تاريخ : 3 / 6 / 1392برچسب:, | 1:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: بر اثر رعایت نکردن نکات ایمنی هنگام کار با وسایل برقی (ماشین لباسشویی) خانمی 42 ساله در شهر کهک قم جان خود را از دست داد.

 مهدی فراهانی با اشاره به حوادث شاخص 24 ساعت گذشته بیان داشت: بر اثر رعایت نکردن نکات ایمنی هنگام کار با وسایل برقی (ماشین لباسشویی) خانمی 42 ساله در شهر کهک جان خود را از دست داد.

وی همچنین به تماس مردمی مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی زانتیا در محور قم ـ سلفچگان اشاره و ابراز کرد: اورژانس 115 پس از دریافت گزارش این حادثه دو دستگاه آمبولانس را به محل حادثه اعزام کرد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم بیان کرد: در این حادثه یک مرد 50 ساله به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت کرد و دو نفر دیگر نیز مصدوم شدند که پس از انجام اقدامات اولیه درمانی مجروحان برای تکمیل مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

فراهانی همچنین از وقوع حادثه دیگری در کمربندی امام علی (ع) خبر داد و بیان کرد: بر اثر تصادف عابر پیاده و کامیون یک مرد حدود 45 ساله در دم جان سپرد.



تاريخ : 29 / 5 / 1392برچسب:, | 8:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

مسافران یک شناور که در لنگرگاه بندر شهید حقانی به علت نقص فنی دچار مشکل شده بود، با حضور به موقع تیم تجسس و نجات اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از وضعیت اضطرار خارج و در سلامت کامل به ساحل رسیدند.

خبرگزاری فارس: خروج 84 سرنشین شناور مسافربری از وضعیت اضطرار در آبهای بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در خصوص جزئیات این حادثه گفت: شناور ایران زمین حامل 84 مسافر که از بندرعباس به سمت بندر شهید ذاکری قشم در حرکت بود، در دو مایلی بندر شهید حقانی به علت نقص فنی در وضعیت اضطرار قرار گرفت.

مهدی نوفرستی ادامه داد: پس از وصول خبر حادثه با هماهنگی مرکز جستجو نجات دریایی بندرعباس، شناورهای ناجی 12 و مسافری شاهین متعلق به تعاونی قایقرانان قشم به محل حادثه اعزام و با اقدام به موقع آنها، شناور حادثه‌دیده در بندر مسافری شهید حقانی پهلو گرفت.

این مسئول عنوان کرد: با حضور به موقع تیم تجسس و نجات 84 سرنشین این شناور با صحت و سلامت کامل در بندر شهید حقانی پیاده شدند.



تاريخ : 25 / 5 / 1392برچسب:, | 11:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فردي که پس از يک فقره قتل در استان قم به مدت 9 سال از دست ماموران متواري بود، در نهايت در يک جنگ تن به تن با رئيس کلانتري مغلوب شد.

به گزارش عقاب نیوز به نقل از خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ روز گذشته يک قاتل فراري در يک تعقيب و گريز پليسي و در يک درگيري تن به تن با رئيس کلانتري دستگير شد.

محسن.ع معروف به محسن رنگي که از اراذل و اوباش به نام جنوب غرب و جنوب تهران است و به اتهام قتل در استان قم، تهيه و توزيع شيشه، آزار دختران و آدم ربايي، حدود 9 سال در استان ها و شهرستان ‌هاي ايران از دست پليس فراري بوده، چند روز پيش با شليک گلوله حضورش مجددش را در منطقه يافت‌آباد اعلام کرد.



ادامه مطلب
تاريخ : 16 / 5 / 1392برچسب:سیل,جیرفت,عقاب نیوز, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بارش ناگهانی باران و احداث سیل بند غیر اصولی در شهر جیرفت خانه و زندگی دو هزار جیرفتی را به زیر آب برد این درحالیست که عدم هشدار نسبت به بروز این سیلاب و همچنین روند نامطلوب امدادرسانی برای اسکان موقت به سیل زدگان مشکلاتی را برای این افراد به همراه داشته است.

مهر نوشت: بر اثر بارش باران سیل آسا آن هم در دمای بالای 50 درجه، عصر روز سه شنبه پانزدهم مردادماه در شهرستان جیرفت خسارات زیادی به تاسیسات آب،برق و منازل مسکونی واردشد.

بر اساس این خبر، بارش شدید باران به همراه باد و رعد و برق علاوه بر آبگرفتگی شدید معابر عمومی و جاری شدن سیل 500 خانوار در شهرک حسین آباد جیرفت غرق در گل و لای شدند.



تاريخ : 2 / 5 / 1392برچسب:زمین,لرزه,تهران,عقاب نیوز, | 8:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زمين لرزه ای به بزرگی 3.2 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) "پيشوا" تهران را لرزاند.

پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران؛ زمان این زمین لرزه را ساعت ۰۴:۳۴:۰۵.۳با قدرت 3.2 ریشتر در"پيشوا" تهران ثبت شده است.

 
تاريخ وقوع زلزله:

چهارشنبه، 2 مرداد 1392 در 04:34:05
(وقت محلي -تهران)

2013-07-24 00:04:05
 (UTC)

بزرگي زلزله:

۳.۲

نوع بزرگي:

MN

موقعيت رومركز زلزله: ۳۵.۲۶ شمالي و ۵۱.۸۳ شرقي
عمق: ۱۹ كيلومتر
عدم قطعيت مكاني: ۱.۷۴+/- كيلومتر در جهت شمالي - جنوبي
۲.۲۲+/-  كيلومتر  در جهت شرقي - غربي
منطقه:

استان تهران

فاصله‌ها:

12 كيلومتري پيشوا، تهران
15 كيلومتري جواد آباد، تهران
18 كيلومتري ورامين، تهران
61 كيلومتري تهران، تهران

منبع:

موسسه ژئوفيزيك، دانشگاه تهران



تاريخ : 21 / 4 / 1392برچسب:شام,مرگبار,بندرعباس,عقاب نیوز, | 9:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :
یک خانواده 10نفره ساکن بندرعباس اواسط هفته جاری با خوردن غذایی، دچار نوعی بیماری شده و با مراجعه دیرهنگام به بیمارستان، متأسفانه تاکنون سه نفر از اعضای این خانواده فوت شده‌اند و شش نفر دیگر تحت درمان هستند.
 
دکتر فاطمه نوروزیان در گفت‌وگو با ایسنا، در این خصوص اظهار کرد: در جلسه‌ای که به منظور بررسی علت این موضوع با حضور برخی مسئولان برگزار شد، مطرح گردید که علت ماجرا به مسمومیت نزدیک نیست.
 
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه یک دختر 21ساله پس از صرف شام و با گذشت مدت زمانی جان خود را از دست داده است، اضافه کرد: همچنین یک کودک 15ماهه نیز در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده و یک کودک دیگر نیز در بیمارستان کودکان بندرعباس بستری است.
 
وی با اشاره به اینکه همچنین یک مرد 30ساله نیز جان خود را از دست داده و شمار فوت شدگان تاکنون به سه نفر رسیده است، خاطرنشان کرد: شش نفر باقیمانده همچنان تحت نظر پزشکان در بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس بستری هستند.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هویت عامل انتحاری منطقه انتظامی چابهار شناسایی شد.

به گزارش تسنیم، هویت عامل انتحاری منطقه انتظامی چابهار به نام ملک جوگزی تبعه پاکستان شناسایی شد.

روز سه‌شنبه این هفته یک عامل انتحاری که قصد ورود به ستاد انتظامی چابهار را داشت پس از شناسایی توسط دژبان درب ورودی اقدام به انفجار نارنجک دستی کرده و به هلاکت رسید.

عامل انتحاری که به سلاح کلت کمری و کمربند انفجاری و همچنین نارنجک مجهز بود، قبل از ورود به داخل مرکز انتظامی در مقابل درب ورودی شناسایی و مورد هدف گلوله قرار گرفت.

این عامل انتحاری پس از اینکه متوجه شناسایی مأموران انتظامی شد، مبادرت به تیراندازی به طرف یکی از نگهبانان دژبان درب ورودی می‌کند که در اثر این تیراندازی، یکی از سربازان زخمی‌ می‌شود.

این حادثه هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشت.



تاريخ : 11 / 4 / 1392برچسب:زلزله,رویدر,هرمزگان,ایران,عقاب نیوز, | 4:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زلزله‌ای به بزرگی 5 در مقیاس امواج درونی زمین، «رویدر» استان هرمزگان را لرزاند.
 
به گزارش ایسنا، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت وقوع این زمین‌لرزه را 15:48:34 ثانیه ثبت کردند.
 
زمین‌لرزه امروز «رویدر» که در عمق 18 کیلومتری زمین رخ داد، با مختصات 55.06 درجه طول شرقی و 27.27 درجه عرض شمالی ثبت شده است.
 
این زمین لرزه در 42 کیلومتری رویدر، 63 کیلومتری بندر خمیر و 70 کیلومتری بستک از استان هرمزگان رخ داده است.
 
همچنین زمین لرزه دیگری با قدرت 3.2 در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت 11:56:36 ثانیه در عمق 29 کیلومتری زمین در این منطقه ثبت شده است.



تاريخ : 2 / 4 / 1392برچسب:زلزله,فیروزکوه,تهران,urhf kd,c, | 6:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 
رئيس مديريت بحران استان تهران با اشاره به وقوع ۷ زمين لرزه خفيف در فيروزكوه اعلام كرد: استان تهران براي وقوع بلاياي طبيعي و به ويژه زلزله آمادگي كامل دارد.
 
ساعت ۱۰ و ۲۷ دقيقه روز گذشته زلزله اي به بزرگي ۳.۹ دهم ريشتر منطقه فيروزكوه تهران را لرزاند. هر چند اين زمين لرزه براي ساكنان اين منطقه زلزله خيز محسوس نبود ولي ۶ پس لرزه بزرگ و كوچك كمي اين منطقه را حساس كرده است.
 
اعلايي مدير بحران استان تهران مي گويد: با توجه به زلزله خيز بودن فيروزكوه هميشه دستگاههاي عضو مديريت بحران اعم از اورژانس و هلال احمر در حال آماده باش هستند و هيچ مشكلي نيست و مردم نگران نباشند.
 
محمود مظفر رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر هم در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام كرد: نيروهاي عملياتي در حال آماده باش هستند و در آن منطقه مشكلي نداريم.



تاريخ : 18 / 3 / 1392برچسب:, | 4:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زني که با همکاري مردي که به او قول ازدواج داده بود شوهرش را کشته بود، توسط پليس آگاهي شهرستان مرودشت شناسايي و در کمتر از 24 ساعت دستگير شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ ماموران فرماندهی انتظامی بخش زرقان شیراز، جسد فردی را در کانال آب در یکی از روستاهای اطراف این بخش کشف کردند.
 
با توجه به این که مقتول ساکن شهرستان مرودشت بود، پرونده برای رسیدگی بیشتر به پلیس آگاهی این شهرستان ارسال شد.
 
موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و در تحقیقات اولیه مشخص شد مقتول با همسرش اختلاف داشته‌اند.
 
همسر مقتول دستگیر و در تحقیقات به قتل همسرش با همکاری فرد دیگری که به او قول ازدواج داده بود اعتراف کرد. 

 
با تلاش ماموران همدست قاتل نیز که متواری شده بود، دستگیر و در تحقیقات اظهار کرد که مقتول فردی معتاد بوده و برای این که با همسر وی ازدواج کنم نقشه قتل شوهرش را طراحی و او را به قتل رساندیم.
 
در این مورد پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: حادثه تروریستی عراق 14 شهید به دنبال داشت که این شهدا امروز به ایران منتقل می‌شوند.

خبرگزاری فارس: شهدای حادثه تروریستی عراق امروز به ایران منتقل می‌شوند / انتقال تمام مجروحان به مراکز درمانی ایران

عادل شفیعی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: در حادثه تروریستی که در عراق اتفاق افتاد 43 نفر از هموطنانمان مجروح و 14 نفر به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه مجروحان به داخل مرز ایران انتقال داده شده‌اند، اظهار داشت: این افراد توسط نیروهای هلال‌احمر و فوریت‌های پزشکی به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.

وی تصریح‌ کرد: قرار شده شهدا امروز در مرز تحویل داده شوند و کسی در عراق بستری نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه بیان داشت: هیچکدام از مجروحان در عراق بستری نشده‌اند و 20 نفر از مجروحان به صورت سرپایی در قصر شیرین مداوا شدند و هم‌اکنون 23 نفر در بیمارستان‌های امام رضا(ع) و طالقانی کرمانشاه و امام خمینی(ره) اسلام‌آباد غرب بستری شده‌اند.

شفیعی زائران این کاروان را که با حادثه تروریستی در عراق مواجه شدند از استان‌های کرمانشاه و همدان اعلام کرد و گفت: احتمالاً تعدادی از شهدا و مجروحان کرمانشاهی هستند.

 این کاروان هدف حمله انتحاری یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی شهرک المقدادیه قرار گرفت.



تاريخ : 18 / 3 / 1392برچسب:, | 5:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زلزله اي به بزرگي 3.4 ريشتر تسوج واقع در استان آذربايجان شرقي را لرزاند.
به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از موسسه ژئو فيزيک دانشگاه تهران اين زلزله ساعت 14:08 تسوج را لرزاند.

تاريخ وقوع زلزله:

شنبه، 18 خرداد 1392 در 14:08:05
(وقت محلي - تهران)

2013-06-08 09:38:05
 (UTC)

بزرگي زلزله:

۳.۴

نوع بزرگي:

MN

موقعيت رومركز زلزله: ۳۸.۳۸ شمالي و ۴۵.۳۷ شرقي
عمق: ۸ كيلومتر
عدم قطعيت مكاني: ۰+/- كيلومتر در جهت شمالي - جنوبي
۱.۱۱+/-  كيلومتر  در جهت شرقي - غربي
منطقه:

استان آذربايجان شرقي

فاصله‌ها:

7 كيلومتري تسوج، آذربايجان شرقي
19 كيلومتري كشكسراي، آذربايجان شرقي
25 كيلومتري شرفخانه، آذربايجان شرقي
614 كيلومتري تهران، تهران

منبع:

موسسه ژئوفيزيك، دانشگاه تهران



تاريخ : 16 / 3 / 1392برچسب:, | 3:49 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ضارب شناسایی شده است و در مکان مصلی محل سخنرانی قالیباف تحت تعقیب ماموران می باشد.
در پی حمله به نامزد انتخابات 92 یکی از محافظان محمدباقر قالیباف در فرودگاه یاسوج به وسیله چاقو مضروب شد.

ضارب شناسایی شده است و در مکان مصلی محل سخنرانی قالیباف تحت تعقیب ماموران می باشد.


 



تاريخ : 12 / 3 / 1392برچسب:urhf kd,c,, | 10:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بالگرد حامل دکتر احمدي‌نژاد و جمعي از مسئولان اجرايي همراه وي صبح امروز و در جريان افتتاح پروژه بزرگترين تونل جاده‌اي کشور در ارتفاعات البرز دچار سانحه شد.

 
در جريان اين حادثه که قبل از افتتاح پروژه و در نزديکي آن رخ داد خوشبختانه به لطف و مدد الهي و دعاي خير مردم هيچ‌گونه آسيبي به رييس‌جمهور و همراهانش نرسيد و خلبان با مهارت کامل توانست بالگرد را به زمين بنشاند.

 
براساس اين گزارش رييس‌جمهور بعد از اين واقعه ضمن افتتاح بزرگترين تونل جاده‌اي کشور، دستور آغاز عمليات اجرايي سه پروژه جاده‌اي کشور را صادر کرد و به صورت زميني راهي تهران شد.

 
رييس‌جمهور و همراهانش هم‌اکنون در سلامت کامل به سر مي‌برند و بالگرد سانحه ديده نيز براي انجام عمليات تعمير و بازسازي در محل حادثه زمينگير شده است.



تاريخ : 12 / 3 / 1392برچسب:عقاب نیوز,urhf kd,c, | 10:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ساعت 2 بامداد شب گذشته خودرو دو تن از همراهان و محافظان سعید جلیلی با گاردریل‌های اتوبان تهران-قزوین برخورد کرد که سرنشینان این خودرو به شدت مجروح شدند.

خبرگزاری فارس: حادثه دلخراش برای همراهان و محافظان جلیلی

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، شبکه اطلاع رسانی دانا نوشت:  ساعت 2 بامداد شب گذشته خودرو دو تن از همراهان و محافظان سعید جلیلی با گاردریل‌های اتوبان تهران -قزوین برخورد کرد که  سرنشینان این خودرو به شدت مجروح شدند.

مصدومان این حادثه به بیمارستان شهید رجایی شهر قزوین منتقل شدند که به علت وخیم بودن حال یکی از آنها به سرعت به تهران منتقل شده است.



تاريخ : 12 / 3 / 1392برچسب:urhf kd,c,عقاب نیوز, | 7:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: کلر بیش از حد آب استخری در تبریز، هفت نفر را راهی بیمارستان کرد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "قم فردا" ،  در پی گزارش مسمومیت هفت نفر از شهروندان در استخری در تبریز، ساعت 10 و 34 دقیقه دیروز پایگاه های 201، 217 و 204 به محل حادثه اعزام شدند

وی تصریح کرد: متاسفانه نشت گاز کلر از منبع و نفوذ آن به آب استخر، موجب شده بود هفت نفر دچار مسمومیت شوند.

حسینقلی زاده با بیان این که این حادثه در استخر بانوان اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: مسموم شدگان به بیمارستان سینا منتقل شده اند و وضع عمومی آنها  رضایت بخش است.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی آبریزش چشم، سردرد و سرفه های ممتد را از علائم مسمومیت با گاز کلر دانست و گفت: در برخی موارد نیز حالت خفگی بروز می کند.

وی مصرف مایعات و مراجعه به مراکز درمانی را از جمله بهترین راهکارها برای کاهش عوارض ناشی از مسمومیت با گاز کلر عنوان کرد.

آذر سال گذشته نیز 9 شهروند تبریزی در یکی از استخرهای شهر، با کلر مسموم شده بودند.



تاريخ : 8 / 3 / 1392برچسب:, | 8:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زلزله‌ای به بزرگی 4.1 در مقیاس امواج درونی زمین عصر امروز سراوان استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.
 
به گزارش  ایسنا، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت وقوع این زمین‌لرزه را 18:31:26 ثانیه ثبت کردند.
 
زمین‌لرزه عصر امروز سراوان که در عمق 80 کیلومتری زمین رخ داد، با مختصات 62.74 درجه طول شرقی و 28.27 درجه عرض شمالی ثبت شده است.
 
این زمین لرزه در 109 کیلومتری سراوان، سیستان و بلوچستان، 132 کیلومتری سوران، سیستان و بلوچستان و 150 کیلومتری خاش، سیستان و بلوچستان رخ داد.



تاريخ : 8 / 3 / 1392برچسب:, | 8:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روابط عمومی دانشگاه زنجان با ارسال نمابری درباره حادثه « درگیری منجر به ضرب و جرح میان یک استاد و دانشجویش» توضیحاتی ارایه کرد.

 

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در نمابر ارسالی روابط عمومی دانشگاه زنجان آمده است:

 

«احتراما در پی انتشار خبری درخصوص «مجروح شدن دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه زنجان توسط استاد» در برخی رسانه‌ها و نشریات، ضمن ابراز تاسف از درگیری پیش آمده و خدشه دار شدن حریم علمی، فرهنگی دانشگاه و نیز ابهام‌های ایجاد شده بر اثر انعکاس ناقص و یک جانبه حادثه در برخی رسانه‌ها، خواهشمند است است جهت تنویر افکار عمومی و نیز جلوگیری از هرگونه تضییع حق استاد و دانشجو و حفظ شأن و حرمت دانشگاه و نهاد علم،‌ ضمن پرهیز از درج گزینشی و ناقص برخی جنبه‌های موضوع، به نحو مقتضی به مخاطبان فهیم آن رسانه محترم اطلاع رسانی شود که حادثه مزبور هم از سوی مراجع صلاحیت دار مجموعه دانشگاه و وزارت علوم و هم از سوی مراجع ذیصلاح قضایی و انتظامی در دست رسیدگی است و این رسیدگی‌ها به گونه‌ای خواهند بود که ضمن برخورد بی‌اغماض با خطاهای صورت گرفته، از تضییع هرگونه حقی از طرفین این درگیری پرهیز به عمل آید.»



تاريخ : 7 / 3 / 1392برچسب:, | 7:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بر اثر آتش‌سوزی بخشی از بازار روستای امامزاده ابراهیم (ع) شفت یک پیرمرد 80 ساله کشته شد.

خبرگزاری فارس: 90 مغازه کاملا در آتش سوخت / یک نفر کشته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، آتش‌سوزی بخشی از بازار امامزاده ابراهیم (ع) این شهرستان که از بامداد امروز آغاز شده بود با تلاش سه ساعته مأموران آتش‌نشانی شهرهای شفت، احمد سرگوراب، رشت، فومن و تولم‌شهر صومعه‌سرا مهار شد.

در این آتش‌سوزی 90 مغازه و منزل مسکونی و منازل مسافرتی خسارت دیدند و یک نفر پیرمرد 80 ساله نیز در این حادثه جان خود را از دست داد.

فرماندار شفت به همراه بخشداران و مسئولان نظامی، انتظامی و امنیتی از ساعات اولیه آتش‌سوزی به همراه آتش‌نشانان در محل حادثه حاضر شدند.

جواد شفیعی‌ثابت، در جریان بازدید از نقاط حادثه‌دیده اظهار کرد: صبح امروز جلسه ستاد بحران با حضور رؤسای اداره‌ها و اعضای شورای تأمین و مدیرکل مدیریت بحران و حوادث گیلان در فرمانداری شفت برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مدیریت بحران شفت با تقسیم وظایف دستگاه‌های خدماتی و عمرانی اقدام‌های عملی به سه بخش اقدام‌های فوری در سه روز نخست، اقدام‌های هفته اول و اقدام‌های میان‌ مدت و بلند مدت تقسیم شد.

فرماندار شفت ادامه داد: مقرر شده تا مواد غذایی و نان در هفته نخست در بین خسارت‌دیدگان توزیع شود.

وی با بیان اینکه رئیس اداره مخابرات شفت موظف شد در مدت 48 ساعت تمام دکل‌های تلفن همراه را بازسازی کند، اذعان کرد: در جلسه ستاد بحران مقرر شده تا اداره‌های برق، هلال احمر، بهزیستی، شبکه بهداشت و کمیته امداد تمام اقدام‌های لازم را به آسیب‌دیدگان ارائه کنند.

شفیعی‌ثابت با ابراز همدردی با حادثه‌دیدگان آتش‌سوزی مذکور، دستورات لازم را برای پیگیری و برطرف شدن نیاز فوری و برنامه‌ریزی برای بازسازی مکان‌های آسیب دیده صادر کرد.

وی افزود: بنیاد مسکن شفت با همکاری معاونان بنیاد مسکن استان فهرست تمام خسارت دیدگان، مالکان و مستأجران و ساختمان‌های آسیب دیده را تهیه کردند.

به گفته این مسئول، مسئولان مذکور آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات جبران آتش‌سوزی و مقاوم‌سازی و پاکسازی محیطی بازار اعلام کردند.

وی بخشدار احمدسرگوراب را مدیر عملیات میدانی و کارهای عمومی امامزاده ابراهیم (ع) معرفی کرد و خواستار همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه با بخشدار احمدسرگوراب شد.

شفیعی‌ثابت در تماس و مذاکره تلفنی با استاندار گیلان و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و معاونان و مدیران کل استانی ضمن گزارش آخرین وضعیت و اقدام‌های انجام گرفته، نیازهای فوری و تقاضای مردم را به مسئولان انعکاس داد.

به گزارش فارس، در این حادثه آسیبی به حرم مطهر امامزاده ابراهیم وارد نشد.



تاريخ : 6 / 3 / 1392برچسب:, | 7:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در این حادثه تلخ که عصر امروز در یکی از نانوایی‌های مشگین‌شهر رخ داد بر اثر نشت گاز و عمل نکردن سیستم کنترل مخزن در این نانوایی انفجار مهیبی رخ داد که در این حادثه دو نفر به شدت مصدوم شده و به بیمارستان منتقل شدند.
در انفجار شدیدی که در یک واحد نانوایی به وقوع پیوست دو نفر از هموطنانمان مصدوم شدند.

به گزارش فارس، در این حادثه تلخ که عصر امروز در یکی از نانوایی‌های مشگین‌شهر رخ داد بر اثر نشت گاز و عمل نکردن سیستم کنترل مخزن در این نانوایی انفجار مهیبی رخ داد که در این حادثه دو نفر به شدت مصدوم شده و به بیمارستان منتقل شدند.

در این حادثه با وارد آمدن خسارت کلی به مغازه متصدی نانوایی و یکی از مشتریان به شدت مصدوم شدند که حال هر دو نفر وخیم گزارش شده است.

شدت انفجار در این نانوایی به حدی بود که سبب شکسته شدن شیشه مغازه‌ها و منازل اطراف محل حادثه شد به طوری که بخشی از ساکنان منطقه سراسیمه و آشفته به بیرون از خانه هجوم برده و مضطرب شدند.

به دنبال این حادثه مأموران اورژانس، آتش‌نشانی و هلال‌احمر در منطقه حضور یافته و با انتقال مصدومان جلوی هرگونه آتش‌سوزی احتمالی را با اقدامات پیشگیرانه گرفتند.



تاريخ : 5 / 3 / 1392برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


در پي تير اندازي يک رواني در شهرک انديشه يک نفر فوت و يک نفر مجروح شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته بنا به اطلاع واصله مبني بر تير اندازي منجر به جرح در فاز يک انديشه ، با توجه به حساسيت موضوع، اکيپ ويژه اي از ماموران کلانتري 12 انديشه و پليس آگاهي در محل حادثه حضور يافتند. 

 با حضور پليس در صحنه حادثه، مشخص شد بر اثر تيراندازي يک نفر در شهر انديشه 1 نفر فوت 1 نفر مجروح و ضارب خودزني کرد ه است. 

تحقيقات پليس به منظور مشخص شدن علل و عوامل اين موضوع در دست بررسي است.



تاريخ : 27 / 2 / 1392برچسب:, | 1:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تیراندازی اشرار مسلح در محور ارتباطی زاهدان - خاش منجر به شهادت دو نفر از نیروهای راهور استان شد.
به گزارش مشرق به نقل از مهر، سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان با تایید این خبر گفت: اشرار مسلح در جریان تیراندازی به سمت گشت پلیس راه در محور زاهدان –خاش دو تن از پرسنل راهور را به شهادت رساندند.

علی ایزدی گفت: بر اثر این حادثه سرپرست گشت ستوان یکم محمد حسین دانشمندی و راننده گشت گروهبان یکم احمد بالش آبادی بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی از توضیحات بیشتر در این زمینه خودداری کرد و گفت: جزئیات حادثه در طی چند روز اینده پس از دستگیری مجرمان از طریق منابع رسمی به اطلاع رسانه ها خواهد رسید.

به گفته شاهدان محلی مقارن با ساعت 17 عصر دیروز راکبان یک دستگاه موتور سیکلت گشت پلیس راه مستقر در 40 کیلومتری محور زاهدان-خاش

را مورد اصابت گلوله قرار داده و از محل متواری شدند.
 



تاريخ : 23 / 2 / 1392برچسب:, | 3:58 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شیراز - خبرگزاری مهر: زمین لرزه ای به بزرگی 4.4 ریشتر دقایقی پیش شیراز را لرزاند.

به گزارش خبرنگار مهر، زمین لرزه ای به بزرگی 4.4 ریشتر ساعت 3و 10 دقیقه بامداد امروز یکشبه در طول جغرافیایی 52.70 و در عرض جغرافیایی 29.56 شیراز را لرزاند. این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: این زمین لرزه در اطراف دریاچه نمک رخ داده و به دلیل عمق کم به شدت احساس شد.

حسن فیاض پور ادامه داد: در حال حاضر گروه هایی از هلال احمر و... نیز برای بررسی به اطراف مهارلو اعزام شده اند. 

دریاچه نمک در حدود 17 کیومتری شیراز قرار دارد.



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 9:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زمین لرزه ی 6.2 ریشتری صبح امروز هرمزگان را لرزاند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اعلام این خبر به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: امروز شنبه زمین لرزه ای به عمق 6.2 ریشتر منطقه ی بشاگرد هرمزگان را لرزاند و تاکنون 7 پس لرزه داشته است.

محمود مظفر در ادامه افزود: تاکنون تخریب چند منزل گزارش شده اما تلفات جانی به همراه نداشته است.

وي در خاتمه تصریح کرد: اطلاعات  بعدي متعاقبا اعلام مي شود.



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 9:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در طی زلزله بندر جاسک 3 نفر مصدوم شده اند که یک نفر از آنها در محل درمان و 2 نفر به بیمارستان منتقل شده اند.
آرزو دهقانی، مدیر روابط عمومی اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:   طی زلزله 6.2 ریشتری بندر جاسک در استان هرمزگان 3 نفر تا به حال مصدوم شده اند که يك نفر از آنها در همان محل درمان و دو نفر به بیمارستان منتقل شده اند پس از وقوع زلزله  یی کمیته  بحران با مدیریت رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی بندر عباس تشکیل شده  است که در حال برنامه ریزی برای کمک به مصدومین می باشد.

 وی ادامه داد: یک اكيپ اورژانس از ميناب راهی منطقه زلزله زده شد و تمام دانشگاههای علوم پزشکی خوزستان، شیراز، بوشهر و زاهدان برای کمک به اعلام آمادگی کرده اند.

 دهقانی خاطر نشان کرد: یک هلی کوپتر امداد  نیز در حال اعزام به منطقه زلزله زده می باشد.



تاريخ : 19 / 2 / 1392برچسب:, | 1:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی گفت: پلیس آگاهی این استان در حال بررسی سرنوشت دختربچه مفقود شده محله ینگه ‌قلعه بجنورد است.

خبرگزاری فارس: پلیس در حال بررسی سرنوشت دختربچه مفقود شده بجنوردی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، قاسمعلی عبدیوسفخانی در جمع خبرنگاران گفت: هم‌اکنون کار رسیدگی به این پرونده از سوی کاراگاهان زبده پلیس آگاهی استان برای مشخص شدن سرنوشت این دختر بچه هشت ساله ادامه دارد.

وی افزود: این فرد برای خرید نان به شهرک فرهنگیان مراجعه و اکنون پس از چندی اثری از وی نیست.

رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی، هرگونه فرضیه آدم‌ربایی را در این زمینه رد کرد و بیان داشت: فرضیه‌هایی چون سقوط دختر بچه به داخل چاه، حمله حیوانات و غیره مطرح بوده که اکنون پلیس در حال بررسی این پرونده است.

وی با تأکید بر اینکه فرضیه آدم‌ربایی که از سوی برخی مطرح شده، صرفاً دامن زدن به شایعات است، گفت: پلیس با این افراد برخورد قانونی خواهد داشت.

عبد یوسفخانی از خراسان شمالی به عنوان استان امن یاد کرد که امنیت بسیار خوبی در این استان حاکم است.

وی خاطرنشان کرد: طی مدت تأسیس خراسان شمالی هیچ‌گونه پرونده آدم‌ربایی تشکیل نشده است.

به گزارش فارس، محله ینگه قلعه در شرق بجنورد و پایین دست شهرک فرهنگیان قرار دارد

 



تاريخ : 12 / 2 / 1392برچسب:, | 5:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

یکی از دلخراش ترین سوانح رانندگی کشور ظهر امروز در حومه شهرستان هفتکل در جاده اهواز- اصفهان رخ داد.

یکی از دلخراش ترین سوانح رانندگی کشور ظهر امروز در حومه شهرستان هفتکل در جاده اهواز- اصفهان رخ داد.


به گزارش شبکه اطلاع رساني دانا، اتوبوس مسافربری که صبح امروز حرکت خود را از اهواز به سمت اصفهان آغاز کرده بود در ساعت 11:09 پس از رسیدن به روستای هویر از توابع شهرستان هفتکل با برخورد به یک کامیون دچارسانحه شد.

به گفته شاهدان عینی این سانحه موجب آتش سوزی شدید در اتوبوس شد که به دلیل عدم وجود راه نجات برای سرنشینان اکثر مسافران اتوبوس در آتش سوختند.


گزارش های رسیده حاکی است که این حادثه تاکنون 40 کشته وزخمی در برداشته است و تمام سرنشینان این اتوبوس در آتش سوختند.

نیروهای امدادی ،پلیس و اورژانس از شهرستان های اهواز،رامهرمز و هفتکل از دقایق اولیه این حادثه جهت کمک رسانی به حادثه دیدگان حاضر شده اند.


اسامی 10تن از کشته شدگان اعلام شدمدیر شرکت تعاونی مسافربری شماره 14 اهواز، اسامی برخی از مسافران اتوبوس حادثه دیده محور اهواز – هفتکل را اعلام کرد.

حردانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: از طریق ثبت نام در تعاونی شماره 14 اسامی هشت مسافر به نام " آقایان فتحی، بازیار، ستایشی، جعفری" و "خانم‌ها عددی و منجزی" به ثبت رسیده است. همچنین علاوه بر این هشت نفر سه مسافر در درب خروجی ترمینال سوار این اتوبوس شدند که اسامی آن‌ها به همین دلیل مشخص نیست.


مدیر شرکت تعاونی مسافربری شماره 14 اهواز، یادآور شد: راننده این اتوبوس رسول حسینی دهکردی و راننده دوم مسعود رحیمی بوده است.

 


 



تاريخ : 12 / 2 / 1392برچسب:, | 9:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زمین‌لرزه‌های چهارشنبه‌شب کاکی شهرستان دشتی نیز دارای شدت‌های بین 2.3 تا 5 ریشتر بودند.
طی چهارشنبه‌شب 18 زمین‌لرزه، شهرستان‌های دشتی و دیر استان بوشهر را لرزاند که این زمین‌لرزه‌ها بعضا شدت زیادی داشت.

به گزارش مهر، هر چند طی یکی دو هفته اخیر وقوع زمین‌لرزه را به صورت روزانه در استان بوشهر شاهد بودیم ولی زمین لرزه‌ها شب گذشته بار دیگر به صورت گسترده و پرتعداد به وقوع پیوست و شاهد وقوع 14 زمین‌لرزه در کاکی و چهار زمین‌لرزه در آبدان بودیم.

زمین‌لرزه‌های آبدان در شهرستان دیر دارای شدت‌های 4.8 - 2.6 - 2.9 و 3.2 بود.

زمین‌لرزه‌های چهارشنبه‌شب کاکی شهرستان دشتی نیز دارای شدت‌های بین 2.3 تا 5 ریشتر بودند.

گزارشی از خسارت‌های این زمین‌لرزه‌ها گزارش نشده است.

لازم به ذکر است که روز گذشته نیز بارندگی‌ شدید در شهرستان دشتی و مناطق زلزله‌زده این شهرستان باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر شده بود.



تاريخ : 7 / 2 / 1392برچسب:, | 1:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده انتظامی آستارا از کشف 143 عدد علائم شیطان‌پرستی در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: کشف 143 عدد علائم شیطان‌پرستی در آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، نادر خورسند در نشست انتظامی این شهرستان با اشاره به چگونگی کشف علائم شیطان‌پرستی در آستارا، اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان در راستای مبارزه با اقلام ضد فرهنگی و اسلامی تعدادی از اصناف آستارا را مورد بازرسی قرار دادند.

وی با بیان اینکه در این بازرسی‌ها تعدادی از علائم شیطان‌پرستی کشف و ضبط شد افزود: مأموران در بازدید از صنوف این شهرستان تعداد 929 حلقه سی‌دی غیرمجاز و مبتذل، 279 ثوب لباس منقوش به تصاویر مبتذل و 143 عدد علائم و نشانه‌های شیطان‌پرستی را کشف و ضبط کردند.

این مسئول با تصریح بر اینکه در این عملیات 55 مانکن غیر متعارف نیز جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: در این راستا تعداد 19 واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن ضوابط مربوطه پلمب شدند.

وی در ادامه از دستگیری سارق و کشف سه فقره سرقت قطعات خودرو در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: مأموران پاسگاه ویرمونی با انجام تحقیقات گسترده و پلیسی و انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس موفق به شناسایی فرد مورد نظر شده و در یک عملیات سریع متهم را به همراه آلات جرم و برخی وسایل مسروقه دستگیر کردند.

خورسند با بیان اینکه متهم پس از دستگیری برای انجام تحقیقات بیشتر تحویل پلیس آگاهی شد، اذعان کرد: متهم در بازجویی‌های خود به سه فقره سرقت قطعات خودرو اعتراف کرد.

به گفته وی، به دنبال اعتراف متهم مورد نظر تحقیقات در زمینه مالخر نیز به نتیجه رسیده و وی توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.



تاريخ : 4 / 2 / 1392برچسب:, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده انتظامی استان کرمان از درگیری سه‌شنبه شب ماموران انتظامی با اشرار مسلح خبر داد و گفت: در این درگیری، 3 شرور مسلح به هلاکت رسیدند و قریب به 1.5 تن مواد مخدر بدست آمد.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، سردار حسین چناریان با اعلام این خبر گفت: ماموران فرماندهی انتظامی استان با انجام اقدامات چندین ماهه اطلاعاتی، یک باند مسلح قاچاق مواد مخدر که اقدام به بارگیری و حمل مواد افیونی از شرق به عمق کشور می‌کرد را شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از شناسایی عاملان قاچاق و تحت تعقیب قرار دادن آنان از مبدا، شامگاه سه شنبه در منطقه ساردوئیه با آنان درگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: در این درگیری که چند ساعت به طول انجامید، ماموران انتظامی موفق شدند با اشرافیت کامل به محل و با آتش پر حجم، 3 شرور مسلح را به هلاکت رسانده و 3 قبضه سلاح ممنوعه و یکدستگاه دوربین حرارتی از آنان بدست آورند.

وی خاطر نشان کرد: در این عملیات و در بازرسی از خودروی اشرار، قریب به 1.5 تن مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

چناریان نشان کرد: در این درگیری مسلحانه، گروهبان" مجید امیری" از کارکنان فرماندهی انتظامی استان به درجه رفیع شهادت نایل آمد و به خیل عظیم شهدای انتظامی استان پیوست.

وی ادامه داد: پیکر پاک "مجید امیری" فردا پنج‌شنبه از مقابل ستاد انتظامی شهرستان کرمان تشییع خواهد شد.



تاريخ : 4 / 2 / 1392برچسب:, | 11:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: با وقوع زلزله 4.9 ریشتری صبح امروز در گلشهر اصفهان تاکنون 7 پس‌لرزه به وقوع پیوسته که خسارات چندانی در پی نداشته و فقط 6 نفر مصدوم شدند.

خبرگزاری فارس: اصفهان از صبح 7 بار لرزید/ فقط 6 نفر مصدوم شدند

محمود مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، در مورد جزئیات حادثه اظهار داشت: پس از وقوع زلزله در ساعت 7:30 صبح امروز در گلشهر اصفهان 20 آبادی اطراف این منطقه نیز لرزیدند که با اعزام 100 امدادگر در قالب 20 تیم ارزیابی تاکنون بررسی‌ها نشان می‌دهد این زلزله خسارت جدی در پی نداشته است.

وی افزود: فقط 6 نفر در پی این زلزله مصدوم شدند که 3 نفر بر اثر ترس دچار شوک شدند و به مراکز درمانی انتقال یافتند و 3 نفر دیگر به دلیل خرد شدن شیشه منازل دچار بریدگی‌هایی در دست و صورت شده بودند که به صورت سرپایی مداوا شدند.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، 4 واحد مسکونی خالی از سکنه نیز تخریب شده‌اند و ارزیابی‌ها نشان می‌دهند که خسارت در بقیه مناطق روستایی در حد ترک‌خوردگی منازل است و پیش‌بینی می‌شود خسارت دیگری به وجود نیامده باشد.

به گزارش فارس، زلزله‌ای به بزرگی 4.9 ریشتر صبح امروز ساعت 7:38 دقیقه به مرکزیت گلشهر از توابع استان اصفهان این منطقه را تا شعاع 10 کیلومتر لرزاند.



تاريخ : 31 / 1 / 1392برچسب:, | 2:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وقوع زلزله 4/1 ریشتری بامداد روز شنبه در منطقه ˈحبیب آبادˈ از توابع شهرستان برخوار و میمه، جمع زیادی از مردم شهرستانهای اصفهان، شاهین شهر و خمینی شهر را به خیابان ها کشاند. 
 
به گزارش ایرنا،این زمین لرزه مقارن ساعت 52 دقیقه و 22 ثانیه بامداد روز شنبه در موقعیت 81/ 51 درجه طول جغرافیایی و 80/ 32 درجه ی عرض جغرافیایی و در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد.
 
حبیب آباد در پنج کیلومتری شهر اصفهان قرار دارد.
 
وقوع زلزله موجب شد بخش زیادی از مردم شهرستان های یاد شده سراسیمه از خانه های خود خارج شوند و در سطح خیابانها و معابر روباز مستقر شوند.
 
در این حال، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان دقایقی پیش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون اعضای ستاد بحران استان به کانون زلزله اعزام شده اند.
 
ˈمنصور شیشه فروشˈ افزود: تاکنون گزارش از خسارت های احتمالی حادثه دریافت نشده است.
 
وی گفت: اکنون تیم های هلال احمر اصفهان در حال آماده باش هستند.



تاريخ : 29 / 1 / 1392برچسب:, | 4:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زلزله 5.2 ریشتری ساعت 15:19 امروز تسوج در آذربایجان شرقی تا لحظه مخابره خبر 8 پس‌لرزه داشته است.

خبرگزاری فارس: وقوع 8 پس‌لرزه در تسوج/ مردم تسوج همچنان در خیابان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، زمین‌لرزه 5.2 ریشتری که ساعت 15.19 به عمق هشت کیلومتر در شهر تسوج در آذربایجان شرقی رخ داد تا لحظه مخابره خبر پنج پس‌لرزه داشته است.

 

ساعت 15:14 دقیقه به قدرت 4.1، ساعت 15:18 دقیقه به قدرت 2.4، ساعت 15:23 دقیقه به قدرت سه ریشتر، ساعت 15:38 دقیقه زمین‌لرزه‌ای به قدرت 3.1 ریشتر به عمق 14 کیلومتر، ساعت 15:39 به قدرت 3.2 ریشتر به عمق 15 کیلومتر، ساعت 15:42 به قدرت 3.4 ریشتر به عمق 14 کیلومتر، ساعت 15:50 به قدرت 3.8 ریشتر به عمق 16 کیلومتر و ساعت 16:02 زمین لرزه‌ای به قدرت 2.9 ریشتر به عمق 12 کیلومتر در شهر تسوج رخ داده است.

این زمین‌لرزه‌ها باعث شده است مردم این منطقه همچنان در خیابان‌ها باشند.

این زمین لرزه در عمق هشت کیلومتری و به طول جغرافیایی 45.36 و عرض جغرافیایی 30.61 رخ داده است.

این زمین لرزه در شهر تسوج و  19 کیلومتری شرفخانه، 24 کیلومتری کوزه کنان و 611 کیلومتری تهران روی داده است.



تاريخ : 28 / 1 / 1392برچسب:, | 12:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تهران/واحد مرکزی خبر/اجتماعی 
استاندارد سیستان و بلوچستان از فوت یک خانم در شهرستان خاش به علت سقوط سنگ در منطقه ای کوهستانی خبرداد.
در برنامه سه شنبه شب گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، آقای انوشیروان انصاری، رئیس شبکه لرزه نگاری پژوهشگاه بین المللی زلزله، زلزله سراوان را زلزله ای بسیار خاص ذکر کرد و گفت: معمولا در ایران عمق زمین لرزه زیر 20 کیلومتر است ولی در این مورد، زلزله بنابر گزارش پژوهشگاه در عمق 70 کیلومتری رخ داده است.
وی افزود: با توجه به این عمق، امواج کاهنده شده و قدرت آسیب رسیانی کمتری داشته اند.
انصاری درباره میزان پس لرزه های زلزله سراوان گفت: حجم پس لرزه ها در مقایسه به زمین لرزه های بوشهر و آذربایجان شرقی متفاوت است، یکی از علل می تواند تفاوت نوع زلزله و علت دیگر فاصله زیاد مرکز آن با ایستگاه های لرزه نگاری ما باشد به گونه ای که فاصله کانون زمین لرزه با ایستگاه های زاهدان و چابهار به بیش از 400 کیلومتر می رسد‌، بنابر این ممکن است امواج زلزله های 3 یا زیر 3 به این ایستگاه ها نرسد.
وی افزود: به همین علت از همان ساعات اولیه و با هماهنگی انجام شده، 10 ایستگاه لرزه نگاری موقت برای نصب در محل اعزام شدند.
رئیس شبکه لرزه نگاری پژوهشگاه بین المللی زلزله با اشاره به زلزله خیر بودن کشورمان تصریح کرد: همه مناطق مسکونی ایران استعداد وقوع زلزله را دارند از این رو ما بحث های پیشگیری و آمادگی را داریم و مهم ترین موضوع هم فرهنگ زندگی در کنار و با زلزله است.
وی اضافه کرد: مقاوم سازی مهمترین مسئله به شمار می رود و ما هم در آیین نامه ها موضوع مقاوم سازی را داریم که واقعا کار می کند به گونه ای که در زلزله بوشهر، ساختمانهایی که حداقل موارد آیین نامه ای را رعایت کرده بودند مشکلی پیدا نکردند.
انصاری تصریح کرد: اگر خانه های منطقه زلزله زده در بوشهر براساس آیین نامه ساخته شده بود، ما نباید با زلزله 6 و دو دهم ریشتری کشته داشته باشیم.
وی گفت: این کار با همکاری دولت و مردم میسر خواهد بود، البته در مقایسه با سالهای قبل ما خیلی حرکت کردیم ولی همچنان بسیار بسیار تا وضع مطلوب فاصله داریم.
انصاری با گلایه از جامعه مهندسان افزود: از فردا کارهای بازسازی در مناطق زلزله زده آغاز می شود ولی نکته ای که وجود دارد بی توجهی به فرهنگ های بومی مردم هر منطقه در ساخت و سازها است به گونه ای که با وجود اقلیم ها و فرهنگ های متفاوت مردم در مناطق مختلف خانه های که ما در خراسان، آذربایجان یا سیستان و بلوچستان می سازیم، همه به یک شکل هستند.
رئیس شبکه لرزه نگاری پژوهشگاه بین المللی زلزله در پایان زلزله بوشهر و سراوان را بی ارتباط به هم دانست و گفت: خیلی خیلی بعید است که زلزله ای 6 و دو دهم ریشتری با فاصله ای بیش از 1000 کیلومتر بتواند چنین زمین لرزه ای را موجب شود.
آقای اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این گفتگو گفت: بالافاصله پس از وقوع زلزله خود استان و استانهای هم جوار به حالت آماده باش درآمدند، 2 بالگرد و نیروهای پیشرو هم برای شناسایی مناطق حادثه اعزام شدند.
وی افزود: به دلیل امکان وقوع پس لرزه، مردم منطقه تشویق شدند تا شب را در بیرون از خانه ها به سر ببرند و هلال احمر هم اکنون در حال توزیع چادر بین مردم است، امکانات خوبی هم تدارک دیده شده است.
انصاری تعداد مجروحان را 12 نفر شامل 8 نفر سرپایی درمان و 4 نفر بستری ذکر کرد و گفت: در 25 روز اول نیروهای امدادی مستقر می شوند تا شرایط بحران فروکش کند، پس از آن گروه های فنی و مهندسی بنیاد مسکن به محل اعزام می شوند.
وی تصریح کرد: زلزله اصلا کشنده نیست بلکه اقدامات غیراصولی و عدم به کار گیری مصالح غیر استاندارد موجب خسارت و تلفات می شود.
انصاری اضافه کرد: ترمیم آسیب ها از روزهای آینده آغاز می شود و ما می خواهیم فضایی فراهم شود تا مردم سراوان و خاش خانه های مقاومی داشته باشند که اگر زلزله دیگری هم آمد، مردم نگرانی نداشته باشند.
آقای حاتم نارویی،‌ استاندارد سیستان و بلوچستان هم با اعلام این که زلزله در منطقه ای بیابانی رخ داده و تا کنون تلفاتی در حوزه سراوان به ستاد اعلام نشده است گفت: فقط یک خانم از خانواده ای که در دامنه کوه در حال جمع آوری گیاهان دارویی بودند در اثر پرتاب سنگ (در شهرستان خاش)فوت کرده است.
وی افزود:اردوگاه های هلال احمر، مدارس و سالن های مسقف کاملا تجهیز شده و آماده است تا مردم برای احتیاط و جلوگیری از آسیب احتمالی پس لرزه ها در آنجا مستقر شوند .
نارویی تصریح کرد: به علت تاریکی هوا خسارات برآورد نشده ولی این خسارات در حد فرو ریختن دیوار باغ و برخی خانه های خشتی و گلی بوده است.
استاندار سیستان و بلوچستان در مورد خط لوله صلح هم گفت: گزارش از آسیب به این خط لوله نرسیده است و کل موضوع زلزله در استان مدیریت می شود و ما کاستی و کمبودی نخواهیم داشت، البته اگر نیازی بود فورا اعلام می کنیم ولی در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.
وی افزود: مدارس و دانشگاه ها و موسسات علمی از فردا دایر هستند و مشکلی برای کار آنها وجود ندارد.



تاريخ : 27 / 1 / 1392برچسب:, | 9:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وقوع حوادث در نقاطی که کمتر نامشان شنیده شده، سبب می شود که جامعه به دنبال اطلاعات بیشتری از آن باشند، سراوان نیز منطقه ایست که اگرچه بیشتر افراد آن را به عنوان منطقه ای مرزی در شرق کشور می‌شناسند، اما شاید کم باشند شمار افرادی که موقعیت جغرافیایی و فرهنگی این شهر که به "زادگاه خورشید" نیز معروف است، اطلاعاتی داشته باشند.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، وقوع زلزله 7.7 ریشتری در بعدازظهر امروز سه شنبه در سراوان بهانه‌ای شد که به معرفی اجمالی این شهرستان بپردازیم.
 
سراوان شرقی ترین نقطه کشور است و 23 هزار و 880 کیلومتر مربع مساحت دارد.
 
این شهر که دارای مرزی 384 کیلومتری با پاکستان است از شمال غرب به خاش، از غرب به ایرانشهر، از شرق و جنوب شرقی به کشور پاکستان و قسمتی از جنوب به شهرستان سرباز محدود می شود.
 
سراوان به زادگاه خورشید ایران شهرت دارد چراکه سراوان اولین نقطه در کشور است که خورشید در آن طلوع می کند به طوری که طلوع و غروب خورشید در سراوان با طلوع و غروب خورشید در غربی ترین شهر کشور یک ساعت و هفده دقیقه اختلاف دارد.
 
سراوان بر اساس آخرین آمار در سال 1384 دارای شش بخش به نام های «مرکزی» ،«جالق»، «بم پشت» ،« هیدوچ» ، «زابلی» و «سیب و سوران» است و 14 دهستان و 15 دهیاری و 1000 پارچه آبادی تشکیل دهنده این شهرستان از نظر تقسیمات کشوریست.
 
شهرستان سراوان دارای آب وهوایی گرم و خشک، بیابانی، کویری و کم باران است و در زمستان‌ها نیز هوایی معتدل و متوسط با متوسط بارندگی 100 میلی متر در سال است.
 
بسیاری از روستاهای این شهر دارای خاکی مرغوب و حاصل خیزی هستند و کوههای بیرگ زابلی ، کوه سفید گشت ، کوه سرخ در بم پشت از مرتفع ترین کوه‌های این شهرستان محسوب می شوند .
 
رشته کوه سیاهان طولانی‌ترین رشته کوه در این شهرستان است که از نزدیکی‌های تفتان شروع و تا ناهوک در محدوده پاکستان ادامه دارد.
 
رودخانه ماشکید نیز مهمترین رود شهرستان سراوان است که از دامنه جنوبی شهرستان از نزدیکی خاش سرچشمه می گیرد که پس از عبور از بخش زابلی ، جنوب سیب وسوران و شمال بم پشت به جنوب اسفندک و کوهک می رسد .
 
قنات ها از دیرباز مهمترین منبع تامین آب پس از رودخانه های فصلی هستند، تا جایی که تا کنون 330 رشته قنات با قدمتی بین 100 تا 5000 سال در نقاط مختلف این شهرستان، به چشم می خورد که برخی از آنها بیش از 20 کیلومتر طول دارند و بیانگر فرهنگ و تمدن غنی این منطقه اند.
 

جمعیت شهرستان سراوان، بر اساس سر شماری سال 85 ،246 هزار و 100 تن اعلام شده که از این میان 94 هزار و 987 تن را ساکنان شهری و 148 هزار و 170 تن را نیز جمعیت روستایی شامل می شوند.
 
جاذبه های تاریخی و فرهنگی سراوان
سنگ نگاره دره نگاران از جاذبه های گردشگری سراوان است که در 70 کیلو متری شمال غرب این شهر و در فاصله 36 کیلو متری شمال غربی روستا ناهوک بخش جالق شهرستان سراوان در دره ای به همین نام قرار گرفته و متشکل از مجموعه ای کم نظیر از نقش و نگار بر روی صخره هاست و به نظر می رسد مهاجرانی در اولین هزاره های پیش از میلاد به این سر زمین واردشده و با بومیان ان بر سر تصاحب محل به جنگ و ستیز پرداخته و عاقبت بر آنان پیروز شده اند .

موزه زنده سفال کلپورگان نیز کارگاهی هنری و به یادگار مانده از هنر سفالگری هزاره های قبل از میلاد در این منطقه است که در روستایی به همین نام و در فاصله 25 کیلو متری جنوب شرق شهر سراوان واقع شده است.


مسجد جامع دزک نیز در روستایی به همین نام در سه کیلومتری شرق سراوان واقع شده و از جمله مساجد اولیه و کهن استان به شمار می رود . مصالح اصلی و اولیه مسجد از خشت خام و ملاط گل است و برای اولین بار در متون تاریخی از این بنا در قرن چهارم هجری نام برده شده تا کنون نیز به دفعات باسازی شده است.
 
قلعه سب نیز از سالمترین و زیبا ترین قلعه های دوره اسلامی بلوچستان است . این قلعه زیبا و مستحکم در روستایی به همین نام در فاصله 45 کیلو متری جنوب غربی شهر سراوان در بخش سیب سوران این شهرستان واقع شده است. این بنا با مصالح عمده خشت و گل بروی صخره ای طبیعی ساخته شده است.

 
قلعه کنت نیز بنایست که در 80 کیلومتری جنوب غربی شهر سراوان واقع شده و روی صخره ای طبیعی در سه طبقه ساخته شده است، ورودی این قلعه در قسمت جنوبی آن در حدود 13 متر از سطح زمین ارتفاع دارد که به حیاط جنوبی قلعه منتهی می شود.
 
پدیده‌ای طبیعی و کم نظیر تپه نمکی که در نقطه میانی روستای گشت شهرستان سراوان واقع است، از دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه است و شامل تپه‌ای نمکین مملو از املاح معدنی است که آرام آرام از دل آب جوشیده و بر سطح زمین جاری می شود و تپه حاصله نمک به جا مانده از این آب است.از این مکان در زمان زلزله آب فوران می‌کرد.
 
به گزارش ایسنا، زلزله 7.5 ریشتری امروز سراوان اگرچه بزرگترین زلزله 40 سال اخیر در تاریخ کشور بود اما خوشبختانه کشته‌ای نداشته و تنها چند تن از هموطنان سراوانی طی آن مجروح شده اند.
 
 



تاريخ : 23 / 1 / 1392برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دوقلوی دو ماهه زلزله زده شهرستان دشتی به طور معجزه آسا از زیر آوار نجات یافتند. 
 
به گزارش جنوب نیوز، به گفته خانواده سامان و ساسان، دوقلوي یاد شده در هنگام زلزله در منزل بودند و ساسان در گهواره و سامان بر روی زمین در خواب بودند که ناگهان زلزله آمد و سقف خانه بر روی آنها خراب شد. 
 
با گزارش خانواده اين دوقلو به نیروهای امداد حاکی از وجود این کودکان در زیر آوار، بلافاصله نیروهای امدادی دست به کار شده و با تلاش آنان، دو قلوی دو ماهه بدون اینکه هیچ آسیبی دیده باشند از زیر آوار بیرون کشیده شدند.



تاريخ : 20 / 1 / 1392برچسب:, | 6:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر بيان كرد: در اين راستا با هماهنگي هاي صورت گرفته آمبولانس هايي از اصفهان و كرمان به منطقه دشتي اعزام شده اند.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از مجروح شدن 500 نفر در زمين لرزه بوشهر خبر داد.

به گزارش مهر، محمود مظفر در اين رابطه گفت: به محض وقوع اين زمين لرزه 20 تيم ارزياب و تيمهايي از هلال احمر فارس و خوزستان به محل اعزام شده اند.

وي ادامه داد: بر اساس آمار اوليه در زلزله منطقه دشتي 500 نفر مجروح شده اند كه 450 نفر به صورت سرپايي درمان و مابقي به بيمارستان منقل شده اند.

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر بيان كرد: در اين راستا با هماهنگي هاي صورت گرفته آمبولانس هايي از اصفهان و كرمان به منطقه دشتي اعزام شده اند.

مظفر بيان كرد: بر اين اساس با ارزيابيهاي صورت گرفته دو روستاي منطقه بالاي 80درصد تخريب شده اند علاوه بر اين روستاهاي ديگر نيز دچار شكاف عميق شده اند.

وي يكي از دلايل عمده كاهش خسارت در اين زلزله را نزديكي منطقه به دريا عنوان كرد و افزود: يكي ديگر از دلايل اينكه خسارت كمتري به منطقه زلزله زده دشتي وارد شده مربوط به اين است كه دمنطقه در نزديكي كوهستان است.



تاريخ : 20 / 1 / 1392برچسب:, | 4:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ساعت 16:22:49 امروز زلزله‌ای به بزرگی 6.1 در مقیاس ریشتر بخش کاکی از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر را لرزاند.

خبرگزاری فارس: زلزله 6.1 ریشتری در دشتی/ نیروگاه اتمی بوشهر در شرایط عادی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، مرکز این زمین لرزه 6.1 ریشتری شهر کاکی در نزدیکی خورموج گزارش شده و زمین‌لرزه در عمق 12 کیلو‌متری زمین به وقوع پیوسته است.

بر اساس این گزارش به دلیل زمین لرزه نسبتا شدید کوه مند در اطراف کاکی ریزش شدید داشته و گرد و خاک زیادی در اطراف کوه دیده می‌شود.

زمین لرزه 6.1 ریشتری ظهر امروز چندین پس لرزه داشته اما تاکنون گزارشی از خسارات مالی و یا جانی آن تهیه نشده است.

گفتنی است چند روز پیش نیز زمین‌لرزه‎ای به بزرگی 4.2 ریشتر شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی در استان بوشهر را لرزانده بود.

خسارات تخریبی زیاد در شهر شنبه

فرماندار دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی گفت: زلزله عصر امروز خسارت تخریبی زیادی در شهر شنبه داشته است.

سید علی هاشمی افزود: در همین ارتباط  ستاد بحران شهرستان دشتی تشکیل شده است و درخواست نیروهای کمکی از شهرستان‌های دیر، جم و تنگستان صورت گرفته است.

وی افزود: بر اثر این زلزله بخش‌هایی از کوه بیرمی و  مند ریزش کرده است. 

همچنین فرماندار درخواست بالگرد برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان نموده است.

اجساد سه تن از زیر آوار بیرون کشیده شد

به گزارش خبرنگار فارس زلزله عصر امروز در دشتی تاکنون 29 پس‌لرزه داشته است و بر اساس آخرین گزارش‌ها اجساد 3 نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

نیروگاه اتمی بوشهر در شرایط عادی است

بر اساس گزارش خبرنگار فارس در بوشهر وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر هم‌اکنون عادی است.

گفتنی است فاصله تقریبا صد کیلومتری میان کانون زلزله با نیروگاه اتمی بوشهر وجود داشته است.

شهر شنبه از حالت عادی خارج شده است/ انتقال 100 مجروح به بیمارستان

به گزارش خبرنگار فارس از دشتی، ابراهیم درویشی بخشدار شنبه با اشاره به وضعیت تخریبی زیاد شهر شنبه گفت: به دلیل زلزله 6.1 ریشتری شهر از شرایط عادی خارج شده است و مردم به خیابان‌ها ریخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تخریب‌های منازل زیاد است افزود: تاکنون بیش از 100 نفر به بیمارستان انتقال یافته‌اند.

وی افزود: سیستم آبرسانی و برق منطقه‌ای شنبه نیز بر اثر زلزله قطع شده است.

مردم شنبه خواهان ارسال سریع کمک‌های امدادی هستند.

اعزام نیروهای امدادی چهار استان به مناطق زلزله‌زده

معاون عمرانی استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: چهار استان فارس، کهگیلویه و بویر احمد ، خوزستان و چهارمحال بختیاری که در مجاورت بوشهر بوده‌اند نیروهای امدادی خود را به سمت مناطق زلزله‌زده اعزام کرده‌اند.

شاپور رستمی افزود: ستاد بحران استان بوشهر تشکیل شده است و بسیج امکانات نیز صورت گرفته است.

همچنین وی افزود: با هماهنگی معاون اول رئیس جمهور و سازمان جمعیت هلال اهمر نیروهای امدادی از 4 استان مذکور به مناطق زلزله‌زده دشتی اعزام شده‌اند.

پیوستن سپاه امام صادق(ع) به مردم زلزله‌زده / ایست و بازرسی پلیس در ورودی‌های شنبه

سرپرست ستاد بحران استانداری بوشهر به خبرنگار فارس گفت: از اولین ساعات وقوع زلزله گروه‌های امداد و نجات جمعیت هلال اهمر در مناطق زلزله‌زده به ویژه شنبه مستقر شده‌اند و امکانات اولیه را برای کمک به زلزله‌زدگان فراهم آورده‌اند.

کاظم مرادی گفت: سپاه امام صادق(ع) هم در قالب یک گردان در حال پیوستن به مردم زلزله‌زده است.

وی افزود: تیم‌های امداد هلال احمر در حال ورود به مناطق زلزله‌زده هستند و به زودی بالگرد امدادی هم در منطقه مستقر خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: از اورژانس‌های استان در خواست کمک صورت گرفته است.

فرماندار دیر نیز در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا کرده و اکیپ‌های امدادی را برای کمک به مردم به همراه خود آورده است.

این گزارش حاکی است فرمانده نیروی انتظامی به همراه روسای پلیس‌های تخصصی ، نیروهای راهور، پلیس راه ، نیرو‌های عملیاتی و پشتیبانی پلیس در مناطق زلزله‌زده حاضر شدند.همچنین راه‌های خروجی و ورودی منطقه زلزله‌زده شنبه به وسیله ایست و بازرسی موقت پلیس تحت کنترل قرار گرفته است.

500 نفر در زلزله بوشهر مجروح شدند

محمد تقی طالبیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: تیم ارزیاب اورژانس کشور به منطقه زلزله‌زده اعزام شده و برآورد اولیه نشان می دهد زلزله استان بوشهر حدود 500 نفر را در روستاهای شنبه و سنا مجروح کرده است به همین علت تیم امداد اورژانس که از استانهای مجاور اعزام می شوند، افزایش یافت.

 وی گفت: 7 اتوبوس آمبولانس که هر کدام مجهز به 100 بسته تخصصی نجات شامل گاز، باند، آنژیوکت، آتل و ... است از اهواز،شیراز،یاسوج،جهرم و آبادان به منطقه زلزله‌زده اعزام شدند.

وی گفت: در حال ارزیابی هستیم که اگر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نمی تواند تا 24 ساعت آینده به همه مجروحان این زلزله خدمات رسانی کند، فردا بیمارستان صحرایی را که در شیراز و اهواز آماده است در منطقه زلزله‌زده برپا کنیم.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: هنوز گزارش دقیقی از موارد فوتی این حادثه نداریم اما در گزارشهای بعدی به این موارد اشاره می کنیم.

حضور نماینده ولی‌فقیه در بوشهر در مناطق زلزله‌زده 

حضرت‌‌ آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ساعات اولیه وقوع حادثه به جمع مردم زلزله‌زده دشتی پیوست.

به گزارش خبرنگار فارس از بوشهر، در پی زلزله 6.1 ریشتری در شهرستان دشتی حضرت‌‌ آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است: حادثه تاسف برانگیز وقوع زلزله‌ در منطقه دشتی و خبر کشته و مجروح شدن جمعی از اهالی عزیز آن خطه مایه تاسف و تالم شدید همگان و اینجانب شد.

در ادامه این پیام آمده است: این ضایعه جانسوز را به حضرت بقیه‌الله العظم (عج)، مقام معظم رهبری و مردم گرانقدر استان بوشهر به ویژه خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌نمایم.

لازم به ذکر است آیت‌الله صفایی بوشهری در ساعات اولیه وقوع این زلزله در مناطق زلزله‌زده حضور یافت.

گفتنی است ساعت 16:22:49 امروز زلزله‌ای به بزرگی 6.1 در مقیاس ریشتر بخش کاکی از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر را لرزاند.



تاريخ : 14 / 12 / 1391برچسب:, | 11:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني حج، سيد محسن رضا زاده ديگر مجروح حادثه انفجار ديروز در كربلا هم صبح امروز در بيمارستان امام حسين(ع) به شهادت رسيد.

وي يكي از دو مجروح انفجار روز گذشته كربلا بود كه از ديروز تحت مراقبت تيم پزشكي بود اما به دليل شدت جراحات دربيمارستان امام حسين(ع) كربلا درگذشت



تاريخ : 6 / 12 / 1391برچسب:, | 5:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان زنجان، از سوء قصد به رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان خرمدره خبر داد و گفت: اين مامور پليس از ناحيه پا و شكم مجروح شد.
به گزارش مشرق به نقل از مهر، سرهنگ جعفر كردلو افزود: صبح پنج شنبه حوالي ساعت 6:30 دقيقه رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان خرمدره حين خروج از منزل مورد اصابت دو گلوله قرار گرفت و مجروح شد.

وي ادامه داد: مهاجمان در حالي كه نقاب داشتند با استفاده از يك دستگاه خودرو پرايد سفيد رنگ پس از سوء قصد از محل متواري شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان، با بيان اينكه دو نفر در اين زمينه دستگير شده اند گفت: تحقيقات پليس در اين خصوص ادامه دارد و اطلاعات بيشتر متعاقبا اعلام خواهد شد.