پایگاه خبری عقاب نیوز:

فرمانده معظم کل قوا با صدور پیامی درگذشت نظامی متدین و متعهد امیر سرلشکر محمد سلیمی را تسلیت گفتند 

حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا با صدور پیامی درگذشت نظامی متدین و متعهد، امیر سرلشکر محمد سلیمی را تسلیت گفتند.
متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف و تأثر اطلاع یافتم که دوست و همکار دیرین اینجانب در فعالیتهای نظامی، امیر سرلشکر محمد سلیمی رحمت الله علیه پس از مدتی بیماری دشوار، دارفانی را وداع گفته و به لقاءالله پیوسته است.
این نظامی متدین و متعهد از جمله ی معدود یاران ارتشی است که از آغازین هفته های پیروزی انقلاب، وسیله ی ارتباط فعال ارتش با دستگاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و عنصر مؤثر در جذب بدنه ی متعهد ارتش به خدمات انقلاب بود و در طول دهها سال در مراکز حساس نظامی همچون وزارت دفاع و فرماندهی ارتش و سرپرستی دفتر مشاورت امام در نیروهای مسلح و ریاست ستاد مرکز جنگهای نامنظم در سالهای اول دفاع مقدس، خدمات ارزنده ئی به جای آورد.
اینجانب مصیبت درگذشت این همکار صَدیق را به خاندان محترم و بازماندگان و همکاران ایشان در نیروهای مسلح تسلیت میگویم و علوّ درجات او را از خداوند متعال مسألت میکنم.

سید علی خامنه ای
11 بهمن



پایگاه خبری عقاب نیوز:

امیر سرلشکر محمد سلیمی ، یار دیرین مقام معظم رهبری ، مشاور فرمانده معظم کل قوا و فرمانده اسبق ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از تحمل یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت.

زندگینامه امیر سرلشکر محمد سلیمی فرمانده اسبق کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و مشاورنظامی فرمانده معظم کل قوا:

امیر سرلشکر محمد سلیمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت اول بوده  و دومین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران است  که از خردادماه 1379 لغایت شهریور1384 با حکم فرماندهی معظم کل قوا و با ارتقاء درجه‌ سرلشکری به فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران  منصوب شد.

وی در زمان جنگ ایران و عراق مسئول دفتر ومشاوره  امام خمینی ( ر ه ) در امور نظامی و مسئول ستاد جنگ‌های نامنظم بوده‌است. یک روز پس از انتصاب به فرماندهی کل ارتش، نشان درجه یک نصر را از مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا دریافت نمود. ایشان  از شهریور 1384به عنوان مشاور فرماندهی کل قوا در امور ارتش، مشغول به فعالیت شد. وی در تاریخ 10 بهمن 1394، طی یک دوره طولانی بیماری در سن ۷۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.



تاريخ : 4 / 11 / 1394برچسب:, | 8:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات هفتگی بار دیگر با کاهش روبرو شد و با ۳ دلار و ۴۰ سنت افت ارزش، به ۱۰۹۹ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در آخرین معاملات دیروز بازار سکه و طلای تهران، هر قطعه سکه تمام، 9 میلیون420 هزار ریال، نیم سکه، 4 میلیون و 730 هزار ریال، ربع سکه، 2 میلیون و 580  هزار ریال، هر قطعه سکه یک گرمی، یک میلیون و 720 هزار ریال، وهر گرم طلای 18 عیار 952 هزار ریال قیمت گذاری شده است.

 

 

 



تاريخ : 3 / 11 / 1394برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

زلزله ای به بزرگی 5.4 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دقایقی پیش منطقه دوبرجی در استان فارس را لرزاند.

به گزارش ایرنا از موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران، این زلزله 5.4 ریشتری 21 دقیقه بامداد امروز شنبه رخ داده است.

موقعیت رومرکز زلزله 28.36 شمالی و 55.36 شرقی و در عمق 10 کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.
حد فاصل این زلزله 17 کیلومتری دوبرجی، 30 کیلومتری رستاق در استان فارس و 47 کیلومتری پتکوئیه استان هرمزگان رخ داده است.

تاکنون خبری از خسارات احتمالی گزارش نشده است.



تاريخ : 2 / 11 / 1394برچسب:, | 9:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

رئیس‌جمهور چین لحظاتی پیش درصدر یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور چین وارد تهران شد
 

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین به دعوت رسمی «حسن روحانی» رئیس‌جمهور کشورمان لحظاتی پیش در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی برای انجام سفر دو روزه وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه قرار گرفت.

گسترش و تعمیق بیش از پیش مناسبات دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین ارتقای سطح همکاری‌های مشترک در زمینه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان تهران و پکن، از جمله اهداف دیدار رسمی شی جین پینگ از جمهوری اسلامی ایران است.