تاريخ : 30 / 7 / 1392برچسب:, | 9:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک کارشناس بهداشت حرفه ای در توصیه به کاربران رایانه گفت: کاربران رایانه باید پس از هر یک ساعت کار با موس، ۴ تا ۵ بار شانه‌ها را بچرخانند و دست و انگشتان خود را به آرامی تکان دهند تا دچار ناراحتی‌های ارگونومی نشوند.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازتسنیم، وسیله موس یک از کابردی ترین ابزارهای ورودی رایانه است، امروزه کمتر کسی است که در کار با رایانه از آن استفاده نکند. با وجود اینکه این دستگاه وارد کردن داده‌ها را بسیار ساده کرده است ولی متاسفانه به علت ایجاد وضعیت‌های تکراری و طولانی مدت امکان صدمات ناشی از حرکات تکراری را فراهم می‌کند.

صدیقه میرجلیلی کارشناس بهداشت حرفه ای در این باره عنوان کرد: این صدمات اغلب منجر به درد، سوزش، ورم، ضعف عضلات، بی حسی، کرختی و کاهش مهارت در اندام‌های مرتبط می‌شود. وی توصیه کرد: برای پیشگیری از ایجاد چنین نارحتی‌هایی دانستن مفاهیم پایه و اصول ارگونومی در مورد سطح مشترک بین رایانه و کاربر آن، علاوه بر اینکه می‌تواند از بروز اینگونه صدمات جلوگیری کند، بهره روی و لذت کار با رایانه را هم به حداکثر خود می‌رساند.

میرجلیلی خطاب به کاربران کامپیوتر افزود: موس را به آرامی در دست بگیرید و آنرا در محدوده مورد نظر حرکت دهید محکم گرفتن موس تنش زیادی را به دست وارد می کند. برای حرکت دادن موس مفصل آرنج را محور قرار دهید تا بدون خم شدن مچ دست امکان حرکت فراهم شود. میرجلیلی توصیه کرد: برای یافتن بهترین محل قرارگیری موس روی صندلی خود تکیه دهید، بازوها را در موقعیت راحت آویزان قرار دهید. ساعد خود را از مفصل آرنج خم کنید.

این کارشناس بهداشت حرفه ای همچنین خاطرنشان کرد: موس را انتخاب کنید که ساختار قرینه داشته و در حد امکان مسطح باشد زیرا کف دست انسان خمیدگی آناتومیکی خاصی دارد که از برخورد کف دست با سطوح مختلف جلوگیری می‌کند اندازه موس باید با دست کاربر متناسب باشد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوي وزارت خارجه کشورمان گفت: مذاکرات ايران و 1+5 به طور کامل با مقامات عالي کشور هماهنگ شده و اين هماهنگي از طريق جناب رئيس‌جمهور با مقام معظم رهبري انجام مي‌شود البته سياستگذاري‌ها و تصميم‌گيري‌ها در شوراي عالي امنيت ملي انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "مرضيه افخم" سخنگوي وزارت خارجه کشورمان در نشست خبري امروز خود با خبرنگاران، با بيان اين مطلب که ديدار کارشناسان ايران و 1+5 با فاصله زماني قبل از مذاکرات آينده در ژنو برگزار مي‌شود، اظهار داشت: بايد متن اين مذاکره به مقامات عالي رتبه کشورهاي طرف مذاکره ارسال شود و پس از آن مذاکرات با زمانبندي مشخص صورت مي‌پذيرد.
 
وي تصريح کرد: مذاکرات ايران و 1+5 به طور کامل با مقامات عالي کشور هماهنگ شده و اين هماهنگي از طريق جناب رئيس جمهور با مقام معظم رهبري انجام مي‌شود، البته سياستگذاري‌ها و تصميم گيري‌ها در شوراي عالي امنيت ملي انجام شده است.

*مذاکرات را نبايد در چارچوب بحث‌هاي جناحي تلقي کرد
 
افخم اظهار داشت: مذاکرات را نبايد در چارچوب بحث‌هاي جناحي تلقي کرد، البته حرکت‌هاي کلان هميشه موافق و مخالف دارد، اما همگي به دنبال تامين منافع ملي هستند و نقدها بر اين اساس صورت گرفته است.
 
سخنگوي وزارت امور خارجه ادامه داد: دولت با سعه صدر نقدها را مي‌شنود و فضا به سوي اجماع ملي پيش مي‌رود و بهترين موضع در برابر مذاکره کنندگان اجماع ملي است، اما راه بر نقد بسته نيست.
 
افخم بيان داشت: نقد بايد واقع بينانه و نه براساس خوشبيني و افراط مطرح شود و در اين مسير به واقع بيني و صبر نياز داريم.

* ايران وجود پيش شرط براي حضور در نشست ژنو را نمي‌پذيرد
 
وي اظهار داشت: درباره نشست ژنو 2 خبرسازي‌هاي متفاوتي انجام شده اما ايران خواهان حل و فصل بحران سوريه از طريق راه حل سياسي است، به همين خاطر ايران وجود پيش شرط براي حضور در اين نشست را نمي‌پذيرد.
 
سخنگوي دستگاه ديپلماسي درباره آخرين وضعيت ديپلمات ربوده شده ايران در يمن گفت: طبق آخرين اطلاعات ديپلمات ربوده شده ايران در يمن اوضاع جسماني خوبي دارد، اما از دولت يمن برطبق کنوانسيون‌هاي کنسولي مي‌خواهيم که به مسئوليت‌هاي خود عمل کند و هيئت‌هاي پيگيري اين مسئله را دنبال مي‌کنند.

وي ادامه داد: ما با حساسيت اين مسئله را پيگير هستيم و تماس‌هايي هم با دولت يمن داشته‌ايم لذا دقيقا جزئيات کار را دنبال مي‌کنيم و اميدواريم اين اقدامات به آزادي ديپلمات کشورمان ختم شود.



تاريخ : 29 / 7 / 1392برچسب:, | 11:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اگر از مرورگر فاير فاكس استفاده مي كنيد مي توانيد با نصب يك افزونه بر روي آن تمام سايت هاي اينترنتي را به زبان فارسي مشاهده كنيد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازدريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛با نصب این افزونه فایرفاکس کاربران میتوانند تمامی سایت ها را به زبان فارسی مشاهده نمایند.برای نصب این افزونه لطفا به آموزش نصب توجه کنند.
راهنمای نصب:
بعد از کلیک بر روی دکمه Add to Firefox پنجره مجوز برای نصب نمایش داده می شود:

yjc



yjc

با کلیک بر روی دکمه Allow بعد از چند ثانیه پنجره نصب فعال می شود.

yjc


سپس وارد بخش پلاگین های نصب شده شوید و تنظیمات ترجمه را طبق سلیقه خود تنظیم می كنيد.

yjc
yjc
yjc


بعد از اتمام مراحل نصب ترجمه گر به راست کلیک اضافه می گردد که با انتخاب متن مورد نظر میتوانید متن خود را به هر زبانی ترجمه کنید.



تاريخ : 30 / 7 / 1392برچسب:urhf kd,c,عقاب نیوز, | 10:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همانطور که می‏دانید در گوشی‏های تلفن همراه قابلیتی به نام Divert یا انتقال مکالمه وجود دارد. بدین صورت که هنگامی که خط خود را بر روی شماره‏ای دایورت می‏کنید،

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل ازگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،از این پس هر تماسی با شما گرفته شود به طور اتوماتیک به شماره مورد نظر تعیین شده منتقل می‏گردد. در نتیجه هیچ کس نمیتواند به طور مستقیم با خط شما تماس بگیرد و گوشی شما هیچ‏گاه زنگ نخواهد خورد.

بسیاری افراد از این کار جهت این‏که به هیچ تلفنی پاسخ ندهند و به اصطلاح اطرافیان را بپیچانند استفاده می‏کنند. اما از آنجا که دست بالای دست بسیار است قصد داریم ترفندی جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن می‏توانید به طور مستقیم با خطی که دایورت شده است تماس بگیرید! قطعاً فردی که خط خود را دایورت کرده است شگفت‏زده می‏شود که چطور شما توانسته‏اید با او تماس بگیرید، بدون اینکه تماس‏تان دایورت شود! این ترفند بر روی کلیه گوشی‏هایی که قابلیت دایورت را دارا هستند قابل انجام است.

نحوه کار بسیار ساده است.

شما بایستی شماره خودتان را بر روی شماره‏ای که قصد دارید با آن تماس بگیرید دایورت کنید، سپس از خط خودتان با خط خودتان تماس بگیرید!

به همین سادگی و همین پیچیدگی که گفته شد!

جهت فهم بیشتر مثالی می‏زنیم:

فرض کنید شماره شما ۰۹۱۲۰۰۰۰۰۰۰ است. شماره فردی هم که قصد دارید با او تماس بگیرید (که خطش را دایورت کرده است) ۰۹۳۵۰۰۰۰۰۰۰ است.

در گوشی به بخش مربوط به تنظیمات Divert (در بعضی گوشی‏ها Call Forwarding) بروید.

خط خود را بر روی شماره ۰۹۳۵۰۰۰۰۰۰۰ که شماره فرد مورد نظر است دایورت کنید.

اکنون توسط همین گوشی و همین خط خودتان که اکنون دایورتش کرده‏اید با شماره ۰۹۱۲۰۰۰۰۰۰۰ که شماره خودتان است تماس بگیرید.

با این کار خط طرف مقابل زنگ می‏خورد و شما بوق آزاد می‏شنوید که به منزله برقرای تماس مستقیم با فرد مورد نظر است؛ به این ترتیب از دایورتی که صورت گرفته عبور کرده اید.

این ترفند بر روی کلیه خطوط تلفن همراه اعم از همراه اول، ایرانسل و تالیا تست شده و قابل انجام است

در پایان دقت کنید پس از برقراری تماس، خط خود را از حالت دایورت خارج کنید.



تاريخ : 28 / 7 / 1392برچسب:, | 5:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سرپرست وزارت ورزش و جوانان طی حکمی رسول خادم را به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی منصوب کرد.

خبرگزاری فارس: رسول خادم سرپرست فدراسیون کشتی شد

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز و به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان، در حکم سیدرضا صالحی امیری برای رسول خادم آمده است: نظر به تعهد، تخصص و تجربه ارزشمند جنابعالی و با توجه به اهمیت و حساسیت کشتی به موجب این حکم با حفظ جایگاه فنی در مدیریت تیم‌های ملی به سمت سرپرست فدراسیون کشتی منصوب می‌شوید.

انتظار دارم با برنامه‌ریزی و مدیریت در انجام امور ذیل، اهتمام بیشتری مبذول فرمایید:

1- ساماندهی کلیه امور فدراسیون کشتی

2- توجه ویژه به موضوعات اخلاقی، فنی و فرهنگی

3- برنامه‌ریزی لازم به منظور انجام انتخابات هیئت‌های کشتی استانهایی که به صورت سرپرست اداره می‌شوند

4- ایجاد امادگی لازم به منظور برگزاری مجمع عمومی آینده

امید است با اتکال به خداوند متعال در انجام این مسوولیت مهم موفق و سربلند باشید.



تاريخ : 28 / 7 / 1392برچسب:پوکی استخوان,بیماری خاموش,عقاب نیوز, | 6:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک متخصص ارتوپدی، تغذیه سرشار از کلسیم را عامل مهمی در جهت پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان عنوان کرد.

 

دکتر مرتضی صائب با اشاره به موارد بسیار پوکی استخوان در زنان، گفت: این بیماری را نمی توان مختص زنان دانست، اما اغلب موارد آن در زنان مشاهده می شود.

به گفته صائب موارد پوکی استخوان در زنان بعد از سن یائسگی بسیار دیده می شود که این مسئله به علت تغییرات هورمونی زنان در این دوران می باشد.

این متخصص ارتوپدی از پوکی استخوان به عنوان بیماری خاموش یاد کرد و افزود: این بیماری بدون علامت بوده تا زمانی که فرد با مشکلات شکستگی استخوان مواجه شود. به همین علت ضروری است که زنان، بعد از سن یائسگی تست تراکم استخوان را انجام داده و نسبت به وجود یا عدم وجود این بیماری مطلع شوند.

صائب پیشگیری در زمینه پوکی استخوان را موثرتر از درمان آن دانست وعنوان کرد: چنانچه فردی از ابتدای تولد خود کلسیم بیشتری دریافت کند، دیرتر به پوکی استخوان مبتلا می شود که در این زمینه تغذیه می تواند نقش بسیار موثری داشته باشد.

وی علاوه بر تغذیه فعالیتهای بدنی را در جهت پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان موثر دانست و افزود: به هنگام فعالیتهای بدنی علاوه بر عضله، استخوانها نیز تقویت می شوند و همین امر مانع ابتلا به پوکی استخوان در افراد می شود.

صائب همچنین وجود ویتامین D در بدن را یکی از فاکتورهای مهم در جهت پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان عنوان کرد و اظهار داشت: کلسیم به واسطه وجود ویتامین D جذب می شود .

وی به همین علت توصیه کرد: همه افراد به ویژه زنان به مدت 10 تا 15 دقیقه در معرض آفتاب قرار بگیرند تا ویتامین D در پوست آنها ساخته شود./



تاريخ : 28 / 7 / 1392برچسب:, | 1:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبرمعظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یک هزار و 241 نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان موافقت کردند

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری بمناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یک هزار و 241 نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی بمناسبت فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر، پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یک هزار و 241 نفر از محکومانی را که در کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده اند، ارائه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.



تاريخ : 27 / 7 / 1392برچسب:, | 3:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از برپایی نمایشگاه آثار نفیس استاد فتحعلی واشقانی‌فراهانی در اراک خبر داد.

خبرگزاری فارس: نمایشگاه آثار نفیس استاد واشقانی‌فراهانی برپا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محسن رحمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت 13 آبان سالروز درگذشت استاد فتحعلی واشقانی‌فراهانی نمایشگاهی از آثار نفیس این هنرمند برجسته در نگارخانه استاد واشقانی‌فراهانی اراک برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار نفیس خوشنویسی استاد واشقانی به مدت یک هفته در معرض نمایش گذاشته می‌شود.

گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ادامه داد: همچنین به همین مناسبت مراسم بزرگداشت زنده یاد استاد واشقانی با حضور هنرمندان و مسئولان استانی برگزار خواهد شد.

رحتمی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری تور یک روزه پرنده‌نگری و بازدید میدانی از تالاب میقان اراک خبر داد و گفت: این تور 15 آبان ماه همزمان با روز درنا با همکاری دفاتر گردشگری و اداره کل حفاظت محیط زیست برگزار خواهد شد.

وی افزود: 15 آبان در کار گروه گردشگری استان مرکزی به عنوان روز استانی درنا نامگذاری شده که به همین مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای در این روز به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی تصریح کرد: به این منظور طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، اعضای کارگروه گردشگری و محققان و علاقمندان به طبیعت در کشور در قالب تورهای گردشگری با حضور در تالاب کویری میقان اراک از نزدیک با شرایط زیست و ویژگی‌های پرندگان بومی و مهاجر این منطقه آشنا می‌شوند.



تاريخ : 27 / 7 / 1392برچسب:, | 2:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پی استفتاء جمعی از مؤمنین درباره اعدام مجدد شخص قاچاقچی اعلام کرد: در فرض سؤال، اعدام چنین شخصی جایز نمی‌باشد؛ والله العالم.

خبرگزاری فارس: اعدام مجدد شخص قاچاقچی جایز نیست

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از قم و به نقل از دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، متن نامه ارائه شده خدمت آیت‌الله صافی گلپایگانی به این شرح است:

بسمه تعالی

محضر مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی

با عرض سلام و احترام؛

اگر شخصی به واسطه قاچاق مواد مخدر محکوم به اعدام شده و بعد از اجرای حکم، حیات خود را باز یافته باشد، آیا چنین شخصی را می‌توان اعدام کرد؟ خواهشمند است حکم شرعی آن را بیان فرمایید.

باتشکر/جمعی از مؤمنین

متن پاسخ معظم له به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

علیکم السلام و رحمة الله

در فرض سؤال، اعدام چنین شخصی جایز نمی‌باشد؛ والله العالم.

13 ذی الحجة الحرام 1434

لطف الله صافی

شایان ذکر است قاچاقچی مواد مخدر که سه سال قبل بر اساس قانون مبارزه با مواد مخدر اصلاحیه سال 1389 و به جرم حمل یک کیلوگرم مخدر شیشه به اعدام محکوم شده بود، سحرگاه چهارشنبه در بجنورد اعدام شد. پیکر وی 12 دقیقه بالای چوبه دار بود تا در نهایت با تأیید پزشک، به سردخانه منتقل شد. اما یک روز بعد، کارگر سردخانه متوجه زنده‌بودن علیرضا-م 37 ساله شد.

پس از این اتفاق، برخی خبرگزاری‌ها از اعدام مجدد وی پس از بهبودی خبر دادند و به استفتائات علما از جمله جلد دوم جامع‌الاحکام آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی استناد کردند که این استناد از سوی دفتر این مرجع تقلید تکذیب شد.



تاريخ : 27 / 7 / 1392برچسب:, | 9:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بیوگرافی ارسلان قاسمی : ارسلان قاسمی (زادهٔ ۱ خرداد ۱۳۷۴ در تهران) یک بازیگر نوجوان ایرانی است. او تاکنون علاوه بر چند فیلم سینمایی در مجموعه‌های تلویزیونی یوسف پیامبر در نقش کودکی بنیامین و در چشم باد در نقش کودکی بیژن نیز بازی کرده‌است.[۱] قاسمی نخستین بار در سن هفت سالگی در مجموعه تلویزیونی در چشم باد در نقش کودکی بیژن (پارسا پیروزفر) به بازی پرداخت. فیلم‌برداری این سریال از سال ۱۳۸۲ آغاز شد.[۲] او در فیلم جعبه موسیقی (فرزاد مؤتمن) نقش اصلی را به‌عهده داشت.

بیوگرافی ترلان پروانه :ترلان پروانه بازیگر و نوجوان ایرانی متولد ۱۸ تیر ماه ۱۳۷۷ است.در خانواده فرهنگی و هنرمند در شهر شیراز بدنیا آمد، در سه سالگی از طرف چند شرکت تبلیغاتی برای ساخت تیزر دعوت به کار شد و همزمان در برنامه‌های آموزشی شبکه جام جم و شبکه یک سیما به ایفای نقش پرداخت و در فیلم سینمایی رویای آخر به کارگردانی آقای مهرداد خوشبخت و سریال بچه‌های خیابان به کارگردانی آقـای همایون اسعدیان و تئاتر آفتاب و درخت نقشی کوتاه اجرا نمود. پس از نشان دادن استعداد خود کارش را به طور جدی در سینما، تلویزیون و تئاتر ادامه داد. او تا کنون بیش از ۶۰ کار سینمایی و تلویزیونی انجام داده‌است.او در جشنواره فیلم کودک و نوجوان به خاطر بازی در فیلم "آهوی پیشونی سفید" برنده "پروانه زرین" به عنوان بهترین بازیگر دختر شد. (در سال ۱۳۹۰)


  ترلان پروانه و ارسلان قاسمی

ازدواج ترلان پروانه و ارسلان قاسمی


 ترلان پروانه و ارسلان قاسمی

ازدواج ترلان پروانه و ارسلان قاسمی


ترلان پروانه و ارسلان قاسمی

ازدواج ترلان پروانه و ارسلان قاسمی


ترلان پروانه و ارسلان قاسمی

ازدواج ترلان پروانه و ارسلان قاسمی / ترلان پروانه و مادرش


ترلان پروانه و ارسلان قاسمی

ازدواج ترلان پروانه و ارسلان قاسمی


ترلان پروانه و ارسلان قاسمی

ازدواج ترلان پروانه و ارسلان قاسمی


 ترلان پروانه و ارسلان قاسمی



تاريخ : 27 / 7 / 1392برچسب:, | 11:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قیمت طلا سکه ارز در بازار تهران صبح شنبه، ۲۷ مهر:

قیمت طلا در بازار امروز تهران

قیمت سکه در بازار امروز تهران

 



تاريخ : 27 / 7 / 1392برچسب:, | 7:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر ، پیکر مطهر شهید زانا محمودپور بر روی دستان مردم غیور و مرزدار بانه ای تشییع و به خاک سپرده شد.
این شهید والا مقام هجدهم مهر به همراه چند تن از همرزمانش در منطقه ساوان بانه درکمین عوامل ضد انقلاب افتاد که به شدت مجروح شد اما پس از چند روز تحمل جراحات وارده دیشب جان به جان آفرین تسلیم کرد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
در جریان این درگیری، پنج نفر از سپاهیان بانه در همان روز به شهادت رسیدند و یک نفر دیگر هم زخمی شد که اکنون در بیمارستان بستری است.



تاريخ : 27 / 7 / 1392برچسب:خودرو,مجاز,وارداتی,عقاب نیوز, | 2:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان توسعه تجارت در حالی تاکنون به 107 مدل خودروی خارجی مجوز ورود به ایران را در سال جاری داده که به تازگی نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت از آزاد شدن ثبت سفارش و واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی خبر داد.

به گزارشپایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایسنا، تاکنون خودروهای کره‌یی (کیا، هیوندای و سانگ‌ یانگ)، چینی (SAIC موتور و جیلی)، ایتالیایی (آلفارومئو)، ژاپنی (هوندا، میتسوبیشی و تویوتا)، آلمانی (ABT، فولکس واگن، بنز و بی‌ام‌و)، سوئدی (ولوو) و فرانسوی (رنو) موفق به دریافت مجوز واردات محصولات خود به ایران شده‌اند.

در فهرست خودروهای سواری مجاز برای واردات در سال جاری نام برندهای فوق لوکسی مانند پورشه و مازراتی به چشم نمی‌خورد. به این ترتیب این خودروها فعلا اجازه ورود به ایران را در سال جاری ندارند.

از نیمه دوم سال قبل با هدف کنترل مصارف ارزی کشور ثبت سفارش واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی متوقف شد. با این وجود واردات خودروهای گران قیمت با ارز مرجع در سال گذشته اعتراض‌های زیادی را از سوی مردم و کارشناسان برانگیخت.

براساس آمار گمرک در سال 1391 معادل 44 هزار و 341 دستگاه خودروی سواری به ارزش یک میلیارد و 84 میلیون دلار وارد کشور شد.

اوایل امسال نیز براساس بخشنامه ابلاغی به گمرک ثبت سفارش‌های صادر شده برای واردات خودرو توسط اشخاص، نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو و شرکت‌های بازرگانی کوچک ابطال شد. براین اساس کلیه ثبت سفارش‌های براتی صادر شده برای واردات خودرو که مدت اعتبار آن‌ها هنوز به پایان نرسیده، باطل اعلام شد.

دارا بودن نمایندگی یا انعقاد قرارداد نمایندگی شرکت‌های خودروساز، تاییدیه شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و سازمان استاندارد و همچنین خدمات پس از فروش مطلوب از شروط واردات خودرو به کشور هستند.

اما در حالی امسال واردات خودروهایی مانند پورشه و مازراتی متوقف شده که به تازگی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد که ثبت سفارش و واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی آزاد شده است. البته واردات این خودروها با یک شرط سنگین یعنی پرداخت تعرفه 140 درصدی آزاد شده است.

این خودروها تا پیش از ممنوعیت واردات، تعرفه‌ای 70 درصدی داشتند و حالا که ورود آنها آزاد شده، واردکنندگان باید 140 درصد تعرفه برای آنها بپردازند. هم‌اکنون تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی‌سی حدود 40 درصد است و با این حساب، خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی با تعرفه‌ای 3.5 برابر خودروهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی‌سی وارد کشور خواهند شد.

اگرچه ثبت سفارش واردات خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی آزاد شده اما به نظر می‌رسد تعرفه سنگین وضع شده روی این خودروها باعث خواهد شد تا تنها مشتریان بسیار ویژه و خاص باز هم نسبت به خرید این نوع خودروها گرایش داشته باشند.



تاريخ : 25 / 7 / 1392برچسب:, | 7:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زلزله 3.2 ریشتری شهرستان تفرش را لرزاند

 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازمهر؛این زمین لرزه که در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داده است پس از زمین لرزه نوبران شهر ساوه در استان مرکزی به وقوع پیوسته است.

 
زمین لرزه نوبران در 55 کیلومتری شهر ساوه نیز در ساعت 12 و 19 دقیقه ظهر روز چهارشنبه رخ داد که پس از آن نیز مردم نوبران شاهد پنج پس لرزه بودند.

استان مرکزی در روی گسل قرار دارد و این گسل استان مرکزی را جزو مناطق پرخطر کشور قرار داده است.
 
شهر تفرش  در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی شهر اراک واقع شده است در سرشماری ۱۳۷۵، جمعیت این شهرستان بیش از ۵۲ هزار نفر برآورد شده است.



تاريخ : 27 / 7 / 1392برچسب:فروش,فرزند,خرید,آیفون,عقاب نیوز, | 4:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مطبوعات چین روز جمعه اعلام کردند یک زوج چینی به سبب فروش دختر خود برای خرید یک دستگاه گوشی آیفون تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند.

به گزارش به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوزبه نقل از خبرگزاری فرانسه، زوج مظنون یک آگهی در خصوص فروش فرزند خود در اینترنت منتشر و با شخصی در این خصوص معامله کردند. در این آگهی مبلغ 30 هزار یوآن (3600 یورو) درخواست شده بود اما مبلغ دقیق دریافتی منتشر نشده است.

این زوج سپس به خرید یک دستگاه گوشی آیفون؛ کفش های ورزشی گرانبها و اجناس دیگر اقدام کردند. این زوج به نیروهای پلیس علت چنین اقدامی را برخورداری کودک از زندگی بهتر و نیز داشتن یک فرزند دیگر اعلام کردند.

با توجه به سیاست های محدود کننده در خصوص تک فرزندی و نیز نابرابری جمعیتی بین دو جنس مذکر و مونث در چین، قاچاق کودکان و زنان در این کشور بسیار گسترده است.



تاريخ : 27 / 7 / 1392برچسب:تندباد,بناب,تبریز,درنوردید,عقاب نیوز, | 8:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
تبریز -  تندباد شدیدی شهرستان بناب، تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان شرقی را درنوردید.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار مهر، این تندباد که همچنان نیز ادامه دارد، چهره شهر را غبارآلود همراه با گرد و خاک کرده است.

براساس این گزارش باد تندی که هم اکنون نیزدرشهرستان بناب می وزد، نه تنها باعث ایجاد اختلال درتردد عابران پیاده شده بلکه در برخی نقاط شهر با کنده شدن برخی درختان، اختلال در شبکه و قطعی برق را نیز به دنبال داشته است. همچنانکه این هوای آلوده موجب اختلال درتنفس افراد کهنسال و نیز کودکان شده است.

همچنین با توجه به خشک شدن دریاچه ارومیه و ازدیاد عرض سواحل این دریاچه در شهرستان بناب و سمت وزش این تند باد از طرف دریاچه ارومیه، متأسفانه در میان گرد و خاک ناشی از این تند باد مقادیر قابل توجهی نمک نیز به چشم می آید که در صورت ادامه این وضع و فرودآمدن این نمک ها در اراضی کشاورزی منطقه موجب غیرقابل کشت شدن آنها خواهد شد.

 



تاريخ : 27 / 7 / 1392برچسب:, | 6:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر / ورزشی 

تیم فوتبال استقلال با نتیجه یک ـ یک برابر نفت تهران متوقف شد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، در چارچوب هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس عصرامروز دو تیم استقلال و نفت تهران در ورزشگاه تختی به مصاف هم رفتند که در این دیدار فرهاد مجیدی در دقیقه 67 برای استقلال و وریا غفوری برای نفت تهران در دقیقه 89 برای نفت تهران گلزنی کردند.
در ابتدای این بازی از عارف سیدعلیخانی مربی سابق تیم های ملی جوانان، بهرام میرشیبانی مدیر فنی باشگاه نفت و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال، سرهنگ عرب سرخی فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ و کلانترزاده رئیس مجموعه تختی تهران با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.



تاريخ : 27 / 7 / 1392برچسب:, | 10:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازتسنیم: در حالی سرنوشت پروژه‌های طرح مسکن مهر پردیس به دلیل نبود زیرساخت‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد که امتیاز مسکن‌مهر این شهر تا ۴۰میلیون‌تومان نیز خریدوفروش می‌شود. محسن نریمان 23شهریور امسال در مراسم معارفه خود به‌عنوان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید مهم‌ترین مساله فرارویش را تکمیل 400هزار مسکن در شهرهای جدید اعلام کرد و گفت: «فعلا عمده توانمان را باید صرف مطالبات مردم درخصوص تحویل واحدهای مسکن مهر کنیم.» این در حالی است که در یک‌ماه و چند روز اخیر اتفاق امیدوارکننده‌ای حداقل برای شهرهای جدید اطراف تهران روی نداده است. در شهرهای اطراف پایتخت حدود 240هزار واحد مسکن‌مهر در دست ساخت است که حدود 40هزار واحد آن به متقاضیان تحویل شده و 200هزار واحد نیمه‌تمام دیگر در مراحل مختلف ساخت قرار دارند. به‌عنوان نمونه شهر پرند حدود 20هزار واحد مسکونی تکمیل‌شده دارد که به دلیل نبود امکاناتی نظیر آب، برق، گاز و شبکه فاضلاب قابل واگذاری به متقاضیان نیست. در شهر پردیس وضعیت بغرنج‌تر است؛ هم‌اکنون به‌دلیل آنچه طلب پیمانکاران اعلام می‌شود، ساخت‌وساز مسکن‌مهر این شهر در بسیاری از پروژه‌ها متوقف شده است. در حال حاضر حدود
80 هزار واحد مسکن مهر در فازهای 3، 5، 8، 9 و 11 شهر پردیس در حال ساخت است که البته تعداد کمی حدود دوهزارواحد (2/5 درصد) تکمیل شده و با امکانات زیربنایی و روبنایی در حال واگذاری به متقاضیان است. عدم ارایه برنامه مشخص از سوی وزیر راه و شهرسازی برای بخش مسکن باعث شده تا مردم برای تامین سرپناه روانه شهرهای جدید اطراف به‌خصوص شهر پردیس شوند. هم‌اکنون با وجود نیمه‌تمام‌بودن حدود 78هزار واحد مسکن‌مهر پردیس، خریدوفروش امتیاز این واحدها از رونق بسیاری برخوردار است. این‌روزها خریدوفروش مسکن‌مهر به همراه دادوستد امتیاز این واحدها آنچنان رونق گرفته که در فاز 11 هر امتیاز مسکن‌مهر تا 40میلیون‌تومان خریدوفروش می‌شود. البته این رقم مربوط به افرادی است که به‌طور مستقیم اقدام به خرید امتیاز می‌کنند و با فروشنده (متقاضی مسکن‌مهر) وارد مذاکره می‌شوند. چنانچه از کانال بنگاه‌های املاک این خرید انجام شود ارقام حدود 20درصدی افزایش خواهد یافت. در سایر فازهای مسکن‌مهر پردیس علاوه بر خریدوفروش امتیاز، واحدهای مسکونی نیز به‌صورت قولنامه‌ای دادوستد می‌شود. در این فازها که واحدهای آماده وجود دارد (بدون امکانات زیربنایی همچون آب، برق، گاز و شبکه فاضلاب) قیمت هر مترمربع بین دو تا 2/5 میلیون‌تومان در نوسان است. به‌طور کلی امتیاز واحدهای نیمه‌تمام مسکن‌مهر پردیس بین 30 تا 60میلیون‌تومان بسته به فاز آن خریدوفروش می‌شود. با وجود آنکه مسوولان وزارت راه و شهرسازی، مسکن‌مهر را طرحی شکست‌خورده می‌نامند، اما تقاضا برای واحدهای این طرح همچنان در حال افزایش است که این اشتیاق را می‌توان از بازار گرم خریدوفروش واحدهای مسکن‌مهر و امتیاز آنها در شهرهای پردیس و پرند به‌خوبی احساس کرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

سفير جديد سوئيس در تهران صبح امروز (شنبه) با حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني ديدار و استوارنامه خود را به وي تقديم كرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، "جوليو هاز" سفير جديد سوئيس در تهران صبح امروز (شنبه) با حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني ديدار و استوارنامه خود را به وي تقديم كرد.
 
دكتر روحاني با اشاره به مذاكرات ايران با 1+5 در ژنو سوئيس تصريح كرد: دولت سوئيس اين ظرفيت را دارد كه بالاتر از حد يك ميزبان عمل كرده و در جهت پيشرفت و پيشبرد مذاكرات هم قدم‌هاي لازم را بردارد.

وي با بيان اينكه احساس مي‌كنم كه همه طرف‌هاي مذاكره‌كننده در موضوع هسته‌اي قانع شده‌اند كه راه گذشته،‌ راه مناسبي نبوده است، گفت: اگر هدف ما ايجاد اعتماد دوجانبه است راه حل‌هاي بسيار بهتري نيز وجود دارد.

رئيس‌جمهور افزود: معتقدم در شرايط دنياي امروز بازي برد – باخت هرگز موفق نبوده و همه بايد به فكر بازي برد – برد باشيم و در اين راستا اراده سياسي لازم در جمهوري اسلامي ايران وجود دارد.

دکتر روحاني تصريح كرد: در ملاقات‌هايي كه با سران كشورهاي مختلف در حاشيه شصت و هشتمين مجمع عمومي سازمان ملل متحد داشتيم، احساس كردم كه شرايط كاملاً با گذشته تفاوت كرده و نيز در ملاقاتي كه با برخي رهبران كشورهاي اروپايي داشتم، متوجه شدم امروز اين فضا در اتحاديه اروپا به وجود آمده كه بايد مسير جديدي طي شود.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: معتقدم در اجلاس ژنو اراده سياسي جمهوري اسلامي ايران براي طرفين آشكار شده است.

دکتر روحاني با مردود دانستن تحريم‌هاي يك جانبه و اينكه امروز حتي براي خريد دارو و غذا نيز با برخي از مشكلات بانكي مواجه هستيم، گفت: اميدوارم در راستاي برطرف شدن اين مشكلات قدم‌هاي موثري برداشته شود.

رئيس‌جمهور خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران همه تلاش خود را مي‌کند تا به جامعه بين‌الملل اعلام كند كه همه اقدامات اين كشور در چارچوب قانون است و هيچ موردي براي پنهان كردن وجود ندارد.

وي افزود: ملت ايران خواستار حقوق حقه خود در چارچوب مقررات بين المللي است و دولت سوئيس به عنوان دولتي مستقل و بي طرف كه امروز جايگاه خاصي در جهان دارد مي‌تواند نقش خود را در اين مسأله به بهترين شكل كه به نفع همگان خواهد بود، ايفا كند.

دکتر روحاني اظهار اميدواري كرد تا سفير جديد سوئيس در ايران به عنوان حافظ منافع آمريكا بتواند حسن نيت جمهوري اسلامي را به طرف آمريكايي منتقل كند.

رئيس‌جمهور در ادامه اين ديدار ضمن آرزوي موفقيت براي سفير جديد سوئيس در انجام مأموريت‌هاي خود در جمهوري اسلامي ايران، گفت: كشور سوئيس همواره در نزد ايرانيان كشوري دوست و به ويژه به لحاظ فرهنگي قابل احترام است.

دکتر روحاني خاطر نشان كرد: در طول ساليان دراز روابط ميان ايران و سوئيس، همواره يك رابطه اقتصادي و تجاري خوبي ميان دو كشور برقرار بوده است.

رئيس جمهور افزود: گر چه در يكي دو سال اخير به خاطر مسائل مرتبط با تحريم قدري از روابط اقتصادي ميان ايران و سوئيس كاسته شده، اما اميدوارم با شرايط سياسي مناسبي كه امروز به وجود آمده اين نقص جبران شود.

"جوليو هاز" سفير جديد سوئيس در ايران ضمن ابراز خرسندي از ملاقات با رئيس جمهوري اسلامي ايران و با اشاره به اينكه حدود 140 سال از برقراري اولين روابط ميان ايران و سوئيس مي‌گذرد، گفت: بنده همه تلاش خود را در جهت ارتقا و گسترش سطح روابط اقتصادي دو كشور انجام خواهم داد.

سفير جديد سوئيس همچنين تصريح كرد: معتقديم كه مي‌شود از روند تحريم‌ها عليه ايران با توجه به اوضاع اقتصاد جهاني كاسته شود و لذا تمام تلاش خود را براي كمك به جمهوري اسلامي ايران در اين جهت به كار خواهيم بست.

وي از دولت جمهوري اسلامي ايران براي انتخاب ژنو به عنوان محل مذاكرات هسته‌اي با 1+5، قدرداني کرد.

سفير جديد سوئيس خاطر نشان كرد: ما معتقديم سخنراني دكتر روحاني در نيويورك عصر جديدي از روابط ايران با جهان را آغاز كرده و اين براي سوئيس افتخار بزرگي خواهد بود كه در اين مسير در حد توان خود در كنار ايران باشد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

سقوط يک هواپيماي حامل چتربازان در بلژيک بيش از ده کشته بر جا گذاشت .

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري رويترز ؛ سقوط يک فروند هواپيماي حامل چتربازان در بلژيک به کشته شدن بيش از ده نفر منجر شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

انا لله و انا الیه الراجعون

با خبر شدم حضرت ایت الله سید محمد تقی آل هاشم در غم از دست دادن یگانه خواهرشان عزادار هستند. بنده  نیز به نوبه خود و به نمایندگی از طرف بازدید کنندگان وبلاگ و پایگاه خبری عقاب نیوز این مصیبت را به خاندان معزی آل هاشم و علی الخصوص حضرت آیت الله آل هاشم  امام جمعه موقت تبریز تسلیت عرض نموده وبرای بازماندگان صبرجمیل  و برای آنمرحومه علّو درجات وطلب مغفرت مسئلت مینمایم.

برای شادی روح آن مرحومه صلوات.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

دفتر استفتائات آیت‌الله صافی گلپایگانی پیرامون اعدام مجدد یک قاچاقچی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازگروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این اطلاعیه آمده است: « در پی سؤالات تعدادی از مردم از دفتر حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی دامت برکاته در رابطه با اعدام دوباره قاچاقچی، دفتر استفتائات معظم‌له اعلام کرد که مسأله‌ای که در کتاب جامع الأحکام جلد دوم می‌باشد ارتباطی به موضوع مذکور ندارد و معظم له نسبت به این مسأله نظر دیگری دارند.»

 

بر اساس این گزارش، اواخر هفته گذشته خبر زنده‌شدن مرد اعدامی در زندان بجنورد در رسانه‌ها منتشر شد که برخی خبرها حاکی از اعدام مجدد وی پس از بهبودی به استناد استفتائات برخی علما بود.



تاريخ : 25 / 7 / 1392برچسب:, | 1:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سرما خوردگی بیماری است که شاید ساده و بی دردسر باشد اما می تواند بیمار را چند روزی زمین گیر کرده و از کار و زندگی بیاندازد. این بیماری بسیار ساده است و می توان به راحتی از آن پیشگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازگروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، یک ماهی از پاییز می گذرد و دیگر حال و هوای تابستان کاملا از بین رفته است و این هوای دوگانه پاییز است که این روزها میهمان ما شده است. سرماخوردگی یکی از سوغاتی هایی است که پاییز به همراه خود می آورد و باید همیشه مراقب آن باشیم زیرا این بیماری می تواند کار انسان را حتی برای چند روز مختل کند.

** وسواس شست و شوی دست داشته باشید تا دیگر در این فصل سرمانخورید. این فصل، زمانی است که ویروس ها در آسمان پراکنده شده اند و نمی توان از آن ها پیشگیری کرد از این رو ممکن است ویروس های مختلف به دستان شما چسبیده و مبتلایتان کند. همیشه و قبل از هر کاری دست خود را کاملا بشویید.

** نشانه های سرماخوردگی را حتی اگر بسیار کم هم بود جدی بگیرید. یک سرفه یا چند عطسه پشت سر هم می تواند نشانه های اصلی به وجود آمدن سرماخوردگی در بدن باشد پس هیچوقت چند نشانه ساده را نادیده نگیرید. به غیر از این نشانه ها دردگرفتن عضلات نیز می تواند نشانه های مهمی از سرماخوردگی باشد.

** یکی از بدترین عادت هایی که می تواند خیلی راحت ویروس را وارد بدن شما کند جویدن ناخن است. اگر قصد دارید از سرماخوردگی پیشگیری کنید بهتر است جویدن ناخن را فراموش کنید زیرا با اینکار خودتان جرم ها را به بدنتان دعوت می کنید. البته وارد شدن سرماخوردگی از طریق دهان می تواند خیلی مخرب تر از راه های دیگر باشد.

** محیط اطراف خود را کاملا تمیز و پاک کنید زیرا اولین نقطه ای که ممکن است شما را آلوده کند همین اطراف خودتان و محل کار شماست. خانه خود را هر هفته یکبار ضدعفونی کنید. اگر روی میز غذامیخورید حتما یک سفره یا دستمال روی آن پهن کنید. این یکی از ساده ترین راه های جلوگیری از آلوده شدن به سرماخوردگی است.

** خودتان به فکر سلامتی باشید و همیشه در این تفکر باشید که ممکن است روزی سرمابخورید پس مهمترین کار واکسینه کردن است. این روزها واکسن های بهداشتی در درمانگاه ها وجود دارد و می توانید از آن ها استفاده کنید. غیر از واکسن زمان خواب خود را نیز تنظیم کنید تا روزی 8 ساعت خواب مفید داشته باشید.



تاريخ : 25 / 7 / 1392برچسب:, | 11:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر کشور گفت: رهبر معظم انقلاب حکم جانشینی خودشان در نیروی انتظامی را به بنده دادند که به نحو احسن منویات ایشان را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازحوزه دولت باشگاه خبرنگاران، غلامرضا رحمانی‌فضلی پیش از ظهر امروز پس از پایان مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید گیلان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر تفویض اختیار مقام معظم رهبری در نیروی انتظامی به وزیر کشور اظهار کرد:‌ رهبر معظم انقلاب حکم جانشینی خودشان در نیروی انتظامی را به بنده دادند که به نحو مطلوب منویات ایشان را پیگیری می‌کنیم.
 
وی درباره تغییر استانداران کشور اظهار کرد: تغییر استانداران فرآیندی دارد که به مرور طی می‌شود.
 
وزیر کشور در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر قطع یارانه‌ دهک‌های مختلف گفت: قطع یارانه‌ها در گروه‌های بالای درآمدی بستگی به مصوبه مجلس دارد و در این راستا یک دهک و یا دو یا سه دهک مطرح است که احتمالاً برای بودجه سال 93 اجرا می‌شود.



تاريخ : 24 / 7 / 1392برچسب:, | 4:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بانک مرکزی اعلام کرد: به مناسبت عید غیر، توزیع اسکناس نو و مسکوک از طریق ۲۴ شعبه بانکی در شهرستان تهران از تاریخ ۲۷ مهر تا اول آبانماه سال جاری انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازسرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران  ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد به‌ مناسبت عید سعید غدیر خم و به منظور رفاه حال متقاضیان از طریق شعب منتخب بانک های صادرات ایران، ملت و کار آفرین، ‌نسبت به توزیع اسکناس نو و مسکوک نیکل در شهرستان تهران اقدام نماید.

متقاضیان می توانند در صورت تمایل از تاریخ ۲۷ مهرماه سال جاری لغایت اول آبانماه به ۲۴ شعبه منتخب مراجعه نمایند.



تاريخ : 22 / 7 / 1392برچسب:, | 10:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

«اتحاد در زير لواي توحيد» و «شناخت دشمن و مقابله با نقشه‌های او» دو راه علاج اوضاع امروز دنیای اسلام است

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ،حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت کنگره عظیم حج، فرا رسيدن موسم حج را عيد بزرگ امت اسلامي و فرصتی معجزه‌گر برای علاج آسیب‌پذیری‌های دنیای اسلام خواندند و با اشاره به تلاش تمام عیار جبهه استکبار جهانی و شبکه جنایتکار صهیونیسم برای سرکوب و عقیم کردن بیداری اسلامی و به حاشیه راندن مسائل اساسی همچون نجات فلسطين و ملتهاي مسلمان تأکید کردند: «اتحاد و برادري مسلمانان در زير لواي توحيد» و «شناخت دشمن و مقابله با نقشه‌ها و شيوه‌هاي او» از بارزترین درس‌های حج و علاج بنياني و اساسي برای اوضاع محنت‌بار امروز دنیای اسلام است.
متن کامل پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به کنگره عظیم حج به این شرح است:



ادامه مطلب
تاريخ : 22 / 7 / 1392برچسب:, | 9:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پليس ايلام: دقايقي پيش به دنبال اجراي حکم قصاص در زندان مرکزي ايلام اقوام قاتل اقدام به پرتاب يک نارنجک ساچمه اي به سمت درب ورودي زندان کردند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ پلیس استان ایلام دقایقی قبل در اطلاعیه ای اعلام کرد: صبح امروز به دنبال اجراي حکم قصاص در زندان مرکزي ايلام اقوام قاتل اقدام به پرتاب يک نارنجک ساچمه اي به سمت درب ورودي زندان کردند که موجب مجروحيت چند تن از کارکنان انتظامي و مردم شد.
 
اين گزارش حاکي است، بر اين اساس ، بلافاصله ماموران انتظامي مستقر در محل موفق شدند عاملان انفجار را شناسايي و درحالي که ضامن نارنجک را در دست داشتند دستگير کنند.
 
گفتني است متهمان پس از دستگيري به پليس آگاهي تحويل داده شدند.

** 28 نفر زخمی شدند

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بهرام‌نیا لحظاتی پیش اظهار داشت: امروز صبح در حین اعدام یکی از قاتلان در داخل زندان مرکزی ایلام عده‌ای سعی بر اخلال در نظم داشتند.

معاون سیاسی استاندار ادامه داد: این افراد با انفجار نارنجکی از نوع ساچمه‌ای قصد اخلال در نظم و اجرای حکم را داشتند که متاسفانه 28 نفر از حاضران را زخمی کردند.

این مسئول اضافه کرد: ماموران حاضر در محل بلافاصله عاملان این حادثه را دستگیر و تحویل دستگاه قضایی دادند. اکنون نیز با بررسی‌های به عمل آمده حال عمومی افراد زخمی شده مطلوب گزارش شده است.

معاون سیاسی استاندار ایلام گفت: پلیس و دستگاه قضایی نیز موضوع را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

 



تاريخ : 22 / 7 / 1392برچسب:, | 10:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جانشین رئیس پلیس راهور از حذف محدوده زوج و فرد از ساعت 13 فردا تا پایان روز و پوشش ترافیکی کامل راهور در کلیه نقاط برگزاری مراسم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز سرهنگ بذرافشان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: برای مراسم دعای عرفه هیچ‌گونه محدودیت ترافیکی در نظر گرفته نشده است.
جانشین رئیس پلیس راهور ادامه داد؛ کلیه نقاط برگزاری مراسم دعای عرفه تحت پوشش کامل ترافیکی قرار خواهد داشت و ماموران راهور با حظور در کلیه اماکن برگزاری مراسم دعای عرفه تمهیدات ترافیکی را جهت تسهیل در رفت و آمد شهروندان فراهم می‌کنند.
سرهنگ بذرافشان با اشاره به حذف محدوده زوج و فرد از ساعت 13 فردا اظهار داشت؛ از ساعت 13 فردا محدوده زوج و فرد برای تردد هموطنان حذف خواهد شد و کلیه شهروندان می‌توانند تا پایان روز وارد محدوده طرح زوج و فرد شوند.



تاريخ : 22 / 7 / 1392برچسب:, | 10:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

محور هراز شنبه الي چهارشنبه بجز ايام تعطيل از ساعت 7 الي 16 بطور مقطعي مسدود است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از مرکز مدیریت راه های کشور، امروز "دوشنبه 22مهرماه 92" اعلام شد، محور هراز، از گالري امامزاده هاشم به سمت آبعلي، تا مورخ 15 آبان  بطور مقطعي مسدود است.


انسداد مقطعي در محور: هراز از گالري امامزاده هاشم به سمت آبعلي
واقع در استان : تهران
بدليل : عمليات تعريض مسير
از : ساعت 7 الي: 16 روزهاي شنبه الي چهارشنبه (به استثناي ايام تعطيل)
تا : مورخ 15 آبان‌ماه جاري
جايگزين: تردد كليه وسايل نقليه به‌صورت نوبتي در هر دو مسير رفت و برگشت
پيش‌بيني: احتمال وقوع ترافيك سنگين در محور هراز
 
با توجه به احتمال وقوع ترافيك سنگين ناشي از تردد نوبتي در هر دو مسير رفت و برگشت، رانندگاني كه تا روز 15 آبان، قصد سفر از استان تهران به مازندران يا بالعكس را دارند، تقاضا مي‌شود تا حتي‌المقدور از محور فيروزكوه يا ساير محورهاي منتهي به شمال، تردد کنند.



تاريخ : 22 / 7 / 1392برچسب:, | 9:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک مقام مسئول شرکت فرودگاه‌‌های کشور گفت: شب گذشته هواپیمای بوئینگ MD شرکت هواپیمایی کاسپین هنگام پرواز از باند فرودگاه مهرآباد خارج شد که در این حادثه هیچ مشکلی برای مسافران رخ نداد ضمن آنکه باند پرواز مهرآباد هم باز است.

خبرگزاری فارس: خروج هواپیمای تهران-اهواز از باند هنگام پرواز/ باند‌ مهرآباد فقط ۱۰ دقیقه بسته شد

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز یدالله آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: شب گذشته پرواز تهران-اهواز متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین هنگام تیک‌آف (بلند شدن) از باند فرودگاه مهرآباد، ظاهراً دچار مشکل فنی شده و از باند خارج شد.

وی با بیان اینکه هواپیمای این پرواز بوئینگ MD بوده است، تصریح کرد: این مشکل ساعت 20:44 شب گذشته رخ داد که شرکت هواپیمایی مذکور بلافاصله هواپیمای جایگزین برای مسافران در نظر گرفته و آنها از طریق هواپیمای BACK UP در ساعت 01:35 بامداد امروز به سمت اهواز پرواز کردند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه هیچ آسیبی به مسافران این پرواز وارد نشده است، تصریح کرد: به دلیل آنکه 2 نفر از مسافران پرواز کمی دچار اضطراب و التهاب شده بودند، تیم پزشکی از آنها معاینه به عمل آوردند.

وی تأکید کرد: به علت بروز این مشکل باند فرودگاه مهرآباد حدود 10 دقیقه دچار اختلال بود و سپس بقیه پرواز‌ها انجام شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پرواز‌ها به حالت عادی خود برگشته و هیچ باند فرودگاه مهرآباد بسته نیست و پروازهای این فرودگاه به طور منظم انجام می‌شود.

این مقام مسئول درباره علت وقوع این حادثه توضیح داد: تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره بررسی‌های لازم را به عمل آورده و علت وقوع این مشکل به صورت تخصصی بیان می‌شود.

به گزارش فارس به دلیل وقوع این مشکل، ظاهراً باند فرودگاه مهرآباد شب گذشته به مدت کوتاهی بسته شده بوده است.



تاريخ : 21 / 7 / 1392برچسب:, | 1:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: سالانه 11 هزار تن گوشت قرمز، 24 هزار تن شیر و در کنار آن با توسعه صنایع‌دستی، سالانه 12 هزار و 500 مترمربع ورنی و همچنین 91 هزار مترمربع قالی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

خبرگزاری فارس: تولید 103 هزار متر مربع ورنی و قالی توسط عشایر آذربایجان‌شرقی

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازخبرگزاری فارس از اهر، مهندس محمدحسین آل‌هاشم ظهر امروز در جلسه مشترک با فرماندار و مسئولان اهر اظهار کرد: تشکیل نخستین شورای عالی عشایر در بین شهرهای استان آذربایجان‌شرقی در اهر را فرصتی مناسب برای رسیدگی به مسائل و مشکلات عشایر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در سطح استان تشکیل این شورا در شهرستان اهر محقق شده است، اظهار کرد: این شورا در آینده نزدیک در مرکز استان و شهرستان‌هایی که جامعه عشایری در آنها فعال است تشکیل خواهد شد.

آل‌هاشم افزود: انسجام در ارائه خدمات مطلوب از سوی نهادهای مربوطه در زمینه‌های مختلف از جمله بهداشت، راه، آموزشی، فرهنگی و غیره از اهداف تشکیل این شورا است.

وی افزود: با وجود مشکلات، عشایر در تولید محصولات دامی و صنایع دستی نیز نقش مؤثری دارند که توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: در کنار دامداری برای حفظ معیشت پایدار و بهبود زندگی عشایر، پرورش ماهی و زنبورداری نیز توسط عشایر انجام می‌شود.

آل‌هاشم گفت: دو درصد جمعیت استان را جامعه عشایری تشکیل می‌دهند که با تلاش مضاعف خود ضمن اشتغال به دامداری بیش از 20 درصد مواد پروتئینی استان را تأمین می‌کنند.

وی با تأکید بر نقش مؤثر عشایر آذربایجان‌شرقی در امر دامپروری و صنایع‌دستی گفت: عشایر استان در شهرستان‌های اهر، خداآفرین، کلیبر، چاراویماق، هریس، میانه و سراب به امر دامداری اشتغال دارند که سالانه 11 هزار تن گوشت قرمز، 24 هزار تن شیر و در کنار آن با توسعه صنایع‌دستی، سالانه 12 هزار و 500 مترمربع ورنی و همچنین 91 هزار مترمربع قالی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.



تاريخ : 21 / 7 / 1392برچسب:, | 6:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

موبایل Desire 600 Dual Sim در بازار قیمت 1 میلیون و 119 هزار تومان به فروش میرسد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از گروه بازار باشگاه خبرنگاران، قيمت ها به شرح زير است:

برند

مدل

قیمت (تومان)

Samsung Galaxy S4 I9500 - 16GB 1،749،000
Apple  iPhone 5s - 16GB 2،815،000
Apple  iPhone 5c - 16GB 1،869،000
Samsung I9190 Galaxy S4 Mini 1،169،000
Sony  Xperia Z1 2،088،000
Sony Xperia Z Ultra 1،869،000
Apple iPhone 5 - 16GB 2،249،000
Samsung  GalaxyNote3N9000- 32GB 2،279،000
Samsung  GalaxyMega6.3I9200- 8GB 1،499،000
LG G2 1،799،000
Huawei  Ascend Mate 1،159،000
HTC Desire 600 Dual Sim 1،119،000
HTC One mini 1،399،000
Nokia Lumia 925 1،629،000
Huawei  Ascend P6 1،199،000
Samsung Galaxy Mega 5.8 I9150 1،235،000
Sony  Xperia ZR 1،259،000
Apple  iPhone 5 - 32GB 2،255،000
Apple  iPhone 5 - 64GB 2،699،000
LG  Optimus Vu P895 1،000،000



تاريخ : 21 / 7 / 1392برچسب:, | 7:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مصوبه دولت در مورد ساعت کاری ادارات، نهادها و اصناف اعلام شد، ساعت آغاز به کار از ساعت ۶.۳۰ نظامی تا ۹.۳۰ اصناف است.

خبرگزاری فارس: ساعت کار جدید ادارات/ از ۶.۵ نظامی تا ۹.۵ اصناف

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران مصوبه دولت در مورد تعیین ساعت آغاز به کار ادارات و مشاغل مختلف از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

دبیر هیات دولت مصوبه در مورد تعیین ساعات آغاز به کار ادارات و مشاغل مختلف را برای اجرا به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور ابلاغ کرد.

هیئت وزیران در جلسه مورخ 14 مهر 1392 بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

1ـ ساعات آغاز به کار ادارات و مشاغل مختلف به شرح جدول زیر تعیین می‌شود:

واحدهای نظامی 6.30 تا 7 صبح

واحدهای صنعتی 7 صبح

مدارس 7.15 تا 7.45 صبح

بانکها 7.30

مراکز آموزش عالی و پژوهشی و بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی (اعم از دانشگاهها و بیمارستانها) 8 صبح

دستگاههای اجرائی 8 صبح

اصناف و بازاریان 9.30 صبح

2ـ ساعات پایان کار ادارات و مشاغل مختلف با رعایت قوانین و مقررات مربوط تعیین می‌شود.

3ـ استانداران می‌توانند در موارد خاص با توجه به شرایط جغرافیایی، منطقه‌ای و فصلی، ساعت آغاز به کار واحدهای مذکور در این تصویب‌نامه را (به استثنای شهر تهران) با تأیید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تغییر دهند.

رعایت 44 ساعت کار هفتگی در شش روز کاری در دستگاههای اجرایی استانی الزامی است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور

 



تاريخ : 21 / 7 / 1392برچسب:, | 1:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز : 

وقتی به حج آمدم هیچی نمی دیدم و در مسجد النبی(ص) از خداوند خواستم تا بینایی ام را به من برگرداند و در آن لحظه ربّانی سیاهی از جلوی چشمانم کنار رفت و نوری را مقابلم احساس کردم و به چپ و راستم نگاه کردم و فریاد شوق برآوردم و خداوند را شکر کردم.

 

 

 

 

یک خانم زائر نابینای سودانی پس از هفت سال معالجه بی فایده، در مسجد النبی(ص) شفا یافت.
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از خبرگزاری شبستان به نقل از برخی منابع عربی، یک خانم زائر نابینای سودانی که پیش از ادای مناسک حج به مدینه النبی(ص) مشرف شده بود، بینایی خود را در مسجد النبی(ص) به دست آورد.
«فاطمه الماحی» زائر سودانی هفت سال پیش بینایی خود را از دست داده بود و بارها عمل جراحی انجام داده بود که همه این جراحی ها بی فایده بوده است.
وی گفت: وقتی به حج آمدم هیچی نمی دیدم و در مسجد النبی(ص) از خداوند خواستم تا بینایی ام را به من برگرداند و در آن لحظه ربّانی سیاهی از جلوی چشمانم کنار رفت و نوری را مقابلم احساس کردم و به چپ و راستم نگاه کردم و فریاد شوق برآوردم و خداوند را شکر کردم.
وی اظهار داشت: برای نخستین بار بود که پس از هفت سال خودم را دیدم و پسرم را دیدم در حالی که اشک شوق می ریخت.
وی تصریح کرد: از اینکه برای ادای مناسک حج به مکه مکرمه می روم و خانه خدا را می بینم، خوشحال هستم.



تاريخ : 20 / 7 / 1392برچسب:, | 12:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

از ظهر فردا یکشنبه ۲۱ مهر مصادف با هشتم ذی‌الحجه (یوم الترویه)، اعمال حج تمتع امسال با محرم شدن زائران در شهر مکه و حرکت به سمت صحرای عرفات آغاز می‌شود و زائران طی فاصله زمانی ظهر تا شب وارد صحرای عرفات شده و در چادرهای عرفات مستقر می‌شوند.


  به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، با محرم شدن زائران در مکه و حرکت به سمت عرفات از فردا یکشنبه (21 مهر) اعمال حج تمتع آغاز می‌شود.

وقوف (یعنى ماندن) در سرزمین عرفات با قصد قربت، پس از محرم شدن دومین عمل واجب برای انجام حج تمتع است و زائران روز دوشنبه 22 مهرماه مصادف با 9‬ ذی‌الحجه (روز عرفه)، از ظهر تا غروب در صحرای عرفات وقوف خواهند کرد.

اعمال حج تمتع با وقوف در مشعرالحرام تا طلوع آفتاب، حرکت به منا و انجام رمی، قربانی و تراشیدن سر و بیتوته در منا ادامه می‌یابد و روز سه‌شنبه 23 مهرماه مصادف با10 ذی‌الحجه (روز عید قربان)، زائران در مشعرالحرام تا طلوع آفتاب وقوف می‌کنند.

در ادامه روز چهارشنبه 24 مهرماه مصادف با 11‬ ذی‌الحجه، زائران در منا بیتوته کرده و سپس رمی جمرات (پرتاب سنگ به شیطان سه گانه) خواهند پرداخت.

روز پنج‌شنبه 25 مهر مصادف با 12‬ ذی‌الحجه نیز زائران اعمال بیتوته در منا، رمی جمرات (پرتاب سنگ به شیطان سه گانه) و حرکت به طرف مکه پس از اذان ظهر را انجام می‌دهند.

اعمال زائران پس از ورود دوباره به مکه مکرمه شامل طواف، نماز زیارت، سعی بین صفا و مروه و طواف نساء است و نماز پس از روز عید قربان نیز تا حداکثر پایان ماه ذی‌الحجه انجام می‌پذیرد و به این ترتیب اعمال حج تمتع به پایان رسیده و زائران حاجی می‌شوند.

 64 ‬هزار زائر از جمهوری اسلامی ایران در مناسک معنوی حج تمتع امسال حضور دارند.



تاريخ : 20 / 7 / 1392برچسب:, | 11:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر؛ پیش از این شایع‌ترین سرطان دستگاه گوارش، مربوط به مری بود که معمولا در کمربند خزر دیده می‌شد اما امروزه معده شایع‌ترین سرطان دستگاه گوارش محسوب می‌شود که بیشتر مردم منطقه اردبیل را درگیر می‌کند.

 در آماری که در سال 2000 در ایران داده شد شایع‌ترین علل مرگ حوادث مغزی و عروقی بود که حدود 50 درصد را شامل می‌شد و بعد از آن حوادث ناشی از تصادفات 17 درصد مرگ و میر را شامل می‌شد و بعد از این دو عامل سرطان قرار داشت در حالی که در کشورهای غربی سرطان بعد از حوادث قلبی و مغزی قرار دارد.

میزان مرگ سالانه بر اثر سرطان 36 هزار نفر است. 22 درصد علل مرگ در ایران ناشی از سرطان معده است. در بررسی که در سال 2000 انجام شده از نظر شیوع سرطان‌های دستگاه گوارش سرطان معده در صدر قرار دارد و بعد از آن سرطان روده بزرگ و بعد سرطان کبد و سپس سرطان لوزالمعده قرار دارد.

سازمان جهانی بهداشت تقسیم‌بندی‌ای دارد که می‌گوید اگر از هر 100هزار مرگی که بر اثر سرطان در جایی اتفاق می‌افتد بیش از 30 مورد بر اثر سرطان معده باشد آن منطقه،‌ منطقه پرخطر است. در اردبیل از هر 100 هزار مرگ بر اثر سرطان 10 مورد مربوط به سرطان معده است. این نشان می‌دهد که شیوع بالایی از این بیماری را در این منطقه شاهد هستیم.

غذاهای شور مقصر است

عـــوامل ژنتیـک ومحیـطی‌در ‌ایـن  سـرطان معده ‌دخیل است. در صـدر عــوامل محیطی می‌توان به غذاهای شور و پرنمک همچنین غذاهای دودی اشاره کرد. البته نگهدارنده‌های غذا که حاوی نیتریت هستند یکی از مواد سمی است که نیتروز آمین تولید می‌کند که ماده‌ای سرطان‌زاست. استفاده از نیترات‌ها به‌عنوان کود شیمیایی که پای بوته سیب‌زمینی و سبزی‌ها برای رشد سریع ریخته می‌شود در آنها ذخیره شده و وارد بدن می‌شود.

از آنجاکه در دوره گذشته یخچال استفاده نمی‌شد گوشت را نمک می‌زدند که همین ایجاد نیتروز آمین می‌کرد اما امروزه استفاده ناکافی از میوه‌ها و سبزی‌های حاوی آنتی‌اکسیدان و استفاده از غذاهای آماده را شاید بتوان درصدر علل سرطان معده قرار داد.

هلیکوباکتر پیلوری را جدی بگیرید

 باکتری هلیکوباکترپیلوری عامل اصلی زخم معده است و آمار مبتلایان آن در ایران درصد بسیار بالایی دارد. این میکروب در همه ایجاد سرطان نمی‌کند. هر چه سن بالاتر می‌رود احتمال گرفتار شدن فرد به این میکروب بیشتر می‌شود به گونه‌ای که 80 درصد از افراد بالای 50 سال به نوعی با آن درگیرند.

اگر فردی در بستگان درجه اول خود سابقه سرطان معده داشته باشد و میکروب هلیکوباکترپیلوری را هم داشته باشد باید این میکروب در او از بین برود تا احتمال سرطان در او کاهش پیدا کند.

مراقب این علائم باشید

در مراحل اولیه سرطان معده علائمی مانند سوءهاضمه و ناراحتی معده، احساس پری پس از خوردن غذا، دل‌آشوبه ملایم، بی‌اشتهایی و سوزش معده وجود دارد اما در مراحل پیشرفته‌تر وجود خون در ادرار، حالت تهوع، کاهش وزن به دلایل نامعلوم، درد معده، زردی و دشواری در بلع غذا اتفاق می‌افتد.

 هرگونه علامت درد، نفخ، سوء هاضمه، کم‌خونی و استفراغ باید از نظر سرطان معده در سنین بالا مورد آزمایش قرار گیرد چرا که مراحل اولیه این بیماری بدون علامت است.

مردها باید بیشتر مراقب باشند

در میان افراد مختلف، آنهایی که چاق هستند و از نظر جنسیت هم مردها بیشتر از زن‌ها احتمال ابتلا به سرطان معده را دارند. از نظر سن برخی سرطان‌ها در دوران خاصی از زندگی رشد پیدا می‌کنند (مانند تومورهای خاص کودکی) اما با افزایش سن، برخی از سرطان‌ها حداکثر میزان بروز خود را نشان می‌دهند. در مورد سرطان معده نیز احتمال شیوع از 50 سالگی به بعد افزایش پیدا می‌کند.



تاريخ : 19 / 7 / 1392برچسب:, | 12:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 همانطور که اعضای کابینه یازدهم قبلاً اعلام کرده‌اند یارانه مهرماه نیز از روش های مختلف تأمین شده و در روزهای آینده (حداکثر تا سه شنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
یارانه

 

 

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر علی طیب نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم بار دیگر به مشکلات دولت در تأمین یارانه‌های نقدی اشاره و تصریح کرده بود که "درآمد ناشی از افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی ماهانه حدود 1500 میلیارد تومان است. ضمن آنکه مبالغی هم از طریق ردیف‌های بودجه صرف پرداخت نقدی یارانه‌ها می‌شود که متأسفانه با کمبود منابع مواجه‌ایم به‌طوری که حدود هزار میلیارد تومان کسری پرداخت‌های نقدی داریم که از طریق روش‌های مختلف در حال تأمین آنها هستیم".

 

براساس این گزارش، طبق قانون دولت باید هر ماه 45 هزار و 500 تومان را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند، با احتساب اینکه 75 میلیون ایرانی مشمول دریافت یارانه می شوند می توان گفت که دولت هر ماه نیازمند 3400 میلیارد تومان برای واریز یارانه‌های نقدی است. البته طبق اعلام وزیر اقتصاد دولت ماهانه ماهانه 3500 میلیارد تومان صرف پرداخت نقدی می کند.

 

از ابتدای روی کارآمدن دولت یازدهم مردان اقتصادی کابینه روحانی در سخنانی جداگانه اشاره کرده‌اند که دولت در تأمین یارانه‌های نقدی به مشکل خورده و از روش‌های مختلف در حال تأمین یارانه‌های نقدی است؛ سکوت اعضاء کابینه درباره پشت پرده "روش‌های مختلف" تأمین اعتبار یارانه‌های نقدی خبرنگار تسنیم را بر آن داشت با غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در اینباره گفت‌وگویی کوتاه داشته باشد.

 

مصباحی مقدم به خبرنگار تسنیم گفت که روش تأمین یارانه نقدی در دولت یازدهم مشابه دولت دهم است اما این روش شامل تأمین یارانه از محل افزایش قیمت طلا و ارز نیست. ولی البته به این نکته هم تأکید کرد که بخاطر همین مشکلات مجلس طرح حذف 3 دهک درآمدی بالا را در دستور کار قرار داده است.

 

به گزارش تسنیم دولت یازدهم از زمانی که روی کار آمده در روزهای 22 الی 23 هر ماه یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است؛ پیش بینی می شود طبق روال مرداد و شهریورماه سومین یارانه دولت روحانی در روزهای آینده (احتمالاً 22 الی 23 مهرماه) از روش‌های مختلف تأمین و به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

 

 



تاريخ : 20 / 7 / 1392برچسب:, | 11:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک داماد آلمانی که پس از پایان مراسم ازدواج، همراه با نوعروس خود راهی ماه عسل بود، همسرش را در پمپ بنزین جا گذاشت و تنها به سفر خود ادامه داد!

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از العالم، ماجرا ازاین قرار بود که داماد برای سوختگیری و خرید غذا و نوشیدنی در یک پمپ بنزین توقف کرد و عروس در صندلی عقب خودرو خواب بود. در حالی که داماد در فروشگاه بود، عروس از خواب بیدار شد و به دستشویی رفت. در این هنگام داماد که تصور نمی کرد همسرش از خودرو پیاده شده باشد، به سمت خودرو برگشت و بدون آنکه به صندلی عقب نگاه کند، حرکت کرد و از پمپ بنزین خارج شد.  

عروس که همزمان، از دستشویی خارج شده بود، به دنبال خودرو دوید و ضمن فریاد زدن، با دست به داماد اشاره می کرد که نگه دارد، اما این کار فایده ای نداشت. البته او خوش شانس بود، چرا که یک خانواده را در پمپ بنزین یافت که شاهدا ماجرا بودند و به سرعت عروس بیچاره را سوار خودرو کردند تا او را به داماد برسانند.

خودروی دوم نزدیک خودروی داماد رسید و  راننده با اشاره از داماد خواست که توقف کند، اما داماد که ترسیده بود، به جای توقف به سرعتش افزود. او حتی با پلیس تماس گرفت و اطلاع داد که یک دستگاه خودرو تعقیبش می کند و جانشان در خطر است!

پس از آن، گشتی پلیس خودروی حامل عروس و خانواده آلمانی و همچنین خودروی داماد را متوقف کرد. ماموران پلیس از وجود یک مرد مسن و خانواده اش در خودروی دوم شگفت زده شدند، وقتی از آنان درباره تعقیب داماد پرسیدند، عروس از خودرو دوم پیاده شد و داماد حیرت زده تازه فهمید که بی توجهی او چه دردسری درست کرده است!



تاريخ : 20 / 7 / 1392برچسب:, | 10:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: متأسفانه ۱۴۰ نفر از زائران کشورمان که با داشتن ویزای جعلی از طریق هواپیمایی قطر و العراقیه وارده جده شده بودند، از ورودشان به شهر جده ممانعت به عمل آمد و به کشور بازگردانده شدند.

خبرگزاری فارس: ویزای جعلی ۱۴۰ زائر ایرانی را از جده به کشور بازگرداند

سعید اوحدی که هم اکنون در مکه مکرمه به سر می‌برد در گفت‌و گو با خبرنگار جامعه فارس گفت: عملیات پرواز زائران ایرانی به سوی جده بسته شد و همه زائران از مدینه وارد جده شدند و هم اکنون صد در صد زائران در مکه حضور دارند.

وی ادامه داد: عصر روز یکشنبه زائران عازم عرفات می‌شوند و با توجه به بارندگی شدیدی که چند روز گذشته در عرفات شاهد بودیم 40 درصد خیمه‌های زائران ایرانی با وزش باد شدید خوابیده شدند که با همکاری مؤسسه مطوفین قرار است که چادرها را برای آغاز اعزام زائران به عرفات آماده تحویل باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: همچنین چادرهای زائران ایرانی با فرش نو مفروش می‌شوند و در هر دو کاروان یک فریزر قرار داده شده است که آب خنک و یخ در اختیار زائران قرار دهند و همچنین برای هر 4 چادر یک کولر قرار داده شده است تا مشکل گرمازدگی برای زائران ایجاد نشود.

اوحدی ادامه داد: همایش مدیران، روحانیون و 500 نفر از امدادگران و خدمه که در ایام تشریق قرار است به زائران خدمت رسانی کنند برگزار شد تا آخرین اطلاعات و آگاهی‌ها در اختیار آنها قرار گیرد.

وی افزود: از روز 5 ذی الحجه حمل و نقل درونی اتوبوس‌ها متوقف شده است و به تمام زائران توصیه می‌شود برای رفتن به زیارت از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکنند.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: بر طبق آخرین آمار میانگین تأخیر پروازها 14 دقیقه بوده است که اگر پرواز زائران کرمانی را که دچار نقص فنی شده بود را از سایر پرواز‌ها جدا کنیم متوسط تأخیر‌ها 10 دقیقه می‌شود که در بیشتر پرواز‌ها این میزان تأخیر طبیعی است.

اوحدی ادامه داد: همچنین متأسفانه در این ایام 140 زائر ایرانی به دلیل داشتن ویزای جعلی از حج امسال بازماندند و از جده به کشور بازگردانده شدند.

وی ادامه داد: این زائران از طریق هواپیمایی قطر و العراقیه وارده جده شده بودند که از ورودشان به شهر جده ممانعت به عمل آمد و به کشور بازگردانده شدند.



تاريخ : 19 / 7 / 1392برچسب:, | 8:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی آجا با بیان این‌که «کارکنان ما در راستای حفظ قرآن کریم حرکت‌های خوبی انجام داده‌اند» گفت: در ارتش با چهره‌های جدیدی در عرصه حفظ قرآن روبرو هستیم.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز   حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) پیرامون فعالیت‌های قرآنی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: برگزاری مسابقات حدیث اقدامی ابتکاری از سوی ارتش بود که ما اخیرا چهارمین دوره آن را برگزار کردیم.

وی افزود: در بحث مسابقات قرآن آنچه که بسیار مهم است بحث حفظ کل قرآن است که براساس رهنمود مقام معظم رهبری در سال گذشته، مبنی بر اینکه باید در کشور 10 میلیون حافظ کل قرآن داشته باشیم، کارکنان ما در این راستا حرکت‌های خوبی انجام داده‌اند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی آجا گفت: ما امسال حدود 10 نفر حافظ کل قرآن از خواهران در خانواده‌های ارتشی داشته‌ایم که چهره‌های جدیدی در این عرصه بوده‌ و در سال‌های قبل در مسابقات ما حضور نداشته‌اند و ان‌شاءالله سعی می‌کنیم که در سال جاری هم این افراد را تقویت کنیم تا به وظیفه‌مان در این عرصه عمل کرده باشیم

آل‌هاشم ادامه داد: در بحث حفظ 20 ، 15 و 10 جزء، از قرآن کریم نیز افراد ارزشمندی در مجموعه ارتش داریم که از جمله کارکنان و نیروهای پایور و وظیفه‌ ما نیستند و ضمنا تعدادی هم هستند که تمایلی ندارند در مسابقات شرکت کنند.