تاريخ : 29 / 6 / 1393برچسب:, | 11:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی «علم و فناوري» را ابلاغ کردند؛
جهاد مستمر علمي با هدف كسب مرجعيت علمي و فناوري در جهان/ تحول و ارتقاء علوم انساني/ افزايش بودجه تحقيق و پژوهش به حداقل ۴% توليد ناخالص داخلي/ ارتقاء منزلت و بهبود معيشت استادان و محققان و اشتغال دانش آموختگان

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاستهای کلی «علم و فناوري» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.
متن سیاستهای کلی علم و فناوري که به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به این شرح است:

بسم‌ الله‌ الرحمن ‌الرحيم
سياست‌هاي كلي علم و فناوري (نظام آموزش عالي، تحقيقات و فناوري)

1- جهاد مستمر علمي با هدف كسب مرجعيت علمي و فناوري در جهان با تأكيد بر:
1-1- توليد علم و توسعه نوآوري و نظريه پردازي.
2-1- ارتقاء جايگاه جهاني كشور در علم و فناوري و تبديل ايران به قطب علمي و فناوري جهان اسلام.
3-1- توسعه علوم پايه و تحقيقات بنيادي.
4-1- تحول و ارتقاء علوم انساني بويژه تعميق شناخت معارف ديني و مباني انقلاب اسلامي با: تقويت جايگاه و منزلت اين علوم، جذب افراد مستعد و با انگيزه، اصلاح و بازنگري در متون، برنامه‌ها و روش‌هاي آموزشي و ارتقاء كمي و كيفي مراكز و فعاليت‌هاي پژوهشي مربوط.
5-1- دستيابي به علوم و فناوري‌هاي پيشرفته با سياستگذاري و برنامه ريزي ويژه.
2- بهينه سازي عملكرد و ساختار نظام آموزشي و تحقيقاتي كشور به منظور دستيابي به اهداف سند چشم‌انداز و شكوفايي علمي با تأ‌كيد بر:
1-2- مديريت دانش و پژوهش و انسجام بخشي در سياستگذاري، برنامه ريزي و نظارت راهبردي در حوزه علم و فناوري و ارتقاء مستمر شاخص‌ها و روزآمدسازي نقشه جامع علمي كشور با توجه به تحولات علمي و فني در منطقه و جهان.
2-2- اصلاح نظام پذيرش دانشجو و توجه ويژه به استعداد و علاقمندي دانشجويان در انتخاب رشته تحصيلي و افزايش ورود دانشجويان به دوره‌هاي تحصيلات تكميلي.
3-2- ساماندهي و تقويت نظام هاي نظارت، ارزيابي، اعتبارسنجي و رتبه بندي در حوزه‌هاي علم و فناوري.
4-2- ساماندهي نظام ملي آمار و اطلاعات علمي، پژوهشي و فناوري جامع و كارآمد.
5-2- حمايت از تأسيس و توسعه شهرك ها و پارك‌هاي علم و فناوري.
6-2- توزيع عادلانه فرصت‌ها و امكانات تحصيل و تحقيق در آموزش عالي در سراسر كشور.
7-2- شناسايي نخبگان، پرورش استعدادهاي درخشان و حفظ و جذب سرمايه‌هاي انساني.
8-2- افزايش بودجه تحقيق و پژوهش به حداقل 4% توليد ناخالص داخلي تا پايان سال 1404 با تأكيد بر مصرف بهينه منابع و ارتقاء بهره‌وري.
3- حاكميت مباني، ارزش‌ها، اخلاق و موازين اسلامي در نظام آموزش عالي، تحقيقات و فناوري و تحقق دانشگاه اسلامي با تأكيد بر:
1-3- اهتمام به نظام تعليم و تربيت اسلامي و اصل پرورش در كنار آموزش و پژوهش و ارتقاء سلامت روحي و معنوي دانش پژوهان و آگاهي‌ها و نشاط سياسي آنان.
2-3- تربيت اساتيد و دانشجويان مؤمن به اسلام، برخوردار از مكارم اخلاقي، عامل به احكام اسلامي، متعهد به انقلاب اسلامي و علاقمند به اعتلاي كشور.
3-3- حفظ موازين اسلامي و ارزش‌هاي فرهنگي و اجتماعي در استفاده از علم و فناوري.
4- تقويت عزم ملي و افزايش درك اجتماعي نسبت به اهميت توسعه علم و فناوري:
1-4- تقويت و گسترش گفتمان توليد علم و جنبش نرم‌افزاري در كشور.
2-4- ارتقاء روحيه نشاط، اميد، خودباوري، نوآوري نظام‌مند، شجاعت علمي و كار جمعي و وجدان كاري.
3-4- تشكيل كرسي‌هاي نظريه پردازي و تقويت فرهنگ كسب و كار دانش‌بنيان و تبادل آراء و تضارب افكار، آزادانديشي علمي.
4-4- ارتقاء منزلت و بهبود معيشت استادان، محققان و دانش‌پژوهان و اشتغال دانش آموختگان.
5-4- احياء تاريخ علمي و فرهنگي مسلمانان و ايران و الگوسازي از مفاخر و چهره‌هاي موفق عرصه علم و فناوري.
6-4- گسترش حمايت‌هاي هدفمند مادي و معنوي از نخبگان و نوآوران و فعاليت‌هاي عرصه علم و فناوري.
5- ايجاد تحول در ارتباط ميان نظام آموزش عالي، تحقيقات و فناوري با ساير بخش‌ها با تأكيد بر:
1-5- افزايش سهم علم و فناوري در اقتصاد و درآمد ملي، ازدياد توان ملي و ارتقاء كارآمدي.
2-5- حمايت مادي و معنوي از فرآيند تبديل ايده به محصول و افزايش سهم توليد محصولات و خدمات مبتني بر دانش پيشرفته و فناوري داخلي در توليد ناخالص داخلي با هدف دستيابي به سهم 50 درصد.
3-5- تحكيم و تعميق پيوند حوزه و دانشگاه و تقويت همكاري‌هاي مستمر راهبردي.
4-5- تنظيم رابطه متقابل تحصيل با اشتغال و متناسب سازي سطوح و رشته‌هاي تحصيلي با نقشه جامع علمي كشور و نيازهاي توليد و اشتغال.
5-5- تعيين اولويت‌ها در آموزش و پژوهش با توجه به مزيت‌ها، ظرفيت‌ها و نيازهاي كشور و الزامات نيل به جايگاه اول علمي و فناوري در منطقه.
6-5- حمايت از مالكيت فكري و معنوي و تكميل زيرساخت‌ها و قوانين و مقررات مربوط.
7-5- افزايش نقش و مشاركت بخش‌هاي غيردولتي در حوزه علم و فناوري و ارتقاء سهم وقف و امور خيريه در اين حوزه.
8- 5- توسعه و تقويت شبكه‌هاي ارتباطات ملي و فراملي ميان دانشگاه‌ها، مراكز علمي، دانشمندان و پژوهشگران و بنگاه‌هاي توسعه فناوري و نوآوري داخلي و خارجي و گسترش همكاري‌ها در سطوح دولتي و نهادهاي مردمي با اولويت كشورهاي اسلامي.
6– گسترش همكاري و تعامل فعال، سازنده و الهام بخش در حوزه علم و فناوري با ساير كشورها و مراكز علمي و فني معتبر منطقه‌اي و جهاني بويژه جهان اسلام همراه با تحكيم استقلال كشور، با تأكيد بر:
1-6- توسعه صنايع و خدمات مبتني بر علوم و فناوري‌هاي جديد و حمايت از توليد و صادرات محصولات دانش بنيان و متكي بر فناوري‌هاي بومي بويژه در حوزه هاي داراي مزيت و ظرفيت، با اصلاح امر واردات و صادرات كشور.
2-6- اهتمام بر انتقال فناوري و كسب دانش طراحي و ساخت براي توليد محصولات در داخل كشور با استفاده از ظرفيت‌ بازار ملي در مصرف كالاهاي وارداتي.
3-6- استفاده از ظرفيت‌هاي علمي و فني ايرانيان مقيم خارج و جذب متخصصان و محققان برجسته ساير كشورها بويژه كشورهاي اسلامي حسب نياز.
4-6- تبديل ايران به مركز ثبت مقالات علمي و جذب نتايج پژوهش‌هاي محققان، نخبگان علمي و نوآوران ساير كشورها بويژه جهان اسلام.

 



تاريخ : 29 / 6 / 1393برچسب:, | 2:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جلسه دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد یکی از جانبازان 70 درصدی هشت سال دفاع مقدس در منزل این جانباز در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، 'سید رسول هاشمی' پس از گذراندن دوران تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، با کسب درجه علمی عالی از پایان نامه کارشناسی ارشد خود دفاع کرد و افتخاری دیگر را در سنگر علم و دانش کسب کرد.

عضو هیأت علمی گروه ادبیات فارسی و استاد راهنمای این دانشجوی جانباز گفت: هاشمی پس از تأیید موضوع پایان نامه و آغاز به تحقیق از ناحیه کمر دچار عارضه شد و پس ازعمل جراحی حتی با ویلچر قادر به حرکت نبود.

'مظاهر نیکخواه' افزود: با پیگیری مشکل این دانشجو به پیشنهاد استاد راهنما، جلسه دفاع در منزل این جانباز برگزار شد.

وی اظهار کرد: به دلیل مشکلات جسمی و زخم بستر، تمامی مراحل راهنمایی پایان نامه این دانشجوی جانباز در منزل انجام گرفت.

نیکخواه افزود: بررسی عناصر داستان در دو داستان 'پل معلق' و 'مردگان باغ سبز' محمدرضا بایرامی، موضوع پایان نامه این دانشجوی جانباز بود که موفق به کسب امتیاز عالی در دفاع از پایان نامه شد.

دراین جلسه معاون هماهنگی دانشگاه های آزاد استان، رئیس دانشگاه آزاد شهرکرد، معاون فرهنگی بنیاد شهید استان و دو استاد داور و تعدادی از دانشجویان رشته ادبیات عضو ستاد شاهد و کانون ایثار حضور داشتند.

سید رسول هاشمی در هجدهم اردیبهشت ماه سال 61 در عملیات بیت المقدس ، بر اثر اصابت گلوله ای دچار عارضه و قطع نخاع شد.



تاريخ : 29 / 6 / 1393برچسب:, | 3:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نتایج رشته‌های با آزمون مقطع کار‌شناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی تا ساعت ۱۹ امروز اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد؛ علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: نتایج رشته‌های با آزمون مقطع کار‌شناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی تا ساعت ۱۹ امروز شنبه مورخ 93/06/29 اعلام می‌شود. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت www. azmoon. com از نتیجه خود مطلع شوند. 
 
وی در ادامه افزود: داوطلبان باید شخصاً روز یکشنبه مورخ93/06/30 با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام به واحدهای موردنظر مراجعه نمایند. 
 
علوی فاضل گفت: پذیرفته شدگان واحدهای علوم و تحقیقات، تهران مرکزی، تهران جنوب، تهران شمال، پزشکی تهران، بروجرد، سنندج، تبریز، کرج، پرند و مشهد جهت اطلاع از چگونگی و زمان ثبت نام مقتضی است به آدرس سایت آن واحد‌ها مراجعه کنند. 
 
معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص پذیرفته شدگان علمی رشته ساخت پروتز دندان، گفت: پذیرفته شدگان لازم است جهت انجام آزمون عملی در روز دوشنبه93/06/31 ساعت ۸ صبح به دانشگاه دندانپزشکی تهران مراجعه کنند. 
 
علوی فاضل خاطرنشان کرد: پذیرفته شدگان لازم است مدارک لازم برای ثبت نام شامل: اصل و کپی مدرک کاردانی و یا گواهی اتمام دوره کاردانی، ریز نمرات دوره کاردانی به منظور معادل سازی واحدهای درسی، اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، شش قطعه عکس ۴ × ۳ با پشت زمینه سفید (برای مشمولین ۱۲ قطعه عکس)، اصل و دو برگ کپی از مدرک مشخص کننده وضعیت خدمت وظیفه عمومی (پذیرفته شدگان مرد)، را به همراه داشته باشند. 
روابط عمومی معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی
 
 وی در پایان گفت: پذیرفته شدگان می‌توانند جهت اطلاع از جزییات بیشتر به «راهنمای پذیرفته شدگان نهایی با آزمون مقطع کار‌شناسی ناپیوسته سال ۹۳ دانشگاه آزاد اسلامی» که بر روی سایت www. pubr-azmoon. com قرار دارد، مراجعه کنند.
 
 



تاريخ : 29 / 6 / 1393برچسب:, | 3:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اکبر صباغان سه سال است که همسرش فوت کرده و در این سه سال هر روزصبح در سرما و گرما به بهشت زهرا(سلام الله علیها) می آید، سنگ مزار همسرش را غبار روبی و عطر افشانی می کند و تا عصر در کنار او می ماند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او 1095 روز است که بعد از همسرش نه تنها وفادار مانده بلکه به صورت عجیبی با خاطراتش زندگی می کند.

اکبرصباغان که کشاورزی دارد و ساکن شهرری است درباره این کارش می گوید: همسرم سه سال است که به رحمت خدا رفته و من هر روز به دیدنش می آیم و او نیز شب ها به خواب من می آید و اگر هم چند روز بیایم و او پاسخی ندهد از او گلایه می کنم و سپس بلافاصله پاسخ می دهد.

باوفاترین مرد تهرانی در پاسخ به این سوال که سرما و گرما اذیتت نمی کند، می گوید: عاشقی دردسر دارد و من اگر یک روز نیایم انگار چیزی گم کرده ام و برایم خیلی سخت است.

نتیجه ازدواج اکبر صباغان و همسر مرحومش یک فرزند پسر است که حالا بزرگ شده ازدواج کرده و صاحب فرزند هم شده است. اما برای صباغان پنجاه ساله حتی پسر و نوه هم نتوانسته جای خالی همسرش را پر کند و همچنان خود را وفادار و عاشق زنش می داند.صباغان می گوید: پسرم خیلی خوب و باوفاست و هر شب چند ساعتی را با من می گذراند و به دیدنم می آید و من از او راضی هستم.

صباغان در پاسخ به این سوال که چرا ازدواج نمی کنی تا از تنهایی خلاص شوی می گوید: اتفاقاً خیلی ها به من می گویند و تشویقم می کنند که؛ زندگی همین است و نباید زیاد سخت بگیری و از این حرف ها ولی من نمی توانم حتی بهش فکر کنم و اصلا با ازدواج مجدد کنار نمی آیم. من خیلی به همسرم وابسته بودم.

داستان اکبر صباغان داستان عجیبی است. یک ساک دستی مشکی دارد و همیشه بر شاخه درختی در کنار مزار همسرش آویزان است و می توان از آن فهمید که باز اکبر صباغان یا همان باوفاترین مرد تهرانی اینجاست.



تاريخ : 29 / 6 / 1393برچسب:, | 3:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زرد شدن دندان ها می تواند نشانه پوسیدگی و تراکم جرم باشد. این مسئله پس از مصرف غذاهای مختلف نیز ایجاد می شود، اما با استفاده از توصیه های زیر می توان زردی دندان ها را از بین برد و ظاهر آن را زیباتر کرد.
 
ریحان

این گیاه علاوه بر این که درمان بسیاری از دردهاست، سفید کننده دندان نیز به حساب می آید و از دهان در برابر مشکلات و بیماری های متعدد محافظت می کند. برگ های ریحان را خشک و آسیاب کنید سپس به خمیردندان اضافه و هر روز از آن استفاده کنید.
 
نمک
 
نمک یکی از قدیمی ترین درمان ها برای رفع زردی دندان هاست. کافی است مقداری نمک و زغال را با هم مخلوط و دندان را با آن تمیز کنید. دانه های نمک، صیقل دهنده است و لایه زرد چسبیده روی دندان را از بین می برد. این روش نسبت به خمیردندان اثر ملایم تری دارد.
 
پوست پرتقال
 
پوست پرتقال درمان عالی برای بوی نامطبوع دهان و زردی دندان است. کافی است قبل از خواب، پوست پرتقال را به دندان بمالید. ترکیب کلسیم و ویتامین C موجود در آن، میکروب های دهان و زردی دندان را از بین می برد و باعث خوشبو شدن دهان می شود. می توان پودر پوست پرتقال را نیز به خمیردندان اضافه کرد.
 
هویج
 
فیبر موجود در هویج به عنوان پاک کننده دندان عمل می کند. جرم ها و زردی دندان را نیز از بین می برد.
 
چریش
 
از قدیم، از چریش به عنوان سفید کننده دندان استفاده می شود. با چوب درخت چریش نه تنها ذرات غذای گیر کرده از بین دندان خارج می شود بلکه بوی بد دهان نیز از بین می رود و زبان نیز تمیز می شود. این گیاه خاصیت طبیعی ضدباکتریایی و ضدعفونی کننده دارد.
 
جوش شیرین
 
این ماده اسیدهای موجود در دهان را خنثی می کند و صیقل دهنده ملایم است. مالیدن جوش شیرین به آرامی به دندان، کمک می کند تا لایه های زرد از بین برود. می توان این پودر را به خمیردندان نیز افزود.

 

 



تاريخ : 29 / 6 / 1393برچسب:, | 8:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

  پایگاه خبری عقاب نیوز :

آنچه در تغذیه حائز اهمیت است حفظ تعادل میان مصرف و سوزادن کالری بدن است برخی از خوراکی‌ها می‌تواند به تعدیل میزان چربی بدن ما کمک و از این طریق ما را لاغر کند.

مجید حسن قمی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به خوراکی‌های چربی‌سوز گفت: مصرف برخی از خوراکی‌هابا مواد غذایی متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و چربی‌های انباشته شده در نقاط بدن را سوزانده و ترکیب بدن ما را متناسب می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه مصرف برخی از خوراکی‌ها از جمله آووکادو، فلفل چیلی، آجیل‌های کم کالری، نسکافه و قهوه، سبزیهای کم کالری مثل خیار، سویا و قارچ متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، گفت: این خوراکی‌ها می‌تواند به تعدیل میزان چربی‌ بدن ما کمک و از این طریق ما را لاغر کند.
 
این متخصص در همین خصوص اظهار داشت: آجیل‌های کم کالری با وجود بافت چربی باعث تاخیر در تخلیه معده شده که خود یک عامل در کاهش اشتها است.
 
وی گفت: قارچ و آووکادو  نیز دارای بافت‌های گیاهی هستند که چربی‌ها در بافتهای فیبری خود را به دام می‌اندازد.
 
قمی در پایان یادآور شد:‌ مصرف انواع سالاد کاهو به دلیل بافت چربی‌هایی که از طریق صفرا وارد دستگاه گوارش می‌شود را کاهش می‌دهد.



تاريخ : 29 / 6 / 1393برچسب:, | 1:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

  پایگاه خبری عقاب نیوز :

 زن نوجوان با یکی از بستگان شوهرش همدست شد تا توطئه شوم خانوادگی را عملی کند.

او تنها يك‌ماه پس از شروع زندگي مشترك با شوهرش با استفاده از قرص برنج وي را در يكي از روستاهاي نوشهر به قتل رساند.26آذرماه سال گذشته جوان 24ساله‌اي درحالي‌كه بدحال بود و به‌نظر مي‌رسيد دچار مسموميت شده، به بيمارستاني در شهرستان نوشهر انتقال يافت.

معاينات اوليه حاكي از آن بود كه مسموميت مرد جوان شديد است و اين در حالي بود كه همسر او مدعي بود كه شوهرش تعدادي قرص آموكسي‌سيلين و مفناميك‌اسيد مصرف كرده است.تلاش پزشكان براي نجات مرد جوان فايده‌اي نداشت و در نهايت او روي تخت بيمارستان جان باخت. از آنجا كه مرگ او مشكوك به‌نظر مي‌رسيد، ماجرا به پليس و دادسراي نوشهر گزارش و تحقيقات قضايي- پليسي براي كشف راز مرگ مرد جوان شروع شد.

  • عروس نوجوان

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه مقتول و همسرش در سال 88به عقد هم درآمده و يك‌ماه قبل مراسم عروسي‌شان را جشن گرفته و زندگي مشتركشان را شروع كرده بودند. همسر مقتول كه زني 17ساله بود گفت: من و همسرم زندگي خوبي داشتيم و شب حادثه او گفت كه حالش خوب نيست و تعدادي قرص آموكسي‌سيلين و مفناميك‌اسيد خورد و بعد از چند ساعت حالش بد شد. همان موقع با خانواده شوهرم تماس گرفتم و با كمك برادرش او را به بيمارستان برديم كه اين اتفاق رخ داد.

درحالي‌كه همسر و خانواده قرباني اصرار داشتند هر چه زودتر جنازه را تحويل گرفته و به خاك بسپارند اما قاضي نجارصادقي، بازپرس شعبه اول دادسراي عمومي و انقلاب نوشهر دستور داد جسد براي آزمايش‌هاي سم‌شناسي به پزشكي قانوني منتقل و پس از نمونه‌برداري تحويل خانواده متوفي شود.

ماه‌ها از اين ماجرا گذشت تا اينكه حدود يك‌ماه پيش نتيجه آزمايش‌هاي سم‌شناسي درباره مرگ مرد جوان اعلام شد. براساس گزارش پزشكي قانوني، قرباني به‌خاطر مصرف قرص برنج مسموم‌شده و جانش را از دست داده بود. طبق اين گزارش، قرص برنج در داخل روكش قرص‌هاي آموكسي‌سيلين و مفناميك‌اسيد جاسازي شده و قرباني پس از خوردن آنها دچار مسموميت شديد شده بود.

  • توطئه خانوادگي

شكي نبودكه مرد جوان به قتل رسيده، اما چه‌كسي دست به جنايت زده بود؟ نخستين مظنون پرونده همسر 17ساله قرباني بود. مأموران به تحقيق از وي پرداختند اما او مدعي بود كه بي‌گناه است. از سويي، ارتكاب چنين جنايتي از سوي اين زن آن‌هم يك‌ماه پس از عروسي به‌نظر عجيب مي‌رسيد. با اين حال كارآگاهان به بررسي‌هاي خود ادامه دادند تا اينكه متوجه ارتباط پنهاني همسر مقتول با يكي از بستگان شوهرش شدند. اين اطلاعات به فرضيه اينكه زن نوجوان در جنايت نقش داشته است، قوت مي‌بخشيد.

كيومرث حمزه‌صورتي، دادستان نوشهر در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: اين زن دستگير شد و در بازجويي‌هاي تخصصي لب به اعتراف گشود و به قتل شوهرش با همدستي يكي از بستگان او اعتراف كرد. او گفت پس از عقد با شوهرش به برادر او علاقه‌مند شده و اين علاقه تا جايي پيش رفته كه در نهايت آنها تصميم گرفته بودند با قتل شوهرش، با هم ازدواج كنند. وي ادامه داد: برادر مقتول كسي بود كه با قراردادن قرص برنج در روكش قرص‌هاي آموكسي‌سيلين و مفناميك‌اسيد، اين قرص‌ها را به همسر برادرش داده بود تا نقشه جنايت را اجرا كنند. همسر مقتول نيز به بهانه‌ اينكه قرص‌ها براي زودتر بچه‌دارشدن مفيد هستند، آنها را به شوهرش خورانده و باعث مرگ او شده بود.

حمزه‌صورتي گفت: با اعترافات زن نوجوان، همدست او نيز دستگير شد و به جنايت اعتراف كرد. هر دو متهم مدعي شدند كه مي‌خواستند پس از مرگ مقتول، بي‌آنكه كسي متوجه شود جسد او را به خاك بسپارند و وقتي آب‌ها از آسياب افتاد با هم ازدواج كنند كه اقدام بموقع دادسرا و ارسال جسد به پزشكي قانوني رازشان را فاش كرد. در حال حاضر نيز زن نوجوان به اتهام مباشرت و برادرشوهرش به اتهام معاونت در قتل عمدي در بازداشت به‌سرمي‌برند و خانواده مقتول با حضور در دادسرا براي عامل اصلي جنايت درخواست قصاص كرده‌اند.

 

 



تاريخ : 29 / 6 / 1393برچسب:, | 1:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

  پایگاه خبری عقاب نیوز :

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا عصرها اینقدر خسته و بی‌رمق هستید و عامل این خستگی و بی‌حالی چیست؟

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اگر دچار این حالت می‌شوید شاید بهتر باشد در مورد انتخاب نوع مواد خوراکی که در وعده صبحانه و نهار و یا به عنوان هله‌هوله‌های مورد علاقه خود در بین روز مصرف می‌کنید تجدیدنظر کنید. بسیاری از پزشکان معتقدند که برخی خوراکی‌ها بزرگترین قاتل انرژی در بدن هستند. شاید از دیدن غذاها یا خوراکی‌های محبوب خود در این فهرست به عنوان متهم اصلی خستگیِ شما تعجب کنید.

در این گزارش به نقل از «ویمنز هلث» به این غذاهای خستگی‌زا اشاره می‌کنیم:

- موز

خوراکی‌های سرشار از پتاسیم نظیر موز، تخمه کدو و ماهی «هالیبوت» باعث احساس خستگی می‌شوند. ماده معدنی پتاسیم در واقع یک شل کننده عضله است. اگرچه خوردن مواد حاوی پتاسیم قبل از خواب خیلی مفید است اما اگر در طول روز خورده شوند انرژی شما را تحلیل می‌برند.

- نان سفید

اگر مواد خوراکی حاوی شاخص گلیسمیک بالا نظیر نان سفید و برنج سفید را به جای آرد کامل یا سبوسدار نظیر نان‌های سبوس‌دار و برنج قهوه‌ای در رژیم غذایی خود بگنجانید، عناصر حیاتی را که برای سرحال و قوی نگهداشتن شما در طول روز مورد نیازند، جذب نمی‌کنید. غذاهای دارای شاخص گلیسمیک بالا، فیبر کافی ندارند و بنابراین به سرعت تجزیه و هضم می‌شوند و انرژی پایداری را که از خوردن نان‌های سبوس‌دار به دست می‌آورید کسب نخواهید کرد.

- گوشت قرمز

حجم بالای چربی موجود در گوشت قرمز در غذاهایی مانند استیک و همبرگر می‌تواند باعث احساس خواب آلودگی و کسلی شما شود. زیرا برای هضم این گونه غذاها انرژی زیادی نیاز است و بنابراین تمام انرژی بدن شما صرف هضم این غذاها می‌شود. پزشکان به جای گوشت قرمز، ماهی سالمون را پیشنهاد می‌کنند. گوشت‌های حاوی اسید چرب امگا 3 به شما انرژی مضاعفی می‌دهند زیرا ثابت شده که اسیدهای چرب امگا 3 به عملکرد بهتر و تمرکز مغز کمک می‌کنند.

- گیلاس

تحقیقات نشان می‌دهد آلبالو، گیلاس و آب آلبالو به دلیل داشتن میزان بالای ماده «ملاتونین» بهترین خواب آور طبیعی محسوب می‌شوند. آلبالو و گیلاس در واقع به تنظیم خواب کمک می‌کنند پس می‌توانند یک داروی خواب آور طبیعی خوب محسوب شوند و در نتیجه به عنوان یک میان وعده روزانه، گزینه خوبی محسوب نمی‌شوند. این دو میوه برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند یک غذای عالی محسوب می‌شوند زیرا هسته‌های آن‌ها باعث می‌شود تا آرام‌تر آنها را بخورند. اما باز هم بهتر است این میوه‌ها را نگه دارید و وقت خواب بخورید.

- شیرینی‌جات

خوردن شیرینی‌جات بلافاصله پس از خوردن غذا سریعتر از تصور و حتی قبل از اینکه مزه غذا زیر دندانتان برود، شما را دچار خستگی و خواب آلودگی پس از غذا می‌کند. حجم بالای قندی که وارد بدن می‌شود، انسولین آزاد می‌کند که این فرآیند در مغز موجب آزاد شدن حجم بالای اسید آمینه تریپتوفان می‌شود و در نهایت باعث احساس خواب آلودگی شدید خواهد شد. بنابراین توصیه می‌شود از خوردن شیرینی‌جات بلافاصله پس از صرف ناهار پرهیز کنید تا دچار خستگی شدید پس از غذا خوردن نشوید.

- قهوه

اگرچه این مساله با عقل سلیم جور در نمی‌آید اما مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار نظیر قوه و چای ممکن است موجب خستگی شوند. این نوشیدنی‌ها به شما با سرعت زیادی هوشیاری می‌دهند که این هوشیاری تنها حدود یک الی یک ساعت و نیم دوام می‌آورد. اما به محض اینکه اثر کافئین از بین می‌رود بلافاصله احساس تخلیه انرژی به شما دست می‌دهد. سعی کنید نوشیدن قهوه و چای را به میزان روزانه 200 تا 300 میلی‌گرم کافئین محدود کنید و این میزان را به دوزهای کمتر و در فواصل طولانی‌تر تا حدود ظهر تقسیم کنید. رعایت این نکته شما را تا حدود ساعت دو بعدازظهر سرحال نگه می‌دارد و در نتیجه وقتی در هنگام غروب به منزل می‌روید احساس خستگی نمی‌کنید.

بنابر توصیه پزشکان، بهترین تامین کننده انرژی در هنگام صبح، صبحانه است. این وعده غذایی درعین حال که به گرسنگی شبانه شما پایان می‌دهد به تامین انرژی بدنتان در کل روز نیز کمک می‌کند. پس صبحانه خود را با ترکیبی از نان‌های سبوسدار و فیبر خوراکی غنی کنید و پروتئین و میوه آن را به حداقل برسانید. اگر بتوانید یک محصول لبنی نیز به صبحانه خود اضافه کنید هم عالی می‌شود. تلفیق این دو باعث می‌شود تا در کل روز انرژی کافی داشته باشید.

 

 



  پایگاه خبری عقاب نیوز :

عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: سند نیروی انتظامی برای خودرو رسمی است و نیاز به ثبت در دفاتر اسناد رسمی ندارد.

خبرگزاری فارس: سند نیروی انتظامی به ثبت در دفاتر اسناد رسمی نیاز ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی برنامه مناظره ،علیرضا طباطبایی نائینی، عضو کمیسیون حقوق مجلس شورای اسلامی گفت: به موجب قانون اموال منقول نیازی به داشتن سند ندارند و خودرو نیز جزو این اموال محسوب شده و بالذات نیاز به داشتن سند نیست.

وی اظهار کرد: به دلیل برخی مسائل، الزاماتی برای ثبت خودرو و پلاک‌دار شدن آن تعیین شده تا رانندگان به مقررات رانندگی مقید باشند.

طباطبایی نائینی با بیان اینکه ماده 29 قانون تصریح کرد که خودروها باید دارای سند رسمی باشند، تصریح کرد: این اسناد در دفاتر رسمی یا در ادارات دولتی از جمله نیروی انتظامی قابلیت تنظیم را دارند.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس ادامه داد: محل مناقشه در این موضوعه آنجاست که مردم پس از مراجعه به مراکز تعویض پلاک، ضرورتی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی ندارند لذا مراجعه مردم به دو سازمان و پرداخت هزینه به هر یک از آنها ایجاد مزاحمت برای مردم می‌کند و سند نیروی انتظامی یک سند رسمی است.



تاريخ : 29 / 6 / 1393برچسب:, | 1:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

  پایگاه خبری عقاب نیوز :

تاریخ سیر و سفر انسان از زمین به فضا چندان هم بی‌خطر نبود. یکی از این خطرات که به فاجعه‌ای غم‌انگیز در ۲۴ آوریل ۱۹۶۷بدل شد، سقوط فضانورد اتحاد شوروی، «ولادیمیر کوماروف» بود. او به کمک فضاپیمای سایوز-۱ توانست به نخستین فضانورد شوروی تبدیل شود که بیش از یکبار به فضا سفر کرد.
 
با این وجود، سایوز-۱ قتلگاه کوماروف هم بود. بازنشدن چتر نجات سایوز-۱ علت مرگ او عنوان شده است. کوماروف از نخستین کسانی بود که برای پروازهای فضایی در سال ۱۹۶۰ انتخاب شدند. این فضانورد در چهل سالگی، نخستین فضانوردی شد که جان خود را در راه فعالیت‌های فضایی از دست داد.

نخستین قربانی فضا (عکس)

نخستین قربانی فضا (عکس)
 
 



تاريخ : 26 / 6 / 1393برچسب:, | 6:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

  پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از سقوط یک پل عابر پیاده در بزرگراه آزادگان خبر داد.
 
ایسنا: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از سقوط یک پل عابر پیاده در بزرگراه آزادگان خبر داد.

سیدجلال ملکی با اعلام این خبر گفت: در ساعت 15:24 امروز یک مورد حادثه سقوط پل به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن آتش‌نشانان ایستگاه‌های 16، 59 و نجات 7 به همراه دو دستگاه جرثقیل سازمانی به محل حادثه واقع در بزرگراه آزادگان ابتدای خلیج اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد یک دستگاه کامیون با یک پل عابر پیاده برخورد کرده و موجب سقوط قسمتی از آن به میانه بزرگراه شده و قسمت دیگر پل نیز در وضعیتی ناامن قرار گرفته و در حال سقوط است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات آتش‌نشانان برای بازسازی معبر گفت: خوشبختانه در جریان این حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشتیم و آتش‌نشانان در حال حاضر مشغول بلندکردن پل از سطح خیابان هستند.

همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز در این باره اعلام کرد که پس از این حادثه با توجه به موقعیت، عوامل پلیس راهور مسیر حرکت خودروها را به سمت خیابان خلیج تغییر داده و خوشبختانه مشکل ترافیکی خاصی در منطقه رخ نداد.



  پایگاه خبری عقاب نیوز :

اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآن خواهران شاغل و خانواده های کارکنان آجا(گزارش تصویری)

برای مشاهده بقیه تصاویر  کلیک کنید

 



تاريخ : 24 / 6 / 1393برچسب:, | 5:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری در پایان دوران بستری رهبر انقلاب؛
تشکر دفتر مقام معظم رهبری از ملت شریف و انقلابی ایران، علما، شخصیتها و مسئولان/ابراز احساسات صادقانه و خالصانه،جلوه‌های وصف‌ناپذیری از دلدادگی به انقلاب اسلامی و رهبری معظم را به نمایش گذاشت

دفتر مقام معظم رهبری در پایان دوران بستری رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیمارستان و سلامتی و بهبود کامل ایشان با صدور اطلاعیه‌ای، مراتب تشکر و سپاس خود را از عموم ملت شریف و انقلابی ایران، علما، شخصیتها و مسئولان داخلی و خارجی اعلام و تأکید کرد: این ابراز احساسات صادقانه و خالصانه جلوه‌های پرشکوه و وصف‌ناپذیر دیگری از دلدادگی به انقـلاب اسلامی و رهبری معظم و معزز آن را به نمایش گذاشت.
متن اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
در پی بستری شدن رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی در بیمارستان برای انجام عمل جراحی، ملت مؤمن و شریف و انقلابی ایران اسلامی در گوشه و کنار کشور با دعا و نیایشهای صادقانه و خالصانه و برگزاری مراسم توسل و پیامهای فراوان و پرشور و آکنده از مهر و بزرگواری خود جلوه‌های پرشکوه و وصف‌ناپذیر دیگری از دلدادگی به انقـلاب اسلامی و رهبری معظم و معزز آن، به نمایش گذاشتند.
اکنون که به برکت ادعیه‌ی خالصانه ملت و صالحان و اخیار، معظم‌له با سلامتی کامل بیمارستان را ترک کرده‌اند جبهه سپاس به پیشگاه حضرت احدیت جلّ‌وعلا می‌سائیم و از عموم ملت مؤمن و قدرشناس ایران اسلامی به ویژه از مراجع عالیقدر، علما و فضلای گرانقدر، رؤسای محترم قوای سه‌گانه و رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر مقامات و مسئولان لشکری و کشوری، مجموعه‌های سیاسی و روحانی و تشکلهای دانشجوئی و انقلابی، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران، دانشگاهیان، فرهنگیان، هنرمندان، ورزشکاران و سایر اقشار که با حضور در بیمارستان و یا اعزام نماینده و یا با ارسال پیامهای محبت‌آمیز اظهار لطف کردند و یا ابراز علاقه برای حضور در بیمارستان نمودند، همچنین از رهبران نهضتهای مقاومت اسلامی خصوصاً دبیرکل محترم حزب‌الله لبنان و سران و مسئولان کشورها که با ارسال پیام از بهبودی و سلامتی رهبر انقلاب اسلامی اظهار خرسندی کردند، و سایر علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی در خارج از کشور صمیمانه تشکر و سپاسگزاری میکنیم.
در پایان شایسته است از مجموعه درمانی شامل پزشکان و جراحان و پرستاران و سایر کارکنان بیمارستان که در این مدت با اقدامات خود توانستند این کار را به احسن وجه به انجام رسانده و از ملت شریف ایران رفع نگرانی کنند صمیمانه تشکر کرده و از خداوند متعال عزت و سربلندی و تداوم توفیقات ملت بزرگ ایران اسلامی را مسئلت می‌کنیم.
دفتر مقام معظم رهبری
24 شهریور  1393

 

 



تاريخ : 21 / 6 / 1393برچسب:, | 2:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم بیست و دومین سالگرد مرحوم پروفسور حسابی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره این دانشمند، پژوهشگر و استاد فرهیخته از نامگذاری دانشگاه آزاد واحد تفرش به نام مرحوم دکتر حسابی در صورت موافقت هیات امنای مرکزی خبر داد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر میرزاده در این مراسم گفت: مقام علم و عالم در فرهنگ اسلامی بسیار بالاست و پروفسور حسابی یکی از شاخص‌های توانمند در مقوله علم و دانش و آبرو برای کشور ماست.

وی سخنانش را در قالب لوح تقدیری که به دکتر ایرج حسابی تقدیم کرد، ادامه داد و افزود: تاریخ کشورمان همواره مزین به یاد و نام و خدمات انسان‌های گهربار و آزاد اندیشی است که در طول عمر پر از خیرشان خدمات شایسته‌ای به مردمان سرزمین خویش داشته‌اند و ما حصل این ممارست‌ها چیزی جز اعتلای جایگاه ایران عزیزمان نبوده است

میرزاده خاطر نشان کرد: بر کسی به ویژه جامعه دانشگاهی ایران پوشیده نیست که پروفسور حسابی چه عاشقانه، مشقت‌های مسیر دانستن را برای خویش هموار کرد و با اتکا به باورهای نیک انسانی و پایبندی به اصول اخلاقی و دینی به امر آموزش همت گمارد و خویشتن خویش را وقف توسعه و نهادینه شدن علم در ایران کرد؛ به راستی دور اندیشی و خلاقیت استاد موجب آن شد که امروز خط نوینی از جنبش اخلاق علمی در کشورمان شکوفا گردد و علم محوری در توسعه کشور بی‌شک از زحمات بی‌دریغ آن استاد عالی مقام بوده و هست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به ثمر رساندن پروژه‌های پژوهشی و علمی، پایه گذاری و راه اندازی بیش از 30 مرکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی به راستی میراث ارزنده و زکات علمی بود که به واسطه تلاش بی‌وقفه آن استاد فرهیخته به یادگار مانده و امروز بر حاصل این دسترنج می‌بالیم.

وی با بیان اینکه یاد و خاطره دانشمند، پژوهشگر و استاد فرهیخته پرور، جناب آقای پروفسور حسابی را گرامی می‌داریم، اظهار امیدواری کرد که منش و روش آن استاد عشق علم و ادب سرلوحه زندگی همگان بالاخص جویندگان علم و فرهنگ ایران زمین قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به منظور پاسداشت یاد و خاطره آن دانشمند ارزشمند از احتمال نامگذاری واحد دانشگاه آزاد اسلامی تفرش به نام پروفسور حسابی در صورت موافقت هیات امنای مرکزی دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای اینکه سهمی در بزرگداشت این شخصیت علمی و فرهنگی داشته باشد پیشنهاد مذکور را به هیات امنای مرکزی خواهد داد که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.

در ادامه مراسم دکتر میرزاده این لوح را به منظور گرامیداشت خدمات پروفسور حسابی و زحمات بی دریغ ایشان به جامعه علمی کشور، به فرزندش دکتر ایرج حسابی تقدیم کرد.

 



تاريخ : 24 / 6 / 1393برچسب:, | 7:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

نفر اول از سمتِ چپ، شهید "عباس بابایی" که با درجه سرهنگ دومی، فرمانده وقت یکی از پایگاه های شکاری کشور بود.
به گزارش مشرق، عکسی که می بینید، در اواسط دهه 60 و در اهواز گرفته شده است. جمعی از امرای ارتش و سپاه، روی جدول خیابانی نشسته اند و احتمالا منتظر خودرویی هستند که باید برای انتقال آنان سربرسد و احتمالا دچار تاخیر شده است.

نفر اول از سمتِ چپ، شهید "عباس بابایی" که با درجه سرهنگ دومی، فرمانده وقت یکی از پایگاه های شکاری کشور است. وی مدتی بعد به فرماندهی عملیات نیروی هوایی رسید و در سال 1366، هنگام انجام یک ماموریت برون مرزی، شربت شهادت نوشید.
سایر افسران و شخصیت های موجود در تصویر شناخته نشدند.
شادی روح شهید عباس بابایی صلوات

عکس / فرماندهان روی جدول
 
 



تاريخ : 24 / 6 / 1393برچسب:, | 2:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب امروز پس از ترخیص از بیمارستان از آیت الله مهدوی کنی عیادت کردند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای بررسی و کارشناسی آزادسازی سهام عدالت خبرداد و گفت: تلاش می‌کنیم هرچه سریعتر مقدمات آزادسازی سهام عدالت را فراهم کنیم تا مردم از منافع این طرح بهره‌مندشود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) علی طیب نیا در جلسه اخیر هیات واگذاری گفت: بین مالکیت و مدیریت در واگذاری بنگاههای دولتی تفاوت وجود دارد و کسانیکه مدیریت بنگاههای واگذار شده را بر عهده می گیرند باید صلاحیت حرفه ای و فنی این کار را داشته باشند.
 
وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه برای مالکیت این بنگاه‌ها نیز انتظار می رود مالکین تفکر منطقی و توان مالی اداره این شرکتها را داشته باشند، افزود: در قانون اصل 44 بر توانمندسازی بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار تاکید شده که این موضوع تاکنون در واگذاریها کمتر مورد توجه قرار گرفته است و ما رسالت خود می دانیم که بیشتر به این دو مقوله بپردازیم و از پیشنهادات مفید در این زمینه استقبال می کنیم.
 
وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد حمایت از بخش خصوصی واقعی و نیز سهام عدالت گفت: بر این اساس کارگروه ویژه ای در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد و با توجه به بررسی‌ها و کار کارشناسی انجام شده در این زمینه، تلاش می کنیم هرچه سریعتر مقدمات آزادسازی سهام عدالت را فراهم کنیم تا مردم از منافع این طرح بهره مند شود.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که صندوق‌های قابل معامله یکی از ساختارهای مفید برای مدیریت سهام عدالت در کشورند تاکید کرد: باید تلاش کنیم با واگذاری سهام دولتی به بخش خصوصی، رسالت دولت را به سمت سیاستگذاری و هدایت‌گری سوق دهیم.



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب بیمارستان را ترک کردند؛
تشکر فراوان از محبت‌های اقشار مختلف مردم، شخصیت‌ها و مسئولان/ جزئیات درخواست همکاری امریکا از ایران در قضیه داعش و مخالفت صریح جمهوری اسلامی
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) پس از پایان دوران بستری در بیمارستان و بهبود کامل، بیمارستان شهید رجایی را ترک کردند.
رهبر انقلاب اسلامی قبل از ترک بیمارستان، در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، ضمن ابراز رضایت از عمل جراحی و دوره درمانی پس از آن گفتند: اکنون با سلامت کامل جسمی و نشاط روحی در حال بازگشت به منزل هستم اما از حجم عظیم محبت‌ها و ملاطفت‌هایی که در این چند روز نسبت به این حقیر انجام شد، احساس شرمندگی و سنگینی بر دوش خود می‌کنم.
ایشان با اظهار قدردانی و تشکر فراوان از محبت‌های فراوان قشرهای مختلف مردم، مراجع و علمای محترم، شخصیت‌ها، مدیران برجسته کشور، سیاسیون، هنرمندان و ورزشکاران افزودند: علاوه بر اظهار محبت مردم کشورمان، ملت‌های دیگر نیز اظهار لطف فراوانی کردند که بار دیگر نشان دهنده‌ تاکید همیشگی بنده مبنی بر اینکه ملت ایران، در میان ملت‌های دیگر دارای عمق راهبردی است.
رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: هیچ نظام و کشوری را سراغ نداریم که خارج از مرزهای خود دارای چنین ریشه‌ها و پیوندهای عاطفی، اعتقادی و ایمانی با ملت‌های دیگر باشد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با تشکر فراوان از کادر پزشکی و درمانی و پرستاران بیمارستان محل بستری خود، خاطرنشان کردند: انسان هنگامی که علم و دانش بالا و توانایی‌ها و تبحر پزشکان و کادر درمانی و پرستاران کشور را مشاهده می‌کند، به وجود چنین ثروت عظیم انسانی در بخش سلامت و بهداشت که یکی از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌های زندگی مردم و جامعه است، به خود می‌بالد و افتخار می‌کند.
ایشان در بخش دیگری از این مصاحبه، نکته دیگری را نیز مطرح کردند و گفتند: من در این چند روزی که در بیمارستان بستری بودم، یک تفریح داشتم که عبارت بود از شنیدن صحبت‌های مقامات آمریکایی در زمینه‌ی مبارزه! با داعش، که واقعاً مایه‌ی تفریح بود.
رهبر انقلاب اسلامی، اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص مبارزه با داعش را پوچ، توخالی و جهت‌دار خواندند و با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که صراحتاً اعلام کردند از ایران برای مبارزه با داعش دعوت نخواهند کرد، افزودند: اینکه آمریکا از ایران برای حضور در یک کار خلاف و غلط دسته جمعی مایوس می‌شود، مایه‌ی افتخار ما است و افتخاری بالاتر از این، برای خود نمی‌دانیم.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، سپس به منظور نشان دادن دروغ‌گویی آمریکایی‌ها برای مبارزه با داعش، جزئیاتی را از پشت پرده این ماجرا بیان کردند.
ایشان گفتند: در همان روزهای سخت حمله داعش به عراق، سفیر آمریکا در عراق طی درخواستی از سفیر ما در عراق می‌خواهد که ایران و آمریکا جلسه‌ای برای مذاکره و هماهنگی در خصوص داعش داشته باشند.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: سفیر ما در عراق، این موضوع را به داخل کشور منعکس کرد که برخی مسئولان هم با این جلسه مخالفتی نداشتند اما من مخالفت کردم و گفتم، در این قضیه ما با آمریکایی‌ها همراهی نمی‌کنیم زیرا آنها نیت و دست آلوده‌ای دارند و چگونه امکان دارد که در چنین شرایطی ما با آمریکایی‌ها همکاری کنیم.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان چند روز پیش وزیر امور خارجه آمریکا و اعلام این موضوع که ما از ایران برای ائتلاف بر ضد داعش دعوت نمی‌کنیم، خاطرنشان کردند: همین وزیر امور خارجه آمریکا، شخصاً به آقای دکتر ظریف درخواست داده بود که بیایید در قضیه داعش با ما همکاری کنید اما دکتر ظریف درخواست او را رد کرده بود.
ایشان افزودند: حتی معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم که یک زن است و همه او را می‌شناسند، در مذاکرات با آقای عراقچی، بار دیگر این درخواست را تکرار کرد اما آقای عراقچی نیز درخواست وی را رد کرد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مخالفت صریح جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با آمریکا در خصوص مبارزه با داعش، گفتند: اکنون آنها به دروغ می‌گویند که ما ایران را در ائتلاف شرکت نخواهیم داد در حالی که ایران از ابتدا مخالفت خود را با حضور در چنین ائتلافی اعلام کرده بود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: آمریکایی‌ها قبلاً نیز با سر و صدای فراوان و با حضور چندین کشور، یک ائتلاف بر ضد سوریه تشکیل دادند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند و در مورد عراق نیز وضعیت به همین‌گونه خواهد بود.
ایشان با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها قصد اقدام جدی بر ضد داعش ندارند، افزودند: خود آمریکایی‌ها و حتی خود داعشی‌ها به خوبی می‌دانند حرکتی که در عراق، کمر داعش را شکست، اقدام آمریکا نبود، بلکه اقدام نیروهای مردمی و ارتش عراق بود که مبارزه با داعش را به خوبی فرا گرفته بودند و ضربات جدی به آن وارد کردند.
رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ضربات نیروهای مردمی و ارتش عراق به داعش ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کردند: واقعیت آن است که آمریکایی‌ها به دنبال بهانه‌ای هستند تا همان کاری را که در پاکستان انجام می‌دهند و با وجود دولت مستقر و ارتش قوی، بدون اجازه وارد خاک این کشور می‌شوند و نقاط مختلف را بمباران می‌کنند در عراق و سوریه انجام دهند.
ایشان تاکید کردند: آمریکایی‌ها بدانند که اگر چنین کاری را انجام دهند، همان مشکلاتی که در ده سال گذشته بر سر راهشان در عراق به وجود آمد، بار دیگر به وجود خواهد آمد.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان مصاحبه خود گفتند: به هر حال در این چند روز، صحبت‌های مقامات آمریکایی یک تفریح بر روی تخت بیمارستان بود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای امروز پیش از ترک بیمارستان با حضور در جمع تعدادی از کادر درمانی و پرستاران از آنان تشکر کردند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین پیش از ترک بیمارستان، از آیت الله مهدوی‌کنی رییس مجلس خبرگان نیز عیادت کردند.
 
 



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به ارتباط ناگسستنی ملت و رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب، روح نظام ، انقلاب و ادامه دهنده راستین راه و روش امام راحل هستند.

 به گزارش  ایرنا  : آیت الله محمدتقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز، با اشاره به عمل جراحی موفقیت آمیز رهبری، افزود: دعا و نیاش مردم از جمله مردم تبریز برای رهبری نشان دهنده علاقه و الفت شدید بین ولی امر مسلمین و امت اسلامی است که چنین موضوعی در سایر کشورهای جهان دیده نمی شود.

وی گفت: وجود رهبر معظم انقلاب درراس نظام مایه افتخار و صلابت نظام و ملت در عرصه های مختلف شده است.

آیت الله آل هاشم با اشاره به برگزاری هفته نکوداشت تبریز از هفته آینده، از مسوولان برگزاری این همایش بزرگ قدردانی کرد و افزود: مسوولان شهرداری تبریز باید در اجرای این برنامه های متنوع نسبت به حفظ و حراست از ارزش های اسلامی و دینی بیشتر توجه کنند.

وی گفت: شهر تبریز در طول تاریخ از جهات مختلف تاثیر گذارترین شهر ایران بوده و شهرت شهر اولین ها به تبریز بسیار بجا و واقع بینانه است.

آیت الله آل هاشم وجود عالمان دینی بزرگ و علامه های مشهور جهان تشیع شامل حضرات آیات امینی، طباطبایی و جعفری، سرداران شهید بزرگ دوران دفاع مقدس و سایر شخصیت های ادبی و فرهنگی رااز جمله ویژگی های ممتاز تبریز دانست.

وی 27 شهریور سالروز وفات محمدحسین شهریار شاعر چیره دست و ادیب معاصر را مورد اشاره قرار داد و از وی به عنوان شاعری که تمام عمر پربرکت خود را در راه اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی صرف کرد، یاد نمود و گفت: باید این روز بزرگ در شان و منزلت این شاعر آذربایجانی بزرگ داشته شود.

آیت الله آل هاشم خدمات ادبی و فرهنگی شهریار به نظام و همچنین دوران دفاع مقدس را بسیار وسیع خواند و افزود: نباید این خدمات ارزشمند از ذهن ها فراموش شود.

خطیب جمعه موقت تبریز همچنین به 19 و 20 شهریور سالروزهای وفات و شهادت آیت الله طالقانی و آیت الله مدنی اشاره کرد و گفت: هر دوی این شخصیت های مبارز و مجاهدان نستوه راه انقلاب از جمله یاران نزدیک و وفادار امام راحل بودند که تمام عمر خود را در راه اسلام و انقلاب سپری کردند.

آیت الله آل هاشم 22 شهریور(1299 شمسی) سالروز شهادت شیخ محمد خیابانی از مبارزان راه آزادی در دوران مشروطه را گرامی داشت و گفت: این شیخ آزادی خواه از شخصیت های مبارز و جزو افتخارات مردم تبریز و آذربایجان است که در راه مبارزه برای آزادی ایران به شهادت رسید.

لینک خبرگزاری جمهوری اسلامی را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری تسنیم را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری مهررا اینجا کلیک کنید

لینک واحدمرکزی خبر  را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلا رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه خبری عقاب نیوز را اینجاکلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی خاروانا را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری رسا  را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری نیوهاپ  را اینجا کلیک کنید

لینک افسران جنگ نرم را اینجا کلیک کنید

 

 

 

 



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که در جمع کارکنان این سازمان گفت: یکی از افتخارات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، خدمت در لوای ولایت فقیه و نایب برحق امام زمان (عج) امام خامنه‌ای عزیز می‌باشد.

 

 

لینک خبرگزاری تسنیم را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری فارس را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری جمهوری اسلامی را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه خبری تحلیلی عرش نیوز را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی ارتش را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری نسیم  را اینجا کلیک کنید

لینک باشگاه خبرنگاران   را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را کلیک کنید

لینک پایگاه خبری عقاب نیوز را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه مردمی ارتش را

 



ادامه مطلب
تاريخ : 18 / 6 / 1393برچسب:, | 2:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :



تاريخ : 18 / 6 / 1393برچسب:, | 2:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

وی با بیان اینکه این طرح در ادامه برنامه ریزی‌ها برای کاهش 30 تا 40 درصدی سوانح رانندگی است، گفت: برای رسیدن به این منظور یکی از بخشها توسعه سیستم‌های کنترل جاده‌ای است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از توسعه سامانه کنترل هوشمند ترافیک خبر داد.

سردار اسکندر مومنی در مراسم افتتاح سامانه کنترل هوشمند ترافیک که با حضور معاون وزیر راه و رئیس سازمان امداد و نجات برگزار شد، گفت: این طرح در راستای تفاهم نامه مشترک میان پلیس راهور و سازمان راهداری انجام شد و بر اساس آن 3800 کیلومتر دیگر از جاده‌های کشور تحت پوشش قرار گرفتند.

وی در توضیح ویژگی‌های این سامانه اظهارکرد:‌ در این سامانه، اطلاعات به محض ثبت تخلف، برای صاحب پلاک از طریق پیامک ارسال می‌شود و در پیامکی دیگر نیز مبلغ جریمه و نحوه پرداخت الکترونیکی آن اطلاع رسانی خواهد شد.

مومنی با بیان اینکه در این طرح 192 دستگاه دوربین ثبت تخلفات در معابر نصب شده است، گفت: با احتساب 204 دوربینی که قبلا در معابر داشتیم، تعداد این دوربین‌ها به 396 دستگاه رسید.

وی با بیان اینکه این طرح در ادامه برنامه ریزی‌ها برای کاهش 30 تا 40 درصدی سوانح رانندگی است، گفت: برای رسیدن به این منظور یکی از بخشها توسعه سیستم‌های کنترل جاده‌ای است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه تا سال آینده 30 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش سیستم هوشمند قرار خواهند گرفت، گفت:‌ باید از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها استفاده کنیم و از طیف‌های مختلف برای کاهش خسارات رانندگی بهره ببریم.

وی با اشاره به ایام تعطیلات عید فطر خاطر نشان کرد: در این ایام دوربین‌های پلیس راهور تردد 60 دستگاه خودرو را ثبت کرده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه مشابه این طرح نیز طی یکی دو ماه آینده در معابر درون شهری نیز اجرایی خواهد شد، گفت: فعلا مشغول آماده سازی زیر ساخت‌ها هستیم، اما پس از اجرایی شدن، تخلفات در معابر شهری نیز به شکل آنلاین و از طریق ارسال پیامک به اطلاع مالکان می‌رسد.

 

 



تاريخ : 17 / 6 / 1393برچسب:, | 8:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 



تاريخ : 18 / 6 / 1393برچسب:, | 1:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

شمش طلا

 قیمت طلا در معاملات امروز پس از کاهش شدید جلسه قبل امروز نیز اندکی کاهش یافت و به ۱۲۵۴ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار در برابر سبد ارزهای مهم جهانی به بالاترین رقم در 14 ماه گذشته رسیده است، قیمت طلا امروز پس از کاهش قیمت شدید جلسه گذشته در نزدیکی پایین ترین رقم 3 ماه اخیر در نوسان بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با اندکی کاهش به 1254 دلار و 60 سنت رسید. قیمت فلز زرد در روز دوشنبه پس از رسیدن به 1251 دلار و 24 سنت که پایین ترین رقم از ماه ژوئن تا کنون بود، در پایان معاملات یک درصد کاهش یافت.
بارناباس گان، تحلیلگر بازار طلا در این باره اظهار داشت: «طلا ظاهرا در حال آزمودن سطح حمایت 125 دلاری است و هرگونه کاهش قیمت به زیر این رقم می تواند منجر به تداوم بیشتر روند کاهشی شود.»
دیگر تجار گفتند، مسیر مقاومت حداقلی برای طلا همزمان با پیش بینی افزایش بیشتر ارزش دلار کاهش بیشتری خواهد داشت.
به دنبال انتشار گزارشی توسط شعبه سانفرانسیسکوی فدرال رزرو در مورد اینکه سرمایه گذاران در مورد افزایش نرخ بهره در خط سیر پایین تری نسبت به اعضای فدرال رزرو قرار دارند، شاخص دلار به نزدیکی بالاترین رقم جولای 2013رسید.
دیگر عامل تقویت ارزش دلار، تحت فشار قرار گرفتن استرلینگ به دلیل تقویت احتمال رای مثبت مردم اسکاتلند به جدایی از بریتانیا بود.
تقویت ارزش دلار، کالاهای قیمت گذاری شد به دلار نظیر طلا را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر می کند.
تحلیلگران موسسه اسکوتیا موکاتا گفتند: «شاخص ها از سرعت گرفتن روند کاهش قیمت حکایت دارند و ما همچنان پیش بینی خودمان را از کاهش قیمت طلا و نزدیک شدن آن به 1240 دلار حفظ می کنیم.»
بازار چین امروز پس از تعطیلات بازگشایی شد، اما نتوانست حمایت قابل توجهی از قیمت ها داشته باشد.
سرمایه گذاران همچنین در حال رصد کردن تنش های ژئوپلتیک در اوکراین هستند.



تاريخ : 17 / 6 / 1393برچسب:, | 8:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عیادت جمعی از مسئولان و شخصیت‌های نظام از رهبر انقلاب

 

 



تاريخ : 18 / 6 / 1393برچسب:, | 4:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

قیمت‌ها متفاوت است از متري یک میلیون و 800 هزار تومان تا 10میلیون تومان. مبنای قیمت‌گذاری در این منطقه نزدیکی و دوری به دریاچه چيتگر است. دریاچه‌ای که تاثیر قابل توجهی بر زمین‌ها و آپارتمان‌های يكدست نوساز منطقه 22 تهران در دو، سه سال اخیر گذاشته است. خانه‌هایی که منظر دریاچه- ديد به درياچه- داشته باشند متري یک تا دو میلیون تومان گران‌تر از خانه‌های مشابه خود هستند.



ادامه مطلب
تاريخ : 18 / 6 / 1393برچسب:, | 3:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک متخصص طب سنتی اعلام کرد: غذاهایی با مزاج گرم برای کاهش دردهای کمر مناسب است و در مقابل غذاهای با مزاج سرد مثل گوشت قرمز، بادمجان، بامیه، خیار، هویج و گوجه‌فرنگی در هنگام کمردرد توصیه نمی‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،علی حسینی گفت: خوراکی‌هایی مانند زرده تخم‌مرغ،خورش فسنجان به همراه گردوی فراوان، خورشت کرفس، مصرف پلو به همراه زیره، چای زنجبیل، خرما، انجیر، سیر، برگ تازه اسفناج و جوجه آب‌پز برای درمان کمردرد توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مصرف عسل به صورت استعمال موضعی در نواحی که درد دارد و هم به صورت خوراکی در زمانی که فرد دچار کمردرد شد توصیه می شود.

حسینی با اشاره به اینکه درمان کمردرد زمانبر است و فرد باید صبور باشد گفت: غذاهایی با مزاج گرم برای کاهش دردهای کمری مناسب است و نسبت به غذاهایی با مزاج سرد،درد را تسکین می دهند و افرادی که دچار کمردرد شده‌اند به دنبال روشهای معجزه‌گر و سریع که در تبلیغات گفته می شود نباشند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: یکی از ساده‌ترین روش‌های درمانی کمردرد، گرم کردن ناحیه درد با روغن‌های مختلف یا کمپرس آب گرم است البته باید توجه کرد که پس از هر بار کمپرس چند دقیقه صبر کرد و مجدد کمپرس را انجام داد.

وی افزود: مصرف آب‌میوه های انجیر، آلو، توت و آب مرکبات به خصوص لیموشیرین برای تسکین کمردرد توصیه می شود.

حسینی گفت: مصرف غذاهای با مزاج سرد مثل گوشت قرمز، بادمجان، بامیه، خیار، هویج و گوجه‌فرنگی باید محدود شود اما در مقابل غذاهای گرم و آبکی مانند انواع سوپ‌ها و آبگوشت‌ها توصیه می‌شود.



تاريخ : 18 / 6 / 1393برچسب:, | 4:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

پسر بیست و چهار ساله که تحمل رنج مادر را به دلیل بیماری کلیه نداشت، یکی از کلیه‌های خود را پنهانی به او اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از جام جم، پسر بیست و چهار ساله که تحمل رنج مادر را به دلیل بیماری کلیه نداشت، یکی از کلیه‌های خود را پنهانی به او اهدا کرد.
وقتی از اهدای عضو سخن گفته می‌شود، همه نگاه‌ها معطوف بیماران مرگ مغزی می‌شود که خانواده‌هایشان بدون هیچ چشمداشتی، اعضای بدن عزیزان خود را به بیماران نیازمند هدیه می‌دهند. اما این بار فردی که عضوی از بدنش را اهدا کرد یک بیمار مغزی نبود، بلکه پسر بیست و چهار ساله‌ای است که پس از ده سال طاقت نداشت مادرش را که به نارسایی کلیه مبتلا بود روی تخت بیمارستان و در حال دیالیز شدن ببیند. این جوان تصمیم گرفت یکی از کلیه‌هایش را بدون آن که مادرش بداند به او هدیه دهد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان آذربایجان غربی در این باره به جام‌جم گفت: زن پنجاه و یک ساله‌ای به دلیل نارسایی کلیه‌هایش از روزهای پایانی تیر سال 1383 برای انجام دیالیز به این انجمن می‌آمد و به دلیل این که وضع مالی مناسبی نداشت، به مراکز درمانی معرفی می‌شد تا رایگان دیالیز شود.

حسن اشتری افزود: در این ده سال او تحت درمان قرار داشت و حتی نام وی در فهرست گیرندگان عضو پیوندی ثبت شده بود، اما به دلیل گروه خونی خاصی که داشت موفق به دریافت عضو نشده بود، تا این که پسر بیست و چهارساله وی یکی از کلیه‌هایش را به مادرش اهدا کرد.

این زن پنجاه و یک ساله که نمی‌خواست خود را معرفی کند، به خبرنگار ما گفت: از ده سال پیش از بیماری کلیه رنج می‌بردم. اوایل نمی‌دانستم دچار ناراحتی کلیه هستم تا این که یک روز در خانه بی‌هوش شدم. خانواده‌ام وقتی مرا به بیمارستان بردند، پزشک احتمال داد دچار ناراحتی کلیه شده باشم. بنابراین پس از چند آزمایش معلوم شد کلیه‌هایم دچار مشکل شده و باید درمان جدی را شروع کنم. از آن موقع به بعد سه بار در هفته دیالیز می‌شدم. زن میانسال افزود: پس از مدتی هر دو کلیه‌ام را از دست دادم و شوهرم با جمع‌آوری ضایعات هزینه زندگی‌مان را تامین می‌کرد. اما او نیز به دلیل بیماری کم سو شده و بسختی می‌توانست کار کند. بنابراین با از کار افتاده شدن شوهرم، تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتیم و دیگر پولی نداشتیم که با آن کلیه بخریم.

این گیرنده عضو پیوندی اضافه کرد: سال‌ها از پی هم می‌گذشت و حال من هر روز وخیم‌تر می‌شد چند روز پیش پسرم به ملاقاتم آمد و گفت یک اهداکننده کلیه بدون هیچ چشمداشتی می‌خواهد یکی از کلیه‌هایش را به من هدیه کند. با شنیدن این حرف گریستم و خدا را شکر کردم که هنوز انسان‌هایی هستند که برای رضای خدا کار نیک انجام می‌دهند. هزاران بار دهنده عضو و خانواده‌اش را دعا کردم که به یاری‌ام شتافتند.

وی خاطرنشان کرد: هر چه از او خواستم نام دهنده کلیه را بگوید حاضر به گفتن نام وی نشد و زمانی متوجه شدم، فرزندم کلیه خود را به من هدیه کرده که او را در ورودی اتاق عمل دیدم. لحظه‌ای که روی برانکارد بودم و به سمت واحد پیوند می‌رفتم، او را دیدم که خود را برای عمل آماده می‌کرد. پسرم با دیدن من خندید و خواست آرام باشم. فهمیدم او همان فردی است که به من کلیه هدیه کرده است.

دیگر نمی‌توانستم رنج مادرم را ببینم

پسر بیست و چهار ساله این زن نیز به خبرنگار ما گفت: در این سال‌ها وقتی رنج مادرم را می‌دیدم عذاب می‌کشیدم و نمی‌توانستم این همه درد و رنج او را تحمل کنم.وقتی همه راه‌ها را بر روی خود بسته دیدم تنها چیزی که به ذهنم خطور کرد این بود که خود دست به کار شوم و یکی از کلیه‌هایم را به او هدیه کنم، اما می‌دانستم اگر او بداند دهنده کلیه من هستم آن را نخواهد پذیرفت. وی اضافه کرد: دعا می‌کردم بعد از آزمایش پاسخ مثبت از پزشکان بگیرم و عمل پیوند انجام بشود تا مادرم نجات یابد. وقتی جواب آزمایش‌ها آمد و متوجه شدم این کار عملی است، خوشحال شدم و از این که توانستم دین خود را به مادرم ادا کنم، خوشحالم و امیدوارم او از من راضی باشد.

 



تاريخ : 18 / 6 / 1393برچسب:, | 3:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک مدرس دانشکده طب سنتی با بیان اینکه سیاه دانه، عسل و مصرف روغن زیتون و لیموترش چند بار در روز می‌تواند در دفع سنگ کلیه مفید باشد، گفت: آب ترب سیاه، آب شلغم، آب هویج و آب سیب به بهبودی و دفع سنگ کمک کند.

غلامرضا کردافشاری درباره روش‌های دفع سنگ کلیه اظهار داشت: در طب سنتی تدابیر زیادی برای دفع سنگ کلیه وجود دارد.
 
به گفته وی اگر سنگ دفع نمی‌شود باید ورزش کرد و در یک وانی که در آن گیاهی همانند خارشتر و خارخسک است نشست، البته این گیاهان باز کننده‌های مجاری ادرار هستند.
 
این مدرس دانشکده طب سنتی ادامه داد: این گیاهان را می‌توانید بجوشانید و 2 تا 3 ساعت داخل این آب زن بنشینند، آب اگر ولرم باشد بهتر است. همچنین، از عرقیاتی مانند خارشتر و خارخاسک برای دفع سنگ کلیه استفاده شود.
 
کردافشاری بیان داشت: سیاه دانه و عسل به دفع سنگ کمک می‌کند، البته ترکیبات زیادی در طب سنتی وجود دارد که باعث شکافتن سنگ و باز کردن مجاری و دفع سنگ‌ها می‌شود، مانند تخم خیار، تخم خربزه، تخم هندوانه، تخم کدو که در آب خیسانده و از صافی رد کرده و شیره آن را استفاده کنند. همچنین، تخم خرفه و کاسنی به بهبودی کمک می‌کند.
 
وی گفت: علت تولید سنگ؛ مواد بلغمی، سودائی و لزج است که از معده به کلیه می‌رود، بنابراین اگر معده تقویت شود برای دفع سنگ و پیشگیری از تولید مجدد آن می‌تواند موثر باشد.
 
این مدرس دانشکده طب سنتی خاطرنشان کرد: پوسته داخلی سنگدان مرغ را می‌توان خشک کرد و سپس آسیاب کرد تا در غذاها مصرف شود که به بهبودی سنگ کمک می‌کند. خوردن چند بار روغن زیتون و لیموترش در روز نیز می‌تواند مفید باشد. همچنین، آب ترب سیاه، آب شلغم، آب هویج و آب سیب به بهبودی و دفع سنگ کمک کند.



تاريخ : 17 / 6 / 1393برچسب:, | 9:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

این رفتار خردگرایانه این دو نفر را به دوستان نشان دادم و بلافاصله یاد نهیب سرباز انتظامات دادسرا افتادم که فریاد زد آقا چه در کیفت پنهان کردی و بودن دو فلش‌مموری در کیفم را جرم‌انگاری کرد و تحویل همکارش داد. پرسش دیگر اینکه مگر آقای مرتضوی چه پست سازمانی مهم و خطرناکی دارد که باید چهار محافظ مسلح داشته باشد؟ موقعیت و طبقه اجتماعی او چیست که هنوز می‌تواند از چنین تبعیضات اجتماعی‌ای برخوردار باشد؟



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 6 / 1393برچسب:, | 10:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

رضایی رتبه موسسه اعتباری کوثر گیلان را 13 کشوری عنوان کرد و یادآور شد: روند حرکت روبه جلوی موسسه اعتباری کوثر در گیلان ادامه دارد.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر گفت: موسسه اعتباری کوثر با اخذ مجوز از بانک مرکزی تا پایان امسال تبدیل به بانک می‌شود.

به گزارش فارس، عیسی رضایی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر شعب موسسه اعتباری کوثر در گیلان با تبریک میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: از سال 89 موسسه اعتباری کوثر ایجاد شده است و اکنون تعداد 2 هزار و 500 نفر نیروی جوان، تحصیلکرده و شاداب متخصص در 350 شعبه در کشور فعالیت می‌کنند.

وی از جذب 120 هزار میلیارد ریال منابع بانکی در موسسه اعتباری کوثر تاکنون خبر داد و افزود: فروردین ماه امسال اهداف سال 93 در موسسه اعتباری کوثر تحقق پیدا کرد و اکنون از اهداف پیش‌بینی شده در سال 94 عبور کردیم و با ارائه متمم برنامه به اهداف برنامه سال 95 موسسه تا پایان سال جاری می‌رسیم.  رضایی با بیان اینکه موسسه اعتباری کوثر تاکنون از هشت بانک رسمی کشور جلو افتاده است، تصریح کرد: تا پایان امسال از چهار بانک دیگر عبور می‌کنیم.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر به قابلیت‌های گیلان اشاره کرد و گفت: تخلیه و بارگیری شش میلیون تن کالا در بندر انزلی، تولید چای و برنج و گردشگری از توانمندی‌های گیلان برای سرمایه‌گذاری است و اتصال راه‌آهن به مرزهای آبی این استان را به قطب اقتصادی در منطقه تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بالاترین سطح باسوادی شهرهای ایران متعلق به گیلان است، خاطرنشان کرد: فرهنگ بالای مردم گیلان در توسعه این استان موثر است.

رضایی رتبه موسسه اعتباری کوثر گیلان را 13 کشوری عنوان کرد و یادآور شد: روند حرکت روبه جلوی موسسه اعتباری کوثر در گیلان ادامه دارد.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر از برگزاری جشنواره کرامت از روز گذشته توسط این موسسه خبر داد و اظهار کرد: طرح تکریم مشتری و طرح فرهیختگان با تکریم از حافظان قرآن و جانبازان توسط موسسه مذکور اجرایی می‌شود.

*اختصاص 500 میلیارد تومان سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی راه‌اندازی شده می‌توانند از تسهیلات سرمایه در گردش موسسه اعتباری کوثر استفاده کنند، تصریح کرد: مبلغ 500 میلیارد تومان برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص داده شده است.

رضایی پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش هر واحد تولیدی را یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: موسسه اعتباری کوثر حرکت جهادی برای تامین سرمایه واحدهای تولیدی را آغاز کرده است.

*صدور چک بین بانکی در موسسه اعتباری کوثر

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر با اشاره به صدور چک بین بانکی و رمزدار در این موسسه، بیان کرد: صدور چک‌های مذکور تا ماه آینده آغاز می‌شود.

وی بر مکانیزاسیون اداری موسسه اعتباری کوثر تاکید کرد و گفت: موسسه اعتباری کوثر در صورت صدور مجوز از طرف بانک مرکزی تا پایان سال جاری تبدیل به بانک می‌شود.

رضایی مشتری‌مداری و مشتری‌نوازی را از برنامه‌های موسسه اعتباری کوثر خواند و تصریح کرد: طرح‌های موسسه مذکور از نیمه دوم شهریور ماه جاری تا 15 مهر ماه امسال برای آگاهی مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

*جلب رضایت مشتری از شاخص‌های موسسه اعتباری کوثر است

عباس ارسلانی مدیر شعب موسسه اعتباری کوثر گیلان نیز در مراسم مذکور گفت: جلب رضایت مشتری از شاخص‌های موسسه اعتباری کوثر است.

*سپرده‌گذاری 54 هزار نفر در موسسه اعتباری کوثر گیلان

مدیر سابق شعب موسسه اعتباری کوثر گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به راه‌اندازی این موسسه سال 89 در استان اظهار کرد: موسسه اعتباری منطقه هفت کشور شامل استان‌های قزوین، زنجان و گیلان با 18 شعبه راه‌اندازی شده و اکنون گیلان با 10 شعبه مستقل از دیگر استان‌ها فعالیت می‌کند.

خسرو اکبری پنج شعبه موسسه اعتباری کوثر را مستقر در شهر رشت عنوان کرد و افزود: تعداد پنج شعبه در شهرهای آستارا، تالش، انزلی، صومعه‌سرا و لاهیجان راه‌اندازی شده است.

وی از سپرده‌گذاری تعداد 54 هزار نفر در موسسه اعتباری کوثر در گیلان خبر داد و بیان کرد: دو درصد از اعتبارات گیلان در اختیارات موسسه مذکور است.

اکبری با اشاره به رشد 17 درصدی سپرده‌گذاری موسسه اعتباری کوثر گیلان در سال 93، تصریح کرد: تعداد 71 نفر نیروی متخصص در رشته‌های رایانه، حسابداری، مدیریت بازرگانی و بانکی در موسسه مذکور فعالیت می‌کنند.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور عباس ارسلانی به عنوان مدیر شعب و خسرو اکبری مشاور مدیر شعب موسسه اعتباری کوثر در گیلان معرفی شدند.

 

 



تاريخ : 17 / 6 / 1393برچسب:, | 11:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

اسامی 10 بازیکن فوتبال که کارت پایان خدمت‌شان ابطال شده است، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در برنامه امشب نود، از سوی سازمان لیگ اسامی 10 بازیکن که کارت پایان خدمت‌شان از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ابطال شده است، اعلام شد.

اسامی این بازیکنان به شرح زیر است:

علیرضا ابراهیمی، علی پورخسروانی، سینا عشوری، مهدی محمدزاده، محمدحسین مهرآزما، آرمان شهدادنژاد، حامد زمانی، مهربان عیسی پوران، رضا طاهری و فرهاد سالاری پور.

این اسامی در حالی منتشر شده است که به گفته بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، از زمان اعلام اسامی، بازیکنان یاد شده حق شرکت در مسابقات را ندارند.



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر کشور با اشاره به اینکه از پاکستان و افغانستان چندین مورد برای ورود به کشور داشتیم که ۲ تا ۳ نفر بازداشت شدند گفت: اطلاع جدیدی از وضعیت دانایی‌فر نداریم.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز در حاشیه نشست معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور، با اشاره به جلسه امروز، گفت: این جلسه هر چند ماه یک بار برگزار می‌شود و آخرین شرایط سیاسی و امنیتی کشور را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم تا سیاست‌های وزارت کشور به معاونان ابلاغ شود.

او گفت: با توجه به شرایط مرزها مهمترین محور بحث جلسه امروز امنیت در مرزها بود. ما آمادگی کاملی در مرزها داریم و از معاونان استانداری‌ها خواستیم تا شرایط را مورد بررسی قرار دهند و سیاست‌های لازم را نیز ابلاغ کردیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اخیرا اعلام شده گروهک تروریستی داعش و سایر گروه‌های تروریستی در سراسر کشور اقدام به سربازگیری کردند و آیا وزارت کشور اطلاع دقیقی از این موضوع دارد؟ گفت: خبر سربازگیری در داخل کشور نداشتیم، البته این به معنای عدم تبلیغ آنها برای این کار نیست، اما مردم ما در مناطق مرزی هوشیار هستند و علاوه بر آن نیز نیروهای امنیتی آمادگی کامل دارند و بر منطقه مسلط هستند.

رحمانی‌فضلی گفت: گروه‌های تروریستی در عراق موفقیتی نداشته‌اند و فقط هزینه‌هایی را به ملت این کشور وارد کردند. او با بیان اینکه موردی مبنی بر سربازگیری در داخل کشور گزارش نشده است، گفت: البته از پاکستان و افغانستان چند مورد را داشتیم که قصد ورود به کشور را داشتند، اما ما از ورود آنها ممانعت کرده و دو تا سه مورد را نیز بازداشت کردیم.

او در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت گروهبان دانایی‌فر، گفت: اطلاع جدیدی از دانایی‌فر نداریم، اما با همکاری دستگاه دیپلماسی کشور پیگیر آخرین وضعیت آقای دانایی‌فر هستیم.
او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رهبران گروهک تروریستی داعش اعلام کردند که ما بزودی وارد ایران می‌شویم و ارزیابی وزارت کشور در خصوص این اظهارات چیست؟ گفت: آنها در سطح وسیعی سخنان خود را اعلام می‌کنند و حتی می‌گویند ورود به ایران جزو برنامه‌های‌مان است و حتی نفراتی که بازداشت شدند در اعترافات خود این موضوع را اعلام کردند، اما قدرت ایران بالاتر از این حرف‌هاست.



تاريخ : 17 / 6 / 1393برچسب:, | 9:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آخرین وضعیت اجرای طرح توزیع بسته های امنیت غذایی برای نیازمندان خبر داد و گفت: در حال شناسایی گروه های در معرض فقر غذایی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر علی ربیعی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح توزیع بسته های امنیت غذایی گفت: مشمولان سبد امنیت غذایی از 7.5 به 10 میلیون نفر افزایش پیدا می کنند وروند شناسایی گروه‌های جدید مشمول دریافت بسته‌های امنیت غذایی طی دو ماه آینده کامل خواهد شد.

وی افزود: طی یک تا دو ماه آینده جمع‌آوری اطلاعات و روند شناسایی مشمولان جدید کامل خواهد شد. بانک‌های اطلاعاتی در کشور کامل نیستند و تلاش کردیم تا در این مدت به بانک‌های اطلاعاتی مربوط انسجام دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این گفته بود: سیاست دولت در توزیع سبد کالا به‌ صورت عمومی با سیاستی که در طرح حمایت غذایی دنبال می‌کند، متفاوت است و هدف اصلی دولت از توزیع بسته امنیت غذایی، مبارزه با فقر و توجه به موضوع سلامت افراد مطابق با بند 6 سیاست‌های سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است. تعداد دفعات اجرای طرح حمایت غذایی متناسب با تعداد خانوارهای آسیب پذیری که شناسایی شوند، مشخص خواهد شد اما طبق پیش بینی‌ها حداقل چهار بار در سال این طرح به اجرا درخواهد آمد.

توزیع بسته‌های حمایت غذایی به طور رسمی از اوایل تیرماه آغاز شد و در این مرحله قرار بود بیش از هفت میلیون نفر در قالب دو میلیون و 800 هزار خانوار بسته امنیت غذایی دریافت کنند. بر این اساس کارت اعتباری در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا بتوانند به فروشگاه‌ها مراجعه و مواد غذایی ضروری خود را خریداری کنند. این مبلغ از 30 هزار تومان برای یک نفر آغاز و تا سقف 120 هزار تومان افزایش می‌یابد.



تاريخ : 17 / 6 / 1393برچسب:, | 10:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دو سوم کارکنان ارتش در نیروی زمینی ارتش فعال هستند.

به گزارش مشرق، امیر پوردستان صبح امروز در مراسم افتتاح مجتمع‌های مسکونی 232 واحدی شرکت تعاونی مهر فدک توس اظهار کرد: میلاد امام رضا(ع) را تبریک می‌گویم و به آقای ربیعی که با وجود مشغله زیاد در این مراسم حضور یافتند خیرمقدم می‌گویم.

وی افزود: آقای ربیعی مدال افتخاری بر سینه نظام هستند.

پوردستان گفت: طرح مسکن دار کردن ارتش جمهوری اسلامی طرحی است که در قانون اساسی آمده و به عهده شرکت‌های مسکن است و پروژه‌های زیادی در حال اجرا است مثل پروژه شهید بهشتی در اتوبان شهید بابایی تهران و یا پروژه چیتگر.

وی خاطرنشان کرد: دو سوم کارکنان ارتش در نیروی زمینی شاغل هستند.



تاريخ : 17 / 6 / 1393برچسب:, | 10:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

نتایج نهایی کنکور سراسری سال 93 فردا سه شنبه اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور روز دوشنبه در یک نشست خبری با اعلام این خبر، گفت: نتایج نهایی آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از جمله آزاد، دولتی، پیام‌نور و ... فردا صبح از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی http://sanjesh.org/ اعلام می‌شود.



تاريخ : 16 / 6 / 1393برچسب:, | 10:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 شب گذشته مراسم ازدواج عماد هاشمی رفسنجانی، فرزند محسن هاشمی رفسنجانی با زهرا سیدروحانی در باشگاه فرمانیه برگزار شد.

ازدواج نوه هاشمی رفسنجانی

زهرا سیدروحانی فرزند سیدکاظم روحانی (نوه آیت الله محمدصادق روحانی از مراجع قم) و مادرش هم نفیسه اشراقی نوه دختری امام خمینی است.

کارت دعوت ازدواج نوه هاشمی رفسنجانی

به جز فائزه و فاطمه هاشمی که قبل از انقلاب با برادران لاهوتی ازدواج کرده بودند، پسران هاشمی رفسنجانی (مهدی و یاسر و محسن) همگی با دخترخاله یا دختر عموهای خود ازدواج کرده اند.

 



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

مصاحبه رهبر معظم انقلاب پیش از عزیمت به بیمارستان؛
رهبر معظم انقلاب صبح امروز تحت عمل جراحی قرار گرفتند/ بحمدلله عمل با موفقیت به پایان رسید
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه‌ی عزیمت به بیمارستان برای انجام عمل جراحی، در پاسخ به واحد مرکزی خبر گفتند: من یک عمل جراحی دارم و اکنون عازم بیمارستان هستم.
ایشان افزودند: البته جای نگرانی نیست. این به معنای آن نیست که مردم دعا نکنند لیکن ان شاءالله جای نگرانی نیست و یک عمل خیلی معمولی و عادی است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در پایان خاطرنشان کردند: ان شاءالله لطف خدای متعال شامل خواهد شد و کارها بخوبی پیش خواهد رفت.
لازم به ذکر است: رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل عارضه پروستات صبح امروز (دوشنبه) در یکی از بیمارستانهای دولتی، تحت عمل جراحی قرار گرفتند که بحمدالله این عمل با موفقیت به پایان رسید.



تاريخ : 16 / 6 / 1393برچسب:, | 2:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

با تغییر سبک زندگی، کاهش استرس و اصلاح تغذیه در هر سن و سالی می‌شود قلب را جوان و از پیری آن جلوگیری کرد.



ادامه مطلب
تاريخ : 16 / 6 / 1393برچسب:, | 2:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

حشرات گرچه در نگاه اول ممکن است برای انسان بی‌خطر باشند،ولی در عین حال شیوه‌های غلط مبارزه با این حشرات باعث شده تا این حشرات به شکل غیرمستقیم و از طریق افزایش بیماری‌های خطرناکی چون سرطان و MS، به تهدیدی جدی برای انسان بدل شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حشرات گرچه درنگاه اول، ممکن است برای انسان، بی‌  خطر باشند و بیشترین تهدیدشان درباره محصولات کشاورزی باشد، اما در عین حال، شیوه‌ های غلط مبارزه با این حشرات زمینه ای فراهم کرده تا این حشرات، غیر مستقیم و با افزایش بیماری‌ های خطرناکی چون «سرطان» و «ام اس»، به تهدیدی جدی برای انسان بدل شوند.


هنوز یک هفته از تذکر و هشدار در صحن شورای شهر درباره افزایش نگران‌ کننده شمار موش‌ها در تهران، و اعلام رقم 50 میلیونی خانواده این جانور موذی و انتقاد درباره نحوه مبارزه با این موجود نمی‌ گذرد که خبری دیگر از جانوران موذی، موش‌ها را دست کم برای مدتی به حاشیه برد.

 

خبر به افزایش غیرعادی نوعی مگس در برخی مناطق تهران، از جمله خیابان و میدان فاطمی، اشاره دارد که زمینه کلافه کردن مردم این مناطق و حتی رهگذران را فراهم کرده است.


به این ترتیب، شایعه هجوم حشرات موذی به پایتخت صحت دارد.