عقاب نیوز :

 

 

اهداي يك ميليارد ريال كمك هاي نقدي كاركنان ارتش به مردم زلزله زده استان آذربايجان شرقي


همزمان با روز عيد سعيد فطر و به منظور كمك به امر بازسازي مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي، كاركنان سرافراز ارتش جمهوري اسلامي ايران مبلغ يك ميليارد ريال كمك نقدي به مردم آسيب ديده اين استان اهدا كردند.

به گزارش روابط عمومي نيروي زميني ارتش، اين مبلغ اهدايي توسط حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ديدار با آيت الله شبستري، نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز تقديم گرديد.

در اين ديدار همچنين حجت الاسلام و المسلمين آل هاشم با ارائه گزارشي از فعاليت هاي امداد رساني يگانهاي مختلف ارتش به مردم مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي گفت: يگانهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در كنار سپاه پاسداران، بسيج مردمي و ساير نيروهاي نظامي و انتظامي از همان نخستين دقايق سانحه در مناطق زلزله زده استان حضور پيدا كرده   و در انجام آواربرداري و امدادرساني به مردم نقش مهمي برعهده داشتند.

وي در ادامه با اشاره به امدادرساني به موقع هوانيروز در ارسال كمكهاي اوليه و دارو به روستاهاي صعب العبور، حضور يگانهاي مخابراتي لشگر 21 حمزه سيدالشهدا (ع) آذربايجان در منطقه و برقراري ارتباط بي سيم مناطق اهر، ورزقان و هريس با تبريز، امدادرساني مناسب تيم هاي پزشكي و پرستاري نيروي زميني ارتش، استقرار تانكرهاي آب آشاميدني و دستگاه هاي مجهز پخت نان (تكنوپخت)، اعزام وسايل و تجهيزات سنگين ازجمله لودر و بولدوزر توسط يگانهاي مهندسي لشگر 21، ارسال كمكهاي نقدي و غير نقدي كاركنان غيور ارتش از جمله اهداي مبلغ 200 ميليون ريال توسط آزادگان سرافراز نيروي هوايي ارتش و ... بخشي از فعاليت هاي ارتش در كمك رساني به مردم زلزله زده استان آذربايجان شرقي مي باشد

.

حجت الاسلام آل هاشم همچنين با قدرداني از همراهي، همدلي و كمك رساني همه جانبه مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي و تمامي دستگاه ها و نهادها در اين سانحه؛گفت: حضور پربركت مقام معظم رهبري در مناطق زلزله زده نيز در كاهش آلام مردم  آسيب ديده و بازگشت آرامش به چهره آنان بسيار تاثيرگذار بود.   

 

گفتني است، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش پس از ديدار با آيت الله شبستري با حضور در منطقه زلزله زده ورزقان ضمن ديدار و گفتگو با مردم اين منطقه از نزديك در جريان مشكلات و نارسائي هاي موجود در مناطق آسيب ديده قرار گرفت.

وي دراين ديدار صميمانه ضمن ابراز همدردي با مردم مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي، اظهار اميدواري كرد: با همت مضاعف تمامي دستگاه هاي مسئول، كار بازسازي و نوسازي مناطق آسيب ديده در كمترين زمان ممكن به پايان برسد.

شايان ذكر است، در بازديد رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش از مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي، امير سرتيپ دوم ستاد ميربيرنگ، فرمانده لشگر 21 حمزه سيدالشهدا (ع) آذربايجان و تعداد ديگري از فرماندهان و مسئولان يگانهاي سرزميني آجا در اين استان حضور داشتند.





عقاب نیوز :

خرم آباد - خبرگزاری مهر:

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت:

مذاکرات سازشی هیچ چیزی جزء تحقیر برای ملتهای مسلمان ندارد و تنها راه عزت و نجات آنها مقاومت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی آل هاشم در جمع راهپیمایی کنندگان روز قدس در خرم آباد با تاکید بر اینکه حمایت از فلسطین و دشمنی با صهیونیسم از سیاستهای راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: اکنون نه تنها ملت فلسطین بلکه همه ملتهای مسلمان و به ویژه جهان عرب آگاه شده اند که تنها راه بازپس گیری حقوق پایمال شده آنها پایداری و مقاومت است.

وی تصریح کرد: مذاکرات سازشی هیچ چیزی جزء تحقیر برای ملتهای مسلمان ندارد و تنها راه عزت و نجات آنها مقاومت است.

بیت المقدس اولین خاکریز مبارزه با دشمنان اسلام

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز با نامگذاری روز قدس توسط امام (ره) فریاد مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم در سراسر جهان طنین انداز شده است، گفت: همواره بیت المقدس برای مسلمانان دارای اهمیت بوده چرا که اولین خاکریز مبارزه با دشمنان و مهم ترین عامل وحدت در میان مسلمانان محسوب می شود.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: امروز مردم فلسطین با سلاح سنگ و انتفاضه در مقابل استبداد ایستاده اند و تا آخرین نفس خود سرود مقاومت و شهادت سر خواهند داد.

وی با بیان اینکه روز قدس روز حیات اسلام است، بیان داشت: امروز مردم فلسطین با قطره قطره خون شهدای خود فریاد مسلمانی و مبارزه با ظلم را سر می دهند.

ابر قدرتها از ندای بلند پیروزی و بیداری مسلمانان به هراس افتاده اند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز ابر قدرتها از ندای بلند پیروزی و بیداری مسلمانان به هراس افتاده اند، گفت: امروز سرنگونی و شکست مستکبران نزدیک شده است.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه نامگذاری روز قدس به عنوان حمایت از فلسطین و مردم آن یکی از ابتکارات امام راحل بوده است، ادامه داد: حضور بزرگ و با عظمت مردم در راهپیمایی روز قدس یک بار دیگر استکبار جهانی را مایوس کرد.

وی افزود: حضور شکوهمند ملت ایران و همچنین مردم غیور لرستان در راهپیمایی امروز توطئه دشمنان نظام را نقش بر آب کرده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نظام سلطه آخرین تلاش های خود را برای حفظ اسرائیل و تامین امنیت آن به کار گرفته است، بیان داشت: این در حالیست که شکست های پی درپی در دمشق و حلب یک شکست دوباره برای اسرائیل به حساب می آید.

امسال مردم در راهپیمایی روز قدس سنگ تمام گذاشتند

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه امسال مردم در راهپیمایی روز قدس سنگ تمام گذاشتند، ادامه داد: امروز صهیونیسم جهانی از بیم بیداری اسلامی به شدت در حال فعالیت علیه کشورمان و معرفی کردن ایران به اعراب به عنوان دشمن درجه یک آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه ما باید علاوه بر محکم کردن پیوند ها فشار جهانی را علیه غده سرطانی اسرائیل به کار بگیریم، افزود: امروز دومین مراسم راهپیمایی روز قدس پس از بیداری اسلامی است که در کشورهای مسلمان برگزار می شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تبعیت از ولایت تنها راه نجات کشتی انقلاب در طوفان است، گفت: حمایت از ولایت موج امیدواری را در بین ملتهای تحت سلطه استبداد به وجود می آورد.

حجت الاسلام آل هاشم تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به برکت اهتزاز پرچم حاکمیت اسلام در میان ملتهای منطقه موجب امیدواری همه آزادی خواهان شده است.



تاريخ : 27 / 5 / 1391برچسب:, | 6:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

ز بامداد جمعه، 16 پس لرزه ديگر اهر و ورزقان را لرزاند.

به گزارش ايسنا، 16 رويداد لرزه‌يي با بزرگي بيش از 2.5 در مقياس امواج دروني زمين از بامداد تا ساعت 13 و 30 دقيقه بعد از ظهر جمعه 27 مردادماه در منطقه زلزله زده اهر و ورزقان ثبت شده كه بزرگترين آنها با بزرگي 3.9 در ساعت 9 و 18 دقيقه و 15 ثانيه در 10 كيلومتري ورزقان و 33 كيلومتري اهر در استان آذربايجان شرقي به وقوع پيوسته است.
 
عمق اين زلزله چهار كيلومتر گزارش شده است.
 
در ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شامگاه پنج شنبه ۲۶ مرداد هم زلزله‌ای با بزرگي 4.6 در مقياس امواج دروني زمين در منطقه وزرقان رخ داد که منجر به ترکیدگی لوله گاز و آتش سوزی در یکی از خانه‌های روستای کاسین از توابع ورزقان شد.
 
بعد از ظهر شنبه 21 مردادماه جاري دو زمين لرزه به بزرگي 6.2 و 6 در مقياس امواج دروني زمين اهر و ورزقان را لرزاند كه به جان باختن حدود 306 نفر و مجروح شدن و صدها نفر از ساكنان منطقه منجر شد.



تاريخ : 27 / 5 / 1391برچسب:, | 4:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به مواج شدن دریای خزر طی 48 ساعت آینده گفت : از عصر فردا شاهد بارش باران در مناطق زلزله زده خواهیم بود.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با مهر افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی از فردا در آذربایجان شرقی و مناطق زلزله زده شاهد افزایش ابر خواهیم بود. این افزایش ابر از عصر فردا همراه با رعد و برق و بارندگی پراکنده و وزش باد خواهد بود.

وی افزود: این وضعیت تا روز یکشنبه نیز ادامه خواهد داشت و شاهد بارندگی پراکنده در این مناطق خواهیم بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: از اواخر وقت امروز با نفوذ جریانات شمالی در سواحل دریای خزر دمای هوا در این مناطق کاهش یافته و دریای خزر مواج خواهد بود.



تاريخ : 27 / 5 / 1391برچسب:, | 12:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

فرمانده آتش‌نشانان ايستگاه 67 تهران از نشست زمين در خيابان مولوي در بامداد امروز (جمعه) خبرداد.

محمود صادقي در گفت و گو با ايسنا، در تشريح خبر نشست زمين در خيابان مولوي گفت: در ساعت 4:51 صبح امروز آتش نشانان ايستگاه 67 از طريق تماس مردمي در جريان وقوع حادثه‌اي در نزديكي چهاراه وحدت اسلامي قرار گرفتند كه بلافاصله آتش‌نشانان به محل اعزام شدند.






تاريخ : 27 / 5 / 1391برچسب:, | 4:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، سرهنگ محمدرضا مهماندار در گفتگو با مهر گفت : قرار بود امروز از ساعت 13 جاده چالوس از میدان امیرکبیر به سمت چالوس بسته  و از ساعت 16 از مرزن آباد به سمت کرج یک طرفه شود اما از صبح امروز با حجم بالای ترافیک به سمت چالوس روبرو بودیم.
 
وی افزود : با توجه به ترافیک سنگین جنوب به شمال این جاده محدودیت های ترافیکی لغو و جاده به صورت دو طرفه خواهد بود.



تاريخ : 27 / 5 / 1391برچسب:, | 5:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: هلال ماه در لحظه غروب خورشید روز شنبه حداکثر دو درجه از افق ارتفاع دارد و مدت مکس آن بالای افق حدود یک ربع و درخشندگی آن کمتر از یک و نیم درصد است که با توجه به شرایط غبارآلود بودن منطقه و خشک بودن سطح زمین، احتمال رویت این هلال بسیار ضعیف است.



ادامه مطلب
تاريخ : 26 / 5 / 1391برچسب:, | 4:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرنامه دانشجویان ایران:

 
 
 
persian : مرگ بر اسراییل
 
arabic: الموت لاسرائیل
 
english: Death to Israel
 
hebrew: מוות לישראל
 
afrikaans: Dood aan Israel
 
albanian: Vdekje Izraelit
 
armenian: Մահ Իսրայելին
 
azerbaijani: İsrailə ölüm
 
basque: Israelen Death
 
belarusian: Смерць Ізраілю
 
bengali: ইজরায়েলের মৃত্যু
 
bulgarian: Смърт на Израел
 
catalan: Mort a Israel
 
chinese (simplified): 以色列去死
 
chinese (traditional): 以色列去死
 
croation: Smrt Izraelu
 
czech: Smrt Izraeli
 
danish: Død over Israel
 
dutch: Dood aan Israël
 
estonian: Surm Iisraelile
 
filipino: Kamatayan sa Israel
 
finnish: Kuolema Israelille
 
french: Mort à Israël
 
galician: Morte a Israel
 
georgian: სიკვდილი ისრაელის
 
german: Tod für Israel
 
greek: Θάνατος στο Ισραήλ
 
gujarati: ઇઝરાયેલ મૃત્યુ
 
haitian creole: Lanmò ak pèp Izrayèl la
 
hindi: इसराइल की मौत
 
hungarian: Halál Izrael
 
lcelandic: Death til Ísrael
 
indonesian: Kematian bagi Israel
 
irish: Bás ar Iosrael
 
italian: Morte a Israele
 
japanese: イスラエルの死
 
kannada: ಇಸ್ರೇಲ್ ಡೆತ್
 
korean: 이스라엘에게 죽음을
 
latin: Mors Israhel
 
latvian: Nāve uz Izraēlu
 
lithuanian: Mirtis į Izraelį
 
macedonian: Смрт за Израел
 
malay: Kematian kepada Israel
 
maltese: Mewt għall-Iżrael
 
norwegian: Death to Israel
 
polish: Śmierć Izraelowi
 
portuguese: Morte a Israel
 
romanian: Moarte Israel
 
russian: Смерть Израилю
 
serbian: Смрт Израелу
 
slovak: Smrť Izraelu
 
slovenian: Smrt v Izrael
 
spanish: Muerte a Israel
 
swahili: Kifo kwa Israeli
 
swedish: Död åt Israel
 
tamil: இஸ்ரேலுக்கு இறப்பு
 
telugu: ఇజ్రాయెల్ కు మరణం
 
thai: ตายไปยังอิสราเอล\
 
turkish: İsrail’e Ölüm
 
ukrainian: Смерть Ізраїлю
 
urdu: اسرائیل کی موت
 
vietnamese: Cái chết đến Israel
 
welsh: Marwolaeth i Israel
 
yiddish: טויט צו ישראל
 



تاريخ : 26 / 5 / 1391برچسب:, | 4:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

قیمت خودرو های داخلی همچنان رو به افزایش است.

به گزارش افکارنیوز؛ افزایش قیمت ارز بر بازار خودرو نیز تاثیر گذاشته و نوسان قیمت را برای بازار خودرو به ارمغان آورده است.

براساس این گزارش، بررسی های به عمل آمده نشان دهنده افزایش قیمت در خودرو هاست بطوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۶ از کارخانه با قیمت ۲۰ میلیون و ۸۱۲ هزار تومان خارج اما در بازار با قیمت ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

لازم به ذکر است که پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک نیز با تفاوت قیمت چشمگیر یعنی از کارخانه با قیمت ۲۲ میلیون و ۷۶۱ هزار تومان خارج و در بازار با قیمت ۳۱ میلیون تومان به فروش می رسد.

پژو ۲۰۶ صندوق دار V۲۰ نیز با قیمت کارخانه ۱۴ میلیون و ۵۶۹ هزار تومان در بازار با نرخ ۲۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

همچنین مگان اتوماتیک ۲۰۰۰ سی‌سی با قیمت کارخانه ۳۷ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان در بازار با نرخ ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

 


نام خودرو قیمت نمایندگی قیمت بازار
پژو ۲۰۶ تیپ۲ ۱۶۱۸۷۰۰۰۰ ۲۱۰۰۰۰۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۱۸۲۱۵۰۰۰۰ ۲۴۵۰۰۰۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۶ ۲۰۸۱۲۰۰۰۰ ۳۰۵۰۰۰۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک ۲۲۷۶۱۰۰۰۰ ۳۱۰۰۰۰۰۰۰
پژو ۴۰۵ ۱۴۹۲۲۰۰۰۰ ۱۷۰۰۰۰۰۰۰
پژو پارس سال ۱۹۱۴۲۰۰۰۰ ۲۱۰۰۰۰۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوق دار V۲۰ ۱۴۵۶۹۰۰۰۰ ۲۰۰۰۰۰۰۰۰
تندر ۹۰ مدل E۲ ۱۷۵۴۰۰۰۰۰ ۱۹۳۰۰۰۰۰۰
سمند ال ایکس ۱۶۲۶۷۰۰۰۰ ۱۷۵۰۰۰۰۰۰
تیانا ۸۰۴۱۰۰۰۰۰ ۸۴۰۰۰۰۰۰۰
ماکسیما دنده اتوماتیک ۵۸۸۹۰۰۰۰۰ ۶۴۵۰۰۰۰۰۰
مگان اتوماتیک ۲۰۰۰ سی‌سی ۳۷۲۱۰۰۰۰۰ ۴۴۵۰۰۰۰۰۰
اسپورتیج  ۷۴۴۰۱۹۰۰۰ ۹۲۰۰۰۰۰۰۰
موهاوی ۹۸۳۴۷۹۰۰۰ ۱۰۷۰۰۰۰۰۰۰
مزدا ۲ ۳۶۵۰۰۰۰۰۰ ۳۸۵۰۰۰۰۰۰
مزدا ۳ ۵۴۰۰۰۰۰۰۰ ۶۵۰۰۰۰۰۰۰



این گزارش حاکیست، اکثر خودروهای داخلی با شرایط مشابه در بازار عرضه می شوند.



تاريخ : 26 / 5 / 1391برچسب:, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: پیکر زنده یاد «نادیا دلدار گلچین» در میان غم و اندوه والدینش و تعدادی از هنرمندان، از مقابل تالار وحدت تا بهشت زهرا(س)؛ قطعه هنرمندان بدرقه شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، در این مراسم، «نادر گلچین» پدر آن مرحوم که در عرصه موسیقی فعالیت دارد، حضور داشت و یادداشت کوتاهی را قرائت کرد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در این مراسم به همراه تعدادی از هنرمندان و عموزادگان وی مرجانه و منیژه گلچین از حضور هنرمندان و مردم هنردوست تشکر کردند.

مراسم یادبود این هنرمند روز شنبه 28 مردادماه در مسجد نور واقع در میدان فاطمی از ساعت 16 تا 17:30 در مسجد نور برگزار خواهد شد.

بر پایه این گزارش، نادیا دلدار گلچین بر اثر بیماری‌های قلبی و کلیوی و ناراحتی تنفسی از 16 مردادماه به کما رفته بود و صبح دیروز (چهارشنبه 25 مردادماه) دار فانی را وداع گفت.



عقاب نیوز :

تهران-مدیر دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، از موافقت رهبر معظم انقلاب با اختصاص یك‌سوم سهم امام از وجوهات شرعیه برای كمك به عزیزان زلزله‌زده‌ی آذربایجان خبر داد گفت: مؤمنانی كه خمس بدهكارند می‌توانند در مجموع یك ششم آن را برای كمك به هم‌وطنان زلزله‌زده هزینه نمایند.

اختصاص یك‌سوم سهم امام برای زلزله‌زدگان آذربایجان/مبلغ زكات فطره امسال، 2500 تومان

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین 'محمد رضایی' مبلغ زكات فطره را برای سال جاری 2500 تومان برای هر نفر اعلام كرد.

به گفته‌ی وی، فطریه عبارت است از سه كیلو طعام غالب هر مسلمان اعم از جو، گندم و برنج و اقلامی كه به عنوان طعام محسوب می‌شوند. بر اساس محاسبات صورت گرفته میزان زكات فطره برای یك نفر با محاسبه‌ی سه كیلو گندم، 2500 تومان است و پرداخت این مبلغ به عنوان فطریه كفایت می‌كند. اما هموطنان می‌توانند با توجه به برنجی كه مصرف می‌كنند، سه كیلو از آن یا معادل قیمت آن را به عنوان فطریه بپردازند. اما در هر صورت پرداخت حداقل 2500 تومان برای هر نفر كفایت می‌كند.

مدیر دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره‌ی زمان پرداخت فطریه گفت: موعد پرداخت زكات فطره از غروب روز آخر ماه مبارك رمضان تا ظهر روز عید است و برای كسانی كه در نماز عید فطر شركت می‌كنند،‌ بهتر است قبل از نماز عید این مبلغ را پرداخت و یا از مجموع اموالشان جدا كنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی درباره‌ی موارد تعلق زكات فطره خاطرنشان كرد: افرادی كه خودشان فقیری را می‌شناسند و از نیازمندی او اطمینان دارند می‌توانند مبلغ فطریه را به او بپردازند.

وی ادامه داد: البته این افراد باید فقط طعام یا پول معادل آن را به فقیر بپردازند و چیزی غیر از طعام و پول مثل لباس و وسایل منزل پذیرفته نیست. همچنین كسانی كه از سادات نیستند نمی‌توانند زكات‌شان را به سادات فقیر بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اظهار داشت: بنابراین شخصی كه سید نیست، ولو همسر او سید باشد، نمی‌تواند زكاتش را به سید فقیر بدهد؛ چرا كه ملاك فرد پرداخت كننده است. همچنین فرد دریافت كننده اگر آقایی سید و فقیر باشد، او نمی‌تواند زكات فطره‌ی افراد غیر سید را دریافت كند.



تاريخ : 26 / 5 / 1391برچسب:, | 4:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

همه ملت ایران هم درد و هم دل با ساكنان مناطق زلزله زده/ این حادثه را می توان با صبر و همكاری به سكوی پرش منطقه تبدیل كرد

تهران- حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور سرزده در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی ضمن ابراز همدردی با ساكنان این مناطق از نزدیك در جریان خسارات وارد شده و نحوه كمك رسانی به زلزله زدگان قرار گرفتند.

همه ملت ایران هم درد و هم دل با ساكنان مناطق زلزله زده/ این حادثه را می توان با صبر و همكاری به سكوی پرش منطقه تبدیل كرد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، روستای سرند از توابع شهرستان هریس یكی از مناطقی بود كه مورد بازدید رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفت.

حضرت آیت الله خامنه ای سپس با حضور در روستای كوویچ با مردم این روستا از نزدیك دیدار و گفتگو كردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم كوویچ هدف اصلی از سفر به مناطق زلزله زده را ابراز همدردی و همدلی با مردم این مناطق و عرض تسلیت بیان و تاكید كردند : همه ملت ایران با ساكنان مناطق زلزله زده همدرد و همدل هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مردم ایران، مردمی متحد و یكپارچه هستند و همین اتحاد و یكپارچگی موجب قدرت و نیرومندی ملت شده است.

ایشان با توصیه مردم مناطق زلزله زده به صبر و بردباری خاطر نشان كردند: اگر ساكنان این مناطق با یكدیگر همكاری و همدلی داشته باشند این حادثه می تواند به سكوی پرش و دگرگونی چهره این منطقه تبدیل شود.

رهبر انقلاب اسلامی خدمت رسانی به مردم مناطق زلزله زده را خوب ارزیابی كردند و افزودند: البته مسئولان برای بازسازی و مقاوم سازی مناطق زلزله زده وظایف سنگینی دارند و مردم این مناطق نیز باید به مسئولان برای انجام این وظایف سنگین كمك كنند.

رهبر معظم انقلاب، پیش از این نیز در پیامی با مصیبت دیدگان زمین لرزه شهرستان های اهر، ورزقان و هریس ابراز همدردی نمودند.

عصر روز شنبه دو زمین لرزه به بزرگی 6.2 و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمینˈریشترˈ شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این سه شهرستان به ترتیب با 150 و 50 و 62 هزار نفر جمعیت در 116، 97 و 110 كیلومتری شمال شرقی تبریز مركز استان قرار دارند.

در جریان این زمین لرزه ها 306 نفر از مردم این منطقه جان باختند و بیش از دو هزار نفر نیز مصدوم شدند.



تاريخ : 26 / 5 / 1391برچسب:, | 4:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مصطفي قلي‌خسروي ـ رييس اتحاديه كشوري مشاوران املاك ـ درباره چگونگي پرداخت پنج درصد ماليات بر ارزش افزوده از سوي متعاملين، مالكين و مستاجرين‌، اظهار كرد: ماليات بر ارزش افزوده معاملات مسكن معادل يك چهارم رهن، اجاره و قيمت خريد و فروش است.

وي با بيان اين‌كه ماليات بر ارزش افزوده معاملات مسكن عبارت است از پنج درصد از يك چهارم معاملات مسكن، ادامه داد:اين رقم معادل حق الزحمه مشاورين املاك را نيز شامل مي‌شود.

قلي خسروي با تاكيد بر اين‌كه برخي به اشتباه گمان مي كنند كه ماليات بر ارزش افزوده مسكن را بايد بنگاه‌هاي معاملاتي پرداخت كنند، گفت: اين تصور اشتباه است به طور مثال در معامله يك واحد 100 ميليون توماني حق الزحمه بنگاه‌ها 550 هزار تومان مي‌شود كه پنج درصد از اين 550 هزار تومان ماليات بر ارزش افزوده‌اي است كه بايد توسط متعاملين پرداخت شود.

رييس اتحاديه كشوري در پايان گفت:‌ در ازاي هر يك ميليون تومان در معاملات اجاره بها 30 هزار تومان حساب مي‌شود يك چهارم از مبلغ رهن و اجاره حق الزحمه مشاوران املاك است.



تاريخ : 26 / 5 / 1391برچسب:, | 3:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، دکتر سید جلال طباطبایی در گفتگو با واحد مرکزی خبر افزود: در این مقطع نزدیک به 100 هزار نفر پذیرفته خواهند شد.

وی تصریح کرد:  نتایج نهایی آزمون دکتری هم 20 شهریور از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.
 
معاون امور آزمونهای سازمان سنجش گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده نتایج کنکور ، 17 شهریور اعلام  می شود.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 1:22 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مسعود اخوان به سمت مدیرکل امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت منصوب شد.

به گزارش مهر ، در حکم حجت الاسلام سید احمد موسوی رئیس سازمان حج و زیارت خطاب به مسعود اخوان آمده است: با توجه به پیشنهاد معاون حج عمره و عتبات و نظر به تعهد، تخصص و شایستگی جنابعالی به سمت مدیرکل امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت منصوب می شوید.
 
مسعود اخوان در کارنامه خود مدیریت نمایندگی سازمان حج و زیارت در سوریه را بر عهده داشته است.

حجت الاسلام مهدی شهسواری قبلا این مسئولیت را بر عهده داشت.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 12:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: دقایقی قبل اجساد جدیدی از مدفون‌شدگان زلزله در روستاهای آذربایجان شرقی با همت امداد‌گران هلال‌احمر از خاک بیرون کشیده شد.

خبرگزاری فارس: اجساد جدیدی در روستاهای زلزله‌زده از زیر خاک بیرون کشیده شد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اجساد جدیدی از مدفون‌شدگان زلزله شنبه روستاهای آذربایجان شرقی دقایقی پیش، از زیر انبوهی از خاک بیرون کشیده شد.

در این عملیات جست‌وجو و نجات که به کمک سگ‌های زنده‌یاب انجام شد. جسد زن 27 ساله‌ای در روستای سرخ‌گاو از توابع استان آذربایجان شرقی از خاک بیرون کشیده شد.

تیم‌های امداد و نجات به همراه سگ‌های زنده‌یاب در حال جست‌وجو برای پیدا کردن اجساد دیگری از مدفون‌شدگان این زلزله هستند.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 1:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رئیس دانشگاه صنایع و معادن ایران به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و با شکایت سرپرست این دانشگاه در استانهای خراسان به دادسرای تهران فراخوانده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حامد سیگاری مدیریت سرپرستی استانهای خراسان دانشگاه صنایع و معادن ایران با اعلام این خبر گفت: روز شانزدهم مرداد ماه 91 خبری با عنوان لغو احکام سرپرستی استانهای خراسان و خوزستان در خروجی سایت مرکزی دانشگاه قرار گرفت که در این خبر خطاب به بنده آمده است: چنانچه آگاهی دارید تفویض اختیار وزیر صنعت، معدن و تجارت به نمایندگان تام الاختیار (قبلی و فعلی) وزارتخانه متبوع در دانشگاه صنایع و معادن ایران به شخص نماینده و به منظور انجام امور جاری دانشگاه اعطا و این فرد راسا عهده دار وظایف و مسئولیتهای محوله است و نظر به اینکه دانشگاه صنایع ومعادن ایران فاقد شعبه یا نمایندگی در استان خراسان رضوی است و نیز از آنجا که امکان تفویض اختیار و صدور حکم به افرادی که رابطه استخدامی با موسسات دولتی از جمله این دانشگاه ندارند، فراهم نیست و با توجه به اینکه با زوال سمت اعطا کننده نمایندگی، تفویض اختیار به جنابعالی نیز زایل بوده و تایید مجدد آن نیز به جهات فوق میسر نیست و در نهایت از آنجا که احکام صادره در این مورد محل ایراد وزارتخانه متبوع و نیز وزارت علوم قرار گرفته است از این رو حکم شماره 2846/ ص مورخ 4/8/90 سرپرست استانهای خراسان لغو می گردد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 1:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارقی معروف به صدام در این شهرستان خبر داد که با همدستی چند نفر اقدام به زورگیری از شهروندان می‌کرد.

به گزارش زاهدان پرس، محمدرضا کاظمی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت با سلاح سرد که منجر به ضرب و جرح مالباختگان و ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بود، مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان تحقیقات پلیسی و اطلاعاتی خود را برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان آغاز کردند.
 
وی ادامه داد: در تحقیقات ابتدایی مشخص شد سارقان، اموال مالباختگان را با برنامه‌ریزی‌های قبلی در مسیرهای تاریک و خلوت و اغلب در اواخر شب با پوشش‌های محلی به گونه‌ای که سر و صورت خود را کاملأ می‌پوشانند، سرقت می‌کنند.
 
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: ماموران با بررسی شیوه و شگرد مورد استفاده سارقان در نهایت فردی به نام "حسین ـ الف" معروف به "صدام" را به همراه تعدادی دیگر از اعضاء باند را مورد شناسایی قرار داده و موفق شدند در یک اقدام سریع و غافلگیرانه تمامی افراد را دستگیر کنند.
 
گفتنی است، متهمان صراحتا به سرقت‌ها اعتراف و در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه اسلحه کمری به همراه یک تیغه خشاب کشف و ضبط شد.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 12:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

برخی شرکت‌های انگلیسی در بازی‌های المپیک اقدام به واردات و قاچاق روسپی به این کشور کرده‌اند تا شاید بخشی از انتظارات مالی دولت‌مردان این کشور تامین شود.



ادامه مطلب
تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 12:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 91 پنج شنبه دوم شهریور ماه در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می شود .
دکتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، افزود: ثبت نام برای آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 91 در تاریخ 17 خرداد ماه آغاز شده بود  و دارندگان مدرک کاردانی و کاردانی ناپیوسته نظام جدید آموزشکده متوسطه مورد تائید وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا وزارت بهداشت می توانستند در این آزمون ثبت نام و شرکت کنند.

وی گفت: کارت ورود به جلسه این آزمون از یکشنبه 29 مرداد ماه تا اول شهریور ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود و داوطلبان لازم است با مراجعه به سایت نسبت به پرینت کارت خود اقدام کنند.

توکلی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده این آزمون پنج شنبه دوم شهریور ماه در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد./ح



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 12:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: تهديد هواپيماي پرواز مسير اهواز-تهران با هوشياري نيروهاي حفاظت پرواز خنثي شد.

رضا جعفرزاده افزود: يك فروند هواپيماي متعلق به شركت كيش اير ساعت 22 و 45 دقيقه در مسير اهواز-تهران مورد تهديد قرار گرفت كه با هوشياري و سرعت عمل ماموران و گارد حفاظت هواپيما اين توطئه خنثي شد و هواپيما ساعت 22 و 57 دقيقه سالم در فرودگاه اهواز به زمين نشست.

به گزارش ایرنا،سخنگوي هواپيمايي كشوري تاكيد كرد: با عملكرد خوب ماموران حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي؛ اين حادثه هيچ خسارتي نداشته است.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 11:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

حمید سوریان بزرگ مرد کشتی فرنگی جهان و فاتح مدال طلای المپیک لندن هدایای خود را به افراد زلزله زده آذربایجان شرقی بخشید و اظهار همدردی با آنها کرد.

به گزارش مهر، مراسم تجلیل از حمید سوریان با حضور مسئولان و مردم شهرستان ری شامگاه دوشنبه و با اهدای 14 سکه تمام بهار آزادی به نیت 14 معصوم از شورای ورزشی شهرستان ری، مبلغ 50 میلیون ریال از اعضای شورای شهر باقر شهر، 20 میلیون ریال از اصناف شهرری، اهدای تابلو فرشی از هیئت کشتی شهرری و ... برگزار شد که پهلوان حمید سوریان این هدایا را به زلزله زدگان اهدا کرد.

امام جمعه موقت شهرری در این مراسم گفت: حمید سوریان به عنوان فردی قهرمان و دلاور است که توانست نام و پرچم ایران را  به فراز المپیک لندن ببرد.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 11:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 
مدیر اولین پروژه خودمالکی کشور گفت: پیش فروش 4 هزار واحد مسکونی ارزان قیمت همزمان با عیدسعیدفطر در تهران آغاز می شود.
حسین شعبانی مدیر اولین پروژه خودمالکی کشور با اعلام این مطلب به کاهش قیمت مسکن در این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح مردم می توانند با وام 25 میلیون تومانی و پیش پرداخت مبلغ 89 میلیون و600 هزار ریال به صورت نقدی و مابقی در اقساط ماهانه 500 هزار تومان مالک یک واحد 51 متری در شهرک مسکونی مهستان واقع در منطقه سعیدآباد بعد از تهرانسر شوند.
وی افزود: قیمت این واحدها کمتر از یک میلیون تومان برای هر مترمربع می باشد.وی ارائه سند مالکیت منگوله دار رسمی و پائین بودن قیمت این واحدها را از ویژگیهای برجسته آن نسبت به مسکن مهر دانست و گفت: نزدیکی به مترو، معماری زیبا و وجود کلیه امکانات رفاهی، تفریحی و بیمارستانی از دیکر مشخصه های این شهرک می باشد. 

به گفته وی مردم می توانند با مراجعه به دفتر فروش واقع در جاده تهران کرج بعداز تهرانسر – بین شهرک سعیدآباد و شهرک مهدیه دفتر فروش مهستان نسبت به ثبت نام و خرید واحدهای مورد نظر خود که از 51 متر تا 95 متری می باشند اقدام و یا با شماره تلفن های 65221298 و 09304074747 تماس حاصل فرمایند.
شعبانی گفت: این پروژه مرحله فنداسیون را پشت سرنهاده و تا اواخر سال آینده آماده تحویل خواهد بود.
وی درخاتمه خاطر نشان کرد: پیش از این نیز این شرکت با اجرا و تحویل پروژه1563 واحد در فردوسیه شهریار نقش ویژه ایی در جلوگیری از افزایش قیمت و حمایت از اقشار کم درآمد داشته است.پروژه 1356 واحدی ثامن الائمه فردوسیه شهرستان شهریار، نخستین پروژه خود مالک و ارزانترین پروژه طرح مسکن مهر است که توسط شرکت پیگیر راه پیروز اجرا شده است. این پروژه شامل تاسیسات روبنایی مانند مدرسه، ورزشگاه، درمانگاه و واحدهای تجاری، ایستگاه آتش نشانی، استخر، سونا، کلانتری و به طور کل شامل کلیه خدمات لازم در قالب مجمع مسکونی طراحی شده است تا زندگی شهروندان در این شهرک تسهیل یابد.
این مجتمع دارای 58 بلوک 24 واحدی است که در زمینی به مساحت 70 هزار متر مربع به اتمام رسیده است. واحدهای این مجتمع در متراژهای 74، 76 و 82 متر مربع ساخته شده اند که مبحث 19 مقررات ملی ساختمان به طور کامل در همه این واحدها رعایت شده است.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 11:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 11:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

سردار داود غياثي‌راد، دبير ستاد گرامي‌داشت هفته دفاع‌مقدس گفت: روز جمعه‌،31/6/91 با عنوان «بصيرت‌، شجاعت‌، ولايت‌» نامگذاري شده و برنامه‌هايي همچون رژه نيروهاي مسلح با هدف تبيين نقش نيروهاي مسلح در اقتدار ايران اسلامي در سايه ولايت‌مداري و رهبري‌ برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد:روز شنبه 1/7/91 نيز عنوان «دانش‌آموزان،‌ نوآوران‌، دانشمندان» به خود گرفته و محورهاي تبليغ آن نيز دانش‌آموزان‌،دانشجويان و اهميت به دانش و پژوهش‌، در پيشبرد كشور هستند. همچنين روز يكشنبه 2/7/91 روز «جوانان‌، آمادگي دفاعي‌‌ و سربازان‌» نامگذاري شده و محورهاي تبليغ اين روز هم «اهميت دادن به پدافندغيرعامل و نقش جوانان و سربازان و رشادت آنها براي اقتدار ايران اسلامي» معين شده است.

به گفته سردار غياثي‌راد دوشنبه‌ 3/7/91 نيز روز «زنان‌، ارزش‌هاي اسلامي‌، پايداري ملي» نام گرفته و توجه به نقش زنان در پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در حفظ عفاف و ارزش‌هاي ديني از جمله محورهاي تبليغ اين روز خواهد بود.

به گفته وي روز سه‌شنبه‌ 4/7/91 هم روز «وحدت‌،استكبار ستيزي‌، بيداري اسلامي» نامگذاري شده و محورهاي تبليغ آن وحدت و بيداري اسلامي در مبارزه با استكبار جهاني هستند. چهارشنبه‌ 5/7/91 هم به نام «رزمندگان‌، جهادگران،‌ فرماندهان‌» نامگذار شده و محورهاي تبليغ اين روز «تبين حماسه بزرگ عمليات ثامن‌الائمه و تجليل از فرماندهان شهيد اين عمليات» است.

سردار غياثي‌راد گفت:پنجشنبه 6/7/91 هم روز «شهادت‌،كرامت،‌عزت» نام گرفته و محورهاي تبليغ آن تجليل از شهيدان و ايثارگران دفاع مقدس و روز غبارروبي تعيين شده است.

وي همچنين توضيح داد: اعلام روزهاي دفاع مقدس باهدف آمادگي بيشتر اعضاي ستاد گرامي‌داشت هفته دفاع مقدس در سراسر كشور براي گرامي‌داشت حماسه مردم ايران در دفاع از كشور انجام مي‌شود.

سردار غياثي‌راد اظهار اميدواري كرد كه در هفته دفاع‌مقدس امسال شاهد برگزاري برنامه‌‌هاي موثر با توجه به نام‌هاي انتخاب شده باشيم.

وي گفت: دفاع مقدس به عنوان برگي زرين در تاريخ كشورمان الگويي براي آزادي‌خواهان سراسر جهان است بنابراين بايد با تمام توان در گرامي‌داشت هفته دفاع مقدس بكوشيم و هر نوع كم‌كاري در اين باره غيرقابل توجيه است



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 10:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

موسسه مطالعه و خلاقیت کودک ونوجوان به نمایندگی از ایران رئیس دوره‌ای آژانس جهانی استعداد یابی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن کیان -  پدر استعدادیابی کودکان کشور و مدیر موسسه مطالعه و خلاقیت کودکان ونوجوانان گفت: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت آژانس جهانی استعداد یابی به نشانی http://www.wta7.com/ برای شرکت در آزمون استعدادهای درخشان شرکت کرده و با قبولی در المپیاد استعداد از خدمات جهانی این آژانس در 120 کشور دنیا بهره‌مند شده و در داخل کشور نیز بیش از۵۰ مرکز به این قبیل کودکان خدمات ارائه می‌کنند که نشانی همه این مراکز در داخل سایت موجود است.

رئیس دوره‌ای آژانس جهانی استعداد یابی، همچنین بورسیه‌های علمی و بین المللی، شرکت در مسابقات و المپیادهای جهانی، استفاده از خدمات آنلاین پژوهشی، تخفیف در مراکز خرید بین المللی ‌و ده‌ها خدمات دیگر را از مزایای استعدادهای درخشان این آژانس عنوان کرد و افزود: شرکت کنندگان پس از عضویت در سایت از طریق آژانس بین المللی استعداد یابی موفق به دریافت گواهینامه می‌شوند.
 
وی افزود: آژانس جهانی استعداد یابی World Talent Agency (WTA) یکی از سازمانهای معتبر بین المللی است که پس از شناسایی کودکان و نوجوانان با استعداد‌های درخشان در سراسر جهان از طریق المپیاد و آزمونهای استعداد یابی ضمن اعطای گواهینامه بین المللی کودک و نوجوان نابغه از آنان در انجام پروژه‌های علمی و ادامه تحصیل در مقاطع بالا حمایت می‌کند.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 10:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

معاون مشمولان و امور معافیتهای سازمان وظیفه عمومی گفت: متولدین فروردین ماه تا آبان 1372 که تا شهریور 90 موفق به اخذ دیپلم یا پیش دانشگاهی شده اند تا پایان شهریور ماه سال 91 مهلت دارند، وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

به گزارش مهر، سرهنگ محمد رضا اکبر حلوایی درباره مهلت معرفی مشمولان متولد سالهای 72 و قبل آن، اظهار داشت: با توجه به اینکه در قانون وظیفه عمومی تغییراتی در مورد سن مشمولیت و یا مهلت معرفی مشمولان ایجاد شده لذا ممکن است برخی از مشمولان متولد 72 و قبل آن به علت عدم آگاهی ازاین تغییرات، وضعیت خدمتی خود را تاکنون تطبیق نداده اند و وارد غیبت شوند.
 
وی افزود: با تدابیر صورت گرفته متولدان ماههای فروردین تا آبان 1372که تا شهریور 90 موفق به اخذ دیپلم یا پیش دانشگاهی شده اند تا پایان شهریور ماه سال 91 مهلت دارند، وضعیت خدمتی خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مشخص کنند و تا این زمان غایب محسوب نمی شوند.
 
معاون مشمولان و امور معافیتهای سازمان وظیفه عمومی ادامه داد: همچنین آن دسته ازمشمولان متولد آبانماه 72 به بعد و کسانی که بعد از شهریور 90 فارغ التحصیل شده اند نیز از تاریخ فراغت از تحصیل به مدت یکسال مهلت معرفی دارند.
 
سرهنگ حلوایی تصریح کرد: متولدان سالهای قبل از 72 که در خرداد ماه سال 90 در مقطع متوسطه فارغ التحصیل شده اند چنانچه تا خرداد سال 91 خود را معرفی نکرده باشند وارد غیبت شده و مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه نیستند اما کسانی که بعداز خرداد 90 فارغ التحصیل شده اند به دلیل انطباق با قانون خدمت وظیفه عمومی تا مهلت یکساله معرفی خود پس از فراغت از تحصیل، غایب محسوب نمی شوند.



تاريخ : 22 / 5 / 1391برچسب:, | 6:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: در پی وقوع زلزله 6.2 ریشتری که عصر دیروز شهرستانهای استان آذربایجان شرقی را لرزاند، یگانهای پشتیبانی، امدادی و تکاور لشکر 21 حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی ارتش از همان ساعات اولیه با حضور در منطقه به کمک آسیب دیدگان و مجروحان این حادثه پرداختند.

خبرگزاری فارس: اعزام نیروهای ویژه امدادرسانی نزاجا به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر میربیرنگ، فرمانده لشکر 21 حمزه سیدالشهدا (ع) با اعلام این خبر گفت: در مرحله نخست عملیات امداد و نجات ابتدا گردان تکاور لشکر 21 به استعداد 150 نیروی ویژه و آموزش دیده امدادی با تجهیزات کامل به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

 

وی افزود: با توجه به تخریب ساختمانها و تاسیسات و قطعی خطوط ارتباط تلفن ثابت و سیار در مرحله دوم عملیات امداد و نجات؛ گردان مخابرات لشکر 21 تبریز نیز به منطقه حادثه دیده اعزام شد.

فرمانده لشکر 21 حمزه سید الشهدا (ع) در ادامه ضمن تاکید بر آمادگی کامل بیمارستان 522 نیروی زمینی ارتش در تبریز جهت پذیرش و کمک رسانی به مجروحان و آسیب دیدگان زلزله گفت: در مرحله سوم امدادرسانی، یگان بهداری لشکر 21 نیز با تجهیزات لازم به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی همچنین تصریح کرد: امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش از همان لحظات اولیه پس از وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی اوامر لازم جهت امدادرسانی لشگر 21 تبریز و کلیه مراحل امداد و نجات نیروی زمینی ارتش در منطقه حادثه دیده را صادر کردند.



تاريخ : 22 / 5 / 1391برچسب:, | 6:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: فرمانده هوانیروز گفت: در پی وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی، هواپیمایی نیروی زمینی ارتش با اعلام آمادگی جهت هرگونه امدادرسانی به حادثه دیدگان در جلسه ستاد بحران استان، بلافاصله عملیات های امداد و نجات خود در منطقه زلزله زده را انجام داد.

خبرگزاری فارس: امدادرسانی هوانیروز به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر خلبان هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز ارتش افزود: در ساعات اولیه وقوع زلزله، تعدادی بالگرد 214 از پایگاه هوانیروز تبریز به محل حادثه اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون نیز به طور مرتب پروازهای امدادی بالگردهای هوانیروز در سطح منطقه ادامه دارد، گفت: به حول و قوه الهی از شب گذشته تا کنون کلیه عملیاتهای انتقال مجروحان، گشت هوایی، اعزام نفرات و حمل آذوقه و دارو به مناطق زلزله زده با موفقیت انجام شده و در صورت نیاز ادامه خواهد یافت.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 10:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای بازدید از مناطق زلزله زده به آذربایجان سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای بازدید از مناطق آسیب دیده در زلزله اخیر و دیدار با مردم استانهای شمال غربی کشور، امروز  به مناطق زلزله زده سفر می کند.

نمایندگان استان آذربایجان شرقی و برخی روسای کمیسیونها و تنی چند از اعضای هیات رئیسه مجلس در این سفر یک روزه رئیس مجلس را همراهی می کنند.
 



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 10:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مسؤولان صدا و سیما به جای عذرخواهی از مردم و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از تکرار این وضعیت در آینده ، دست پیش را گرفته اند و با ادعای این که سنگ تمام گذاشته اند ، رسانه ها و نمایندگانی که به عملکرد این سازمان اعتراض دارند را متهم به بی اطلاعی کرده اند!



ادامه مطلب
تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 9:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: ستاد مرکزی قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه‌ای مسیرهای هشتگانه راهپیمایی روز جهانی قدس را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: مسیرهای هشتگانه راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام شد

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، ستاد مرکزی قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس با صدور اطلاعیه شماره 2، مسیرهای هشتگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

"مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس جمعه 27 مرداد ماه در سراسر میهن اسلامی و تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها و در بیش از 550 شهر کشور به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه و در تهران از ساعت 10:30 صبح از مسیرهای هشتگانه اعلامی به سمت مصلی نماز جمعه (دانشگاه تهران) با حضور ملت بیدار و آگاه اسلامی و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

در پایان مراسم راهپیمایی تهران، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی به عنوان خطیب نماز جمعه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان این اطلاعیه، از امت مؤمن و روزه‌دار ایران اسلامی در سراسر کشور دعوت کرد تا با حضور گسترده و انقلابی خود در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس همگام و همصدا با سایر مسلمانان جهان و مردم مظلوم فلسطین اشغالی بخروشند و بار دیگر بانگ «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»‌را فریاد زنند و در لبیکی به ندای ولی امر مسلمین جهان، ‌حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، با آرمان حضرت امام خمینی(ره) که همان آزادی قبله اول مسلمین است، تجدید میثاق نمایند.

وعده دیدار: جمعه 27 مرداد مصادف با 28 رمضان المبارک در صفوف به هم فشرده راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه و در تهران از ساعت 10:30 صبح

مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس جمعه 27/5/1391 به شرح زیر است:

مسیر شماره 1. مسجد امام حسین(ع)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 2. مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسینی (قلعه‌مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب دانشگاه تهران

مسیر شماره 3. مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولیعصر(عج)، خیابان انقلاب دانشگاه تهران

مسیر شماره 4. مسجد امام زمان(عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 5. مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 6. مسجد المهدی (عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 7. مسجد الجواد(ع)، میدان هفتم تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولیعصر(عج)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره 8. مسجد امام جعفر صادق(ع)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران"



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 10:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :


فارس: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: خیرین و نیکوکاران می‌توانند از طریق شماره حساب ۹۰۱۹۰ بانک جام ملت در سراسر کشور کمک‌های خود را به مردم زلزله‌دیده آذربایجان شرقی اهدا کنند.

همایون هاشمی اظهار داشت: سازمان بهزیستی براساس تکالیف و وظایف ذاتی و قانونی سعی داشته است همکاری‌های لازم را با دستگاه‌های مختلف و سازمان‌ها در زمینه مدیریت بحران داشته باشد.

وی تصریح کرد: بهزیستی از همان ابتدای بحران با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود در استان تبریز و آذربایجان شرقی خدمات مختلفی را به گروه‌های آسیب‌دیده ارائه کرده است.

هاشمی اضافه کرد: ارائه خدمات به زنان بی‌سرپرست، بد‌سرپرست، کودکان و همچنین سایر گروه‌های جمعیتی بخشی از خدمات ارائه شده از سوی بهزیستی بوده است. ضمن اینکه این سازمان با استفاده از نیروهای مجرب و مشاور خود و همچنین مددکاران خدمات قابل قبولی را نیز در حوزه مددکاری و مشاوره‌ای داده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بهزیستی در قالب طرح مهب اقدام به ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری کرده است به طوری که در حال حاضر 16 اکیپ فعال در سه منطقه ورزقان، هریس و اهر در حال ارائه خدمات به سایر گروه‌های آسیب‌دیده هستند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با اقداماتی که در بحث مقاوم‌سازی در مراکز نگهداری کودکان و سالمندان و معلولان در سال‌های اخیر صورت گرفته است هیچ یک از مراکز تحت پوشش بهزیستی خسارتی ندیده است و تنها یکی از مراکز شبانه‌روزی در اهر خسارت بسیار جزئی دیده است که در چند روز آینده نیز سعی بر برطرف کردن مشکلات این مرکز داریم.

هاشمی ارائه حمایت‌های معیشتی و اقتصادی از گروه‌های تحت پوشش و به خصوص معلولان و حتی مددجویانی که تحت پوشش هستند را از جمله اقدامات چند روز گذشته مطرح کرد و گفت: در حال حاضر هیچ محدودیت اعتباری برای حمایت از افراد آسیب‌دیده و زلزله اخیر نداریم و تنها هدف ما برطرف کردن مشکلات اولیه در بخش مسکن و اسکان خانواده‌های تحت پوشش است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: براساس آمار نمایندگان سازمان بهزیستی در سه منطقه زلزله‌دیده اهر، هریس و ورزقان تا به حال 36کودک بی‌سرپرست شده‌اند که سازمان بهزیستی حمایت‌های خاصی از این تعداد کودک خواهد کرد.

وی از پوشش دادن افرادی که در حادثه اخیر معلول شده‌اند زیر چتر بهزیستی خبر داد و گفت: در حال حاضر تعدادی از مددکاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حضور دارند و ارتباط مستقیمی را با افرادی که در این حادثه معلول شده‌اند دارند که در چند روز آینده تمامی آنها تحت پوشش بهزیستی قرار خواهد گرفت.

هاشمی بیان داشت: خوشبختانه مردم خونگرم استان تبریز نیز در چند روز گذشته کمک‌های قابل توجهی را به مردم زلزله‌زده داشته‌اند که تا به حال بیش از 25 کامیون حاوی مواد غذایی و خوراکی و پوشاک به بهزیستی تحویل شده است که متعاقبا این سازمان نیز کمک‌های اهدایی مردم را بین زلزله‌زدگان توزیع کرده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر خیرین و نیکوکاران می‌توانند از طریق شماره حساب 90190 بانک جام ملت در سراسر کشور کمک‌های خود را برای مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی اهدا کنند و این در حالی است که سازمان بهزیستی تلاش دارد ظرف دو ماه آینده مشکلات به وجود آمده برای مددجویان و معلولان به سایر اقشار آسیب دیده از زلزله اخیر را برطرف کند.

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰ هزار غذای گرم بین آسیب‌دیدگان در مناطق اسیب‌دیده تقسیم می‌شود.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 10:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :


آفتاب: وزیر بهداشت در خصوص پذیرش جنسیتی دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی، گفت: در رشته‌های علوم پزشکی امکان تفکیک جنسیتی وجود ندارد.

مرضیه وحید دستجردی اظهار کرد: با توجه به اینکه رشته‌های علوم پزشکی با بیمار و بیمارستان سر و کار دارند و در همه بیمارستان‌ها بیماران از قشرهای مختلف مراجعه می‌کنند، به گونه‌ای که وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد در آن حادثه ممکن است بیماران از جنسیت‌های مختلف وجود داشته باشند و به بیمارستان‌ها ارجاع داده شوند. بنابراین نمی‌توان در آن بیمارستان فقط برای یک جنسیت خدمات ارائه کرد.

وی با بیان اینکه برای تک جنسیتی کردن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی راهی وجود ندارد، گفت: با این حال برای آنکه بتوانیم به خواسته جامعه، جامه عمل بپوشانیم و برای زنان بیمارستان‌های ویژه زنان داشته باشیم، همه دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال تلاش هستند تا در هر دانشگاه یک بیمارستان جامع زنان ایجاد شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه با توجه به جنرال‌ بودن بیمارستان‌ها، امکان تک جنسیتی کردن وجود ندارد، خاطر نشان کرد: البته در رشته‌های پرستاری که 90 درصد فارغ‌التحصیلان آن، زنان هستند، تلاش شده است که تعداد ورودی‌های آقایان در این رشته با توجه به نیازی که در جامعه وجود دارد بیشتر شود.

به گزارش ایسنا،دستجردی با اشاره به نوع پذیرش جنسیتی دانشجو در برخی رشته‌های علوم پزشکی، اظهار کرد: در رشته مامایی 100 درصد ظرفیت پذیرش را زنان تشکیل می‌دهند، بنابراین در رشته‌های علوم پزشکی به جز دو رشته مامایی و پرستاری که تقریبا وضعیت خاصی دارند، نمی‌توانیم در زمینه جنسیت محدودیت ایجاد کنیم، چون باید فارغ‌التحصیلان ما به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز درمانی بپردازند.
کد مطلب :



تاريخ : 23 / 5 / 1391برچسب:, | 7:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان آذربايجان شرقي گفت: با توجه به اعلام عدم‌نياز به كمك‌هاي بين‌المللي در حوزه امداد و نجات و حضور بدون هماهنگي يك تيم از تركيه در منطقه، اين تيم با تشريفات خاصي به كشور خودشان راهي شدند.

دكتر نوري در گفت‌وگو با ايسنا گفت: مرحله اول و دوم شامل عمليات نجات و اسكان موقت به طور كامل در منطقه به اتمام رسيده است و برنامه‌ريزي و هماهنگي‌هاي لازم براي اسكان دائم حادثه‌ديدگان در منطقه در دست اقدام است.
 
وي با بيان اينكه در 36 ساعت گذشته از وقوع زلزله به تمامي روستاهاي حادثه‌ديده سر زده شده و اقلام مورد نياز آنان تهيه شده است، افزود: در مورد چادر و اقلام غذايي در حال حاضر هيچ مشكلي در منطقه وجود ندارد.
 
مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان آذربايجان شرقي افزود: فقط در منطقه‌ ورزقان مشكل امنيتي و توزيعي داشتيم كه الحمدالله در حال حاضر رفع شده و تمام اقلام مورد نياز توزيع شده است.
 
نوري در مورد كمبود چادر در منطقه افزود:‌ در اين مورد هيچ مشكلي وجود ندارد و چادر بيش از حد مورد نياز در منطقه موجود است و كمبود چادر به خاطر درخواست شهروندان شهرهاي اهر و ورزقان كه به خاطر ادامه پست‌لرزه‌ها نمي‌توانند به خانه‌هاي خود برگردند، است كه اميدواريم مردم در اين مورد همكاري لازم را با مسئولان حاضر در منطقه داشته باشند.
 
تشكيل كميته رفع مشكل زنان زلزله زده
 
با اينكه اين روزها دستگاه‌هاي امدادي به دنبال نجات جان مجروحان و بازسازي هستند اما مريم مجتهدزاده رييس مركز زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري كه صبح امروز به استان آذربايجان شرقي سفر و از اهر و ورزقان ديدار كرده است، اظهار كرد: قرار است در پايان امروز كميته‌اي به منظور رفع مشكلات كودكان و زنان مناطق زلزله‌زده تشكيل شود تا مسايل كوتاه مدت، ميان مدت و دراز مدت آنان در اين كميته بررسي شود.
 
وي افزود: قرار است با مشاركت زنان خير و نمايندگان سازمان‌هاي مردم‌نهاد فعال در امور زنان، مشاوران و نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي، كميته رفع مشكلات زنان و كودكان مناطق زلزله زده تشكيل شود و تا رفع كامل مسايل آنان به كار خود ادامه مي‌دهد.



تاريخ : 23 / 5 / 1391برچسب:, | 7:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از تخریب کامل 25 روستا خبرداد و گفت: تاکنون 55هزار نفر از زلزله زدگان اسکان اضطراری یافتند.

مرتضی اکبر‌پور در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: 224 روستا در شهرستان‌های اهر،هریس و ورزقان در استان‌ آذربایجان شرقی در اثر زلزله 6.2 ریشتری آسیب دیدند که از این تعداد 25 روستا 100 درصد تخریب شده است.
 
وی درباره آخرین اقدامات انجام شده در خصوص امداد رسانی بیان داشت: 10 هزار و 400 تخته چادر، 12 هزار تخته پتو و 31 هزار تخته موکت تا کنون در بین زلزله زدگان توزیع شده است.
 
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور افزود: تاکنون 55هزار نفر از زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اسکان اضطراری یافتند.
 
اکبر‌پور با بیان اینکه بازسازی روستا‌های تخریب شده از امروز آغاز شده است گفت: 40 اکیپ فنی از دیروز در منطقه و زیر نظر بنیاد مسکن مستقر شده‌اند.
 
وی یادآور شد: امدادرسانی به زلزله زدگان به اتمام رسیده است و تا کنون تمام افرادی که در زیرآوار مانده بودند بیرون کشیده شده‌اند و تا ساعاتی دیگر آخرین آمار تلفات جانی در این زلزله اعلام می‌شود.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 10:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

علی دایی پس از بازدید از مناطق زلزله زده گلایه مردمی را در رسانه ملی به زبان آورد که از شیوه امدادرسانی به مصدومان و آسیب دیدگان ناراضی هستند.
علی دایی زلزله

علی دایی زلزله

علی دایی زلزله



تاريخ : 23 / 5 / 1391برچسب:, | 10:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

تهران/واحد مرکزی خبر/ اجتماعی
با تصویب هیئت وزیران، دستگاه های دولتی در شهر تهران هفتم تا یازدهم شهریور امسال به مناسبت برگزاری اجلاس عدم تعهد تهران تعطیل هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران به استناد اصل صد و سی و هشتم قانون اساسی تصویب کرد؛ به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، همه دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی(غیر از اورژانس و نهادهای امدادی) در روزهای سه شنبه هفتم، چهارشنبه هشتم، پنج شنبه نهم و شنبه یازدهم شهریور در شهر تهران تعطیل هستند.
بر این اساس، بانکها موظفند در روزهای یاد شده تعدادی از شعب خود را به صورت کشیک برای خدمت رسانی به مردم اختصاص دهند.
سران جنبش عدم تعهد تا به حال 15 بار اجلاس برگزار کرده اند و اجلاس پیش رو که شانزدهمین آن است قرار است در تهران برگزار شود.
این اجلاس هر سه سال یک بار به یکی از 120 عضو آن می رسد،
این اجلاس در سه سطح و از هفتم شهریور آغاز و اختتامیه آن یازدهم شهریور برگزار می شود.
اجلاس سران غیر متعهدها پنجم و ششم شهریور در سطح کارشناسان، اجلاس وزرای خارجه در تاریخ هفتم و هشتم شهریور ، اجلاس سران و روسای جمهور در تاریخ نهم و دهم شهریور برگزار خواهد شد.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 10:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

 

 



تاريخ : 23 / 5 / 1391برچسب:, | 8:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا