پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس جمهوری در پیام نوروزی سال ۱۳۹۳ هجری شمسی ضمن تشریح عملکرد و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سال گذشته، بر ضرورت همدلی همگان در راستای پاسداشت هویت ایرانی‌ و اسلامی ‌و ایجاد فضای رشد فرهنگ در جامعه‌ تاکید کرد و گفت: همه تلاش دولت این است که مردم زندگی راحت‌تر، نگرانی کمتر و نسبت به آینده کشور و فرزندانشان مطمئن‌تر باشند.

 

 

 

 

 

 

رییس جمهوری در پیام نوروزی سال ۱۳۹۳ هجری شمسی ضمن تشریح عملکرد و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سال گذشته، بر ضرورت همدلی همگان در راستای پاسداشت هویت ایرانی‌ و اسلامی ‌و ایجاد فضای رشد فرهنگ در جامعه‌ تاکید کرد و گفت: همه تلاش دولت این است که مردم زندگی راحت‌تر، نگرانی کمتر و نسبت به آینده کشور و فرزندانشان مطمئن‌تر باشند.

متن کامل پیام نوروزی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین
السلام علیکِ یا فاطمه یا بنت رسول الله یا سیده النساء العالمین

نوروزِ فرخنده، آغاز سال ۱۳۹۳ را به همه آحاد ملت عزیز ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم؛ مخصوصاً به آن عزیزانی که اکنون در کنار خانواده خود و در کنار سفره نوروزی و شادی حضور ندارند. به آنهایی که به دلیل خدمت به مردم در کنار خانواده شان نیستند، خسته نباشید عرض می‌کنم و برای آنهایی هم که به دلایلی در کنار خانه و خانواده خود نیستند، آرزوی رفع مشکل می‌کنم.
تبریک ویژه به خانواده عزیز شهدا، جانبازان و ایثارگران. همچنین به همه ملل و اقوامی هم که در این منطقه و در هر جا که نوروز را گرامی می‌دارند تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

بهار اعتدال و میانه‌روی است
کینه‌ها، کدورت‌ها و کبرها را کنار بگذاریم و همه به هم با نگاه مهر و محبت بنگریم.
بهار به معنای روزی است که دیگر از سرمای جانسوز زمستان خبری نیست و از گرمای سوزان و طاقت‌فرسا هم خبری نیست؛ پس بهار اعتدال و میانه‌روی است و ملت ما هم از دیرباز در مسیر اعتدال بوده است.
سالی که گذشت، ‌با حماسه‌های عظیم و بزرگ همراه بود که تاریخ هرگز آن را از یاد نخواهد برد. مردم به‌رغم مشکلات در زندگی، پای صندوق آراء آمدند و همه، فارغ از آن که به چه کسی رأی دادند، به امید رأی دادند.
در سالی که گذشت، مردم عزیز ایران به این بنده و همکارانم اجازه خدمت دادند و اکنون افتخار می‌کنم که در کنار سفره شادی شما اجازه حضور دارم.
در هفت ماهی که از فعالیت این دولت گذشته، قدم‌های بزرگی با حمایت شما مردم برداشته شده است؛ مهمترین آن، ایجاد فضای آرامش، همدلی، نشاط و تحرک بیشتر برای سربلندی ایرانِ عزیز و توسعه کشوری است که زادگاه و محبوب همه ماست.

سال جاری اقدامات جدّی تری برای کاهش رشد تورم خواهیم داشت
بسیار خوشحالم به عرض ملت ایران برسانم که در زمینه اقتصادی دولت توانست با کمک کارشناسان و کاردانان و متخصصان، سرعت تورم را مهار کند؛ از مهرماه تا پایان بهمن، در هر ماهی که ملاحظه می‌کنیم رشد تورم از متوسط یک درصد کمتر بوده است؛ گاهی ۱.۲ دهم، گاهی نیم درصد و در بهمن امسال[سال۹۲] رشد تورم از نیم درصد هم کمتر بوده است؛ یعنی چهار دهم درصد. اگر بخواهیم با بهمن سال گذشته[سال۹۱] مقایسه کنیم که آن موقع رقم تورم در یک ماه ۵.۳ دهم بوده، به این معناست که تورم بهمن پارسال[سال۹۱] نسبت به امسال [سال۹۲] ، ۱۳ برابر بوده است و امسال[سال۹۲] به یک سیزدهم کاهش پیدا کرده است. همچنان در سال آینده[سال۹۳] اقدامات مجدانه‌ای برای کاهش رشد تورم خواهیم داشت.
همچنین مسأله مهم ما در موضوع اقتصاد، مبارزه با رکود و شروع رونق اقتصادی است. سال آینده[سال۹۳]، سالِ رونق اقتصادی خواهد بود و در کنار رونق اقتصادی، شاهد رشد و شکوفایی صنعت، کشاورزی و بخش‌های خدمات در اقتصاد خواهیم بود.
در سالی که گذشت، تلاش کردیم در بازار کالا، طلا، سکه، ارز و بورس آرامش حاکم باشد و خبری از نوسانات شدید نباشد. این آرامش را در سال جاری ادامه خواهیم داد.
همچنین سال جدید در زمینه کشاورزی شاهد تحول مثبت خواهیم بود و اکنون آثار آن را در بخش کشاورزی مشاهده می‌کنیم. در اینجا لازم می‌دانم از همه روستائیان، کشاورزان، کارآفرینان، صنعتگران، کسبه، کارمندان،‌ کارگران، دانش‌آموزان و ‌دانشجویان، زنان و مردان و به ویژه جوانان، به خاطرحمایتشان از برنامه‌های خودشان - برنامه‌های دولت تدبیر و امید- تشکر و سپاسگزاری کنم.

امروز صدای ملت ایران در دنیا بهتر شنیده می شود
سال گذشته در زمینه سیاست خارجی قدم بسیار مهمی برداشته شد و امسال هم ادامه خواهد یافت. توانستیم درباره مشکلی که به نام پرونده هسته‌ای و تحریمی که به ناروا علیه ملت ما وضع کرده بودند، در اولین قدم موفقیت‌آمیز، به توافقی ولو کوتاه‌مدت دست پیدا کنیم و در واقع، ارّابه تحریم را متوقف کردیم؛ این مسیر ادامه خواهد یافت و در سال جاری امیدواریم بتوانیم به توافق نهایی دست یابیم.
در سیاست خارجی، چهره جمهوری اسلامی ایران در صحنه جهانی کاملاً عوض شده است. امروز چهره واقعی این ملت بزرگ برای جهانیان بیشتر نمایان شده است و می‌بینیم که صدای ملت در دنیا بهتر شنیده می‌شود. شاهد رفت‌ و آمدهای سیاسی و اقتصادی در مسیر توسعه و رشد کشور هستیم و در سال جاری نیز شاهد آن خواهیم بود.
دولت، درمان و امنیت غذایی برای اقشار محروم را به عنوان دو سیاست در سال جاری دنبال خواهد کرد.
به طور کلی، وضعیت درمان کشور و سلامت و بیمه درمانی به نفع مردم تحول مثبت خواهد یافت. مردم در ماه‌های آینده شاهد اوضاع بهتری در مسیر سلامت خودشان و فرزندانشان خواهند بود.
همه تلاش این دولت این است که مردم زندگی راحت‌تر، نگرانی کمتر و نسبت به آینده کشور و فرزندانشان مطمئن‌تر باشند.
در سال جاری قدم دوم در زمینه هدفمندی یارانه‌ها برداشته خواهد شد و در این زمینه اطمینان می‌دهم که اقشار محرومِ جامعه از کمک بیشتری برخوردار خواهند شد؛ مخصوصاً امنیت غذایی اقشار محروم جامعه مورد توجه ویژه دولت خواهد بود.

باید بداخلاقی، تندی و دروغ از جامعه رخت بربندد
مسأله سیاست داخلی و فرهنگی برای این دولت بسیار اهمیت دارد. می‌خواهیم اخلاق در جامعه ما حاکم شود و تندی‌ها و افراط‌ها رخت بر بندد. در یک جامعه اسلامی، محمدی، علوی و فاطمی، نباید تهمت و افترا و دروغ جای پایی داشته باشد؛ باید دشنام برای همیشه از فضای جامعه ما رخت بربندد؛ ما پیرو همان قرآنیم که به ما امر می‌کند حتی نسبت به کفّار، سَبُّ و دشنام روا نداریم.
انتقاد حق همه است، اما یادمان باشد که با زبانِ نرم و دلسوزانه با هم سخن بگوییم. ما نیاز به انسجام و وحدت داریم. اگر همه دست به دست هم ندهیم، گل‌های جامعه ما شکفته نخواهد شد. اگر گُلی شکفته می‌شود، در سایه هماهنگی آب و خاک و نور است؛ اگر این سه با هم نباشند، سبزه‌ای نخواهد بود و گُلی شکفته نخواهد شد.
همه دست به دست هم دهیم؛ دارای هر فکر و اندیشه‌ای هستیم، هویت ایرانی‌ و اسلامی‌مان را پاس بداریم. فضای رشد فرهنگ را در جامعه‌مان بوجود بیاوریم. این دولت به مردم اطمینان می دهد که دو چندان برای بهبود معیشت مردم، تعالی اخلاق و کاهش آسیب‌های اجتماعی، قدم‌های مجدانه‌ای را در سال جاری برخواهد داشت.

فضای صمیمیت و مهربانی درکشور بیش از پیش باشد
نوروز امسال با عطر دل‌انگیز کوثر توأم است. همه ما از این فضای معطّر استفاده کنیم و خود را به خاندان رسالت نزدیک‌تر کنیم؛ ساعاتِ دعا و ساعات توجه به خداست؛ قلب‌ها به خدا نزدیک‌تر شده است. همه مردم باید تلاش کنند به خداوند متعال، قرآن مجید و راهِ حق نزدیک‌تر شوند و فضای صمیمیت و برادری و مهربانی در این کشور بیش از پیش حاکم شود.
در پایان، درود و سلام و تحیّتم بر انبیاء ، اولیاء و معصومین و به ویژه امام هشتم سلام‌الله‌علیه که کشور ما در پناه اوست و همچنین سلام و تحیّت به محضر امام زمان، ولی‌عصر ارواحنا له الفداه.
یاد شهیدان و امام شهیدان را گرامی می‌داریم و در سال جدید همه برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و توسعه و رونق بیشتر کشور تلاش خواهیم کرد.
روز و شب شادی داشته باشید؛ ایام تعطیلات بسیار خوب باشد و همه تلاش کنیم به محیط زیست‌مان توجه کنیم. نوروز آراستگی است. تلاش کنیم ایران را بیاراییم و نگذاریم خدای ناکرده ایرانِ عزیز ما، زمین، هوا، دریا و تالاب‌هایش آلودگی پیدا کنند.
شاد و سربلند باشید
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 



تاريخ : 29 / 12 / 1392برچسب:, | 6:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روزپنجشنبه در پیام نوروزی به مردم و مسوولان ایران از آن ها دعوت کرد تا ˈشروعی دوبارهˈ در روابط ایران و آمریکا رقم زده و به حدود سی سال دشمنی میان دو کشور خاتمه داده شود.

 

 

اوباما در پیام نوروزی خود در یوتیوب که در رسانه های جهان منتشر شد گفت که می خواهد به طور مستقیم با مردم ایران و رهبران جمهوری اسلامی ایران صحبت کند.

وی گفت با این کار او قصد دارد آشکارا نشان دهد که خواهان برقراری روابط سازنده میان ایران و آمریکا است.

اوباما افزود: این نوروز می تواند نه فقط آغاز یک سال جدید که فصلی جدید برای ایران و نقش آفرینی ایران در جهان باشد.

رییس جمهوری آمریکاخطاب به ایرانیان گفت: حدود سه دهه است که روابط میان کشورهای ما با دشواری و تنش همراه بوده است. اما تعطیلات نوروز به ما یادآوری می کند که همه انسان هستیم و به هم پیوسته ایم.

اوباما گفت که در این شروع تازه با تهدید به پیش نخواهیم رفت بلکه در عوض دنبال دوستی و رابطه خواهیم بود که امری قرین صداقت و متضمن احترام متقابل است.

اوباما گفت پیشرفت دیپلماتیک واقعی در سال جدید می تواند در سال های آینده فرصت ها و موفقیت های جدیدی را برای ایرانیان همراه بیاورد.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۹۲ گفت که سال گذشته مردم ایران صدای خود را با انتخاب حسن روحانی رساندند.

وی گفت: دولت من امروز متعهد به دیپلماسی است و می خواهد با این روش همه مسائل گذشته را حل کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین مردم ایران را دارای پیشینه تمدنی در فرهنگ و هنر و علم و فناوری جهان خواند و نسبت به حل اختلاف نظرها با ایران،به ویژه بر سر برنامه هسته ای اظهار امیدواری کرد.

باراک اوباما گفت که ˈتوهمی نداردˈ که حل اختلاف نظرها با ایران دشوار است، اما تاکید کرد که به پیشبرد دیپلماسی پایبند است، چرا که معتقد است امکان رسیدن به یک راه حل عملی فراهم است.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی سال ۱۳۹۳
امسال را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری می کنیم/ تلاش مشترک و مجاهدانه مردم و مسئولان لازمه تحقق شعار سال

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی بمناسبت آغاز سال ۱۳۹۳ هجری شمسی، با تبریک سال نو و نوروز به همه ی هم میهنان و ایرانیان عزیز در سراسر جهان بخصوص خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مجاهدان راه اسلام و ایران، سال جدید را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تقارن سال جدید با ایام شهادت بانوی بزرگ جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از خداوند متعال مسالت کردند: این تقارن، امکان بهره گیری مضاعف از انوار هدایت الهی و برکات فاطمی را برای ملت ایران فراهم سازد.
ایشان در ترسیم افق سال نو، دو مسئله ی اقتصاد و فرهنگ را مهم تر از مسائل دیگر بر شمردند و تاکید کردند: برای تحقق شعار سال ۹۳ یعنی «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» تلاش مشترک مسئولان  و آحاد مردم ضروری است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نقش اساسی و برجسته ی مشارکت و حضور مردم در «زندگی و سازندگی کشور» خاطرنشان کردند: هم در اقتصاد و هم در فرهنگ، کار بدون حضور مردم پیش نخواهد رفت و گروههای گوناگون مردمی باید با اراده و عزم راسخ ملّی در این عرصه ها نقش آفرینی کنند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: مسئولان هم موظفند با توکل به خداوند و با تکیه ی بر مردم، در هر دو عرصه ی اقتصاد و فرهنگ، مجاهدانه وارد میدان عمل شوند.
ایشان تاکید کردند: آنچه در سال جديد پيش رو داريم، عبارت است از اقتصادى كه به كمك مسئولان و مردم شكوفايى پيدا كند، و فرهنگى كه با همت مسئولان و مردم بتواند سمت و سوى حركت بزرگ كشور و ملت ما را معين كند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر ضرورت استفاده از تجربه ها و عبرتهای گذشته در تصمیم گیری های آینده، به ارزیابی کیفیت تحقق شعار «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» پرداختند و گفتند: در سال ۹۲، حماسه سیاسی با حضور مردم و تلاش مسئولان در عرصه های مختلف نظیر انتخابات، راهپیمایی های بزرگ و عرصه های دیگر به بهترین شکل تحقق پیدا کرد و با دست بدست شدن قدرت اجرایی در کمال امنیت و آرامش، حلقه ی جدیدی از سلسله ی طولانی مدیریت کشور شکل گرفت.
رهبر انقلاب مسئله اقتصاد را برای مردم و کشور مسئله ای مهم خواندند و با اشاره به برخی تلاشهای قابل تقدیر در زمینه ی حماسه ی اقتصادی افزودند: البته در سال گذشته حماسه اقتصادی به شکل مورد انتظار محقق نشد که لازم است این حماسه در سال جدید به وجود آید.
ایشان «سیاستهای اقتصاد مقاومتی» را زیر ساخت فکری و نظری تحقق حماسه اقتصادی خواندند و تأکید کردند: در پرتو این سیاستها اکنون زمینه ی لازم برای تلاش مضاعف فراهم است.
حضرت آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی همچنین از خداوند متعال برای همه ی ایرانیان عزیز، جوانان، خانواده ها، کودکان و مردان و زنان این سرزمین پر افتخار، در سال جدید تنِ سالم، شادابی، آرامش روحی، محبت، پیشرفت و تعالی و سعادت آرزو کردند.

 



تاريخ : 29 / 12 / 1392برچسب:, | 11:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همیشه در هنگام سفر نگرانی هایی در مورد امنیت منزل وجود دارد حتی زمانی هم که برای کار بیرون از منزل به سر میبریم باید از لحاظ قفل و کلید منزل مطمئن شوید.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  گروه بازار باشگاه خبرنگاران، مطالبی را در مورد امنیت بیشتر منازل گردآوری کرده که بهتر است قبل از سفر نوروزی به آنها دقت کنید.

سارقان معمولا منتظر فرصت هایی هستند که در خانه را بشکنند و اشیاء ارزشمند آن را به سرقت ببرند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های جدیدی برای حفاظت از منزل وجود دارد تا شما با خیال آسوده سفر کنید.

سیستم های امنیتی دستورالعمل هایی دارند که شما حتی زمانی که دور از منزل هم باشید میتوانید از خانه خود محافظت کنید. این سیستم ها معمولا دارای رمز شخصی و آلارم هشدار هستند. حتی اگر از سیستم های امنیتی استفاده نمی کنید باید از قفل در منزل به صورت کامل اطمینان حاصل کنید.

پنجره ها و در ها را قفل کنید. همیشه علاوه بر در منزل در پنجره ها را قفل کنید. همیشه سارقان از در پنجره یا پارکینگ برای فرار استفاده میکنند. در انباری ها را حتما قفل کنید این مکان ها برای گریز سارقان استفاده میشوند.

حتما همسایه تان را از سفرتان آگاه کنید. به آنها بگویید که در غیاب شما از منزل تان مراقبت کنند. به آنها بگویید که چه مدت در سفر هستید اگر واقعاً به همسایه تان اطمینان دارید میتوانید کلید منزل را به ایشان بدهید و از آنها بخواهید که در غیاب شما از منزل مراقبت کنند

اگر روزانه یا هفتگی برای شما روزنامه یا مجله ارسال میشود در ایام تعطیل و در زمان سفر آن را کنسل کنید. این فرصت خوبی برای سارقان است که با در دست داشتن روزنامه یا مجله به داخل ساختمان راه پیدا کنند.

اتوموبیل تان را همیشه در پارکینگ بگذارید. اگر برای سفر از اتوموبیل شخصی تان استفاده نمیکنید آن را در پارکینگ منزل خودتان بگذارید و از قفل در های آن مطمئن شوید. پارکینگ خالی به نشانه ی این است که اهالی ساختمان در منزل نیستند بنابراین بهترین فرصت برای سارقان به حساب می آید.

روشنایی را فراموش نکنید. همیشه یک لامپ کوچک کم مصرف را روشن بگذارید یا برای احتیاط بیشتر چراغ های هشدار دهنده را در بالای در منزل قرار دهید.

پنجره های تان را با پرده بپوشانید تا داخل منزل مشخص نباشد. اما دقت کنید که گاهی اوقات این پوشش های پنجره و سایه ای که روی پنجره می افتد باعث میشود سارقان راحت تر سرقت انجام دهند زیرا داخل منزل مشخص نیست بنابراین بهترین کار این است که از سایه بان برای پنجره ها در زمانی که مسافرت هستید استفاده نکنید.

اگر تلفن منزل پیغام گیر دارد آن را در حالت خاموش قرار دهید البته درست است که شما میخواهید در غیاب تان از پیغام هایی که دوستان و اعضای خانواده برای شما گذاشته اند مطلع شوید اما سارقان با شنیدن پیام ها شما اطلاعات بیشتری از شما بدست می آورند پس بهتر است پیغام گیرتان را خاموش کنید.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در اندیمشک:

 جامعه ما اکنون نیاز به دفاع سیاسی و فرهنگی از سنگر اندیشه های دفاع مقدس دارد

به گزارش خبرنگار دفاعی عقاب نیوز از اندیمشک ، حجة الاسلام سید محمد علی آل هاشم رئیس  سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران  در  مراسم افتتاح نمایشگاه راهیان نور زهراییان نزاجا در اندیمشک ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و تبریک سال جدید و آرزوی موفقیت برای دست اندرکاران و مردم شریف ایران با اشاره به دیدارهای چندروز اخیر مقام معظم رهبری که تأکید بر مسائل فرهنگی و اقتصادی و راهیان نور را داشته اند به چند نکته اشاره نمودند .

آل هاشم گفت : انقلاب ما انقلاب فرهنگی و متکی به مسائل فرهنگی است و مسئله فرهنگ به همه نهادها،سازمانها و مردم اشاره دارد لذا باید همگان در راستای این فرهنگ غنی گام برداشته و به سوی اسلامی شدن و مکتبی شدن جامعه حرکت نماییم.

وی گفت : حوزویان و دانشگاهیان باید در این قضیه از خود تلاش بیشتری نموده زیرا دشمنام فرهنگ مارا مورد هدف قرارداده اند. درست است که تهدید نظامی داریم اما هدف اصلی دشمن دگرگونی فرهنگی و تغییر فرهنگی ما به ویژه نسل جوان امروز ما است و بیشتر از تهدید نظامی بحث تهاجم فرهنگی و جنگ نرم مطرح است .

وشیوه های این جنگ نرم می توان به مدگرایی ، اختلاف افکنی بین قومیتها و مسئولین از طرق مختلف اشاره نمود که ترویج فرهنگ جهاد و شهادت میتواند سدی در برابر این هجمه های سنگین باشد ومباحث راهیان نور یکی از مهمترین شیوه های مقابله و ایستادگی در این سنگر فرهنگی است .

نماینده ولی فقیه در ارتش در پایان اشاره کرد ،جامعه ما اکنون نیاز به دفاع سیاسی و فرهنگی از سنگر اندیشه های دفاع مقدس دارد که دراین اندیشه ها گذشت  زمان تأثیری ندارد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

با حضور حجة الاسلام سید محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نمایشگاه بزرگ زهرائیان در کنار مقبره‌الشهدای اندیمشک افتتاح شد.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  نمایشگاه بزرگ زهرائیان صبح امروز پنج‌شنبه با حضور حجت‌الاسلام محمد علی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در ارتش  و مقامات لشکری از ارتش و سپاه و کشوری استان خوزستان در کنار مقبره‌الشهدای اندیمشک افتتاح شد.

در این نمایشگاه آخرین تجهیزات و ادوات جنگی نیروی زمینی ارتش به نمایش گذاشته شده است و علاوه بر آن نیز کارهای فرهنگی و آشنا کردن جوانان با فرهنگ جهاد و شهادت نیز در این نمایشگاه صورت می‌گیرد.

 



تاريخ : 28 / 12 / 1392برچسب:, | 8:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سردار ساجدی‌نیا

رئیس پلیس تهران بزرگ ضمن تشکر و قدردانی از پایتخت‌نشینان به منظور عمل به توصیه‌های پلیس ابراز امیدواری کرد، شهروندان تهرانی، سال ۹۳ را با خوبی آغاز کنند و به پایان برسانند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز سردار حسین ساجدی‌نیا در گفت وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم در تشریح آخرین وضعیت چهارشنبه آخر سال تهران و جمع‌بندی اقدامات انجام شده اظهار داشت: خوشبختانه امسال وضعیت معابر و مناطق مختلف تهران بهتر از سال گذشته بود و وضعیت ترافیکی در تمام محورها در حالت روان قرار داشت.

وی با بیان اینکه هیچ‌یک از معابر مسدود نشد، افزود: تنها 15 نفر از هنجارشکنان توسط مأموران پلیس دستگیر شدند و خوشبختانه وضعیت تماس‌های دریافتی با مرکز فوریت‌های 110 نیز با کاهش 37 درصدی همراه بود.

رئیس پلیس تهران بزرگ در پایان ضمن تشکر و قدردانی از پایتخت‌نشینان به منظور عمل به توصیه‌های پلیس ابراز امیدواری کرد، شهروندان تهرانی، سال 93 را با خوبی آغاز کنند و به پایان برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم، امسال عملیات پلیس با همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی، امدادی و دستگاه قضایی پیگیری شد و به گفته نماینده آتش‌نشانی در مرکز عملیات پلیس، 307 تماس با آتش‌نشانی گرفته شد که از این میان تنها 6 مورد قابل توجه بود. همچنین نماینده اورژانس در مرکز عملیات پلیس از مجروحیت 38 نفر و انتقال 17 مصدوم و درمان 19 نفر و همچنین فوت یک دختربچه خبر داد.

سال گذشته 322 تماس با مرکز آتش‌نشانی و مصدومیت 50 تن به مرکز اورژانس تهران گزارش شده بود.



تاريخ : 28 / 12 / 1392برچسب:, | 8:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله فرمودند:‌ خرج كردن يك درهم براى خضاب، برتر از خرج كردن يك درهم در راه خداست.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق- پيامبر خدا حضرت محمد صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم فرمودند: خرج كردن يك درهم براى خضاب، برتر از خرج كردن يك درهم در راه خداست.
در خضاب كردن، چهارده خاصيت است: باد(يا بو) را از گوش‏‌ها مى‏‌بَرَد، تيرگى را از چشمان مى‏‌گيرد، ديده را جلا مى‏‌دهد، حفره‏‌هاى بينى را نرم مى‏‌كند، بوى دهان را خوش مى‏‌سازد، لثه را استحكام مى‏‌دهد، حالت غش را از ميان مى‏‌برد، از وسوسه شيطان مى‏‌كاهد، فرشتگان از آن شادمان مى‏‌شوند، مؤمن از آن خرسند مى‏‌گردد، كافر از آن به خشم مى‏‌آيد، زينت است، عطر است، برائتى در قبر است، و منكر و نكير از آن شرم مى‏‌كنند.

متن حدیث:

رسول اللّه‏ صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم :
نَفَقَةُ دِرهَمٍ فِي الخِضابِ أفضَلُ مِن نَفَقَةِ دِرهَمٍ في سَبيلِ اللّه‏ِ ، إنَّ فيهِ أربَعَ عَشرَةَ خَصلَةً : يَطرُدُ الرّيحَ مِنَ الاُذُنَينِ ، ويَجلُو الغِشاءَ عَنِ البَصَرِ ، ويُلَيِّنُ الخَياشيمَ ، ويُطَيِّبُ النَّكهَةَ ، ويَشُدُّ اللِّثَةَ ، ويَذهَبُ بِالغَشَيانِ ، ويُقِلُّ وَسوَسَةَ الشَّيطانِ ، وتَفرَحُ بِهِ المَلائِكَةُ ، ويَستَبشِرُ بِهِ المُؤمِنُ ، ويَغيظُ بِهِ الكافِرُ ، وهُوَ زينَةٌ ، وهُوَ طيبٌ ، وبَراءَةٌ في قَبرِهِ ، ويَستَحيي مِنهُ مُنكَرٌ ونَكيرٌ.


«كافي،جلد6، صفحه 482 -من لايحضره الفقيه،جلد1،صفحه123»



تاريخ : 28 / 12 / 1392برچسب:, | 8:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



تاريخ : 25 / 12 / 1392برچسب:, | 3:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این فرد ثریا دارابی که اکنون ۲۹ ساله است در دنیای اینترنت چهره‌ای شناخته شده به حساب می‌آید.
 
ثروتمندتـرین دختر جوان ایرانـی
 
به گزارش روزگار نو، آخرین ابتکار او سایتی به نام Zady است که هنوز فعالیتش را شروع نکرده ولی درآمدی ۳/۱ میلیون دلاری از مرکز آموزش ملی آمریکا داشته است. ثریا دارابی پیش از این با راه‌انداختن سایت Foodspotting مشهور شد و ثروت زیادی به دست آورد.
 
در این سایت کاربران می‌توانند، عکس‌ها غذاهای جالب و خوشمزه‌ای را که هر روز می‌خورند، به اشتراک بگذارند.
 
این سایت شاید برای خیلی‌ها حکم وقت‌گذرانی را داشته باشد اما برای پایه‌گذار آن، سودی سه میلیون دلاری داشته است.حال حساب کنید در آمد ماهیانه این دختر به پول ایران چقدر میشود.
 
 



تاريخ : 25 / 12 / 1392برچسب:, | 12:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به منظور ايجاد تسهيلات جديد و خدمات‌دهي حداكثري به متقاضيان سفر با قطار، مراكز ليست انتظار بليت قطار براي برخي ايام پيك نوروز ۹۳ معرفي شدند.

به گزارش مشرق، شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اعلام اين خبر افزود: با برنامه‌ريزي انجام شده از سوي اين شركت و در راستاي خدمات‌رساني مطلوب و جلب رضايتمندي بيش‌تر هموطنان عزيز، براي تاريخ‌هاي ۲۵ اسفند ۹۲ لغايت ۸ فروردين ۹۳، ليست انتظار بليت قطار از طريق برخي مراكز فروش، عرضه خواهد شد.

رجا همچنين اعلام كرد: آژانس‌هاي راه سعات، روان‌سير، آتيه گشت سبز و سير سحر افق از دفاتر فروش اطراف ايستگاه راه‌آهن تهران هستند كه از ۲۵ اسفند ۹۲ لغايت ۸ فروردين ۹۳ اقدام به خدمات‌دهي به متقاضيان سفر با قطار به عنوان مراكز ليست انتظار مي‌كنند.

از مورخ ۹ فروردين ۱۳۹۳، واحد ليست انتظار ايستگاه راه‌آهن تهران همانند گذشته اقدام به خدمات‌دهي به متقاضيان سفر با قطار مي‌كند. هموطنان گرامي براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص زمان كشيك دفاتر فروش بليت‌هاي ليست انتظار، نشاني دفاتر فروش مي‌توانند به صورت شبانه‌روزي با تلفن ۱۵۳۹ تماس حاصل كنند.



تاريخ : 25 / 12 / 1392برچسب:, | 12:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی اسبق وزارت خارجه به عنوان سفیر جدید ایران در لهستان انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از تسنیم، رامین مهمانپرست، سخنگوی سابق وزارت خارجه ایران به عنوان سفیر جدید ایران در لهستان انتخاب شد. مهمانپرست در سال 1388 به عنوان دستیار ویژه وزیر خارجه و سخنگوی جدید وزارت امور خارجه انتخاب شد.

وی پیش از آن مسئولیت معاون امور کنسولی، امور مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه را عهده‌دار بود.

مهمانپرست همچنین سابقه فعالیت به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و قزاقستان و مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی و معاون مدیرکل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه را دارد.



تاريخ : 25 / 12 / 1392برچسب:urhf kd,c,عقاب نیوز,پایگاه خبری عقاب نیوز,آویشن, | 10:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وی ادامه داد: اسانس فنلی آویشن از جمله 10 اسانس معروف است که دارای خواص ضدباکتریایی، ضدقارچی، آنتی اکسیدان، نگهدارنده طبیعی غذا و تاخیردهنده پیری در پستانداران است.

یک متخصص اکولوژی گیاهان دارویی و زراعی گفت: از آویشن به دلیل خواص زیاد آن در صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی استفاده‌های متنوعی می‌شود.

دکتر شهرام امیر مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره گیاه دارویی آویشن گفت: آویشن با نام علمی «Thymus vulgaris L» یکی از گیاهان تیره نعناعیان است که به صورت بوته‌های پرپشت در دامنه‌های خشک و بین تخته‌سنگ‌های نواحی مختلف مدیترانه از جمله در کشورهای فرانسه، پرتغال، اسپانیا، ایتالیا و یونان می‌روید.

وی افزود: اسانس آویشن از جمله 10 اسانس معروف است که دارای خواص ضدباکتریایی و ضدقارچ، آنتی‌اکسیدان، نگهدارنده طبیعی غذا و تأخیر دهنده پیری پستانداران است. این گیاه جایگاه خاصی در تجارت جهانی داشته و همچنین آویشن در انواع غذاها استفاده می‌شود و به عنوان ترکیبات معطر در اکثر فرآورده‌های غذایی مهم نظیر نوشیدنی‌ها و دسرهای لبنیاتی استفاده می‌شود.

امیرمرادی گفت: روغن آویشن به عنوان ماده‌ای معطر، ضداسپاسم و ضدنفخ در قطره‌های ضد سرفه و مرهم‌های رقیق استفاده می‌شود، از تیمول موجود در روغن آویشن نیز استفاده‌های مشابهی می‌شود، علاوه بر این از تیمول در ترکیبات ضدقارچی، برای آلودگی‌های قارچی پوست، فرمولاسیون‌های دندانی و... استفاده می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که تیمول ضدکرم «به خصوص کرم قلابدار» بوده به عنوان داروی ضدکرم به مقدار دو گرم در سه نوبت در روز مصرف می‌شود.

این متخصص گیاهان دارویی درباره خواص روغن قرمز آویشن گفت: این روغن از قرن 16 تاکنون به عنوان میکروب‌کش مطرح است و خاصیت ضدمیکروبی آن در اثر دو ماده «تیمول» و «کارواکرول» است

وی ادامه داد: این روغن گیاهی به مقدار زیادی در دهان شویه‌ها، محلول‌های غرغره، خمیردندان‌ها، صابون‌ها، پاک کننده‌ها و فرآورده‌های مختلف طبی ضدعفونی کننده مصرف شده است. همچنین در درمان سیاه سرفه و سل و برونشیت توصیه شده است.

امیرمرادی یادآور شد: مایع استخراجی از آویشن یکی از مواد سازنده شربت‌های غلیظ ضدسرفه «Cough linctuses» است که به عنوان ماده طعم‌ دهنده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از اسانس آن به صورت محلول‌های الکلی، گاهی در رفع بعضی از سوءهاضمه‌ها، اسهال‌های ساده و دفع کرم ساده استفاده می‌شود.

این متخصص گیاهان دارویی گفت: تیمول به عنوان یک ضدعفونی کننده روی زخم‌ها و جوش‌ها مصرف می‌شود اما به شدت محرک و سوزش‌آور است و تأثیر آن در تماس با پروتئین‌ها کاسته می‌شود؛ نقش عمده آن در حال حاضر، درمان بیماری‌های قارچی پوست به فرم محلول الکلی یک درصد یا پودر قوی دو درصد است.

وی افزود: گاهی تیمول یددار توسط متخصصین پوست به عنوان یک ماده متوقف کننده رشد باکتری و کشنده قارچ به صورت پودرها، لوسیون و پمادها مصرف می‌شود

این متخصص اکولوژی گیاهان زراعی و دارویی گفت: روغن قرمز آویشن «Red thyme oil» دارای خواص جلوگیری کننده از حساسیت، خارش و آسیب اشعه آفتاب برای پوست انسان است ولی زمانی که به صورت رقیق نشده مصرف شود، سوزش شدید و خارش ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: اسانس فنلی آویشن از جمله 10 اسانس معروف است که دارای خواص ضدباکتریایی، ضدقارچی، آنتی اکسیدان، نگهدارنده طبیعی غذا و تاخیردهنده پیری در پستانداران است.

امیرمرادی افزود: هم اکنون در کشور، فرآورده‌های دارویی مختلفی از «Thymus vulgaris» ساخته شده و به طور گسترده مورد مصرف بیماران قرار می‌گیرد، از آن جمله می‌توان قطره «تیم آرتا»، قرص و شربت «تیمکس» و شربت «تیمیان» را نام برد که این سه فرآورده به عنوان ضدسرفه و خلط‌ آور به کار می‌روند.

وی ادامه داد: قطره خوراکی «گاسترولیت» 15میلی‌لیتر نمونه‌ای از فرآورده‌های حاصل از آویشن در درمان علائم سندرم روده، نفخ، سوزش، ترش کردن، دل پیچه و درد شکمی، سوء هاضمه و تغییرات اجابت مزاج موثر است.

این متخصص گیاهان دارویی در خصوص عوارض جانبی آویشن و فرآورده‌های آن گفت: تیمول موجود در اسانس آویشن می‌تواند سبب سرگیجه، سردرد، تهوع، استفراغ و ضعف عضلانی و همچنین ممکن است سبب کاهش فعالیت قلب، دستگاه تنفسی و دمای بدن شود.

امیرمرادی در خصوص موارد منع مصرف این گیاه اظهار کرد: مصرف آویشن به افراد مبتلا به اختلالات غده تیروئید در دوران حاملگی و شیردهی توصیه نمی‌شود.

 



تاريخ : 21 / 12 / 1392برچسب:, | 7:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

تلاش هماهنگ و بی وقفه رسانه های امریکایی برای داستان سرایی و ایجاد فضایی هزار رنگ و پر از وهم و خیالپردازی درباره حادثه هواپیمای مسافربری مالزی، اگرچه در گرفتن وقت و انرژی اغلب رسانه ها موفقیت آمیز بوده اما نتوانست واقعیت را پنهان سازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ساعاتی پس از ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی در ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد شنبه، فاکس نیوز، سی ان ان و تایمز به طور همزمان، با حذف واژه سقوط و تاکید روی موضوع ناپدید شدن هواپیما، به انتشار اخبار و اظهارنظرهایی پرداختند که ضمن انحراف افکار عمومی، توجه رسانه های دیگر را نیز از پیگیری عادی ماجرا، به داستان سرایی و دامن زدن به فضای پر از وهم و خیال منحرف کرد.


با وجود توضیحات کارشناسان فن آوری های الکترونیک و مخابرات درباره علت زنگ خوردن گوشی های همراه برخی از مسافران، بدون وجود ایستگاه های مخابراتی ثابت در اقیانوس، هنوز هم این رسانه ها با تکیه بر این موضوع، به ایجاد فضای رازآلود پیرامون حادثه دامن می زنند و مقامات مالزیایی را در پاسخ دادن به خانواده ها و بازماندگان امیدوار قربانیان که توقع دارند، محل سقوط هواپیما با استفاده از ردیاب و مکان نما و جی پی اس گوشی ها مشخص شود، تنها می گذارند و به سرعت، ادعای جادوگران و پیشگویان نقاط مختلف جهان و حتی دست داشتن اجنه را پوشش داده و تبدیل به خبر نخست رسانه های جهان می کنند.

زنگ خوردن تلف مسافران هواپیمای مالزی

سی ان ان، در تداوم تلاش برای غبار آلود کردن فضای رسانه ای، امروز بار دیگر با ارائه انواع سناریوهای تخیلی و غیرواقعی، نتیجه گیری کرد؛ از شدت مبهم بودن اطلاعات و جزئیات این ماجرا، جامعه حمل و نقل هوایی به شدت آشفته است ...!

این در حالی است که ماجرا آنقدرها نیز مبهم و اسرارآمیز نیست و نگاهی به گزارش ها و اخبار مربوط به سوانح هوایی گذشته، آشکار می سازد که ناپدید شدن یک هواپیما از صفحه رادار بارها حتی به دلیل وجود تکه ای ابر، رخ می دهد و در تمامی سقوط ها، هواپیما از صفحه رادار ناپدید می شود.

از پرواز شماره mh350 خطوط هواپیمایی مالزی، هیچ پیامی مبنی بر نقص فنی، تهدید، وضعیت اضطراری یا بدی آب و هوا مخابره نشده و سانحه به طور ناگهانی و به یک باره رخ داده است.
علاوه بر کارشناسان صنعت حمل و نقل هوایی، مردم عادی نیز به لطف گزارش ها و اخبار حوادث مشابه، می توانند حدس بزنند که در چنین شرایطی، هواپیما منفجر و متلاشی شده که علت آن می تواند عواملی چون برخورد پرنده یا شی دیگر، انفجار موتورها، کنده شدن قطعه ای بدنه باشد.

در مورد هواپیمای خطوط هوایی مالزی، با وجود جستجوهای گسترده و استفاده از بیش از ده ماهواره، هیچ قطعه ای از هواپیما یافت نشده و می توان حدس زد که علت سقوط، هیچ یک از عوامل فوق نبوده و هواپیما با عاملی مخرب تر، منفجر و به شدت متلاشی شده است.

رسانه های همسوی امریکایی با اشراف به این امر، تلاش کردند با برجسته کردن حضور دو ایرانی در میان مسافران و تاکید بر مشکوک بودن آنها، سرنخ کامل کننده ای در اختیار معتقدان به فرضیه انفجار هواپیما بگذارند و آنها را به این نتیجه برسانند که اگر هم انفجاری درکار بوده، کار تروریست های ایرانی بوده است.

دو مسافر ایرانی هواپیمای مالزی

با وجود توضیحات مدیرکل اینترپل و مقامات مالزیایی درباره این دو مسافر ایرانی و رد اتهام از آنها، موج تبلیغاتی و جوسازی این رسانه ها هنوز ادامه دارد و سی ان ان، حتی در روزشمار حادثه نیز، داستان خود را از دو روز قبل از حادثه و با خرید بلیت برای این دو جوان ایرانی آغاز می کند و سپس به اتفاقات روز شنبه، از سوار شدن مسافران گرفته تا چک کردن وضعیت آب و هوا توسط خلبان می پردازد.

امروز در جدیدترین تلاش برای انحراف اذهان عمومی، خبر تغییر مسیر هواپیما و ردگیری آن تا تنگه مالاکا منتشر شد تا باز هم مقامات مالزی ناچار به توضیح و تکذیب اینگونه شایعات بی انتها شوند.
در حالی که تایمز، واشنگتن پست و سی ان ان با قاطعیت از تغییر مسیر هواپیما خبر داده و حتی نقشه مسیر را نیز ترسیم کرده بودند، فرمانده نیروی هوایی مالزی اعلام کرد جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدیدشده این کشور در تنگه ملاکا صحت ندارد!

علت تمام این داستان پردازی ها و رازآلود کردن این حادثه، به ناوگان هفتم نیروی دریایی امریکا ربط دارد. آنها نمی خواهند کسی فرصت فکر کردن به ماجرا را داشته باشد و با پیگیری عادی خبرها، به این واقعیت پی ببرد که بدون تردید، هواپیما با اسلحه ای قوی و بسیار مخرب تر از بمب دست ساز یا مواد منفجره ای که بتوان آنها را از حلقه های امنیتی عبور داده و درون هواپیما برد، منفجر و تکه تکه شده است.

ناوگان هفتم نیروی دریایی امریکا


این نخستین نکته ای است که یک تفنگدار سابق نیروی دریایی امریکا در صفحه اینترنتی خود به آن اشاره کرده و از فرماندهان ناوگان هفتم سوال کرده است که چرا حضور ناوشکن پینک نی، بزرگترین ناو در کلاس برک و تنها ناو مجهز به انواع موشک های ضد هوایی، ضد سطحی و ضد زیر دریایی مستقر در جنوب شرقی آسیا را در چند مایلی نقطه ناپدید شدن هواپیما انکار کرده و سپس، همین ناوشکن و ناوچه دیگری را برای جستجوی قطعات هواپیما اعزام کرده اید؟

ناوشکن پینک نی،   USS Pinckney DDG مجهز به سامانه شناسایی و ردیابی قدرتمند و موشک های هدایت شونده به اهداف پروازی، می تواند هرگونه هدفی را در محدده بسیار طولانی با استفاده از سیستم پرتاب عمودی، نابود کند.
این ناوشکن، چند هفته پیش به عنوان نخستین ناو امریکایی پس از 70 سال وارد آبهای منطقه شد و پس از پنج روز اقامت در بندر مانیل، به هنگ کنگ رفت و از 27 فوریه، دو هفته قبل، وارد آبهای خلیج تایلند و دریای چین جنوبی شد. این ناوشکن درست روز جمعه و شنبه سرگرم انجام رزمایش در منطقه ای بود که هواپیمای مالزی ناپدید شده است.

کارکنان این ناوشکن در فیسبوک فعالند و گزارش و خاطرات سفرهای آنها هنوز در دسترس است.

ناوشکن پینکنی

این ناوشکن به قدری به نقطه ناپدید شدن هواپیما نزدیک بود که کاربران امریکایی، پس از اطلاع از سانحه هوایی، در صفحه اینترنتی ناوشکن کامنت گذاشته و از آنها خواسته اند منطقه را جستجو کنند. جالب آنکه یکی از کاربران در کامنت خود به آنها اطلاع داده که یک هواپیما درست در نقطه ای که شما هستید ناپدید شده، سعی کنید به آنها کمک کنید!
این ناوشکن و نیروی دریایی امریکا در ساعات نخستین حادثه، مانور خود را متوقف کرده و سکوت می کنند. در شرایطی که ناوگان ویتنام که بسیار دورتر از آنها به این نقطه بوده، از دریافت آخرین سیگنال هواپیما خبر داده است، این ناوشکن مجهز به رادارهای پیشرفته، از هواپیمایی بوئینگی که بالای سرش پرواز می کرده، اظهار بی اطلاعی کرده است!

محل ناوشکن پینک نی امریکا روز جمعه

* محل استقرار مانور ناوشکن پینکنی جمعه و شنبه - تصویر روز 8 مارس گزارش یکی از کارکنان
 

پس از حدود هشت ساعت، به ناوشکن ماموریت داده می شود به جستجوگران ملحق شود، اما کاربری که خود را تفنگدار سابق نیروی دریایی معرفی می کند، معتقد است که پینک نی ماموریت دارد ضمن پنهان ساختن محل سقوط از دید جستجوگران، زودتر از دیگران، شواهد احتمالی اصابت موشک خود به هواپیما را نابود کند.

اگرچه هیچ سند قاطعی برای فرضیه شلیک موشک توسط ناو امریکایی به هواپیمای مالزی وجود ندارد، اما این موضوع به مراتب منطقی تر از دست داشتن جن ها و جادوگران و یا داستان تخیلی دست داشتن دو جوان ایرانی است که هرگز نمی توانسته اند بمبی با حجم و قدرت انفجاری در حد تکه تکه کردن یک بوئینگ 777 را از حلقه های مختلف امنیتی عبور داده و درون هواپیما ببرند.

ماموریت ناوشکن پینک نی

در این میان، تعلل مقامات مالزی در این ماجرا و عدم قاطعیت آنها در اعلام نظر صریح، فرضیه هدف قرارگرفتن هواپیما توسط نیروی دریایی امریکا را تقویت کرده و تحلیلگران معتقدند به احتمال فراوان، مقامات امریکایی، حتی در صورت نیاز به عذرخواهی و پرداخت خسارت، همتایان مالزیایی خود را قانع کرده اند که در این مورد سکوت کنند.

اعتراض چین به مقامات مالزی در این باره نیز به همین امر ربط داده شده و گفته می شود، چین اصرار دارد که مقامات مالزی موضوع را فاش کنند.

دو سوم از مسافرین پرواز شماره ام  اچ 370 هواپیمایی مالیزی شهروند چین بودند و این کشور خود را طرف حساب اصلی ماجرا می داند. مالزی به همین علت فرستاده ویژه ای برای بررسی این مساله و گفت و گو با مقام های چین به پکن اعزام کرده است.
"اونک کاتینک " فرستاده ویژه نخست وزیر مالزی روز چهارشنبه در پکن با "شیه هونک شونک " معاون وزیر امور خارجه چین گفت وگو کرد و گفت:  ما می دانیم مالزی صداقت دارد و در تلاش است اما باید با چین نیز همکاری لازم راداشته باشد. این مقام چینی اظهار امیدواری کرد مالزی به خواسته چینی ها توجه کرده و شک و شبهات آنها را برطرف کند.

با این وجود، به ناوهای چینی اعلام شده است برای یافتن هواپیما آماده ورود به خلیج تایلند باشند.

ویتنام نیز با اطلاع از واقعیت، امروز اعلام کرد بخش هایی از جستجو را به دلیل آنکه اطلاعات دقیقی از مالزی دریافت نمی کند متوقف کرده است . برخی از رسانه های منطقه گزارش کرده اند که اطلاعات دقیق نیست و باید مشخص شود که مالزی دقیقا چه چیزهایی را در باره علایم مربوط به هواپیما می داند.

 



تاريخ : 22 / 12 / 1392برچسب:, | 4:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عکس های ماهواره ای سه شی را در اطراف محلی نشان می دهد که هواپیمای مالزیایی ناپدید شده بود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شبکه ی تلویزیونی سی ان ان در خبری فوری در مورد هواپیمای ناپدید شده ی مالزی گفت: در عکس های ماهواره ای چین سه شی در دریای جنوب ویتنام مشاهده شده است .


مجری سی ان ان افزود : علاوه بر این عکس ها ، شاهدان عینی نیز مطالبی درباره ی هواپیمای ناپدید شده بیان کردند.


یکی از کارگران یک شرکت نفت که در روی یک سکوی نفتی در ویتنام حضور داشت گفت در تاریکی شب شعله های آتش در یک هواپیما در آسمان را مشاهده کرده بود.

 



تاريخ : 21 / 12 / 1392برچسب:, | 10:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دعوای این مرد آمریکایی با همسرش در سالگرد ازدواجش که از آتلانتا عازم کاستاریکا بودند، در هواپیما چنان بالا گرفت که خلبان مجبور به فرود اضطراری شد و در پی آن، پلیس این مرد را بازداشت کرد، اما همسر وی به سفر خود ادامه داد.

 

هواپیمای خطوط هوایی دلتای آمریکا یک فروند هواپیمای خطوط هوایی دلتای آمریکا، به علت درگیری یک زوج، در جزایر کایمن در دریای کارائیب فرود اضطراری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از العالم، قاضی دادگاه منطقه جزایر کایمن، دیروز (سه شنبه)، "مایکل فورت" اهل لوئیزیانای آمریکا را به علت "رفتار ناهنجار در حال مستی" که سبب فرود اجباری هواپیما شده بود، 600 دلار جریمه کرد.

دعوای این مرد آمریکایی با همسرش که در سالگرد ازدواجشان از آتلانتا عازم کاستاریکا بودند، در هواپیما چنان بالا گرفت که خلبان مجبور به فرود اضطراری شد و در پی آن، پلیس این مرد را بازداشت کرد، اما همسر وی به سفر خود ادامه داد.

این دومین بار در هفته های اخیر است که یک هواپیمای "دلتا ایرلاینز" به علت حضور یک مسافر مست، ناچار به فرود اضطراری می شود.

در هفتم فوریه (18 بهمن ماه) نیز یک هواپیما که از بالتیمور عازم سالت لیک سیتی بود، مسیر خود را به علت رفتار ناهنجار یک مسافر مست تغییر داده بود.

 



تاريخ : 22 / 12 / 1392برچسب:, | 7:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 



تاريخ : 21 / 12 / 1392برچسب:, | 3:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پروین میکده بازیگر ایرانی درگذشت و در سکوت خبری در قطعه هنرمندان آرام گرفت.

خاکسپاری زن بازیگر در سکوت خبری+عکسبه گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه فرهنگی مشرق -  او متولد ۱۳۱۴ تهران بود و طی دو روز اخیر در سکوت خبری درگذشت.
 
طبق اعلام بستگان این هنرمند؛ او 19 اسفند ماه در بیمارستان «شهریار» به دلیل سرطان کبد از دنیا رفت و امروز 21 اسفند ماه در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.
 
پروین میکده در سال ۱۳۱۴ متولد شد. پدرش سرهنگ ابوالقاسم میکده علاقه زیادی به موسیقی ایرانی داشت و به همین علت فرزندانش را با آن آشنا کرد. او سال دوم دبیرستان را پشت سر گذاشته بود که ازدواج او را از ادامه تحصیل بازداشت، اما در فعالیت‌های علمی وهنری شرکت می‌کرد.
 
او همچنین در «انجمن ایران و فرانسه» در ارتباط با آموزش زبان فرانسه، «تئاتر نصر» در ایفای نقش‌های فولکلوریک (محلی شمالی) کار کرده است.
 
چه خوبه برگشتی، گناهکاران،یک خانواده محترم،پوپک و مش ماشاالله،خاله سوسکه،بیداری،پسر تهرونی،دلداده،
 
توفیق اجباری، بی وفا، خوابگاه دختران، عروس فراری،بانوی من، شام آخر، مربای شیرین، من ترانه پانزده سال دارم، همسر دلخواه من، عشق شیشه‌ای،زخمی،مرد عوضی،بالاتر از خطر ،روزی که خواستگار آمد،افسانه دو خواهر،عبور از تله و... از جمله فیلم‌هایی بود که در آن به ایفای نقش پرداخته بود.



تاريخ : 21 / 12 / 1392برچسب:فراری,تهران,عقاب نیوز, | 9:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک فراری مدل 458 Italia به صورت رسمی با پلاک ملی و قیمت کهکشانی 8.5 میلیارد تومان در سایت‌ های اینترنتی برای فروش گذاشته شده بود.
 
صاحب این خودرو می‌گوید که اتومبیل مذکور، تنها فراری پلاک شده در ایران است.



تاريخ : 21 / 12 / 1392برچسب:, | 9:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در واقع با اجرای توصیه‌های این نوشته حداقل کاری که کرده‌اید این است که هکر را تا حدی در جمع‌آوری اطلاعات به دردسر انداخته‌اید چرا که این روش‌های غیرمستقیم جواب نمی‌دهند و باید به سراغ روش‌های مستقیم برود.

با رعایت چند نکته ساده می‌توانید یک قدم از هکرهای پیشرفته جلوتر باشید!

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  ایسنا،‌ در دنیای مجازی امروز این موضوع به یک قانون تبدیل شده که سایت‌های مهم فرقی هم نمی‌کند مهم از چه نظر، خواه سایت شخصی باشد خواه سازمانی، هک می‌شوند.


آیا می‌شود از هک شدن یک سایت با این همه تکنیکی که همه روزه هنرمندهای کلاه‌سیاه می‌سازند، جلوگیری کرد؟ این امکان وجود دارد فقط باید روش‌ها و ضدروش‌ها را بشناسید.

یک اصل را هیچگاه فراموش نکنید: اول از همه برای سایت کلمه عبور قدرتمند بسازید؛ اگر از وردپرس استفاده می‌کنید همیشه بسته‌های به روزرسانی‌اش را دانلود کنید؛ حواستان به اعتبار پلاگین‌ها، کدهای شخص ثالث و تم‌ها باشد؛ پشتیبان‌گیری از سایت را هم هرگز فراموش نکنید

هکرها برای رسیدن به اهدافشان عمدتا به دنبال اطلاعات اساسی سایت شما هستند.

جمع‌آوری این نوع داده‌ها برای یک هکر از اهمیت زیادی برخوردار است. ممکن است هکر بخواهد با دستیابی به بلوک‌های آی‌پی (IP) و یا رکوردهای دی‌ان‌اس (DNS) چشم‌انداز بهتری نسبت به حمله‌اش به دست آورد. آرایش شبکه‌ای دی‌ان‌اس اطلاعات اضافه‌ای در مورد هاست و ساختار توپولوژی شبکه، به هکر می‌دهد.

برای مثال هکر با دسترسی به اطلاعات یک دامنه به شکل www.dns1.domain.com می‌تواند اطلاعات مربوط به dns2, dns3 و ... را هم به دست آورد.

برخی از اطلاعات اساسی و آسیب‌پذیر یک سایت عبارتند از بلوک‌های شبکه آی‌پی، ساختار آدرس آی‌پی، آرایش دی‌ان‌اس و اطلاعات تماس قابل شناسایی از جمله نام‌های کاربری و آدرس‌های ایمیل

استفاده از دستور Whois

دستور شناخته‌شده و در عین حال آسیب‌رسان Whois یکی از ابزارهای اینترنتی هکرهاست که بسته به سرویسی که دستور را اجرا می‌کند اطلاعات زیادی در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

افزون بر این اگر در دستور whois از اسم سرور بدین شکل استفاده کنیم، اطلاعات مهم‌تری دست‌گیرمان می‌شود:

whois @"nameserver”.com

در این پرس‌وجو با افزودن یک علامت @ به آدرس، تمامی ایمیل‌های مرتبط با این سایت یا سایت خاص برایمان لیست می‌شوند.

مدیر یک شبکه باید به منظور جلوگیری از این نوع جمع‌آوری اطلاعات که آسیب‌پذیری سایت یا سایت را به شدت افزایش می‌دهند، میزان اطلاعات در دسترس را به حداقل ممکن برساند. استفاده از نرم‌افزارهایی مثل Watch My Domains و Domain Name Analyzer که رابط کاربری سرراستی دارند می‌تواند مفید واقع شود.

با کاربست این نرم‌افزارها می‌توانید بر تعداد whoisهای گرفته شده از آدرس‌تان نظارت داشته باشید و در صورتی که از اندازه مشخصی فراتر رفتند جلویشان را بگیرید. برای جلوگیری از دستورات مکرر و همزمان whois به سایت‌هایی مثل whois.opensrs.net whois.bulkregiter.net یا whois.godaddy.com رجوع کنید و دامین خود را در آنجا ثبت کنید تا احتمال لو رفتن اطلاعات در حمله‌های whois را به حداقل برسانید.

گزارش‌گیری از پیشینه سایت

یکی از وب‌سایت‌هایی که اطلاعات مورد نیاز هکرها را به آن‌ها می‌دهد نت‌کرافت(Netcraft) است. آدرس سایت، بلوک آی‌پی و مالک دامنه نمایش داده‌ شده و اگر هکر روی گزینه site report کلیک کند اطلاعاتی مثل سیستم‌عاملی که سایت روی آن در حال اجراست، نوع سرور ( مثلا آپاچی) و موارد مهم دیگر را می‌بیند.

استفاده از وب سایت archive.org با وجود ماشینی به نام Wayback Machine که اسکرین‌شات‌های سایت‌ها را در طول زمان در خود ذخیره می‌کند، هم قابلیت‌های زیادی به یک هکر می‌دهد. در واقع هکر با ورود به این سایت و وارد کردن آدرس هدف می‌تواند به محتوای سایت در گذشته نگاهی بیندازد.

اینکار برای هکر چه فایده‌ای دارد؟ نکته اینجاست که بسیار پیش آمده هدف مدیر یک سایت یا سایت از حذف کردن محتوایی خاص، مسائل امنیتی آن بوده باشد. از این رو در این اسکرین‌شات‌ها اطلاعاتی یافت می‌شوند که به شدت کار هکر را ساده می‌کنند.

پیشگیری از دسترسی به پیشینه سایت

یکی از راه‌های جلوگیری از عملکرده خزنده‌های خودکار اینترنتی ساخت یک فایل robots.txt در مسیر ریشه سایت یا وبسایت است. مدیران وبسایت با ایجاد این نوع فایل‌ها از دسترسی به دایرکتوری‌ها و ثبت پیشینه تاریخی یک سایت جلوگیری می‌کنند. از این رو به سادگی گام‌های زیر را در هاست اجرا کنید:

۱- یک فایل متنی به نام robots.txt در بخش ریشه بسازید.

۲- دو سطر زیر را در فایل متنی تایپ کنید:

User-agent:*

Disallow: /

همیشه یادتان باشد که اولین چیزی که هکرها بدان نیاز دارند همین اطلاعات به نظر پیش‌وپاافتاده است و اگر در این امر موفق شوند راه نفوذ برایشان باز می‌شود. بنابراین در گام اول باید سعی کنید تا حد ممکن ردپاهای سایت را از بین ببرید، تا هکرها نتوانند حداقل از این مسیرهای غیرمستقیم به داده‌های بنیادی‌تان دسترسی پیدا کنند.

در واقع با اجرای توصیه‌های این نوشته حداقل کاری که کرده‌اید این است که هکر را تا حدی در جمع‌آوری اطلاعات به دردسر انداخته‌اید چرا که این روش‌های غیرمستقیم جواب نمی‌دهند و باید به سراغ روش‌های مستقیم برود.

 



تاريخ : 21 / 12 / 1392برچسب:, | 8:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

پلیس مالزی هویت یکی از مسافرانی که با پاسپورت جعلی سوار بر هواپیمای خطوط هوایی مالزی شده‌ بودند را فاش کرد.
 
خبرگزاری ایسنا: پلیس مالزی هویت یکی از مسافرانی که با پاسپورت جعلی سوار بر هواپیمای خطوط هوایی مالزی شده‌ بودند را فاش کرد.

تان سری خالد ابو باکار، رئیس پلیس مالزی دقایقی پیش در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که یکی از مسافران پرواز شماره MH370 خطوط هوایی مالزی که با پاسپورت اتریشی سوار بر این هواپیما شده بود، فردی با نام پوریا نورمحمد 19 ساله است که قصد سفر به آلمان را داشته است.

مسافر ایرانی هواپیمای مالزی

وی تصریح کرد: بررسی‌های ما نشان داده است که پوریا به هیچ گروه تروریستی وابسته نبوده است.

به گفته وی، پوریا در روز 28 فوریه سال جاری وارد مالزی شده و در روز 9 مارس نیز سوار بر هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی شده است.

وی افزود: ما هویت این فرد را از طریق اطلاعات موجود در سیستم بیومتریک خود پیدا کردیم که به هنگام اولین ورودش به مالزی ثبت شده بود.

این مقام پلیس اظهار کرد: پوریا قصد داشته است تا به آلمان مهاجرت کند.
 



تاريخ : 20 / 12 / 1392برچسب:, | 9:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

پژوهش های محققان ایرانی نشان داد که عصاره سنجد به درمان آرتروز و التهاب مفاصل کمک می کند. آرتروز نوعی بیماری التهابی مفصل است و در ۷۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال مشاهده می شود.


به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در این بررسی 120 بیمار مبتلا به آرتروز زانو با درد متوسط تا شدید به مدت 7 هفته بررسی شدند و اثر عصاره سنجد و استامینوفن در تسکین درد این بیماران مقایسه شدند. نتایج نشان داد که برای کاهش و بهبود درد ناشی از آرتروز، عصاره گیاه سنجد موثرتر از داروی مسکن استامینوفن عمل می کند.
 

سنجد
 

سنجد گیاهی درختی است از خانواده سنجدیان که در آب و هوای معتدل می روید. برگ های باریک و مخملی شکل و میوه هایی قهوه ای رنگ و خوراکی دارد که از هسته آن در تهیه  برخی داروها استفاده می شود. این گیاه یکی از سین های تشکیل دهنده هفت سین است و در طب سنتی ایران جایگاه ویژه ای دارد.

 



تاريخ : 19 / 12 / 1392برچسب:, | 6:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین ˈسیدمحمدعلی آل هاشمˈ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : وظیفه ذاتی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نزدیک کردن دل ها بسوی خداست و روحانیون مرزبانان اصلی فرهنگ دینی در این حوزه هستند.

 

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، وی این مطلب را در اختتامیه دهمین گردهمایی روحانیون آجا با حضور آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مرکز همایش های کوثر این سازمان اعلام کرد.

آل هاشم ضمن اشاره به دغدغه های اخیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص مسائل فرهنگی خاطر نشان کرد: روحانیون به عنوان مرزبانان اصلی مسائل فرهنگی باید نگاهی جدید به مسائل فرهنگی داشته باشند و با استفاده از ابزار و روش های نو، آحاد کارکنان نیروهای مسلح، به ویژه جوانان و سربازان را از تهاجم و ناتوی فرهنگی مصون نگاه دارند.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه با اشاره به تلاش ها و اقدامات انجام گرفته از سوی سازمان مطبوعش در خصوص مسائل فرهنگی تصریح کرد: امروز در ارتش، ما نگاهی جدید در حوزه های مختلف فرهنگی از جمله مباحث قرآنی و موضوعات متنوع مربوط به خانواده کارکنان را دنبال می کنیم و در این خصوص با برنامه ریزی ˈطرح تدبرˈ در حوزه مفاهیم قرآنی و راه اندازیˈمرکز مشاوره خانوادهˈ برای کارکنان، گام های خوبی برداشته ایم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به فعالیت گسترده دشمنان در حوزه جنگ نرم خاطرنشان کرد: کارکنان ارتش باید آگاه ترین افراد به مسائل سیاسی و فرهنگی جامعه باشند تا بتوانند در شرایط بحرانی و نیاز تصمیم درست بگیرند که البته این امر از وظایف اصلی سازمان عقیدتی سیاسی آجا در حوزه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است.

آل هاشم با بیان این که سازمان عقیدتی سیاسی یک سازمان روحانی محور است، افزود: هدف اصلی این سازمان گسترش فعالیت فرهنگی و نزدیک کردن دلهای کارکنان بسوی خداست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سپس به تشریح نقش روحانیت و رسالت ذاتی آنان در حوزه جنگ نرم پرداخت و مواردی را در این خصوص عنوان کرد.

وی همچنین ضمن تشریح اقدامات انجام شده در خصوص برگزاری دهمین گردهمایی روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآورشد: مقدمات برگزاری این گردهمایی پیشتر با برگزاری همایش های مرتبط درسطح ادارات تابعه صورت گرفته بود که روز گذشته (یکشنبه) روحانیون حاضر در این گردهمایی محضر مبارک رهبر فرزانه انقلاب شرفیاب شدند.

 



تاريخ : 19 / 12 / 1392برچسب:, | 12:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

طبق اعلام قبلی سخنگوی دولت، یارانه نقدی اسفندماه که آخرین یارانه سال ۹۲ و شاید آخرین یارانه نقدی همگانی باشد، فردا ۲۰ اسفند به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع رسای شبکه خبر، آنطور که محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در نشست خبری اخیر خود خبر داده بود، یارانه 45500 تومانی اسفند ماه بناست فردا 20 اسفند و 2 روز زودتر از موعد همیشگی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.
بر اساس اخباری که تا کنون از قول مسئولان دولتی منتشر شده است، دولت بنا دارد فهرست یارانه بگیران را از فروردین یا اردیبهشت سال 93 تغییر دهد و با توزیع فرم جدید خود اظهاری برای دریافت یارانه مجدد ثبت نام کند تا بخشی از مردم در فاز دوم هدفمندی از گرفتن یارانه انصراف دهند.



تاريخ : 19 / 12 / 1392برچسب:, | 12:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی افزود: هر نوع بنزین تولیدی با یک بهای ثابت در جایگاههای سوخت سراسر کشور توزیع می شود و تنها کارمزد جایگاههای سوخت 8 کلانشهر با دیگر شهرهای کشور متفاوت است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به این که سهمیه ای ویژه برای نوروز پیش بینی نشده است، گفت: ذخایر بنزین کشور در شرایط مطلوب قرار دارد.

به گزارش ایسنا، عباس کاظمی با اشاره به تصمیم ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تصریح کرد: امسال سهمیه بنزین ویژه نوروز برای مردم تدارک دیده نشده است، اما ذخیره بنزین کشور هم اکنون در سطح مطلوبی قرار دارد و هیچ نگرانی برای تامین سوخت سفرهای نوروزی نداریم.

وی با بیان این که ذخیره بنزین کشور از سطح یک میلیارد و 600 میلیون لیتر فراتر رفته است، گفت: همه جایگاههای سوخت کشور در تعطیلات نوروزی آماده خدمات رسانی هستند

تکذیب تفاوت قیمت بنزین یورو 4 و معمولی

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی افزود: هر نوع بنزین تولیدی با یک بهای ثابت در جایگاههای سوخت سراسر کشور توزیع می شود و تنها کارمزد جایگاههای سوخت 8 کلانشهر با دیگر شهرهای کشور متفاوت است.

وی با اشاره به طرح افزایش قیمت فرآورده های نفتی با مرغوبیت بیشتر، گفت: این طرح در مورد بنزین یورو 4 نیز اجرا می شود، البته تفاوت قیمت فرآورده های با کیفیت با محصولات معمولی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش به پالایشگاهها پرداخت می شود و مردم پول بیشتری بابت بنزین با استاندارد یورو 4 پرداخت نخواهند کرد.

افزایش 10 میلیون لیتری گازوییل یورو 4

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور گفت: با تکمیل و بهره برداری از واحد تولید گازوییل پالایشگاه شازند روزانه 10 میلیون لیتر از این فرآورده با استاندارد یورو 4 و گوگرد کمتر از 50 جزء در میلیون روانه بازار می شود.

وی اظهار کرد: گازوییل تولیدی پالایشگاه شازند تا پیش از بهره برداری از واحد جدید دارای 10 هزار جزء در میلیون گوگرد بود که هم اکنون گوگرد از این فرآورده جداسازی و معادل روزانه 50 تن آن به صورت جامد به بازار مصرف عرضه می شود

بر اساس این گزارش، پالایشگاه شازند روزانه 16 میلیون لیتر بنزین پاک و 10 میلیون لیتر گازوییل یورو 4 تولید می کند.

 



 
شهید صیاد شیرازی:در تاریکی گمراهی وجود دارد، ولی چراغ خدا و نور هدایت برای آنان که زمینه‌اش را دارند همیشه برقرار است؛ باید مراقب باشیم که کدام راه را انتخاب می‌کنیم و در این راه نماز بهترین وسیله است.

« آن کس که مرا طلب کند، من را می یابد و آن کس که مرا یافت، من را می شناسد و آن کس که مرا شناخت، من را دوست می دارد و آن کس که مرا دوست داشت، به من عشق می ورزد و آن کس که به من عشق ورزید، من نیز به او عشق می ورزم و آن کس که من به او عشق ورزیدم، او را می کشم و آن کس را که من بکشم، خونبهای او بر من واجب است و آن کس که خونبهایش بر من واجب شد، پس خود من خونبهای او می باشم.»

هم نامی تو با علی انگار به عمق جان و عمل گره خورده بود که چنین در

میدان نبرد، دلیر و پر هیبت لرزه بر اندام بی وجود دشمن افکندی و خلوص و

تواضع را در نمازت به زانو در آوردی.

بی شک دشمن نمی دانست پای تو بر زمین است و دستانت با عرش نسبت دارد و چه

کم عمق مسیر آسمانی شدنت را هموار ساخت و تو ای صیاد ققنوس عشق، در

خاکستر جهل اهریمن جاودانه شدی.

تو چه عاشقانه به خدایت عشق ورزیدی و خدا چه عاشقانه خود خونبهای تو شد

عروج تو دردی سرشار را به سینه ی عاشقان و دلدادگان سرازیر کرد

و چه ساده صیاد دلها می شوی

نماهنگ شکوه نیایش به آهنگسازی علیرضا طلیسچی، خوانندگی میثم ابراهیمی و تدوین علیرضا مرادعلی بیگی در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تهیه و تولید شده است.

این نماهنگ از این قسمت قابل مشاهده است

لینک پایگاه خبری ارزشی ها اینجا را کلید کنید

لینک خبرگزاری دفاع مقدس  اینجا را کلید کنید

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: این سازمان در مقایسه با سایر نهادهای مشابه، کمترین آفت را داشته است.


به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دهمین همایش سراسری روحانیان ارتش افزود: تعامل خوبی با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور داریم و روحانیان حاضر در این سازمان در نقاط محروم به عنوان امامان موقت جمعه با ائمه جمعه همکاری دارند.
وی به دستاوردهای این سازمان برای خانواده ارتش اشاره کرد و گفت: در همین خصوص قدم های قابل توجهی در افزایش بصیرت و معرفت کارکنان ارتش برداشته شده است.
آل هاشم با اشاره به اینکه کمترین آفت ها را در سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش داشته ایم در عین حال همه روحانیان فعال در این سازمان را به رعایت ذی طلبگی دعوت کرد.



تاريخ : 19 / 12 / 1392برچسب:, | 12:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فوجيتسو از يک رايانه بدون کيس با مصرف برق بسيار پايين رونمايي کرد.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،رايانه‌هاي روميزي به علت حجيم بودن طرفداران خود را از دست داده اند به همين علت شرکت هاي فعال در عرصه فناوري اطلاعات تلاش مي کنند تا رايانه هاي بدون کيس را جايگزين رايانه‌هاي معمولي روميزي کنند.

 
 
فوجيتسو نيز يک رايانه بدون کيس جديد يا All-In-One با نام Esprimo X923 توليد کرده که مهمترين ويژگي آن مصرف پايين انرژي است.Esprimo X923 با قابليت صرفه جويي در مصرف برق در حالت آماده بکار مصرف برق بسيار پاييني دارد و نياز نيست آن را خاموش کنيد.
 
اين محصول داراي نمايشگر 23 اينچي IPS با رزولوشن 1920 در 1080 است و پردازنده آن بسته به انتخاب کاربر Core i3 يا Core i7 خواهد بود.همچنين حافظه رم اين دستگاه 16 گيگابايت ظرفيت دارد.ظرفيت حافظه اصلي نيز بسته به انتخاب کاربر متغير است.
 



تاريخ : 16 / 12 / 1392برچسب:, | 4:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امام جمعه موقت قزوین:
استاندار قزوین در امور نماز جمعه دخالت نکند

 

 

 

 
 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایلنا: استاندار قزوین گفت: نباید استاندار قزوین در امور نماز جمعه دخالت کند چراکه امور نماز جمعه در حیطه وظایف ایشان نیست و من از موضع خطیب موقت جمعه و امر به معروف و نهی از منکر و از طرف نمازگزاران به استاندار قزوین می‌گویم که حق دخالت در نماز جمعه را ندارید.

به گزارش خبرگزاری"ایلنا" از قزوین؛ حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین در مسجد‌النبی(ص) خطاب به استاندار افزود: اگر شما به عنوان مسئول ارشد دولت به مشکلات و مسائل مردم پرداخته و در خصوص آن‌ها فکری کنید دیگر وقتی نخواهد ماند که در امور نماز جمعه دخالت کرده و از حیطه وظایف خود خارج شوید.

وی با اعلام اینکه البته باید گفت که بخشی از امور نماز جمعه به شما ارتباط پیدا می‌کند که آن هم فراهم‌سازی مصلی نماز جمعه و ایجاد رفاه و آسایش مردم برای اقامه نماز جمعه است، ادامه داد: دخالت در امور نماز جمعه در حیطه وظایف استاندار نیست.

مدرس عالی حوزه علمیه قزوین با تأکید بر اینکه استاندار قزوین حق دخالت در امور نماز جمعه را ندارد، افزود: مسئول ارشد دولت در استان وظیفه دارد برای بیکاران اشتغال ایجاد کرده و مایحتاج مردم را تأمین کند و برای کسانی که فاقد مسکن هستند، مسکن ایجاد کند و معیشت مردم را مد نظر قرار دهد.

امام جمعه موقت قزوین با اظهار اینکه ائمه جمعه وامدار هیچ دولتی نیستند، افزود: اگر مسئولان به آرشیو خطبه‌های نماز جمعه مراجعه کنند متوجه خواهند شد که در هر زمانی که عملکرد دولت‌ها مورد نقد بوده، این نقدها در خطبه‌های نماز جمعه بازگو شده است.

عابدینی با اعلام اینکه اگر کسی بگوید که در دولت احمدی‌نژاد نقدی در خطبه‌های نماز جمعه نشده و امروز دولت مورد نقد واقع می‌شود، بدون سند صحبت کرده و از روی بی‌اطلاعی بوده است، افزود: ائمه جمعه در برابر امور خلافی که در جامعه انجام می‌پذیرد نمی‌توانند سکوت پیشه کنند و آن‌ها را مورد نقد قرار می‌دهند اما هیچگاه نقد را با توهین پاسخ نمی‌دهند و این درست نیست.

وی با اشاره به اینکه من از موضع امر به معروف و نهی از منکر و نماز جمعه صحبت می‌کنم، بیان کرد: آقای استاندار حیطه وظایف شما تأمین آب و نان نیازمندان است، تأمین مسکن، ازدواج جوانان، فراهم آوردن آب و نان نیازمندان و مشکلات درمانی در حیطه وظایف شما است که به آن اهمیت می‌دهید.

شایان ذکر است؛ یک ماه پیش در پی انتقاد حجت الاسلام عابدینی امام جمعه موقت قزوین از عملکرد دولت جدید با واکنش رسمی مرتضی روزبه استاندار قزوین مواجه شد که موجب تجمع یک صدنفری از طرفداران امام جمعه موقت در جلوی استانداری و صدور بیاینه از سوی طرفداران طرفین گردید  و در آن موقع با دخالت آیت اله باریک بین امام جمعه قزوین و نماینده ولی فقیه در استان احساس می شد این موضوع تمام شده است.



تاريخ : 17 / 12 / 1392برچسب:, | 11:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

شبکه یک سیما مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی روز دنیا را برای پخش در نوروز ۹۳ تدارک دیده است.

خبرگزاری فارس: اسامی کامل فیلم‌های شبکه یک در نوروز ۹۳+ساعت پخش

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، شبکه یک سیما پخش فیلم‌های نوروزی خود را از 27 اسفندماه آغاز کرده و تا 16 فروردین ماه سال 93 ادامه خواهد داد.

این فیلم‌ها در ایام نوروز، هر روز ساعت 16 و تکرار آنها ساعت 9:30 روز بعد خواهد بود. همچنین در تعطیلات نوروزی فیلم‌هایی از سینمای ایران هم انتخاب شده‌اند که اسامی آنها هنوز قطعی نشده است.

اسامی فیلم‌ها به شرح زیر است:

-پنجمین روز نبرد (Cinco de Mayo: La Batalla) محصول سال 2013 کشور مکزیک

-حالا می‌بینی (Now you See Me) محصول کشور آمریکا در سال 2013

-فیلم ایرانی 

-تفنگدار تنها () محصول کشور آمریکا در سال 2013

-12 سال بردگی (Years of  a Slave 12) محصول کشور آمریکا در سال 2013

-فیلم ایرانی

-پیشتازان فضا (Star trek into Darkness) محصول کشور آمریکا در سال 2012

-پائولت (Paullet) محصول کشور فرانسه در سال 2013

-فیلم ایرانی

-حمله به وال استریت (Assault in Wall Street)محصول کشور آمریکا در سال 2011

-فراری (The Company you Keep) محصول کشور آمریکا در سال 2012

-فیلم ایرانی

-استاد بزرگ هنگ کنگ (The Grand master) محصول کشور چین در سال 2013

-جک غول کش (Jack the Giant Slayer) محصول کشور آمریکا در سال 2013

-فیلم ایرانی

-دنیای وارونه (Upside Down) محصول کشور کانادا در سال 2012

-نبرد سوداگران (Drug war) محصول کشور چین در سال 2012

-طعم انتقام آمریکا (Dead man down) محصول کشور آمریکا در سال 2013

همچین در کنار فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی فیلم‌های تلویزیونی نیز پخش خواهد شد که اسامی آنها به شرح زیر است:

-یک ماه و ده روز (لجباز) به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی یاسینی

-دنیای آقای سخی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی یاسینی

- 3 میلیون دلار ناقابل به تهیه‌کنندگی جمال شیرمحمدی و کارگردانی علی شیرمحمدی

-دکتر سه سوت به تهیه کنندگی عباس اکبری و کارگردانی کاظم راست گفتار

-شک  به تهیه کنندگی  و کارگردانی پیمان عباسی

-اشیاء از آنچه در آیینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند به کارگردانی نرگس آبیار

-به من نگو قراضه به کارگردانی محسن یوسفی

 



تاريخ : 17 / 12 / 1392برچسب:, | 2:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه میوه مورد نیاز شب عید مردم در استان ذخیره سازی شده است، گفت: توزیع میوه با نرخ مصوب دولتی از 25 اسفند در تمام استان آغاز خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علی اسماعیلی گفت: هزار تن پرتقال و 900 تن سیب برای تنظیم بازار شب عید مردم خریداری و در انبارهای استان ذخیره سازی شده است.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه آغاز توزیع میوه شب عید را از 25 اسفند ماه دانست و تاکید کرد: توزیع میوه ها حداکثر تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: قیمت میوه های شب عید نیز ظرف هفته آینده مشخص خواهد شد.
اسماعیلی تاکید کرد: برای شب عید مرغ منجمد و گوشت قرمز منجمد نیز ذخیره سازی شده تا در صورت نیاز بازار و بالا رفتن قیمت ها توزیع شود.



تاريخ : 17 / 12 / 1392برچسب:, | 2:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پرستاران در لحظات بحرانی خدمات شایانی را به مردم کشور عزیزمان عرضه کرده‌اند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در مراسم روز پرستار که در بیمارستان فجر پایگاه دوم شکاری تبریز و با حضور فرماندهان و مسئولان ارشد این یگان برگزار شد، به اهمیت و ارزش پرستاری در اسلام اشاره کرد و افزود: از زمان پیدایش بشر حرفه مقدس پرستاری در عرصه گیتی نمایان شده و پرستاران در زمان‌های بحرانی مانند بلایای طبیعی و جنگ خدمات شایانی را ارائه کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به آیه‌هایی از قرآن کریم، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید هرکس انسانی را حیات بخشد و مانند پرستاران در احیا و مراقبت از بیمار تلاش کند، مانند آن است که به همه انسانیت خدمت کرده است.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم از پرستاران شاخص پایگاه دوم شکاری تبریز تجلیل شد.



تاريخ : 17 / 12 / 1392برچسب:, | 12:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به منظور تسهیل امور بانکی مشتریان در روزهای پایانی سال، تمامی شعب بانک ملی ایران از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ اسفند ماه جاری به جز روز جمعه ۲۳ اسفند ماه تا ساعت ۱۷ فعالند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛شعب منتخب این بانک در روزهای 29 اسفند 1392، 2،3، 4 و 12 فروردین ماه 1393 از ساعت 9 تا 12 به ارائه خدمات بانکی به مشتریان خواهند پرداخت.

اسامی شعب فعال بانک ملی ایران در تعطیلات پایان سال و نوروز از طریق سایت اینترنتی این بانک قابل مشاهده است.

گفتنی است در صورت نیاز به افزایش زمان فعالیت شعب بانک ملی ایران در 3 روز کاری پایان سال، موضوع بررسی و اعلام عمومی خواهد شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر انقلاب در حكمي حجت الاسلام و المسلمين سيد علي اصغر دستغيب را به توليت حرم حضرت احمد ابن موسي(ع) منصوب كردند 

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در حكمي حجت الاسلام و المسلمين حاج سيد علي اصغر دستغيب را به توليت حرم مطهر حضرت احمد ابن موسي عليهما السلام معروف به شاهچراغ منصوب كردند.
متن حكم رهبر معظم انقلاب به اين شرح است:
بسمه تعالی
جناب حجة‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علی اصغر دستغیب دامت افاضاته
با قدردانی و تشكر از جناب حجة‌الاسلام آقای حاج سید مهدی دستغیب دامت افاضاته كه سالیانی به تولیت حرم مطهّر حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام معروف به شاه‌چراغ مفتخر بودند، جنابعالی را به تولیت امور مجموعه آن بارگاه بلندآستان كه سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام در كشور عزیزمان به شمار میرود منصوب میكنم.
پایگاه معنوی و روحانی آن مرقد تابناك در شیراز همواره مایه‌ی لطف و صفای معنوی در آن خطه‌ی فرزانه‌پرور و قبله‌ی امید و آرامش برای آن مردم عزیز و دیگر ارادتمندان اهل بیت علیهم‌السلام از سراسر كشور بوده و شایسته‌ی اهتمام بیش از پیش است.
از خداوند متعال توفیقات جنابعالی و دیگر دست‌اندركاران آن بارگاه مقدس را مسألت مینمایم.
سيّد علي خامنه‌اي

 



تاريخ : 17 / 12 / 1392برچسب:, | 12:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

دکتر رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان شناخته شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از مهر، Web of knowledge سایت یک مرجع معتبر علمی بین المللی Essential Science Indicators است که هر دوماه یکبار اطلاعات آن روزآمد می‌شود.

این سایت همه ساله با ارزیابی و بررسی تحقیقات انجام شده و مقالات علمی منتشر شده از سوی دانشمندان کشورهای مختلف دنیا و امتیازدهی به سطح علمی و فعالیت آنان ، دانشمندان برتر جهان را انتخاب و معرفی می کند.

این مرجع علمی که دانشمندان فعال در علوم پزشکی را در فاصله ده ‌ساله شناسایی می کند ، نام دکتر رسول دیناروند دانشمند برجسته ایرانی را بر اساس نتایج فوریه 2014 نظام رتبه‌بندی بین المللی  ESI جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار داده است.

 

دکتر رسول دیناروند
 

سوابق علمی دکتر دیناروند:

دکترای عمومی داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1367-MSc از دپارتمان داروسازی دانشگاه منچستر انگلستان در سال 1369-PhD از دپارتمان داروسازی دانشگاه منچستر انگلستان در سال 1373- عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال 1369 تاکنون بوده و سمت هایی چون استاد فارماسیوتیکس دانشگاه علوم پزشکی تهران، ریاست دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و ریاست مرکز تحقیقات نانوفناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران را در کارنامه خود داشته است.

وی همچنین پژوهش هایی نیزدر زمینه های نانومدیسین، سامانه های داروسازی پلیمری ، سیاست، مدیریت و اقتصاد دارو انجام داده و انتشاراتی نیز داشته است که عبارتند از سه جلد کتاب، دوفصل کتاب در انتشارات بین المللی، بیش از 160 مقاله معتبر بین المللی، ثبت بیش از 10 اختراع داخلی، ثبت 4 پتنت بین المللی (US patetnt).

معیار ورود به فهرست دانشمندان یک درصد برتر در هر گرایش علمی، کسب تعداد معین ارجاع به مقالات منتشر شده در پایگاه اطلاعات علمی Web of science براساس آستانه های مشخص شده برای هر گرایش علمی است.

 



تاريخ : 17 / 12 / 1392برچسب:, | 11:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

WinPDFEditor از نرم افزارهای ویندوز است که به کاربر اجازه می دهد تا اسناد پی دی اف خود را ویرایش و اصلاح کرد مانند اضافه کردن،قرار دادن تصاویر،از بین بردن محتوای ناخواسته،رسم خطوط و چرخش صفحات.با این نرم افزار می توان علاوه بر این اصلاحات فونت،اندازه و رنگ را تغییر داد.WinPDFEditor به طور دائم می تواند تغییرات را ذخیره کند.

ابزار ها:اضافه کردن متن، اضافه کردن تصویر، قلم، قلم مو، پاک کن، خط، مستطیل، بیضی، انتخاب رنگ، کپی به تمام صفحه، چرخش صفحه، انتخاب فونت و انتخاب وزن خط.

دانلود



تاريخ : 17 / 12 / 1392برچسب:, | 11:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

آهنگساز:علیرضاطلیسچی،خواننده: میثم ابراهیمی،تدوین: علیرضا مرادعلی بیگی،

تهیه شده در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش انتشارقسمتی از مصاحبه ی شهیدصیادشیرازی درموردنماز

ازاینجاتادرکعبه ،یک سنگر دیگه بیشتر نیست،چه درهایی که کوبیدیم،بفهمیم هردری درنیست،



تاريخ : 17 / 12 / 1392برچسب:, | 11:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

اکبر عبدی" و "نیما شاهرخ شاهی" هر کدام با ۶ فیلم، پرکارترین بازیگران سال ۹۲ به حساب می آیند گرچه باید از این دو، عبدی را پرکارتر به حساب بیاوریم چون او در این ۶ فیلم، در نقش های اصلی بازی کرد در حالی که شاهرخ شاهی، در نقش‌های فرعی.

گروه فرهنگی مشرق - آمار گرفتن از پرکارترین های یک سال سینمایی، جزو فانتزی ‌های آمار سینمایی هر سال است. در سال 92، با احتساب فیلم های نوروزی که از امروز به روی پرده می روند، 62 فیلم سینمایی اکران شد که از این میان تعدادی بازیگر مرد و زن، مدیر فیلمبرداری، تهیه کننده، تدوینگر و اهنگساز در چند پروژه کار کرده اند و به نوعی پرکارترین های سینمای ایران در سال 92 به حساب می آیند  
 
پرکارترین بازیگران مرد

 

"اکبر عبدی" و "نیما شاهرخ شاهی" هر کدام با 6 فیلم، پرکارترین بازیگران سال 92 به حساب می آیند گرچه باید از این دو، عبدی را پرکارتر به حساب بیاوریم چون او در این 6 فیلم، در نقش های اصلی بازی کرد در حالی که شاهرخ شاهی، عموما در نقش های فرعی فیلم ها به ایفای نقش پرداخت.
با هم آمار پرکارترین بازیگران مرد سال 92 سینمای ایران را از نظر می گذرانیم :
 
بازیگران 6 فیلمه
 در سال 92، 2 بازیگر در 6 فیلم به ایفای نقش پرداختند :
 "اکبر عبدی" با فیلم های رسوایی، تلفن همراه آقای رئیس جمهور، یکی برای همه، جابه جا، عمیلات مهد کودک و معراجی ها
"نیما شاهرخ شاهی" با فیلم های تلفن همراه رئیس جمهور، آقای الف، خودزنی، زن - مرد - زندگی، سگ های پوشالی و معراجی ها
 
بازیگران مرد 5 فیلمه
 در سال 92، 2 بازیگر در 5 فیلم به ایفای نقش پرداختند :
 "مصطفی زمانی" با فیلم های ملکه، جیب بر خیابان جنوبی، برلین 7- ، بوی گندم و خط ویژه
"مجید مشیری" با فیلم های رسوایی، بیتابی بیتا، یکی برای همه، هیس دخترها فریاد نمی زنند و معراجی ها
 
بازیگران مرد 4 فیلمه
 در سال 92، 5 بازیگر در 4 فیلم به ایفای نقش پرداختند :
 "محمدرضا شریفی نیا" با فیلم های رسوایی، تهران 1500، خودزنی و معراجی ها
"آتیلا پسیانی" با فیلم های تلفن همراه رئیس جمهور، خودزنی، پل چوبی و نازنین
"مهران رجبی" با فیلم های جا به جا، آقای الف، گهواره ای برای مادر و معراجی ها
"امید روحانی" با فیلم های قاعده تصادف، ابرهای ارغوانی، پل چوبی و گناهکاران
"هومن برق نورد" با فیلم های ملکه، برف روی کاج ها، جیب بر خیابان جنوبی و گناهکاران
 
بازیگران مرد 3 فیلمه
 در سال 92، 10 بازیگر در 3 فیلم به ایفای نقش پرداختند :
 "مهدی هاشمی" با فیلم های رژیم طلایی، تلفن همراه رئیس جمهور و فرزند چهارم
"حامد بهداد" با فیلم های چه خوبه که برگشتی بیتابی بیتا و فرزند چهارم
"رضا عطاران" با فیلم های چه خوبه که برگشتی، دهلیز و طبقه حساس
"محمدرضا فروتن" با فیلم های هیچ کجا، هیچ کس، چارسو و طبقه حساس
"بابک حمیدیان" با فیلم های هیس دخترها فریاد نمی زنند، چ و با دیگران
"صابر ابر" با فیلم های هیچ کجا، هیچ کس، برف روی کاج ها و آسمان زرد کم عمق
"همایون ارشادی" با فیلم های چه خوبه که برگشتی، ملکه و گناهکاران
"حمیدرضا آذرنگ" با فیلم های ملکه، آسمان زرد کم عمق و با دیگران
"سروش صحت" با فیلم های قاعده تصادف، اکباتان و عملیات مهدکودک
"کامران تفتی" با فیلم های رسوایی، گلوگاه و معراجی ها
 
بازیگران مرد 2 فیلمه
 در سال 92، 23 بازیگر در 2 فیلم به ایفای نقش پرداختند :
 "حمید فرخ نژاد" با فیلم های بشارت به یک شهروند هزاره سوم و استرداد
"شهاب حسینی" با فیلم های حوض نقاشی و هیس دخترها فریاد نمی زنند
"مهران مدیری" با فیلم های تهران 1500 و پل چوبی
"بهرام رادان" با فیلم های تهران 1500 و پل چوبی
"امین حیایی" با فیلم های رژیم طلایی و خودزنی
"فرهاد اصلانی با فیلم های پل چوبی و به خاطر پونه
"امیر جعفری" با فیلم های قاعده تصادف و جیب بر خیابان جنوبی
"پژمان بازغی" با فیلم های نازنین و دو ساعت بعد مهرآباد
"رضا رویگری" با فیلم های گناهکاران و معراجی ها
"محمود پاک نیت" با فیلم های ترنج و پنجشنبه آخر ماه
"محمدرضا داوودنژاد" با فیلم های ترنج و کلاس هنرپیشگی
"فتحعلی اویسی" با فیلم های بازنشسته ها و سه نفر روی یک خط
"حمید لولایی" با فیلم های جا به جا و معراجی ها
"مهران غفوریان" با فیلم های جا به جا و سه نفر روی یک خط
"حسین محجوب" با فیلم های ترنج و با دیگران
"احمد نجفی" با فیلم های فیلادلفی و یک مرد - یک شهر
"مهرداد ضیایی" با فیلم های یکی برای همه و معراجی ها
"هومن سیدی" با فیلم های آزادراه و خط ویژه
"حسام نواب صفوی" با فیلم های تهران 1500 و عملیات مهدکودک
"برزو ارجمند" با فیلم های پل چوبی و معراجی ها
"میلاد کی مرام" با فیلم های ملکه و خط ویژه
"امیرحسین آرمان" با فیلم های بشارت به یک شهروند هزاره سوم و نازنین
"امیر نوری" با فیلم های رسوایی و معراجی ها
 
 
پرکارترین بازیگران زن
 
امسال بازیگران زن فروغ کمتری نسبت به مردان داشتند به گونه ای که پرکارترین بازیگران زن که دو نفر هستند، تنها در 4 فیلم بازی کرده اند.با هم پرکارترین بازیگران زن امسال را مرور می کنیم :
 
بازیگران زن 4 فیلمه
 در سال 92، 2 بازیگر در 4 فیلم به ایفای نقش پرداختند :
 "مهناز افشار" با فیلم های چه خوبه که برگشتی، برف روی کاج ها، هیچ کجا – هیچ کس و پل چوبی
"هانیه توسلی" با فیلم های به خاطر پونه، دهلیز، ابرهای ارغوانی و خط ویژه
 
بازیگران زن 3 فیلمه
 در سال 92، 6 بازیگر در 3 فیلم به ایفای نقش پرداختند :
 "مریلا زارعی" با فیلم های رژیم طلایی، هیس دخترها فریاد نمی زنند و چ
"هدیه تهرانی" با تهران 1500 و پل چوبی
"بهناز جعفری" با فیلم های تلفن همراه رئیس جمهور، ابرهای ارغوانی و جیب بر خیابان جنوبی
"سحر قریشی" با فیلم های اکباتان، زن – مرد – زندگی و نازنین
"لیلا اوتادی" با فیلم های آقای الف، زن – مرد – زندگی و سگ های پوشالی
"خاطره اسدی" با فیلم های بشارت به یک شهروند هزاره سوم،  578 روز انتظار و سر به مهر
 
بازیگران زن 2 فیلمه
 در سال 92، 13 بازیگر در 2 فیلم به ایفای نقش پرداختند :
 "رویا تیموریان" با فیلم های چه خوبه که برگشتی و ابرهای ارغوانی
"نیکی کریمی" با فیلم های تلفن همراه رئیس جمهور و بشارت به یک شهروند هزاره سوم
"الناز شاکردوست" با فیلم های رسوایی و بوی گندم
"پانته آ بهرام" با فیلم های روز روشن و طبقه حساس
"هنگامه قاضیانی" با فیلم های بشارت به یک شهروند هزاره سوم و با دیگران
"رقیه چهره آزاد" با فیلم های جا به جا و دهلیز
"نیوشا ضیغمی" با فیلم های یکی برای همه و چارسو
"شیرین یزدانبخش" با فیلم های برف روی کاج ها و ابرهای ارغوانی
"بهنوش بختیاری" با فیلم های عملیات مهدکودک و سه نفر روی یک خط
"شبنم قلی خانی" با فیلم های بزرگمرد کوچک و پنجشنبه آخر ماه
"بهاره کیان افشار" با فیلم های "هیچ کجا – هیچ کس و گناهکاران
"الهه حصاری" با فیلم های قاعده تصادف و بیتابی بیتا
"شهره قمر" با فیلم های دل بی قرار و زبان مادری
 
 
پرکارترین آهنگسازان
 
پرکارترین آهنگساز سینمایی سال 92، "بهزاد عبدی" است.او با آهنگسازی 6 فیلم بزرگمرد کوچک، دهلیز، زبان مادری، هیچ کجا – هیچ کس، سگ های پوشالی و چ، در صدر پرکارترین آهنگسازان سال قرار دارد.
 
دیگر آهنگسازان پرکار سال 92 عبارتند از :
از میان 62 فیلم اکران شده سال 92، موسیقی متن 23 فیلم بر عهده 8 نفر بوده است.39 فیلم دیگر، یا آهنگساز نداشته اند و از آهنگ های انتخابی استفاده کرده اند و یا آهنگسازان دیگری، کار موسیقی متن آن فیلم ها را انجام داده اند.
 
آهنگسازان 4 فیلمه
 در سال 92، 2 آهنگساز با 4 فیلم حضور دارند :
 "کارن همایونفر" با فیلم های برف روی کاج ها، ابرهای ارغوانی، پل چوبی و هیس دخترها فریاد نمی زنند
"ستار اورکی" با فیلم های خودزنی، اکباتان، دربند و استرداد
 
آهنگسازان 3 فیلمه
 در سال 92، 3 آهنگساز با 3 فیلم حضور دارند :
 "ناصر چشم آذر" با فیلم های دل بی قرار، جا به جا و عملیات مهدکودک
"فردین خلعتبری" با فیلم های بشارت به یک شهروند هزاره سوم، تنهای تنهای تنها و گناهکاران
"پیمان یزدانیان" با فیلم های گهواره ای برای مادر، جیب بر خیابان جنوبی و طبقه حساس
 
آهنگسازان 2 فیلمه
 در سال 92، 3 آهنگساز با 2 فیلم حضور دارند :
 "حسین علیزاده" با فیلم های ملکه و آسمان زرد کم عمق
"آرمان موسی پور" با فیلم های خاک و مرجان و خط ویژه
"یحیی سپری شکیب" با فیلم های کلاس هنرپیشگی و یکی برای همه
 
 
پرکارترین تدوینگران
 

از میان 62 فیلم اکران شده در سال 92، تدوین 33 فیلم، توسط 12 نفر انجام شده است و تدوین 29 فیلم دیگر را نیز 29 تدوینگر دیگر انجام داده اند.
در ادامه، مروری خواهیم داشت بر تدوینگران پرکار سینمای ایران در سال 92 :
 
تدوینگران 5 فیلمه
 در سال 92، 2 تدوینگر با 5 فیلم حضور دارند :
 "مستانه مهاجر" با فیلم های رژیم طلایی، گهواره ای برای مادر، خاک و مرجان، نازنین و دو ساعت بعد مهرآباد
"بهرام دهقانی" با فیلم های پل چوبی، تنهای تنهای تنها، استرداد، آسمان زرد کم عمق و گناهکاران
 
تدوینگر 4 فیلمه
 درسال 92، تنها "حسین زندباف" با فیلم های تلفن همراه رئیس جمهور، آزادراه، زبان مادری و سگ های پوشالی، تدوینگر 4 فیلمه محسوب می شود.
 
تدوینگر 3 فیلمه
 در سال 92، تنها "محمدرضا موئینی" با فیلم های حوض نقاشی، هیچ کجا – هیچ کس و جیب بر خیابان جنوبی، تدوینگر 3 فیلمه محسوب می شود.
 
تدوینگران 2 فیلمه
 در سال 92، 8 تدوینگر با 2 فیلم حضور دارند :
 "حسن ایوبی" با فیلم های خودزنی و عملیات مهدکودک
"هائده صفی یاری" با فیلم های چه خوبه که برگشتی و هیس دخترها فریاد نمی زنند
"سپیده عبدالوهاب" با فیلم های برف روی کاج ها و خسته نباشید
"مصطفی خرقه پوش" با فیلم های برلین 7- و طبقه حساس
"کاوه ایمانی" با فیلم های یکی برای همه و دل بی قرار
"سید میثم هاشم زاده" با فیلم های رسوایی و معراجی ها
"امیر ادیب پرور" با فیلم های زن – مرد – زندگی و به خاطر پونه
"خشایار موحدیان" و "سودابه سعیدنیا" مشترکا با فیلم های اکباتان و سر به مهر
 
پرکارترین فیلمبرداران
 

در سال 92، 27 فیلم از 62 فیلم اکران شده، توسط 12 مدیر فیلمبردرای انجام شده اند و 35 فیلم دیگر توسط 35 فیلمبردار دیگر انجام شده اند.
 
پرکارترین مدیران فیلمبرداری سال عبارتند از :
فیلمبرداران 3 فیلمه
 در سال 92، 3 مدیر فیلمبرداری با 3 فیلم حضور دارند :
 "محمود کلاری" با فیلم های برف روی کاج ها، گذشته و استرداد
"فرشاد گل سفیدی" با فیلم های رسوایی، زن – مرد – زندگی و معراجی ها
"مهدی جعفری" با فیلم های دهلیز، به خاطر پونه و خط ویژه
 
فیلمبرداران 2 فیلمه
 در سال 92، 9 مدیر فیلمبرداری با 2 فیلم حضور دارند :
 
"علیرضا زرین دست" با فیلم های تلفن همراه رئیس جمهور و ملکه
"هومن بهمنش" با فیلم های دربند و گناهکاران
"محمدرضا سکوت" با فیلم های روز روشن و بوی گندم
"روزبه رایگا" با فیلم های سر به مهر و با دیگران
"حسین جعفریان" با فیلم های هیچ کجا – هیچ کس و چ
"محمد احمدی" با فیلم های گهواره ای برای مادر و دو ساعت بعد مهرآباد
"سیدمحسن جاهد" با فیلم های عملیات مهدکودک و اکباتان
"احمد احمدی" با فیلم های رژیم طلایی و نازنین
"حسن پویا" با فیلم های دل بی قرار و زبان مادری
 
پرکارترین تهیه کنندگان
 

پرکارترین تهیه کنندگان سال 92، 7 نفر هستند که هر کدام از آنها 2 فیلم را تولید کرده اند.تهیه کنندگان پرکار سال 92 عبارتند از :
 
"محسن علی اکبری" با فیلم های تلفن همراه رئیس جمهور و استرداد
"عبدالله علیخانی" و "حسین فرحبخش" با فیلم های رژیم طلایی و نازنین
"علی سرتیپی" با فیلم های جیب بر خیابان جنوبی و پل چوبی
"امیر سماواتی" با فیلم های دربند و با دیگران
"داریوش بابائیان" با فیلم های به خاطر پونه و بوی گندم
"رویا شریف" با فیلم های اکباتان و عملیات مهدکودک
"محمد احمدی" با فیلم های گهواره ای برای مادر و دو ساعت بعد مهرآباد



تاريخ : 14 / 12 / 1392برچسب:, | 8:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در کنار تمام خواص تغذیه‌ای که دارد، این سالاد می‌تواند برای افرادی که نمی‌توانند غذاها را به سادگی هضم کنند و نفخ یکی از مشکلات گوارشی آن‌‌ها به سبب می‌آید، دردسرساز شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازآفتاب: یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهند نداشتن آگاهی در مورد چگونگی سرو کردن دسرها و سالادها کنار غذا باعث "مشکلات گوارشی" زیادی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سالاد شیرازی یکی از محبوب‌ترین سالادهای ایرانی است که متشکیل از خیار و گوجه فرنگی و پیاز به همراه چاشنی‌هایی است.

در کنار تمام خواص تغذیه‌ای که دارد، این سالاد می‌تواند برای افرادی که نمی‌توانند غذاها را به سادگی هضم کنند و نفخ یکی از مشکلات گوارشی آن‌‌ها به سبب می‌آید، دردسرساز شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند سالاد شیرازی که از سبزیجات متعدد تشکیل شده است می‌‌تواند روده‌ها را با مشکلات زیادی روبرو کند و بهتر است آن را به تنهایی مصرف کرد و خوردن آن همراه با غذا و یا سالاد می‌تواند باعث ایجاد اختلال در هضم غذاهای سنگین مانند برنج و "غذاهای نشاسته‌ای" شود.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند که سالاد شیرازی را نباید با چاشنی‌های ترش مصرف کرد و چاشنی‌هایی با طعم معتدل بهترین انتخاب هنگام مصرف سالاد شیرازی است.



تاريخ : 14 / 12 / 1392برچسب:, | 8:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی هشدار داد: هموطنان پیغام های حساس و محرمانه خود را تا حد امکان روی تلفن‌های منشی دار نگهداری نکنند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی صبح امروز با اعلام این خبر گفت: با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و حرکت رو به جلوی آن، شاهد مزایای آن در زندگی روزمره هستیم اما این پیشرفت‌ها، آسیب‌ها و معایبی را نیز با خود به همراه دارند.
وی افزود: یکی از این تکنولوژی‌ها که روزانه شاهد ورود تنوع زیادی در بازار عرضه آن هستیم، تلفن‌های ثابت است. نسل جدید تلفن‌های ثابت دارای تکنولوژی ضبط صدا و یا در اصطلاح رایج دارای پیغام‌گیر هستند.
رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: در این تلفن‌ها برنامه‌ای تنظیم شده که شما در زمانی که در منزل حضور ندارید، می‌توانید از طریق یک تلفن دیگر با شماره منزل خود تماس گرفته و بعد از شنیدن صدای بوق کد تلفن خود را وارد و پس از برقراری ارتباط قادر به شنیدن تماس‌های ضبط شده خود باشید.
وی همچنین بیان داشت: بسیاری از هموطنان پس از خرید دستگاه‌های تلفن مجهز به سیستم منشی‌دار به دفترچه راهنمای آن توجهی ندارند و پیغام‌های شخصی و محرمانه و خصوصی خود را روی آن ذخیره می‌کنند و به این نکته دقت ندارند که در صورت عدم مراقبت صحیح از برخی تنظیمات می‌توانند شرایطی را برای سودجویان میسر سازند.
این مقام انتظامی تاکید کرد: تغییر ندادن رمز پیش فرض این گونه تلفن‌ها و توجه نکردن به این موضوع که اشخاص سودجو می‌توانند با وارد کردن این کد پیش فرض وارد سیستم شده و از آن بهره‌برداری کنند، یک آسیب جدی است.
رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی در پایان هشدار داد: هموطنان پیغام های حساس و محرمانه خود را تا حد امکان روی چنین تلفن‌هایی نگهداری نکنند و حتما پس از خرید و راه‌اندازی آن رمز پیش فرض را تغییر دهید.