تاريخ : 30 / 4 / 1393برچسب:, | 9:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شب شنبه گذشته مهمانان يک مراسم افطاري در حال خروج از رستوران بودند که ناگهان بين ۲نفر به خاطر اختلافات قبلي مشاجره لفظي رخ داد. با بالاگرفتن اين مشاجره چند نفر از بزرگ ترها به عنوان ميانجي وارد موضوع شدند و ۲فرد مذکور را براي پايان دادن به مشاجره، به سمت خودروهايشان که در حاشيه بولوار شهيد فرامرز عباسي پارک بود، هدايت کردند و بدين ترتيب اين درگيري لفظي پايان يافت اما درحالي که تعدادي از مهمانان هنوز در بيرون از رستوران حضور داشتند ناگهان صداي وحشتناک گلوله هايي که از سلاح هاي جنگي و شکاري شليک مي شد رعب و وحشتي را در محل ايجاد کرد و هرکدام از افراد حاضر و رهگذران به سويي گريختند. در پي شليک هاي متعدد مهاجمان، ۵نفر بر اثر اصابت گلوله نقش بر زمين شدند و مهاجمان نيز سوار بر خودرو شدند و فرار کردند. افراد حاضر در محل با مشاهده اين صحنه خطرناک، بلافاصله با پليس و مراکز امدادي تماس گرفتند. دقايقي بعد مجروحان اين حادثه تلخ که حال برخي از آنان نيز به دليل خونريزي شديد و عوارض ناشي از اصابت گلوله وخيم بود به مراکز درماني منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند. اين گزارش حاکي است: ماموران انتظامي نيز که پس از تماس شهروندان در محل حضور يافته بودند، تحقيقات خود را درباره چگونگي ماجرا و انگيزه مهاجمان مسلح آغاز کردند. در همين حال يک دستگاه خودروي سمند که جلد يک قبضه سلاح و مقداري گلوله و پوکه از داخل آن کشف شده بود توقيف و به مقر انتظامي منتقل شد.

  با توجه به حساسيت و اهميت موضوع، پرونده «تيراندازي مهاجمان مسلح» به مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد ارسال شد و توسط «قاضي موحدي راد» رسيدگي شد. در اين حال و به خاطر رعب و وحشتي که در محل شليک هاي مهاجمان ايجاد شده بود، قاضي شعبه ۸۰۵ مجتمع قضايي شهيد قدوسي، دستورات ويژه اي را براي شناسايي و دستگيري مهاجمان مسلح صادر کرد. همچنين با بررسي هاي قضايي اين احتمال قوت گرفت که حادثه مقابل رستوران به خاطر اختلاف ملکي و در پي معامله يک واحد آپارتماني رخ داده است همچنين در ادامه تحقيقات مشخص شد يکي از افرادي که مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شدت مجروح شده است رهگذري بوده که هنگام وقوع حادثه در حال عبور از آن مکان بوده است. اين درحالي است که يکي از مجروحان حادثه مذکور در بخش مراقبت هاي ويژه يکي از مراکز درماني مشهد بستري شده است.

بنابراين گزارش، به دستور مقام قضايي، ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي خراسان رضوي درحالي عمليات گسترده اي را براي دستگيري مهاجمان مسلح آغاز کرده اند که تاکنون ۶مظنون مورد بازجويي قرار گرفته اند. همچنين بررسي هاي بيشتر درباره اين حادثه تاسف بار بيانگر آن است که گلوله ها از سلاح شکاري و سلاح جنگي (برنو) شليک شده است. با توجه به سرنخ هاي به دست آمده و اظهارات شاهدان عيني، ضاربان و عاملان مسلح اين حادثه خونين تحت تعقيب دستگاه قضايي قرار گرفته اند.



تاريخ : 30 / 4 / 1393برچسب:, | 8:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



پایگاه خبری عقاب نیوز :

پرچم ابلیس در مراسم شیطانی توسط ماموران اداره محیط‌زیست پایین کشیده شد. وقتی شیطان‌پرستان عجیب در شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) بزم دیوانه بازی‌هایشان را بر پا کرده بودند هرگز تصور نمی‌کردند در رصد ماموران اداره حفاظت از محیط‌زیست قرار بگیرند.


در قرن ۲۱ و با گسترش علم و فن هنوز هم شاهد شیطان‌پرستانی هستیم که آیین منفور پیشین‌هزار ساله را اجرایی می‌کنند. برای پیروانشان دنیایی را ترسیم می‌کنند که تاریک و سیاه است و مقدسات و دین را با خشم و نفرت مورد خطاب خود قرار می‌دهند و اینگونه همنشینان‌شان را به سمت نابودی و تباهی سوق می‌دهند.

شب‌های عزاداری ماه رمضان و شب‌های مبارک قدر بود که ۸ نفر از اعضای گروه شیطان‌پرستی در شهرستان فیروزکوه دست به دیوانه بازی زدند. آمده بودند تا برخلاف مردم عادی جامعه حرکت کنند. راهی که خودشان هم دقیقا از آن سر در نمی‌آوردند و به تقلید از غرب قدم در مراسم قبیح شیطان‌پرستی گذاشته بودند. لباس‌های مخصوص پوشیده بودند و آلت‌های عجیبی را به خود آویخته بودند، انگشترهایشان ستاره پنج پر بود و در روحانی‌ترین شب‌ سال به عبادت شیطان رفته بودند. قرص روانگردان را در دست‌هایشان می‌چرخاندند و عصیانگرانه به رقص و پایکوبی مشغول شدند.

آن طرف داستان شیطان‌پرستان سیاه اما قدم‌های پر صلابت ماموران حفظ محیط‌زیست فیروزکوه قرار داشت. شیطان‌پرستان در بیابان تاریک مشغول اجرای آیین ننگین‌شان بودند که در تیررس گشتزنی ماموران قرار گرفتند. ماموران که در تاریکی شب با دیدن ۸ زن و مرد با شکل و شمایلی عجیب در بیابان پرده از راز شیطانی‌شان برداشته بودند بلافاصله عملیات دستگیری آنها را کلید زدند.
علی‌اکبر انارکی، فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه از دستگیری یک گروه ۸ نفره شیطان‌پرستی در شب ضربت خوردن مولای شیعیان در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران اداره حفاظت از محیط‌زیست این شهرستان در حین گشتزنی در منطقه‌ای دورافتاده در اطراف روستای زرین‌دشت فیروزکوه به تعدادی افراد با شکل و شمایلی خاص و آویختن ابزارآلاتی با نماد و شمایل ویژه مواجه شدند که مراتب را به نیروی انتظامی و بسیج شهرستان فیروزکوه اطلاع دادند.
مقامات قضایی شهرستان فیروزکوه، ماموران نیروی انتظامی و نیروهای بسیج به سرعت خود را به منطقه اعلام شده رساندند و آنها را دستگیر کردند و این افراد اکنون در بازداشتگاه به‌سر می‌برند. فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه گفت: این گروه در ۲ شب در یک منزل کارگری و در فاصله ۵کیلومتری از کوه به صورت عریان به رقص و پایکوبی، مصرف مواد توهم‌زا و اعمال غیرانسانی... مشغول بودند.
با بازداشت این ۸ شیطان‌پرست تحقیقات درباره زوایای مبهم پرونده ادامه دارد. متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.



تاريخ : 30 / 4 / 1393برچسب:, | 2:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آخرین قسط از هشت قسط مربوط به شش ماهه اول گام اول توافقنامه ژنو امروز و بعد از انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اجرای تعهدات ایران واریز می شود.

  به گزارش مشرق، براساس برنامه زمان بندی شده در برنامه اقدام مشترک (توافق ژنو) که بین ایران و شش کشور عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد شامل آمریکا، فرانسه، روسیه چین ، انگلستان به همراه آلمان (1+5) در سوم آذر ماه 1392 (24 نوامبر) منعقد شد،توافق شد که در ازای یکسری اقدامات از سوی ایران مبلغ 4.2 میلیارد دلار از درآمدهای بلوکه شده حاصل از فروش نفت ایران طی هشت قسط و در شش ماه آزاد شود.

براین اساس قرار شد مبالغ 550 میلیون دلار در اول فوریه، 450 میلیون دلار در اول مارس، 550 میلیون دلار در هفت مارس، 550 میلیون دلار در 10 آوریل، 450 میلیون دلار در 15 آوریل، 550 میلیون دلار در 14 می، 550 میلیون دلار در 17 جولای و 550 میلیون دلار نیز در 20 جولای واریز شود.

این در حالی است که تاکنون هفت قسط از کل هشت قسط توافق شده با مجموع سه میلیارد و 650 میلیون دلار به حساب بانک مرکزی کشورمان واریز شده و یک قسط 550 میلیون دلاری دیگر باقی مانده است.

اکنون 3 میلیارد و 650 میلیون دلار از دارایی های نفتی ایران وصول شده و آنطور که مقامات بانک مرکزی اعلام کرده اند از این وجوه برای واردات کالاهای اساسی و کالاهایی که اجازه واردات آن را دارند، استفاده شده است.

امروز 29 تیر 93 مصادف با 20 جولای 2014 موعد واریز قسط هشتم توافق ژنو فرا رسیده است،اما با توجه به تاخیرهای چند روزه و گاهی هفته ای که به خاطر مناسبات بوروکراتیک و بین المللی در واریز اقساط قبلی وجود داشت، به نظر می رسد نباید انتظار دریافت این قسط 550 میلیون دلاری را در همین روز داشت.

البته «ولی الله سیف» رییس کل بانک مرکزی پیش از این گفته بود که مقدمات واریز قسط هشتم انجام شده و در زمان قانونی خود مبلغ مورد نظر واریز می شود.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که بانک مرکزی دسترسی برای برداشت از این پول ها را دارد یا خیر؟ گفته بود «هیچ مشکلی در این زمینه برای برداشت نداریم».

«رضا نجفی» سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز از انتشار گزارش آژانس درباره تایید اجرای برنامه اقدام مشترک ژنو توسط ایران در بعدازظهر یکشنبه خبر داد و گفت: این گزارش ساعت ١٦ امروز به وقت وین منتشر می شود.

وی عنوان کرد: بعد از این گزارش آخرین قسط از هشت قسط مربوط به شش ماهه اول گام اول توافقنامه ژنو واریز می شود.

طبق توافقات انجام شده قرار بر این بود که سه قسط آخر از طریق کشور هند در اختیار ایران قرار گیرد که در مورد قسط ششم و هفتم این اقدام انجام شده است اما هنوز مشخص نیست که قسط هشتم از چه منبعی قرار است پرداخت شود.

البته با پرداخت قسط هشتم تنها گام نخست برنامه اقدام مشترک که تا 29 تیرماه بوده، اجرایی می شود اما این آخرین پرداختی به ایران نیست، چرا که ایران و گروه 1+5 در مذاکرات وین 6توافق کردند که گام اول توافق ژنو تا 24 نوامبر 2014 به مدت چهار ماه تمدید شود.

ایران و شش کشور قدرتمند دنیا در حدود دو هفته در شهر وین در خصوص گام پایانی توافق نامه ژنو به رایزنی پرداختند و علی رغم آنکه تلاش های زیادی صورت گرفت که توافق نامه جامع تا امروز حاصل شود ولی به دلیل وجود برخی اختلاف های عمده از جمله در زمینه غنی سازی ، ایران و 1+5 به این نتیجه رسیدند که این مذاکرات را برای 4 ماه دیگر تمدید کنند.

سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای به دنبال انتشار این خبر اعلام کرد که بر اساس توافق اخیر در وین قرار شد در چهار ماه آینده دو میلیارد و800 میلیون دلار در 6 قسط به حساب ایران واریز شود.

به گفته وی این مبلغ در چهار قسط هرکدام به مبلغ 500 میلیون دلار و دو قسط هر یک به مبلغ 400 میلیون دلار پرداخت می شود که از اول ماه آگوست - دهم مرداد- به فاصله هر سه هفته، به ایران پرداخت خواهد شد.

عراقچی گفت : ایران نیز قرار است اورانیوم غنی شده 20 درصد خود را که قبلا در 6 ماه اول توافق ژنو به اکسید تبدیل کرده بود، به سوخت راکتور تهران تبدیل کند.

بنابراین طی روزهای آینده مبالغ بیشتری به حساب بانک مرکزی ایران واریز خواهد شد که ایران می تواند با برداشت آنها نسبت به خرید کالاهای مورد نیاز و اساسی خود اقدام کند

 

 



تاريخ : 29 / 4 / 1393برچسب:, | 10:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که تاریخ مصرف ماست‌تان بگذرد و ندانید که آیا این اتمام تاریخ مصرف به معنای فاسد شدن ماست است یا می‌توان آن را تا چند روز آینده هم مصرف کرد؟ اصلا آیا می‌دانید که نشانه فساد ماست چیست؟

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که تاریخ مصرف ماست‌تان بگذرد و ندانید که آیا این اتمام تاریخ مصرف به معنای فاسد شدن ماست است یا می‌توان آن را تا چند روز آینده هم مصرف کرد؟ اصلا آیا می‌دانید که نشانه فساد ماست چیست؟

دکتر آراسب دباغ‌مقدم در پاسخ به این پرسش‌ها به سلامانه گفت: «ماست به‌خاطر 2 ویژگی خاصی که دارد، فسادش نسبت به سایر مواد غذایی با تاخیر بیشتری صورت می‌گیرد. یکی از این ویژگی‌ها، آن است که شیر مصرفی برای تهیه ماست، باید جوشیده شده باشد و با شیر خام نمی‌توان ماست، درست کرد. دومین ویژگی هم فعالیت میکروارگانیسم‌های غیر بیماری‌زا داخل محیط ماست است. این میکروارگانیسم‌ها یا باکتری‌ها، به‌صورت رقابتی اجازه رشد به سایر باکتری‌ها را نمی‌دهند و به این ترتیب، روند فاسد شدن این محصول لبنی را به تعویق می‌اندازند».

این متخصص بهداشت مواد غذایی به این نکته هم اشاره کرد که همین میکروارگانیسم‌ها، باعث تولید اسیدلاکتیک در ماست می‌شوند و وجود این محیطی اسیدی هم عامل دیگری برای فساد دیرهنگام ماست است.

دباغ‌مقدم در توضیح این مساله افزود:‌ «خود اسید لاکتیک باعث کاهش pH ماست می‌شود و جلوی رشد میکروب‌ها در محیط آن را می‌گیرد». تمام این ویژگی‌ها دست به دست هم می‌دهند تا از ماست محصولی بسازند که به‌سادگی فاسد نشود. «اگرچه بحث مسموم شدن با مصرف ماست، تقریبا منتفی است اما کیفیت این محصول می‌تواند تحت شرایطی به‌شدت پایین بیاید و آن را غیر قابل مصرف کند».

چه شرایطی؟ «اگر ماست در معرض حرارت محیطی بالا، تابش نور آفتاب یا گرمای شدید قرار بگیرد، پروتئین‌هایش هیدرولیز و تجزیه به اسیدهای آمینه‌ای می‌شوند که مزه تلخی دارند. با این حساب می‌توان گفت که تلخ شدن یا کپک زدن ماست نشانه از دست رفتن ایمنی خوراکی آن است و در این شرایط باید ماست را دور بریزید».

 




تاريخ : 26 / 4 / 1393برچسب:, | 2:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شهید سرگرد خلبان محمدیان و شهید سرهنگ خلبان ذوالفقاری در  سانحه یک فروند هواپیمای جنگنده عملیاتی – آموزشی ارتش، روز سه شنبه 24 تیر در حوالی بختگان در استان فارس به شهادت رسیدند.

 

 برای شادی روحشان صلوات

 



تاريخ : 26 / 4 / 1393برچسب:, | 3:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تیم ملی بسکتبال فیلیپین با شکست هند به مرحله نیمه نهایی کاپ آسیا صعود کرد و حریف ایران شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال فیلیپین در مرحله یک چهارم کاپ آسیا با تنها 4 امتیاز و نتیجه 70 بر 66 هند را برد و حریف ایران در مرحله بعد شد. ایران و فیلیپین در فینال جام ملت های 2013 آسیا نیز با هم روبرو شده بودند که ایران با پیروزی در آن بازی قهرمان جام ملت ها شد.

دالیستان با 15 امتیاز، 5 ریباند، 3 پاس گل و 3 توپربایی بهترین بازیکن فیلیپین و امیرتال سین با 20 امتیاز بهترین بازیکن هند در این بازی بودند.

تیم های سنگاپور و چین تنها بازی باقیمانده از مرحله یک چهارم نهایی را تا ساعتی دیگر انجام می دهند. بازی های نیمه نهایی  و رده بندی نیز فردا 27 تیر برگزار می شوند.

تیم های اردن با هند و ژاپن با بازنده دیدار سنگاپور و چین رده بندی پنجم تا هشتم مسابقات را مشخص می کنند.



تاريخ : 26 / 4 / 1393برچسب:, | 1:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تشییع پیکرخلبان شهید یاسر محمدیان که در حادثه سقوط هواپیمای آموزشی ارتش به درجه رفیع شهادت نائل شد، صبح امروز در خرم آباد تشییع شد.

 

 

 



تاريخ : 26 / 4 / 1393برچسب:محل ضربت خوردن,مسجد کوفه,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 9:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

محراب مسجد کوفه،محل ضربت خوردن "حضرت علی(ع) " در هنگام نماز می‌باشد.

"حضرت علی(ع)"در 19ماه مبارک رمضان در محراب مسجد کوفه زخمی شدند و در 21 ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند.

نقل شده است که بعد از شهادت "امام علی(ع)"، جبرئیل در میان آسمان و زمین ندا داد: "سوگند به خدا که ارکان هدایت در هم شکست و ستاره‌های دانش نبوت تاریک و نشانه‌های پرهیزکاری بر طرف شد و عروه الوثقی الهی گسیخته شد، زیرا پسر عموی "رسول خدا(ص)" شهید شد، سید الاوصیا و علی مرتضی به شهادت رسید، وی را سیاه بخت‌ترین اشقیاء به شهادت رسانید."





تاريخ : 24 / 4 / 1393برچسب:, | 1:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همزمان با شب های قدر برنامه های جشنواره رمضانی برج میلاد تهران از روز چهارشنبه 25 تیرماه به مدت پنج روز تعطیل می شود.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق به نقل از روابط عمومی برج میلاد، برنامه های جشنواره رمضانی برج میلاد با عنوان شادی های حلال از روز چهارشنبه 25 تیر ماه تا روز یکشنبه 29 تیرماه به دلیل شب های قدر و شهادت امیر مومنان حضرت علی (ع) اجرا نمی شود.

براساس این گزارش، جشنواره رمضانی یادمان ملی ایرانیان از روز دوشنبه 30 تیرماه دوباره برای مخاطبان طبق روال سابق اجرا می شود و همه روزه تا پایان ماه مبارک رمضان شهروندان پایتخت می توانند از ساعت 18 تا 2 بامداد به برج میلاد تهران مراجعه کنند.

تا کنون بیش از 400 هزار نفر در ماه مبارک رمضان از برج میلاد تهران بازدید و در برنامه های مختلف برج میلاد تهران شرکت کرده اند.




تاريخ : 24 / 4 / 1393برچسب:, | 12:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نمایندگان ضمن بررسی سوال کامران از وزیر صنعت از توضیحات نعمت‌زاده قانع نشده و به وی کارت زرد دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز سوال ملی حسن کامران نماینده اصفهان از وزیر صنعت، معدن و تجارت را بررسی کردند.

براساس این گزارش سوال حسن کامران از وزیر صنعت در خصوص علت وضعیت ناگوار بازنشستگان صنعت فولاد و عدم پرداخت مستمری آنان و یا دیرکردهای غیرقابل توجیه بود.  
 
در نتیجه بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی آمده بوددر مورخ 28آبان 92 آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت برابر دستور هفتگی برای پاسخ به سوال آقای کامران در جلسه کمیسیون اجتماعی حضور و به آن پاسخ گفت.  
 
در ابتدای جلسه آقای کامران با تشریح جوانب مختلف سوال خود به نگرانی‌های کارکنان زخمت‌کش بازنشسته فولاد و ذوب آهن و خانواده‌های آنان از بابت عدم پرداخت مستمری و تاخیرهای چند ماهه متوالی در ازای مطالبات قانونی اشاره کرد و آنان را افرادی مومن و خدوم دانست.  
 
کامران افزود: مایه تاسف آن که می‌بینیم و می‌شنویم برخی از آن‌ها گاه و بیگاه مشکلات فرساینده اقتصادی از روی ناداری و آبرومندی سکته می‌کنند و گاهی به لحاظ اعتراضات خیابانی برخوردهای نامناسب می‌شود.
 
پس از سخنان کامران وزیر صنعت در پاسخ گفت: موضوع واگذاری سهام به منظور اخذ مطالبات حقوقی و قانونی بازنشستگان در زمره این اقدامات بود که به گفته ایشان بخش مهمی از سازو کارهای قانونی آن نیز برای کارسازی وجوه معوقه تدارک دیده شده و در مراحل پایانی است و وزارت متبوع وی همگام با وزارتخانه‌های ذیربط دیگر درصدد حل و فصل موضوع است.  
 
نعمت‌زاده حل نهایی این مشکل را در آینده‌ای نزدیک در گرو اجرای ضوابط حاکم قانونی از جمله نقل و انتقال قطعی سهام مورد نظر دانست و نسبت به آن ابراز امیدواری کرد.  
 
در صحن نعمت‌زاده تصریح کرد: از 80 هزار واحد صنایع کوچک حدود 14 هزار واحد خواب بود و 20 هزار واحد زیر 50 درصد بازدهی کار می‌کردند و ما در حال ساماندهی این اوضاع هستیم.
 
نعمت‌زاده خاطر نشان کرد: رشد منفی صنعت به رشد مثبت تبدیل شده است علی رغم آن که در رکود هستیم.  
 
کامران خاطر نشان کرد: آقای نعمت‌زاده نگفتند پول صندوق کجا رفته است؟ اگر پولی در صندوق است چه میزان است؟
 
در پایان سوال کامران از وزیر صنعت به رای گذاشته شد و نمایندگان با 111 رای موافق، 101 رای مخالف و 14 رای ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر از توضیحات وزیر صنعت قانع نشدند بنابراین ششمین کارت زرد مجلس به وزیر صنعت داده شد. 

گفتنی است، وکلای ملت پیش از این به علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد، علی جنتی وزیر ارشاد، رضا فرجی دانا وزیر علوم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، کارت زرد داده بودند.

 

 



تاريخ : 24 / 4 / 1393برچسب:, | 12:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با توجه به ابلاغیه مرکز آموزش‌های کاربردی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، پذیرش در دوره MBA این دانشکده آغاز شد.

دکتر مشایخی، رئیس مرکز آموزش‌های کاربردی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران از لزوم اجرای چنین دوره‌هایی در دانشگاه تهران خبر داد و افزود: MBA دوره تحصیلی شناخته‌شده‌ای در سطح جهان است که فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف به‌منظور کسب دانش و مهارت‌های لازم برای مدیریت کسب‌وکارها و رهبری سازمان‌ها دوره تحصیلات تکمیلی خود را در آن می‌گذرانند و دانشگاه تهران به‌عنوان قطب علمی کشور در این زمینه، با بهره‌گیری حداکثری از توان علمی موجود و برجسته‌ترین اساتید دانشگاه تهران اقدام به برگزاری دوره عالی MBA به‌صورت فشرده و در گرایش‌های مختلف نموده است.

دکتر مشایخی تصریح کرد: بدین‌وسیله به اطلاع كليه متقاضيان ثبت‌نام  و شركت در دوره MBA دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در سال 1393 مي‌رساند، ثبت‌نام منحصراً به‌صورت اينترنتي از روز سه‌شنبه مورخ 13/3/93 آغاز می‌گردد که داوطلبان پس از ثبت‌نام اولیه در سایت مرکز به نشانی www.utmba.ir دعوت به مصاحبه خواهند شد و ثبت‌نام داوطلبان مشروط به قبولی در مصاحبه می‌باشد.

شایان‌ذکر است که این دوره یک‌ساله در 3 ترم برگزار خواهد شد که به دانش‌آموختگان در پایان دوره گواهینامه‌ای معتبر از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران اعطا خواهد شد.
افرادی که در ایام ماه مبارک رمضان اقدام به ثبت نام نماینداز تخفیف 15درصدی برخوردار خواهند گردید.



تاريخ : 24 / 4 / 1393برچسب:, | 12:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دلایل ناشناخته کبودی پوست

دلایل متعددی می‌توانند در بروز کبودی‌ها روی پوست نقش داشته باشند. در اغلب موارد تغییر رنگ پوست که از یک ضربه ناشی می‌شود و پارگی مویرگ‌های خونی را به همراه دارد، عامل کبودی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گاهی اوقات کبودی‌ها در شرایطی در نقاط مختلف پوست ظاهر می‌شوند که زمان وارد شدن ضربه به بدن یا سایر عوامل احتمالی بروز آنها مشخص نیستند.
 کبودی پوست
حال برای یافتن چرایی بروز این کبودی‌ها و اینکه کدام یک از این کبودی‌ها بی‌ضرر هستند و کدام یک نیاز به مراقبت بیشتری دارند، به توضیحات زیر توجه کنید:

افزایش سن

با افزایش سن دو مشکل برای پوست بوجود می‌آید. اول لایه حفاظتی پوست چربی خود را از دست می‌دهد و دوم تولید پروتئین ساختاری کلاژن کاهش می‌یابد. به این ترتیب در نتیجه نازک شدن سطح پوست، احتمال بروز کبودی روی آن افزایش می‌یابد.

تماس بیش از حد با نور خورشید

قرار گرفتن طولانی‌مدت در زیر نور خورشید موجب نازک شدن پوست شده و کبود شدن آن سریع‌تر و بیشتر اتفاق می‌افتاد. اگرچه با بالا رفتن سن در هر حال میزان کلاژن کاهش می‌یابد اما هرچه تماس با نور خورشید در سنین جوانی بیشتر باشد آسیب به جا مانده از اشعه UV در سنین بالاتر نیز بیشتر می‌شود.

مصرف روزانه آسپرین

آسپرین و دیگر رقیق‌کننده‌های خون از فعالیت پلاکت‌ها که موجب لختگی خون می‌شوند، جلوگیری می‌کنند. زمانی که خون رقیق‌تر شده و لختگی خون کمتری در رگ‌ها اتفاق می‌افتد حتی یک ضربه خفیف هم می‌تواند موجب کبودی شود.

نازکی طبیعی پوست

در صورتی که فرد پوستی نازک و روشن داشته باشد احتمال آنکه بر اثر ضربات جزئی دچار کبودی شود، بیشتر است.

ابتلا به بیماری‌ التهاب رگ

این گروه از بیماری‌ها موجب التهاب رگ‌های خونی شده و اغلب با بروز کبودی‌های قرمزرنگ که ناشی از ملتهب شدن رگ‌های خونی است شناخته می‌شوند. بیماری التهاب رگ عارضه‌ای خودایمنی یا نتیجه ابتلا به بیماری‌های مزمن طولانی‌مدت همچون هپاتیت است.

کمبود ویتامین

ویتامین C برای درمان جراحت‌ها و تولید کلاژن به عنوان یک عنصر ساختاری مهم در پوست، حائز اهمیت است. بدون وجود مقدار کافی ویتامین C در بدن، احتمال آنکه رگ‌های خونی دچار پارگی شوند، افزایش می‌یابد.

ابتلا به «درماتوز پورپوریک»

نوعی بیماری عروقی است که موجب نشت خون از مویرگ‌ها شده و باعث می‌شود هزاران کبودی کوچک روی پوست ظاهر شود.

 

 



تاريخ : 24 / 4 / 1393برچسب:, | 8:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

چنانچه گوشی هوشمند، لپتاپ و یا تبلت شما گم شده یا دزدیده شده است، شما قادر خواهید بود که به سادگی آن را رصد کرده و در صورت لزوم از راه دور پاکسازی نمایید. اما برای اینکار باید قبل از گم شدن دستگاه، یکسری از اقدامات بر روی آن صورت بگیرد. پس منتظر نمانید و از هم اکنون اقدامات لازم را برای دستگاه هوشمند خود صورت دهید...!



ادامه مطلب
تاريخ : 24 / 4 / 1393برچسب:, | 8:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خلبان آزاده دوران دفاع مقدس گفت: پس از پایان دوره آموزشی خلبانی در آمریکا به ۸ نفر از خلبانان نیروی هوایی که در این دوره‌ها شرکت کرده بودند پیشنهاد ماندن در ارتش آمریکا را دادند که ما آن را نپذیرفتیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، امیرسرتیپ دوم خلبان جمشید اوشال از پیشکسوتان و آزادگان دوران دفاع مقدس با اشاره به حضور خود در عملیات های مختلف قبل از آغاز جنگ تحمیلی به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در دوره آموزشی استاد خلبانی در کشور امریکا حضور داشتم.

وی ادامه داد: پس از پایان دوره به 8 نفر از خلبانان نیروی هوایی که در این دوره ها شرکت کرده بودند پیشنهاد ماندن در ارتش آمریکا با حقوق و مزایای بالا را دادند که هیچ کدام از ما این پیشنهاد را نپذیرفتیم.

امیر اوشال اظهار کرد: از این تعداد خلبان چهار نفر شهید، دو نفر اسیر و 2 نفر تا پایان جنگ تحمیلی حضور داشتند.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی اظهار کرد: خلبانان نیروی هوایی در آن زمان حاضر نشدند در قبال امکانات بالا دست از انقلاب و کشورشان بکشند و در چنین موقعیت هایی نقش ارزنده پرسنل نیروی هوایی آشکار شده است.

وی با اشاره به حضور خود در عملیات های مختلف قبل از آغاز رسمی جنگ گفت: در درگیری های کردستان و زمانی که ضد انقلاب دست به سوء استفاده از قوم کرد در کشور زده و اغتشاشاتی را ایجاد می کردند در چندین عملیات شرکت کردم که این عملیات ها منجر به آزادسازی بانه و شکست محاصره مهاباد، سردشت و شهرهای مرزی شد.

امیر اوشال با اشاره به دیگر نقش های نیروی هوایی در عملیات های جنگی  گفت: پشتیبانی هوایی از نیروی زمینی و سپاه پاسدارن برای پاکسازی منطقه از دست تجزیه طلبان قبل از آغاز جنگ تحمیلی و در مبارزه با رژیم بعث عراق از دیگر اقدامات نیروی هوایی بود.

آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس گفت: در آن دوران با درایت امام(ره) و همت مردم کردستان توطئه شوم حزب بعث خنثی شد.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی گفت: جنگ در روز 31 شهریور 59 روز دوشنبه ساعت 13 و 40 دقیقه آغاز شد و در آن زمان آماده باش جنگی در پایگاه هوایی و فرودگاه تبریز حاکم بود و من تنها دو دقیقه بعد از اولین حمله برای پاسخ به حمله دشمن پرواز کردم.

امیر اوشال تصریح کرد: اولین ماموریت جنگی من یکم مهرماه سال 59 در خاک عراق بود و در پرواز 140 فروندی نیز یکی از خلبانان بودم و به طور کلی 20 ماموریت داخل خاک عراق داشتم و در مجموع 35 ماموریت را در دوران دفاع مقدس بر عهده داشتم.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به نحوه اسارت خود در 25 مهرماه سال 59 گفت: در آن دوران برای انجام ماموریت به پایگاه هوایی دزفول انتقال پیدا کردم چراکه در آغاز جنگ دشمن به سمت خرمشهر و جنوب کشور پیشروی داشت و نیروی هوایی با تمام توان خود در مقابل دشمن ایستادگی کرد به طوری که در دو سه ماهه اول جنگ نیروی هوایی با 250 هواپیمای خود برای متوقف کردن ماشین جنگ دشمن تلاش کرد و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرد و با هدف دشمن که جداسازی خوزستان از ایرا ن بود مقابله کرد و این اقدامات ارزشمند به همت تمام پرسنل نیروی هوایی انجام شد.

 



تاريخ : 24 / 4 / 1393برچسب:تشخیص آلزایمر,چشم,عقاب نیوز, | 8:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تحقیقات جدید نشان می دهد بامعاینه منظم چشم می توان بیماری آلزایمر را در مراحل اولیه و پیش از بروز هر نشانه ای از این بیماری تشخیص داد. یکی از علائم اصلی این بیماری را می توان در شبکیه و عدسی چشم تشخیص داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تحقیقات جدید نشان می دهد معاینه منظم چشم می تواند بیماری آلزایمر را در مراحل اولیه و پیش از بروز هر نشانه ای از این بیماری تشخیص دهد.
بر اساس این گزارش، آزمایش های اولیه دو تکنیک مختلف نشان می دهد که یکی از علائم اصلی این بیماری را می توان در شبکیه و عدسی چشم تشخیص داد. کارشناسان معتقدند این یافته ها می تواند در درمان این بیماری تغییر چشمگیری ایجاد کند.
برابر این گزارش، تاکنون تلاش ها برای یافتن دارویی برای توقف پیشرفت بیماری آلزایمر با شکست مواجه شده است، زیرا زمانی درمان این بیماران آغاز می شود که این بیماری لطمات زیادی به مغز آنها وارد کرده است.
بسیاری از دانشمندان معتقدند جلوگیری یا درمان آلزایمر به تشخیص زود هنگام این بیماری پیش از بروز علائم آن بستگی دارد. پس از معاینه اولیه چشم باید مراحل پرهزینه تری نیز مانند پت اسکن یا تجزیه مایع نخاعی برای تائید این بیماری انجام شود.
نتیجه این تحقیقات که هنوز مراحل اولیه خود را طی می کند، در کنفرانس بین المللی انجمن آلزایمر در کپنهاگ ارائه شده است.



تاريخ : 24 / 4 / 1393برچسب:, | 7:58 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هزینه‌ی انتقال تلفن همراه به تلفن ثابت رایگان شده تا مشترکان در مواقعی که در مکان‌های ثابت و منزل حضور دارند، حتی الامکان از گوشی تلفن همراه خود استفاده نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از ایسنا، نگرانی از تاثیرات تشعشعات موبایلی بر سلامت شهروندان موضوعی است که در سال‌های اخیر به دغدغه‌ای برای مردم تبدیل شده است.

در این باره وحید صدوقی - مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران - با اشاره به اقدام همراه اول برای کاهش امواجی که از تلفن همراه به انسان ساطع می‌شود؛ گفته است: تا پیش از این هزینه‌ هر دقیقه انتقال تلفن همراه به ثابت 60 تومان بود که با تمهیدات در نظر گرفته شده هم اکنون این تعرفه‌ رایگان شده است.

وی با اشاره به ایجاد آزمایشگاه تشعشعات امواج در دانشگاه علم و صنعت، ادامه داد: این آزمایشگاه با هدف بررسی تابش‌های الکترومغناطیسی بر روی بدن انسان، تاسیس و در آن تست چگالی این امواج و مقایسه‌ی آن با امواج رادیو و تلویزیون در 80 نقطه تهران انجام شده است.

مدیر عامل همراه اول با بیان این‌که هم‌اکنون نیز تست امواج آنتن‌های تلفن همراه بر روی چهار هزار خانم باردار در مدت 9‌ماه در حال انجام است، تا میزان چگالی دریافتی و اثرات آن بر روی جنین و مادر بررسی شود، افزوده بود: آزمایشگاه اندازه‌گیری حدود تشعشع گوشی‌های تلفن نیز در دانشگاه امیرکبیر راه‌اندازی شده تا وضعیت تشعشعات گوشی نیز در این زمینه بررسی شود.

اکنون درباره این موضوع حتی سالانه چندین سمینار و کنفرانس و همایش برگزار می‌شود تا هر بار این مساله از جهاتی بررسی شود. بر همین اساس طبیعی است که حرف‌های مختلفی در این حوزه به گوش برسد چراکه برخی با جدیت از در نظر گرفتن تدابیر مربوط به سلامت در این حوزه خبر می‌دهند و برخی دیگر همچنان بر این باورند که دکل‌های مخابراتی می‌توانند سلامت مردم را تحت الشعاع قرار دهند.

در این میان خود مردم نیز نگرانی‌هایی در این زمینه دارند که در نهایت این نگرانی‌ها موجب شده است به ندرت روی خوشی نسبت به نصب دکل‌های BTS نشان دهند. بر همین اساس و با توجه به اهمیت موضوع در دولت جدید رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفته و به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست اهتمام ویژه‌ای برای کاهش خطرات امواج الکترومغناطیس از جمله امواج پارازیت‌ها دارد.

بنا بر اعلام معصومه ابتکار از آنجا که امواج الکترومغناطیسی مخاطرات زیادی دارند لازم است تجهیزات این بخش تحت استانداردها و ضوابط‌ قرار بگیرد و این موضوع بسیار مهمی است که باید در همه زمینه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

پیش از این هم وزیر ارتباطات از تاکید دولت بر این موضوع خبر داده و از تشکیل کمیته‌ای در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داده و معاون وزیر بهداشت، معاون سازمان محیط زیست و معاون سازمان انرژی اتمی را از جمله اعضای این کمیته معرفی کرده و یاد آور شده بود: در طول یک ماه و نیم اخیر میزان تشعشعات در مناطق مختلف اندازه‌گیری شده و نتیجه گزارش‌ها اعلام می‌شود.

اکنون نتایج تحقیقات گوناگونی که در کشورهای مختلف دنیا صورت گرفته در موارد متعدد گویای آن است که تشعشعات گوشی‌های موبایل می تواند خطر ابتلا به بیماریهایی چون سرطان را افزایش دهد این در حالی است که به نظر می‌رسد در دنیای امروز حذف این تکنولوژی ارتباطی به نوعی غیرممکن است.

با این وجود می‌توان راه‌های مختلفی را مورد استفاده قرار داد که خطرات این بخش به حداقل برسد. برخی توصیه‌هایی که توسط پزشکان و متخصصان مختلف ارائه شده گویای آن است که استفاده طولانی مدت از گوشی‌های تلفن همراه می‌تواند موجب عوارضی همچون سردردهای مداوم، احساس درد در ناحیه گوش، بی‌خوابی و حتی پایین آمدن سرعت گوارش در بدن ‌شود. در این میان یکی از راهکارهای موثری که گفته می‌شود تاثیر بسزایی در کاهش تاثیرگذاری امواج دارد استفاده از هدفون‌ها و یا هندزفری موبایل است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی استفاده از هندزفری بی‌سیم (بلوتوث) آسیب ناشی از تشعشعات مضر موبایل را تا 800 برابر کاهش می‌دهد و این در حالی است که طبق آخرین آمارها تنها چهار درصد مشترکان ایرانی از هندزفری و هدست استفاده می‌کنند.

نرخ استفاده از هندزفری و هدست بلوتوث در دنیا حدود 15 درصد برآورد شده و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که استفاده از هدست بلوتوث از سال 2009 تا 2014 در جهان به دو برابر افزایش یابد. در این میان اگرچه ایران بزرگترین بازار هدست‌های پشت گوشی در خاورمیانه به شمار می‌رود اما نرخ استفاده این فناوری در ایران کمتر از چهار درصد است.

راهکار دیگری که می‌توان برای کاهش تاثیر تشعشعات موبایلی به کار برد استفاده کمتر از تلفن همراه، کوتاه کردن مدت زمان مکالمات و جایگزینی پیامک به جای تماس است.

 

 



تاريخ : 24 / 4 / 1393برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کی‌روش و کفاشیان

 رئیس فدراسیون فوتبال از ادامه همکاری قطعی کارلوس کی‌روش با تیم ملی خبر داد.

علی کفاشیان  در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد آخرین وضعیت تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش عنوان کرد: کی‌روش به پیشنهاد ما پاسخ مثبت داده، بنابراین دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند و ما با این مربی در تیم ملی ادامه همکاری خواهیم داد. 

وی در مورد اینکه آیا قرارداد جدید سرمربی تیم ملی پنجشنبه هفته جاری امضا می‌شود، اظهار داشت: کی‌روش تازه پنجشنبه به ایران می‌رسد اما دیگر بحثی باقی نمانده و به تفاهم رسیده‌ایم. 

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که با این وضعیت کی‌روش در جام ملت‌های آسیا سرمربی تیم ملی خواهد بود، تصریح کرد: بله؛ کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران باقی ماند و فقط امضای قرارداد مانده است.



تاريخ : 23 / 4 / 1393برچسب:, | 10:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت:
تقدیر از مواضع بسیار مناسب رئیس‌جمهور و دولت در حوادث غزه/ فجایع غزه باید دولت‌ها و ملت‌های اسلامی را به خود بیاورد/ تغییر مسیر فرهنگ از چارچوب نظام اسلامی انتظام فکری و هویت واقعی جامعه را بر هم خواهد زد
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت، بخش هایی از معارف پرمحتوا و والای نهج البلاغه، و چند نکته اخلاقی را مطرح کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش اول سخنان خود، با استناد به بخشهایی از فرمان حکومتی حضرت امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر، توصیه هایی کلی در خصوص مراقبت از بیت المال و حساس بودن نسبت به چگونگی استفاده از آن، و پرهیز از «اقدام شتابزده به هنگام عصبانیت، تندی اخلاق، تیزی زبان و نخوت و غرور»، بیان کردند و افزودند: حضرت علی (ع) تنها راه رهایی از این صفات و رفتارهای ناپسند را، مالک شدن انسان بر نفس خود از طریق ارتباط قلبی و معنوی و عملی با خداوند متعال می دانند.
ایشان، تلاوت همراه با تدبر قرآن و استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و اعمال این ماه را از جمله مهمترین راهها برای ارتباط با خدا و تسلط بر نفس برشمردند.
رهبر انقلاب اسلامی بعد از بیان نکاتی اخلاقی، به موضوع فرهنگ و دغدغه های فرهنگی اشاره کردند و با تأکید بر اینکه خطاها و اشتباهات فرهنگی به راحتی قابل جبران نیست، گفتند: ضروری است در عرصه فرهنگی سیاستهای نظام به درستی درک و اِعمال شود.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: هرگونه تغییر مسیر فرهنگ از چارچوب نظام اسلامی، موجب برهم خوردن انتظام فکری و هویت واقعی جامعه خواهد شد.
ایشان در ادامه به اهمیت بخش کشاورزی اشاره کردند و با اظهار نگرانی از تبدیل و تغییر کاربری زمینهای کشاورزی گفتند: نابودی زمینهای کشاورزی یک خسارت غیرقابل جبران است و باید وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط زیست بطور جدی با این پدیده برخورد کنند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث تأسف بار غزه و کشتار بیرحمانه مردم بویژه زنان و کودکان فلسطینی، موضع گیری رئیس جمهور و اقدامات دولت را بسیار مناسب و بجا دانستند و تأکید کردند: مسائل غزه واقعاً مصیبت بار است و رژیم صهیونیستی با سوءاستفاده از غفلت دنیای اسلام، این فجایع را مرتکب می شود.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: کشتار مردم غزه به دست صهیونیست های غاصب، باید دولتها و ملتهای اسلامی را به خود بیاورد تا دست از اختلاف بردارند و با یکدیگر متحد شوند.
در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور در گزارشی از فعالیت‌های 11 ماهه دولت گفت: ایجاد آرامش در بخشهای مختلف کشور، مهار تورم، تلاش برای رفع مشکل رکود اقتصادی و ایجاد رونق اقتصادی، اجرای مرحله جدید هدفمندی یارانه‌ها، تامین امنیت غذایی اقشار آسیب پذیر، کاهش هزینه های درمانی و قرار گرفتن همه مردم تحت پوشش بیمه، برنامه ریزی برای حل مشکلات زیست محیطی، کنترل آبهای مرزی و بروز کردن ساختار کشاورزی و افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز از جمله مهمترین فعالیت ها و برنامه های دولت یازدهم است.
آقای روحانی موفقیت های دولت را مرهون الطاف الهی، حمایتهای مردم و پشتیبانیهای رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: امیدورایم مجموعه اقدامات دولت بتواند آینده بهتری را برای آحاد ملت فراهم کند.
در پایان این دیدار، حاضران نماز مغرب و عشا را به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه و روزه خود را همراه با ایشان افطار کردند.
 
 



تاريخ : 24 / 4 / 1393برچسب:زنده شدن دختر مرده,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 7:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دختربچه‌ای که روز جمعه پزشکان مرگش را اعلام کرده بودند فردای همان روز در مراسم دفنش ناگهان به هوش آمد.

به گزارش همشهری، اقوام و دوستاني كه در اين مراسم شركت كرده بودند به هوش آمدن دختربچه سه ساله را معجزه دانسته و از آن فيلمبرداري كردند. گفتني است علت اين رويداد هنوز مشخص نشده و پزشكان فيليپيني مشغول بررسي بيشتر آن هستند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی نمایشگاه قرآن کریم از تمدید دوباره این نمایشگاه در باغ موزه دفاع مقدس تا روز سه شنبه سی و یکم تیر ماه خبر داد.

به گزارش ایرنا از کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، علت تمدید دوباره این نمایشگاه، استقبال مردم و فراهم کردن زمینه لازم برای حضور بیشتر مردم در باغ موزه دفاع مقدس اعلام شده است.

این کمیته از جامعه قرآنی و عموم بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن خواسته است تا برای مراجعه به محل برگزاری این نمایشگاه در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

ایستگاه های مترو شهید حقانی و شهید همت 2 ایستگاهی هستند که برای مراجعه به نمایشگاه بین المللی قرآن مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین سازمان اتوبوسرانی از 30 نقطه اصلی شهر تهران بازدیدکنندگان را به محل برگزاری نمایشگاه قرآن می رساند.

این نمایشگاه که از چهارم تیرماه جاری در باغ موزه دفاع مقدس دایر شده، روزانه پذیرای هزاران نفر از علاقه مندان است و 18 موسسه دولتی و 35 موسسه مردمی آثار قرآنی خود را به نمایش گذاشته اند.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار توسعه فرهنگ قرآنی با عزم ملی و مدیریت جهادی هر روز از ساعت 18 تا 24 شب میزبان بازدیدکنندگان است.




تاريخ : 24 / 4 / 1393برچسب:احسان علیخانی,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 7:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

احسان علیخانی متولد ۱۵ آبان ۱۳۶۱ در تهران و ساکن خیابان هروی ست او ۲ خواهر و یک برادر دارد و خودش فرزند آخر خانواده است ، مادرش پرستار بازنشسته است.

آفتاب: احسان علیخانی متولد ۱۵ آبان ۱۳۶۱ در تهران و ساکن خیابان هروی ست او ۲ خواهر و یک برادر دارد و خودش فرزند آخر خانواده است ، مادرش پرستار بازنشسته است.
 
احسان علیخانی  ، تهیه کننده ، مجری تلویزیونی، دستیار کارگردان و کارگردان اهل ایران است. او مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران گرفت.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، با دیدن اجرای جواد یحیوی به کار اجرا علاقه مند شده ، اولین برنامه زنده اش در سال ۱۳۸۰ بوده ، او اجراهایی مانند صبح آمد و ماه عسل و.. را برعهده داشته است.

 

 



تاريخ : 23 / 4 / 1393برچسب:کارت سوخت,سهمیه,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 2:19 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با آغاز سفرهای تابستانی ذخیره بنزین 400 تومانی کارت‌های هوشمند سوخت با کاهشی 50 درصدی نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری به یک میلیارد و 300 میلیون لیتر رسید.
 

خبرگزاری مهر: با اجرای فاز دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها و افزایش قیمت هر لیتر بنزین آزاد به 1000 تومان، مردم در کارت های هوشمند سوخت خود حدود دو میلیارد و 700 میلیون لیتر بنزین ذخیره سازی کردند.

از این رو هم اکنون با گذشت حدود سه ماه از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ذخیره بنزین 400 تومانی کارت ها به کمتر از نصف کاهش یافته است.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران امروز با انتشار گزارشی، اعلام کرد: موجودی بنزین 400 تومانی کارت‌های هوشمند سوخت شامل خودروهای سواری و موتورسیکلت به 1.3 میلیارد لیتر کاهش یافت.

بر این اساس در حال حاضر یک میلیارد و 100 میلیون لیتر بنزین با نرخ 400 تومان در کارتهای سوخت خودروهای سواری باقیمانده که کماکان معتبر است. همچنین موجودی بنزین 400 تومانی باقیمانده در کارت سوخت موتور سیکلتها را نیز 200 میلیون لیتر اعلام کرد.

از سوی دیگر پیش بینی می شود با به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تابستانی مردم مصرف بنزین کشور به ویژه بنزین با قیمت 400 تومانی هم جهش یابد.

در شرایط فعلی هیچ گونه محدودیت زمانی برای استفاده از ذخیره بنزین 400 تومانی کارت های هوشمند سوخت تعریف نشده است و دارندگان سهمیه بنزین 400 تومانی می توانند بنزین مورد نیاز خود را از جایگاه ها تامین کنند.

عباس کاظمی معاون وزیر نفت اخیرا در گفتگویی با اشاره به تامین بنزین مردم در ماه مبارک رمضان و همزمان با آغاز سفرهای تابستانی از وقوع جهش جدید مصرف بنزین از اواسط مرداد ماه تا هفته اول مهر ماه سال جاری خبر داد و اعلام کرد: ذخایر بنزین 400 تومانی کارت‌ها در حال کاهش است.

آمارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به عنوان متولی توزیع و عرضه بنزین در کشور حاکی از آن است که در طول سه ماه نخست سال جاری مصرف بنزین با رشد مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روبرو شده است.

بر این اساس در فروردین ماه سال جاری به طور میانگین روزانه 73.9 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که در مقایسه با مصرف فروردین ماه سال گذشته (حدود 68.3 میلیون لیتر) مصرف این فرآورده میان تقطیری پالایشگاه‌های نفت به جای کاهش با 8.2 درصد افزایش همراه شده است.

اردیبهشت ماه سال جاری هم متوسط مصرف بنزین به روند رو به رشد خود ادامه داد به طوری‌که متوسط مصرف این فرآورده نفتی از 66.4 میلیون لیتر در اردیبهشت ماه سال گذشته با ثبت رشدی 5.3 درصدی به مرز 70 میلیون لیتر در روز رسیده است.

در سومین ماه فصل بهار هم به طور متوسط روزانه حدود 70 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مصرف این فرآورده نفتی با رشدی حدود 4.3 درصدی همراه شده است.

 

 



تاريخ : 23 / 4 / 1393برچسب:, | 1:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با صدور احکام جداگانه سجاد نوروزی را به سمت مدیر فرهنگی هنری منطقه 7 و رئیس فرهنگسرای اندیشه و حامد حریری را به سمت رئیس فرهنگسرای شفق منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید این دو فرهنگسرا عصر روز 22 تیرماه با حضور احمد مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مرتضی طلایی نایب‌رئیس شورا، حجت‌الاسلام میثم امرودی معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران، سیدهادی ایازی قائم‌مقام وزیر بهداشت، حجت‌الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان، حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، اردشیر نوریان مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد، محمد احسانی معاون سازمان سینمایی و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی مسجدجامعی، ایازی و حجت‌الاسلام مرادی همراه بود و حاج احمد نیکبختیان هم به مناسبت میلاد امام حسن(ع) مداحی کرد. نوروزی که پیش از این ریاست فرهنگسرای شفق را بر عهده داشت، از روز گذشته جایگزین سیدمحمدحسین حجازی شد که به معاونت اجتماعی فرهنگی شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد منصوب شده است. حریری هم که پیش از این مدیر کنترل و پیگیری سازمان بود، جانشین نوروزی در فرهنگسرای شفق شد.



تاريخ : 23 / 4 / 1393برچسب:, | 2:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بیستمین دوره جام جهانی - برزیل؛
لیونل مسی بهترین بازیکن جام جهانی 2014 برزیل شد
ستاره تیم ملی آرژانتین با وجود ناکامی در دیدار فینال رقابتها به عنوان بهترین بازیکن جام بیستم شناخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، لیونل مسی مهاجم تیم ملی آرژانتین که تیمش در دیدار فینال با نتیجه یک بر صفر مغلوب آلمان شد و از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند از سوی مسئولان برگزاری رقابتها به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی 2014 برزیل انتخاب شد.

مسی بازی های خوبی در این تورنمنت به نمایش گذاشت و چندین بار یک تنه تیمش را به مرحله بعدی رقابتها رساند.

مسی جایزه توپ طلای رقابتها را قبل از مزاسم اهدای مدال به تیم ملی آرژانتین دریافت کرد.

بعد از مسی، توماس مولر در رده دوم برترین بازیکنان جام قرار گرفت و توپ نقره را تصاحب کرد و آرین روبن ستاره هلند هم در رده سوم ایستاد و توپ برنزی را از آن خود کرد.



تاريخ : 23 / 4 / 1393برچسب:, | 2:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بیستمین دوره جام جهانی - برزیل؛
مانوئل نویر بهترین دروازه‌بان جام جهانی 2014 برزیل شد
سنگربان تیم ملی آلمان در پایان رقابتهای جام جهانی به عنوان بهترین دروازه‎بان این رقابتها برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مانوئل نویر سنگربان تیم ملی آلمان که در بازی های فوق العاده ای را در جام جهانی به نمایش گذاشت از سوی کمیته برگزاری رقابتها به عنوان برترین سنگربان رقابتها انتخاب شد و جایزه دستکش طلا را به خود اختصاص داد.

در پایان دیدار فینال جام جهانی جایزه دستکش طلا به نویر اهدا شد.



تاريخ : 23 / 4 / 1393برچسب:, | 7:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرهاد تراش را ديده‌ايد؟ جايي است در بيستون! مي‌گويند اين کوه به دست فرهاد کنده شده... واقعا عشق، چه معجزه‌ها مي‌کند. عشق شيرين، فرهاد را به کندن کوه وامي‌دارد؛ مي‌گويند: بيستون را عشق کند و شهرتش، فرهاد برد!

به نوشته مردم سالاری، اما عشق هم عشق‌هاي قديم. اين روزها هيچ کجا فرهاد تيشه به دستي پيدا نمي‌کني که از عشق شيرين، کمر کوه را بشکند و يا مجنوني که از عشق ليلي سر به بيابان بگذارد. روزگاري است غريب... پر از حيله و فريب. عشق، هنوز هم هست، نه که نباشد اما آدم‌ها عاشق جان‌ها نمي‌شوند. عاشق مال‌ها مي‌شوند. هر که دارايي‌اش از مال و زيبايي بيشتر باشد، بيشتر در معرض عشق ديگران قرار مي‌گيرد. هر که پولدارتر و زيباتر، دلبرتر!

ماشين مدل بالا و خانه بالاي شهر. ويلا، حساب بانکي، عاشقان سينه‌چاک، زياد دارند. هر که پشت ماشين مدل‌بالا نشست خاطرخواه پيدا مي‌کند. خانه هرکس گران‌تر بود عاشقانش بيشتر مي‌شوند. عاشقاني که يک روز عاشقند و روز بعد فارغ!

اين روزها، يک دل جاي يک عشق نيست. دل‌ها بزرگ نشده اند که آدم‌هاي زيادي در آنها جا بگيرد، حقير شده‌اند. دل‌ها، حيثيت عشق را به بازي گرفته‌اند. گرگ‌ها که به گله مي‌زنند، همه را خفه مي‌کنند بي‌آنکه قدرت خوردن همه گله را داشته باشند. گرگ‌ها فقط حريصند، همين!

اين روزها دل‌ها گرگ شده‌اند. حريص و کريه! آنقدر که خيانت، واژه رايج بازار عاشقي شده. بازاري که ديگر داغ نيست.

بي‌اعتمادي بيداد مي‌کند، چون هرکس، خودش را در وجود ديگري مي‌بيند. آدمي که بي‌وفايي کرده، در وجود ديگران بي‌وفايي را مي‌جويد و مفتخرانه مي‌گويد: هيچکس قابل اعتماد نيست. غافل از اينکه فراموش کرده از هر دست بدهي، از همان دست پس مي‌گيري.

اين روزها تاهل، تعهد نمي‌آورد و آدم‌ها خيلي زود يادشان مي‌رود که سر سفره‌اي که همه چيزش سفيد است با هم پيمان وفاداري بسته بودند.

وفا، در تاريکي‌هاي پس‌کوچه‌هاي هوس و خيانت، گم شده و دل بستن، وحشت‌انگيزترين واژه اين تاريک‌خانه است. شايد به همين دليل است که... آدم‌ها مانده‌اند بي‌دوست!

بي‌دوست مانده‌اند چون خدا را فراموش کرده‌اند. يادشان رفته تا روزي که زنده هستند نسبت به کسي که به خودشان وابسته کردند، مسوولند. عشق، باران باطراوتي است که خداوند آن را به کوير خشکيده دل‌هاي آدميان هديه کرد، يادمان باشد آلوده‌اش نکنيم.

يادمان باشد خداوند در قرآن به وفاداري تاکيد کرده و فرموده«يا ايهاالذين آمنو، اوفوا بالعقود» «اي کساني که ايمان آورديد به عهدهاي خود وفا کنيد» به قول حافظ شيراز:

وفا کنيم و ملامت کشيم و خوش‌باشيم

که در طريقت ما کافري است رنجيدن

اين روزها «وفا» حلقه گم شده زنجيره عاشقي است. آدم‌ها خيلي زود از ياد مي‌برند عهد و پيمان‌هايشان را و دل‌هايشان را تبديل به کاروانسرايي کرده‌اند که هرکس اجازه ورود به آن را پيدا مي‌کند. قديم‌ها اما اين طور نبود، عشق‌هاي قديم هنوز هم شهره خاص و عام هستند. آن روزها آدم‌ها شايد سواد خواندن و نوشتن نداشتند اما سواد زندگي کردن داشتند. آنها خوب مي‌دانستند که «عشق» قداست دارد. پس قداست عشق را با وفاداري حفظ مي‌کردند و خوب مي‌دانستند که از پس عشق زميني، مي‌توان به عشق آسماني رسيد و عشق يگانه عاشق هستي، خداي يگانه را درک کرد. همين جاست که کار، سخت مي‌شود.

که عشق آسان نمود اول ولي افتاد مشکل‌ها!

خيلي‌ها آساني اولش را مي‌طلبند و مرد مشکل‌هايش نيستند. دشواري‌هاي عشق که از راه مي‌رسد جا مي‌زنند.

انتظار، بي‌طاقت مي‌کند، عاشق را يک ثانيه، يک سال مي‌گذرد و يک سال يک قرن!

چشم‌انتظاري پيرت مي‌کند اگر عاشق باشي. اما وعده خداوند اين است... «ان‌الله مع‌الصابرين» «خداوند با صابران است» صبور که باشي، يک روزي، يک جايي، يک جوري جواب صبرت را مي‌گيري. صبور که باشي خدا را در لحظه لحظه روزهاي سخت انتظار حس مي‌کني. او هست. هميشه با توست. در کنار تو. نزديک‌تر از رگ گردن. به وفاداريت که عمل کني او هم به وعده‌اش عمل خواهد کرد. خودش گفته«اوفوا بعهدي اوف بعهدکم» «به عهد و پيمان من وفا کنيد تا من نيز به پيمان شما وفا کنم» (بقره 40) و خداوند هيچگاه، هيچگاه خلف وعده نمي‌کند. او هميشه سر قولش مي‌ماند، ما يادمان باشد سر قول‌هايمان بمانيم.

آنچه مي‌خوانيد حاصل گفت‌وگوي «مردم‌سالاري»با تازه‌عروس و دامادي است که مزد صبرشان را از خدا گرفتند...

 وصال تو ز عمر جاودان به، خداوندا مرا آن ده که آن به     

کمي آن سوتر: بر مي‌گرديم به 21 سال پيش؛ به روزي که داماد قصه ما اميرحسين، 20 ساله است. سربازي‌اش تمام نشده اما هم بازي روزهاي کودکي‌اش، افسانه که حالا پا به روزگار نوجواني گذاشته به همراه خانواده‌اش از محله آنها نقل مکان کرده و به جاي ديگري رفته است. افسانه که مي‌رود دنياي اميرحسين تيره مي‌شود...

آنچنان که اگر شاعر بود يقينا مي‌گفت «ولله که شهر، بي‌ تو مرا حبس مي‌شود» اميرحسين 20 ساله مدتها بود که صداي قلبش را شنيده بود... صداي لطيف عاشق شدنش را.

اما حالا هم بازي روزهاي کودکي‌اش رفته و او را به يک دنيا دل‌تنگي تنها گذاشته. حيا، مانع مي‌شود که خودش سراغي از افسانه بگيرد. پس مادر را به خواستگاري مي‌فرستد. دو همسايه قديمي ديداري تازه مي‌کنند و پس از مدتي مادر اميرحسين موضوع خواستگاري را مطرح مي کند. افسانه 14 ساله که تازه وارد مقطع دبيرستان شده زمزمه‌هاي جديدي را مي‌شنود.

در عنفوان نوجواني، ذهنش از شنيدن اين کلمه به هم مي‌ريزد و... ازدواج!

احساسات يک دختر 14 ساله آنقدر لطيف و شکننده است که به تلنگري دژ احساسش فرو مي‌ريزد و دست دلش براي همه رو مي‌شود. قلب افسانه هم شروع به تپيدن مي‌کند. اما مادر افسانه معتقد است که سن دخترش به هيچ وجه مناسب ازدواج نيست و به هيچ عنوان رضايتي براي ازدواج افسانه در اين سن ندارد.

اين اولين جلسه خواستگاري اميرحسين از افسانه است که به جواب منفي ختم مي‌شود. اما عشق اميرحسين، ريشه‌دارتر از اين حرف‌هاست که با يک «نه» شنيدن قانع شود. او تصميم مي‌گيرد براي رسيدن به افسانه، کفش آهنين بپوشد و دست از تلاش برندارد. روزها سپري مي‌شوند اميرحسين بزرگتر مي‌شود، افسانه هم! ماجراي خواستگاري اميرحسين از افسانه اما تمامي ندارد. هرسال که مي‌گذرد اميرحسين بار ديگر خانواده‌اش را به خواستگاري افسانه مي‌فرستد اما بازهم جواب مادر افسانه همان است... هنوز زود است. سال‌ها مي‌آيند و مي‌روند، 2 سال 3 سال... 8 سال... 10 سال... 15سال... و اميرحسين هر سال به خواستگاري افسانه مي‌رود و هر بار جواب يکي است «نه»! تعداد دفعات خواستگاري به بيش از 15 بار مي‌رسد... هرسال يکبار حالا 15 سال گذشته و خانواده اميرحسين ديگر زير بار نمي‌روند و به پسرشان مي‌گويند: بيشتر از اين خودت را سنگ روي يخ نکن! او اما عاشق است. روزگار کودکي‌اش را کنار افسانه جا گذاشته و حالا که روزهاي جواني‌اش به سرعت در گذر است با همان معصوميت دوران کودکي صداي تپش‌هاي قلب عاشقش را مي‌شنود. حالا ديگر خانواده خودش هم با او همراهي نمي‌کنند. حق هم دارند غرورشان جريحه دار شده.

اميرحسين قصه ما اما حرفش يکي است... يا افسانه يا هيچ‌کس!

پاي حرفش هم مي‌ايستد. بهاي سنگيني براي حرفش مي‌دهد... بهايي به نام جواني! گاهي نمي‌شود که نمي‌شود... گاهي هزار دوره دعا بي‌اجابت است... گاهي نگفته قرعه به نام تو مي‌شود...

و اينبار قرعه به نام او شد. پس از 21 سال. دقيقا يک ماه پيش يعني شب نيمه شعبان اين دو عاشق وفادار پس از 21 سال انتظار، به هم رسيدند. شنيدن قصه اين عشق، از زبان خودشان جذاب‌تر است که در ادامه مي‌خوانيد...

 يک آشنايي کودکانه     

گام1: عروس افسانه‌اي قصه ما تازه يک ماه است که به جمع عروس خانم‌ها پيوسته، او سرانجام پس از 21سال انتظار، نيمه شعبان امسال به آقا داماد عاشق و وفادار جواب «بله» را داد و شد عروس قصه! البته قهرمان قصه آقاي اميرحسين خان غفاري است که نشان عشق و وفاداري را در سينه‌اش حک کرده. پاي صحبت افسانه حجتي که نشستيم ما را به روزهاي کودکي‌اش برد. به روزگاري که يک دختر بچه 5 ساله بود...

خودش مي‌گويد: درست وقتي 5 ساله بودم به يک خانه جديد نقل مکان کرديم. صاحب خانه آن خانه جديد پدر اميرحسين بود و ما شديم مستاجر منزل پدر امير آقا، آن روزها بحبوحه جنگ و موشک باران بود. زمان ما بچه‌ها عصرها در کوچه بازي مي‌کردند و مثل بچه‌هاي آپارتمان‌‌نشين امروز نبودند. من هم مثل همه بچه‌هاي هم سن‌ و سالم براي بازي به کوچه مي‌رفتم و خيلي زود با محله جديد و بچه محل‌ها انس گرفتم. روزگار خوش کودکي بود و ما فارغ از دغدغه‌ها و مشکلات بزرگتر‌ها، فقط مشغول بازي و شيطنت‌هاي کودکانه بوديم. قايم موشک و لي‌لي و دوچرخه سواري و گرگم به هوا... فکر مي‌کنم همه بچه‌هاي هم نسل ما از اين بازي‌ها خاطره‌هاي شيرين دارند. افسانه حجتي در ادامه گفت: در اوج روزگار پاک کودکي، اميرحسين هم بازي من بود. آن روزها هر کدام از بچه‌هاي محل يک دوچرخه کوچک داشتند و عصرها، کوچه پر از دوچرخه‌هاي رنگي مي‌شد. من صاحب يکي از دوچرخه‌ها بودم... اميرحسين هم! روزها مي‌گذشت و ما دوران کودکي را سپري مي‌‌کرديم. کم‌کم وارد مدرسه شدم و بعد مقطع ابتدايي را پشت سر گذاشتم و وارد مقطع راهنمايي شدم. 10 سالي گذشت و ما هنوز مستاجر منزل پدر اميرآقا در شهرري بوديم. تا اينکه من مقطع راهنمايي را تمام کردم و وارد دبيرستان شدم. آن سال ما از آنجا نقل مکان کرديم و به محله ستارخان رفتيم. حالا من يک دختر 14 ساله بودم و امير سرباز بود. تا آن روز ما حتي با هم حرف هم نزده بوديم. تنها چيزي که بين ما رد و بدل مي‌شد، نگاه بود. فقط همين.

وقتي ما از آن محل رفتيم، يک روز خانواده اميرحسين براي خواستگاري به منزل ما آمدند، من يک دختر 14 ساله بودم و در اوج احساس و عاطفه!

روزي که خانواده اميرحسين به خواستگاري من آمدند با تمام وجود براي اين ازدواج رضايت داشتم اما... افسانه در ادامه گفت: من يک دختر 14 ساله بودم، با يک دنيا روياي کودکانه، عشق من يک عشق پاک کودکانه بود... اولين و آخرين تجربه عاشقي‌ام! اما مادرم معتقد بود که يک دختر کم سن و سال و بي‌تجربه مثل من آمادگي اداره يک زندگي را ندارد و نمي‌تواند از پس مشکلات زندگي بر آيد. بنابراين به صراحت اعلام کرد که با اميرحسين هيچ مشکلي ندارد اما جوابش براي اين ازدواج منفي است. او افزود: وقتي خانواده اميرآقا از منزل ما رفتند، من ماندم و يک دنيا دلتنگي. اما حجب و حيا مانع مي‌شد که اعتراض کنم و يا نظرم را به خانواده‌ام بگويم. بنابراين فقط سکوت کردم و غصه‌هايم را در خودم فرو بردم.

روزها همينطور مي‌‌گذشت و من هر روز به اميرحسين علاقمندتر مي‌شدم. حالا ديگر هيچ راهي براي ديدار او نداشتم چون از محله آنها نقل مکان کرده بوديم. تنها شانسي که داشتم اين بود که منزل مادربزرگم در شهرري بود و نزديک خانه پدر اميرحسين. ما گاهي اوقات به ديدن مادربزرگم مي‌رفتيم و من تمام راه را دعا مي‌کردم که امير را در کوچه ببينم... حتي براي چند ثانيه.

گاهي اوقات دعايم اجابت مي‌شد و مي‌ديدمش... گاهي هم نه!

خلاصه روزهاي سختي بود. من به شدت افت تحصيلي پيدا کرده بودم و لحظاتم به سختي مي‌گذشت. طي اين سال‌ها اميرآقا چندين بار خانواده‌اش را به خواستگاري من فرستاد و هر بار يک جواب از سوي خانواده من شنيد...«نه».

افسانه مي‌گويد: البته اين جواب من نبود. همه مي‌دانستند که جواب من مثبت است. بي‌آن که حرفي از علاقه‌ام به امير آقا زده‌ باشم همه اطرافيانم از نگاهم مي‌خواندند که چقدر شدت اين علاقه زياد است. سال‌ها گذشت و انگار عادي شده بود که آنها هر سال به خواستگاري بيايند و پاسخ منفي بشنوند. البته هر بار که مي‌آمدند و مي‌رفتند براي من يک شکنجه روحي بود. خلاصه دوران دبيرستان به پايان رسيد و زماني که من سال‌ آخر دبيرستان بودم يک روز مادرم گفت که اميرحسين نامزد کرده! شنيدن اين حرف براي من حکم يک صاعقه را داشت. صاعقه‌اي که تمام وجودم را خشک کرد. البته بعدها فهميدم که اين حرف صحت نداشته و مادرم براي اينکه فکر اميرحسين را از سر من بيرون کند آن را به من گفته.

 روزهاي تلخ انتظار     

گام 2: افسانه و اميرحسين متعلق به عهد عتيق نيستند. آنها فقط يک دهه جلوتر بودند يعني دهه 50. افسانه متولد سال 58 است و اميرحسين سال 51. با اين حال در اوج عاشقي، روابط پنهاني نداشتند و به قول افسانه نه تلفني با هم حرف مي‌زدند و نه نامه‌اي بين آنها رد و بدل مي‌شد. تمام عشق اين دو جوان از طريق نگاه بود. که آن هم به دليل نقل مکان افسانه به منزل جديد ديگر برايشان امکانپذير نبوده. با اين حال اين عشق پابرجا مانده. در حالي که عشق‌هاي امروزي با اين همه وسايل ارتباطي به قهقرا مي‌روند و به سختي مي‌توان، عشق واقعي را در بين جوانان امروزي ديد.

افسانه حجتي در ادامه صحبت‌هايش مي‌گويد: وقتي مادرم به من گفت که اميرحسين نامزد کرده، فشار زيادي بر من وارد شد به طوري که مريض شدم. اما خيلي زود متوجه شدم که اين مساله صحت ندارد و فقط مي‌خواستند که حال و هواي اميرحسين را از سر من بيرون کنند. همسايگي خانواده امير با مادربزرگ من کمک زيادي به من مي‌کرد که خبرهاي درست را کشف کنم.

با اين وجود هيچ وقت روي حرف مادرم حرف نمي‌زدم و در کمال احترام با او رفتار مي‌کردم.

امير آقا هم در تمام اين مدت وقار و شخصيت خود را حفظ کرد و حتي يکبار هم سر راه مدرسه من نيامد و فقط و فقط براي ابراز علاقه‌اش، خانواده‌اش را چندين و چند بار به خواستگاري من فرستاد.

خانواده آنها که مي‌آمدند همه چيز در کمال احترام بود، فقط جواب منفي بود، هيچ اساعه ادب و بي‌احترامي صورت نمي‌گرفت و دو خانواده که همسايه‌هاي قديمي بودند در نهايت احترام با هم رفتار مي‌کردند. وقتي خانواده غفاري به خواستگاري مي‌آمدند، اميرحسين بيرون منزل داخل ماشين مي‌نشست و منتظر مي‌شد تا پدر و مادرش نتيجه خواستگاري را به او بگويند. خلاصه اين مساله هر سال تکرار مي‌شد و هر سال ما يک سال بزرگتر مي‌شديم اما همچنان مادرم معتقد بود که ازدواج در سن پايين کار درستي نيست. اين جريان ادامه داشت تا اينکه من 7-26 ساله شدم. تا آن روز حدود 16-15 بار به خواستگاري من آمده بودند.

او افزود: از آن به بعد اما، خانواده غفاري ديگر زير بار نرفتند که به خواستگاري من بيايند. حق هم داشتند. آنها هر سال به خواسته و اصرار پسرشان به خانه ما مي‌آمدند و جواب رد مي‌شنيدند. کم نيست که يک خانواده 16-15 سال متوالي به خواستگاري يک دختر بروند و هر بار با يک کلمه مواجه شوند....«نه».

اين شد که ديگر تنها راه ارتباطي ما که خواستگاري سالانه بود هم قطع شد. آن روزها به من خيلي سخت مي‌گذشت و فشار رواني زيادي بر من وارد مي‌شد اما هيچ وقت به خودم اجازه ندادم که روي حرف خانواده‌ام حرف بزنم.

خلاصه وارد دانشگاه شدم و به دليل شرايط روحي که داشتم خيلي دير به دانشگاه رفتم. آن زمان هم فکرم پيش امير آقا بود و هيچ فردي نمي‌توانست جاي او را در دلم بگيرد.

افسانه مي‌گويد: البته بايد اعتراف کنم که امير آقا از من وفادارتر بود چون پس از آن که آنها ديگر پا پس کشيدند و به خواستگاري نيامدند، چندين خواستگار به خانه ما آمد و من که ديگر از ازدواج با اميرحسين نااميد شده بودم، به تعدادي از آن خواستگارها جواب مثبت دادم.

وي افزود: اما نمي‌دانم چرا هيچ کدام از خواستگاري‌ها به سرانجام نمي‌رسيد و هر کدام به نحوي به هم مي‌خورد. تا جايي که يکبار به مادرم گفتم فکر کنم آه امير مرا گرفته که هيچ کدام از مراسم‌هاي خواستگاري من به ثمر نمي‌رسد.

آن روزها نمي‌دانستم که چه در انتظار من است و از بر هم خوردن خواستگاري گله مي‌کردم اما بعدها فهميدم که حکمت بر هم خوردن آن چه بوده و مصلحت خداوند بر چه قرار گرفته بود.

اما اميرحسين در طول آن سال‌ها به خواستگاري هيچ دختري نرفته بود و با قاطعيت اعلام کرده بود که يا افسانه يا هيچ کس!

بنابراين در اين ماجرا او از من وفادارتر بود و روي حرفش ماند و غير از من در جلسه خواستگاري با هيچ دختري حاضر نشد. اما من نتوانستم مانند او باشم و از اين بابت او از من خيلي جلوتر است.

روزها گذشت و سالها در پي هم آمدند تا اينکه سال 93 از راه رسيد. گويا زمان سرآمدن انتظار ما امسال بود و حالا مي‌فهمم که هر چيزي در زمان خود و به درستي انجام مي‌شود اگر توکلت را به خدا از دست ندهي.

 يک وصل شيرين     

گام سوم: مي‌گويند اگر چيزي يا کسي روزي تو باشد، زمين به آسمان برود، آسمان به زمين بيايد، تو به آن خواهي رسيد.

حکايت افسانه و اميرحسين هم همين است. پس از 21 سال و بعد از بالا و پايين شدن‌هاي فراوان سرانجام نيمه شعبان امسال، خانواده غفاري براي بار آخر به خواستگاري افسانه رفتند و جواب «بله» را از عروس خانم گرفتند. افسانه حجتي، عروس پر ما جراي اين قصه، ما وقع را اينطور تعريف مي‌کند: از آخرين مراسم خواستگاري ما فقط يک ماه مي‌گذرد و من هنوز باور ندارم که کابوس انتظار به سر رسيده. فکر مي‌کنم خواب هستم و تمام اين ماجراها را در خواب ديده‌ام.

به قول حافظ

«باورم نيست ز بد عهدي ايام هنوز قصه غصه که دردولت يار آخر شد»

او در ادامه مي‌گويد: شب نيمه شعبان که خانواده امير آقا به خانه ما آمدند خودش هم همراه آنها آمد. تا قبل از آن هيچ وقت وارد خانه نمي‌شد و هميشه دم در داخل ماشين پدرش مي‌نشست. آمد داخل منزل ما اما هيچ حرفي نمي‌زد. انگار او هم مانند من باورش نمي‌شد که روزهاي سخت انتظار در حال پايان است. نوبت رسيد به بحث اصلي مراسم خواستگاري يعني مهريه! مادر من از قبل مهريه را در نظر گرفته بود تا شب خواستگاري به خانواده داماد اعلام کند. اما مادر امير آقا يک جمله‌اي گفت که جاي هيچ بحثي براي کسي باقي نمانده مادر همسرم شب خواستگاري به خانواده من گفت: مهريه افسانه، جواني بچه من بود که رفت!

آن شب همه چيز با خوبي و خوشي و در کمال آرامش سپري شد و بالاخره ما به هم رسيديم. عروس قصه ما در ادامه گفت: حالا که فکرش را مي‌کنم مي‌بينم اين مدت زماني که ما به خاطر عشقمان صبر کرديم، هر دوي ما بزرگ شديم. آنقدر که مشکلات برايمان قابل تحمل‌تر است. روزي که براي اولين‌بار خانواده غفاري به خواستگاري من آمدند، فقط 14 سال داشتم. اگر مادرم آن زمان به اين وصلت رضايت مي‌داد و من عروس خانواده غفاري مي‌شدم حتما عشقمان دچار آسيب مي‌شد. چون آن موقع من يک عشق کودکانه را در سر مي‌پروراندم با يک دنيا رويا و خواسته غيرواقعي که حالا مطمئنم اميرحسين از پس آن بر نمي‌آمد.

اما حالا آنقدر سردي و گرمي روزگار را چشيده‌ام و آنقدر به خاطر اين عشق، صبوري کرده‌ام که حاضر نيستم با خواسته‌هاي خودم حتي اگر بجا و منطقي باشد چهره عشقم را مکدر کنم. حالا از مادرم تشکر مي‌کنم که مقاومت کرد و نگذاشت من در سن نوجواني و خامي ازدواج کنم. من حالا پخته‌تر شده‌ام و آمادگي پذيرش مشکلات زندگي مشترک را دارم در حالي که قبلا اصلا چنين درکي از زندگي نداشتم و خواسته‌هايم آنقدر زياد بود که اگر وارد زندگي مي‌شدم و همسرم نمي‌توانست از پس خواسته‌هاي من بر‌آيد ممکن بود مشکلات زيادي در زندگيمان ايجاد شود. اما حالا مي‌دانم که بايد قدر مرد وفاداري را که 21 سال حاضر نشد نام هيچ دختر ديگري را بر زبان بياورد بدانم.

مي‌دانم که او به خاطر من خيلي آزار ديد و صبوري کرد و دلم مي‌خواهد تاجايي که در حد توانم است در زندگي از خواسته‌هايم کوتاه بيايم، تا شايد جبران يکي از روزهايي که به خاطر وفاداري به عشق من سختي کشيد باشد. فقط يکي از آن روزهاي سخت او افزود: روز جشن نامزديمان خيلي از اقوام همسرم، مشتاق بودند که من را زودتر ببينند تا بدانند که اميرحسين به خاطر چه کسي 21 سال صبر کرده.

هر دو ما صبر کرديم و در راه عشقمان سختي کشيديم اما حالا من خوب مي‌فهمم معني «الله مع الصابرين» چيست؟ من به کساني که شرايطي مشابه شرايط من دارند، توصيه مي‌کنم در عين وفاداري، صبر را پيشه خود کنند و نتيجه را به خدا واگذار کنند. صبوري که نباشد، حتي کارهاي خوب هم به نتيجه نمي‌رسد. او گفت: من طي اين سالها لحظه‌به‌لحظه خدا را کنار خودم احساس مي‌کردم. فقط او بودکه از حال دل من خبر داشت و مي‌دانست که چه روزهاي سختي را مي‌گذرانم اما هيچ وقت حاضر نشدم روي حرف پدر و مادرم حرف بزنم و رفتار ناشايستي از خودم نشان دهم. ازدواج ما در اوج ناباوري اتفاق افتاد. درست زماني که من کاملا نا اميد شده بودم و فکر مي‌کردم همه چيز تمام شده. وقتي همه چيز را رها کردم و همه چيز را با تمام وجود به خدا سپردم به طور معجزه آسايي همه چيز درست شد و در کمال ناباوري من و اميرآقا کنار هم قرار گرفتيم.

 ساقيا لطف نمودي، قدحت پر مي‌ باد     

گام 4: و اما قهرمان قصه ما، اسطوره وفاداري و عشق، اميرحسين غفاري... او متولد سال 1351 است و از وقتي 20 ساله بوده قصد ازدواج داشته. اما بازي روزگار آنقدر او را امتحان کرده که تعداد روزهاي چشم‌انتظاريش به ماه تبديل شده و ماه‌ها به سال! يک سال، دو سال، 5 سال، 7 سال، 10 سال، 12 سال، 17 سال، 20 سال و 21 سال...

حتي شمردنش هم خسته‌کننده است. تصورش را بکنيد ثانيه‌هاي يک عاشق چطور سپري مي‌شده. پاي حرف‌هايش که نشستيم، آرامش خاصي داشت انگار صبوري اين سال‌ها به جانش نشسته. وقتي از عشقش حرف مي‌زند به سال‌ها پيش مي‌رود. به سال‌هايي که خانواده‌اش را به خواستگاري افسانه مي‌فرستاد و خودش بيرون خانه آنها داخل ماشين به انتظار جواب مي‌نشست. خودش مي‌گويد: وقتي داخل ماشين منتظر مي‌ماندم که پدر و مادرم از خانه افسانه برگردند، ثانيه‌ها برايم به سختي مي‌گذشت. آن لحظه‌ها استرس و فشار زيادي را تحمل مي‌کردم اما انگار يک چيزي ته دلم مي‌گفت... اين بار هم جوابشان منفي است. وقتي پدر و مادرم از خواستگاري برمي‌گشتند و داخل ماشين مي‌نشستند، نگفته از چهره‌هايشان مي‌فهميدم که جواب منفي گرفته‌اند. هيچ حرفي بين ما رد و بدل نمي‌شد. فقط با اشاره سر مي‌پرسيدم نه؟ آنها هم اشاره مي‌کردند«نه»!

او در ادامه گفت: طي اين سال‌ها خيلي از خانواده افسانه جواب «نه شنيدم و هرکس مي‌گفت دليل اين همه پافشاري تو چيست فقط يک جواب داشتم... دوست داشتن به دل است نه به دليل!

به همه گفته بودم که اگر حوري بهشتي را هم براي من بياوريد من نمي‌خواهم. من فقط و فقط افسانه را مي‌خواهم.

اميرحسين غفاري ادامه داد: آن سال‌ها که هنوز خانواده افسانه از محله ما نرفته بودند تمام دلخوشي من اين بود که صبح‌ها وقتي افسانه به مدرسه مي‌رود خودم را سر کوچه برسانم و از دور او را ببينم. اين کار هر روز من بود. مثل کارمندي که بايد هر روز سر ساعت مشخص کارت حضور بزند.

من هر روز مي‌رفتم و از دور افسانه را مي‌ديدم و آنقدر شرم و حيا بين ما بود که حتي به هم سلام هم نمي‌کرديم. بعد که افسانه به مدرسه مي‌رفت، من با کلي انرژي که از ديدار افسانه گرفته بودم دنبال کارم مي‌رفتم. چند ساعتي به کارهايم مي‌رسيدم تا اينکه زمان بازگشت افسانه از مدرسه فرا مي‌رسيد. باز هم هر کاري داشتم کنار مي‌گذاشتم و خودم را با عجله سر کوچه مي‌رساندم. تا اينکه افسانه بيايد و رد شود. وقتي او به خانه مي‌رفت من هم خيالم راحت مي‌شد و دنبال کارم مي‌رفتم.

همان ديدار کوتاه و خالي از ارتباط کلامي تا روز بعد مرا شارژ مي‌کرد، انگار که روحم تازه مي‌شد. همين منوال ادامه داشت تا اينکه خانواده افسانه از محل ما نقل مکان کردند. وقتي افسانه از محله رفت در و ديوار محل برايم زندان شد... روز سختي بود. آنقدر سخت و دردناک که از يادم نمي‌رود. خوب يادم هست که آن روز من گريه کردم. بعد پيش مادرم رفتم و گفتم که مي‌خواهم بروم شهرستان، نمي‌توانم محل را تحمل کنم. آنقدر بي‌تاب بودم که کسي حريف من نمي‌شد. تا اينکه مادرم قبول کرد به خواستگاري افسانه برود. خواستگاري‌هاي مکرر ما همانا و جواب منفي شنيدن همان! مادرم بارها و بارها براي اينکه فکر افسانه را از سر من بيرون کند به من گفت: اين همه دختر زيبا و خوب اطرافمان هست بيا يکي از آنها را انتخاب کن تا برايت به خواستگاري بروم. اما حرف من همان بود... يا افسانه يا هيچکس.

او در ادامه گفت: با خودم عهد کرده بودم که اگر افسانه ازدواج کرد تا آخر عمر مجرد بمانم و اگر چنين اتفاقي افتاد، هيچ وقت ازدواج نمي‌کردم. اما در تمام اين سال‌ها حتي لحظه‌اي اميدم را از دست ندادم و مطمئن بودم که خداوند مرا به افسانه خواهد رساند حتي اگر يک روز از عمرم باقي مانده باشد.

کار ما به جايي رسيد که ديگر خانواده من زير بار خواستگاري رفتن نمي‌رفتند و در تمام آن سال‌ها هم من اميدم را از دست ندادم و با خودم عهد کرده بودم که آنقدر به پاي افسانه صبر مي‌کنم تا عاقبت يک روزي او خانم خانه‌ام شود. سرانجام لطف خداوند شامل حال ما شد و حالا ما محرم هستيم و آرزوي بزرگ قلبي من که وصال افسانه بود برآورد شده. فقط مي‌توانم خداي بزرگ را به خاطر صبري که به من عطا کرد شکر کنم و از اينکه دعاهايم را اجابت کرد يک عمر شاکر باشم و بگويم: ساقيا لطف نمودي، قدحت پر مي باد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

یارانه 45 هزار و 500 تومانی هر متقاضی دریافت یارانه که ساعت 24 یک شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد اکنون قابل برداشت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، چهارمین یارانه دریافتی خانوارها سال 93 و سومین یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی یارانه ها بعد از ثبت نام مجدد برای اعلام نیاز متقاضیان به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

این در حالی است که هم اکنون با وجود ثبت نام مجدد به منظور انصراف افراد غیر نیازمند بیش از 73 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می کنند.

بنابر اعلام مسولان دولتی تاکنون یارانه هیچ متقاضی اعم از نیازمند و یا غیرنیازمند حذف نشده و دولت در حال راستی آزمایی اطلاعات متقاضیان ثبت نام کننده در مرحله دوم است.

با توجه به اعلام گزارش دولت مبنی بر پرداخت 10 هزار 400 میلیارد تومان یارانه نقدی در سه ماهه ابتدایی سال جاری، می توان گفت که تقریبا برای ماه های قبل و این ماه در حدود 3500 میلیارد تومان منابع هزینه شده است.



تاريخ : 23 / 4 / 1393برچسب:, | 7:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻥ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۸ ﺳﺎﻋﺖ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻃﻮﻝ ﻋﻤﺮ ﺭﺍ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ﺁﺭﺷﯿﻮ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺍﯾﺎﻻﺕ ﻣﺘﺤﺪﻩ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﺑﯿﻦ ۶ ﺗﺎ ۷ ﺳﺎﻋﺖ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺷﺐ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﺑﻨﺪ ﻋﻤﺮ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺗﺮﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ.

بررسی ها نشان می دهند، ﺩﺭ ﻋﻮﺽ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻥ ﮐﻤﺘﺮ ﺍﺯ ۴ ﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ۸ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﺧﻄﺮ ﻣﺮﮒ ﺭﺍ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ.

دانشمندان با انجام آزمایشات و مطالعاتی روی هزاران داوطلب دریافتند افرادی که زمان زیادی از روز را می خوابند و ساعت خوابشان بیشتر از 8 ساعت است سوخت و ساز کمتری در بدن خود دارند و گردش خون در بدن ان ها به ویزه قلب شان بسیار کمتر است.

نتایج مطالعات نشان می دهند، پزشکان توصیه می کنند اگر زمان ساعت کاری شما به گونه ای است که صبح ها می توانید زمان بیشتری بخوابید بهتر است شب ها دیرتر به رختخواب بروید و یا صبح ها به ورزش بپردازید.



تاريخ : 23 / 4 / 1393برچسب:, | 5:58 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همه ساله با شروع فصل تابستان افراد برای نشاط و شادابی و فرار از گرما به استخرها روی می‌آورند، غافل از اینکه بیماریهای مختلفی درکمین سلامتی آنهاست.

دکتر محمدرضا رباطی متخصص پوست و مو درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: همه ساله با شروع فصل تابستان افراد برای نشاط، شادابی و فرار از گرما به استخرها روی می‌آورند، غافل از اینکه بیماریهای مختلفی در کمین سلامتی آنهاست که می توان به بیماریهای پوستی و قارچی مانند کچلی، زردزخم و انواع زگیلها اشاره کرد.
 
دکتر رباطی با اشاره به اینکه آب استخرها نباید باعث تحریک چشم و مخاط گردد، افزود: از بیماریهای دیگر که می‌توانند از طریق استخرها منتقل شوند می‌توان بیماریهای گوارشی، اسهالها و عفونتهای ویروسی و بیماریهای انگلی را نام برد.
 
وی با بیان اینکه عفونت چشم و گوش و حلق و بینی از دیگر عوارض آلودگی استخرها است، افزود:ممکن است بعضی از افراد بر اثر حساسیت به کلر دچار قرمزی چشم و خشکی پوست شوند که این امر طبیعی است.
 
وی در ادامه افزود: برای جلوگیری از آلودگی‌ استخرها باید آب استخرها تصفیه و گندزدایی شده و قبل از ورود افراد به داخل استخر حوضچه‌های مواد ضد قارچ قرار بگیرند تا افراد قبل از ورود پاهای خود را وارد حوضچه ضد قارچ کنند.
 
دکتر رباطی در انتها توصیه کرد: شناگران باید از مایو، کلاه، حوله و دمپایی مخصوص استفاده کنند و قبل از ورود به استخر دوش گرفته و بعد از خروج با مواد شوینده بدن خود را شستشو دهند و در صورت داشتن سرماخوردگی، مشکلات پوستی و التهابات چشمی از رفتن به استخرها پرهیز کنند.



تاريخ : 23 / 4 / 1393برچسب:, | 4:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شکایت بسیاری از والدین این است که کودکانشان به حرف آنها گوش نمی کنند. چرا آنها به حرف تان گوش نمی دهند؟ ما در این مطلب می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه می توانید از این رنج رهایی یابید و کاری کنید که فرزند خردسالتان حرف شما را بشنود و گوش کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، با راهکار هایی ساده می توان کودکان را آرام کرد و از شیطنت های آن ها جلوگیری به عمل آورد.


1- گفتگو را متوقف کنید
شاید این جمله خیلی برایتان گران باشد اما باید بدانید که میزان صحبت ما والدین با فرزندان مان بسیار زیاد است. یک محقق و روانشناس آمریکایی تعداد جملات رهنمودی و اصلاحی والدین خطاب به فرزندانشان را در شبانه روز شمرد (جملاتی از قبیل لباست را آویزان کن، بشقابت را تمیز کن). تعداد این جملات حدود 200 جمله بود.

واقعا چقدر از این جملات مورد نیاز است؟ با یک بررسی دقیق علمی می توان گفت تنها در حدود 25 درصد. در حقیقت، در یک روز فقط 50 جمله رهنمودی و امری برای بچه ها جذاب و شنیدنی است. البته این خبر خیلی بدی هم نیست، به این شرط که شما این 50 جمله را بشناسید و سعی کنید بیش از آن حرف رهنمودی نداشته باشید.

2- اجازه دهید نتایج طبیعی آشکار شوند
همانطور که گفتیم کمتر حرف بزنید و بیشتر عمل کنید. اگر کودکتان اتاقش را تمیز نمی کند مهم نیست، اجازه دهید که او با پیامد طبیعی داشتن یک اتاق کثیف و بدبو مواجه شوا. اگر لگوها و وسایل بازی اش را جمع نمی کند مهم نیست، آنها را در یک جعبه بریزید و از اتاق او بیرون ببرید و تا مدت معینی آنها را به او ندهید.

3- مدل گوش دادن فعال
بچه ها بیشتر از طریق مشاهده یاد می گیرند، بنابراین به آنها اجازه و فرصت دهید که با رفتارهای الگو مواجه شوند، به همین دلیل والدین نیز باید خود الگویی از یک شنونده خوب باشند اما متاسفانه بسیاری از والدین شنوندگان خوبی نیستند.

آنچه که دیگران می گویند را می شنوند، اما این در حالی است که یک گوش شان را به چیزی که گفته می شود تیز کرده اند و گوش دیگرشان را به چیز دیگری سپرده اند و احتمالا سرشان هم به روی آسمان یا زمین است.

گوش دادن فعال چیزی بیش از شنیدن مکانیکی گوش ها است. در این مدل تمام بدن در خدمت و کار است. در گوش دادن فعال ما نیاز داریم که چیزی بیش از واژه ها را بشنویم و بتوانیم معنای جملات را هم دریابیم و به آن پاسخ دهیم.

4- عشق، عشق، عشق
گاهی اوقات بچه ها برای اینکه به ما پیامی را بدهند به حرف مان گوش نمی کنند. آنها با گوش نکردن به حرف مان به ما یک نکته را می گویند: «تو نمی توانی من را درست کنی و من از ریاست کردن تو خسته شده ام.»

شما باید در بانک عشق به فرزند سپرده گذاری کنید، بنابراین همین الان فرصت خوبی است که آنها را بغل کنید.

5- نجوا کردن
اگر شما همه راه های بالا را امتحان کردید و بچه هایتان هنوز به حرف تان گوش نمی دهند این راه حل را امتحان کنید. بچه ها همیشه به این نتیجه می رسند که سرشان فریاد کشیده می شود. پایین آوردن صدا تا حد یک نجوا دقیقا برخلاف آن چیزی است که آنها انتظار دارند و این منتج به پیامد جدید جالبی برایتان خواهد شد.

از طرف دیگر، موقعی که شما با صدای آرام صحبت می کنید، بچه ها وادار می شوند که برای دقت به آنچه می گویید به شما نزدیکتر شوند. چه چیزی بهتر از این؟ آیا ما دوست نداریم که فرزندمان به ما نزدیکتر شود؟

 



تاريخ : 23 / 4 / 1393برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حتما اکثر شما مجموعه نرم افزاری آفیس را می‌شناسید و همانطور که می دانید این مجموعه شامل نرم افزارهایی است که برای نگارش متن بکار گرفته می شوند. در اینجا میانبر های کاربردی ورد را برای کاربران جمع آوری کرده ایم.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ مایکروسافت آفیس ورد، از بهترین و پر استفاده‌ترین نرم‌افزارهای واژه پرداز است. در اینجا لیستی از میانبرهای ورد برای سهولت کار با این نرم افزار آماده کرده‌ایم که می توانید در ادامه با این میانبر ها بیشتر آشنا شوید.

yjc.ir

میانبر

توصیف

Ctrl + 0

پارگراف را 6 pts بالا پایین می کند

Ctrl + A

انتخاب همه صفحه

Ctrl + B

متن را پر رنگ و برجسته می کند

Ctrl + C

کپی متن انتخاب شده

Ctrl + D

باز کردن پنجره فونت و تنظیمات فونت

Ctrl + E

قرار دادن متن به وسط صفحه

Ctrl + F

باز کردن پنجره جستجو متن

Ctrl + I

کج کردن متن

Ctrl + J

راست چین کردن متن

Ctrl + K

قرار دادن لینک به متن

Ctrl + L

چپ چین و راسط چین متن

Ctrl + M

دنباله دار کردن پاراگراف

Ctrl + P

باز کردن پنجره چاپ (پرینت)

Ctrl + R

راست چین متن های انتخاب شده

Ctrl + S

ذخیره کردن

Ctrl + T

ایجاد تو رفتگی

Ctrl + U

زیر خط دار کردن متن

Ctrl + V

چسپاندن

Ctrl + X

برش کامل متن

Ctrl + Y

انجام آخرین عمل انجام شده

Ctrl + Z

بازگشت آخر عمل انجام شده

Ctrl + Shift + L

قرار دادن نقطه اول پاراگراف

Ctrl + Shift + F

تغییر فونت

Ctrl + Shift + >

کوچک کردن اندازه فونت

Ctrl + ]

بزرگ کوچک کردن متن +1pts.

Ctrl + Shift + <

بزرگ کردن متن

Ctrl + [

کوچیک کردن متن -1pts.

Ctrl + / + c

(¢)ایجاد نماد

Ctrl + ' +

قرار دادن نماد بر روی کلمات

Ctrl + Shift + *

نمایش و پنهان کردن پاراگراف های غیر قابل چاپ

Ctrl +

حرکت یک کلمه به سمت چپ

Ctrl +

حرکت یک کلمه به سمت راست

Ctrl +

حرکت به اول خط پاراگراف

Ctrl +

حرکت به آخر پاراگراف

Ctrl + Del

سمت راست مکان نما کلمه را حذف می کند

Ctrl + Backspace

به سمت چپ مکان نما کلمه را حذف می کند

Ctrl + End

حرکت مکان نما به انتهای سند

Ctrl + Home

حرکت مکان نما به اول سند

Ctrl + Spacebar

تنظیم مجدد متن هایلایت شده به فونت پیش فرض

Ctrl + 1

فضا بین خطوط

Ctrl + 2

2 فضا بین خطوط

Ctrl + 5

فاصله 1.5 بین خطوط

Ctrl + Alt + 1

تغییر اندازه متن به اندازه 1

Ctrl + Alt + 2

تغییر اندازه متن به اندازه 2

Ctrl + Alt + 3

تغییر اندازه متن به اندازه 3

Alt + Ctrl + F2

باز کردن سند جدید

Ctrl + F1

مخفی کردن جعبه ابزار

Ctrl + F2

دیدن صفحه نمایش ساخته شده

Ctrl + Shift + >

افزایش اندازه متن هایلایت شده است

Ctrl + Shift + <

کاهش اندازه متن هایلایت شده است

Ctrl + Shift + F6

باز کردن سند جدید در سند فعلی

Ctrl + Shift + F12

چاپ سند (پرینت)

F1

راهنما

F4

(Word 2000+)تکرار آخرین عمل انجام شده 

F5

باز کردن، پیدا کردن جایگزین، و رفتن به پنجره در مایکروسافت ورد

F7

غلط یاب و دستور زبان، چک متن یا سند انتخاب شده است

F12

ذخیره به عنوان

Shift + F3

تغییر متن در ورد مایکروسافت از بزرگ به کوچک و یا یک حرف بزرگ در ابتدای هر کلمه

Shift + F7

چک اصطلاح نامه بر روی کلمه برجسته شده است

Shift + F12

Ctrl + S ذخیره سند باز. درست مانند دکمه های

Shift + Enter

ایجاد یک شکست نرم به جای یک پاراگراف جدید

Shift + Insert

چسپاندن

Shift + Alt + D

قرار دادن تاریخ فعلی

Shift + Alt + T

قرار دادن زمان جاری

 

میانبر های موس

میانبر موس

توصیف

Click, hold, and drag

انتخاب متن از جایی که شما کلیک کنید و نگه دارید و به نقطه ای که شما می خواهید با کشیدن و رها کردن قرار دهید

Double-click

انتخاب کامل یک کلمه

Ctrl + Mouse wheel

زوم کردن در سند.



تاريخ : 23 / 4 / 1393برچسب:خبر خوش,سربازان متأهل,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 3:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

روزنامه خراسان

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر مقامات مسئول به کلیه سربازان نیروهای مسلح در سراسر کشور که همسر آنها در طول مدت خدمت آنها، فرزندی به دنیا آورد دو هفته مرخصی اجباری تشویقی اعطا شود.

خبر خوش برای سربازان متاهل

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر مقامات مسئول، مقرر شده با توجه به آموزه های اسلامی و اقتضائات راهبردی کشور،به کلیه سربازان نیروهای مسلح در سراسر کشور که همسر آنها در طول مدت خدمت آنها، فرزندی به دنیا آورد دو هفته مرخصی اجباری تشویقی اعطا شود که این مرخصی قابل ذخیره نبوده و باید در همان زمان به سربازان اعطا شود.



تاريخ : 22 / 4 / 1393برچسب:, | 3:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: اعزام‌های مرحله جدید عتبات عالیات که از ابتدای ماه مبارک رمضان متوقف شده بود، فردا آغاز می‌شود.

 

خبرگزاری فارس: مرحله جدید اعزام‌های عتبات عالیات فردا آغاز می‌شود

 

 

محسن نظافتی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با بیان اینکه هر سال در ایام ماه مبارک رمضان اعزام‌ها به مدت 15 روز متوقف می‌شود، گفت: این وقفه فرصتی را برای بازسازی هتل‌ها و رسیدگی به سیستم‌های حمل و نقل در اختیار بخش اجرایی قرار می‌دهد.

 

وی ادامه داد: به همین دلیل امسال نیز از آغاز ماه مبارک رمضان سفرها متوقف شده بود و ثبت نام‌ها در این مدت برای دور جدید اعزام‌ها که از فردا آغاز می‌شود انجام شد که زائران برای اعزام در لیالی قدر استقبال خوبی داشتند.

 

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج تصریح کرد: نخستین گروه زائران ایرانی فردا به زیارت عتبات عالیات عراق مشرف می‌شوند و لیالی قدر را در کربلای معلی یا نجف اشرف خواهند بود.

 

نظافتی با بیان اینکه اعزام‌ها در این دوره تنها به صورت هوایی انجام می‌شود، اظهار داشت: در این دوره از اعزام‌ها سفر به کاظمین از برنامه زیارتی زائران حذف شده است و زائران سه روز در کربلا و چهار روز در نجف و یا بالعکس اقامت خواهند داشت.

 

به گزارش فارس، هزینه سفر به عتبات عالیات در مرحله جدید اعزام ها 8 تا 10 درصد کاهش یافته که این رقم در ایام ماه مبارک رمضان 16 تا 20 درصد است و مرحله جدید اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات تا چهارم مهر ماه ادامه خواهد داشت.

 

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، اعزام های مرحله جدید از هشت ایستگاه پروازی در کشور به سمت نجف اشرف انجام می‌شود.

 



تاريخ : 22 / 4 / 1393برچسب:زایمان زن,وسط خیابان,عقاب نیوز, | 3:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دخترش کنارش گذاشته شده بود.اثری از تجهیزات پزشکی نبود.افراد همه خوشحال بودند.اما جفت هنوز بیرون نیامده بود.البته مدت زیادی طول نکشید که آمبولانس رسید.
خانمی که درد زایمان او را کلافه نموده بود مجبور شد در خیابان وضع حمل نماید.افراد در حالی که دور او را با چادر گرفته بودند خانم سعی می نمود فرزند عجول خود را بدنیا بیاورد.

عده زیادی از افراد دور خانمی را گرفتند که گفته می شد تک و تنهاست و همراهی ندارد.افراد در حالی که دور خانم را با چادر در خیابان برمینگهام گرفته بودند همه خنده بر لب منتظر رسیدن امبولانس بودند.

هنگامی که خانم جلو فروشگاه پریمارک درد زایمان او را فرا گرفت فروشنده فورا چند تکه چادر اورد و دور او را محاصره نمودند تا خانم در ارامش به وضع حمل خود ادامه دهد.

هنگامی که آمبولانس رسید فرزند هم به دنیا امده بود.مادر روی برانکارد حمل شد و نوزاد نورسیده به داخل امبولانس برده شد.یکی از شاهدان می گوید جلو فروشگاه داشتم می رفتم که دیدم عده زیادی دور خانمی جمع شده اند.در ابتدا فکر کردم معرکه گیری خیابانی است اما هنگامی که نزدیکتر رفتم دیدم خانمی زایمان کرده است.

دخترش کنارش گذاشته شده بود.اثری از تجهیزات پزشکی نبود.افراد همه خوشحال بودند.اما جفت هنوز بیرون نیامده بود.البته مدت زیادی طول نکشید که آمبولانس رسید.


 
 



تاريخ : 22 / 4 / 1393برچسب:هواشناسی,گرمای تهران,عقاب نیوز, | 2:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از اوج گرفتن گرمای تابستان در هفته آینده خبر داد و گفت: هر ساله اوج گرمای تابستان از 20 تیرماه تا اواسط مرداد ادامه دارد.

مهندس احمد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: همه ساله از 20 تیرماه تا اواسط مرداد حداکثر دمای هوای تهران به 40 تا 42 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد که اوج گرمای تابستان است.

وی ادامه داد: برای روز جمعه، شنبه و یکشنبه آینده دمای هوا به 41 تا 42 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید و به طور کلی هفته آینده گرم‌ترین هوا برای تهران پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: ایستگاه فرودگاه مهرآباد در جنوب تهران دمای بیشتری را نسبت به سایر ایستگاه‌ها نشان می‌دهد.



تاريخ : 22 / 4 / 1393برچسب:معافیت پزشکی,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 3:22 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آئین نامه جدید معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی از اول مرداد ماه سال جاری اجرایی خواهد شد.

 

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ˈحجت اله واعظی نژاد ˈ گفت: با توجه به تصویب آئین نامه جدید معاینه و معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی از سوی هیئت وزیران، این آئین نامه از اول مرداد ماه سال جاری توسط واحدهای وظیفه عمومی اجرایی می شود.

وی یادآور شد: مشمولانی که درخواست معافیت پزشکی خود را در ماه های گذشته و قبل از مرداد ماه سال جاری از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی( پلیس+10 ) به ثبت رسانیده و پرونده آنان در دست بررسی است، برابر آئین نامه سابق به درخواستشان رسیدگی می شود.

معاون مشمولان وامور معافیت های این سازمان افزود: چنانچه این افراد به هر دلیلی تاکنون نسبت به پیگیری پرونده خود اقدام نکرده اند ،می بایست تا قبل از اول مرداد ماه با مراجعه به وظیفه عمومی محل سکونتشان، درخواست پزشکی خود را پیگیری کند.



تاريخ : 22 / 4 / 1393برچسب:آب دستگاه تصفیه,پوکی استخوان,عقاب نیوز, | 3:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناسان معتقدند دستگاه های تصفیه آب خانگی با تبدیل آب سخت به آب سبک و جابه جایی یون های مفید آن، مانند یون کلسیم با یون سدیم باعث افزایش پوکی استخوان و افزایش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود.

 

به گزارش ایرنا، کارشناسان حوزه بهداشت و شرکت های مهندسی آب و فاضلاب اعتقادی به تصفیه مجدد آب آشامیدنی توزیعی نداشته و حتی این کار را به علت از بین بردن املاح ضروری آب برای سلامتی افراد مضر می دانند.

اما از سوی دیگر تبلیغات فریبنده و ناآگاهی بیشتر افراد بازار استفاده از لوازم تصفیه آب را بسیار داغ کرده است.

ˈفاطمه محمدیˈ یک بانوی خانه دار درباره این موضوع می گوید: پنج سال است که از دستگاه های تصفیه آب خانگی برای پخت و پز در منزل استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که برای خرید این دستگاه به نمایندگی یکی از شرکت ها مراجعه کردیم فروشنده زمان فروش در یک اقدام تبلیغاتی به الکترولیز آب، رسوب دادن و ته نشین ساختن املاح محلول در آن پرداخت و وجود این رسوبات را عامل آلودگی یا پایین بودن کیفیت آب عنوان کرد.

وی اضافه کرد: این فروشنده هنگام فروش، زمان تعویض فیلترها را شش ماه یکبار عنوان کرد در حالی که بعد ها متوجه شدیم برای اینکه آب این دستگاه ها آلوده نشود باید حداقل هر دو هفته یکبار فیلتر آنها تعویض شود.

او گفت: ای کاش فروشندگان در هنگام فروش این دستگاه ها عملکرد آنها را به طور شفاف برای خریداران توضیح دهند و سود خود را به سلامت استفاده کنندگان از این دستگاه ها ترجیح ندهند.

اما برای بررسی بیشتر این موضوع مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دستگاه های تصفیه آب خانگی املاح مهم آب را گرفته و در عوض یون هایی مانند یون سدیم را جایگزین یون مهمی مانند کلسیم می کند.

ˈعلیرضا حجتˈ ادامه داد: یون کلسیم یکی از مهمترین یون های مورد نیاز بدن برای استخوان سازی و حفظ سلامت قلب و عروق است و در عوض یون سدیم که از عناصر سازنده نمک به شمار می رود به مرور زمان با افزایش فشارخون سلامت قلب و عروق را به مخاطره می اندازد.

وی عنوان کرد: در سن رشد بدن، کلسیم از مهمترین مواد معدنی مورد نیاز است که در صورت کمبود مصرف آن، پوکی استخوان در افراد ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه وجود این یون مفید در آب آشامیدنی یکی از مهمترین راه های تامین این عنصر است بیان کرد: پزشکان به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی توصیه می کنند که از آب های سبک این دستگاه ها استفاده نکرده و آب معمولی را که سختی بیشتری دارد جایگزین این آب کنند.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان همدان نیز در این باره افزود: استفاده از دستگاه های تصفیه آب در هر منطقه ای که آبرسانی آن تحت پوشش شرکت های آب و فاضلاب انجام می شود و آب توزیعی آن به طور مرتب مورد کنترل قرار گرفته و با استانداردها تطابق داده می شود لزومی ندارد.

ˈلیدا رفعتیˈ ادامه داد: از آنجا که آب آشامیدنی در استان همدان تصفیه می شود و در حال حاضر نظارت دقیقی نیز بر آن صورت می گیرد، نیازی به این لوازم تصفیه خانگی نیست.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر اگر از این دستگاه های تصفیه خانگی در منازل به درستی استفاده نشود، ممکن است در دراز مدت آلودگی آب را سبب شوند پس مصرف کنندگان باید همواره فیلترهای این دستگاه ها را چک کرده و در حداقل زمان نسبت به تعویض آنها اقدام کنند.

وی بیان کرد: در سال های گذشته برخی شایعات مبنی بر بالا بودن سختی آب همدان و ایجاد سنگ کلیه توسط این سختی به وجود آمده بود در حالیکه سختی آب این استان مطابق با استانداردهای جهانی بوده و بسیاری از مقالات پزشکی این میزان سختی آب را برای حفظ سلامت بدن مفید می دانند.

رفعتی بیان کرد: استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی نه تنها هیچ تاثیر مثبتی بر افزایش میزان سلامت آب آشامیدنی ندارد بلکه موجب از بین رفتن 90 تا 95 درصد از املاح مفید آب می شود این در حالی است که امروز تبیلغات وسیعی برای ترغیب خانواده برای استفاده از این دستگاه ها به صورت رسمی و غیر رسمی می شود.

وی اضافه کرد: استفاده از دستگاه های تصفیه آب موجب از بین رفتن سختی آب شده و آب را به حالت مقطر و یا سبک تبدیل می کند که بر اساس مقالات و پژوهش های انجام شده در سطح کشورهای مختلف آب سبک در دراز مدت موجب بروز آسیب های جدی به قلب و عروق و اختلال در رشد استخوانی کودکان می شود.

وی گفت: بیشترین گلایه مردم از آب آشامیدنی مربوط به رنگ، وجود گل و لای، طعم و بوی آب بوده که این امر نیز ناشی از مشخصات فیزیکی آب است در حالی که دستگاه های تصفیه بر ساختار شیمیایی آب تاثیر می گذارند و موجب از بین رفتن بخش زیادی از املاح مفید آب از جمله کلسیم، منیزیم ، پتاسیم و فلور می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز در این باره افزود: تصفیه آب استان همدان مطابق با استاندارد 1053 انجام می شود و روزانه 350 تا 300 آزمایش کنترل کیفی، فیزیکی و شیمیایی از این آب تصفیه شده در آزمایشگاه این شرکت انجام می شود.

ˈهادی حسینی بیدارˈ گفت: این کنترل آب از نظر بهداشتی به طور جداگانه توسط سازمان استاندارد و مرکز بهداشت نیز انجام می شود.

وی ادامه داد: در برخی مواقع زردی آب در زمان اولیه باز کردن شیر آب های خانگی به علت فرسودگی لوله کشی آب است که پس از چند ثانیه بعد از باز شدن آب از بین می رود .

وی با بیان اینکه هم اکنون تمام پارامترهای تصفیه آب در تصفیه خانه همدان به خوبی رعایت می شود اضافه کرد: استان همدان هم اکنون مجهز به یکی از تصفیه خانه های خوب کشور بوده و یکی از چند استان محدود کشور است که مجهز به دستگاه ازون زنی می باشد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان دستگاه تصفیه آب برای فروش کالاهای خود نیاز به بازار مصرف دارند به همین علت به جای اینکه به سختی آب نگاه واقع بینانه داشته باشند، نگاهی کاسب کارانه دارند.

هم اکنون از یک میلیون و 77 هزار نفر جمعیت شهری استان همدان یک میلیون 72 هزار نفر تحت پوشش خدمات شبکه آب و فاضلاب استان همدان هستند که این رقم شامل 99 درصد جمعیت شهری این استان است.

 

 



تاريخ : 22 / 4 / 1393برچسب:هنرمندان,ممنوع التصویر,عقاب نیوز, | 11:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جمعی از هنرمندان صدا و سیما رقابت های جام جهانی را از نزدیک تماشا کردند.
روزنامه گل صبح امروز خبری از ممنوع التصویر شدن هنرمندانی که برزیل سفر کرده بودند را منتشر کرد.در این خبر آمده است که آنها پس از بازگشت به ایران برای حضور در چند برنامه تلویزیونی دعوت شده اند که در لحظه آخر حضور آنها در این برنامه ها لغو شده است.

به همین دلیل با پژمان جمشیدی تماس گرفتیم تا در این مورد سوال کنیم که جمشیدی گفت:«مهراب قاسم خانی به یکی دو برنامه دعوت شده بود که در لحظه آخر این برنامه ها لغو شده است.دلیل مشخصی هم ندارد اما فکر نمی کنم بحث ممنوع التصویر شدن در کار باشد.هنوز که خبری نیست و چیزی را به ما اعلام نکرده اند.»

این در حالی است که با علی اوجی مدیر برنامه رضا یزانی تماس گرفتیم تا در این مورد سوال کنیم که اوجی گفت:«راستش من این خبر را نشنیده ام اما فکر نمی کنم بچه ها را ممنوع التصویر کرده باشند.هنوز که خبری نیست و چیزی هم به ما اعلام نشده است.»



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 این روز ها کلیپی در سطح شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک به شدت دست به دست می شود . این کلیپ این طور که پیداست توسط یکی از کارکنان مهدکودک در اردبیل ضبط شده . خانمی به زور به کودکی در حال دادن غذا هست و سپس موی کودک را می کشد و او…