تاريخ : 30 / 7 / 1391برچسب:, | 12:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

"من بروز هر گونه بحران یا هر مسئله ای از طرف ایران را پیش بینی نمی کنم. طرف ایرانی به دولت عربستان سعودی اطمینان داد که برای راحتی حجاج و ادای این مراسم توسط آنها به مانند دولت عربستان سعودی بلکه بیشتر ، پایبند است."
دولت عربستان سعودی اعلام کرد 14 ایرانی بازداشت شده به اتهام ورود غیرمجاز به خاک این کشور، دارای مقاصد بدی نبودند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آلمان، شاهزاده "احمد بن عبدالعزیز آل سعود" وزیر کشور عربستان سعودی (برادر کوچکتر پادشاه و ولیعهد) گفت پیش بینی می کنم در مراسم حج امسال، هیچ بحرانی از سوی حجاج ایرانی روی ندهد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی با موضوع حج در جمع خبرنگاران افزود: دولت ریاض تمامی تلاش خود را برای خدمت و رفاه به حجاج به کار می گیرد.

شاهزاده "احمد" پسر 31 از پسران ملک عبدالعزیز پایه گذار پادشاهی عربی سعودی است. وزیر کشور 70 ساله، تحصیلات عالی خود را در آمریکا گذراند. او از سال 1975 تا 2012 (به مدت 37 سال) در سمت معاون وزیر کشور فعالیت کرد تا اینکه پس از مرگ برادرش شاهزاده نایف (ولیعهد و وزیر کشور وقت)، به عنوان وزیر کشور جدید منصوب شد.

وزیر کشور عربستان سعودی درباره منع شهروندان سوریه از ادای حج گفت: ریاض مانع از حج هیچ شهروند سوریه نشده است. سفارت عربستان سعودی در دمشق تعطیل شده است به همین دلیل شهروندان سوریه برای دریافت ویزای حج با محدودیت هایی برای سفر به عربستان سعودی و انجام اعمال حج روبه رو شده اند.

احمد بن عبدالعزیز در پاسخ به سوالی درباره "برخی نگرانی ها در زمینه حجاج ایرانی به ویژه با وجود بحران سنی شیعه در منطقه" گفت: "من بروز هر گونه بحران یا هر مسئله ای از طرف ایران را پیش بینی نمی کنم. طرف ایرانی به دولت عربستان سعودی اطمینان داد که برای راحتی حجاج و ادای این مراسم توسط آنها به مانند دولت عربستان سعودی بلکه بیشتر ، پایبند است."

این مقام ارشد دولت ریاض تایید کرد:" از ناحیه حجاج ایرانی، وضعیت مناسب خواهد بود."

وی با تکذیب "افزایش تجهیزات نظامی در اطراف حجاج ایرانی" گفت: "همیشه برای تسهیل در روند حمل و نقل و خدمات به حجاج، به افزایش تجهیزات امنیتی می پردازیم. ما به همه حجاج با یک چشم می نگریم. معتقدیم که هیچ بخش از حجاج از هر کشوری به دنبال تاثیر گذاری بر حج برای اهداف سیاسی یا اقدامات اختلاف برانگیز نیستند."

وزیر کشور دولت عربستان سعودی درباره بازداشت شماری از اتباع ایرانی در هنگام ورود غیرقانونی به خاک عربستان سعودی از طریق دریا هم گفت: هنوز بازجویی ها و تحقیقات پایان نیافته ولی آنچه که تاکنون به دست آمده این است که آنها به دنبال رزق و روزی خود بودند و تلاش می کردند به کویت بروند اما ناخدای کشتی، این افراد را به صورت تصادفی در ساحل عربستان سعودی پیاده کرد.


وی ادامه داد: نیروهای مرزبانی عربستان سعودی این افراد و ناخدای کشتی را بازداشت کردند . همه آنها تحت بازجویی هستند ولی مشخص نشده که دارای مقاصد بدی هستند.

14 شهروند ایرانی به تازگی در منطقه الخفجی (در ساحل خلیج فارس و در نزدیکی مرز کویت) به اتهام ورود غیرمجاز به عربستان سعودی دستگیر شدند.



تاريخ : 30 / 7 / 1391برچسب:, | 1:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در پیامی جان باختن جمعی از دانش آموزان دختر شهرستان بروجن را که در پی سانحه واژگونی اتوبوس رخ داد، تسلیت گفتند.

به گزارش دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پیامی جان باختن جمعی از دانش آموزان دختر شهرستان بروجن را که در پی سانحه واژگونی اتوبوس رخ داد، تسلیت گفتند.

متن پیام به  شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

حادثه اندوه باری که به کشته شدن گروهی(بیست و چند نفر) و مجروح شدن جمعی دیگر از نونهالان و دانش آموزان عزیز میهن اسلامی منجر شد، موجب تالم و تاثر شدید اینجانب گردید.

مصیبتی که جز روح و بشارت الهی چیزی توان کاستن از سنگینی آنرا ندارد و صبر بر آن موجب بارش رحمت بر قلبهای داغدیده پدران و مادران و بستگانی است که در این عزا به سوگ نشسته اند.

اینجانب با قلبی محزون، صمیمانه ترین تسلیت های خود را به همه بازماندگان خصوصا اولیاء و مربیان و همکلاسی های داغدیده آنان تقدیم می دارم و از خداوند رحیم می خواهم که بهترین جزای صابران و سکینه و رحمت خود را بر آنان نازل فرماید و آن عزیزان سفر کرده به ملکوت را با شهدا محشور فرماید و همه مجروحان را شفای کامل و عافیت و سلامت عنایت فرماید.

سیدعلی خامنه ای
30 مهر 1391



تاريخ : 30 / 7 / 1391برچسب:, | 12:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، روز گذشته وقتی یکی از همشهریان استان قم هنگام بازکردن درب همبرگر با انگشت دست یک فرد روبه‌رو شد که موجب بیهوش شدن آن خانم شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به گزارش مشاهده قطعه‌ای از انگشت انسان در محصول همبرگر تولیدی یکی از شرکت‎‌های فراورده‌های گوشتی استان گفت: با مشاهده نمونه مذکور و تایید موضوع به همراه کارشناسان اداره نظارت برمواد غذایی و بهداشتی این دانشگاه در محل شرکت حاضر و به بررسی موضوع پرداختیم.

مجتبی احمدزاده قمی افزود: در بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص شد در تاریخ 24 مهرماه امسال یکی ازکارگران به نام (ح ر) حین کار با دستگاه قالب زن همبرگر دچار مصدومیت از ناحیه انتهایی انگشت سبابه دست چپ (دوسوم ناخن و بافت نرم اطراف آن ) شده که به مرکز درمانی منتقل می‌شود.

وی یا بیان اینکه مسوول فنی کارخانه باید با توجه به شرح وظایف محوله اقدام به نظارت برچگونگی تهیه مواد اولیه و تولید وکنترل کیفی نهایی محصولات کارخانه می‌کرد، اظهار داشت: متاسفانه مسوول فنی این کارخانه بدون رعایت اصول فنی و بهداشتی پس از انتقال محصولات تولیدی به سردخانه جهت انجماد اولیه اقدام به بسته بندی محصول 60درصد همبرگر، در روز چهارشنبه 26 مهرماه می‌کند که مراتب بدون لحاظ کردن موضوع و حتی قرنطینه گذاری، همان روز وارد بازار می‌شود و روز بعد یکی از شهروندان محصول تولیدی را از یکی از مغازه‌های موادغذایی شهر خریداری می‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه با توجه به مستندات موجود تمامی خطوط تولیدی شرکت از قبیل همبرگر، مرغ برگر، کباب لقمه و انواع سوسیس و کالباس با دستور قاضی تعزیرات پلمب شد، گفت: تا روشن شدن موضوع و به‌منظور صیانت از سلامت مصرف کنندگان از ادامه فعالیت شرکت جلوگیری به‌عمل آمد.

احمدزاده افزود: دستور جمع آوری تمامی محصول توزیعی از تاریخ 24 مهر به شرکت متخلف ابلاغ و تمامی محصولات تولیدی شرکت نیز توقیف شد.

وی با اشاره به 18 بار بازدید کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذائی و بهداشتی این دانشگاه در 18 ماه گذشته از این واحد تولیدی گفت: در این بازدیدها این واحد تولیدی 8 بار به علت تخلفات بهداشتی به اداره تعزیرات حکومتی استان معرفی شد که مستندات آن در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی موجود است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم در راستای صیانت از سلامت جامعه بدون هیچ اغماضی نسبت به پیگیری موضوع تا حصول نتیجه و اعلام مقصرین اصلی، مراتب را پیگیری خواهد نمود.

احمدزاده با بیان اینکه در 18 ماه گذشته 4039 مورد بازرسی از کارخانجات تولیدی موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی استان انجام شده است، افزود: دراین مدت 1298156 کیلوگرم مواد غذایی توقیف و تا کنون 264523 کیلوگرم آن معدوم شده است.

وی تصریح کرد: دراین مدت 30 واحد تولیدی غیرمجاز در سطح استان نیز شناسایی و پلمپ و به 686 مورد شکایت رسیدگی شد.

لازم به ذکر است مراتب با حضور ریاست محترم شعبه هفتم اداره تعزیرات حکومتی ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی واحد تولیدی مذکور صورتجلسه و تمامی محصول تولیدی شرکت مذکور در فروشگاه مورد شکایت جمع آوری شد و پرونده پس از احضار مطلعین و مسوولین شرکت در دایره جنایی اداره آگاهی قم درحال پیگیری است.

نکه جالب توجه اینجا است که چرا پس از 8 بار تخلف و گرفتن تذکر این کارخانه هیچ اقدامی برای پلمپ نشد و اینبار که کار به رسانه‌ها کشید، مسوولان به تکاپو افتاده و اقدام به پلمپ می‌کنند!

 



تاريخ : 30 / 7 / 1391برچسب:, | 7:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

 

 



تاريخ : 30 / 7 / 1391برچسب:, | 7:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 



تاريخ : 29 / 7 / 1391برچسب:, | 10:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: قائم مقام ستاد مدیرت مصرف سوخت از تثبیت سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای برای آبان ماه همانند گذشته و واریز این سهمیه در ساعت 24 سی ام مهر ماه خبر داد.

خبرگزاری فارس: سهمیه 60 لیتری بنزین آبان فردا شب در کارت‌های سوخت

عبدالله جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به ثابت ماندن سهمیه بنزین در آبان ماه گفت: براساس جلسات تشکیل شده در ستاد مدیریت مصرف سوخت سهمیه بنزین نیمه یارانه ای 60 لیتر و همانند مهر ماه بدون تغییر ماند.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت ادامه داد: براین اساس سمهیه موتور سیکلت ها نیز 25لیتر در نظر گرفته شده است که در ساعت 24 روز سی ام مهر ماه در کارت های سوخت واریز می شود.

به گزارش خبرنگار فارس پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، هر لیتر بنزین معمولی یارانه ای 400 تومان، بنزین معمولی آزاد 700 تومان، بنزین سوپر نیمه یارانه ای 500 تومان و بنزین سوپر آزاد 800 تومان در سطح جایگاه‌های کشور عرضه می شود.



تاريخ : 29 / 7 / 1391برچسب:, | 9:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: شب گذشته بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس راهیان نور در محور ایذه ـ شهرکرد، 26 نفر از سرنشینان آن کشته و 18 نفر زخمی شدند.

خبرگزاری فارس: واژگونی اتوبوس راهیان نور 26 کشته برجا گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، منصور فیروزبخت با بیان این مطلب افزود: مسافران این اتوبوس دانش‌آموزان دختر در مقطع دوم دبیرستان و اهل شهرستان بروجن بودند که متأسفانه در مسیر بازگشت از منطقه راهیان نور دچار حادثه شدند.

وی افزود: تاکنون جسد 25 نفر از فوت‌شدگان حادثه واژگونی اتوبوس شناسایی شده است و برای شناسایی یک جسد دیگر منتظر دریافت اوراق هویتی از خانواده این دانش آموز هستیم.



تاريخ : 29 / 7 / 1391برچسب:, | 10:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت که ثبت نام آرم‌های طرح ترافیک سال 92 از روز شنبه اول آبان ساعت 8 صبح آغاز می‌شود.

خبرگزاری فارس: آغاز ثبت‌نام آرم‌های طرح ترافیک ۹۲ از اول آبان/ثبت‌نام ۲۰ روز ادامه دارد

وحید نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با اشاره به اینکه ثبت نام آرم‌های ترافیک سال 92 از روز شنبه اول آبان ساعت 8 صبح آغاز می‌شود، گفت: تمامی متقاضیان درخواست آرم اعم از حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به سایت Tehran.ir مانند سنوات گذشته از طریق اینترنت تقاضای خود را ثبت کنند.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ثبت نام به مدت 20 روز ادامه دارد، گفت: پرداخت عوارض سالیانه شهرداری و داشتن معاینه فنی معتبر جزء الزامات ثبت نام اینترنتی است.

وی درخصوص مبلغ آرم طرح ترافیک سال 92 گفت: هنوز تصمیم‌گیری دراین زمینه نشده است و نرخ‌ها منوط به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است که لایحه آن را به زودی تقدیم می‌کنیم.

نوروزی ادامه داد: تعداد‌آرم‌های طرح ترافیک سال 92 هیچگونه افزایشی نسبت به سال 91 نداشته است و با توجه به شرایط موجود تعداد آرم‌ها ثابت است.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: لیکن احتمال دارد طبق مصوبه شورای عالی ترافیک از تعداد آرم‌های سالیانه کاسته و به تعداد آرم‌های روزانه و هفتگی اضافه شود.

وی همچنین با اشاره به ثبت نام زودهنگام آرم‌های طرح ترافیک سال 92 گفت:  فرایند ثبت نام و متمایز کردن متقاضیان (دادن امتیاز به متقاضیان)‌و همین طور ثبت نام و انجام کارهای مربوط به آرم سهمیه بگیران ثابت دولتی و عمومی و در نهایت چاپ و توزیع آرم تا پایان سال انجام می‌گیرد.

به گفته نوروزی از اول فروردین 92 آرم‌های جدید دارای اعتبار است.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد:‌آن دسته از متقاضیانی که دارای آرم طرح ترافیک معتبر سال 91 هستند و به دلیل تعویض خودرو تقاضای تعویض آرم دارند می‌توانند به تمام دفاتر خدمات الکترونیکی شهرداری مراجعه کرده و فرایند تعویض آرم خود را تا پایان سال 91 انجام دهند.

نوروزی تاکید کرد: ‌بعد از پایان ثبت‌نام ها در آذر نتایج آرم‌های سال 92 اعلام می‌شود.



تاريخ : 29 / 7 / 1391برچسب:, | 9:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

اجباری شدن دوره آموزشی قبل از گرفتن معافیت غیرپزشکی، شرایط تحصیل در خارج از کشور، سقف سنی معافیت سنی، مجازاتهای بکارگیری سربازان غایب، الزام سربازان معتاد به ترک اعتیاد و ... مهمترین محورهای گفتگو مهر با معاون قوانین و مقررات سازمان وظیفه عمومی است.

 

به گزارش مهر، قانون خدمت وظیفه پس از 27 سال دارای تغییرات اساسی شد. آخرین بار این قانون در سال 1363 اصلاح و بازنگری شده بود. قانونی که در آبان ماه سال 90 در مجلس شورای اسلامی تصویب و براساس آن 36 ماده از 92 ماده قانون اصلاح و 30 ماده نیز الحاقی شد.

با توجه به تغییرات اساسی در قانون خدمت وظیفه عمومی و اعلام جزئیات مهمترین تغییرات، گفتگویی با سرهنگ حجت الله واعظی نژادمعاون قوانین و مقررات سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی انجام دادیم که در زیر می خوانید.

خدمت سربازی در کشور از چه زمانی آغازشد و اولین قانون مربوط به سربازی چه زمانی به تصویب رسید؟

ــ سرهنگ حجت الله واعظی نژاد معاون قوانین و مقررات سازمان وظیفه عمومی: سربازگیری در ایران که در طول تاریخ نام‌های مختلفی داشته تاریخچه‌ای طولانی دارد اما به طور مشخص می‌توان گفت اولین قانون سربازی در ایران با عنوان «قانون سربازگیری» در سال 1294 به تصویب مجلس شورای ملی رسید که بر اساس این قانون، قشون‌گیری دولت ایران بر مبنای بنیچه صورت می‌گرفت. این روش تا سال 1300 که ارتش منظم تشکیل شد برقرار بود و از ابتدای تشکیل ارتش، مسئله سربازگیری و نحوه احضار سربازان تغییر یافت.

* قانون چندبار تا امروز تغییر کرده است؟

-این قانون در سالهای 1304، 1310، 1317، 1322، 1324، 1334، 1342، 1343، و 1347 بنا به ضرورت دستخوش تغییراتی شد و نهایتاً در سال 1350، قانون خدمت وظیفه عمومی که نسبت به ادوار گذشته، قانون جامع‌تری بود به تصویب مجلس شورای ملی رسید.



ادامه مطلب
تاريخ : 29 / 7 / 1391برچسب:, | 8:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

زاهدان پرس نوشت:
 
نوگروه تروریستی به نام  حرکت انصار ایران مسئولیت حادثه تروریستی چابهار را بر عهده گرفت.
 
این گروه تروریستی طی اطلاعیه ای با انتشار تصویر فردی به نام حمزه سراوانی وی را عامل انفجار انتحاری معرفی کرده است.
 
این گروه در بیانیه اش ضمن اعلام اسم این عملیات با نام رعد 1 مدعی شده که عملیات خود را در کنار یکی از پایگاه های سپاه در چابهار انجام داده است!
 
گفتنی است این گروه تروریستی یکی از شاخه های جدا شده از گروهک ریگی پس از دستگیری عبدالمالک می باشد.
 
لازم به ذکر است در این حادثه تروریستی که در محل برگزاری نماز جمعه چابهار در مسجد امام حسین این شهر صورت گرفته است یک دانش آموز سنی و یک دانشجوی شیعه به شهادت رسیده و تعدای کودک نیز زخمی شده اند.



تاريخ : 29 / 7 / 1391برچسب:, | 8:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور زمان آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 92 را، روز 9 آبان‌ماه اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 92 از 9 آبان/ برگزاری آزمون در بهمن

حسین توکلی، مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، زمان آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 92 را از روز 9 آبان‌ماه اعلام کرد و گفت: داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال 1392 باید از روز سه شنبه، 9 آبان ماه تا روز سه شنبه، 16 آبان ماه 91 برای ثبت‌نام به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

به گفته وی زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 92 روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه، 18، 19 و 20 بهمن ماه 91 است.



عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 91 از روز اول آبان ماه آغاز می‌شود.

خبرگزاری فارس: آغاز تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 91 از دوشنبه

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،‌ انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 91 از روز اول آبان ماه آغاز می‌شود و تا روز سوم آبان ماه ادامه دارد.

داوطلبان برای شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 91 باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

براساس این گزارش، 13 هزار و 500 ظرفیت برای پذیرش داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 91 در نظر گرفته شده است.

تمام داوطلبانی که در جلسه آزمون کارشناسی ارشد حضور داشته‌اند اعم از قبول شدگان و قبول نشدگان به غیر از پذیرفته‌شدگان رشته‌های بورسیه و شرایط خاص، می‌توانند در این مرحله نسبت به انتخاب کد رشته محل اقدام کنند.



تاريخ : 29 / 7 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

پروفسور «باهر»، جامعه شناس و بنیان گذار رفتارشناسی در ایران است. او متخصص برگزاری سمینارها و نشست های عجیب و غریب در حوزه های مختلف و به ویژه روابط زناشویی است. 
 
به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه بسیج هنرمندان، آخرین نمونه از این دست همایش های پروفسور باهر همایش طلاق درمانی است که در حال برگزاری است. بهانه گفت وگوی ما با پروفسور باهر اما رویت یک تیتر در فهرست مقاله های او بود: «هر مرد باید 4 زن داشته باشد!» این تیتر به لحاظ روزنامه نگاری جذابیت بالایی داشت. 
 
این موضوع بهانه ای شد برای گفت وگویی کوتاه اما جالب با پروفسور باهر در بین عنوان مقالات شما چند تیتر دیده می شود که خیلی جالب به نظر می رسند. 
 
می خواهیم رویکرد و نظر شما را راجع به این موضوعات بدانیم. برای مثال عنوان هر مرد باید 4 زن داشته باشد این یعنی چه؟ شما واقعا معتقدید، هر مرد باید 4 زن داشته باشد؟! 
 
نه، آن فقط عنوان مقاله است. منظور این است که هرمرد باید تکفل 4 زن را برعهده بگیرد. در واقع از نظر من هر مرد را 4 زن می سازد. 
 
● این 4 زن چه افرادی هستند؟ 
 
مادر، خواهر، دختر و همسر. یک مرد را باید 4 زن چکش کاری کنند تا بشود یک آقا. این 4 زن باید در زندگی یک مرد وجود و حضور داشته باشند تا یک مرد نرمال و عادی باشد.



ادامه مطلب
تاريخ : 26 / 7 / 1391برچسب:, | 2:19 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

 

 

 

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش درجمع دانشجويان مركز02 نزاجاگفت:

ترس از گسترش اسلام عامل اصلي توطئه اخيرآمريكائي _ صهيونيستي است


حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: ترس از گسترش اسلام عامل اصلي توطئه اخيرآمريكائي-صهيونيستي در ساخت فيلم موهن به ساحت نبي مكرم اسلام(ص) است.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران: حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم كه به منظور بازديد از مركزآموزشي 02 نيروي زميني ارتش، در جمع دانشجويان وكاركنان صحبت مي كرد؛ اقدام نفرت انگيز و هماهنگ غرب با ر‍ژيم صهيونيستي در ساخت و انتشار فيلم موهن را در راستاي مسير و ادامه همان جناياتي دانست كه دشمنان اسلام در زمان حضور پيامبر(ص) انجام مي دادند .

وي در ادامه تصريح كرد: اين اقدام، اقدام جديدي نيست زيرا دشمنان اسلام در زمان حضور پيامبرعظيم الشان اسلام(ص) به ترور شخصيت ايشان پرداختند كه البته در اين راه ناكام ماندند.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، حمله و تعرض به سفارتخانه هاي آمريكا در اغلب كشور ها را نتيجه اين حماقت دانست و افزود: اين اقدام موجب حركت ملت هاي اسلامي در منطقه و وحدت بيشتر بين مسلمان گرديد و البته عواقب اين حركت بايد به گونه اي باشد كه ديگر احدي جرأت جسارت به مقدسات اسلامي و اديان الهي را پيدا نكند.

آل هاشم سپس به صحبت ها ي ماه گذشته وزير امور خارجه امريكا در مورد انتشار فيلم موهن پرداخت ودراين باره گفت: جالب است كه وزير امور خارجه امريكا اين فيلم را خيلي مشمئزكننده دانسته و عدم برخورد دولت آمريكا با سازنده اين فيلم را آزادي بيان مي داند.

آل هاشم در ادامه به اهميت نماز به خصوص نماز جماعت پرداخت و نماز را نگه دارنده انسان از گناه دانست.

وي در پايان سخنانش به مواردي كه باعث جبران اشتباه انسان مي شود پرداخت و استغفار و حل مشكلات مردم را از اهم اين اقدامات برشمرد.



تاريخ : 28 / 7 / 1391برچسب:, | 2:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

عروج ملكوتي يكي ديگر از جانبازان نيروي زميني ارتش
امير سرلشگر اصلاني از فرماندهان فقيد لشگر 84 خرم آباد به شهادت رسيد


امير سرلشگر محمدباقر اصلاني از فرماندهان لشگر 84 پياده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در دوران 8 سال دفاع مقدس و از حماسه آفرينان دفع غائله كردستان و مبارزه با منافقين كوردل در سالهاي اول پيروزي انقلاب اسلامي و جانباز 70 درصد، پس از تحمل 33 سال درد و رنج ناشي از مجروحيت ها و وجود تركشهاي متعدد در بدن، روز گذشته (26/7/91) دعوت حق را لبيك گفته و به جمع ياران شهيدش پيوست.

به گزارش روابط عمومي نيروي زميني ارتش، شهيد سرلشگر اصلاني يكي از فرماندهان رشيد ارتش در جبهه مبارزه بي امان با منافقين و دفع غائله كردستان بود كه در سال 58 و در جريان نبرد با دشمنان انقلاب اسلامي در شهرستان سقز دچار مجروحيت هاي متعدد از جمله ضايعه نخاعي شده و به افتخار جانبازي نائل آمد.

گفتني است، مراسم تشييع پيكر پاك اين شهيد والامقام صبح امروز پنجشنبه با حضور جمعي از مسئولان و فرماندهان كشوري و لشگري و همرزمان وي از مقابل منزل شهيد اصلاني تشييع و در قطعه شهداي بهشت زهرا (س) به خاك سپرده شد.
روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران شهادت پرافتخار اين فرمانده دلاور نيروي زميني را به خانواده معزز وي و آحاد فرماندهان و پيشكسوتان نيروي زميني ارتش تبريك و تسليت مي گويد. 




روحش شاد و يادش گرامي باد  

 



تاريخ : 28 / 7 / 1391برچسب:, | 12:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از مهر، بازار ارز، سکه و طلا  دیروز (پنجشنبه) روز متفاوتی نسبت به روزهای گذشته سپری کرد و در این روز، قیمتها در این بازار نه تنها افزایش نیافت بلکه کاهش شدیدی را تجربه کرد.
 
قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید در این روز نسبت به روز چهارشنبه حدود 125 هزار تومان کاهش یافت و هر گرم طلای 18 عیار نیز حدود 10 هزار تومان ارزان شد. در همین حال، قیمت دلار در بازار آزاد هم شاهد کاهش حدود 70 تومانی نسبت به روز چهارشنبه بود.
 
کاهش هر اونس طلا به 1737 دلار در بازارهای جهانی و کاهش قیمت دلار در بازار آزاد از دلایل اصلی کاهش قیمت سکه و طلا در روز پنجشنبه گزارش شده است.
 
در همین حال، قیمت سکه تمام طرح قدیم 115 هزار تومان، نیم سکه 73 هزار تومان ، ربع سکه 35 هزار تومان و سکه گرمی 18 هزار تومان ارزان شده است.
 
محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، قیمت فعلی سکه و طلا در بازار را واقعی دانسته و می‌گوید: قیمت‌ها در این بازار حبابی نیست.



تاريخ : 28 / 7 / 1391برچسب:, | 1:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: لحظاتی پیش، در پی اقدام تروریستی در مقابل مسجد امام حسین (ع) چابهار، یکی از هموطنانمان به شهادت رسید.

خبرگزاری فارس: بسیج مانع ورود عامل تروریستی به مسجد چابهار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، لحظاتی پیش فردی با کمربند انتحاری در فاصله 400 متری مسجد امام حسین (ع) چابهار، خود را منفجر کرد.

در پی بروز این حادثه، یک بسیجی پایگاه مسجد امام حسین (ع) به نام «آسوده» به شهادت ‌رسیده و یک نفر دیگر مجروح و به بیمارستان انتقال یافت.

به گفته شاهدان عینی، شخص انتحاری که قصد نفوذ به داخل مسجد را داشته توسط پرسنل بسیجی حاضر شناسایی و وی که موفق به ورود به مسجد نمی‌شود با فاصله چند صد متری مبادرت به انفجار کمربند انتحاری خود می‌کند.

«مرتضی آسوده» در این حادثه تروریستی به شهادت رسید و یکی دیگر از اعضای بسیج این مسجد به نام «بَزی» که زخمی شده است.

 در پی وقوع این اقدام کور تروریستی، تعدادی از رهگذران و افراد انتظامی نیز زخمی شده‌اند.



تاريخ : 28 / 7 / 1391برچسب:, | 1:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

زمین‌لرزه‌هایی به بزرگی 3.9 ، 3.4 و 2.9 حوالی وحدتیه از استان بوشهر را لرزاند.

به گزارش مهر، بر اساس شبکه لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله‌ای به بزرگی 3.9 درجه در مقیاس ریشتر ساعت 19 و 38 دقیقه و 34 ثانیه پنجشنبه‌شب در عمق 15 کیلومتری زمین موقعیت ۲۹.۴۱ شمالی و ۵۱.۲۷ شرقی در فاصله 9 کیلومتری شهر وحدتیه را لرزاند.

همچنین پنج دقیقه بعد زلزله‌ای به بزرگی 3.4 درجه در مقیاس ریشتر، یعنی در ساعت 19 و 43 دقیقه و هشت ثانیه امشب  در عمق 15 کیلومتری زمین موقعیت ۲۹.۴۱ شمالی و ۵۱.۲۷ شرقی در فاصله 10 کیلومتری شهر وحدتیه را لرزاند.

زلزله دیگری نیز با بزرگی 2.9 درجه در مقیاس ریشتر ساعت 21 و 32 دقیقه و 49 ثانیه در عمق 14 کیلومتری زمین در موقعیت ۲۹.۴۲ شمالی و ۵۱.۲۵ شرقی در فاصله هفت کیلومتری شهر وحدتیه روی داد.

گزارشی از خسارات احتمالی این زمین‌لرزه گزارش نشده است.



تاريخ : 28 / 7 / 1391برچسب:, | 1:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خريد و فروش كاخ شايد در زمانه فعلي، آن هم در شهري مثل تهران كمي غيرقابل باور و رويايي به نظر بيايد.
به گزارش اقتصادآنلاین، خريد و فروش كاخ شايد در زمانه فعلي، آن هم در شهري مثل تهران كمي غيرقابل باور و رويايي به نظر بيايد. با اين حال اما بايد باور كنيد كه در همين تهراني كه خريد يك مسكن ۷۰ متري امري بسيار بسيار دشوار به نظر مي‌آيد خانه‌هايي در شمال شهر خريد و فروش مي‌شوند كه نمي‌توان بر آنها اسم «مسكن» گذاشت. 

بنابراين فروشنده‌ها و خريداران اينطور به اصطلاح مسكن‌ها هم از اين اسم فراري‌اند و املاكشان را به اسم كاخ خريد و فروش مي‌كنند.بيشتر ما كاخ‌ها را يا در فيلم‌هاي تاريخي ديده‌ايم و يا در بازديدهاي عمومي از كاخ‌هايي كه اكنون تبديل به موزه شده‌اند نگاهي به آنها انداخته‌ايم. 
 



غافل از اينكه اكنون در مناطق شمالي شهر از جمله نياوران كاخ‌هايي نوساز و به‌روز در حال ساختند. البته بازديد از اين خانه‌ها به سادكي بازديد از كاخ‌ موزه‌ها نيست زيرا قبل از ورود به آنها بايد ثابت كنيد كه پول خريد آنرا خواهيد داشت.آگهي اين كاخ‌ها را مي‌توان در سايت‌هاي مجاز و يا بنرهاي تبليغاتي خيابان در شمال شهر مشاهده كرد. 



آنطور كه مشاهدات نشان مي‌دهد اين كاخ‌ها توسط سازنده‌هايي گردن كلفت و سرمايه‌دار ساخته مي‌شود كه گاهي به رانت‌هاي خاص دسترسي دارند. نكته دومي كه بايد به آن توجه داشت اين است كه برخي از اين كاخ‌ها بر اساس نرخ دلار فروخته مي‌شوند و نرخ‌هاي ريالي براي آنها آنچنان معنايي پيدا نمي‌كند.دليل فروشنده‌ها هم براي فروش كاخ‌ها براساس نرخ دلار اين است كه بسياري از مصالح و مبلمان اين خانه‌ها از كشورهاي خارجي و به صورت مستقيم وارد شده‌‌اند و نمي‌توان به راحتي براي آنها قيمت ريالي در نظر گرفت.نمونه‌اي از اين كاخ‌ها كه اكنون شرح داده‌ شد در محله نياوران تهران قرار دارد. اين ساختمان به گفته سازنده آن ۷ طبقه است و هر طبقه آن ۲ واحد دارد. اين واحدها ۲۴۰ متري هستند و به گفته فروشنده ديدي منحصر به فرد دارند. البته آنچنان مشخص نيست كه كاخي ۷ طبقه در نياوران چگونه مي‌تواند ديدي منحصر به فرد بر تهران داشته باشد. چون تهران نه دريا و جنگلي دارد و نه از فراز كاخي ۷ طبقه مي‌توان چشم‌اندازي از تهران مشاهده كرد. 



از سوي ديگر اين كاخ مجهز به استخر بزرگسالان و استخر كودكان است. همچنين لابي مجللي دارد كه از خصوصات منحصر به فرد آن مي‌توان به سقف بسيار بلندش اشاره كرد.صاحب اين ملك كه خود آنرا كاخ خطاب مي‌كند مي‌گويد كه تمام امكانات و مصالح اين خانه خارجي و وارداتي هستند و از ابزارآلات و مبلمان نامرغوب به هيچ عنوان در آن استفاده نشده است. 

او عنوان مي‌كند كه اگر قيمت هر متر از واحدهاي كاخ را از دلار به ريال تبديل كند براي خريد هر متر آن بايد ۱۶ تا ۱۷ ميليون تومان پول هزينه شود. يعني براي خريد هر واحد ۲۴۰ متري بايد به فروشنده ۳ ميليارد و ۸۴۰ ميليون تومان و برای کل آن باید بیش از 53 میلیارد تومان پرداخت كرد .

 



تاريخ : 27 / 7 / 1391برچسب:, | 2:22 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

جمعی از حجاج بیت‌الله الحرام با ارسال شکوائیه‌ای به دفتر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه، خواستار رسیدگی به اجحاف صورت گرفته از سوی شرکت همراه اول نسبت به خود شدند.

به گزارش فارس به نقل از بعثه مقام معظم رهبری، به دنبال شکایت جمعی از مشترکان سیم کارت‌های همراه اول در زمینه هزینه مکالماتشان با ایران و بالعکس، هزینه‌های کسر شده بسیار بالاتر از مبالغ ذکر شده در آگهی‌ها و اعلان‌های عمومی و تبلیغات این شرکت بوده است.

بنا به این گزارش برابر شکوائیه‌ای که به امضای جمعی از حجاج مشترک همراه اول رسیده، بهای مکالمات دریافتی از ایران که قبلا 350 تومان ذکر شده بود، به مبلغ 600 تومان افزایش یافته و بهای مکالمه با ایران که 700 تومان وعده داده شده بود، اکنون 2400 محاسبه و از حساب کاربران کسر می شود که متاسفانه حدود 3 برابر بیش از آن چیزی است که در گذشته و در تبلیغات این شرکت رسما اعلام شده بود.

خسارت‌دیدگان معتقد هستند، از آنجا که این اقدام بدون اطلاع‌رسانی به مشترکان صورت گرفته، حق شکایت و درخواست احقاق حقوق خسارت دیدگان باید با جدیت پیگیری شود و در صورت بروز اشتباه در نوع محاسبه توسط شرکت همراه اول، در اسرع وقت باید مبالغ به حساب‌های آنها واریز شود تا بتوانند در مدت باقی مانده سفر از این امکانات استفاده کنند.



تاريخ : 26 / 7 / 1391برچسب:, | 8:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: یک مقام مسئول در شبکه بانکی از خرید میلیاردی سکه و ارز توسط یک بانک در بازار آزاد خبر داد.

خبرگزاری فارس: خرید میلیاردی سکه و ارز توسط یک بانک طی ماه‌های اخیر

این مقام مسئول شبکه بانکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به تشدید نوسانات ارزی طی ماه‌های اخیر در بازار اظهار داشت: این بانک در اقدامی عجیب و تأمل‌برانگیز در این مدت دست به خرید سکه و ارز در این بازار پر التهاب زده است.

وی با بیان اینکه مدیر عامل بانک مذکور در بحبوحه التهاب و نوسانات شدید ارزی اقدام به خرید میلیاردی ارز در بازار کرده گفت:‌ این حجم از خرید بی‌تاثیر بر نوسانات قیمتی بازار ارز نبوده است.

به گزارش فارس، دامن زدن به نوسانات شدید قیمت در بازار ارز، تاثیرات منفی بسیاری در رونق تولید و افزایش قیمت کالا در سطح کشور داشته و باعث شده طی ماههای اخیر افراد بسیاری با دسترسی به اطلاعات پنهان اقتصادی، در بازار سودهای میلیاردی به جیب زنند.

اقدام این بانک در خرید میلیاردی ارز با هر عنوانی که صورت گرفته باشد دلیل منطقی و توجیه اقتصادی ندارد و در صورت نیاز‌ ارزی این بانک برای مبادلات و معاملات خارجی می‌تواند بخش قابل توجه آن را از طریق بانک مرکزی تامین کند اما خرید ارز از بازار صرافان به صورت عمده و کلان شائبه سودجویی و تحقق اهداف مد نظر مدیران ارشد این بانک را به همراه دارد و این اقدام با رسالت و وظایف این بانک مغایر است.

همچنین طی چند روز گذشته رییس قوه قضاییه به اخلالگران بازار ارز هشدار داد که دستگاه قضایی به هیچ‌وجه تحمل نخواهد کرد که عده‌ای سودجو در شرایط موجود، با ایجاد التهاب در بازار ارز موجب وارد آمدن فشار به مردم شوند و قطعاً این افراد شناسایی و برخورد قاطعانه با سودجویان و اخلالگران ارزی ادامه خواهد داشت.



عقاب نیوز :

۱۰:۳۲

اطلاعیه ‌سازمان‌ سنجش‌ درباره‌ اعلام‌ ظرفیت‌ پذیرش‌ رشته‌های جدید و همچنین تکمیل ظرفیت برخی از کدرشته محل‌های آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد منتشر شد.

 

به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا، سازمان‌ سنجش‌ اعلام کرد: نظر به‌ اینکه‌ بعضی‌ از دانشگاه‌ها پس از اعلام نتایج، علاوه‌ بر ظرفیت‌های‌ مندرج‌ در دفترچه‌ راهنمای ‌انتخاب‌ رشته‌های‌ تحصیلی (شماره‌2)، برای‌ پذیرش‌ دانشجو اعلام‌ ظرفیت‌ کرده‌اند و همچنین برخی از مؤسسات آموزش عالی تقاضای تکمیل ظرفیت در برخی از کدرشته محل‌های خود را دارند، لذا داوطلبانی که در آزمون مذکور ثبت‌نام و در جلسه امتحانی حاضر بودند، براساس ضوابط و شرایط می‌توانند از روز دوشنبه اول تا چهارشنبه 3 آبان ماه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه کنند.

 

آندسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ اسامی‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ در یکی‌ از کدرشته‌ محل‌های‌ تحصیلی‌ بورسیه‌ و یا دارای‌ شرایط خاص‌ اعلام‌ شده ‌است، حق‌ انتخاب کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه را ندارند.

 

چنانچه‌ هر یک ‌از داوطلبان که ‌فهرست‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ از طریق پایگاه اینترنتی این سازمان اعلام ‌شده، در ردیف‌ پذیرفته‌شدگان‌ هر یک ‌از کدرشته‌ محل‌های این اطلاعیه قرار گیرند، قبولی‌ قبلی ‌آنان‌ لغو می‌شود و باید برای‌ ادامه ‌تحصیل‌ به‌ محل‌ قبولی‌ جدید مراجعه‌ کنند.

 

ضمناً چنانچه قبولی قبلی آنان مربوط به دوره روزانه باشد حتی با دادن انصراف از تحصیل نیز حق شرکت در آزمون سال بعد را نخواهند داشت. لذا به‌ پذیرفته‌شدگان‌ تأکید می‌شود در انتخاب کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه دقت‌ کافی‌ را داشته باشند، در غیر این صورت‌ هیچگونه‌ اعتراضی‌ قابل‌ قبول‌ نخواهد بود.

 

گفتنی است نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه بسته به امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، نیمسال اول یا نیمسال دوم سال تحصیلی 92-1391 خواهد بود.

 

در آن‌ دسته‌ از کدرشته‌های‌ امتحانی‌ که‌ ظرفیت‌ اعلام‌ شده‌ جدید بیش‌ از یک‌ محل‌ تحصیل‌ باشد، داوطلبان‌ در صورت‌ تمایل ‌می‌توانند با توجه به مندرجات کارنامه، کلیه‌ کدرشته‌ محل‌های‌ مورد علاقه‌ خود را (حداکثر تا 20 کدرشته محل) به ترتیب‌ اولویت، انتخاب‌ کنند.

 

هر داوطلب‌ منحصراً مجاز به‌ انتخاب‌ کدرشته‌ تحصیلی‌ خواهد بود که‌ در رشته‌ امتحانی‌ مربوط شرکت‌ کرده‌ و براساس کارنامه نتایج اولیه در آن رشته و گرایش مربوط دارای نمره کل مثبت می‌باشد.همچنین کدرشته محل‌های مربوط به رشته‌های امتحانی دارای آزمون عملی و تشریحی این اطلاعیه را منحصراً داوطلبانی که قبلاً در آزمون‌های عملی و تشریحی شرکت نموده‌اند می‌توانند انتخاب کنند.

 

داوطلبانی که متقاضی ثبت‌نام و شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت هستند باید نسبت به واریز مبلغ 28.000 ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی اقدام کنند.

 

به گزارش ایسنا، فایل کدرشته محلهای مورد پذیرش در تکمیل ظرفیت ارشد 91 در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 10:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

روز 13 اکتبر در دوبی، یک میهمانی شام باشکوه و مجلل تحت نام Jaeger-LeCoultre در یکی از قصرهای دوبی و در راستای جشنواره فیلم ابوظبی برگزار شد.گلشیفته فراهانی همراه با برخی شیوخ عرب نیز عکس یادگاری انداخت.
 



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 10:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از فارس، پایگاه خبری بریکینگ نیوز لحظاتی پیش در خبری فوری از وقوع انفجار در دانشگاه نظامی ملک عبد العزیز در منطقه العینة در ریاض پایتخت این کشور خبر داد.
 
این پایگاه خبری نوشت: براثر این انفجار یک نظامی سعودی کشته‌ شد و ده‌ها نفر دیگر به شدت زخمی شدند.
 
پایگاه اینترنتی روزنامه سعودی ایلاف اعلام کرد، انفجار روی داده در دانشگاه نظامی ملک عبد العزیز در شهر ریاض، پایتخت سعودی براثر انفجار نارنجک هنگام آموزش دانشجویان بوده است.
 
خبرگزاری شینهوا نیز با تایید این خبر اعلام کرد که یکی از دانشجویان دانشگاه افسری در این حادثه به شدت دچار جراحت شده و به بیمارستان انتقال یافته است.
 
برخی منابع خبری تلفات این انفجار را یک کشته و ده زخمی اعلام کرده‌اند.
 
تاکنون هیچ بیانیه رسمی از سوی وزارت دفاع عربستان سعودی در این‌باره منتشر نشده است.
 
بر اساس این گزارش، دانشکده نظامی ملک عبد العزیز دستور آزمایش تمام مهماتی را صادر کرده بود که به منظور آموزش دانشجویان افسری مورد استفاده قرار می‌گیرد.



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 10:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران به عنوان بهترین بازیکن دیدار با کره جنوبی انتخاب شد.

به گزارش رجانیوز، پس از پیروزی یک بر صفر ایران برابر کره جنوبی، جواد نکونام به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد و جایزه ویژه خود را از غلامرضا بهروان سرپرست سازمان لیگ دریافت کرد.
 
نکونام امشب تک گل سه امتیازی ایران را به ثمر رساند.



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 9:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 وکیل‌ مدافع مهدی هاشمی از ملاقات موکلش با اعضای خانواده خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمود علی‌زاده طباطبایی با بیان اینکه این ملاقات روز پنجشنبه انجام شده است، گفت: عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به همراه همسر و فرزند مهدی هاشمی روز پنجشنبه در زندان اوین با وی ملاقات کردند.

علیزاده طباطبایی گفت: این ملاقات در حضور بازپرس به مدت نیم‌ساعت انجام شد و به من اجازه ملاقات با موکلم داده نشد.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد مدت بازداشت مهدی هاشمی را تمدید کنند به این موضوع اعتراض خواهیم کرد.



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 9:41 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رهبر انقلاب در هفتمین شب حضور در بجنورد ساعتی پیش در منازل سه خانواده شهید این شهر حضور یافتند.

به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب اسلامی، ایشان سپس حرم امامزاده عباس ابن موسی ابن جعفر و گلزار شهدای بجنورد را زیارت کردند.

‌آیت‌الله خامنه‌ای اوایل هفته نیز با حضور در منازل چهار خانواده شهید بجنورد آنان را مورد تفقد قرار دادند.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی طی مدت حضور در استان در گلزار شهدای  اسفراین،شیروان و بجنورد حاضر و نسبت به مقام شهدا ادای احترام کردند.

رهبر معظم انقلاب از چهارشنبه هفته گذشته سفر هشت روزه‌ای را به خراسان شمالی آغاز کرده است.



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 3:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش :              

بزرگ ترين پيام شهيدان ولايت مداري و اطاعت پذيري محض از ولايت فقيه است


حجت الاسلام و المسلمين سيد محمدعلي آل هاشم در جمع دانشجويان وظيفه مركز آموزش 01 نيروي زميني ارتش طي سخناني گفت: با توجه به تشديد فشارها و تحريم‌هاي دشمنان در ماه‌هاي اخير آنچه بيش از پيش در سخنان اخير فرمانده معظم كل قوا (مدظله العالي) بر آن تاكيد شده، بحث «اقتصاد مقاومتي» است، ايشان معتقدند كه يكي از راه‌هاي عبور از مقطع حساس و سرنوشت‌ساز كنوني جدي‌گرفتن اقتصاد مقاومتي است.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران: رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با اشاره به جنگ اقتصادي دشمن و اهداف آن‌ها از تشديد فشارها و تحريم‌ها عليه ايران گفت: مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در سال‌هاي اخير در سخنان خود بارها بر مساله «اقتصاد» و «جنگ اقتصادي» كه دشمنان در راستاي مقابله با پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در پيش گرفته‌اند، تاكيد كرده و راهكارهاي مقابله با آن را نيز بارها گوشزد كرده‌اند.

 وي در ادامه افزود: مقام معظم رهبري(مدظله العالي) با آگاهي كامل از جنگ اقتصادي دشمن و اهداف آن‌ها از تشديد فشارها و تحريم‌ها عليه ايران همواره تلاش كردند، به ارائه برنامه‌ها و الگوهاي مناسب جهت مقابله با اين فشارها بپردازند. لذا با توجه به تشديد فشارها و تحريم‌هاي دشمنان در ماه‌هاي اخير آنچه بيش از پيش در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي بر آن تاكيد شده، بحث «اقتصاد مقاومتي» است. ايشان معتقدند كه يكي از راه‌هاي عبور از مقطع حساس و سرنوشت‌ساز كنوني جدي‌گرفتن اقتصاد مقاومتي است.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه به بررسي وعلل حمله رژيم بعثي عراق به ايران پرداخت و گفت: انقلاب اسلامي كه ازجهات متعدد با ساير انقلاب ها متفاوت بود درتعارض مستقيم با قدرتهاي سلطه گر قرار داشت و همين موضوع موجب نگراني قدرتهاي بزرگ شده بود، لذا از همان ابتدا با مقابله ي همه جانبه و جدي آنان مواجه شد.زيرا صدور انديشه هاي انقلاب اسلامي براي كشورهاي منطقه را خطرناك عنوان مي كردند.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدام ساخت فيلم موهن آمريكايي – صهيونسيتي در هتك حرمت  نبي مكرم اسلام (ص) ضمن  محكوم كردن آن  گفت: دشمن بعد از شكست هاي متعدد اين اقدام قبيح را مرتكب شد زيرا علت تمام شكست هاي سنگين خود را در اعتقاد مردم جهان به مسائل مذهبي و ائمه اطهار(ع) مي دانست.

وي در پايان سخنان خود از شهدا بعنوان اسوه هاي فرهنگ ساز ياد كرد و با بيان اينكه خون شهيدان پيام مهمي را به ما ابلاغ مي كند گفت: بزرگ ترين پيام شهيدان ولايت مداري و اطاعت پذيري محض از ولايت فقيه در تمامي امور از جمله مقابله با دشمنان ايران اسلامي است كه اين مهم را بايد درس گرفت و مورد توجه خاص قرار داد.                                                         



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 5:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مخاطبان شبکه‌های ایرانی در خارج از کشور می‌توانند شبکه‌های ایران را روی ماهواره «اینتل‌ست» دریافت کنند.

خبرگزاری فارس: شبکه‌های ایرانی را از ماهواره «اینتل‌ست» دریافت کنید

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی توقف ارسال برنامه‌های صدا و سیما از ماهواره هاتبرد، ماهواره اینتل‌ست 20 به عنوان جایگزین معرفی شد.

بنا بر این گزارش، خلاف ادعاهای غرب در خصوص وجود جریان اطلاعات آزاد در کشورهای غربی، پخش شبکه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره هاتبرد متوقف شده است.

بنا بر این گزارش، در پی اقدام شرکت یوتل ست در خصوص تحت فشار قرار دادن شرکت سرویس دهنده پخش ماهواره‌ای از روز دوشنبه 15 اکتبر 2012 (24 مهر) فرکانس ماهواره 12437 قطع شده و سرویس مذکور به شبکه‌های این پکیج ماهواره‌ای از جمله جام جم 1و 2 ارائه نمی‌شود.

در این رابطه روابط عمومی شبکه جام جم اعلام کرد:

بینندگان محترم و معزز شبکه جهانی جام جم می‌توانند برنامه‌های این شبکه را از طریق ماهواره اینتل‌ست 20 دریافت کنند. موقعیت مداری، فرکانس و سایر مشخصات به شرح زیر ارائه شده است:

نام ماهواره : اینتل‌ست 20

موقعیت مداری: 68.5 درجه شرقی (‌شصت وهشت و نیم‌)

فرکانس: 11090 مگاهرتز

نرخ سمبل: 25.600 بیست و پنج و ششصد مگا سمبل بر ثانیه

نرخ تصحیح خطا: 2.3قطبیت: عمودی

SateliteName IS-20

ORBITAL LOCATION : 68.5

FREQUENCY : 11090

SYMBOL RATE: 25.6 MS/S

FEC: 2.3

Polarity: Vertical

شبکه های تلویزیونی موجود:

1- جام جم 1

2- جام جم 2

3- سحر 1

4- سحر 2

5- الکوثر

6- خبر

7- قرآن

Television channels:

1- IRIB 1

2- IRIB 2

3- SAHAR 1

4- SAHAR 2

5- ALKAWTHAR

6- IRINN

7- IRIB QURAN



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 12:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

فارس: سرپرست حج و زیارت استان اصفهان از هزینه جدید سفر زمینی کربلا با نرخ نزدیک به یک میلیون تومان خبر داد و گفت: هزینه سفر به کربلا دو برابر شده و سایت ثبت‌نام برای زائران باز شده است.

غلام علی‌زاهدی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برخی از زائران عتبات عالیات با سایت بسته ثبت نام برای کربلا مواجه شده‌اند، اظهار کرد: مدت کوتاهی سایت ثبت‌نام برای عتبات عالیات اصفهان بسته بود و متقاضیان قادر به ثبت‌نام جدید برای کربلا نبودند.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز، هزینه جدید سفر به عتبات عالیات هنوز مشخص نشده است.

سرپرست حج و زیارت استان اصفهان تصریح کرد: طی دو روز گذشته جلسات متعددی در سازمان حج و زیارت کشور برگزار شده که به یک نتیجه واحد در مورد نرخ جدید کربلا در کشور برسند.

وی ادامه داد: قرار بود ثبت نام جدید 27 مهرماه از طریق سایت سازمان حج و زیارت صورت گیرد که به دلایل نوسان نرخ ارز این امر با تأخیر صورت گرفت.

زاهدی تاکید کرد: البته پیش از ثبت نام اولیه و قرعه کشی زائران انجام شده سایت برای ثبت‌نام اعزام بسته شده بود، که از امروز سایت باز شده است.

این مسئول با بیان اینکه افراد ثبت نامی با نرخ جدید به کربلا می‌روند، گفت: هزینه سفر به کربلا به صورت زمینی به صورت علی‌‌الحساب 981 هزار تومان و حداکثر یک میلیون و 177 هزار تومان است.

سرپرست سازمان حج و زیارت استان با بیان اینکه سفرهای هوایی بر اساس کیفیت هتل‌ها متفاوت است، تصریح کرد: هزینه سفر هوایی حداقل از یک میلیون و 150 هزار تومان تا یک میلیون و 355 هزار تومان است.

وی اذعان داشت: این هزینه بر اساس ارز مبادلاتی محاسبه شده و به صورت علی‌الحساب از زائران گرفته و امکان اینکه بر اساس نرخ روزانه اضافه شود هست.



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 12:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش خبرنگار مشرق، در شرايطي كه شمار قابل توجهي از متقاضيان حج تمتع، سال‌هاست براي انجام اين فريضه لحظه‌شماري مي‌کنند و هر ساله تعدادي از آنها به واسطه كهولت سن و بيماري فوت کرده و توفيق انجام اين فريضه را از دست مي‌دهند، ديشب تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون عازم عربستان شدند.

تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون، ديشب با استفاده از سهمیه مخصوص و حمایت ویژه یک جریان خاص دولتی با پرواز شماره 1532 تهران را به مقصد جده ترک کردند تا اعمال حج تمتع را به جای آورند.

تینا آخوندتبار، لعیا زنگنه، سحر قریشی، رزیتا غفاری، شهرزاد کمال زاده، سمانه پاکدل، زهرا عاملی، ماه‌چهره خلیلی و مادر مهناز افشار از جمله حاضران در این کاروان بودند.

همچنین شنیده شده بهنوش طباطبایی، امیر حسین مدرس، جهانبخش سلطانی، محمدعلی باشه آهنگر و برخی دیگر از سینماگران نیز در این کاروان حضور داشته اند. برخی از هنرمندان نیز در دقیقه 90 بعلت مسایل کاری نتوانستند با این گروه عازم مکه مکرمه شوند.

بر اساس این گزارش "علی.ک" مسوول هماهنگ کننده سفر سینماگران به حج در دقایق آخر به دلایل نامعلومی از سفر بازماند.

این در حالی است که پیش از این رئیس جدید سازمان حج و زیارت بارها با تاکید بر سیاست هدفمند سازی سهمیه‌های حج و حذف سهمیه‌های خاص، تصریح  کرده بود "حق مردم متعلق به آنهاست و دادن و بخشیدن حقوق مردم به دیگران معنا ندارد."
 
 چندی قبل نیز زهره طبیب زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به دنبال خبری در سایت مشرق مبنی بر اعزام هنرمندان خارج از نوبت به حج طی تذکر کتبی ارائه توضیح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون علت اعلام اسامی هنرمندان تئاتر و سینما جهت تشرف به حج تمتع را خواستار شده بود.

مبناي اين سفرها با چند پرسش اساسي روبه‌روست:
1. اعزام هنرمندان براساس چه معیار و ملاکی و سياست فرهنگي انجام مي‌شود؟
2. نتيجه، بازخورد و انعكاس اين سفرها در آثار و توليدات هنري چگونه ارزيابي و ديده مي‌شود؟
3. چرا هنرمندان دیگر رشته ها از چنين امتيازي كه به راحتي در اختيار چهره‌هاي گيشه‌پسند سينما قرار مي‌گيرد، سهم و بهره‌اي ندارند؟

چرا هنرمندان دیگر رشته ها مانند نویسندگان، شعرا و ... از كاروان حج جا مي‌مانند و حمايت‌هاي دولتي فقط شامل سوپراستارهاي  سينما مي‌شود كه در كارنامه هنري خود، تقريباً گوشه‌چشمي به آثار معناگرا و ارزشي نداشته‌اند و حتی برخی از آنها به دلایلی روشن ممنوع تصویر هستند به گونه‌اي كه حتي برخي از آنان به دليل بعضي نقش‌هاي هنري و رفتار خاص خود در جامعه، در كنار خانه خدا مورد انتقاد زائران ايراني قرار مي‌گيرند يا به استفاده از رانت‌هاي دولتي و ارتباط با جريان انحرافي متهم مي‌شوند.

گفتنی است، موضوع اعزام هنرمندان به سفر عمره مفرده و يا حج تمتع، يكي از برنامه‌هاي ويژه دولت است كه پايه و اساسش در دولت احمدي‌نژاد گذاشته شده است. اگرچه اين ماجرا با اعزام هنرمنداني چون محمدحسين لطيفي در حج تمتع سال 86 آغاز شده، اما در سال 90 و با اعزام دسته‌جمعي سوپراستارهاي سينما مانند محمدرضا شريفي‌نيا، حسام نواب صفوي، محمدرضا گلزار، الناز شاكردوست، مهناز افشار، الهام حميدي و ... رنگ و بوي تازه‌اي پيدا كرد و موجب انتقادهايي در جامعه هنري كشور شد.




رزیتا غفاری و ماه‌چهره خلیلی- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد


تینا آخوند تبار و شهرزاد کمال زاده- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد


تینا آخوند تبار و شهرزاد کمال زاده- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد


سحر قریشی- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد


زهرا عاملی مجری تلویزیون- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد



ماه‌چهره خلیلی- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد


سمانه پاکدل- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد


مهناز افشار- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، دکتر فرهاد دانشجو در حاشیه مراسم تشییع دو شهید گمنام در واحد علوم تحقیقات در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه آزاد به دنبال حذف کنکور در برخی مقاطع است، گفت: دانشگاه آزاد این توان را دارد که آزمون‌های دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را حذف کند.

 

وی افزود: به دنبال اخذ مجوز از وزارت علوم برای حذف آزمون کارشناسی ناپیوسته هستیم.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص سیاست دانشگاه برای ایجاد واحدهای تک جنسیتی، گفت: امکان ایجاد مجتمع‌های جداگانه برای خواهران وجود دارد.

 

وی افزود: البته حدود 9-8 سال است که واحد‌های تک جنسیتی در برخی از واحدها از جمله اصفهان وجود داشته است و اخیرا نیز واحد دماوند به این صورت است.

 

دانشجو با اشاره به تخصیص وام به دانشجویان دوره دکتری، اظهار کرد: به دنبال تخصیص وام به دانشجویان ارشد نیز هستیم که امیدواریم تا سال آینده بتوانیم این امر را محقق کنیم.



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 12:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور، طی حکمی حمیدرضا ملک‌محمدی را به سمت ریاست مرکز مطالعات و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد این سازمان منصوب کرد.



تاريخ : 23 / 7 / 1391برچسب:, | 12:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

هفته نامه «تجارت فردا» نوشت:
 
فاطمه‌هاشمی، دختر آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی گفت: مهدی در تماس تلفنی که با پدرم داشته، گفته در این مدت سوال‌های جدی از من پرسیده نشده است. او بیشتر توی یک اتاق انفرادی است، برخورد مناسبی با وی صورت گرفته، به گفته خودش، در اتاقش سرویس بهداشتی وجود دارد و یک پتو دارد که می‌خوابد و خواستار کتاب برای مطالعه بود.
 
وی با بیان اینکه مهدی با هیچ نقشه‌ای به ایران نیامده است، افزود: مهدی یک سال و نیم قبل که کارش در دانشگاه آزاد آکسفورد تمام شد و دیگر نیازی به ماندن دائم نداشت و می‌توانست با سفر به ایران و انگلیس کارهایش را انجام دهد، تصمیم به برگشت گرفت و همان طور که گفته شد در داخل ایران مخالفت‌های شدیدی با برگشت مهدی صورت می‌گرفت و مسوولان در تماس با پدرم بر این موضوع تاکید می‌کردند و پدر هم همین پیغام را به مهدی می‌داد.
 
حتی همین سفری که من و یاسر رفتیم، پیغام بردیم که سفرت را عقب بینداز؛ اما مهدی تصمیمش را برای برگشت گرفته بود و می‌گفت نبود من در ایران، این فرصت را به برخي می‌دهد که علیه خانواده ما هجمه‌هایشان را ادامه دهند و من از آنجا که می‌دانم هیچ خطایی در این باره مرتکب نشده‌ام، باید بیایم و جوابگو باشم. وی درباره برگزاری دادگاه مهدی‌هاشمی نیز گفت: خودش دوست دارد دادگاهش علنی باشد تا مردم بیشتر در جریان قرار بگیرند.



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 11:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

ساعاتی قبل هواپیمای مسافربری که حامل گروهی از مسئولان کشوری بود به دلیل نقص فنی فرود اضطراری داشت.
 
به گزارش مهر، پرواز شماره 5250 هواپیمایی آتا قرار بود راس ساعت 6 بامداد تهران را به مقصد تبریز ترک کند. مسافران این پرواز را شهروندان عادی و برخی از مسئولان اعم از قناعت استاندار گلستان، عیسی امامی نماینده مردم گرگان مجلس، کرباسی معاون سازمان بهزیستی کشور، عبودی معاون سازمان داوطلبان هلال احمر و برخی دیگر از مسئولان تشکیل می دادند.
 
پرواز با تاخیر حدود 15 دقیقه انجام شد. هواپیما روی باند پرواز قرار گرفت و با موفقیت پرواز کرد. هنوز چند دقیقه ای از پرواز نگذشته بود که ارتفاع پروازی کاهش یافت و هواپیمای با ارتفاع بسیار پایین روی تهران چرخ می زد. پس از یک چرخش طولانی هواپیما به سرعت ارتفاع خود را کاهش داد به طوریکه برخی مسافران متوجه شدند هواپیما در حال فرود اضطراری است.
 
نکته قابل تامل ترس و وحشت مسافران همراه با بوقهای مداوم داخل هواپیما بود. برخی از مسافران صندلی های جلو را گرفته بودند و دعا می خواندند و برخی دیگر از وحشت ارتفاع پایین را نگاه می کردند.
 
هواپیما به سرعت روی باند فرودگاه مهرآباد نشست. خلبان نیز نقص فنی و عدم ردیابی، تعیین ارتفاع و سرعت را دلیل  فرود اضطراری عنوان کرد. مسافران حدود 7 دقیقه همچنان در هواپیما منتظر دستور خروج شدند  که بالاخره دستور صادر شد.
 
نکته جالب توجه این بود که تا دو ساعت هیچ هواپیمای جایگزینی برای مسافران تبریز نبود و مسئولان فرودگاه روی بلیطهای باطله نوشتند علت تاخیر پروازی است!
 
این گزارش در حالی منتشر می شود که هنوز مسافران این پرواز پشت باجه شرکت هواپیمایی آتا سرگردانند.
 
در این میان جدا از موضوع بی توجهی به حقوق مسافران هواپیما، ساز و کاری برای مسافرانی که به دلیل نقص فنی هواپیما مجبور به فرود اضطراری شده اند تعریف نشده است. به طوریکه مسئولان به راحتی به مسافرانی که ممکن بود دقایقی قبل در حادثه سقوط جان خود را از دست دهند می گویند: صبر کنید اگر پرواز بود می فرستیم اگر هم نبود پولتان را می دهیم!
 
در این پرواز خبرنگار مهر قرار بود برای تهیه گزارش از آخرین وضعیت مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی به این استان سفر کند.



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 12:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

گروه سیاسی مشرق ــ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آستانه ورود به نهمین! دهه از زندگی خود و در روزهایی که میزانی از افکار عمومی نسبت به موضوع انتخابات حساس شده‌اند؛ صحبت‌های قابل تأملی را در مسائل مختلف مطرح می‌کند.

صحبت‌هایی که شاید اگر حامیان دهه 60 آیت‌الله اکبر هاشمی بهرمانی(رفسنجانی)، آنها را در همان دهه و از زبان وی شنیده بودند؛ زندگی سیاسی آیت‌الله طور دیگری رقم خورده بود.





ادامه مطلب
تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 10:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

نمایش «هفت شب با مهمانی ناخوانده در نیویورک» نوشته و کار فرهاد آئیش طی روزهای 25 و 26 دی ماه به دلیل مصدومیت «علی نصیریان» روی صحنه نخواهد رفت.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، با توجه به مصدومیت «علی نصیریان» و تاکید پزشک این هنرمند پیشکسوت تئاتر کشورمان مبنی بر استراحت دو روزه برای بهبود اوضاع جسمانی وی و درخواست گروه اجرایی، این اثر نمایشی طی روزهای 25 و 26 مهر ماه روی صحنه نخواهد رفت.

این نمایش از 27 مهر‌ماه طبق روال قبلی ساعت 19 با بازی علی نصیریان و فرهاد آئیش در تالار چهارسو میزبان علاقه‌مندان تئاتر خواهد بود.



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 12:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان گفت: سرخه از صبح امروز شاهد 2 زمین لرزه به قدرت 3.3 و 2 درجه در مقیاس ریشتر بود.

احمد طاهری در گفتگو با مهر، ضمن تایید وقوع دو زمین لرزه در شهر سرخه از توابع شهرستان سمنان، اظهار داشت: اولین زلزله در ساعت هفت و 35 دقیقه صبح با قدرت 3.3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین "ریشتر" و دومین زلزله به قدرت 2 "ریشتر" در ساعت 9 و 15 دقیقه به وقوع پیوست.

وی تصریح کرد: شبکه های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، موقعیت جغرافیایی اولین زمین لرزه را 35.41 درجه شمالی و 53.20 درجه شرقی ثبت کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان همچنین افزود: دومین زمین لرزه نیز در موقعیت جغرافیایی 35.41 درجه شمالی و 53.19 درجه شرقی ثبت شده است.

طاهری با اشاره به اینکه این زمین‌لرزه ها در عمق 8 کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است، خاطرنشان کرد: زلزله ساعت 7 و 35 دقیقه صبح در شش کیلومتری سرخه، 25 کیلومتری سمنان، 37 کیلومتری مهدیشهر و 196 کیلومتری تهران رخ داده است.

وی همچنین در خصوص موقعیت مکانی زمین لرزه دوم سرخه که به قدرت 2 "ریشتر" در ساعت 9 و 15 دقیقه رخ داده است، افزود: این زمین لرزه نیز در شش کیلومتری سرخه، 26 کیلومتری سمنان، 37 کیلومتری مهدیشهر و 195 کیلومتری تهران به وقوع پیوست.

مدیر کل مدیریت بحران استان سمنان در خاتمه تصریح کرد: این چندمین بار در طول هفته جاری است که زمین در این استان می لرزد.

در روز یک شنبه همین هفته نیز دور زمین لرزه دیگر با قدرت 3.4 درجه امواج درونی زمین "ریشتر" در ساعت 13 و 49 دقیقه و 54 ثانیه مجن حوالی شهرستان شاهرود و دیگری به قدرت 2 ریشتر، شهرستان مهدیشهر از توابع استان سمنان را در ساعت 17 و 26 دقیقه و 14 ثانیه را لرزانده بود.



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 12:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان گفت: سرخه از صبح امروز شاهد 2 زمین لرزه به قدرت 3.3 و 2 درجه در مقیاس ریشتر بود.

احمد طاهری در گفتگو با مهر، ضمن تایید وقوع دو زمین لرزه در شهر سرخه از توابع شهرستان سمنان، اظهار داشت: اولین زلزله در ساعت هفت و 35 دقیقه صبح با قدرت 3.3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین "ریشتر" و دومین زلزله به قدرت 2 "ریشتر" در ساعت 9 و 15 دقیقه به وقوع پیوست.

وی تصریح کرد: شبکه های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، موقعیت جغرافیایی اولین زمین لرزه را 35.41 درجه شمالی و 53.20 درجه شرقی ثبت کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان همچنین افزود: دومین زمین لرزه نیز در موقعیت جغرافیایی 35.41 درجه شمالی و 53.19 درجه شرقی ثبت شده است.

طاهری با اشاره به اینکه این زمین‌لرزه ها در عمق 8 کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است، خاطرنشان کرد: زلزله ساعت 7 و 35 دقیقه صبح در شش کیلومتری سرخه، 25 کیلومتری سمنان، 37 کیلومتری مهدیشهر و 196 کیلومتری تهران رخ داده است.

وی همچنین در خصوص موقعیت مکانی زمین لرزه دوم سرخه که به قدرت 2 "ریشتر" در ساعت 9 و 15 دقیقه رخ داده است، افزود: این زمین لرزه نیز در شش کیلومتری سرخه، 26 کیلومتری سمنان، 37 کیلومتری مهدیشهر و 195 کیلومتری تهران به وقوع پیوست.

مدیر کل مدیریت بحران استان سمنان در خاتمه تصریح کرد: این چندمین بار در طول هفته جاری است که زمین در این استان می لرزد.

در روز یک شنبه همین هفته نیز دور زمین لرزه دیگر با قدرت 3.4 درجه امواج درونی زمین "ریشتر" در ساعت 13 و 49 دقیقه و 54 ثانیه مجن حوالی شهرستان شاهرود و دیگری به قدرت 2 ریشتر، شهرستان مهدیشهر از توابع استان سمنان را در ساعت 17 و 26 دقیقه و 14 ثانیه را لرزانده بود.



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 12:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ جزئیات جنایت خیابان مدنی و اعترافات اولیه مرد جنایت کار را تشریح کرد.

به گزارش مهر، سرهنگ خانچرلی امروز در جمع خبرنگاران گفت: ساعت 11.30 دقیقه دیروز ماموران کلانتری 127 نارمک در جریان این حادثه قرار گرفته و 5 دقیقه بعد نخستین واحد گشت خود را به محل حادثه در خیابان مدنی رساند.
 
وی افزود: بررسی ها نشان داد ضارب در فاصله حدود 700  متری، 11 زن و مرد را با ضربه های چاقو مجروح کرده بود. مجروحین 4 زن و 7 مرد بودند که یکی از مردان بر اثر شدت جراحات جان سپرد.
 
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: بلافاصله تحقیقات محلی از شاهدان آغاز شد و ماموران دریافتند ضارب فراری ابتدا وارد یک قصابی شده و پس از گرفتن چاقویی از مرد قصاب او را به عنوان اولین قربانی خود مجروح کرده بود. او سپس به هر فردی که در مسیرش روبرو می شد حمله ور شده و او را با ضربه چاقومجروح می کرد.
 
آخرین قربانی او نیز پسر جوانی بود که در برابر متهم مقاومت کرده و درحالی که دستش مجروح شده بود چاقو را از دستان ضارب فراری گرفت.
 
وی با اشاره به بررسی دوربین های مدار بسته محل حادثه خاطر نشان کرد: یک ساعت پس از حادثه، هویت و محل شناسایی متهم از سوی ماموران شناسایی شد و تیم های عملیاتی تحقیقات برای دستگیری  او را آغاز کردند.
 
در جریان ردیابی های پلیسی مشخص شد ضارب پس از این  جنایت خود از تهران گریخته و به قم رفته است. درحالی که ماموران تمام راه های فرار متهم را بسته بودند او 6 ساعت پس از حادثه خود را در شهر قم تسلیم کرد.
 
سرهنگ خانچرلی درمورد هویت ضارب گفت: متهم به نام حسین 23 ساله با مادر بزرگش در خیابان شهید مدنی زندگی می کرد. او دارای سه فقره سابقه اعتیاد، زورگیری و سرقت موتوسیکلت می باشد.
 
حسین در بازجویی ها ی اولیه به انگیزه خاصی اشاره نکرده و مدعی است حوالی ظهر به خانه مادربزرگش رفته و به دلیل عصبانیتی که در وجودش بوده دست به این کار زده است. گذشته این فرد نیز نشان می دهد پدر او در یک کشتارگاه کار می کرده و متهم با سلاخی و کار با چاقو آشنایی کامل داشته است.
 
وی درباره وضعیت مجروحان حادثه نیز گفت: تعدادی از مجروحان به صورت سرپایی مداوا شده و بقیه هنوز در بیمارستان امام حسین (ع) بستری هستند  البته پزشکان اعلام کرده اند حال هیچ کدام از مجروحان وخیم نیست.
 
سرهنگ خانچرلی در پاسخ به پرسشی درخصوص اعتیاد متهم به مواد مخدر نیز گفت: تاکنون او دراین زمینه حرف خاصی نزده است. متهم نه اعتیاد  را تایید ونه تکذیب می کند. درحال حاضر او دراختیار کاراگاهان پلیس آگاهی  قرار گرفته تا انگیزه اصلی اش از این کار مشخص شود همچنین آزمایشهای لازم برای بررسی اعتیاد او انجام شده که تاکنون نتیجه آن در اختیار ما قرار نگرفته است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید با کمک متخصصان و روانشناسان زمینه های روانی ارتکاب این جنایت را بررسی کرد.