تاريخ : 30 / 1 / 1391برچسب:, | 7:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

کافه هنر واقع در لواسان پلمپ شد. این کافه توسط تعزیرات حکومتی شهرستان شمیرانات بسته شده است.به گزارش شبکه ایران و به نقل از «آوینی فیلم» کافه هنر واقع در لواسان پلمپ شد. این کافه توسط تعزیرات حکومتی شهرستان شمیرانات بسته شده است.

 

 



تاريخ : 23 / 1 / 1391برچسب:, | 10:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فريدون پوررضا ـ خواننده و موسيقيدان گيلكي و صاحب نظر در زمينه موسيقي فولكلوريك اين خطه، امروز ـ‌ 23 فروردين ماه ـ درگذشت.

به گزارش ايسنا، اين هنرمند عرصه موسيقي كه حدود يك سال با بيماري تنفسي و مشكل ريوي، دست و پنجه نرم مي‌كرد، ساعتي پيش در منزل خود از دنيا رفت.

فريدون پوررضا در سوم مهرماه 1311 در لشت نشا متولد شد، او از استادان آوازي چون يونس دردشتي و غلامحسين بنان آواز ايراني را آموخت و در سال 1333 كار تعزيه را به همراه علي به‌كيش آغاز كرد.

شش سال بعد در آزمون خوانندگي راديو گيلان رتبه اول را كسب كرد و به طور رسمي به عنوان خواننده آغاز به كار كرد.

اين هنرمند از ارديبهشت 1350 همكاري با تلويزيون را آغاز كرد و در همان سال به عنوان پژوهشگر آواهاي بومي و با همراهي مشاهير فرهنگي و هنري ايران همچون سيمين دانشور،محيط طباطبايي،‌منوچهر آتشي ‌،ايرج افشار و ديگر استادان برجسته دانشگاه تهران به لندن سفر كرد.

پوررضا در سال 1379 موسيقي تيتراژ و متن سريال «پس از باران» را اجرا كرد و يك سال پس از آن مقام اول موسيقي در فيلم و سريال‌هاي كشور را از آن خود كرد.



تاريخ : 4 / 6 / 1387برچسب:, | 12:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

جواد خدادادی كه دلیل عارضه قلبی در بیمارستانی در آلمان بستری شده بود، درگذشت و این هنرمند در كشور آلمان به خاك سپرده شد. 

به گزارش آفتاب، بازیگر نقش ابوذر در سریال امام‌علی(ع) چندی پیش به دلیل عارضه قلبی در بیمارستانی واقع در دورتموند بستری شده بود. 

بنا بر این گزارش، «خدادادی» از دو ماه گذشته برای مداوا راهی آلمان شده و از هفته‌های گذشته به دلیل حاد شدن ناراحتی قلبی خود در بیمارستانی واقع در دورتموند آلمان بستری شده است. 

بازیگر سریال آینه كه 8سال پیش برای مداوای بیماری همسرش به آلمان رفته بود، بهار امسال به ایران بازگشت و تصمیم به ادامه فعالیت در عرصه هنر گرفت اما به دلیل حاد شدن ناراحتی قلبی خود به آلمان بازگشت.



تاريخ : 23 / 1 / 1391برچسب:, | 12:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رضا ایرانمنش روز گذشته به دلیل عارضه شیمیایی به جای مانده از دوران دفاع مقدس در بیمارستان آتیه و در بخش ICU بستری شد.

یکی از نزدیکان «رضا ایرانمنش» با اعلام این خبر گفت: «به دلیل تشدید عوارض شیمیایی و مشکلات تنفسی که برای ایشان پیش آمده است، آقای ایرانمنش در بیمارستان آتیه بستری شد و پزشک معالج ایشان درباره طول درمان او و زمان بستری‌اش در بیمارستان تاکنون صحبتی نکرده است.»

به گزارش مهر،رضا ایرانمنش بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون و هنرمند جانباز کشورمان به تازگی بازی در برنامه ترکیبی «ریسمان‌های آسمانی» را به پایان برده است



تاريخ : 23 / 1 / 1391برچسب:, | 11:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از آويني فيلم، در روزهاي اخير افشاگري هاي پرستو صالحي بازيگر سينما و تلويزيون در رسانه ها بازتاب زيادي را به دنبال داشته و موج هاي بعدي آن مثل مصاحبه هاي آقايان داوود رشيدي، امين تارخ و ديگران نشان از حساسيت اهالي سينما نسبت به فضاي اخلاقي در سينما دارد.
جدا از اينكه اين مسئله با آن شدتي كه خانم صالحي و خانم پطروسيان گفته اند صحيح است يا نه، مسئله اي كه بسيار حائز اهميت مي نمايد اين است كه آيا اينگونه صحبت ها مي تواند به سينما كمك كند؟ در اين باره گفتگو كرديم با خانم رويا تيموريان و نظر وي را پرسيديدم.



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 1 / 1391برچسب:, | 11:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: پرستو صالحی بازیگر سینما تئا‌تر و تلویزیون در صفحه فیس بوک مطالب مهمی را در ارتباط با فساد اخلاقی حاکم بر سینما نوشت.

خبرگزاری فارس: اظهارات تکان‌دهنده پرستو صالحی از فساد اخلاقی در سینما

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس،‌ به نقل از سایت افکار، پرستو صالحی بازیگر سینما تئا‌تر و تلویزیون در صفحه فیس بوک مطالب مهمی را در ارتباط با فساد اخلاقی حاکم بر سینما نوشت.

 خبرگزاری فارس با پوزش از کاربران محترم به منظور آگاهی بیشتر مخاطبان با اعمال غیر اخلاقی پشت پرده سینما و تئاتر، متن کامل نوشتار خانم پرستو صالحی را - بدون حذف عبارات ناشایست نقل شده از یک تهیه کننده مشهور، منتشر می‌کند.

وی در صفحه فیس بوک خود نوشت: «اگه نگم دق می‌کنم!!! همش می‌گن چرا کم کاری؟ چرا نیستی؟ چرا مثله سابق پر کار نیستی؟ چرا؟ چرا؟ چرا؟من چه می‌دونم!کدوم بازیگریه که دلش نخواد بازی کنه؟ کدوم بازیگریه که دلش نخواد تو کارهای خوب ظاهر بشه؟ کدوم بازیگریه که دلش نخواد با آدم‌های حرفه‌ای و درست درمون کار کنه؟ کدوم بازیگریه که دلش نخواد دیده بشه؟»

پرستو صالحی در ادامه نوشته است: «دور از جون تهیه کنندگان و کارگردانان و هنرمندان فرهیخته کشورم که هممون می‌دونیم چه کسانی هستند و چه کسانی نیستند و فقط ادعا و اداشو دارن، به یک تهیه کننده سر‌شناسی از سره درد دل گفتم: دلم یه کار طولانی می‌خواد گفت: اونی‌ام که بهت کار طولانی بده حال طولانی می‌خواد... به قول مرحوم شکیبایی: وای...

ولی من هنوز ایمان دارم که تو هنر مقدس هفتم، هستند انسان‌هایی که بی‌درخواست و نیاز و... فقط و فقط به کارشون فکر می‌کنن و بس و متاسفم از وجود کسانی که هنر پاک آریایی را رو با ناحیه 10قدیم تهران اشتباه گرفتن...».

پرستو صالحی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در نخستین فعالیت تئا‌تری خود در "نغمه‌های خورشید" ایفای نقش کرد. وی پس از آن بازی در سریالی با نام محاکمه را به کارگردانی حسن هدایت در کارنامه خود دارد.

 بازی در سه فیلم نود دقیقه‌ای با نام‌ یک روز طولانی آبی و ایفای نقش در سریال‌های عشق سالهای جنگ، تب، مهر پنهان، همسفر، این زمینی‌ها، چشم‌هایش و سری دوم زیر آسمان شهر از دیگر فعالیت‌های هنری این بازیگر محسوب می‌شود.



تاريخ : 15 / 1 / 1391برچسب:, | 12:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

سینما - سایت سینماپرس نوشت:

بر اساس آخرین رقم گیشه تهران در آخرین روز تعطیلات، فیلم «گشت ارشاد» صدرنشین گیشه‌های تهران است.

 «گشت ارشاد» ساخته سعید سهیلی فاصله‌اش را با «قلاده‌های طلا» بیشتر کرد.
این فیلم بر اساس آخرین آمار غیررسمی اعلام شده 887 میلیون تومان فروخته و «قلاده‌های طلا» 878 میلیون تومان.
همچنین فروش فیلم «انتهای خیابان هشتم» که هرروز طرفدار بیشتری پیدا می‌کند، به 253 میلیون تومان رسیده است.
در این جدول، فروش «خصوصی» 176 میلیون تومان و فروش «فیتیله و ماه پیشونی» 74 میلیون تومان اعلام شده است.



تاريخ : 1 / 1 / 1391برچسب:, | 11:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از خبرآنلاین، برنامه نوروزی شبکه دو با اجرای احسان علیخانی، هنرمندان مختلفی را در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون به شبکه دو آورد.
 
در بخشی از این برنامه قسمت‌هایی از فیلم «درپناه تو» پخش شد و لعیا زنگنه که در استودیو حاضر بود از اولین تجربه تصویری خود در این فیلم گفت. او در خصوص حضور در تلویزیون عنوان کرد: «من بازیگری را انتخاب نکردم و بازیگری من را انتخاب کرد. دوست داشتم نوشتن را ادامه دهم،و می‌خواستم در زمینه ادبیات نمایشی فعالیت کنم، اما به سمت بازیگری کشیده شدم و خدا را هم شکر می‌کنم.»
 
وی ادامه داد: «وقتی برای اولین بار به دفتر آقای لبخنده رفتم، گفتند فیزیک بدنم مثل افشار است و مساله چادر سر کردن را هم مطرح کردند. ابتدا گفتم برایم سخت است و بلد نیستم چادر سر کنم و می‌ترسم خدایی ناکرده به این قشر از جامعه بی‌احترامی کنم، اما بعد از گرفتن تست گفتند خیلی خوب است.»
 
احسان علیخانی بارها صحبت‌های زنگنه را قطع کرد و در نهایت گفت: «جای حس جوهرچی هم خالی است. هر چند که من این را نباید بگویم و احتمالا خیلی‌ها تعجب می‌کنند. اما بازیگر خوبی بود. فقط نمی‌دانم چرا گاهی به سمت اجرا می‌آید.»
 
زنگنه نیز در پاسخ به این حرف او گفت: «همه این عزیزان همکاران من هستند و همه‌شان را دوست دارم. شما حرف من را قطع کردید، داشتم مطلب مهمی می‌گفتم.اجازه بدهید حرفم را بزنم و بروم.»
 
همچنین زنگنه در بخش دیگری از صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرد که برای اولین و آخرین بار است که به چنین برنامه‌هایی می‌آید. در انتهای برنامه نیز، زمانی که نبوشا ضیغمی و همسرش در استودیو حاضر شدند علیخانی به شوخی از ضیغمی پرسید : «زمان پخش «در پناه تو» کلاس چندم بودید؟» که ضیغمی یادآور شد که متولد 1359 است.
 



تاريخ : 22 / 12 / 1390برچسب:, | 4:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مراسم تقدیر از اصغر فرهادی کارگردان برنده اسکار سال 2012 که قرار بود در سالن ایوان شمس برگزار شود لغو شد.

به گزارش ایلنا ظهر امروز از سوی کانون کارگردانان سینمای ایران و همچنین شورای عالی تهیه کنندگان سینما قرار بود مراسم جشنی با حضور اهالی سینما و با هدف تقدیر از اصغر فرهادی کارگردان برنده اسکار سینمای ایران برگزار شود اما این مراسم لغو شد.

این مراسم قرار بود از ساعت 14 الی 17 درتالار ایوان شمس برگزار شود اما براساس شنیده‌های خبرنگار ایلنا مجوز لازم از سوی وزارت ارشاد برای برگزاری این مراسم صادر نشده است.
 



تاريخ : 14 / 12 / 1390برچسب:, | 10:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

15 فیلم مرحله اول اکران‌ نوروز 91 مشخص شدند
سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت و گو با سينماخبر افزود: در جلسه ظهر امروز، 15 فیلم «گشت ارشاد» (سعید سهیلی)، در انتظار معجزه (رسول صدرعاملی)، راه بهشت (مهدی صباغ زاده)، سرزمین خواب(علی لطفی)، داستان سامرا(حسین سلطانی و وحید چالاک)، تهران 1500(بهرام عظیمی)، فتیله و ماه پیشونی(آرش معیریان)، فیلادلفی(اسماعیل رحیم زاده و سیدمجتبی اسدی پور)، محرمانه تهران(مهدی فیوضی)، بیتابی بیتا (مهرداد فرید)، قبیله من (غلامرضا آزادی)، قلاده های طلا(ابوالقاسم طالبی)، زندگی خصوصی (حسین فرحبخش)، عطر ولایت(مسعود صمدی)، انتهای خیابان هشتم(علیرضا امینی) به عنوان فیلم‌هایی نام برده شد که می‌توانند با گروه‌های سینمایی برای اکران نوروز 91 قرارداد ببندند.



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 11 / 1390برچسب:, | 10:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: «اسفندیار احمدیه» پدر انیمیشن ایران عصر امروز در سن 83 سالگی در بیمارستان سجاد درگذشت.

خبرگزاری فارس: پدر انیمیشن ایران درگذشت

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، «اسفندیار احمدیه» پدر انیمیشن ایران عصر امروز در بیمارستان سجاد در تهران درگذشت.

بنابر این گزارش، بیمارستان سجاد علت فوت این هنرمند باسابقه کشور را بیماری خونی اعلام کرده است.

اسفندیار احمدیه متولد 1307 در تهران بود و در سال 1336 فعالیت خود را در وزارت فرهنگ آغاز کرد؛ وی از سال 1374 در شرکت فرهنگ وهنری صبا فعالیت داشت.

از کارهای انیمیشن که او انجام داده است می توان به ملانصرالدین، قمر مصنوعی، موش وگربه، نارنج وترنج، خوشه گندم، اردک حسود، شکار ماه، ملک جمشید، آدم شاخ درمیاره، سگ طمع کار و پیدایش آتش اشاره کرد.

مهمترین کار وی پروژه عظیم رستم واسفندیار بود که از سال 1374 شروع شد و در 4 قسمت 20 دقیقه ای در شرکت فرهنگ وهنری صبا تهیه شد.



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران - سینما آزادی همزمان با آغاز سی امین دوره جشنواره فیلم فجر، میزبان سه اثر بخش مردمی شركت كننده در این رویداد هنری می شود.

1390/11/12 - 09:55

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، سینما آزادی از فردا(پنجشنبه) و در نخستین روز برپایی جشنواره سی ام فیلم فجر به پیشواز فیلم های 'گشت ارشاد'، 'بیداری' و 'رویدن در باد' می رود.

در اولین سانس در روز پنجشنبه 13 بهمن ماه ساعت 14، فیلم سینمایی 'گشت ارشاد' به تهیه كنندگی و كارگردانی سعید سهیلی در سینما آزادی به نمایبش در می آید.

حمید فرخ‌نژاد، جمشید هاشم‌ پور، نیوشا ضیغمی، سحر قریشی، میرطاهر مظلومی‌ و ساعد سهیلی در این اثر سینمایی ایفای نقش می كنند.

'گشت ارشاد' داستان سه جوان جنوب شهری است كه به خاطر به دست آوردن پول، دست به كارهای خطرناكی می‌زنند.

سهیلی پیشتر كارگردانی فیلم‌های 'ازدواج در وقت اضافه'، 'چار چنگولی'، 'چهار انگشتی'، 'سنگ، كاغذ، قیچی'، 'مردی از جنس بلور' و 'مردی شبیه باران' را برعهده داشته است.

همچنین در ساعت 16، فیلم 'بیداری' ساخته فرزاد موتمن برای علاقه مندان پخش می شود.

فیلمنامه این اثر سینمایی را كریم هاتفی‌نیا و سعید حاجی‌میری به نگارش درآورده‌اند كه مضمونی مرتبط با سی‌ سال انقلاب اسلامی ایران دارد.

در این فیلم كه دارای صحنه هایی از تظاهرات خیابانی مربوط به روزهای انقلاب اسلامی است، از بیش از 200 هنرور و ادواتی چون تانك و نفربر در جلوه های میدانی استفاده شده است.

نیكی كریمی، شقایق فراهانی و مهدی احمدی از جمله بازیگران فیلم 'بیداری' هستند.

آخرین ساخته موتمن، داستان زنی به نام 'زهرا' است كه حافظه اش از زمانی كه برای آخرین بار دختر 6 ساله اش یاسمن را دیده، متوقف شده است و پس از گذشت 24 سال از آن اتفاق، حافظه زهرا بازگشته و او قصد دارد دختر گمشده‌اش را بیابد... .

نیره فراهانی، كیهان ملكی، هوشنگ قوانلو، مریم كاویانی، مهوش وقاری، افسانه ناصری، حسین محب‌اهری، رویا جاوید نیا، فلور نظری، فرحناز منافی ‌ظاهر، رضا نوروزی، شیوا خنیاگر و امیرحسین صدیق سایر بازیگران جدیدترین فیلم موتمن محسوب می‌شوند.

در سانس سوم این سینما، فیلم 'روییدن در باد' ساخته رهبر قنبری ساعت 18 به روی پرده می رود.

این فیلم كه در استان اردبیل و اطراف شهرستان سرعین و ارتفاعات سبلان فیلمبرداری شده، درباره نوجوانی ایلیاتی است كه شاگرد اول منطقه قشلاق می‌شود.

در این فیلم گوهر خیراندیش، امید زندگانی، حسین عابدینی، ذبیح اله افشار، یلدا قشقایی، قاسم سید سیاح، كاظم هاشم زاده، ژیلا شاهی و محمدرضا خدایی به ایفای نقش می پردازند.

در نوبت های 20 و 22 نیز به ترتیب دو فیلم 'گشت ارشاد' و' بیداری' به روی پرده می روند.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه به دبیری 'محمد خزاعی' برگزار می شود.



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: بخش صحنه‌ای سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از چهارشنبه 12 بهمن‌ماه آغاز به کار می‌کند و این در حالی است که هنوز قرارداد اجرای عمومی آثار در مجموعه تئاتر شهر منعقد نشده و این امر باعث ایجاد شایعاتی شده مبنی بر اینکه احتمال دارد مجموعه تئاتر شهر به بهانه‌ بازسازی تعطیل شود. 

سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روزهای نهایی خود را با برگزاری بخش نمایش‌های صحنه‌ای آغاز می‌کند. طبق روال برگزاری هر دوره از جشنواره، آثاری که قرار است در اسفندماه اجرای عمومی داشته باشند در آخرین روز جشنواره در سالن‌های مدنظر به صحنه می‌روند.
 



ادامه مطلب
تاريخ : 8 / 11 / 1390برچسب:, | 9:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

کشاورز متولد ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان است و از سال ۱۳۲۷ با نمایش «هیاهوی بسیار برای هیچ» فعالیت بازیگریش را آغاز کرد و در سال ۴۳ با فیلم «شب قوزی» وارد سینما شد.
به گزارش ایسنا، محمدعلی کشاورز که دچار شکستگی در ناحیه استخوان لگن شده است، این روزها در خانه بستری است و گفت: وضعیت‌ام از نظر روحی بهتر شده است.

این بازیگر پیشکسوت سینمای ایران مطرح کرد: چند روز پیش سرم گیج رفت و به زمین خوردم و لگن‌ام شکست، وقتی به هوش آمدم دیدم در بیمارستان بستری هستم.

وی افزود: در حال حاضر اصلا نمی‌توانم حرکت کنم و تنها باید استراحت کنم اما از نظر روحی وضعیتم بهتر شده است.

محمد علی کشاورز تابستان نیز در بخش آی سی یو بیمارستان بستری شد و پس از حدود سه هفته ـ ۵ شهریور ماه ـ از بیمارستان مرخص شد و گویا به تازگی نیز به دلیل شکستگی استخوان لگن دوباره در بیمارستان بستری شده و مرخص شده است.

کشاورز متولد ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان است و از سال ۱۳۲۷ با نمایش &la



تاريخ : 7 / 11 / 1390برچسب:, | 8:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


 
 
اولین قسمت از «بفرمایید شام ایرانی» از هفته آینده به شبکه نمایش خانگی عرضه خواهد شد.

به گزارش شبکه ایران اولین قسمت از «بفرمایید شام ایرانی» از هفته آینده به شبکه نمایش خانگی عرضه خواهد شد.

«بفرمایید شام ایرانی» که به نویسندگی و کارگردانی بیژن بیرنگ ساخته شده است، بنا بوده پاسخی باشد به برنامه ای با همین نام که از یکی از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان روی آنتن میرود.

بیرنگ سعی زیادی کرده تا برنامه ای مفرح و در عین حال منطبق با آموزه های اخلاقی ایرانی را تولید کند و در این مسیر وی از مشاوره های تعدادی از سینماگران ایرانی هم بهره برده است.

تقریبا از اواخر هفته گذشته بود که پوسترهای تبلیغی مرتبط با این مجموعه در ویدیوکلوپها نصب شد و از ابتدای هفته آینده هم قسمت اول ابن مجموعه به بازار عرضه خواهد شد.



صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد