای خرید به یکی از فروشگاه‌ها مراجعه و وقتی خرید الکترونیکی انجام می‌دهد، متوجه می‌شود که مبلغی بیش از 7 میلیارد تومان در حسابش موجود است.

 به گزارش مشرق، شاید برای شما یا اطرافیانتان اتفاق افتاده باشد که مبلغی به اشتباه توسط فردی و یا شماره حسابی ناشناخته به حسابتان واریز شده باشد و یا اینکه شما اشتباها مبلغی را به حسابی واریز کرده باشید.

اما این بار اتفاقی عجیب برای یکی از کابران دستگاه کارت خوان فروشگاهی افتاده است. داستان از این قرار است که فردی با حساب بانکی نه چندان بالا برای خرید به یکی از فروشگاه‌ها مراجعه و وقتی خرید الکترونیکی انجام می‌دهد، متوجه می‌شود که مبلغی بیش از 7 میلیارد تومان در حسابش است!

رسید این خرید که در تصویر ذیل آمده است، نشان می‌دهد 70 میلیارد و 964 میلیون و 242 هزار و 335 ریال موجودی حساب این شهروند است اما این فرد می‌گوید که مبلغی اندکی در حسابش پول داشته است. در ادامه این شهروند برای بررسی موضوع به دستگاه خودپرداز مراجعه می‌کند اما با کمال تعجب می‌بیند که این مبلغ واهی از حساب وی ناپدید شده است.

واریز 7 میلیارد تومانی به حساب یک شهروند+عکس

به جز این موضوع که به نظر می رسد شرکت پرداخت الکترونیک شاپرک در این زمینه اشتباهی عمل کرده باشد، نکته جالب توجه تاریخ فیش صادر شده است که تاریخ آن هنوز نرسیده و مربوط به اول آذرماه امسال است.

این درحالی است که شرکت پرداخت الکترونیک شاپرک این روزها در حال آماده سازی زمینه جهت اجرای طرح اخذ کارمزد از دارندگان پایانه های فروشگاهی است و این نگرانی وجود دارد که با افزایش حجم تراکنش‌ها، اشتباهاتی بزرگ برای مشتریان نظام بانکی ایجاد شود.

این طرح به گفته یکی از اعضای شورای پول و اعتبار، با توجه به اینکه گزارش بانک مرکزی تکمیل شده است، اولین دستور کار جلسه آتی شورای پول و اعتبار خواهد بود.

 

 



تاريخ : 26 / 8 / 1393برچسب:, | 2:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش نسبی دمای هوا در نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: انتظار می‌رود در ساعت‌‌های پایانی امروز شاهد بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق در تهران باشیم.

محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی، درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده با بیان اینکه بارندگی‌ها هم‌اکنون در برخی از مناطق کشور آغار شده است، اظهار داشت: بر همین اساس بارندگی‌ها در روز جاری در آذربایجان‌ها، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و ایلام آغاز شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: طی روز‌های آینده بارش‌ها سایر مناطق کشور را تحت پوشش قرار دهد.

وی از کاهش دمای هوا در نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: فردا آنچه که در تهران ملموس خواهد بود کاهش نسبی دما است ضمن آنکه بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق در ساعت‌های پایانی امروز در این کلانشهر دور از انتظار نخواهد بود.

وی در ادامه از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: در شنبه هفته آینده یک سامانه بارشی جدید از سمت غرب وارد کشور می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پیش‌بینی می‌شود حداقل در 10 روز ابتدایی آذرماه شاهد افزایش ناپایداری‌های جوی باشیم.

اصغری خاطرنشان کرد: این در حالی است که در هفته گذشته پایداری‌‌های جوی در کلانشهر تهران و همچنین بسیاری از مناطق کشور تداوم داشت.



تاريخ : 26 / 8 / 1393برچسب:, | 2:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شوقی علام، مفتی اعظم مصر اعلام کرد: جریان‌های تروریستی ۵۰ آیه قرآنی را به اشتباه تفسیر کردند تا بتوانند توجیهی شرعی برای خشونتی که انجام می‌دهند، پیدا کنند.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع‌رسانی «الیوم السابع» نوشت: «شوقی علام»، مفتی مصر با اعلام این مطلب گفت: جریان‌های تروریستی برای توجیه خشونتی که آن‌ها در پیش گرفته‌اند، 50 آیه از قرآن کریم را به اشتباه تفسیر می‌کنند.

وی که روز گذشته، 25 آبان، در وزارت امور جوانان در حضور جمعی از جوانان مصری سخنرانی می‌کرد، افزود: جریان‌های تروریستی در فهم خود از دین دارای مشکل جدی هستند.

شوقی علام تصریح کرد: قرآن کریم وسنت نبوی دو اصل اساسی هستند و تعامل با آن‌ها باید  با توجه به تفسیر علمای متخصص صورت گیرد و ابعاد تربیتی بزرگی دارند که از طریق علمای دین منتقل می‌شوند و همین تأثیرات باعث اعتقاد به این امر شده که یک ماه همنشینی با علما مفیدتر از یک سال مطالعه است.

مفتی اعظم مصر به مسئله برده‌داری اشاره و تأکید کرد: در زمان ظهور دین مبین اسلام مسئله برده‌داری بخشی از ساختار اجتماعی جامعه آن زمان بود.

وی در ادامه اظهار داشت: دین اسلام برای اینکه در مواجهه با آداب و رسوم جامعه قرار نگیرد انسان‌ها را به صورت جزئی از بردگی رها ساخت، و آنها را با حق انسان‌بودن همه شهروندان به طور مساوی آشنا واعلام کرد که تفاوت‌های اجتماعی ساختگی هستند.

شوقی علام گفت: غلو در دین و تندروی در پایبندی به آموزه‌های دینی نشان‌دهنده اسلام واقعی نیست.

وی افزود: این گونه تندروی‌ها در زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز وجود داشت ولی هیچگاه رسول اکرم آنها را تأیید نکردند، زیرا از دیدگاه اسلام انسان‌ها حق دارند از زندگی خود لذت ببرند.

شوقی علام اظهار کرد: همه ارزش‌ها و اصول به دنبال تحقق یک هدف واحد هستند. تحقق مصلحت انسان در دنیا و آخرت هدف همه ارزش‌ها است و در واقع این مصلحت در پیروی انسان از دین محقق می‌شود.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده معظم کل قوا در مراسم دانش آموختگی دانشگاه‌های افسری ارتش:
نيروهاي مسلح ایران در تمام عرصه‌های مسئولیت و رزم‌آوری سنگ تمام خواهند گذاشت/ دشمنان با ساختن گروه‌هاي مسلح به‌نام اسلام و قتل عام بي‌گناهان اسلام هراسی می‌کنند
هشتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (دوشنبه) با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان مراسم، در محل یادمان شهدا حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه، علو درجات شهدای گرانقدر دفاع مقدس را از خداوند متعال مسئلت کردند.
فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين مراسم، نيروهاي مسلح را از پايه هاي اقتدار هر کشوري خواندند و تاکيد کردند: لازمه اقتدار واقعي در نيروهاي مسلح، همراه شدن ايمان، بصيرت، عزم راسخ و احساس مسئوليت واقعي در کنار نيروي انساني مجهز به آموزش هاي روزآمد و تجهيزات پيشرفته است.
ايشان همچنين دنياي امروز را تشنه پيام آزاديبخش اسلام ناب دانستند و گفتند: بدخواهان و زورگويان جهاني، تلاش مي کنند تا با استفاده از هنر، سياست، نظامي گري و همه ابزارها، مانع شنيده شدن نداي اسلام ناب شوند اما اين ندا شنيده شده است و نشانه‌ی آن هم، هراس روزافزون قدرت هاي استکباري است.
رهبر انقلاب اسلامي با تاکيد بر لزوم برخورد عميق و غير سطحي با موضوع اقتدار در نيروهاي مسلح، افزودند: تعداد زيادِ نيروي انساني و آموزش و تجهيزات نظامي پيشرفته، به تنهايي موجب اقتدار نيروهاي مسلح يک کشور نمي شوند بلکه بايد انگيزه و معنويت و عزم و درکِ حقيقت مسئوليت بر رفتارها و جهت گيري ها حاکم باشد.

فرمانده کل قوا با اشاره به قابليت هاي معنوي و توانايي هاي علمي و قدرت ابتکار و عزم راسخ نيروهاي مسلح کشور در هشت سال دفاع مقدس، خاطر نشان کردند: دنيا بر روي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران حساب باز مي کند و آن را جدي مي گيرد، زيرا مي داند که هر جا عرصه مسئوليت و رزم آوري باشد، نيروهاي مسلح سنگ تمام خواهند گذاشت.
ايشان با اشاره به افتخارات دانشگاه افسري امام علي (ع) و شهداي گرانقدر اين دانشگاه، خطاب به دانشجويان افسري گفتند: خود را در اين مجموعه پر برکتِ علمي و نظامي، براي اعتلاي روزافزون نيروهاي مسلح بعنوان يکي از ارکان اقتدار کشور، آماده کنيد و همچون محققان و دانشمندانِ جوان که با علم و ابتکار، پديده هاي علمي را عرضه مي کنند، با بهره گيري از اندوخته هاي علمي و ابتکار و ارائه پديده هاي نظامي و نوين، سازمان نظامي کشور را به اوج اعتلاء برسانيد.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر اينکه بشريت بيش از هر زمان ديگر نيازمند پيامِ اسلامي ملت ايران است، خاطر نشان کردند: افزون طلبان و زورگويان جهاني که از جاذبه پيام رهايي بخش اسلام ناب و تهديد شدن منافع خود بشدت نگرانند، از همه ابزارها بويژه ابزارهاي هنري بهره گرفته اند تا مردم دنيا را از اسلام بترسانند.
حضرت آيت الله خامنه اي ساختن گروههاي مسلح به نام اسلام و حکومت اسلامي، و قتل عام انسان هاي بيگناه بوسيله اين گروهها را نمونه ديگري از روشهاي دشمنان براي اسلام هراسي برشمردند و افزودند: پيام اسلام ناب براي انسانيت، پيام آسايش، عزت، سربلندي و زندگي همراه با امن و امان است و بدخواهان نمي خواهند، ملت ها با اين پيام آشنا شوند.
ايشان خطاب به دانشجويان دانشگاه افسري امام علي (ع) تاکيد کردند: نسل پيش از شما پيام اسلام ناب را در ميدان هاي نبرد و سياست و انقلاب، سردست گرفت و آن را به دنيا نشان داد، و اينک شما وارثان آن شهداي بزرگوار و مردان عظيم القدر هستيد تا اين پيام را به جهانيان عرضه کنيد.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ دوم فولادی فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع)، ضمن خیر مقدم، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیتهای آموزشی و تربیتی این دانشگاه در محورهای «رشد ایمان و بصیرت دینی»، «ارتقای کیفیت و روزآمدی آموزشها» و «خلاقیت و نوآوری» بیان کرد.
در این مراسم به فرماندهان، اساتید، دانش آموختگان و دانشجویان نمونه دانشگاههای افسری ارتش و همچنین یکی از مادران شهدا، یک جلد کلام الله مجید و هدایایی اعطا شد و نماینده دانشجویان جدید و فارغ التحصیل نیز، سردوشی و درجه خود را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند.
در ادامه این مراسم دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش طرح میدانی «وارثان شهدا» را اجرا کردند.
در پایان این مراسم، یگانهای حاضر در میدان ضمن اجرای عملیات اعتماد به نفس، از مقابل جایگاه رژه رفتند.
 



تاريخ : 25 / 8 / 1393برچسب:, | 10:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با صدور پیامی ضایعه درگذشت بانوی مکرمه و مومنه سرکار خانم فاطمه خوئینی، مادر خلبان سرافراز ارتش اسلام شهید سرلشگر عباس بابایی را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران متن پیام بدین شرح است:

اینجانب ضایعه درگذشت بانوی مکرمه و مومنه سرکار خانم فاطمه خوئینی مادر خلبان سرافراز ارتش اسلام سرلشگر عباس بابایی،که در ایام شهادت سرور و سالارشهیدان، حضرت اباعبدالحسین(ع) (س) به دیدار فرزند شهیدش شتافت را از صمیم قلب و از سوی آحاد کارکنان آجا تسلیت عرض نموده و برای روح پاک این سعیده جلیله مغفرت و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر مسئلت می نمایم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش دیگری از این پیام خود با اشاره به فداکاری و از خود گذشتگی خانواده معظم شهدا که خالصانه و برای رضای حضرت حق از عزیزترین سرمایه های زندگی خویش گذشتند تصریح کرده است: جا دارد با نکوداشت یاد و خاطره این بانوی بزرگوار که از دامان پاکش مردی مومن و جوانمرد پا به عرصه شهادت نهاد، مراتب ارادت و تکریم خود را به خانواده بزرگ شهدا ابراز نمائیم.



تاريخ : 25 / 8 / 1393برچسب:, | 5:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: از روز دوشنبه هفته جاری در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، زنجان و به تدریج در قزوین، البرز، تهران، مرکزی، اردبیل، گیلان و مازندران بارش برف و باران گاهی با وزش باد و تا اواخر وقت رگبار و رعد و برق برای خوزستان پیش بینی می شود.

به گزارش مشرق، احد وظیفه گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی و داده‌های هواشناسی پایداری هوا از امروز تا اوایل وقت روز دوشنبه ادامه خواهد داشت. بر این اساس آسمان شهرهای صنعتی و پرجمعیت غبارآلود پیش بینی می‌شود.

وی افزود: شهرهای اصفهان، تهران، کرج، اراک، تبریز، قزوین، قم و مشهد در روزهای شنبه و یک شنبه 24 و 25 آبان ماه آسمانی غبارآلود خواهند داشت. همچنین در روز دوشنبه شهرهای اصفهان، تهران، کرج، اراک، قم و مشهد آسمانی غبارآلود خواهند داشت.

وظیفه تاکید کرد: با ورود یک سامانه بارشی از اواسط روز یک شنبه در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش شروع می شود. دامنه فعالیت این سامانه در روز دوشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و سپس برخی مناطق جنوب غرب کشور را فرا می گیرد.

وی ادامه داد: تحت تاثیر این سامانه در روز یک شنبه در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و به تدریج شمال ایلام، همدان و زنجان شاهد بارش برف و باران گاهی همراه با وزش باد خواهیم بود.

وظیفه افزود: امروز شنبه 24 آبان ماه هوای شهر تهران کمی ابری همراه با غبار محلی و در بعضی ساعات افزایش ابر پیش بینی شده است. پیشینه دمای شهر تهران در این روز 16 درجه سانتیگراد و کمینه آن پنج درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

همچنین هوای شهر تهران روز یک شنبه کمی ابری و غبارآلود در اواخر وقت افزایش ابر پیش بینی شده است. پیشینه هوا در این روز 16 درجه و کمینه آن 6 درجه سانتیگراد است.

وی تصریح کرد: هوای شهر تهران در روز دوشنبه نیز نیمه ابری در پاره‌ای نقاط ابری همراه با بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز 17 درجه سانتیگراد و کمترین آن به چهار درجه سانتیگراد می‌رسد.

 



تاريخ : 25 / 8 / 1393برچسب:, | 8:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

CM Security یکی از مورد اعتمادترین ضد ویروس ها برای سیستم عامل اندروید بوده که قابلیت پیدا کردن گوشی و قفل گذاری روی نرم‌افزارها را دارد.
به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، CM Security یکی از مورد اعتمادترین ضد ویروس ها برای سیستم عامل اندروید است که می تواند انواع بدافزارهای نوشته شده برای این سیستم عامل را پیدا کرده و نابود کند.
این نرم افزار می تواند اپلیکیشن های دلخواه شما را نیز قفل کند و همچنین به کمک بخش Find Mobile به شما امکان ردیابی تلفن همراهتان را می دهد.
CM Security از ورود شما به سایت های مخرب نیز جلوگیری می کند.همچنین با این برنامه قادر هستید تا روی نرم‌افزارهای تلفن‌همراه خود قفل بگذارید.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک دختر 15 ساله ایزدی پس از فرار از بند گروهک تروریستی داعش جزئیات هولناکی را از حادثه به گروگان رفتن خود و خانواده‌اش بیان کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سومریه نیوز، هزاران دختر نوجوان و جوان ایزدی، از اقلیت های عراق، در اوایل ماه اوت گذشته به دست عناصر گروهک تروریستی داعش در شمال عراق ربوده شدند. این دختر 15 ساله یکی از اندک افرادی است که توانست از دست گروهک تروریستی داعش فرار کند.



ادامه مطلب
تاريخ : 25 / 8 / 1393برچسب:, | 8:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

علیرضا جهانشاهی معروف به طلبه سیرجانی در سمنان بازداشت شد.

 روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: وی که همراه با تعداد دیگری از مشهد مقدس به سمت سمنان حرکت کرده و در مسیر خود مورد استقبال ائمه جمعه شاهرود و دامغان قرار گرفته بود، خواستار سخنرانی در نماز جمعه سمنان شد ولی مسئولان ستاد نماز جمعه خواستار ارائه مجوز از او شدند و چون نتوانست مجوزی ارائه دهد موفق به سخنرانی نشد، اما در پایان نماز، هنگامی که می‌خواست به امام جمعه سمنان نزدیک شود با ممانعت محافظان نماینده ولی فقیه در استان سمنان مواجه و دستگیر شد.

این روحانی با توزیع اطلاعیه‌ای با عنوان "از خراسان تا فلسطین" و با امضای "ستاد مردمی آزادسازی قدس شریف" که آن را طرحی برای نابودی اسرائیل و آزادسازی قدس شریف دانسته، اعلام کرده که این طرح از اول ماه محرم از جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) آغاز شده و تلاش می‌کند که بخشی از جمعیت ده‌ها میلیونی مراسم اربعین حسینی پس از اتمام برنامه‌های معمول به سوی آزادی قدس و نابودی اسرائیل هدایت شود.

بر اساس همین گزارش، در دامغان به این روحانی گفته شده بود از ادامه دادن به این حرکت خودداری کند ولی او به این خواسته بی‌توجهی کرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان حج و زیارت از تمدید جهت پیش ثبت نام اعزام به عمره مفرده سال 94-93 تا 29 آبان خبر داد.

 سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به آغاز پیش ثبت‌نام اعزام به عمره از 14 آبان گفت: مهلت پیش ثبت‌نام اعزام به عمره مفرده تا 29 آبان تمدید شده است و متقاضیانی که تا امروز موفق نشده اند در موعد مقرر ثبت‌نام کنند، تا این تاریخ فرصت دارند با مراجعه به سایت fakher.haj.ir نسبت به انجام پیش ثبت نام اقدام نمایند.
 
وی در ادامه افزود: تاکنون بیش از 330 هزار متقاضی برای اعزام به عمره مفرده در سال 93-94 اقدام به پیش ثبت‌نام نموده اند.
 
اوحدی همچنین با اشاره به اینکه امکان ثبت نام تقاضای تشرف به عمره برای کلیه ودیعه‌گذاران وجود دارد، بیان داشت:دارندگان اسناد ودیعه‌گذاران عمره تا اولویت 350 قطعا به عمره اعزام خواهند شد، اما در صورت عدم تکمیل ظرفیت کاروان ها اولویت‌های بعدی برای نام نویسی در کاروان‌ها اعلام خواهد شد.
 
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه از تاریخ 29 آبان تاریخ کاروان‌ها، گروه‌های قیمتی و پرواز به جده یا مدینه بر روی سایت فایز قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: کاروان‌های مورد نظر به مدت72 ساعت فرصت دارند تا بلا مراجعه به کارگزار مربوطه، ثبت‌نام خود را قطعی کنند.



تاريخ : 25 / 8 / 1393برچسب:, | 1:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فاطمه خوئینی، مادر بزرگوار شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی شامگاه  شنبه (24 آبان ماه) به علت بیماری و کهولت سن در بیمارستان ولایت قزوین درگذشت.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، مادر شهید سرلشگر بابایی که در پی تشدید عارضه قلبی و تنفسی و کهولت سن از 10 روز قبل در بیمارستان بستری و تحت مراقبت های ویژه پزشکان بیمارستان ولایت قزوین قرار گرفته بود، عصر امروز در سن 88 سالگی به ندای حق لبیک گفته و به فرزند شهیدش پیوست.

قابل ذکر است، مراسم تشییع و خاکسپاری مرحومه خوئینی، مادر شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی ساعت 10:00 صبح روز سه شنبه (27 آبان ماه) از محل امامزاده اسماعیل به سمت بارگاه امامزاده حسین (ع) شهرستان قزوین برگزار خواهد شد.

شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی، در سال 1329، در شهرستان قزوین دیده به جهان گشود. دوره ی ابتدایی و متوسطه را در همان شهر به تحصیل پرداخت و در سال 1348، به دانشکده خلبانی نیروی هوایی راه یافت و پس از گذراندن دوره آموزش مقدماتی برای تکمیل دوره به آمریکا اعزام شد. شهید بابایی در سال 1349، برای گذراندن دوره خلبانی به آمریکا رفت. طبق مقررات دانشکده می بایست به مدت دو ماه با یکی از دانشجویان آمریکایی هم اتاق می شد. آمریکایی ها در ظاهر هدف از این برنامه را پیشرفت دانشجویان در روند فراگیری زبان انگلیسی عنوان می کردند، اما واقعیت چیز دیگری بود. چون عباس در همان شرایط تمام واجبات دینی خود را انجام می داد، از بی بند و باری موجود در جامعه آمریکا بیزار بود.

 

با ورود هواپیماهای پیشرفته اف – 14 به نیروی هوایی، شهید بابایی که جزء خلبان های تیزهوش و ماهر در پرواز با هواپیمای شکاری اف – 5 بود به همراه تعداد دیگری از همکاران برای پرواز با هواپیمای اف–14 انتخاب و به پایگاه هوایی اصفهان منتقل شد. با اوج گیری مبارزات علیه نظام ستمشاهی، بابایی به عنوان یکی از پرسنل انقلابی نیروی هوایی، در جمع دیگر افراد متعهد ارتش به میدان مبارزه وارد شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وی گذشته از انجام وظایف روزمره، بعنوان سرپرست انجمن اسلامی پایگاه، به پاسداری از دستاوردهای پرشکوه انقلاب اسلامی پرداخت. شهید بابایی با دارا بودن تعهد، ایمان، تخصص و مدیریت اسلامی چنان درخشید که شایستگی فرماندهی وی محرز و در تاریخ 7/5/1360، فرماندهی پایگاه هشتم هوایی بر عهده ی او گذاشته شد. به هنگام فرماندهی پایگاه با استفاده از امکانات موجود آن، به عمران و آبادانی روستاهای مستضعف نشین حومه پایگاه و شهر اصفهان پرداخت و با تامین آب آشامیدنی و بهداشتی، برق و احداث حمام و دیگر ملزومات بهداشتی و آموزشی در این روستا، گذشته از تقویت خط سازندگی انقلاب اسلامی، در روند هر چه مردمی کردن ارتش و پیوند هر چه بیشتر ارتش با مردم خدمات شایان توجهی را انجام داد.

 

شهید بابایی، با کفایت، لیاقت و تعهد بی پایانی که در زمان تصدی فرماندهی پایگاه اصفهان از خود نشان داد، در تاریخ 9/9/1362 با ارتقاء به درجه سرهنگی به سمت معاون عملیات نیروی هوایی منصوب و به تهران منتقل شد. با بیش از 3000 ساعت پرواز با انواع هواپیماهای جنگنده، قسمت اعظم وقت خویش را در پرواز های عملیاتی و یا قرارگاه ها و جبهه های جنگ در غرب و جنوب کشور سپری کرد و به همین ترتیب چهره آشنای «بسیجیان» و یار وفادار فرماندهان قرارگاه های عملیاتی بود و تنها از سال 1364 تا هنگام شهادت، بیش از 60 مأموریت جنگی را با موفقیت کامل به انجام رسانید.

شهید بابایی برای پیشرفت سریع عملیات ها و حسن انجام امور، تنها به نظارت اکتفا نمی کرد، بلکه شخصاً پیشگام می شد و در جمیع مأموریت های جنگی طراحی شده، برای آگاهی از مشکلات و خطرات احتمالی، اولین خلبان بود که شرکت می کرد. سرلشکر بابایی به علت لیاقت و رشادت هایی که در دفاع از نظام، سرکوبی و دفع تجاوزات دشمنان از خود بروز داد، در تاریخ 8/2/1366 به درجه سرتیپی مفتخر گردید. شهید بابایی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به هنگام بازگشت از یک مأموریت برون مرزی، هدف گلوله ضد هوایی قرار گرفت و به شهادت رسید. شهید عباس بابایی صبح روز پانزدهم مرداد ماه روز عید قربان همراه یکی از خلبانان نیروی هوایی (سرهنگ نادری) به منظور شناسایی منطقه و تعیین راه کار اجرای عملیات، با یک فروند هواپیمای آموزشی اف–5 از پایگاه هوایی تبریز به پرواز درآمد و وارد آسمان عراق شد. وی پس از انجام دادن مأموریت، به هنگام بازگشت، در آسمان خطوط مرزی، هدف گلوله های تیربار ضد هوایی قرار گرفت و از ناحیه سر مجروح و بلافاصله به شهادت رسید.  شهید بابایی در هنگام شهادت 37 سال داشت.

 

 



تاريخ : 24 / 8 / 1393برچسب:, | 2:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روابط عمومي سازمان حج و زيارت اعلام كرد: نتايج قرعه كشي پيش ثبت نام اخير عتبات عاليات از امروز در سامانه atabat.haj.ir قابل مشاهده خواهد بود.
 
روابط عمومي سازمان حج و زيارت اعلام كرد: نتايج قرعه كشي پيش ثبت نام اخير عتبات عاليات از امروز در سامانهatabat.haj.irقابل مشاهده خواهد بود.

متقاضيان اعزام به عتبات عاليات از ۱۱ آذر تا ۲۰ اسفندماه كه در دوره اخير پيش ثبت نام‌هاي عتبات شركت نموده‌اند، از امروز با مراجعه به سامانه پيش ثبت نام عتبات عاليات مي‌توانند از نتايج قرعه كشي و زمان قطعي نمودن ثبت نام خود در كاروان‌ها مطلع شوند.
دوره اخير پيش ثبت نام عتبات از دهم آبان ماه آغاز و تا ۲۰ آبان ماه ادامه داشت.
گفتني ايام اربعين حسيني (ع) اين در اين دوره از اعزام‌هاي عتبات قرار دارد.
سازمان حج و زيارت همچنين اعلام كرد: متقاضيان حضور در همايش پياده روي اربعين حسيني (ع) مي‌توانند براي ثبت نام در طرح ساماندهي زائران اربعين به كليه دفا‌تر خدمات زيارتي سراسر كشور مراجعه نمايند.



تاريخ : 24 / 8 / 1393برچسب:, | 2:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: مردم با ارائه صرفا کارت ملی و بدون دفترچه بیمه می‌توانند از خدمات بیمه در بیمارستان‌ها استفاده کنند.

به گزارش ايرنا، انوشیروان محسین بندپی در اين باره افزود: بحث جایگزینی دفترچه بیمه در ایران، عملا کلید خورد که فعلا در مرحله آزمایشی در هشت مرکز درمانی کشور و چهار بیمارستان در تهران انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: مردم بدون نیاز به دفترچه می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی خدمات خود را دریافت کنند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه به جای دفترچه می‌توان از کارت ملی، موبایل، کارت هوشمند و غیره استفاده کرد، گفت: ممکن است سازمانی بگوید من کارت هوشمند می‌دهم و یا سازمانی مانند سازمان بیمه سلامت بگوید که چیزی نمی‌دهم و فرد با مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانها تنها با ارائه شماره ملی می‌تواند از خدمات بیمارستان استفاده کند.

به گفته محسنی بندپی حدود 70 میلیون دفترچه در کل کشور وجود دارد و سازمان بیمه سلامت نیز سالی 14 میلیون و با توجه به ثبت نامی های جدید بالغ بر بیست میلیون دفترچه صادر می کند و سازمان تامین اجتماعی نیز به همین تعداد دفترچه بیمه دارد.

وی افزود: از آنجا که این پروژه بزرگی است، اجرای کامل آن کمی طول می کشد و قدم به قدم با شروع طرح پایلوت در سه بیمارستان کار را شروع کردیم.

محسنی بندپی تصریح کرد: درحال حاضر در حوزه سرپایی ورود پیدا نمی کنیم و اول در حوزه بستری و بیمارستانها این کار را انجام می دهیم و بعد از یافتن مشکلات و اصلاح کردن آن، حوزه سرپایی را نیز پوشش می دهیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان این موضوع که در حال تعامل با چند بیمارستان هستیم، گفت: البته باید بگویم که دفترچه را نیز عوض نمی کنیم بلکه مانند بانک که یک دفترچه داریم ولی چندان از آن استفاده نمی کنیم و با ارائه کارت از خدمات بانک بهره مند می شویم، دفترچه های بیمه درمانی نیز خواهیم داد.

محسنی بندپی ادامه داد: این دفترچه ها در آینده دیگر عملا استفاده نمی‌شوند و ممکن است از چرخه حذف شوند.

 

 



تاريخ : 24 / 8 / 1393برچسب:, | 1:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عضو کارگروه تعیین محتوای مصادیق مجرمانه گفت: وایبر و اینستاگرام فیلتر نمی‌شوند بلکه محتوای آنها پالایش خواهد شد.
 
به گزارش ایسنا رمضانعلی سبحانی فر اظهار کرد: بحث فیلترینگ شبکه های اجتماعی نظیر وایبر و اینستاگرام مطرح نبوده و در کمیته فیلترینگ هم مطرح نشده است، اگر هم بحثی در این خصوص باشد مربوط به فیلترینگ هوشمند است.
 
وی گفت: تنها به دنبال پایش محتوای وایبر و اینستاگرام هستیم.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه درباره یکطرفه بودن متن قرارداد برخی شرکتهای واردکننده خودرو و موضع مجلس در مقابله با آن گفت: اگر موارد مذکور حاد باشد مجلس شورای اسلامی بلافاصله وارد عمل شده و جلوی اینگونه قراردادها را می گیرد.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: طبعا در بحث قراردادها و تولید خودرو باید دو مقوله مهم دیده شود اول اینکه اگر تولید مدنظر است مصرف کننده هم باید مدنظر قرار گیرد و اگر خودرویی وارد می شود در کنار واردکننده، مصرف کننده آن هم دیده شود.
 
وی افزود: وقتی کالایی را وارد می کنیم باید منافع مصرف کننده از قبیل کیفیت کالا، قیمت و پشتیبانی آن کالا که حایز اهمیت است دیده شود.
 
سبحانی فر ادامه داد: متاسفانه بعضا کالایی وارد کشور می شود که پشتیبانی و ضمانت آن دیده نشده است از این رو سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید نظارت خود را اعمال کند و علاوه بر سازمان حمایت، سازمانها و دستگاههای حمایتی هم این قبیل واردات را زیرذره بین قرار بدهند چرا که اگر به این بخش توجه نشود هم به لحاظ مصرف کننده وهم منابع ملی کشور دچار زیان می شویم.



تاريخ : 24 / 8 / 1393برچسب:, | 2:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مرد طلافروش که با اسلحه کلت پسرجوانی را به قتل رسانده بود، قرار است به زودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شود.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، 23 شهریور سال 92 ماموران در جریان وقوع یک قتل در خانه ای در خیابان دماوند قرار گرفتند. آنها بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل به تحقیق در این رابطه پرداختند.

تحقیقات نشان داد که پسر جوانی به نام مسعود با شلیک گلوله کلت به قتل رسیده است. قاتل که همان لحظه از سوی همسایه ها دستگیر شده بود، در جریان تحقیقات به ماموران گفت: مقتول را از قبل می شناختم. من یک طلا فروشی دارم که چند روز پیش مورد دستبرد قرار گرفت.

وی ادامه داد: مقتول هم جزو سارقان بود و می دانم که دزدها را اجیر کرده بود. از طرفی چند روز قبل هم با او درگیر شده بودم. برای همین به قدری از دست او عصبانی بودم که امروز رفتم با اسلحه ای که از قبل تهیه کرده بودم او را کشتم.

با اعتراف این مرد جنایتکار و تکمیل تحقیقات پرونده پس از صدور کیفرخواست از سوی دادیار جنایی، برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و قرار است به زودی در همین شعبه محاکمه شود.



تاريخ : 24 / 8 / 1393برچسب:, | 2:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مرد جوان وقتی دید که همسرش به او ناسزا می گوید راهی دادگاه خانواده شد و از همسرش جدا شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، زوج جوان پس از مراجعه به دادگاه خانواده از قاضی خواستند تا حکم طلاقشان را صادر کند. مرد جوان در خصوص علت این درخواست گفت: آقای قاضی همسرم خیلی بد دهن است و مرتب به من فحش و ناسزا می گوید.

وی ادامه داد: هربار که دعوایمان می شود مرا به باد ناسزا می گیرد و هرچه از دهنش در می آید به من می گوید. دیگر تحمل این رفتارهای او را ندارم و می خواهم برای همیشه از او جدا شود.

پس از آن همسر این مرد نیز به قاضی گفت: شوهرم کارهایی می کند که اعصاب من خورد شود. من بددهن نیستم و دوست ندارم حرف بدی به او بزنم ولی خودش باعث می شود. راستش من هم دیگر نمی خواهم با او زندگی کنم و طلاق می خواهم.

پس از صحبت های این زوج قاضی حکم طلاق توافقی را صادر می کند.



تاريخ : 24 / 8 / 1393برچسب:, | 1:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

‌یک فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنولوژی بالینی اظهار کرد: «پنومونی» همان عفونت ریه است که قسمت‌های تحتانی دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حمیدرضا مرتضوی پنومونی را جزو بیماری‌های شایع تنفسی در دنیا عنوان کرد و افزود: این بیماری همچنین یکی از علت‌های شایع مرگ و میر در جوامع محسوب می‌شود.

مرتضوی با بیان اینکه «پنومونی» همان عفونت ریه است، اظهار کرد: دستگاه تنفسی معمولا به دو شکل دچار عفونت می‌شود. چنانچه قسمت‌های فوقانی راه‌های هوایی دچار عفونت شود به آن سرماخوردگی یا سینوزیت گفته می‌شود و چنانچه در برخی موارد عفونت از این قسمت‌ها به قسمت‌های تحتانی راه‌های هوایی برسد در آن صورت به آن ذات‌الریه، سینه پهلو یا همان پنومونی می‌گویند.

مرتضوی با اشاره به افزایش فعالیت ویروس‌های تنفسی در فصول سرد سال، تصریح کرد: این امر موجب شده تا موارد پنومونی در فصول سرد سال بیشتر مشاهده شود.

وی با بیان اینکه بیشتر موارد پنومونی به دنبال سرماخوردگی ایجاد می‌شود، گفت: باید افراد در موارد سرماخوردگی مراقبت و درمان را جدی بگیرند تا عفونت به قسمت‌های تحتانی دستگاه تنفسی نرسد.

این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنولوژی بالینی با بیان اینکه هر سرفه‌ای نمی‌تواند نشان دهنده ابتلا به پنومونی باشد، اظهار کرد: در بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرماخوردگی، سینوزیت و عفونت گوش علامت سرفه وجود دارد و نمی‌توان گفت هر سرفه‌ای نشان از ابتلا به پنومونی است.

به گفته مرتضوی در کنار علائمی مانند تب، آبریزش بینی و سرفه برای تشخیص پنومونی باید علائم دیگری از جمله افزایش تعداد تنفس در هر دقیقه بسته به سن افراد، همراه شدن تنفس با درد در ناحیه عضلات شکم و سینه، بی‌حالی و بی‌اشتهایی نیز وجود داشته باشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه سرماخوردگی معمولا بیش از سه تا چهار روز طول نمی‌کشد، گفت: چنانچه سرماخوردگی بیش از یک هفته یا نهایتا بیش از 10 روز طول کشید باید حتما به پزشک مراجعه شود، زیرا در این حالت قطعا سرماخوردگی همراه با عارضه است.

مرتضوی سالمندان، کودکان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای ریه مانند آسم، بیماران مبتلا به برونشیت و بیماران نقص سیستم ایمنی و همچنین بیماران سرطانی را از جمله افراد در معرض خطر ابتلا به پنومونی عنوان و تصریح کرد: این افراد در صورت ابتلا به سرماخوردگی باید سریعا به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند.

این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنولوژی بالینی با بیان اینکه به طور معمول میکروب‌ها عامل ایجاد پنومونی هستند، درمان‌های آنتی بیوتیکی را در بهبود این بیماری موثر دانست و اظهار کرد: در مواردی که بیمار بسیار بدحال باشد آنتی بیوتیک تزریقی نیز تجویز می‌شود.

مرتضوی با بیان اینکه در کنار درمان‌های دارویی درمان‌های حمایتی نیز برای بیماران مبتلا به پنومونی تجویز می‌شود، تصریح کرد: چنانچه بر اثر بیماری فرد دچار کاهش اکسیژن شده یا آب بدن او کم شده باشد، تزریق سرم به همراه اکسیژن دهی نیز برای بیمار تجویز می‌شود.

 

 



تاريخ : 24 / 8 / 1393برچسب:, | 1:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شانزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی که صبح امروز در شعبه 28 دادگاه انقلاب برگزار شد، پایان یافت.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، شانزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده "مهدی هاشمی" که صبح امروز در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه و به صورت غیرعلنی برگزار شد، پایان یافت.

گفتنی است، دهمین جلسه رسیدگی به این پرونده 28 مهر ماه برگزار شد و وکلای‌ مدافع مهدی هاشمی بعد از اتمام دادگاه حاضر به پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران نشدند و در روز بعد نیز یازدهمین جلسه دادگاه برگزار شد.
 
در دوازدهمین جلسه دادگاه که دوشنبه 5 آبان برگزار شد، علیزاده طباطبایی بیان کرد که هیچ یک از اتهامات را قبول نداریم، بنابراین نمی‌توانیم بگوییم چند اتهام در این پرونده وجود دارد، همچنین سیزدهمین جلسه دادگاه در 10 آبان ماه برگزار شد.
 
همچنین در پانزدهمین جلسه دادگاه، علیزاده طباطبایی تصریح کرد که اتهامات مهدی هاشمی سیاسی است و پرونده وی به دستور رئیس‌جمهور سابق کلید خورده است.



تاريخ : 23 / 8 / 1393برچسب:, | 1:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امیرپور دستان گفت: اگر تهدیدی جمهوری اسلامی ایران را خطاب قرار دهد فرزندان سرباز ایران این قابلیت، استعداد و توان این را دارند که این تهدیدها را در نطفه خفه کنند و اگر تهدیدی شکل بگیرد تهدید کننده را از کرده خود پشیمان بکنند.

به گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پنجشنبه شب در دوازدهمین یادواره شهدای شهرک شاطره- اسلامشهر- حضور یافت.



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 8 / 1393برچسب:, | 11:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر برنامه ها و خانواده مرتضی پاشایی درباره برخی حاشیه ها و تجمعات که به بهانه درگذشت این خواننده جوان ایجاد شده، اعلام موضع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی درگذشت مرتضی پاشایی خواننده جوان موسیقی پاپ عده ای با برگزاری برخی تجمعات بدون مجوز حاشیه هایی ایجاد کرده اند که همین امر باعث شده مدیر برنامه ها و خانواده مرتضی پاشایی با صدور یک بیانیه درباره این حواشی و مواضع رسمی شان توضیحاتی ارایه کنند.

در متنی که در اختیار گروه هنر مهر قرار گرفته آمده است: «از همه ملت ایران و طرفداران مرتضی پاشایی که در غم خانواده آن مرحوم سهیم هستند تشکر می کنیم و بر خود لازم می دانیم چند نکته مهم را اعلام داریم:

1.طرفداران مرتضی پاشایی کسانی هستند که شفای وی را از طریق برگزاری زیارت عاشورا و دعای توسل می خواستند.

2.شخص مرتضی پاشایی عاشق اهل بیت و اسلام و معنویت و مردم بود.

3.خانواده و خاندان مرتضی پاشایی افرادی در خط انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و از مریدان اهل بیت هستند.»

همچنین پدر مرتضی پاشایی به خبرنگار مهر گفت: ما از اینکه برخی افراد از ابراز احساسات مردم سواستفاده کرده و برخی اجتماعات را به حاشیه کشانده اند بسیار متاسفیم و می دانیم که طرفداران واقعی پسرم خواستار ایجاد هیچ نوع حاشیه ای نیستند.

وی همچنین از همه مردمی که پسرش را در دوران بیماری تنها نگذاشته و از زمان درگذشت وی نیز دلسوزانه در غم آنها شریک بوده اند، قدردانی کرد.

این خواننده جوان صبح امروز جمعه 23 آبان ماه پس از یک دوره مبارزه با بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.



تاريخ : 24 / 8 / 1393برچسب:, | 6:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ماموران تخصصی پایگاه دوم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ 12 خرده فروش مواد مخدر در شهرک غرب را دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ ساعت ۲۲ شب گذشته ماموران تخصصی پایگاه دوم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ جهت دستگیری و پاکسازی نقاط آلوده سطح حوزه استحفاظی از  وجود خرده فروشان موادمخدر به موقعیت میدان صنعت در شهرک غرب اعزام شدند.

ماموران  پلیس مبارزه با مواد مخدر در حین ماموریت جهت حفظ جان خود و همچنین جلوگیری از فرار متهمان با استفاده از قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی ۹ تیر با اسلحه سازمانی نموده و در این خصوص تعداد ۱۲ نفر متهم بنام های "مهران" "داود" "اژدر" "آرمان" "جمشید" " قادر" "کامبیز " "فرامرز" "نوروز" "حشمت" "شهرام " و "شکیب" دستگیر و مقدار ۲۱۱ گرم کراک ، ۲۰ گرم هروئین و ۷ گرم شیشه بالفافه کشف گردید.

سرهنگ محمد بخشنده سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: متهمان پس از دستگیری به مقر منتقل و پس از تشکیل پرونده اعضای باند توزیع مواد افیونی جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.



تاريخ : 24 / 8 / 1393برچسب:, | 1:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام جزییات تقویم آزمونی کنکور 94 ، گفت: ثبت‌نام آزمون سراسری سال 94 از 19 تا 28 بهمن ماه 93 از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز حسین توکلی، در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در حاشیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: هر ساله شانزدهم آذرماه را به عنوان آغاز ثبت نام آزمون سراسری در نظر می‌گرفتیم اما متوجه شدیم که تعدادی از دانش آموزان سال آخر متوسطه (پیش دانشگاهی) در دی ماه دوره خود را به اتمام می‌رسانند به همین دلیل امسال در بهمن ماه ثبت نام صورت می‌گیرد تا این دسته از دانش آموزان نیز بتوانند در آزمون سراسری ثبت نام کنند

وی همچنین گفت: داوطلبان با توجه به ضوابط، همانند سال گذشته می‌توانند بدون توجه به نوع مدرک فارغ التحصیلی خود در یکی از گروه‌های پنج گانه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجه شرکت کنند.

وی همچنین اظهار داشت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته به داوطلبان گروه‌های تجربی، انسانی و ریاضی اجازه داده می‌شود در گروه‌های زبان‌های خارجه و هنر نیز شرکت کرده و به عبارت دقیق‌تر می‌توانند در دو یا سه رشته ثبت نام خود را انجام دهند.

برگزاری کنکور 94 از 21 خرداد

توکلی همچنین در ارتباط با زمان برگزاری کنکور سراسری گفت: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان از اواخر خرداد ماه ، به رغم اینکه آزمون سراسری هر ساله در تیر ماه برگزار می‌شد اما امسال قبل از شروع ماه مبارک رمضان و در روزهای 21، 22 و 23 خرداد ماه در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار خواهد شد

وی ادامه داد: نتیجه آزمون نیز به صورت کارنامه اینترنتی در نیمه دوم مرداد ماه بر روی سایت سازمان قرار خواهد گرفت و کسانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند براساس نمره کلی که حاصل حداکثر 25 درصد سوابق تحصیلی با تاثیر قطعی است، پذیرفته خواهند شد.

توکلی در این باره تصریح کرد: تاثیر قطعی به این معناست که برخلاف کنکور 92 و قبل از آن که سوابق تحصیلی تنها تاثیر مثبت داشت، در حال حاضر 25 درصد سوابق تحصیلی شامل تاثیر مثبت و یا منفی است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فهرست قبول شدگان نهایی در رشته‌های متمرکز در اوایل نیمه دوم شهریور ماه 94 اعلام شده و نتیجه رشته‌های نیمه متمرکز مانند نقاشی، موسیقی،‌ تئاتر، سینما و مجسمه سازی و غیره که نیاز به مصاحبه، معاینه، آزمون عملی و غیره دارند نیز در نیمه مهرماه 94 اعلام خواهند شد.

توکلی همچنین در ارتباط با حذف کنکور سراسری نیز گفت: در تلاش هستیم در جهت قانونی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است در جهت حذف کنکور اقدام کنیم. در این راستا در برخی از رشته‌های دانشگاه‌های آزاد و پیام نور که افراد کمتری متقاضی آن هستند از طریق سوابق تحصیلی و بدون کنکور پذیرش صورت گرفته است.

وی دراین باره ادامه داد: همچنین افرادی که در کنکور سراسری سال 93 ثبت نام نکرده‌اند می‌توانند درصورت داشتن مدرک پیش دانشگاهی برای ثبت نام در این رشته ها اقدام و براساس نمره امتحان نهایی گزینش و به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وی در پایان ضمن تشکر از خبرگزاری ایسنا گفت: وظیفه خود می‌دانم از خبرگزاری ایسنا به علت سرعت و صحت انتقال اخبار تشکر ویژه داشته باشم.

 

 



تاريخ : 23 / 8 / 1393برچسب:, | 8:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مرتضی پاشایی خواننده جوان کشور که از چندی پیش به علت تشدید بیماری اش در بیمارستان بهمن بستری شده بود، درگذشت. پیکر وی از بیمارستان به سردخانه منتقل شده است. مراسم تشییع پیکر این هنرمند جوان یکشنبه ۲۵ آبانماه ساعت ۹ صبح از مقابل تالار وحدت برگزار خواهد شد. وی خواننده، آهنگساز و […]

 

697028

عکس: چهره ها در سوگِ مرتضی پاشایی (2)

 مرتضی پاشایی خواننده جوان کشور که از چندی پیش به علت تشدید بیماری اش در بیمارستان بهمن بستری شده بود، درگذشت. پیکر وی از بیمارستان به سردخانه منتقل شده است.

مراسم تشییع پیکر این هنرمند جوان یکشنبه ۲۵ آبانماه ساعت ۹ صبح از مقابل تالار وحدت برگزار خواهد شد.

وی خواننده، آهنگساز و نوازنده موسیقی پاپ بود که از سال ۱۳۸۹ با انتشار اینترنتی قطعاتش نزد مخاطبانش معرفی شد و سپس در پاییز ۹۱ با انتشار رسمی آلبوم «یکی هست» به جمع خوانندگان مجوزدار پاپ پیوست. وی از سال ۹۲ با بیماری سرطان مبارزه می کرد که در نهایت این خواننده متولد سال ۱۳۶۳ از ۱۶ آبان سالجاری به دلیل وخامت اوضاع جسمانی در بیمارستان بستری و در نهایت صبح روز ۲۳ آبان ماه فوت کرد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه در دانشگاه تهران گفت: از دولت و وزیر بهداشت نسبت به مرحله اجرای گام سوم تحول سلامت که زیرمیزی‌های داده شده را محکوم و سه ماه تا سه سال محرومیت دارد، تشکر می‌کنیم همزمان از پزشکان […]

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه تحلیلی خبری علت ، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه در دانشگاه تهران گفت: از دولت و وزیر بهداشت نسبت به مرحله اجرای گام سوم تحول سلامت که زیرمیزی‌های داده شده را محکوم و سه ماه تا سه سال محرومیت دارد، تشکر می‌کنیم همزمان از پزشکان خدوم که اکثریت را شامل می‌شود تشکر کرده و توفیق آنها را از خداوند درخواست داریم.

وی همچنین ادامه داد: از زحمات ده ساله جناب مهندس ضرغامی تشکر و برای دکتر سرافراز آرزوی موفقیت و عمل به توصیه مقام معظم رهبری را داریم.

‌آیت الله موحدی کرمانی خاطر نشان کرد: مسئله ساخت پهپاد ایرانی توسط متخصصین در هوا فضا از طریق مهندسی معکوس دستاوردی عظیم دانست و از قول فرمانده محترم هوافضا گفت که از طریق ساخت آن سپاه سکته ناقص آمریکا را کامل کرد.

وی تصریح کرد: البته هواپیمای به غنیمت گرفته شده نواقصی داشت مخصوصا در قسمت رادارگریزی آن، اما در نوع ایرانی این نقص برطرف شد آمریکایی‌ها ادعا داشتند ایران قادر به مهندسی معکوس و استخراج اطلاعات هواپیما نیست اما اکنون در کمال بهت قدرت تکنولوژی ایران را دیدند.

خطیب موقت نماز جمعه بیان داشت: موضوع دوم موشک‌های بالستیک است که این موشک‌ها می‌توانند تمام نقاط اسرائیل و پایگاه‌های مهم آمریکا در منطقه را با خاک یکسان کنند و هیچ مرکزی از مراکز اتمی و موشکی اسرائیل از تیررس این موشک پرقدرت، پرسرعت و مهیب ایرانی در امان نیست حتی سقف آهنی اسرائیل هم قابلیت دفاع ندارد و به برکت انقلاب است که عزت نصیب ایران شده است.

‌آیت الله موحدی کرمانی در ادامه گفت: این موشک لحظاتی پس از پرتاب از جو زمین با سرعت غیرقابل متصور که ۱۶ برابر سرعت صوت است به سوی مسیر می‌رود و هیچ قدرت دفاعی توانایی دیدن آن را ندارد چه برسد به انهدام آن.

وی بیان داشت: اگر اسرائیل روزی دیوانگی کرده و فکر تجاوز به ایران را در سر بپروراند ما قادر هستیم با این موشک‌ها که توان برد ۲ هزار کیلومتر دارد در صورتی که فاصله ما با اسرائیل ۱۲۰۰ کیلومتر است به گفته مقام معظم رهبری تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تصریح کرد: بنابراین به کاربردن زبان تهدید و زور با کشور قوی چون ایران کاری بس احمقانه است و هیچ راهی جز مذاکره منطقی بر فضای احترام وجود ندارد و ایران حتی یک قدم از غنی‌سازی اورانیوم و حق مسلم خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

‌آیت الله موحدی کرمانی اظهار داشت: تمامی مردم ایران بر حفظ حقوق مسلم خود و پیشبرد دستاورد هسته‌ای اراده‌ای جدی دارند و این عزم و اراده بر هیئت مذاکره کننده هسته‌ای متبلور است به طوری که وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی گفت شخصا با ۱+۵ صحبت کردم که آنها را متقاعد کنم ایران را از غنی سازی و از ادامه ساخت راکتور سنگین اراک منصرف کنند اما آنها پاسخ دادند چنین چیزی امکان ندارد.

وی خطاب به رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما گفت: اوباما به جای نامه‌نگاری حسن نیت خود را در عمل نشان دهد نه اینکه مرکب نامه‌اش خشک نشده دستور تمدید وضعیت اضطراری ایران را صادر کند آمریکا می‌داند در مقابله با داعش نمی‌تواند قدرت ایران را نادیده بگیرد مصداق عینی آن نشریه آمریکایی است که نوشته آخرین امید آمریکا در مقابله با داعش ایران است و آمریکایی‌ها به تنهایی با قدرت خود نمی‌توانند با این گروه تروریستی مقابله کنند.

خطیب جمعه موقت تهران افزود: اوباما ادعا دارد با تحریم توانستیم ایران را بر سر میز مذاکره بنشانیم اما ایران حاضر به مذاکره شد تا به دنیا و شما بفهماند دروغ می‌گویید و با بلوکه کردن دارایی ایران ذات خصمانه خود را نشان می‌دهید ما اهل منطق و خواهان صلح جهانی هستیم.

‌آیت الله موحدی کرمانی خاطر نشان کرد: اوباما با کری می‌گوید عدم توافق بهتر از توافق بد است  ما نیز به این جمله اعتقاد داریم عدم توافق بهتر از پذیرش زور و قلدری و تحمل پیشنهادهای ظالمانه آمریکاست.

وی افزود: گروه ۱+۵ به سخنان سخیف رژیم کودک‌کش اسرائیل اعتنا نکنند چرا که رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرده با کمیته تحقیق شورای حقوق بشر همکاری نخواهد کرد.

خطیب موقت نماز جمعه خطاب به احمدشهید گفت: احمدشهید اگر به دنبال پرونده حقوق بشر است دست همکارانش را گرفته به غزه یا سوریه ببرد و پای سخنان دخترکان دبستانی سوریه بنشیند که هم‌شاگردی‌هایش دیروز براثر اصابت موشک تکفیری‌ها در خون خود غلتیدند و یا از عراق از دست و پای و سرهای قطع شده گزارش تهیه کنند.

‌آیت الله موحدی کرمانی در رابطه با تحولات سوریه اظهار داشت: مخالفان نظام سوریه و رهبر آن “احمد معاذ خطیب” اعلام کرده ما در گذشته دچار اشتباه سیاسی شدیم و راضی به مذاکراه هستند و از این طریق دست به دامن روسیه برای برگزاری توافق مذاکرات صلح سوریه شدند.
وی پیرامون اتفاقات رخ داده در مسجد‌القصی گفت: ما شاهد یورش رژیم صهیونیستی به مسجد‌القصی و دسیسه برای تخریب قبله اول مسلمین هستیم و این امر موجب شکل‌گیری انتفاضه گسترده خواهد شد ما از علمای اسلامی می‌خواهیم در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی ساکت ننشیند.

خطیب موقت نماز جمعه تصریح کرد: در بحرین قرار است همه‌پرسی انجام گیرد که این همه‌پرسی مورد تأیید علمای بحرین از جمله آیت‌الله “شیخ عیسی قاسم” می‌باشد در مقابل در تحریم انتخابات نمایشی پارلمانی که درآن حقوق مردم و به ویژه شیعیان که ۷۰ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهد تأکید و پافشاری می‌کنیم و به مردم بحرین  توصیه می‌کنیم به هیچ وجه در این انتخابات نمایشی پارلمانی شرکت نکنند اما در همه‌پرسی شرکت گسترده‌ای داشته باشند.

موحدی کرمانی در پایان خاطر نشان کرد: خداوند ان‌شاءالله مردم مظلوم مسلمان خاص شیعیان بحرین را نجات دهد.