تاريخ : 28 / 9 / 1392برچسب:, | 2:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بي شك پياده‌روي نجف تا كربلا در ايام اربعين حسيني از جمله مواردي است كه هر شيعه اي آرزوي حضور و تجربه آن را دارد و زن و مرد و پير و جوان نمي شناسد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خيمه گاه باشگاه خبرنگاران؛ بي شك پياده‌روي نجف تا كربلا در ايام اربعين حسيني از جمله مواردي است كه هر شيعه اي آرزوي حضور و تجربه آن را دارد و زن و مرد و پير و جوان نمي شناسد.

اما در اين ميان، كودكان هم به نوعي تشريك مساعي كرده و حضور خود را نشان مي دهند كه حاكي از تربيت و فرهنگ سازي ديني در خانواده آنها مي باشد.



منبع:حج

 



تاريخ : 28 / 9 / 1392برچسب:, | 10:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: به دلیل کاهش دما به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود که محصولات خود را تا شنبه برداشت کنند.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از تسنیم،  محمد اصغری کارشناس ارشد سازمان هواشناسی اظهار داشت: از روز گذشته شاهد ورزش باد شدید بوده که این ورزش باد احساس سرما را دو چندان کرده است همچنین در نوار غربی شاهد کاهش دما بوده‌ایم. بطور مثال استان همدان 8 درجه کاهش هوا نسبت به روز گذشته داشته است.

وی ادامه داد: کرمانشاه، باکو، بانه، ماکو، همدان و کامیاران امروز دارای هوای برفی بوده و ایلام، خرم‌آباد و قصرشیرین نیز شاهد بارش باران هستند.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه پیش از ظهر امروز کلان‌شهرها بویژه تهران شاهد هوای آلوده هستند، گفت: آذربایجان غربی و شرقی، تهران، بوشهر، همدان در 24 ساعت آینده شاهد بارش پراکنده در برخی نقاط خواهند بود. به دلیل کاهش دما به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود که محصولات خود را تا شنبه برداشت کنند.



تاريخ : 28 / 9 / 1392برچسب:, | 12:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گفته می‌شود این اقدام بر اساس مصوبه جلسه اخیر کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه (شورای فیلترینگ) انجام شده است و تا 48 ساعت آینده پروسه فیلترینگ در همه آی‌اس‌پی‌ها تکمیل خواهد شد.

برخی از منابع آگاه خبر داده‌اند اپلیکیشن موبایلی وی‌چت در بسیاری از آی‌اس‌پی‌ ها از جمله مخابرات، مبین‌نت و ایرانسل فیلتر شده است.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، گفته می‌شود این اقدام بر اساس مصوبه جلسه اخیر کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه (شورای فیلترینگ) انجام شده است و تا 48 ساعت آینده پروسه فیلترینگ در همه آی‌اس‌پی‌ها تکمیل خواهد شد.
 
یک منبع آگاه دیگر در شرکت زیر ساخت نیز خبر فیلترینگ وی‌چت را تائید کرده است.
 
گفتنی است، وی‌چت یک شبکه اجتماعی موبایل‌ بنیان است که توسط شرکت چینی tencent طراحی و ساخته شده و بیش از 300 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.



تاريخ : 28 / 9 / 1392برچسب:, | 2:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

سخنگوی وزارت امور خارجه، حقوق بشر را مبنای ترقی و کمال انسان‌ها و منبع همزیستی مسالمت آمیز کشورها توصیف و استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل را مردود دانست

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مرضیه افخم در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران در نشست 68 مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد: اگرچه در قطعنامه سال جاری به تحولات اخیر درجمهوری اسلامی ایران از جمله انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و اقدامات دولت تدبیر و امید اشارات مختصری شده است ولی کلیت قطعنامه مشحون از موارد خلاف واقعیت است که منبع و مأخذی جز سایت‌ها و رسانه‌های مرتبط با بانیان غربی این قطعنامه و گروه‌های تروریستی بدنام و وابسته ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تصویب این قطعنامه و همچنین محتوای آن را قویاً رد می کند ، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بازی های منفعت طلبانه و استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل از سوی کشورهای غربی را مردود می‌داند و از اینکه سازو کارها و ابزارهای حقوق بشری سازمان ملل متحد دستاویز سیاست بازی قرار می گیرد، شدیداً متاسف است.

افخم با اشاره به اینکه در قبال وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران اغراق و سیاه نمائی صورت می گیرد، اضافه کرد: کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر در سابقه تاریخی و امروزه خود موارد سیستماتیک و وحشتناک نقض حقوق بشر را در پرونده شان دارند.

افخم اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس شرع مقدس اسلام و همچنین اصول مندرج در قانون اساسی کشور، در جهت حمایت حقوق آحاد شهروندان خود ثابت قدم می باشد و تاکید می نماید که موضوع حقوق بشر نباید صحنه تقابل کشورها و فرهنگ های مختلف شود، بلکه این مساله می تواند با گفتگو و اصل احترام متقابل که حقوق بشر بر آن مبتنی است، زمینه ساز همکاری ملت‌ها و انتقال تجارب برای ارتقای کرامت انسانی شود.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش اعلام کرد: چهارمین رزمایش فدائیان حریم ولایت در منطقه بندرعباس با حضور همه نوع جنگنده نهاجا آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رزمایش آفندی فدائیان حریم ولایت 4 از امروز برنامه اصلی خود را در جنوب کشور و در منطقه بندرعباس آغاز کرد.

وی افزود: تا امروز مراحل تمرینی این رزمایش برگزار می‌شد و از امروز به مدت سه روز برنامه‌های اصلی اجرا می‌شود.

 

 

نصیرزاده با بیان اینکه چندین پایگاه هوایی در این رزمایش مشارکت دارند، اظهار داشت: ارتقای سطح رزمی و آمادگی نهاجا بر اساس برنامه تنظیمی از اهداف برگزاری این رزمایش است.

وی تأکید کرد: نحوه اجرای رزمایش متفاوت از سال‌های گذشته است و تاکتیک‌ها و برنامه‌های جدیدی در آن اجرا می‌شود.

وی افزود: همه نوع جنگنده نهاجا در این رزمایش که یک رزمایش تک نیرویی است حضور دارند.

نصیرزاده با بیان اینکه در این رزمایش از موشک‌ها و بمب‌های مختلف استفاده می‌شود، گفت: پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه پیام صلح و دوستی است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران  گفت: یکی از آثار بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه است که با بهره گیری از رهنمودهای امام خمینی (ره) شکل گرفت.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازروابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه درجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز،طی سخنانی با اشاره تلاش استعمارگران برای مسخ کردن نسل جوان کشورهای اسلامی،گفت: استعمارگران برای دور کردن جوانان از اسلام ناب و خاموش کردن روحیه دینی و علمی ، توطئه های گوناگونی را شکل دادند و یکی از محورهای اصلی این توطئه  ها دورکردن قشر تحصیل کرده از مسائل اجتماعی  ودینی است.

وی با بیان این که در این مسیر ایجاد تفرقه بین نخبگان و اندیشمندان همواره مورد توجه بوده است ،تصریح کرد: آنان به دنبال از بین بردن ایمان و اعتقادات دینی ملتهای مسلمان بودند. در حالی که ،اعتقادات اسلامی در جنبش ها و حرکت های آزادی بخش، نقش مهمی داشته است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، خاطر نشان کرد: نهضت اسلامی ملت ایران و متعاقب آن پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر است که وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان به وی‍‍ژه روشنفکران و اندیشمندان جهان اسلام و ایران را احیا نمود.

وی با بیان این که حوزه های علمیه  از گذشته های دور جایگاه رفیعی در میان مردم ایران داشته اند، اظهار داشت: در طول تاریخ معاصر، نقش حوزه ها در حرکت اسلامی و تربیت جامعه بسیار حساس و تاثیر گذار بوده است. به گونه ای که  با نگاهی به تاریخ پر فراز و نشیب معاصر کشورمان در می بابیم، علما مسئولیت راهنمایی و هدایت جامعه را بر عهده داشته اند و در مبازرات مردم ایران در مقابل حکومت های جائر، پیشاپیش مردم به قیام برخواسته اند و حرکت کرده اند.

نماینده ولی فقیه در ارتش، افزود: در رژیم پهلوی تلاش های بسیاری برای منزوی کردن روحانیت و ترویج ملی گرایی در نهادهای فرهنگی و آموزشی صورت می گرفت و دانشگاه ها یکی از اهداف اصلی، برای تاثیر گذاری فرهنگی از سوی استعماگران بود.

وی گفت: اولین تحصیل کردگان ایرانی غالبا کسانی بودند که به دلیل تحصیل در غرب، نسبت به دین بی تفاوت، و در بسیاری موارد ستیزه جو بودند. در ادامه نیز نه تنها دین تضعیف شد،بلکه دین گریزی و دین ستیزی در ایران گسترش یافت. این در حالی بود که ملت ایران همواره پیشرفت های علمی را در پرتو باورهای دینی خود به دست آورده است .

وی تصریح کرد: دانشگاه جدا افتاده از دین و مبانی دینی، در آن زمان نه تنها نتوانست مسائل کشور را حل کند، بلکه به مرکزی برای  ترویج اندیشه های غربی ،شرقی و فرهنگ لیبرالی  تبدیل شد.

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی از آثار بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی را وحدت حوزه و دانشگاه خواند که با بهره گیری از رهنمودهای امام خمینی (ره) شکل گرفت و خاطر نشان کرد:امام درپیام نوروزی سال 59 خود گسترش پ‍وشش های علمی و معارف بلند و عمیق اسلامی را به عنوان هدف اصلی مطرح فرمودند. این اندیشه بلند موجب شد که حوزه و دانشگاه تلاش مشترکی برای عمق بخشی به پ‍ژوهش آغاز کنند که درفضای سیاسی کشور در آن دوران  وحدت حوزه و دانشگاه یکی از ضرورت های انقلاب محسوب می شد و توانست با رفع خطرات انقلاب، روند حیات کشور را تضمین نماید.

 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) با آگاهی  نسبت به واقعیت های تاریخی ، تحولات اجتماعی و با تکیه بر شعار نه شرقی و نه غربی، پیشرفت کشور را در گروی آمیخته شدن روشنفکران و تحصیل کردگان با دین و آشنایی روحانیون با پیشرفت های علمی جهان دانستند. و در جریان پیروزی انقلاب اسلامی هم شاهد بودیم که این دو قشر در سایه رهبری حضرت امام(ره) برای پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی جزو اقشار پیشگام بودند و برای ایفای مسئولیت های حساس خود وارد عمل شدند.

وی تاکید کرد:به دلیل اهمیت نقش این دو قشر وحدت میان آنها مورد توجه حضرت امام  و مقام معظم رهبری مدظله العالی بوده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با تاکید بر این که  امروز دانشگاه و حوزه بیشتر از گذشته به اتحاد و یکانگی نیاز دارد،گفت: وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد اصلی حضرت امام برای مقابله با ترفند دشمنان و تحقق اسلام ناب محمدی این وحدت لازم است. مقام معظم رهبری با نگاهی عمیق نسبت به مسائل جامعه فرمودند: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف . وحدت این است که همه به سمت یک جامعه اسلامی مستقل و الگو حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در با اشاره به فرارسیدن 27 آذرماه سالروز، شهادت شهید  آیت الله مفتح، خاطرنشان کرد: این روز یادآور خدمات سربازی مجاهد و شاگردی خستگی ناپذیر از شاگردان حضرت امام و مجاهدی نستوه است که با بصیرت کامل مسئولیت خود را شناخت و به درستی در راه اهداف و آرمانهای مکتب متعالی اسلام جان خود را فدا کرد.

وی افزود: شهید آیت الله مفتح از جمله افرادی بودند که  توطئه استعمار در جدا نگاه داشتن این دو قشر را احساس کرد و به این جهت در راه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، وحدت این دو نهاد را وجهه همت خود قرار داد و با آنکه در قم به عنوان یک استاد بزرگ به درجه اجتهاد رسید ، پا به عرصه دانشگاه گذاشت و موفق به اخذ درجه دکترا شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند تقویت و گسترش در فضای این دو حوزه علمی است، اظهار داشت: شاید نخستین راه برای تقویت این گفتمان، تبین دقیق مفهوم وحدت نزد طرفین باشد.یکی دیگر از راههای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، شناخت طرفین از ظرفیت های خود است.چرا که امروز ظرفیت های عظیمی در حوزه و دانشگاه وجود دارد که در سایه ایمان و وحدت می تواند تحولات بزرگی را در همه عرصه های کشور به وجود بیاورد. از این رو، ضرورت دارد که هر گونه  فاصله میان حوزه و دانشگاه از بین برود  تا این وحدت مستحکم تر شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم،  با بیان اینکه برای همکاری حوزه و دانشگاه زمینه های فراوانی وجود دارد، تصریح کرد: یکی از علمی ترین زمینه های وحدت و همکاری ، سیاست گذاری و ترسیم چشم اندازهای مشترک است. به گونه ای که هر دو نهاد برای تحقق یک هدف فعالیت کنند.

وی ادامه داد: در برهه کنونی که انقلاب اسلامی و اندیشه های زلال امام و شهدای گردان قدرانقلاب با تهاجم فرهنگی گسترده غرب مواجه شده است و بیگانگان جنگ نرم را سرلوحه اقدام های خود قرار داده اند، توجه به فرهنگ و مسائل فرهنگی از اهمیت و ضرورت اساسی برخودار است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با تاکید بر اینکه تهدید نظامی دشمن بیشتر تبلیغات است چرا که آنها برخورد نظامی را با جمهوری اسلامی را پرهزینه ارزیابی می کنند ، خاطر نشان کرد: از این رو تلاش می کند از نظر فرهنگی جوانان ما را از درون تهی کند و خانواده ها را مورد هدف قرار دهند.

وی ترویج مدگرایی، اختلاف مذهبی بین اقوام ایرانی و شیعه و سنی و گسترش فساد را از جمله شیوه های دشمن برای رسوخ در اعتقاد  جوانان دانست و با اشاره به تلاش برای ترویج مصرف مواد مخدر از سوی بیگانگان در کشور،تصریح کرد: توزیع گسترده مواد مخدردر ایران قطعا پشتوانه سیاسی دارد و یک مساله عادی نیست .

 حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای، گفت:گر چه مقام معظم رهبری از مراحل ابتدایی مذاکره فرمودند ما به نتیجه این مذاکرات خوشبین نیستیم، و در عمل هم تیز بینی مقام معظم رهبری را دیدید. اما در این زمینه باید به نکاتی چند توجه کرد.. نخست آنکه لازم است از گروه مذاکره کننده هسته ای به دلیل تلاش فراون در پیگیری انجام مذاکرات با گروه 1+5، تقدیر کنیم. چرا که با رعایت خطوط قرمز کشورمان با طرف مقابل به یک توافق رسیدند.

وی با اشاره به تحریم های مجدد آمریکا علیه ملت ایران، اظهار داشت:توافق جمهوری اسلامی گرچه بخشی از اهداف جمهوری اسلامی است، امابا توجه به روند ادامه دار مذاکرات که تاریخچه ای نزدیک به یک دهه دارد، این توافق، محصول مقاومت نظام در برابر نظام سلطه است چرا که برخی از هیمن کشورها در سال 82 حق غنی سازی برای ایران ممنوع می دانستند.

او در بیان نکته سوم به تهدید نظامی ایران از سوی آمریکا اشاره و اظهار داشت: آمریکا علی رغم هیاهوهای تبلیغاتی خود در توافق اخیر، حاضر به پذیرش حقوق مسلم هسته ای ایران گردید،گرچه در ادامه حرفهای دیگری زدند، ولی متن توافق ‍‍ژنو سندی گویا است و این موضوع یکی از دستاوردهای بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. اگر ایران فاقد نیروهای مسلح قوی بود، قطعا آمریکا حاضر به تن دادن به خواسته های مشروع و قانونی ما نمی شد.

  شکست های پی در پی آمریکا در منطقه نکته چهارمی بود که حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به آن، افزود: این امر نشان دهنده فروپاشی ه‍‍ژمونی آمریکا در منطقه است.

وی نکته پنجم در این زمینه را مواضع برخی از کشورهای منطقه دانست و گفت:آمریکا در  سالهای اخیر با عملیات روانی به دنبال ترویج ایران هراسی را  بود، اما توافق ‍ژنو هر گونه بهانه در خصوص نظامی بودن برنامه هسته ای ایران را سلب نمود و  از این رو شاهد عصبانیت صهیونیست ها و برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان بودیم.

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، توافق ژنو را گام نخست  برای یک برنامه عمل مشترک خواند و در بیان نکته ششم، اظهار داشت:1+5 متوجه شکست تحریم ها شدند و از این رو تلاش کردند از طریق دیپلماتیک و با حفظ وجهه بین الملی به توافقی با جمهوری اسلامی ایران  جهت رونق بخشیدن  به اقتصاد خود برسند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد هیئت محترم مذاکره کننده با همان نرمش قهرمانانه و مانور هنرمندانه در رسیدن به مقصود اصلی موفق باشند.

 



تاريخ : 26 / 9 / 1392برچسب:, | 6:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از جام نیوز - اگر مربی فیل کمی دیر می جنبید، یا اگر فیل کمی بیشتر شیطنت می کرد، یا... به جای ماه عسل، باید برای عروس خانم، سوم، هفتم، و چهلم گرفته می شد!

این اتفاقات در تایلند یفتاد و عروس استرالیایی و دوستان و بستگانش، هرگز این روز را از خاطر نخواهند برد.

ماجرا از این قرار است که خانمی استرالیایی داشت در گارکی در تایلند بخشی از عروسی خود را برگزار می کرد که فیلی سه ساله به آنها نزدیک شد و خرطومش را به دور گردن عروس پیچاند و آن را تا نزدیک دهان خود برد!

در لحظه ای دشوار، با ترس از مرگ, خانم عروس با خود می گفت که کاش عروسی اش را در همان استرالیا برگزار می کرد که مربی فیل به یاری او آمد و کمکش کرد تا خود را نجات دهد.

 
 



تاريخ : 26 / 9 / 1392برچسب:, | 9:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

درحالي كه كشور با مشكلات عديده‌ ناشي از ركود تورمي، تحريم و كمبود ارز مواجه است، آگهي پيش فروش مرسدس بنز مدل 2014 در برخي رسانه‌ها درحال انتشار است!


به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پارسينه، مرسدس بنز C200 مدل 2014 با سقف پاناروما(!) به صورت "قسطي" و با قيمت كل دو ميليارد و پانصد ميليون تومان و در اقساط ماهانه شش ميليون تومان و با پيش پرداخت يك و نيم ميليارد تومان به دست مشتريان تهراني مي‌رسد!

براساس همين گزارش ظاهراً متولي ورود اين سري از خودروهاي لوكس، سازمان توسعه تجارت است كه در آبان ماه امسال به 110 مدل خودروي خارجي مجوز ورود به ايران را داده است.

درحالي كه كشور دچار كمبود ارز و مشكلات اقتصادي است، صدور مجوز براي وارد كردن خودروهاي گران قيمت، هيچ مفهومي غير از تشديد بحران اقتصادي ندارد.



تاريخ : 26 / 9 / 1392برچسب:, | 9:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک پزشک طب سنتی برای بیماری‌های ناشی از سرماخوردگی، تب ناشی از آنفلونزا و گلودرد خوردن زنجبیل را توصیه کرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، علیرضا یارعلی، با اشاره به اینکه پیشگیری بهترین نوع درمان در هر بیماری است، گفت: به دلیل شیوع بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا در این فصل باید تلاش کرد تا با روش های ساده پیشگیری از بروز این بیماری جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه میکروب‌ها و ویروس‌های سرماخوردگی مسری و عامل انتقال بیماری هستند، گفت: اگر افراد قبل از اینکه دچار سرماخوردگی شوند، بدن خود را در برابر این بیماری ایمن کنند، می‌توانند به راحتی از بروز آن پیشگیری کنند.

این پزشک طب سنتی با بیان این نکته که اگر افراد دچار سرماخوردگی شدند، برای رفع درد و کاهش تب می‌توانند از جوشانده زنجبیل استفاده کنند، تصریح کرد: زنجبیل داروی گیاهی ضد سرماخوردگی است و با دارا بودن طبیعتی گرم برای برطرف کردن عوارض سرماخوردگی بسیار مفید است.

یارعلی ادامه داد: زنجبیل از گیاه زرد رنگ دارای رگه‌های بنفش با نام علمی Zingiber officinale بدست می‌آید و اگرچه معمولاً از ریشه آن نام برده می‌شود، ولی در اصل قسمت مورد استفاده گیاه"ریزوم"، ساقه متورم شده زیرزمینی آن است.

وی با بیان اینکه دلیل سودمند بودن زنجبیل اجزای تشکیل دهنده اصلی آن است، اذعان کرد: قسمت های مفید زنجبیل شامل نشاسته و اسانسها مانند زینجیبرن که به زنجبیل بوی خاص می دهد، و رزین است.

یارعلی افزود: بیشترین ارزش درمانی زنجبیل به واسطه ترکیبات ادویه های آن یعنی جینجرول‌ها است که طعم تند و سوزاننده این گیاه نوعی خاصیت گرمایی درمانی به آن بخشیده است.

این پزشک طب سنتی با بیان اینکه عصاره های ساخته شده زنجبیل اثر بسیار بهتری دارد و جذب آن سریع تر می باشد، اظهار داشت: زنجبیل را به صورت عصاره، تنتور، انواع کپسول یا روغن آن می توان تهیه و مصرف کرد.

وی زنجبیل را دارای فواید فراوانی برای سلامتی دانست و اظهار کرد: در هنگام کشیدگی عضله، درد معده، بیماری‌های حین مسافرت و همچنین بیماریهای ناشی از سرماخوردگی، تب ناشی از آنفلونزا، گلودرد، گرفتگی‌های ناشی از قاعدگی یا سردرد می توان با مصرف دو قاشق غذاخوری از دم کرده زنجبیل یا چندین ورق از ساقه ریشه دار تازه آن این دردها را درمان کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای درمان سرماخوردگی باید زنجبیل را با آب گرم، لیمو و عسل مخلوط و مصرف کرد.

 



تاريخ : 26 / 9 / 1392برچسب:کدپستی,آنلاین,عقاب نیوز,علت نیوز, | 3:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یکی از مشکلات سکونت در خانه یا محل کار جدید دسترسی به کدپستی آن مکان است.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، اداره کل جغرافیایی و کدگذاری پستی شرکت پست به منظور جلوگیری از سفرهای غیر ضروری به ادارات پست و سهولت دریافت کدپستی ده رقمی اماکن مسکونی و تجاری امکان درخواست آنلاین آنها را برای کاربران فضای مجازی فراهم نموده است.
در این سامانه با وارد نمودن مشخصات و آدرس ملک و مشخصات فردی یا شرکت و کارگاه محل فعالیت کد رهگیری به فرد متقاضی داده شده و ظرف 20 روز کدپستی ملک مورد نظر تعیین و به درخواست کننده اعلام می گردد.
همچنین در بخشی از این سامانه می توان با وارد نمودن کد رهگیری آخرین وضعیت تخصیص کدپستی به متقاضی را مشاهده نمود.

برای استفاده از این سامانه اینجا را کلیک کنید.

کدپستی چیست و چه کاربردی دارد؟

افزايش حجم داد ستدهاي پستي نقاط مختلف كشور با يكديگر و با خارج از كشور، گسترش شهرها و روستاها، هم نامي بسياري از نقاط (مثل نور آباد فارس و لرستان)، تشابه نوشتاري (مثل نوشهرو بوشهر)و از همه مهمتر توجه به سه عامل دقت، سرعت وصحت موجب گرديده پست ايران مانند بسياري از كشورهاي ديگر ناچار به استفاده از سيستم كد گذاري به روش سنتي شود.
كدپستي در ايران با استفاده از اعداد 9،1،3،4،5،6،7،8، تشكيل شده است. در اين سيستم ازعدد صفر بعلت تشابه با 5 و عدد 2 به دليل تشابه با 3 استفاده نمي گردد.

اين سيستم ابتدا بر اساس 5 رقم تعريف گرديد كه اين 5 رقم شامل دو جزء بود. جزء اول كد شناخت مقصد و جزء دوم كد توزيع و از عدد يك بعنوان حد فاصل اين دو جزء استفاده شده است. فقط شهر تهران و توابع آن از اين روش مستثني هستند بطور كلي تعداد آحاد كد توزيع بستگي به تراكم و جمعيت وتعداد اماكن هر منطقه دارد. بطوريكه كد رهسپاري تهران عدد يك و كد رهسپاري هفت کلان شهر بزرگ كشور شامل شهرهاي شيراز، مشهد، اصفهان، تبريز، اهواز، رشت وكرج دو رقم، كد رهسپاري 49 شهر درجه دو3 رقم و كد رهسپاري 343 شهر 4 رقم و كد رهسپاري ساير شهرهاي كوچك و نقاط روستاي 5 رقم ميباشد. بطور مثال كد رهسپاري شيراز 71 كازرون 731، شهرستان قائميه 7331 و دهستان خشت این استان 73341 مي باشد.

در اين سيستم آخرين عدد كد رهسپاري در كليه نقاط عدد يك است. اعداد بعد از يك در هر شهر نشان دهنده كد توزيع يعني در واقع يك قطعه يا گشت نامه رساني درهر شهر مي باشد. مثلاً شيراز داراي 196 گشت نامه رساني، شهر كازرون داراي 28 گشت نامه رساني ودهستان خشت فقط داراي يك  گشت نامه رساني است.

در مرحله دوم پست تصميم گرفت با اضافه نمودن 5 رقم به رقمهاي قبلي سيستم كد گذاري را به10رقمي تبديل نمايد كه در اين روش به هر مكان يك كد پستي منحصربه فرد تعلق مي گرفت به اين صورت كه هر گشت به 8 جزء تقسيم و رقم ششم به اين اجزا اختصاص پيدا مي كند و چهار رقم بعدي كد مكان مورد نظر است .

در اين روش به راحتي ميتوان از همين اعداد نشاني مورد نظر را پيدا كرد بطور مثال كدپستي مغازه ای در شیراز 7313643173  ميباشد كه اعداد 7 آن نشان دهنده مركز تجزيه شیرازو كرمان شامل استانهاي فارس بوشهر وكهگيلويه، بويراحمد، كرمان و هرمزگان است.

عدد 31 بعد از 7 نشان دهنده شهر كازرون؛ عدد 36 يك گشت يا منطقه از شهر؛ عدد 4 نشاندهنده يك جزء از آن منطقه وعدد۳۱۷۳ نشان دهنده مكان مورد نظر مي باشد. البته هر جزء خود به چند بلوك تقسيم مي شود كه بلوك تجمعي از چند مكان مي باشد كه از هر طرف به معبر(كوچه، خيابان، بلوارميدان و...) محدود شده باشد كه ممكن است منظم يا نامنظم باشد و ترتيب كد گذاري درهر بلوك از سمت راست بلوك شروع و با گردش در اطراف بلوك به نقطه اوليه ختم ميشود.

شماره گذاري چهار رقم آخر كه كد مكان نامیده مي شود طوري انجام مي شود كه شماره ها پشت سرهم نباشد وعدد خالي بين آنها وجود داشته تا در صورت تخريب مكان و ساخت مكاني با واحد هاي بيشتر با كمبود كد مواجه نشود. مثلاً بعد از عدد ۳۱۷۳ به مكان بعدي بجاي عدد ۳۱۷۴ ممكن است با توجه به موقعيت محل ۳۱۷۹ تخصيص داده شود.

 



تاريخ : 26 / 9 / 1392برچسب:, | 8:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دوره کارشناسی ارشد به شیوه آموزش الکترونیکی (مجازی) دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایسنا، آزمون ورودی دوره تحصیلات تکمیلی به شیوه آموزش الکترونیکی (مجازی) دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور روز جمعه ششم دی ماه در چهار شهر گرمسار، بندرعباس، ماهشهر و تهران برگزار می‌شود.

این آزمون به صورت تستی (چهار گزینه‌ای) برگزار شده و شامل دو بخش عمومی و اختصاصی است البته اگر تعداد داوطلبان رشته‌ای به حد نصاب لازم نرسد، آزمون آن رشته برگزار نخواهد شد.

جهت ورود به جلسه آزمون ارائه اصل فیش واریزی ثبت‌نام و همراه داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه) و یک قطعه عکس الزامی است.

لازم است که داوطلبان جهت اطلاع از آخرین اطلاعیه‌ها و اسامی پذیرفته شدگان نهایی و اسامی افراد تکمیل ظرفیت احتمالی، به طور مرتب به سایت مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه به آدرس vu.aut.ac.ir مراجعه نمایند.



تاريخ : 25 / 9 / 1392برچسب:, | 5:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرماندهی عملیات بغداد به شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین حسینی در خصوص شیوه‌های جدید تروریست‌ها برای بمب‌گذاری هشدار داد و از آنان خواست از دریافت کتاب به عنوان هدیه خودداری کنند.

پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از العالم گزارش داد: سرتیپ «سعد معن» سخنگوی عملیات بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرماندهی عملیات بغداد درباره شیوه‌های گروه‌های تروریستی، از جمله کمربندهای انفجاری به شکل کمربند طبی، بمب‌گذاری دیگ‌های غذا و قوطی‌های فلزی مواد غذایی و همچنین کتاب‌های دینی بمب‌گذاری شده که به عنوان هدیه به زائران تقدیم می‌شود، هشدار داده است.

وی گفت: حمل انواع سلاح از سوی شهروندان و گرفتن غذا و نوشیدنی از افراد ناشناس و حمل انواع کیف‌های بزرگ و استفاده از انواع چوب کاملا ممنوع است.

سخنگوی عملیات بغداد تاکید کرد: تردد انواع موتورسیکلت و وسایل نقلیه از 17 دسامبر 2013 تا پایان مراسم اربعین، همچنین استفاده از آب‌پاش برای خنک کردن زائران، تردد خودروها در مسیر حرکت زائران و استقرار فروشندگان دوره‌گرد در مسیر زائران ممنوع است.

وی از شهروندان خواست به شایعات مغرضانه توجه نکنند و هنگام برخورد با عناصر مشکوک به دستگاه‌های امنیتی اطلاع دهند و از راه‌هایی که دستگاه‌های امنیتی مشخص کرده‌اند، تردد کنند و هنگام وقوع هر حادثه‌ای آرامش خود را حفظ و با دستگاه‌های امنیتی همکاری کنند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

بازی Hill Climb Racing یکی از اعتیاد‌ آور‌ترین و البته هیجان‌ انگیزترین بازی‌های رانندگی است با نیوتن بیل همراه شوید جوان همراه شوید تا بلندترین و سخت ترین تپه ها را فتح کنید.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ در بازی Hill Climb Racing شما وسیله‌های نقلیه متفاوتی از جمله ماشین، تانک، موتور و ... دارید که بعد از انتخاب وسیله نقلیه مورد نظر و جاده بازی شروع می شود سعی کنید سکه هایی که در مسیر راهتان هست را جمع کنید و با نهایت سرعت حرکت کنید. در واقع این بازی یکی از جالب ترین و اعتیاد‌ آور‌ترین بازی‌های رانندگی است که بر اساس فیزیک برای گوشی ها و تبلت های اندرویدی ساخته شده است.


ارتقا تجهیزات اتومبیل‌ها، به اشتراک گذاری امتیازاتی که کسب می کنید و گرافیک بی نظیر از ویژگیهای این بازی به شمار می رود.

(تصاویر محیط برنامه، برای مشاهده در اندازه اصلی روی تصاویر کلیک کنید)

 

               

 

مشخصات
حجم: 12.8 مگابایت
نسخه: 1.12.0
اجرا در: اندروید 2.2 و بالاتر
امتیاز:

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

قائم مقام سازمان فضایی کشور گفت: برای پرتاب کاوشگر پژوهش حدود 7 میلیارد تومان هزینه شده است .

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار واحد مرکزی خبر ، حمید فاضلی افزود: برای پرتاب کاوشگر پیشگام سال گذشته سه میلیارد تومان هزینه شده بود.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم این مبلغ برای پرتابگر هزینه شده است گفت :‌پرتابگر پژوهش ، موشکی با سوخت مایع بود که دارای قابلیت هدایت و کنترل است و این مسئله باعث شد تا محل فرود«فرگام» را با دقت زیاد پیش بینی کنیم.

فاضلی به تصاویر دریافتی از کاوشگر پژوهش اشاره کرد و افزود : در تصاویر تله متری اجسامی معلق دیده می شود که در اصل پرچم هایی از کشورمان است که برای یادگاری به مراکز پژوهشی و دانشگاههای کشور اهدا خواهد شد و این پرچم ها ثابت می کند که کاوشگر در خارج از جو شرایط بی وزنی را تجربه کرده است .



تاريخ : 25 / 9 / 1392برچسب:, | 7:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در اتفاقی جالب یکی از کشته‌شدگان تصادف مینی‌بوس در محور گتوند - شوشتر که به سردخانه منتقل شده بود، با بروز علایم حیاتی به زندگی بازگشت.
 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از فارس، صبح امروز بر اثر برخورد یک دستگاه مینی‌بوس با تریلر در محور گتوند به شوشتر متاسفانه 12 نفر از سرنشینان این مینی‌بوس جان خود را از دست دادند.

همچنین در این حادثه دلخراش 10 نفر دیگر نیز مصدوم شدند که حال تعدادی از وخیم گزارش شده است.

یکی از اتفاقات جالب توجه این حادثه زنده بودن یکی از مصدومان انتقال داده شده به سردخانه بود.

یکی از این مجروحان حادثه به تصور اینکه بر اثر این تصادف جان خود را از دست داده است توسط نیروهای امدادی به سردخانه منتقل شد اما پس از دقایقی علایم حیاتی در وی تشخیص و از سردخانه به بیمارستان انتقال یافت تا مداوا بر روی این مجروح انجام شود.

با انتقال مصدومان این حادثه به بیمارستان کار مداوا بر روی آنها در بیمارستان‌های سه شهر شوشتر، دزفول و گتوند در حال انجام است.



تاريخ : 25 / 9 / 1392برچسب:, | 7:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سرپرست پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از روز چهارشنبه آلاینده‌های جوی افزایش می یابد.


به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز احمد وظیفه در گفتگو با مهر، افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بارش پراکنده برف و باران در شمال شرق کشور تا بعداز ظهر دوشنبه به تدریج قطع خواهد شد.

به گفته وِی، در روزهای دوشنبه و سه شنبه در سواحل غربی دریای خزر و استان اردبیل شاهد بارش باران و برف خواهیم بود و روز دوشنبه خلیج فارس و دوشنبه تا سه شنبه دریای عمان مواج می‌شود.

سرپرست پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت هوای تهران طی روزهای آینده اظهار داشت: در روز سه‌شنبه هوای تهران با حداقل دمای 2- و حداکثر دمای 8 درجه سانتیگراد صاف و در پاره‌ای از نقاط غبارآلود خواهد بود. در روز چهارشنبه نیز با حداقل 1- و حداکثر دمای 8 درجه سانتیگراد شاهد هوایی کمی ابری در پاره‌ای نقاط غبارآلود و در اواخر وقت همراه با افزایش ابر خواهیم بود.

وی اعلام کرد: در روز سه شنبه استان‌های اردبیل 15-، آذربایجان شرقی با 12- ، آذربایجان غربی 13- سردترین دمای کشور را خواهند داشت و در روز چهارشنبه اردبیل با 12-، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و زنجان با 10- و استان‌های قم و همدان نیز با 11- درجه سانتیگراد روزهای سردی را تجربه خواهند کرد.

وظیفه یادآورشد: طی روزهای آینده انتظار تغییرات جوی برای استان تهران نداریم و پیش‌بینی می‌شود که هوای سرد در این کلانشهر تا پایان هفته تداوم یابد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت:

آمریکا در نشست ژنو تأکید کرد که تا 6 ماه آینده تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال نخواهد شد اما امروز می‌بینیم که از تحریم های جدید سخن می گوید.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازسرویس سیاسی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری که در پایگاه هوایی شهید لشگری برگزار شد، گفت: همانطور که نیروی هوایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جزو اولین گروه هایی بود که با امام (ره) بیعت کرده و موجب تسریع پیروزی انقلاب شد، در مباحث قرآنی و فرهنگی نیز پیشتاز است.

وی در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ نصیرزاده، معاون هماهنگ کننده نهاجا، حجت الاسلام والمسلمین صبری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی و جمعی از فرماندهان و مسئولان این نیرو برگزار شد، گفت: معاونت جهاد خودکفایی نیروی هوایی، اولین معاونتی است که در سایر تدابیر مقام معظم رهبری در ارتش تشکیل شد و می توان گفت در بحث خودکفایی، نهاجا جزو اولین هاست.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه افزود: ما باید تلاش کنیم قرآن در دلها نفوذ پیدا کند و در جامعه حاکم شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه، گفت: جوانان حزب الله با تبعیت از قرآن در مقابل هیمنه 60 ساله رژیم غاصب صهیونیستی ایستاد و این حکومت جعلی را به زانو در آورد.

وی خاطر نشان کرد: اگر کسی از قرآن فاصله بگیرد، قطعاً از راه راست فاصله گرفته و در دام دروغ گرفتار می شود همانند آمریکا که در نشست ژنو تأکید کرد تا 6 ماه آینده تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال نخواهد شد ولی امروز می بینیم که از تحریم های جدید سخن می گوید.

به گزارش فارس، در ابتدای این مراسم معاون تبلیغات و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش گزارشی از روند برگزاری این مسابقات ارائه کرد و در پایان نیز به برگزیدگان این دوره از رقابتها هدایایی اهدا شد.

 



تاريخ : 25 / 9 / 1392برچسب:, | 12:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آمار نشان می‌دهد حدود ۳۱ درصد از مردم آمریکا به فشارخون بالا مبتلا هستند که ۶۶ درصد آنان بیش از ۶۰ سال سن دارند زیرا با افزایش سن، خطر ابتلا به این عارضه نیز بیشتر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  دکتر «دیوید کاتز» از مرکز تحقیقاتی طب پیشگیری در دانشگاه ییل گفت: این بیماری معمولا علائمی به همراه ندارد اما اولین پیامد آن ممکن است سکته قلبی باشد و به همین دلیل است که فشارخون بالا را «قاتل خاموش» می‌نامند.

به گزارش فاکس‌نیوز، اغلب پزشکان برای جلوگیری از ابتلا به فشارخون بالا یا کنترل کردن آن به افراد توصیه می‌کنند که میزان مصرف نمک و استعمال سیگار را کاهش دهند و میوه‌ها و سبزیجات را در رژیم غذایی‌شان بگنجانند.

همچنین رعایت توصیه‌های زیر می‌تواند برای کنترل فشارخون به شیوه طبیعی موثر باشد:

۱- مصرف ماست کم‌چرب:

بررسی‌ها نشان داده است افرادی که به مدت ۱۴ سال در هفته دو بار ماست مصرف می‌کنند نسبت به افراد دیگر ۳۱ درصد کمتر با خطر ابتلا به فشارخون بالا مواجه‌ می‌شوند.

۲- وزنه زدن:

نتایج یک بررسی حاکی از آن است زنانی که وزنه می‌زنند فشارخون سیستولیک در آنان پنج درجه و فشارخون دیاستولیک ۹ درجه کاهش می‌یابد.

۳- قرار گرفتن در معرض نور خورشید:

قرار دادن دست‌ها و پاها و صورت در معرض نور خورشید و حفظ سطح مناسب ویتامین D بدن ممکن است به کاهش فشارخون کمک کند. به گفته پزشکان، ویتامین D از منقبض شدن رگ‌ها جلوگیری کرده و عملکرد و انعطاف‌پذیری عروق را بهبود می‌دهد.

۴- داشتن روابط جتماعی:

نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ میلادی نشان داد تنهایی، فشارخون سیستولیک را طی پنج سال به طور متوسط سه درجه افزایش می‌دهد. «لوئیس هاوکلی» از دانشگاه شیکاگو معتقد است که حفظ روابط اجتماعی برای کنترل فشارخون باید جدی گرفته شود.

 



تاريخ : 23 / 9 / 1392برچسب:عکس,برخورد,گلوله,دیوار,عقاب نیوز,علت نیوز, | 1:41 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از آفتاب: در بنیاد خیریه برکت، برنامه نمایشه خوانی «ماه در آب» با حضور بازیگران و مهمانان سرشناس برگزار شد. علاوه بر بازیگرانی مانند علی سرابی، پروین قائم مقامی، هنگامه حمید زاده، ویدا جوان، هومن کیایی و...که اجرای نقش‌های نمایشنامه را برعهده داشتند، مهمانان دیگری هم به تماشای این برنامه نشستند که از جمله‌ی آنها می‌توان به نسرین ستوده، بهاره رهنما، نیوشا ضیغمی، آنا نعمتی، هاید حائری، شبنم مقدمی، مهشاد مخبری، رضا عمرانی و پژمان جمشیدی اشاره کرد.

اما شاید نکته‌ی جالب، امیرحسین هنرجوی سال قبل آکادمی گوگوش از شبکه‌ی من‌و تو باشد که در مراسم شب گذشته شرکت کرده بود و به همراه دیگران عکس یادگاری گرفت.

 

 

 

 



تاريخ : 23 / 9 / 1392برچسب:, | 12:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک مقام آگاه با تشریح جزئیات حمله به کاروان نفتی ایران در عراق، تعداد شهدا را ۲۰ ایرانی و ۲ عراقی اعلام کرد و گفت: مقامات عراقی به ما اعلام کرده‌اند این حمله تروریستی توسط القاعده برنامه‌ریزی شده بود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از، یک مقام آگاه در صنعت نفت در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه هنوز نمی‌توانیم آمار کاملاً دقیقی از تلفات حمله تروریستی به کارکنان احداث خط لوله صادراتی گاز ایران به عراق ارائه کنیم اضافه کرد: براساس آخرین اطلاعات رسیده به ما در این حمله 22 نفر کشته و 5 یا 6 نفر زخمی شدند که دو نفر از شهدا عراقی و 20 نفر دیگر ایرانی بودند.

شب گذشته خبری درباره حمله تروریستی به نیروهای پیمانکار ایرانی ساخت خط لوله صادراتی گاز ایران به عراق در منطقه‌ای بین " الندی " و " امام ویس " در 55 کیلومتری شرق بعقوبه منتشر شد.طبق اولین اخبار، مجروحان این حمله  با آمبولانس به نزدیکترین بیمارستان منتقل شدند و نیروهای امنیتی بلافاصله محل حادثه را به محاصره در آوردند.

 

این مقام آگاه با بیان اینکه مسئولیت امنیت پیمانکار احداث خط لوله در خاک عراق طبق قرارداد کاملاً با طرف عراقی بوده، اظهار داشت:  «به نظر می‌رسد در تأمین امنیت نیروهای پیمانکاری مسامحه‌ای رخ داده است.»

وی  در تشریح حادثه گفت: «براساس اطلاعات رسیده، نیروهای پیمانکار خط لوله پس از تعطیلی کار، در حال عزیمت به محل استراحت خود بودند که سه دستگاه از خودروهای آنها مورد اصابت آر‌پی‌جی قرار گرفته است. » اما یکی از کارگران عراقی زخمی شده، روایت متفاوتی دارد، او به خبرنگار رویترز گفته است: «در حالی که با همکارانمان در حال کار روی خط لوله بودیم، سه ماشین به طرفمان آمدند، سه نفر از یک  اتومبیل پیاده شده و با اسلحه های سبک به سوی ما تیراندازی کردند.»

با انجام این اقدام تروریستی، بسیاری در پی کشف عوامل بروز این حادثه هستند و در همین حال یک منبع مطلع گفته است: «مقامات عراقی به ما اعلام کرده‌اند که این حمله تروریستی توسط القاعده برنامه‌ریزی شده است و هدف آنها بر هم زدن روابط اقتصادی ایران و عراق بوده است.» وی تأکید کرد: «این اتفاق قطعاً ساخت خط لوله صادراتی گاز ایران به عراق را متوقف نمی‌کند.»

پیش از این ایران و عراق دو قرارداد صادرات گاز ایران به عراق از طریق دو خط لوله به بغداد و بصره امضا کرده‌اند.

همکاری های اقتصادی ایران و عراق از ابتدای سقوط دیکتاتور سابق –صدام حسین-، افزایش چشمگیری داشته، به گونه‌ای که ایران را به مهمترین شریک اقتصادی عراق تبدیل کرده است و فقط در استان «‌ذی‌قار» عراق، بنا بر گفته استاندار منطقه، ۱۵۰ پروژه در بخش نفت، برق و دیگر بخش‌ها به شرکت های ایرانی واگذار شده است.

گروههای القاعده و سلفی های تندروی حامی برخی کشورهای مرتجع منطقه، که از روی کار آمدن یک حکومت مردم سالار در عراق، بسیار خشمگین هستند، بارها سعی کرده اند رابطه برادری و همراه با حسن نیت جمهوری اسلامی ایران با دولت و مردم عراق را با کشتار و ترورهای وحشیانه به تیرگی بکشانند.‌



تاريخ : 23 / 9 / 1392برچسب:فیس بوک,عقاب نیوز,پایگاه خبری,علت, | 9:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این روزها بحث بر سر رفع فیلتر از شبکه اجتماعی فیسبوک و یا ممنوعیت آن زبانزد مردم و محافل ایران است. عده ای استفاده از آن را جرم می دانند و عده ای دیگر می گویند قانون مشخصی در باره آن وجود ندارد.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ،عبدالصمد خرم آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و مشاور قضایی غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور، از شبکه اجتماعی فیس بوک به عنوان یک سایت جاسوسی نام می برد که به گفته وی کسی در ضرورت ادامه فیلتر کردن آن تردید ندارد.
 
وی چند روز پس از انتشار خبر بررسی موضوع ممنوعیت عضویت و فیلترینگ فیس بوک در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تفکیک محتوای مجرمانه از محتوای غیرمجرمانه در این سایت را امکان پذیر ندانست و تاکید کرد: فعالیت چنین سایتی مغایر با قوانین جمهوری اسلامی است.
 
خرم آبادی، به وجود اشاره صریح مقام معظم رهبری در باره نقش مؤثر فیس بوک در فتنه 88 و همچنین هشدارهایی که برخی از مراجع محترم تقلید، علما و دلسوزان نظام در این خصوص دادند، استناد کرد و گفت بعید است دیگر کسی در ضرورت ادامه فیلتر این سایت تردیدی داشته باشند.
 
اینک شایسته است در این زمینه به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی و چند تن از مراجع تقلید رجوعی دوباره داشته باشیم. متن پرسش از حضرت آیت الله خامنه ای و پاسخ معظم له را همراه با توضیح بخش اسلامی سایت تبیان به شرح زیر است:
 
متن سوال:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
 
حضرت آیت الله خامنه ای
 
با سلام و احترام
 
با توجه به اینکه وب سایت فیس بوک در ایران فیلتر شده است، آیا ورود به چنین سایتی صرفا برای ارتباط با دوستان و بدون هیچ فعالیت سوء علیه منافع ملی جمهوری اسلامی اشکال دارد؟ با تشکر»
 
متن جواب:
 
«باسمه تعالی
 
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
 
به طور کلی اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست والا مانعی ندارد.
 
موفق و مؤید باشید».
 
توضیح بخش احکام اسلامی تبیان: «حکم بالا در شکل فتوا بیان شده است یعنی تشخیص مصداق به عهده مکلف گذاشته شده است و تنها به بیان حکم کلی بیان شده است؛ تشخیص اینکه آیا این شرایط در مورد فعالیت در فیس بوک صادق می باشد یا خیر به عهده مکلفین گذاشته شده است.
 
نکته ای که در حکم بالا مشخص است این است که در صورتی که این فعالیت موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست در حالی که ماهیت شبکه های مجازی بر پایه جمع آوری اطلاعات می باشد و هر چه استفاده کنندگان آن بیشتر باشند و در استفاده از آن، محدودیت کمتری برای خویش قائل باشند اطلاعات بیشتری را برای این شبکه های اطلاعاتی فراهم می کنند و در نتیجه منجر به تقویت دشمنان می شود. به نظر می آید این حکم نه حرام بودن مطلق فعالیت در این سایت را می رساند و نه جایز بودن آن را اثبات می کند، بلکه به نوعی فیمابین است. به هر حال تشخیص مصداق این حکم به عهده خود شماست».
 
****
 
نظرات مراجع دیگر در باره فیس بوک به شرح زیر است:
 
سوال: در شبکه های مجازی، مثل فیس بوک چه حکمی دارد؟
 
آیة الله صافی گلپایگانی(دام ظله): به طور کلی استفاده از فضاهای مجازی برای جهات مشروع و صحیح که موجب فساد عقیده و اخلاق نشود بلکه بتوان از آن در جهت تبلیغ و ترویج معارف دینی استفاده کرد مانعی ندارد بلکه مطلوب است، اما رفتن در سایت هایی که باعث سست شدن عقیده و فساد اخلاق و یا ترویج باطل باشد، حرام است.
 
مۆمنین باید در چنین فضاهایی که افراد با اهداف متعددی فعالیت می کنند و اندیشه های گمراه کننده خود را تبلیغ و ترویج می نمایند، با همین وسائل و همین فضا، به شبهات آن ها پاسخ دهند و احکام اسلام و معارف اهل بیت علیهم السلام را به همگان، ابلاغ نمایند و در این خصوص از علماء اعلام و اهل تخصص در کلام کمک بگیرند.
 
****
 
سوال: استفاده و بازدید وهمچنین عضویت در شبکه های مجازی مثل فیس بوک چه حکمی دارد؟
 
آیة الله مکارم شیرازی(دام ظله): چنانچه بر خلاف قوانین و مقررات باشد و مفسده داشته باشد جایز نیست.



تاريخ : 22 / 9 / 1392برچسب:لیست,جدید,تحریم,عقاب نیوز,علت نیوز, | 10:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آمریکا تعداد دیگری از شرکت‌ها و شخصیت‌های ایرانی و غیر ایرانی مرتبط با آنچه فعالیت‌های هسته‌ای ایران خوانده‌ است را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.
 به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  رویترز،  مقامات وزارت خزانه داری و خارجه آمریکا مدعی شده‌اند این اقدام نشان می‌دهد توافق اخیری که در ژنو درباره برنامه هسته‌ای ایران به دست آمد در تلاش های مداوم ما برای افشا و مختل کردن اقدامات کسانی که از برنامه هسته ای ایران حمایت می کنند یا به دنبال دور زدن تحریم ها هستند، خللی ایجاد نمی‌کند و نخواهد کرد.
 
این بار اولین بار است که چنین اقداماتی پس از توافق ماه گذشته شش قدرت جهانی و ایران در ژنو بر سر برنامه هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد.
 
مقامات آمریکایی گفته‌اند این تحریم‌های جدید کسانی و شرکت‌های را هدف قرار داده است که به جای شرکت‌ها و افرادی که قبلا در لیست تحریم‌های قبلی آمریکا قرار گرفته‌اند فعالیت می‌کنند.
 
از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت نفت مید آسیا، سینگا تانکرس، سیکیریا مارتیمت، فرلند و ویتالی سوکولنکو نام برد.
 
آمریکا همچنین نام پنج نهاد ایرانی را که مدعی شده است به طور مستقیم به توانایی ایران برای غنی سازی اورانیوم کمک می‌کنند را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.
 
دولت آمریکا مدعی شد:اعمال این تحریم‌های جدید علیه ایران منافاتی با توافق ژنو نداشته و نخواهد داشت.



تاريخ : 23 / 9 / 1392برچسب:حساب جاری,بدون دسته چک,عقاب نیوز,علت نیوز, | 10:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

افتتاح حساب جاری بدون دسته چک در تمامی شعب بانک مسکن امکان پذیر شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی بانک مسکن، محمد حسن مرادی رییس اداره کل طرح و برنامه، با اعلام این خبر افزود: به منظور گسترش و ترویج بانکداری الکترونیک، کاهش هزینه ها و مشکلات ناشی از صدور چک های بلامحل، افتتاح این نوع حساب جاری در بانک مسکن امکان پذیر شد.
 
رییس اداره کل طرح و برنامه بانک مسکن تاکید کرد: این حساب صرفاً برای اشخاص حقیقی به صورت انفرادی یا مشترک در سیستم سپرده های متمرکز افتتاح می شود و نحوه و شرایط افتتاح حساب همانند حساب جاری عادی می باشد. همچنین این حساب از تمامی مزایای حساب جاری (به جز صدور دسته چک) از جمله تسهیلات بدون سپرده و امکانات بانکداری الکترونیک برخوردار است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت صدور دسته چک برای این حساب، افتتاح بدون نیاز به معرف می باشد.
 
مرادی با بیان اینکه دارا بودنِ همزمانِ حساب جاری بدون دسته چک و حساب جاری ممنوع می باشد اظهار داشت : از کاربردهای افتتاح این نوع حساب جاری می توان به وثیقه تسهیلات پرداختی، واریز حقوق کارکنان شرکت ها و سازمان ها، بهره مندی از تسهیلات بدون سپرده و واریز سهم الشرکه بانک در تسهیلات مشارکت مدنی اشاره کرد.
 
 
 



تاريخ : 19 / 9 / 1392برچسب:, | 9:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حسین علایی با حکم مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری مدیرعامل هواپیمایی آسمان شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز یک منبع آگاه در صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با حکم ایراندخت عطاریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری سردار حسین علایی مدیرعامل شرکت خدمات هوایی آسمان شد.

این منبع آگاه عنوان کرد که عطاریان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری تجربیات کافی در حوزه حمل و نقل هوایی را به عنوان شاخصهای انتخاب علایی مد نظر قرار داده است.



تاريخ : 19 / 9 / 1392برچسب:, | 8:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس پلیس راهور گفت: طرح زمستانی از فردا در 27 استان کشور آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار مهر، سردار اسکندر مومنی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور اظهار داشت: طرح زمستانی از فردا 0 چهارشنبه ) با همکاری هلال احمر، اورژانس، سازمان راهداری، آتش نشانی و امداد خودروها آغاز می شود. این طرح تا نیمه دوم اسفند ماه در 27 استان کشور اجرا می شود. خوشبختانه پلیس و سایر دستگاهها ظرفیت هایشان را برای این طرح افزایش داده اند.

وی ادامه داد: رعایت قانون خط قرمز پلیس در طرح زمستانی است ضمن اینکه خودروها باید تجهیزات ایمنی و زمستانی را به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه پس از بازنگری در قانون راهنمایی و رانندگی و اصلاحات لازم 30 تا 40 درصد کاهش یافت، گفت: مجلس در گام دوم طرح مدیریت و کاهش سوانح و تلفات رانندگی را در دستور کار قرار داده است که با تصویب و اجرایی شدن آن تلفات جاده ای تا پایان برنامه پنجم توسعه 30 تا 40 درصد دیگر کاهش پیدا می کند. خوشبختانه قانون جدید روزآمد بوده و بازدارندگی لازم را دارد البته باد خلاء های آن نیز رفع شود به همین منظور یک فوریت طرح مدیریت سوانح و حوادث ترافیکی در مجلس به تصویب رسیده است.

تهران تبدیل به پارکینگ ماشین شده است

در ادامه امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ضمن مثبت ارزیابی کردن این بازدید و تشکر از پلیس به دلیل اقداماتش در حوزه کاهش تلفات، کنترل ترافیک و اطلاع رسانی اظهار داشت: امروز تهران به یک پارکینگ ماشین تبدیل شده است اما خوشبختانه پلیس با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و سیستم های کنترلی توانسته است ترافیک را مدیریتی کند امروز هیچ تخلفی از چشم پلیس دور نمی ماند و خوشبختانه سطح تصادفات و تلفات نیز کاهش چشمگیری یافته است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی نقش اثرگذاری در افزایش ایمنی و کاهش تلفات دارد و اگر طرح و لایحه ای در مورد کاهش تلفات به مجلس بیاید در کمیسیون اولویت اول ما می شود و سعی می کنیم از این طرح در صحن علنی حمایت کنیم. اخیراً نیز در همکاری که با مرکز پژوهشها داشتیم طرح کاهش سوانح و حوادث ترافیکی را مطرح کرده ایم که به زودی نهایی و تصویب می شود.

رئیس کمیسیون شوراها در خصوص بودجه نیروی انتظامی گفت: این نیرو حافظ جان، مال و ناموس مردم است و به همین دلیل برای اقدامات خلاقانه هر چه قدر بودجه نیاز داشته باشد سعی می کنیم آن را تصویب کنیم.



تاريخ : 19 / 9 / 1392برچسب:, | 2:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از همشهری آنلاین:
در پی درخواست ۲۰ نماینده مجلس نهم از رئیس جمهوری برای برکناری ظریف به دلیل سخنان وی در روز دانشجو که در میان دانشجویان دانشگاه تهران ایراد شده بود. محمد جواد ظریف به این واکنش مجلسی ها پاسخ داد.

 متن نوشته ظریف که در صفحه فیس بوک وی منتشر شده بدین شرح است.

دوستان سلام:

ساعت 9 و بیست دقیقه دوشنبه است. چند روزی در گزارش تأخیر شد که می بخشید.

متأسفانه نتوانستم برای مراسم نلسون ماندلا به آفریقای جنوبی سفر کنم. لازم بود صبح چهارشنبه برای مذاکرات مهمی با وزیر امورخارجه روسیه که فردا شب وارد تهران می شود در ایران باشم. این هفته میزبانرییس جمهور افغانستان، معاون سیاسی امنیتی نخست وزیر چین و وزیر امور خارجه روسیه هستیم. سفر دو مقام بلندپایه چین و روسیه برای پیگیری تفاهم های دکتر روحانی با روسای جمهور چین و روسیه در اجلاس شهریورماه سازمان همکاری شانگهای بیشکک صورت می گیرد که از اهمیت قابل توجهی برای سیاست خارجی و توسعه اقتصادی و رفاه عمومی برخوردار هستند. همچنین در این سفرها برای دور بعدی مذاکرات ایران و1+5 هماهنگی های لازم انجام می شود تا بتوانیم با بهترین شکل منافع کشور را در این مذاکرات دشوار به پیش ببریم.

سفر هفته گذشته به چهار کشور منطقه هم بازتاب مثبت وسیعی در سطح جهانی داشت و عموما از این سفر به عنوان ابتکار عمل هوشمندانه ایران یاد کرده اند. متأسفانه گروهی در داخل کشور با تحریف سخنان بنده، که تکرار موضع بیست و چند ساله کشور بود، تلاش کرده اند با هزینه کردن از منافع ملی و نسبت دادن مواضع مغایر با تمامیت ارضی کشور به وزیر امورخارجه تلاش کنند از یک سفر موفق نیز ایراد گرفته و منافع و دیدگاه های جناحی خود را به هرقیمتی به پیش ببرند.

همه باید بدانند که تمامیت ارضی ایران قابل مذاکره و معامله نیست و حتی تصور مذاکره بر سر خاک ایران و یا هرگونه القای شبهه در این زمینه اقدامی نابخشودنی است.

آنقدر در این هفته جاروجنجال زیاد بود که فرصت نشد از حضور پرشور دانشجویان عزیز دانشگاه تهران از طیف ها و دیدگاه های سیاسی مختلف در برنامه سخنرانی هفته قبل سپاسگزاری نمایم و از محبت ها و بزرگواری های آنها که به هیچ وجه خود را شایسته آن نمی دانم تشکر کنم. البته بازهم جای تأسف است که اقلیت کوچکی برای پیشبرد دیدگاه های سیاسی خود، پاسخ من به سوالات یکی از دانشجویان را تحریف کردند و یک هفته است تمام ناراحتی خود از حمایت پرشور مردم از دولت تدبیر و امید را با توهین و ناسزا و تهمت و افترا به این خدمتگزار کوچک جبران می کنند. جالب تر اینکه تعدادی از نمایندگان محترم مجلس در تذکر دیروز خود به بنده فرموده اند که من از فرهنگ شهادت و مقاومت مردم به عنوان بزرگترین عامل بازدارندگی کشور بیگانه ام و قدرت را صرفا در دیپلماسی می دانم. اگر به جای تهمت و افترا و تکیه بر خبرهای ناقص و جهت دار، به اظهارات بنده که هم از طریق نوار سخنرانی و هم از طریق بیانیه وزارت امورخارجه قابل دسترسی است، مراجعه می فرمودند به راحتی می دیدند که بنده هم دقیقا بر نقش مردم و مقاومت دلیرانه ایشان به عنوان مهمترین و ارزنده ترین مؤلفه قدرت و توان دفاعی کشور تأکید کرده ام. البته ممکن است دوستانی که در جلسه حضور نداشتند نتوانسته باشند ابراز احساسات شدید دانشجویان نسبت به این عرایض بنده که نمایانگر خودباوری و غرور ملی همه ما ایرانیان بود را لمس کنند و به همین دلیل به جای همصدایی با مردم و دانشجویان در حمایت از این موضع مشترک، به وارونه جلوه دادن واقعیات و خرده گیری از بنده بپردازند.

همانطور که بارها گفته ام امروز بیش از هر زمان دیگر به همدلی نیاز داریم و نباید دعواهای جناحی را وارد حوزه سیاست خارجی و امنیت ملی کنیم. فردا هم که علیرغم مشغله فراوان کاری برای چندمین بار برای پاسخ به سوالات نمایندگان محترم به مجلس خواهم رفت به یاری خدا بر همین نکته تاکید خواهم کرد. البته اکثریت نمایندگان ارجمند ملت بزرگ ایران از تلاش های خدمتگزاران این مردم و فرزندان این انقلاب (به تعبیر رهبر فرزانه) حمایت می کنند و امیدواریم اقلیت پرجنب و جوش مجلس نیز خود را با آحاد ملت هماهنگ سازند و در این وظیفه مشترک و تاریخی ملی یار و مددکار ما باشند. بنده و همکارانم به کار سخت و سنگینی مأمور شده ایم. نیاز به کمک و دعای خیر همه مردم داریم. انتقاد را هم با جان و دل می پذیریم ولی تخریب مواضع طرف خودی و تقویت دیدگاه ها و مواضع طرف مقابل را با هیچ منطق عقلی و ملی و دینی قابل توجیه نمی دانیم.

نوشتن این سطور بسیار سخت بود و زمانبر. شاید هم نتوانسته باشم آن گونه که شایسته است مطالب را منتقل کنم. اگر کاستی در ادای مطلب دیدید به بزرگواری خود ببخشید. تا نوبتی دیگر و دیداری دوباره خدانگهدار

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: به رسمیت شناخته شدن حق غنی سازی ما حاصل ایستادگی ملت و رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در این برهه از زمان است.

  

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش امروز در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر کوی‌های سازمانی ارتش در استان کرمان طی سخنانی، امر به معروف و نهى از منکر را از ضروریات ایمان و رستگارى در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: به همان اندازه که این فریضه باعث رستگاری انسان می‌شود، دست کشیدن از نهى از منکر و بى‏اعتنایى به رواج منکرات نیز جامعه را به سمت تباهى سوق می دهد.

نماینده ولی فقیه در ارتش اجرای صحیح و منطقی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را لازمه حیات، بقا و سلامت جامعه عنوان و تصریح کرد: در این باره لازم است که مسئولین و تصمیم‏گیران، به مباحث مطرح شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب(مدظله العالی) در خصوص تهاجم فرهنگی و عملیات روانی دشمنان حداکثر توجه را داشته باشند و با شناسایی نواقص و کمبودها در سطح جامعه، تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

وی در ادامه به شیوه‌های گوناگون امربه معروف و نهی از منکر اشاره و درباره دوام و اثرگذاری هر چه بهتر این فریضه خاطرنشان کرد: باید آمران به معروف و ناهیان از منکر طوری رفتار کنند که مردم، اعمال آنان را گویاتر از سخنانشان ببینند تا در نهایت آنان را درکنار خود حس کنند نه در مقابل خود.

مقابله با انواع تهاجم فرهنگی دشمن با استفاده از فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی دیگر از مباحثی بود که  حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به آن اشاره و در این باره گفت: درست است که ما جنگ فیزیکی نداریم اما امروز درگیر جنگ دیگری به نام تهاجم فرهنگی هستیم که در آن دشمن با تمام توان خود به میدان آمده، چراکه می داند جنگ فیزیکی با ایران اسلامی برایشان بسیار پرهزینه خواهد بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مقابله با توطئه‌های دشمنان در زمینه‌های گوناگون فرهنگی و سیاسی را از اولویت‌های این سازمان برشمرد و افزود: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سطح آجا به وی‍ژه برای خانواده های آنان برنامه‌های متنوع فرهنگی، قرآنی و همچنین طرح بصیرت را با جدیت دنبال می‌کند و امروز به لطف خدا شاهد به ثمر رسیدن این اقدامات در سطوح گوناگون آجا هستیم.

وی در پایان با اشاره به توافق صورت گرفته میان کشورمان و 1+5 اظهار داشت: به رسمیت شناخته شدن حق غنی سازی ما حاصل ایستادگی ملت و رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در این برهه از زمان است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه حضور خود در استان کرمان ضمن بازدید از مراکز فرهنگی، مساجد و حسینیه های منازل سازمانی آجا، در جمع کارکنان وظیفه مرکز آموزش 05 و قرارگاه عملیاتی جنوب شرق کرمان نیز حضور یافت و در خصوص مسائل گوناگون فرهنگی و سیاسی با آنان به بحث و گفت و گو پرداخت.

همچنین در پایان این مراسم که با حضور و سخنرانی آیت الله جعفری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمان و حجت الاسلام والمسلمین فراتی، معاون سازمان قضائی نیروهای مسلح در استان برگزار شد، از جمعی از آمران به معروف و ناهیان از منکر و جوانان فعال این حوزه در کوی های سازمانی آجا تقدیر بعمل آمد.

 



تاريخ : 16 / 9 / 1392برچسب:, | 9:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسوول روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: یک شهروند مسیحی فرانسه به نام ˈمیشل گوژوˈ در حرم مطهر رضوی به دین اسلام مشرف شد.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  ˈحسین یوسفیˈ روز شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این تازه مسلمان که 60 سال دارد مدیر بین المللی یکی از شرکت های تجاری فرانسه است که پس از تشرف به حرم مطهر رضوی مصمم شد مسلمان شیعی شود.

وی بیان کرد: این مرد فرانسوی در آیینی از سوی اداره امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برگزار و پس از به زبان آوردن شهادتین مسلمان شد.

وی اظهار کرد: گوژو که به واسطه نوع شغل خود بارها به کشورهای خاورمیانه از جمله ایران سفر کرده، علت گرایش اش به دین اسلام را کامل یافتن این دین از طریق مطالعات گسترده اش و ارتباط گیری مطلوب با مسلمانان عنوان کرد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 10 زائر غیرایرانی در حرم مطهر رضوی به دین مبین اسلام مشرف شدند که به هر یک از آنان از سوی مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی یک جلد قرآن کریم، تندیس سنگ مضجع حضرت امام رضا (ع)، کتاب هایی درباره اصول اعتقادی اسلام و مذهب شیعه و بسته های فرهنگی و متبرک اهدا شده است.



تاريخ : 17 / 9 / 1392برچسب:, | 6:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با نرم افزار R-Studio Network Edition اطلاعات از دست رفته خود را در کوتاه ترین زمان ممکن بازیابی کنید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ شاید برای شما هم پیش آمده است که اطلاعات مهم و ارزشمندی را به اشتباه پاک کرده باشید و برای بازیابی آن ها نرم افزارهای متفاوتی را امتحان کرده باشید ولی هیچ کدام فایل های از دست رفته شما را بازابی نکرده اند. دریچه نرم افزار کاربردی R-Studio Network Edition را معرفی می کند که ابزاری قدرتمند در زمینه بازیابی اطلاعات برای متخصصان، مهندسان سیستم و مدیران شبکه می باشد به وسیله این نرم افزار می توان داده ها و اطلاعات مختلف از دست رفته از TCP/IP را بازیابی کرد. از ویژگی های جالب این نرم افزار پشتیبانی از فایل های FAT (FAT12, FAT16, FAT32), NTFS, NTFS5 است.


شما با نصب R-Studio قادر به بازیابی اطلاعات زیر خواهید بود:

  • پاک شده از سطل زباله ویندوز
  • حذف شده توسط آنتی ویروس و یا حملات ویروسی
  • بعد از پارتیشن فایل ها، حتی برای فایل سیستم های مختلف زمانی که مجدد فرمت شده است
  • ساختار پارتیشن در هارد دیسک آسیب دیده و یا تغییر یافته است
  • بروز بد سکتورهای هارد دیسک

 



تاريخ : 17 / 9 / 1392برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امروزه اکثر نامه نگاری های اداری به وسیله ی نرم افزار word تهیه می شود، اگر علاقه مند به آموزش این نرم افزار هستید ما را در سلسله گزارش های این نرم افزار همراهی كنيد.
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در سلسله گزارش هایی قصد داریم آموزش های کاملی از نحوه کار با واژه پرداز ورد به شما بدهیم، در این گزارش قصد داریم نحوه ایجاد تصاویر هوشمند را برای شما دوستان عزیز توضیح دهیم. 
 
 
نرم افزار word با استفاده از امکانات نرم افزار صفحه گسترده exel، قابلیت ایجاد انواع مختلف نمودار را در اختیار ما قرار می دهد 
 
 
برای درج نمودار (CHART) در سند، عملیات زیر را انجام می دهیم:
 
- روی سربرگ   کلیک کرده و از گروه ابزارهای ILLUSTRATIONS روی دکمه  کلیک می کنیم.
- پنجره ی محاوره ای insert chart مطابق شکل زیر ظاهر می شود. در این پنجره با توجه به نوع کاربرد، نمودارها در چند گروه دسته بندی شده اند. نمودار مورد نظر را انتخاب کرده و دکمه   را کلیک می کنیم.
 
 
مطابق شکل زیر نمودار در سند word درج شده و پنجره ی نرم افزار exel در کنار پنجره نرم افزار word ظاهر می شود. مقادیر نمودار در پنجره ی نرم افزار exel نمایش داده می شود. این مقادیر به صورت نمونه هستند و باید آ ها را مطابق نمودار مورد نظر خود تغییر داد. با تغییر مقادیر در نرم افزار exel، نمودار درج شده در سند WORD نیز تغییر می کند.
 
 
در هنگام ذخیره سند WORD مقادیر درج شده در نرم افزار EXEL به همراه سند WORD ذخیره می شوند. در صورتی که بخواهیم مجددا مقادیر نمودار را تغییر دهیم، کافی است روی نمودار راست کلیک کرده و از منوی ظاهر شده گزینه ی   را انتخاب می کنیم. بلا فاصله پنجره نرم افزار EXEL به همراه مقادیر نمودار ظاهر شده و می توان مقدار را تغییر داد.
 
نکته:
روش دیگری برای درج نمودار در سند WORD وجود دارد. در این روش نمودار را در نمر افزار EXEL ایجاد کرده و قالب بندی می کنیم، سپس نمودار را کپی کرده و سند WORD قرار می دهیم. در این روش بر خلاف روش قبل، اطلاعات نمودار در یک فایل مستقل EXEL ذخیره می شود و نمودار درج شده در WORD به مقادیر نمودار EXEL متصل نبوده و در نتیجه نمی توان از درون WORD مقادیر نمودار را تغییر داد.
 
 
 
 
 
 



تاريخ : 16 / 9 / 1392برچسب:, | 4:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با فارس از برنامه‌های دو تن از کارشناسان آژانس در ایران خبر داد.

خبرگزاری فارس: برنامه امروز و فردای کارشناسان آژانس در ایران 

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوزبهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، گفت: صبح امروز طبق اعلام قبلی، دو تن از کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور بازدید از تأسیسات اراک، وارد تهران شدند.

وی افزود: این دو کارشناس آژانس، امشب، پس از اتمام جلسات خود با کارشناسان سازمان انرژی اتمی ایران، تهران را به مقصد اراک ترک می‌کنند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشور، درباره برنامه‌های امروز این دو کارشناس آژانس در تهران، گفت: جلسه با کارشناسان سازمان انرژی اتمی از جمله برنامه‌های قابل ذکر این دو کارشناس آژانس بین‌المللی در تهران بوده است.

کمالوندی در پایان گفت: دو کارشناس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فردا بعد از بازدید از تأسیسات اراک ایران را ترک می‌کنند.



تاريخ : 16 / 9 / 1392برچسب:, | 8:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آزمون پذیرش دستیاری تخصصی دوره چهل و یکم با تغییراتی مانند محدود شدن امکان انتخاب رشته و تغییر ضریب دروس همراه شده است.همچنین زمان برگزاری این آزمون نیز از اسفند امسال به اردیبهشت ۹۳ موکول شد.

به گزارش فارس، ثبت نام آزمون های پذیرش دستیاری تخصصی دوره چهل و یکم طبق برنامه ریزی انجام شده از تاریخ 7 اسفند تا 17 دی‌ از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی خواهد بود.

بنابراین، متقاضیان شرکت در چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیاری تخصصی باید در این مهلت مقرر با مراجعه به سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

همچنین تاریخ برگزاری چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیاری تخصصی که قرار بود اسفند برگزار شود از تاریخ 8 اسفند 92 به تاریخ 11 اردیبهشت 93 تغییر یافت.

این آزمون از نظر اجرایی با آزمون های دیگر تفاوتی ندارد و برخی تغییرات منوط به بعد از برگزاری و نحوه پذیرش خواهد بود به این ترتیب در حال حاضر دستیاران امکان انتخاب 100 رشته - محل را دارند اما به دلیل زیاد بودن امکان انتخاب رشته - محل،معاونت آموزشی وزارت بهداشت در نظر دارد امکان انتخاب رشته را بر اساس علایق محدود کند.

طبق این بررسی‌ها، امکان انتخاب رشته محدود می شود و میزان تعداد انتخابها در زمان مقتضی به اطلاع دستیاران می رسد.

همچنین ضریب دروس نیز تغییر خواهد کرد تا در زمان انتخاب رشته فرد با توجه به نمره و ضریب دریافتی انتخاب بهتری انجام دهد.



تاريخ : 17 / 9 / 1392برچسب:دانلود,فایرفاکس26,عقاب نیوز, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

Mozilla Firefox 26 Final محصولی از کمپانی Mozilla مرورگری امن، مطرح، قدرتمند و با امکانات فراوان و سرعت بالاست. این مرورگر محبوب را به خاطر کیفیت و کارایی بالایش هم ردیف سایر مرورگرهای مطرح دنیا مانند Internet Explorer و Opera و شاید بهتر از آنها در بعضی امکانات نسبت به شده است.توانایی باز نمودن تمامی پنجره ها به صورت Tabbed Browsing تحت یک پنجره ی Firefox و توانایی جلوگیری از باز شدن پنجره های تبلیغاتی مزاحم به صورت Pop-up از جمله ویژگی های این مرورگر می باشد.

امنیت بالا و جلوگیری از ورود Spyware ها و جاسوس ها به سیستم شما ویژگی برتر این نرم افزار است. مجهز به موتور قدرتمند جستجوی درونی می باشد و همچنین از سرعت بالا در دانلود فایل ها از اینترنت سود می برد، می تواند فایل های دانلود شده رو دسته بندی نموده و خودش در پوشه ای خاص ذخیره نماید! محیط زیبا همراه با امکانات فراوان از قبیل تغییر در شکل ظاهر و اضافه یا حذف نمودن Toolbar ها کار با فونت های مختلف و درشت و ریز کردن صفحه همچنین مجهز بودن به Theme های گوناگون بر زیبایی و توانایی این مرورگر افزوده است. Firefox با تمامی نسخه های ویندوز سازگار است.

دانلود



تاريخ : 15 / 9 / 1392برچسب:, | 8:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ایرنا- تیم ملی فوتبال ایران در گروه ششم جام جهانی 2014 برزیل با تیم های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگووین همگروه شد.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایرنا، آیین قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل امشب (جمعه) در شهر سالوادور ایالت باهیا برگزار شد و تیم ایران در گروه ششم این رقابت ها با تیم های آرژانتین و نیجریه و بوسنی و هرزگووین همگروه شد.

کاناوارو قرعه ایران را در جام جهانی 2014 برداشت.

نخستین دیدار ایران مقابل تیم نیجریه در شهر کوریتیوا است.

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله انتخابی جام جهانی برزیل با 16 امتیاز و مقتدرانه به عنوان تیم نخست گروه اول قاره آسیا به این رقابت ها صعود کرد.

ایران تاکنون سه بار در سالهای 1978، 1998 و 2006 به جام جهانی فوتبال صعود کرده است اما هیچ گاه از مرحله گروهی بالاتر نرفته است.



تاريخ : 16 / 9 / 1392برچسب:, | 5:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زمانی که لباس ورزشی سفید شما در اثر انداختن با پیراهن صورتی تازه خریداری شده داخل ماشین لباسشویی رنگ گرفته است ، چاره کار خیس کردن آن داخل جوش شیرین ، پودر شوینده ، نمک و آب است که حکم سفید کننده را خواهد داشت.

 یک بسته جوش شیرین کافیست تا لباس ها و پارچه های کتان شما همیشه تمیز باشند.

۱- اگر از افرادی هستید که سبد لباس های کثیف را تا زمان شستشو داخل کمد می گذارید، برای از بین رفتن بوی نامطبوع و بو نگرفتن لباس های تمیز ، مقداری جوش شیرین روی آن ها بپاشید.

۲- برای از بین بردن بوی سیگار از روی لباس ، یک دوم پیمانه جوش شیرین را تقریبا داخل ۴ لیتر آب حل کنید. لباس را قبل از شستشو یک ساعت داخل آن خیس کنید تا خوشبو شود. از این روش برای لباس هایی که بوی کلر و عرق می دهند نیز استفاده کنید.

۳- به جای خرید نرم کننده های آماده ، نصف پیمانه جوش شیرین در دور آبکشی به ماشین لباسشویی اضافه کنید تا لباس ها نرم تر شده ، تازه تری دهند.

۴- زمانی که لباس های شما بوی گریس ، روغن یا بنزین می دهد، آن ها را داخل کیسه زباله گذاشته رویشان جوش شیرین بپاشید. در آن را دو روز ببندید تا مانع انتشار و باعث از بین رفتن بو شده ، سپس طبق معمول بشویید.

۵- زمانی که لباس ورزشی سفید شما در اثر انداختن با پیراهن صورتی تازه خریداری شده داخل ماشین لباسشویی رنگ گرفته است ، چاره کار خیس کردن آن داخل جوش شیرین ، پودر شوینده ، نمک و آب است که حکم سفید کننده را خواهد داشت.

۶- کپک را با جوش شیرین از ماشین لباسشویی خود دور کنید. در فاصله بین چند بار استفاده از این دستگاه ، مقداری جوش شیرین روی قسمت استیل ماشین بپاشید تا بوی بهتری داده ، از رشد کک ها جلوگیری کند.



تاريخ : 15 / 9 / 1392برچسب:, | 5:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس‌جمهور در پیامی، درگذشت کاظم معتمد نژاد را به فرزندان، بستگان، شاگردان، دانشوران ارتباطی و جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت گفت.

خبرگزاری فارس: روحانی درگذشت معتمدنژاد را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهور در پیامی، درگذشت کاظم معتمدنژاد را به فرزندان، بستگان، شاگردان، دانشوران ارتباطی و جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام روحانی به شرح زیر است:

بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت استاد ارجمند دکتر کاظم معتمدنژاد را به فرزندان، بستگان و شاگردان ایشان، دانشوران ارتباطی، توسعه پژوهان و جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت می‌گویم.

خدمات ارزنده ایشان در زمینه توسعه علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری در ایران ماندگار و درخور قدردانی مدام است. شایسته است دستگاه‌ها و نهادهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کشور به نحو شایسته‌ای دانش، منش و روش آن استاد فرزانه را که تجلی اعتدال در نظر و عمل بود، پاس بدارند.

از خداوند بزرگ برای روح بلند ایشان، مغفرت و برای بازماندگان ارجمند صبر و بردباری مسألت دارم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران



تاريخ : 16 / 9 / 1392برچسب:, | 8:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 



تاريخ : 16 / 9 / 1392برچسب:, | 1:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بی‌بی شهربانو چندی پیش گفت: من هنوز تنقلاتی مانند "پفک، بستنی، نوشابه و شاید هم فست‌فود‌ها" را در رژیم غذایی خود دارم.

بی‌بی شهربانو فاتحی‌چنار پیرترین زن ایران با دارا بودن بیش از 120 سال سن و داشتن بیش از 200 فرزند‌، نوه‌، نتیجه‌ و نبیره‌ شب گذشته به علت کهولت سن در شهربابک درگذشت.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از فارس، بی‌بی شهربانو چندی پیش گفت: من هنوز تنقلاتی مانند "پفک، بستنی، نوشابه و شاید هم فست‌فود‌ها" را در رژیم غذایی خود دارم.

وی گفته بود، 20 سال است که نزد هیچ پزشکی نرفته است.

گفتنی است،‌ این بانوی شهربابکی خبرنگاران را برای انجام مصاحبه‌ای دیگر دعوت کرده بود، اما به دیار باقی شتافت.